Wij vertrouwen haar niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MIss X, 5 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hallo Allemaal

Ik heb nu 2 echo's achter de rug.

Bij de eerste kreeg ik een inwendige echo en dat vrouwtje die ons hielp was ontzettend aardig maar ik vond haar niet zo zeker. Ze kon mijn baarmoeder niet vinden en na een kwartier draaien en duwen met dat ding haalde ze maar een collega erbij. Die kreeg in 1 keer mijn kleine frummel te pakken. (Ze had hem iets te ver in mij geduwd)

Mijn berekening was 8 weken toen. Maar ze zag dat ik pas 7 weken was.
    (dat kan gebeuren en kon daar mee leven)

Vorige week had ik weer een Echo, maar nu een uitwendige echo.
    Na veel duwen en drukken zag ze mijn kleine frummel. (ik zag niet meer dan ruis) Ze zei dat hij behoorlijk gegroeid was en dat het hartje klopte. (ik zag niks)

Alleen ik was nu geen 10 weken zoals ik had geteld nadat ze me een week terug had gezet maar 9 weken want het was pas 2.5 centimeter.
    Dus in totaal 2 weken terug gezet.
    Ik was eerst 21 Augustus uitegrekend, toen 28 Augustus en nu 3 september. Ik weet het nu helemaal niet meer.

De echo foto's zijn net zo onduidelijk als ik op de scherm zag.

Het is een heel lief en enthousiast vrouwtje en ze zijn absoluut niet gierig met Echo's want volgende maand krijg ik er weer 1 want dan zie ik meer.

Maar ik heb niet zo veel vetrouwen in haar. Mijn vriend ook niet.
    Overdrijf ik of is dit normaal dat het allemaal zo schommelt?

(zij is overigens niet mijn VK)

Groetjes

2. Niet meer actief

het kan in dit termijn inderdaad behoorlijk schommelen. Ik ben ook 2 keer veranderd van termijn.. (uiteindelijk hou ik gewoon mijn eigen termijn aan, want ik weet wanneer het verwekt is)

En als je haar niet vertrouwd, dan vraag je het een ander om te doen!

3. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Kan ik wel doen ja want er zijn er 2. Maar ze is heel aardig en ik heb daar een te zwak hart voor hahaha.

Ach ja misschien moet ik haar gewoon vetrouwen maar op één of ander manier is het zo teleurstellend om steeds te horen dat je toch een weekje korter bent. (ik zou dus nu mooi 12 weken zijn)

Ben al 2x 8 en 2x 10 weken geweest..

Denk dat ik de vluchtas maar 3 weken van tevoren klaar zet :) (als het zover is)

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Als ik het goed heb kunnen zo pas bij 12 weken of iets later echt goed het termijn vaststellen.
    En mijn ervaring is dat die kleintjes in sprongetjes groeien.
    Ik kreeg met 26 weken een groeiecho en daaruit trokken ze de conclusie dat de groei van de kleine 3 weken voor liep, dus moest ik in de gaten worden gehouden. Bloedsuikers laten prikken, maar daar was niets mis mee.
    4 weken later weer een echo en toen lag de kleine precies op schema qua groei.
    Het kan dus heel goed dat je kleine de volgende dagen alweer een groeispurt heeft gehad en bij de volgende echo wel weer op schema ligt.

En daarbij tegenwoordig moet alles op schema, ik begin schema's daarom behoorlijk irritant te vinden ;)

Groetjes Anita

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    voor de 12 weken kan je een termijnecho laten doen.

Ik heb mijn mijn eerste 4! termijnecho's gehad. Dit omdat het verschil tussen de echo's steeds te groot was. Ik ben eind juni begonnen en de laatste echo met 12 weken vertelde dat ik 28 mei was uitgerekend. Op 26 mei is Lars geboren en die moest er hoognodig uit!
    Dus als je weet wat je 1e dag van je laatste menstruatie was dan zou ik dat aanhouden. (ik wist dat toen dus niet)

6. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Een echo laten maken door iemand die minder ervaring heeft (als je in ieder geval dat idee hebt) is heel vervelend.
    Ik heb dat ook mee gemaakt. Deze was veel te "zorgvuldig" met de inwendige echo. Ze kon helemaal niks zien en had 't over darmwerking. Gezien mijn miskraam-ervaring zag ik 't niet meer zitten en was er van overtuigd dat ik weer ging miskramen. Gelukkig kreeg ik de week erna een nieuwe echo met een andere vrouw die de echo heeft gemaakt. Ik kon gelijk merken dat zij zeker meer ervaring had! Gelukkig was ons kindje te zien, met kloppend hart en al!

