Ach weet je, Roken en zwangerschap blijft een eindeloze discussie. We weten allemaal dat t beter voor t kindje en jezelf is dat je gewoon niet rookt. Maar net als wat jij zegt. Mijn moeder rookte bij beide zwangerschappen. Broer en ik zijn allbei hartstikke gezond. Hebben echt nooit wat. En bij mijn mans kant net zo. Het zal allemaal wel goed komen.
Inderdaad het zal allemaal goed komen. Als je heel veel mindert is dat al een heeel goed beginnetje, en mag je trots op je zelf wezen!
ik ben zelf ook gestopt met roken. Als je weet waar je het voor doet, (ik omdat ik zwanger wilde worden) geeft het helemaal niet veel stress. En nu dan, heb je geen stress van de gedachte dat elke keer als jij een sigaret rookt, er in het kindje genen kunnen muteren waardoor het uitloopt op een miskraam? dat door de slechte doorbloedingn je kindje hersenaandoeningen kan hebben, longproblemen, enzovoort. Zeggen dat het moeilijk is, dat is de waarheid. Dan zeggen dat het toch geen kwaad kan, af en toe een sigaretje, is jezelf voor de gek houden. Je maakt het stoppen alleen maar moeilijker omdat je jezelf minder motivatie geeft.
hee meiden, ben al een tijdje niet meer online geweest, Truus wat zie ik nou je bent zwanger gefeliciteerd meid geniet er maar lekker van,hoop dat er nog meer gaan volgen. xx claudia
Tuurlijk moet je jezelf motivieren om te stoppen etc. Maar zoals ik al typte stress wat komt door stoppen met roken in 1 keer is gevaarlijker voor de baby. Als ze al meer dan de helft geminderd is dan gaat ze al de goede kant op! En zo kon ze het gewoon afbouwen.. En roken is inderdaad ongezond en zitten alleen maar nadelen aan. Maar volgens mij zijn er net zoveel vrouwen die als een ketter roken een miskraam hebben gekregen als vrouwen die super gezond zijn.
4 dagen Binnen vier dagen is je lichaam door de verslaving heen. De rest is geestelijk. Een miskraam is niet het enige, je kindje krijgt ook minder bloed en dus minder zuurstof. dit kan allerlei gevolgen hebben. Rokende vrouwen hebben meer kans op een lichamelijk of geestelijk gehandicapt kindje, en de gezonde kindjes hebben een lager geboortegewicht, meer kans op allergieen en op eetstoornissen. Natuurlijk worden er ook gezonde kindjes geboren die nergens last van hebben. maar de kans daarop is kleiner als je rookt. Maar goed, dan ga je afbouwen. Heb je daar een plan voor of is dat naar eigen indeling?
JEZUS Sorry meiden wat heb ik aangericht met mijn berichtje dat ik gestopt ben met roken! haha Hee ruus ik weet nit of je man rookt, maar stoppen kun je niet alleen! Mijn ventje is ook gestopt. Het valt me nog niet tegen en dat terwijl ik een pakje (soms meer) per dag rookte. Nu hopen dat ik het vol hou. Anders doen we het samen als je dat beter motiveerd? XXXXX
Hallo meiden! het blijft altijd wel een punt he dat roken en zwanger zijn! Ik ben zelf ook gestopt met roken en voel me er prima bij zo maar het is niet makkelijk hoor.... de nicotine is wel binnen 4 dagen uit je lichaam maar de gedachten nog lang niet... haha! wat dat betreft kun je beter langzaam aan afbouwen of flink minderen met roken... maar dat is toch ieder voor zich !? Je hoort wel eens dat de felste tegenstanders de ex rokers zijn en het meest bezwaar hebben tegen het roken.... goed wat betreft wil ik jullie allen veel succes wensen met het zwanger worden en voor de zwangeren een fijne zwangerschap toe! Groet, Dagmar
ow toch niet ik ben zelf ook een roker en minderen is echt moeilijk. maar mijn moeder rookte ook flink en die heeft 3 gezonde koters op deze wereld gezet en wij zijn alle 3 zelden of niet ziek
nou ongi is gekomen hier vandaag. gelukkig minder buikpijn dan vorige keer. cyclus weer 1 dag korter. hopelijk volgende keer meer succes.
Nou even weer een aanvulling van mijn kant op t onderwerp ROKEN. We hebben nu nog 1 pakje in huis, met daarin 5 sigaretten. Als die op zijn, door mijn man. Stoppen we er allebei mee. Ik haal niks meer in huis, dan kan ik ook niks pakken. Ik sta vel te zwak in de schoenen om van de peuken af te blijven terwijl ze voor me liggen. Het zal me zekers lukken. Dat weet ik 100 % zeker. En nee, ik heb geen plan ofzo. IK doe t uit eigen initiatief, en zoals ik stoppen wil. Vind t niet leuk als mensen zeggen hoe ik wat moet doen of niet. Mijn lichaam, MIJN kind en mijn regels. Nu zet ik een hele dikke punt. En hoop dat deze discussie hiermee ten einde is. @ Wendy, Als ik had geweten wat mijn opmerking teweeg had gebracht, had ik nooit reageerd. Maar geeft niks. Ben er nu klaar mee. Dikke knuffel,
Helemaal gelijk hoor Truus, sta 100 % achter jou mening. (Niet dat ik rook ofzo maarja) Hoe is het verder met Truus, krijg je al meer kwaaltjes?
Wij gaan trouwens weer lekker eten Truus. Bakkeljauw, kip, Surinaamse bami :d, en Sauto soep. Heb nu al helemaal zin in vanavond
He skattie. Dank je wel. Fijn dat mijn mening ook gerespecteerd word. Ik wou dat ik meer kwaaltjes kreeg.....Ik voel me helemaal niet zwanger..... En ik wil me wel zwanger voelen. Maar om nou weer te zeggen dat ik graag elke morgen kotsmisselijk wil zijn, is nou ook weer niet zo. Daar zit ik ook niet op te wachten. Ik wil gewoon graag een bevestiging. Meer dan een test. Ik wil een gevoel hebben van ; ja! ik ben zwanger..... Snap je? of zit ik nou weer te raaskallen?
Nee ik snap het hoor! Wanneer kreeg je ook alweer echo? Hopelijk geloof je het dan wel! Hoop dat je snel wat kwaaltjes krijgt!
Ik weet nog niet wanneer ik een echo krijg. Moet 12 februari (whoehoewwwww over 6 daagjes) naar de verloskundige. Daarna mag ik denk ik een afspraak maken voor een echo. Maar denk dat dit zo met een week of 12 zal zijn. Dus, moet helaas pindakaas NOG 6 WEEK wachten.... pfffffff