Wij weten het niet meer

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door monedoos, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    beste Adrienne/Ilja

Wij weten het even niet meer.
    Onze dochter nu bijna 10 weken oud slaapt nog steeds zeer slecht overdag, eindeloos mee bezig om haar in slaap te krijgen.
    We hebben de volgende dingen geprobeerd:
    inbakeren met een puckababy
    de 5 min huil methode
    in slaap sussen
    eerst bij ons in slaap laten vallen

werkt allemaal niet. Ze heeft een verborgen reflux maar met de medicatie die ze heeft gaat het super goed.
    Het vreemde is dat als ze s avonds wakker gemaakt word voor de douche en een voeding ze daarna zelf in slaap valt in haar wieg.
    Ik doe mijn best een strak schema aan te houden. Als ze wakker word overdag dan krijgt ze haar voeding. Ongeveer 1,5 uur na wakker worden begint ze te geeuwen en dan gaat ze naar bed. Dan begint het drama. En als ze al in slaap valt dan is ze na 30-60 min weer wakker.

Wat kunnen we nog doen, en waar kunnen we eventueel hulp krijgen ? Want zo kan ze nooit 1 dag in de week naar het kdv.
    Ze slaapt overigens in een hangwieg in onze slaapkamer.

Gr Simone

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik wil graag even weten wat voor voeding, en hoeveel en hoe vaak ze voeding krijgt.

IK hoor snel van je

Groetjes Adrienne

3. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    Het probleem speelt al sinds ze 3 weken oud was, ze kreeg vanaf de geboorte bv op verzoek. Sinds 2 weken ben ik zowel bv als h.a. flesvoeding aan het geven. Bv weet ik niet hoeveel ze drinkt,fles drinkt ze verschillend maar nooit meer dan 150ml water met 5 schepjes voeding en wat nutritron er doorheen. Ze drinkt om de drie uur. En tussen 17.00-18.00 de laatste fles en dan om 22.00 uur weer. Die uren slaapt ze top, en na de voeding van 22.00 uur valt ze ook binnen no time weer in slaap.
    Ze krijgt ook medicatie, weet niet of dit van belang is.
    En hoe moe ze ook is het blijft een gedoe helaas.
    Ze weegt nu 5610 en doet het goed volgens het cb en de kinderarts qua groei en gewicht.
    Ze is verder een vrolijke meid die er lustig op los kletst.
    Uiteraard valt ze tegen ons aan wel zo in slaap en ook in de wagen en de auto maar ja dat is niet de bedoeling.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als ze wakker is, is ze dan altijd vrolijk of ligt ze dan vaak te huilen? Het kan zo maar zijn dat zo niet zo veel slaap nodig heeft. Heb je al eens geprobeerd om haar in de ochtend in bad te doen. Krijgt ze overdag borstvoeding? Drink je zelf veel koffie in de ochtenduren toevallig? Dat kan dan in de bv zitten overdag waardoor ze veel wakker is.

Je kunt ook eens iets lezen van Ria Blom, die heeft een methode ontwikkelt voor kinderen die veel huilen.

Een consult bij een osteopaat kun je ook nog overwegen.

Groetjes Adrienne

5. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    Beste Adrienne,

heb haar sinds gisteren in haar ledikant te slapen gelegd, dit is aan de andere kant van ons huis en daar hoort ze meer geluiden. En ze slaapt nu top !
    Ze slaapt binnen 5 minuten en slaapt ook de 1,5-2 uur per keer.
    Wij zijn zelf niet zo'n voorstander van ria blom, dus zijn super blij dat ze het ineens zo goed doet.

bedankt voor je hulp.

Gr Simone

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Heel erg fijn voor jullie! Graag gedaan!

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina