vandaag echo gehad met 8 weken en 2 dagen? Nog kans op miskraam?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door vondebs, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Vandaag eindelijk een kloppend hartje gezien en gehoord( was al men 4de echo door bloedingen). Wat is het zo mooi. Ook het embryo was goed gegroeid. Op 2 weken van 2.7 mm naar 1 cm en 8 mm. en de vruchtzak was 5.4cm. Vond het zo een geruststelling om het hartje te zien. Nu moet ik maar pas binnen 5 weken terug. Zo lang wachten. Weet er iemand hoe groot de kans nu nog is dat het misgaat? Ik had dacht ik eens gelezen vanaf dat je een goede hartslag hebt en het vruchtje 1 cm is je nog maar 5 procent kans hebt op een miskraam?

groetjes

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij onze vk zei ze dat de kans nog heel klein was, maar weet niet hoe klein!

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

De gynaecoloog zegt rond de 2% en dat is echt heeel weinig. 2 op de 100 dus

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

4. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik zal een eerlijk antwoord geven.
    De kans op een miskraam is flink afgenomen nadat er een kloppend hartje is gezien. Tenminste dat schijnt zo te zijn.

Helaas heb ik 4 jaar geleden met 7 weken een kloppend hartje gezien en bij de echo met 12 weken bleek het kindje gestopt met groeien bij 8,5 week.
    Heb geen bloed of buikkrampen gehad. Dus tja een kans op een miskraam blijft altijd aanwezig.
    Maar de kans dat het goed gaat is gewoon groter.

Ik kreeg bij deze zwangerschap ook met 8 weken een echo, en omdat alles er goed uit zag zeiden ze al dat de kans op een miskraam echt heel klein is. Maar het is eerder gebeurt, dus ik was blij toen ik een goede 12 weken echo had.

Ondanks mijn minder positieve ervaring probeer je niet te veel zorgen te maken. Helaas kan je er niks aan veranderen mocht het toch fout gaan.

5. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Goh dat moet wel erg zijn als je eerst het kloppende hartje gezien hebt. Bij mij hebben ze tot week 7 bezig geweest over bbz en over mk tot ik er gek van werd. Gewoon omdat ik een bloeding had gehad met 5 weken wat achteraf waarschijnlijk gewoon een innestelingsbloeding bleek te zijn. Heb me al zoveel zorgen moeten maken dat ik precies niet kan genieten. Maar inderdaad je kan het toch niet tegenhouden als er iets misgaat.

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    een miskraam kan altijd , maar met een goede echo word de kans erop wel kleiner .... inderdaad 2% , geniet nu maar gewoon van je zwangerschap en de goede echo ...

7. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Idd leuk om te horen.

8. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Mijn verloskundige zei 2 tot 3 % bij het zien van een kloppend hartje wanneer de vrucht groter is dan 1 cm. Dus de kans is enorm veel kleiner geworden.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan!

9. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0

dankjewel!

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn verloskundige vertelde dat de kans op een miskraam nu net zo groot is als dat je je kindje zou verliezen met 24 of 30 weken. Heel klein dus!

11. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Dankjewel voor je reactie

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, dat klopt niet.
    Bij een kloppend hartje met 8 weken, heb je nog zo'n 2-3% kans dat het alsnog mis gaat, (hier helaas bij onze tweede miskraam meegemaakt).
    Na de 12 weken daalt de kans op een miskraam of vroeggeboorte naar 1%. De kans dat het misgaat, daalt eigenlijk simpelweg geleidelijk aan: hoe verder je bent, hoe kleiner de kans dat het nog mis gaat. Ook wel logisch natuurlijk: hoe verder je komt, hoe groter de kans dat dat is omdat je kindje gezond is, (of iig zo gezond dat het levensvatbaar is).

13. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook een eerlijk antwoord:

de kans is 2% werd door mijn vk gezegd. Ik hoorde er helaas bij en met 8.6 is het alsnog misgegaan. Probeer je alleen niet te veel te focussen op of het misgaat en probeer zoveel mogelijk te genieten nu:)

14. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Volgens mij is 6 wk een spannend moment, gaat het hartje kloppen??

En 12 wk is een spannend moment, dan moet de placenta en navelstreng zijn werk gaan doen en legt de beeb dit goed aan of niet?!

Daarna is de kans op een miskraam heel klein.

Deel Deze Pagina