Dames, wij hebben deze 2 huisjes gezien en interesse. We neigen naar het appartement, maar zijn er nog niet zeker van. Wat is jullie mening en zouden jullie doen? Eventueel met voor en tegen argumenten.. Bedankt! Appartement te koop: Berkenlaan 93 7204 EC Zutphen [funda] Huis te koop: Paulus Potterstraat 5 7204 CP Zutphen [funda]
Tja het ene is een appertement en het andere een eensgezinswoning, de laatste heeft ook een iets groter woonoppervlakte en een tuin! Maar vind je een tuin juist lastig dan kan het een keuze zijn om juist voor het appartement te gaan. Hoe is de ligging in Zutphen van beide woningen? Ik denk dat er wel genoeg verschillen zijn te vinden waarop je een keuze zou moeten kunnen maken. Misschien helpt het eens alle voor en nadelen op een rijtje zetten?
Ik zou met het oog op de toekomst zeker voor het huis gaan. Je hebt meer slaapkamers, een tuin en meer ruimte. En een open haard(ooh heerlijk op die lange koude winteravonden.. Ik wil ook!). Ik denk dat als er een kleintje komt je echt een probleem hebt in dat appartement, je kan je wasmachine bijvoobeeld amper meer kwijt. Enenenen met de huidige huizenmarkt kan je er niet zomaar vanuit gaan dat het snel weer verkocht is als je door wilt. Dus ik zeg: Het huis. Wel veel geklus nog maar aan beide woningen moet nog het eea gebeuren zo te zien!
Het appartement is al instapklaar en het huis moet gerenoveerd worden. Daar zou ik ook gaan opletten. Is moeilijk om keuze te maken, maar ik zou zelf voor een huis kiezen.
Ik zou voor het rijtjeshuis met tuintje gaan, maar dat vanwege mijn katten.En voor Seth zou ik het fijn vinden als hij in een tuintje kan spelen.
ik zeg ook het huis met bovenstaande argumenten. en vind het zelf wel prettig als de keuken aan de woonkamer grenst en je niet met al je spullen ook nog door de gang moet
Absoluut het appartement, ziet er zeer goed onderhouden uit en heel mooi (in tegendeel tot de eensgezinswoning). Nadeel van appartement is het is toch kleiner als een eensgezinswoning en heeft geen tuin, en jammer dat ze alles zo goed hebben opgeknapt en onder houden behalve keuken is echt nog zo'n woningbouw keuken die zou ik er gelijk uit gooien. Aan de eensgezinswoning zul je veel moeten verbouwen ziet er allemaal erg oud en slecht onderhouden uit.
een appartement en huis zijn toch zooo verschillend. Appartement lijkt wel mooier (alleen de keuken is wel simpeltjes) in het huis zit sowiso meer werk, nu en later ook. Tuin voor de kindjes is wel erg fijn. Ik mis mijn tuintje heel erg (ons huisje is in NL, en wij wonen nu in een appartement)
Ik zou ook voor het huis gaan, moet wel meer in gebeuren. Maar ik zou voor de ruimte en een eigen tuin gaan.
Ik ga voor het huis.. Is wel een opknapper maarr kun je wel over de jaren (als er nu de centjes nog niet voor zijn) helemaal je eigen stempel op drukken.. Appartement is zo ongeveer in stap klaar. Huis is ook groter. Meer slaapkamers. En een tuin. Heerlijk als er kinderen zijn lekker buiten te kunnen spelen. Is er ook nog een andere aansluiting voor de wasmachine dan in het kamertje. Anders wordt dat ook al een probleem als er (meer) kinderen komen... Ik denk dat het appartement af is en het huis nog veel aan moet gebeuren maar mijn keuze is zeker het huis.
Tja ik kan wel zeggen wat ik zou doen...maar daar heb jij weinig aan Wat vinden jullie belangrijk, dat is de vraag. Maak een lijstje met de voor en nadelen van beide woningen, dat helpt vaak. Maar ik moet eerlijk zeggen dat er bij ons geen twijfel was. Het voelde als thuis en dat was belangrijk.
tja lastig als ik voor mezelf moest kiezen, wij zijn zelf niet zo van het verbouwen, dus wat dat betreft zou het appartement idealer zijn (alleen een andere keuken en mss een andere vloer) maar met een kind is een tuin toch ook wel heel fijn. Zo te zien moet er aan de eensgezinswoning iets meer verbouwd worden. (keuken, badkamer)
Oei dat is ook een goede zomerr, 170 euro per maand is veel geld! Je moet dan ook gewoon alle andere vaste lasten nog ophoesten!! Ja hier ben ik echt overtuigd van het huis!
Aan dat huis heb je wel ontzettend veel werk (tenminste zoals ik het zie, ik zou echt alles veranderen en daar moet je wel de centen voor hebben).
zonder te kijken naar de huizen zou ik zeggen het huis, kun je vanalles aan doen in de loop der jaren.... en mijn mening nu ik gekeken heb: HUIS waarom? Omdat de keuken en de badkamer bij beide 'niks' is. Dus het verschil moet hem in de rest zitten.... Vanwege de ruimte en 'het gemak' zou ik dus zeker te weten voor een huis gaan. Dingen als verf en behang moet je zowiezo doen. suc6 met je keuze overigens leuk huis voor zo weinig geld. Vind je hier echt niet voor dat bedrag.
VvE kosten hadden we rekening mee gehouden. Het is alleen dat het huis idd veel aan moet gebeuren. Appartement is instapklaar wat dat betreft. Alleen zouden we er een nieuwe keuken inwillen. We willen ong 5 jaar in Zutphen blijven, omdat dit praktischer is ivm werk en studie. Als we uit Zutphen gaan, moet ik mijn rijbewijs halen en moeten er 2 auto's komen. Na deze 5jaar willen we terug naar Lochem, om daar een gezin te gaan stichten en dergelijke. De open haard en tuin trekt ons erg aan, maar het verbouwen staat een beetje tegen, omdat we er niet de rest van ons leven willen wonen. De huizem zijn in dezelfde wijk, aan de rand van Zutphen. Kindvriendelijk, redelijk veel groen + 3 winkels en de stad op loopafstand.
Als je over 5 jaar weg wilt, zou ik gaan huren..in deze huizenmarkt maak je zoveel verlies op je huis als je het binnen korte tijd wilt verkopen, ook rekening houdend met je kk enzo. En het gaat er de komende 5 jaar eerder slechter op worden dan beter..