Maar idd heel vervelend als je onzeker wordt gemaakt door iemand die nog niet zo veel ervaring heeft!

Ik zou gewoon om de ander vragen. Je laat die echo niet voor haar maken toch?

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Misschien kun je zeggen dat je er niks van kunt maken en haar vragen om uit te leggen wat je ziet?

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Bij twijfel gewoon vragen hoe en wat meid,...

Maar en dat begrijp ik niet helemaal wat bedoel je met 2x8 en 2x 10?

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Ik denk dat ze bedoeld dat ze dacht dat ze 9 weken ver was en dat ze toen terug is gezet naar de 8 weken.
    daardoor krijgt ze het volgende rijtje
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    8
    9
    10
    10

omdat ze dus steeds zeggen dat ze een week minder ver is dan dat haar berekening is.

Groetjes Anita

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Ik denk dat ze bedoeld dat ze dacht dat ze 9 weken ver was en dat ze toen terug is gezet naar de 8 weken.
    daardoor krijgt ze het volgende rijtje
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    8
    9
    10
    10

omdat ze dus steeds zeggen dat ze een week minder ver is dan dat haar berekening is.

Oeps iets te enthousiast gedrukt sorry :confused:
    Groetjes Anita

11. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik heb een termijnecho gehad en daar werd gezegd dat ik ipv 8 weken 7 weken was. 3 weken daarna werd er mij verteld dat ik ipv 10, 9 weken was. :confused:

Ach joh ik laat het op me afkomen, alleen vind ik zo vervelend dat ik er steeds op verheugd om een nieuwe week in te gaan en dat het steeds word terug gedraaid. :rolleyes:

Pluk je legt het precies goed uit. :)

12. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    't gaat wel om jouw kindje, dus niets mee te maken dat ze aardig is. Ik zou vragen of iemand anders nog een echo kan maken, bij 10 weken moet je een kindje kunnen zien en zeker een kloppend hartje.
    Dat is dus veel meer dan sneeuw.
    Echt, kom voor jezelf op en laat je ook duidelijk uitleggen wat ze zien.

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Volgens mijn eigen berekening ben ik 3 maart uitgerekend. Bij de echo's kwam hier 12 en 10 maart uit.

Maar dat kan helemaal niet want ik heb 26 juni positief getest, toen was ik volgens mijn eigen berekening dus 4 weken en 2 dagen zwanger. Volgens de echo zou ik toen dus 3 weken en 3 dagen zwanger zijn geweest. Omdat hun dat ook wel een beetje sterk leek hebben ze uiteindelijk 7 maart als datum aangehouden...... ;)

Ach, ik maak me er niet zo druk om, het komt toch als het er zelf zin heeft. Maar stiekem houd ik zelf wel 3 maart aan ;)

14. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Wat je in zulk soort gevallen het beste kan doen is zeggen wat je denkt.
    Zeg tegen dat vrouwtje dat ze je wat ongerust maakt en dat jij niks ziet op de echo , laat haar jou geruststellen. Ook dat ze de keer daarna jou weer een week terug zet , vraag meteen huh?nog een week dus ik loop 2 week fout? altijd doen want achteraf is het telaat. Je kan het beste op het moment dat het gebeurt reageren en dat hoeft niet heel aanvallend maar gewoon zeggen dat je bezorgd bent. Als het goed is kan zij jou dan meteen geruststellen zo niet dan is zij niet zo geschikt voor jou en heb jij een geldige reden om een andere te kiezen.

15. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    6 Maart mag ik weer dus dan ga ik het zeker zeggen als ik niks zie. Maar volgens mij overdrijf ik want als ik mijn echo bekijk (album) van 9 weken ziet iedereen het duidelijk. Ik zie alleen volgens mij de navelstreng maar hoofdje etc zie ik echt niet. En bij mijn eerste echo zag ik het hartje kloppen en de 2e echo zag ik helemaal niks.

Ik denk ook dat het te maken heeft dat mijn eerste echo inwendig was en veel meer zag.

Ik wacht het af, en ik hou me maar gewoon aan 3 september. En als het eerder komt ben ik alleen maar blij :D

Deel Deze Pagina