Spreidbroek; ben bang dat ik mn niet goed omdoe

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Loes1983, Apr 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loes1983

Loes1983 Actief lid

Oct 29, 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

sinds gister heeft onze kleine meid een spreidbroek wegens heupdysplasie. Ze hebben met 1 maand een echo gedaan omdat ze helemaal scheef lag en toen was er niks te zien. Van het scheef liggen was geen sprake meer dus we hadden niet verwacht dat er op de echo van gister, bij 4 mnd nog wel wat te zien was. Hele schok dus dat we een paar uur later met een spreidbroek (camp basko) buiten stonden.

Dat is dan ook het punt, alles ging zo snel en er zit geen enkele "gebruiksaanwijzing"bij het broekje waardoor ik nu twijfel of we het wel goed aandoen.
    Ze kan haar knietjes een klein beetje buigen, die hangen nog een stukje in de plastic beugel en de klittenband stroken zitten rondom haar bovenbenen dus niet in de heupjes. Het lijkt alsof het niet anders aankan maar ik twijfel.

Heeft iemand ervaring met een broekje en zitten ze bij jullie ook zo????

Thanks alvast voor de antwoorden.

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi hoi,

Wat vervelend dat je zo voor het blok bet gezet! Ik werk op een kdv en wij hebben ook een kindje gehad met een spreid broekje, misschien kan je een foto plaatsen van de beentjes in het broekje?

groetjes marije

3. Loes1983

Loes1983 Actief lid

Oct 29, 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rijtjes tadaaa... dit is mn :(

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja, ik weet het natuurlijk ook alleen van die moeder die het ons had geleerd, maar bij dat meisje zaten de beentjes echt wat meer gespreid. Dus de band om het middel wellicht wat hoger. En zoals ik volgens mij op de foto zie zitten de beentjes niet op dezelfde hoogte? Misschien lukt dat wel? En anders zou ik morgen gewoon even je HA bellen en langs gaan om het voor te laten doen. Better safe then sorry! Mocht je huisarts het niet kunnen vertellen kunnen ze dat vast op het cb wel. Als je het gevoel hebt dat hij niet goed zit zou ik dat gewoon volgen. En volgende keer ook in het ziekenhuis aangeven dat je slecht begeleid bent want het is al zo onzeker en dan moet je wel met een goed gevoel dat broekje om kunnen doen toch?

Moet ze er ook mee slapen? Succes meid, met je meisje, grappige is wel, het went snel en ik heb dat kindje er zelfs mee zien lopen. Zij had er echt totaal geen last van en was er helemaal aan gewend.

groetjes

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Billetjes op het witte strookje leggen, benen erin, die zijkanten iets aanknijpen en het klittenband dicht doen en dan het bandje om de buik.

Het ziet eruit alsof de beentjes nog iets omhoog moeten, ik denk dat de billen wat hoger moeten..

Vervelend hè, die van mij zit er vanaf haar geboorte nu in..

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    zo dus..

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    je ziet dat het metalen stangetje meer naar boven zit..

8. Loes1983

Loes1983 Actief lid

Oct 29, 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooh die zit inderdaad hoger. En jij vouwt die flapjes eronder zie ik. Ik heb ze omhoog onder het witte buikbandje gedaan.

Bedoel je met het witte strookje (waarop de billetjes moeten) dat kleine harde witte plaatje zeg maar aan de achterkant?

bedankt voor de hulp en als ik blijf twijfelen ga ik morgen inderdaad maar even terug naar het ziekenhuis!

groetjes Loes

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    ja dat plaatje bedoel ik ;) kon ff niet op een goede omschrijving komen!

succes ermee, komt wel goed!

10. Loes1983

Loes1983 Actief lid

Oct 29, 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, heb mn nogmaals aangedaan, nu echt in de liezen (stuk hoger dus) knietjes kunnen nu helemaal buigen en het kleine plaatje aan de achterkant zit gelijk met de onderkant van haar billen en de bovenkant van het broekje ook aan de bovenkant van de billen. Het lijkt nu beter te zitten!

groetjes Loes

11. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Is toch nog veel makkelijker als iemand een foto heeft waar het goed op zit! Blij dat hij nu beter zit en bij twijfel, inderdaad, gewoon bellen! Succes!

Share This Page