wij weten geslacht, maar wil het niet vertellen, raar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jo86, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherToBe

MotherToBe Actief lid

22 nov 2010
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij (lees ik en daarom manlief ook) wilden niet weten wat het werd, door de echo weten we het nu toch. Maar toch gaan we het niet vertellen. We hebben gewoon verteld dat we het niet weten. Weet dat met name mijn kant van de familie ook liever verrast wil worden, bij manlief willen ze het wel weten, maarja...

Lekker voor jezelf houden dus! Jullie keuze.

2. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Helemaal niet gek! Jullie keuze... Bij de 1e hebben we het ook tegen niemand verteld, maar aangezien ik er moeite mee heb om me niet te verpraten hebben we het nu wel gezegd haha..

En als ze een cadeautje willen kopen, dan kopen ze toch iets neutraals? ;)

3. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    ja, ik vind het ook leuker zo.
    en cadeautjes kopen kunnen ze toch ook nadat de baby geboren is...

@amfy: wat erg, dat daar helemaal ruzie overkomt! Ik hoop dat schoonmoeder het accepteert direct, ze klonk wel heel erg teleurgesteld en verbaast, maar komt ook omdat ze er toch vanuit gingen dat mijn man ze mond niet kan houden...

4. mama annemijn

mama annemijn Actief lid

15 feb 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben het alleen onze ouders,broers en zussen vertelt en voor de rest blijft het nog een verassing alleen bij een tweede kindje wil ik het wel voor iedereen een verassing houden omdat wij nu al 35 weken ons best doen om niet te verspreken en me schoonbroertje heeft zijn eigen versproken tegen een vriendin. nou houd die vriendin wel haar mond tegenover andere mensen maar de verassing is er wel af nu. en wat ik al eerder in de reacties las... het is geheimpje tussen jou en je partner.

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Het is helemaal niet raar hoor. Je moet doen wat jij wilt.

Wij hebben het bij Fenna geheim gehouden en gaan dat nu weer doen.

Ik kreeg de ook de opmerking, waarom mogen wij het niet weten? Nou daarom niet. Het is toch niet van levensbelang dat jullie het weten ;)

6. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij houden het ook geheim, maar ik kan er eerlijk gezegd niet meer van genieten. Mijn man heeft zich versproken tegen mijn zus. Hierdoor kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om mijn moeder niet in te lichten. Zus wel, moeder niet... dat ging er bij mij niet in. Het gaat mij zelf heel goed af om er niets over te zeggen, maar mijn man is een drama:(... zucht...
    Telkens als het nu over de baby gaat, ben ik heel gespannen, omdat ik niet wil dat hij zich verspreekt. Omdat er nu mensen zijn die het weten, is voor mij de lol eraf. Maar ja... ik ga nu niet ineens bekend maken wat we krijgen. Maar ik begrijp heel goed dat je het geheim wilt houden. Als het lukt, is het super ;)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Je hebt groot gelijk, het is toch jullie keuze?

Wij weten het niet en opa's en oma's dus ook niet. Nu heeft mijn sm grote moeite met die keus te respecteren en vraagt ze na iedere echo of ik het misschien toch niet weet, en iedere keer dat ik haar zie zegt ze dat ik het toch niet volhoud. Maar zelfs al hadden we het wel geweten dan nog had ik haar niets verteld. Al was er een wereldoorlog door ontstaan dan nog niet!

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik vind het zo knap dat jullie dat volhouden!
    Mijn man wil het niet weten en ik twijfel of ik dat straks wel wil.
    Ik denk gewoon maar niet, dan kan ik me niet verspreken. In ' liegen ' ben ik niet zo'n ster!

9. Ospiri

Ospiri Actief lid

5 apr 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het zo raar dat mensen gaan zitten 'vissen' en hopen dat je je verspreekt! Maandag weten wij hopelijk wat het wordt want dan hebben we een pretecho en we willen het ook voor ons houden. Heb nu wel spijt dat ik niet gezegd heb dat we het niet willen weten, dat had het wel makkelijker gemaakt. Mensen in de omgeving roepen nu al: nou we krijgen het er wel uit!

