wij weten het niet meer....graag tips

Discussion in 'Baby en dreumes' started by manoontje, Apr 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    drinkt hij overdag zijn helemaal leeg? Anders zou je kunnen tellen wat hij overdag laat staan en dat 's nachts geven? Evt met 20 cc extra water?

2. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

Dec 5, 2011
    659
    0
    0
    En dat "teveel" geven zou ik me ook niet druk om maken. Dat zijn gewoon bepaalde richtlijnen. Als jouw kindje het nodig heeft heeft hij het nodig, hij wordt echt geen mega dikke baby als je hem die extra fles geeft ;)

3. manoontje

manoontje Bekend lid

Jan 13, 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Hoi,
    Ten eerste, bedankt voor het meedenken en de tips.

Ik denk nu dat het inderdaad honger is waardoor hij telkens wakker werd. Ik had de vraag ook aan de kraamdeskundige gesteld en zij gaf ook aan dat ze aan honger dacht. Gezien zijn gewicht zou hij meer nodig hebben dan hij krijgt. Overdag red hij het net aan, maar in de nacht gaat hij dan inhalen.
    Haar advies is om toch overdag grotere flessen (210/7)te gaan geven en kijken wat hij dan doet. Hij zit dan wel over de max maar zij gaf aan dat we daar wel een beetje soepel mee om konden gaan gezien zijn grootte.

We hebben gisterenavond de rijstebloem weggelaten om uit te sluiten dat het daaraan ligt. En hij werd weer om 3 uur wakker. Speentje gegeven en om half vier een flesje gegeven. En.....hij ging daarna gewoon weer heerlijk slapen. Niks meer gehuild!
    Achteraf denk ik nu dat het geen krampjes waren die hij had, maar boosheid omdat hij honger had!
    Beetje stom dat ik daar niet aan gedacht had. Maar omdat hij al doorsliep bedacht ik me gewoon niet dat hij wakker zou kunnen worden van de honger..... Maar het is ook wel logisch aangezien hij al een behoorlijke tijd op 180/6 zit en ondertussen wel bijna een kilo zwaarder is.

Mijn mannetje drinkt trouwens wel altijd zijn flessen helemaal leeg. Laat geen druppeltje over! Het is echt een vreetzakje ;)
    Hij huilt zelfs vaak als de fles op is (achteraf ook wel een indicatie dat hij meer nodig had dus). En we geven ook al 20 ml meer water erbij voor de vulling.

We gaan nu dus even aankijken hoe hij reageert op grotere flessen. Misschien trekt hij daarop wel de nacht weer door.
    En anders vind ik het ook wel een idee om in de nacht een verdunt flesje te geven.

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Veel succes, het klinkt goed zo. Het eerste jaar groeien ze gewoon heel snel en ben je steeds bezig met aanpassen van de voeding, straks ook met bijvoeding. Je zal zien dat als hij op opvolgmelk mag met 6 maanden en wat vaste voeding dat hij dan weer even een poos lekker doorslaapt, dat vult ook weer wat meer. Tussen 8 en 10 maanden kunnen ze ook weer wakker zijn in de nacht, mega groeispurts in die tijd..onze man had toen veel trek maar dat verschilt per kind natuurlijk.

Ons mannetje heeft ook altijd de max nodig gehad en ik had ook zoiets van :$ over zijn gewicht maar hij is gewoon een breed en stevig jongetje, maar zit prima op de +1 curve nu en hij loopt al dus ik maak me geen zorgen meer

Charlie

5. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Denk ook dat hij honger heeft!
    Mijn zoontje is net zo oud, 69cm en rond de 8kg.
    Hij drinkt ook 210/7 (4x) (+ fruit en groente en laatste fles pap)

Of het kan zijn dat hij last van zn sprongetje had?

Aaron werd een paar weekjes geleden ook om 5 uur wakker (soms nog eerder) en jengelde wat... nu slaapt hij weer tot 7.30 en heb niets veranderd qua voeding.

6. manoontje

manoontje Bekend lid

Jan 13, 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Ik maak me ook niet zo druk om zijn gewicht hoor.
    Mijn oudste was ook behoorlijk stevig (zeg maar gerust dik) als baby. Hij is nu 2,5 en hij is nu absoluut niet dik meer, eerder naar het dunne. Dus ik weet wel dat dat bijtrekt.
    Ik wil alleen niet te lang teveel geven ivm de niertjes die het niet aankunnen. Maar ik vind wel dat als mijn zoontje de voeding nodig heeft, hij die moet krijgen. En ik denk ook dat het vanzelf wel minder wordt, als hij de groeispurt voorbij is. Komt vast goed!

7. manoontje

manoontje Bekend lid

Jan 13, 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Laraxx (trotse december mama 2011 toch?), ik denk niet dat het een sprongetje is. Het is namelijk al 2 weken aan de gang. Is dat niet te lang voor een sprongetje?
    Ik denk eerder een groeispurtje of zo. Hier gaat hij nu dan 5 x 210/7 krijgen de komende tijd. Even kijken wat hij daarop doet. En dan van het weekend groentehap erbij.
    Wie weet kan het over een tijdje dan weer wat omlaag...

8. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

Oct 21, 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Denk er ook aan dat het voor baby's heel natuurlijk is om 's nachts wakker te worden hè. Doorslapen is iets dat wij in het westen belangrijk vinden (waarom?), in de meeste delen van de wereld ken me het woord niet eens. Veel volwassenen zijn 's nachts ook wel eens wakker (even plassen, slokje water). Een baby die wakker wordt (van wat dan ook) begrijpt niet dat hij veilig in bed ligt en zijn ouders in de buurt zijn. Het is donker, hij is alleen, gevaar dus (en hij huilt dan om jou te roepen).
    Hij kan ook best gewoon behoefte hebben aan jou.

9. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Klopt haha!! (klets er niet veel meer, wel op fb, jij ook?)
    Ik heb eigenlijk geen idee hoelang sprongetjes kunnen duren, mijn zoontje heeft er vaak wel meer dan een week last van....

Idd heb je goed hem wat meer te geven!!!:)

10. manoontje

manoontje Bekend lid

Jan 13, 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Ik zit ook op facebook. Dus daar spreken we elkaar vast vaker al..haha;) Heb daar trouwens ook dezelfde vraag gesteld als hier.

Maar ik ben benieuwd hoe hij vannacht gaat reageren na een dag meer te hebben gehad.

11. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik kom hier even "inbreken" :)

Ik heb altijd begrepen dat 210cc flessen veel te veel is in 1x voor zo'n klein maagje. Dat je dan beter 6x 180/6 kan geven bijvoorbeeld als 4/5x 210. Het is en slecht voor de nieren en veel te grote plons is mij verteld door de HA en KA. Hier krijgt mijn ventje dus ook alleen 180/6 flessen. En ook hij heeft periodes dat ie s'nachts ineens wakker word en krijgt dan ook gewoon een 180/6 fles.
    Misschien JBP door zijn flesje vult wat meer misschien??

Fruit zou ik niet te snel mee stoppen want ze moeten er ook echt wel aan wennen. Hier heeft dat ook wel 2 weken gekost denk ik.

Tandjes: ik hoor nog dat mens op het CB zeggen toen hij 3 maanden was: Nee dat duurd niet lang meer voor ze door zijn.
    Hij is nu bijna 6 maaden, nog geen tand te bekennen. En de ene dag heeft ie er meer last van als de andere.

In elk geval heel veel succes!

12. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Eens...
    Met 5x 210/7 ga je wel fors over het maximum aan scheppen heen en het is een kwart liter (!) per keer wat er in zo'n klein maagje moet. Hier hebben we het nooit gedaan, maar daarin moet iedereen z'n eigen keus maken.
    Of je moet bijv 210/6 doen, heb je wel meer water op 6 scheppen en dan evt wat jbpm erbij?
    Stel dat hij met 5x 210/7 nou een keer extra komt 's nachts, dan kun je hem helemaal niet permitteren dat hij nóg een extra fles krijgt!

13. manoontje

manoontje Bekend lid

Jan 13, 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Hoi meiden, bedankt voor jullie tips.
    We hebben gisteren de grote flessen gegeven en hij heeft vannacht heel goed doorgeslapen (van 12.00 tot 7.00) dus het heeft wel geholpen. Het was dus inderdaad honger. HIj huilt nu ook niet meer als zijn fles op is zoals hij voorheen deed.

Ik ben het wel eens met jullie dat het wel heel grote flessen zijn en wil het dan ook niet te lang laten duren. Maar weet even nog niet hoe we dat moeten gaan aanpakken.
    Ik wil vanaf dit weekend een groentehap erbij gaan geven. Dan kan hij zich daarmee meer vullen zodat de fles daarna weer wat kleiner kan. En fruithap gaat goed dus dat kan wat meer zodat die fles erna ook wel weer kleiner kan.
    Jullie geven als tip JBPM. Ik heb daar al eens naar gekeken omdat mijn zoontje zo hongerig is. Maar ik begrepen dat het alleen is om de voeding te verdikken en dat het niet extra vult. ?

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

jbpm is inderdaad om de voeding te verdikken. Hier maakte het bijna geen verschil, als ik een fles zonder gaf dronk ze net zoveel als met de jbpm. Bovendien heeft dat ook weer nadelen, het is, vind ik, niet zo onschuldig als er altijd wel gezegd wordt. Wij konden niet anders, maar onze dochter reageerde er in eerste instantie vrij heftig op.

Weet je, in principe is het goed om zo lang mogelijk te wachten met bijvoeding, maar als je kindje zo hongerig is dan zou dat voor mij ook een boel veranderen. Vroeger gaven ze allemaal met 4 maanden bijvoeding, volgens mij is het echt niet zo dat die ronde kinderen er zoveel slechter of beter uit komen dan nu. Wat dat betreft kan ik dat wel een beetje nuanceren. Teveel melk is ook niet goed en als hij honger heeft dan moet je wat.

Succes en wel fijn dat je nu weet waar het aan ligt:)

15. Escal

Escal Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    3,441
    0
    0
    limburg
    ik zou ook zeggen tandjes
    qua fruit zou het kunnen dat hij niet tegen appel, peer of banaan kan, als je elke soort apart geeft en dan een paar dagen hetzelfde (bijvoorbeeld 5 dagen banaan en daarna 5 dagen peer enz) als hij dan ineens beter/ slechter slaapt kan het aan de soort fruit liggen
    succes

16. Escal

Escal Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    3,441
    0
    0
    limburg
    oeps, jullie weten het al.. mijn tips dus niet nodig en waren ook niet het probleem haha.
    gelukkig weten jullie wat het is nu :)

Share This Page