Wij willen heel graag ons eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 3Njoy, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    #401 RoIn, 28 feb 2014
    Laatst bewerkt: 28 feb 2014
    Morning!
    Mijn buik voelt alsof ik ongesteld moet gaan worden. Nou heb ik er nooit heel veel pijn van hoor, dus dat scheelt.
    Ik ben benieuwd of het idd klopt.

Hoe is het verder meiden?

Toch nog maar de ovulatietesten gebruikt want ik ben gewoon benieuwd. Maar eergisteren, witter dan wit, en gisteren licht gekleurd. Negatief dus. Mijn temp loopt op, dus het zou goed kunnen dat ik richting menstruatie ga. Het is gewoon hartstikke interessant om te zien hoe je lichaam reageert.

Overigens hier het stukje dat veel vrouwen de eerste cycli gewoon geen ovulatie hebben:

Wat gebeurt er als je stopt met de pil?
    Als je stopt met de pil kan het een poos duren voordat je eigen cyclus weer op gang komt. Je hypofyse, die je hormonen aanstuurt, moet opnieuw in balans komen en de eierstokken weer gaan aansturen, zodat je weer een eisprong krijgt. Bij sommige vrouwen gebeurt dit meteen al in de eerste cyclus na de pil. Bij andere kan het maanden duren.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/extra/zwanger-worden/menstruatiecyclus-en-kans-op-zwangerschap-na-pilgebruik/

Wie weet de volgende ronde! :D

2. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

RoIn, spannend dus of je deze maand een cyclus hebt van 29 dagen!

Maanden duren voor je een eisprong hebt!!! Jeetje...... Krijg je dan wel je regels of ook niet??

3. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Goeie vraag..
    Weet ik eigenlijk ook niet.
    Denk het..?

Dit staat erover:
    Hoe lang duurt het voordat je cyclus weer op gang is?
    Er gaan veel verhalen rond van vrouwen die meteen zwanger worden na het stoppen met de pil. Dit zijn echter uitzonderingen! Wat veel vaker gebeurt, is dat het maanden duurt voor je eigen cyclus op gang is. Je kunt in het begin heel lange cycli hebben (meer dan 7 of 8 weken en er zijn nog wel langere cycli bekend). We zien vaak dat je cyclus het eerste halfjaar na pilgebruik erg onregelmatig is, met meestal lange cycli. Na een half jaar is je lichaam vaak weer in balans. Maar bij sommige vrouwen duurt het meer dan een jaar! Vooral bij lang pilgebruik heeft het lichaam wat meer moeite om in het natuurlijke ritme te komen.
    Wanneer duurt het te lang?
    Je mag je lichaam een jaar de tijd geven om weer een normale cyclus met eisprong te krijgen. Onder normaal verstaan we: een cyclus tussen de 21 en 35 dagen met minimaal 2 dagen helderrood bloedverlies. Als je dat te lang vindt duren, kun je contact opnemen met je huisarts. Hij kan je medicijnen voorschrijven om een eisprong op te wekken.

Maar daar kan ik niet uit op maken of je dan wel of geen ovulatie hebt.

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou, als ik nu ongesteld zou worden dan is mijn cyclus korter want ik ben om 2 feb echt gestopt en op 4 kreeg ik ontrekkingsbloeding.
    Maar het voelt alsof het komen moet maar veel minder dan anders.
    Voor hetzelfde geld is het gevoel morgen weer weg :D..

We shall see, kan me er niet zo druk om maken. Vind het meer gewoon interessant om te zien hoe dit allemaal gaat en wat je lijf doet met dat ontpillen..

5. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Hmm het lijkt me dat als je geen eisprong hebt, je ook niet ongesteld word.. Het zal dan meer een soort ontrekkingsbloeding zijn denk??

Ik heb dat gevoel ook gehad, rare buik etc, maar werd (na dat eerste gevoel) pas 15 dagen later ongesteld!

Ik vind het ook bijzonder interessant wat er allemaal gebeurd in je lijf!! Helaas bekijk ik momenteel alles via me telefoon, dus dat gaat wat lastiger!

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Net naar de gynae geweest..

Ze zei dat ik er toch op moet rekenen dat het een halfjaar kan duren eer ik zwanger ben.. Want ze vond dat ik er te fel mee bezig ben, ivm die ovu-testen enzo :D Nu, dat is ook wel

Ze heeft gezien dat mijn eisprong geweest is via de inwendige echo dus ben blij dat ik er tenminste een heb gehad! Wel vreemd dat ik er totaal niks van heb gemerkt.. (Er is dus nog hoop hè RoIn!!)

Binnen het halfjaar mag ik terugkomen, ofwel omdat ik zwanger ben of als het nog niet zover is , ter controle van mij en mijn man om te kijken of er ergens iets mis is
    Normaal gezien wordt dat pas gedaan binnen het jaar, maar bij haar mocht het vroeger, das wel fijn :)

Ze zei ook dat het het beste is om te 'klussen' van dag 10 - dag 15 (Mja, als je een langere cyclus hebt klopt dat toch niet he?)

Zo ben weer wat wijzer geworden vandaag!

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dan ben ik toch benieuwd hoe ze die eisprong heeft kunnen zien? Heeft ze dat uitgelegd toevallig?