Vind het al een hele uitdaging want ik zeg normaal altijd alles en dan zit ik er helemaal niet op te wachten dat mensen het gaan proberen te ontdekken!

Maar raar is het dus zeker niet om het voor je te willen houden, al kan de omgevig er wel raar mee omgaan!

10. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben eens met de rest het is jullie zwangerschap!!
    Een vriendin van mij wist wat het werd en vertelde het wel aan iedereen, haar schoonma wilde het niet weten dat is pas lastig...let op dat je je niet verspreekt...en ze miste een hoop voorpret tijdens het schoppen enzo....
    Gewoon doe wat je zelf wilt!!

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wij willen het ook wel weten, maar niet vertellen. Ik ken veel mensen die dat zo gedaan hebben. Ik hoop alleen inderdaad dat mensen niet gaan hopen dat je je verspreekt, dat ze je niet uit gaan lokken enzo, dat lijkt me vervelend.
    Maar nog een tijd te gaan tot wij het uberhaupt zelf weten ;)

12. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Ook ik vind het helemaal niet raar dat je het niet wil vertellen! Het is jullie kind en jullie bepalen of jullie het vertellen!!
    Wij hebben bij ons zoontje het wel tegen iedereen verteld maar moet eerlijk zeggen dat ik het bij een tweede ook niet zeker weet of ik dat wil doen.. (misschien wil ik het dan zelf ook niet weten)
    En dat je schoonmoeder beledigd is, is toch echt haar probleem!
    Zij zal t toch echt moeten accepteren of ze het nu leuk vind of niet!;)

13. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ik vind het niet raar, maar persoonlijk snap ik niet waarom je het niet wilt vertellen. Als jullie het nou niet willen weten ja dan is het wat anders, maar jullie weten het wel dus zie het nut dan niet zo om het voor je te houden.
    Maar iedereen doet het natuurlijk op z'n eigen manier!
    Je moet je trouwens zeker niet schuldig voelen naar je schoonmoeder, het is jullie keuze!

14. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    lekker voor je zelf houden als je dat wilt!

wij hebben het wel verteld maar dit om geen gezeur te hebben over de naam van me schoonvader
    die wou perse als het een jongen werd dat het naar hem vernoemd zou worden dat hoort zo
    nouja dikke...
    al was het een jongen had ik het nog niet naar hem vernoemd
    me man is wel vernoemd en vind het een verschrikkelijke naam!

meisje ook gezeur over gehad hoop ook bij onze 1ste dochter maar ga me kind niet vernoemen!

15. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Raar is het niet hoor... Ik ben anoniem op het forum dus vind het niet erg dat het er staat dat ik een jongen krijg. Maar in mijn omgeving weet verder (bijna) niemand het. Een aantal weten het vanwege het kopen van kleertjes etc etc etc... Maar verder heb ik tot op heden nog niks gezegd :)

16. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik vind het helemaal niet raar dat je het niet vertelt, wij doen dat ook niet. Alleen wel aan onze ouders. Voor mij maakt het niet uit verder, maar mijn man wil het liever voor zich houden dus doe ik dat ook. Ik merk wel dat veel mensen proberen er dan toch achter te komen, bijvoorbeeld door te roepen "Je zei HIJ!" (terwijl ik dat al doe sinds de positieve test). Dat vind ik best respectloos! Nee is nee, toch? Ik hou niet van dat gedram.

17. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Nee, is niet raar! Wij doen het ook zo! Maar er zijn al mensen bij die denken dat wij ons versproken hebben. Ze gaan er toch op letten, echt irritant! Snap niet dat mensen dat niet willen respecteren. Nog ongeveer 10 weken wachten, no big deal toch? Dan weet iedereen het! :D

Deel Deze Pagina