Brabant Water

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik moest net mn stand doorgeven en ben benieuwd..

Vorg jaar stond de meter op 01489 en nu staat ie, een jaar later op 01602. Totaal 113 verbruikt. Ik betaal 55 euro aan water. Wie weet of ik terug krijg of erbij moet.. ben benieuwd. Want vorg jaar moest ik veel bijbetalen ( zonde zonde ) en heb dees jaar opgelet. ;)

2. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

even kijken wat je de vorige keer verbruikt heb toen je moest bij betalen ;)

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vorig jaar 121 water verbruikt bij Brabant water en betalen ook 55 p/m

Ff zoeken wat ik terugkreeg

Kreeg €270 en een gratis maand terug

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    vorig jaar de standen ook geschat? had ik nl. Waarsch. niet doorgegeven, ik meende van wel maar dan hebben ze het zelf geschat want de vorige bewoners verbruikten meer water dan dat ik doe (ben alleen met zoon en zij met 5 personen) dus ingeschat. dit jaar weer doorgegeven en bleek dat ik in de min uit kwam en een fors bedrag terug kreeg :) toen heb ik dus de jaarnota's eens goed vergeleken en zag dat er in 2009/2010 een schatting was gemaakt... heb je het goed bekeken van vorig jaar?

5. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

hoop in ieder geval dat je terug krijgt of niks hoeft te betalen :D

6. SeaShell

Ze schatten daarna je maandbedrag weer heel laag als je een hoop terugkrijgt, dus meteen weer verhogen als je dat wil

Wij zetten het elk jaar op €55. We krijgen dan elk jaar een hoop terug en hoeven nooit bang te zijn om bij te betalen. Zo ook met gas en elec

7. MamaVanGilani

Nee niet geschat hou alles netjes bij. Ik woon hier al 5 jaar:) Vorg jaar had ik een giga zwembad van 3m breed, 6m lang en anderhalve meter diep en vijvers paar x vol laten lopen en dit jaar niet haha:)

8. SeaShell

Je krijgt dus ook rond de 280 plus een maand gratis terug

Zie mijn vorige post ( grappig dat onze bedragen en meterstanden zo overeenkomen :D)

9. MamaVanGilani

Zal het ons dan toch meezitten dit jaar:D hihi.. ja ik laat het ook op 55 euro staan! Wat in het vat zit verzuurt nie he..;)

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Eigenlijk is dat heel erg zonde. Je maakt er dan een spaarrekening van, maar dan zonder rente!

Je kunt beter gewoon je maandbedrag houden op wat je verbruikt en wat je 'extra' zou betalen, op een spaarrekening zetten. ;)

11. SeaShell

Vind ik totaal niet. Wat is 3% rente nou op die 280 euro, nog geen tientje op jaarbasis, dus doe ik het veeeel liever zo. Beter als dat je ineens een paar honderd euro bij moet betalen wat ik hier opzp zowat wekelijks zie

ook met toeslagen. Schat je inkomen áltijd een duizend of 10 hoger als wat het daadwerkelijk id. Zo krijg je minder toeslagen per maand, maar wél 1 x per jaar een smak geld. Beter als je inkomen te laag inschatten en teveel per maand krijgen en in een keer een paar honderd euro dokken ( dat doet pijner dan 9 euro rente op jaarbasis mislopen :) )

12. MamaVanGilani

Haha.. wij zijn goed bezig!:p

13. MamaVanGilani

Mee eens:)

14. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    wij hebben ook brabant water en hebben het ook ingevuld.
    maar wij kregen gelijk de melding dat we naar hun schatting te weinig hadden verbruikt.
    als je zo`n melding krijgt dan heb je in elk geval grote kans om geld terug te krijgen.
    melding niet gehad?

15. SeaShell

ik hoef pas begin december mijn meterstanden door te geven, maar idd, voorgaande jaren kreeg ik dan het bericht '' u heeft erg weinig gebruikt'' (ofzoiets) als je de standen online doorgaf op hun website

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wij hebben nog geen meterstanden door hoeven te geven.
    Vorig jaar hebben we in ieder geval terug moeten betalen. :(
    Wij betalen nu 89 euro per kwartaal, ik weet niet waarom wij niet per maand betalen. :(

17. SeaShell

@jusi

kun je anders niet je 3 maandelijks bedrag hoger zetten? Want omgerekend nog geen 30 euro per maand is best weinig, en heb je grote kans weer bij te moeten betalen

wel rot dat het per 3 maanden is, is toch in een keer een flinke duit. Kun je de leverancier niet bellen of je 1x per maand kan betalen? Bij welke leverancier zit je. Brabant water moet je gewoon maandelijks betalen naar mijn weten, of je moet zelf anders aangeven?

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik zit ook gewoon bij Brabant Water!
    Maar ik weet ook niet waarom het niet maandelijks is, vind het ook maar gek. :(

En ik ben ook bang dat we moeten bijbetalen hoor, want ons zoontje gaat ook regelmatig in bad, kost al een berg water!

Maar hopelijk trekt dat Essent een beetje recht, want we betalen per maand 200 euro..

19. SeaShell

Ik zou morgen gewoon een belletje plegen met Brabant water! Veel makkelijker om per maand te betalen, toch? Lijkt me geen probleem om dat om te zetten voor hun.

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja das zeker gemakkelijker!
    Ik ga het meteen opschrijven bij mijn to-do-lijstje voor morgen. :)

Deel Deze Pagina