8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ze wees het aan.. Rechtsboven in de hoek zag ze het op die echo
    Het was precies een iets donkererde (Schrijft ge dat zo? :D) plek dan op de rest van het scherm
    Meer uitleg erover gaf ze niet, mja ik zal haar maar vertrouwen hè :(

9. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Fijn dat je iig een eisprong hebt gehad!!!

Mag ik vragen waarom je met een half jaar al terug mag komen?:)

10. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt, in ieder geval over je eisprong! Dat is hier nog een groot raadsel.

Waarom had je eigenlijk de afspraak met de gynea? Is dat omdat je al een verleden hebt daarin o.i.d.?
    Just curious! :D

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Het was gewoon het jaarlijkse routineonderzoek :)
    Had in november al gebeld voor een afspraak en kon er nu pas terecht.. Wel handig dat ik dan meteen kon vragen hoe 't zit met mijn eisprong , kwam goed uit :D

Moest ik na een halfjaar nog niet zwanger zijn, en ik ben ongeduldig van aard dan mocht ik terugkomen :D Dan onderzoekt ze mij nog eens en de zwemmers van manlief..
    Meestal is dat pas na een jaar, maar dat is nog zoolang haha

12. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb het idee dat jij belgisch bent. Wij kennen dat niet hier, routine-onderzoeken bij de gynaecoloog, vandaar.
    Bij ons wordt elke 5 jaar vanaf je 30e bij de huisarts een uitstrijkje gemaakt. Ik ben dus al 2x geweest.

Ze heeft dus een echo gemaakt en zag je eierstokken! Vandaar dat ze het gezien heeft..!

13. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Ze kennen dat bij ons wel toch??, maar dan moet er toch al wat spelen of gespeeld hebben! Dan kan je een jaarlijks routine onderzoek hebben😉😉
    Maar gebruikelijk is het niet nee!

14. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Wat fijn dat je een eisprong hebt gehad Rainbow! En een jaar is inderdaad lang.. Maar schijnt toch wel een redelijk normale tijd te zijn..

Mijn menstruatie is sinds gisteren weer voorbij :) ik ben wel echt 4 dagen flink ongesteld geweest dus a er maar vanuit dat ik dan wel men eisprong heb gehad.. Volgens mij is het zo dat als je geen eisprong hebt dat je dan ook niet ongesteld wordt..

In Nederland is het volgens mij inderdaad niet standaard dat je een onderzoek krijgt bij de gynaecoloog alleen als er iets aan de hand is wordt je doorverwezen en inderdaad het uitstrijkje

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Precies, maar niet zomaar gyn-controles. In Belgie is het gebruikelijk, vanaf je 18e of vanaf het moment dat je aan de pil gaat geloof ik. Dat kennen we hier dus niet.

Wensje, fijn dat je het geworden bent maar ook net zo fijn er weer vanaf te zijn :D

16. 3Njoy

3Njoy Actief lid

1 feb 2014
    165
    0
    0
    De laatste keer dat ik ongesteld was duurde echt van maandag t/m zaterdag en was meteen veel. De eerste keer na de pil was maar 4 dagen en ook heel licht. Denk dat je daaraan wel kan merken of je je eisprong hebt gehad.

Ik ben nu toch wel een beetje in spanning. Tot nu toe nog geen menstruatie te bekennen, dus ben erg benieuwd wat morgen gaat brengen. Zondag maar ff een testje doen als ik morgen nog steeds niet ongesteld ben geworden. Hoop dat jullie een beetje met mij mee duimen, zal zeker hetzelfde voor jullie doen.

17. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Haha ja ben van België inderdaad! Ik wist niet dat dat in Nederland zo anders was!!

Ik ga ongeveer om het jaar naar de gynaecoloog voor een uitstrijkje, inwendige echo en een borstonderzoek..

Jullie zijn dus eigenlijk nog nooit bij de gynaecoloog geweest dan? (Degenen jonger dan 30)

18. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, nog nooit!
    De nicht van mijn vriend komt uit Duitsland en vond dat ook heel vreemd. Daar is het ook heel normaal om jaarlijks helemaal onderzocht te worden. Ik vind dat ook wel goed eigenlijk. Als er iets niet goed zit, zijn ze er altijd snel bij of ben je er bekend mee. Hier ben je eerst een jaar aan het aan klooien en daarna mag je een keer aankloppen.

Preventief onderzoek is soms ook niet verkeerd. ;) Kost misschien best wat geld, maar het kan op de lange termijn de zorg ook weer kosten besparen (doordat dingen eerder gezien worden).

19. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Uiteraard duim ik! :D

Zeker borstonderzoek zou hier ook veel vaker moeten en uitstrijkjes voor 30, 30 is echt te oud, zeker als je bijv op je 18e voor het eerst sex hebt gehad.

20. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Ik ben wel eens na gekeken door de gyn! Maar alles zag er prima uit!! Maar dit is al wel weer 3 jaar geleden!

Ik ben nog steeds ongesteld.. Pfff word er gek van!!!
    Ben nog nooit zo lang ongesteld geweest!
    Wij gaan nu lekker eten en morgen weer naar huis!!!

Deel Deze Pagina