Wij onredelijk of normaal verzoek?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 31 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    #101 Amberxx, 3 feb 2025
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2025
    Ik zou maar eens goed uitkijken wat betreft glazenwassers. Het is uitgebreid in het nieuws geweest dat er agressieve bendes actief zijn in deze branche. Daar wil jij absoluut geen ruzie mee krijgen hoor. Er zijn diverse gevallen bekend van agressie en intimidatie. Daar is schelden nog niets bij hoor.

Verder weet ik niet eens wanneer de glazenwasser hier komt. En ook niet wanneer die bij de buren er is. Dus er valt niemand te informeren. Ik zou ook weinig doen met zo'n verzoek in de praktijk.

En glazenwassers moeten hun werk kunnen doen he. Met een grote ladder. Dus dan gaan ze over jouw dak. Die trekken zich niets aan van dat soort verzoeken en jij kunt er in de praktijk niets tegen doen (als je al thuis bent).

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    De politie heeft in deze tijd echt wel wat anders te doen hoor. Die hoor je niet lastig te vallen met dit soort zaken. Geen strafbaar feit en geen bewijs.

3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Maar een glazenwasser mag echt niet gewoon zomaar over andermans dak hoor, ben benieuwd hoe jij zou reageren als er ineens iemand op je dak zit en bv via een dakraam bij je naar binnen koekeloert. Daar kun je in de praktijk zeker wat aan doen, namelijk mee naar de politie als iemand een grote dreigende bek terug geeft als je er iets over zegt. En dat de politie daar niks mee doet of kan doen, is ook onjuist.

Het feit dat de buren van TS mogelijk niet weten wanneer die glazenwasser komt opdagen, is ook niet het probleem van TS en ook geen reden dan maar een onbeschofte glazenwasser op je dak te moeten tolereren - dat moeten die buren dan maar beter afstemmen met hun glazenwasser.

Kolibrie, Paardenbloem, Zeebra en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Hier wordt het altijd netjes aangekondigd, zodat we in de zomer de horren kunnen verwijderen en de ramen kunnen sluiten en de poort eventueel open kunnen zetten.

5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Glazenwassers gaan nu eenmaal over het dak. Nog nooit een gehad die overal gaat aanbellen en ik heb op verschillende plekken gewoond. Dat is geen doen. Het lijkt mij sterk dat zo iemand naar binnen gaat lopen gluren. Maar hoe wil jij dit in de praktijk tegenhouden? En op sommige plekken zijn huizen anders niet bereikbaar.

Je kunt zeggen dat het niet mag. En dan doet iemand dat niet. En wat wil je dan? Iedereen keer naast je deur zitten om alles in de gaten te houden? Glazenwasser van het dak duwen? De alarmlijn bellen vanwege een indringer?

Natuurlijk kan je de politie wel bellen. Maar geloof maar dat die echt wel andere zaken hebben om zich mee bezig te houden! Tenzij je wellicht in een klein dorpje woont. Heeft de gemiddelde agent enorm veel werk. Op tal van plekken is er niet eens capaciteit voor zaken als inbraken en winkeldiefstal. En dan denk jij dat ze direct aankomen voor jouw "conflict" met een glazenwasser die een brutale mond geeft en waarvan jij denkt dat hij jou misschien, wellicht gezien heeft?

6. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Echt totale onzin, hier komen glazenwassers gewoon op de afgesproken tijd en als je dan niet thuis bent, gaan ze echt niet via het dak van de buren mijn tuin in hoor. Dat kan als je het zo hebt afgesproken, maar anders écht niet.

Ik zei overigens niks over dat de politie er direct aan zou komen, dat hoeft ook niet voor een aangifte. Maar hier liep er een keer iemand door de achtertuinen die er niets te zoeken had, toen kwam de politie toch echt direct langs (en is hij opgepakt). Zo’n glazenwasser op mijn dak heeft daar ook niets te zoeken, dus lijkt me geen verschil. Ik kan niet ruiken dat het de glazenwasser van mijn buren is he, dus voor mij is het gewoon een potentiële inbreker die denkt slim te zijn met een trekker en spons zodat hij niet opvalt.

Paardenbloem, Zeebra, mutskuh en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Glazenwasser die langs het dak gaat klopt.
    Maar dit gaat over her dak van de buren e.
    Daar heeft de glazenwasser niets te zoeken.
    Wanneer de achterkant van de woning niet bereiken is, zal de klant de glazenwasser toegang moeten geven via de voorkeur.

Er als klant en glazenwasser er vanuit gaan dat je wel langs de buren kan is dan ook een beetje dom.
    En als degene van wie het dak is dan iets zegt een beetje marginaal reageren nog dommer.

Paardenbloem, mutskuh, lorreke en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    De glazenwassers hier zijn eenvoudig te herkennen. Die ziet niemand aan voor inbrekers hoor. En nee die bellen niet bij alle buren aan. En nog nooit heeft iemand de politie gebeld. Zoals gezegd heeft de politie wel andere prioriteiten (echte criminaliteit bijvoorbeeld en zelfs daar moeten ze keuzes maken).

Verder moet men zich niet zo druk maken. Op een openbaar forum mag iedereen zijn bijdrages plaatsen. En juist tegenstellingen maken een discussie interessant. Voor sommige mensen is dat wellicht teveel. Kan je dat niet aan dan kan je ervoor kiezen het te negeren. Er zijn hier talloze eenvoudige topics van het niveau wat moet ik aan, wat doe jij nu en wat ga ik koken voor mijn man vandaag?

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Dat zou ik niet zo stellig zeggen, hier in de buurt recent een inbreker met een PostNL jas aan. Die zagen ze ook niet als inbreker aan, dat is juist DE manier om makkelijk ergens in huis te komen. En los daarvan, het is toch een kleine moeite om:
    1. Akkoord te vragen om van het dak gebruik te maken;
    2. Normaal te reageren, ook al ben je communicatief niet heel vaardig.

Paardenbloem, Zeebra, lorreke en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Even een update. We hebben nog niet met de buren gesproken, ze waren er vrijdag pas laat weer en man ik gingen een nachtje weg samen, dus even niet meer mee bezig geweest. Zullen het even aankaarten als we ze zien. Wil er niet een te groot ding van maken verder, maar vind het ook niet nodig dat ie nog langer over ons dak gaat. We kijken wel even hoe het gesprek verloopt.

Zeebra, lorreke, Knuffelmonster en 13 anderen vinden dit leuk.
  11. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hoe ben je er zo zeker van dat er nog nooit naar de politie is gebeld?
    I

12. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Tja probeer het eens zou ik zeggen. Bellen met de politie omdat je een zeer verdachte glazenwasser ziet rondlopen (met een emmer, sop en een busje). Eens kijken hoe snel ze met sirenes komen voor dit noodgeval.

Volgens mij hebben sommige mensen ook gewoon teveel tijd omdat ze de hele dag thuis zijn. En dan verdachte situaties en buren in de gaten houden.

13. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.716
    113
    Vrouw
    Wat een onzin reacties. Sorry hoor maar als ik een vreemde kerel over mijn dak zie lopen zou ik daar ook echt niet van gediend zijn. En dat heeft geen zak te maken met te veel tijd hebben of onzeker zijn. Sorry hoor maar die kerel heeft niks te maken op een dak van een ander.

Paardenbloem, tupp, Madelie en 9 anderen vinden dit leuk.
  14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Maar even logisch nadenken: als je een glazenwasser zou willen inhuren, maar je zou niet weten hoe die bij je ramen zou moeten komen, dan kun je hem dus niet inhuren. Glazenwasser is geen recht. Ik ken de huizensituatie niet, maar als er geen andere manier is om de ramen van de buren te bereiken dan via het dak van de buren, dan ga je op zoek naar een andere oplossing.

Wij hebben sinds enkele maanden ook een glazenwasser. Ik heb toen gewoon gevraagd hoe hij bij alle ramen kon komen, ook als wij niet thuis zouden zijn. Hij heeft nooit de optie genoemd om via de buren te gaan.

Aardige vent, trots op zijn wijkje, nette manier van werken. Gelukkig zijn het niet allemaal maffiozen.

15. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.240
    4.195
    113
    Vrouw
    @suus1983 inmiddels al met de buren gepraat?

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Die update had ze gister gepost :p

mamabri vindt dit leuk.
  17. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.240
    4.195
    113
    Vrouw
    Ja dat had ik inderdaad gelezen ( en geliked haha) maar was wel benieuwd of ze inmiddels misschien de buren al gezien had.

het is wel een lastig iets, want ik denk dat deze zich van geen kwaad bewust zijn.

Sado vindt dit leuk.
  18. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.831
    3.589
    113
    Vrouw
    Ik heb niet alles gelezen hoor, maar weet je zeker dat het de glazenwasser van de buren was en niet een of andere ordinaire inbreker? Die doet alsof en dan brutaal over daken gaat lopen om te kijken hoe of wat?
    Ik zou er ook echt niet van gediend zijn en mocht hij een echte zijn en online een website hebben zou ik ook echt een slechte recensie plaatsen. Ga lekker agressief doen tegen een boksbal, niet je medemens.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ja hij was met zijn werkbus en hij was ook al eerder geweest. Ik liet het er altijd bij, maar man vind het toch heel vervelend. Helemaal aangezien het ook onze dochter had kunnen zijn die onder de douche had gestaan.
    Die recensie denk ik over na. Heb niet heel veel zin om het te laten escaleren.

Zuul vindt dit leuk.
  20. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Dit zou ik zelf niet doen. Als hij er dan achter komt dat jullie die recensie hebben geplaatst.. Volgens mij is het een niet al te lieve man. Zou hem verbieden om voortaan over jullie dak te lopen en het bij de buren ook aangeven en het daarbij te laten.

Paardenbloem, Syane en suus1983 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina