Wij willen heel graag ons eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 3Njoy, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nee, ik zit nu op dag 23, als ik weer een lf heb van10 dagen zou ik op 33 komen. Maar mijn lf zou wel iets langer mogen ja.. :)

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik hoop trouwens dat ff me nog volgen kan. Heb vanmorgen eigenlijk te laat getempt. Gisteren was ie hoog, ik heb gisteren nog een vaccinatie gehad en ik vermoed dat mijn temp hier wat op reageerde en dus wat omhoog ging.
    Nu voelde ik vanmorgen al steken, gek genoeg weer links
    Het voelde echt als mijn ei. Gisteren was mijn ovulatietest bijna positief, net echt ren knaller.. toch denk ik dat mijn eisprong vanmorgen was. Ga dus vanavond nog ff ovulatietesten, als ie weer wit is, dan was het vanmorgen idd mijn ei.
    Wil gewoon graag weten of ik eea herken.

Hoe is het bij jou Cinnn met je tests?

Fijn dat het schimmeltje onder controle is!

3. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Sorry dat was een berekeningsfoutje van mij!
    Hier begonnen met de ovutesten! Met een beetje mazzel vind ik over 9 dagen mijn ei weer!

Vl. ligt knock-out in bed.. Hij had vannacht beetje veel gedronken! Dus die ligt heerlijk zijn roes uit te slapen!
    Maar verder gaat het hier wel goed! Baal een beetje van t slechte weer!

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja jammer hè?
    Hoewel het hier nu wel droog is :)

5. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, wat fijn RoIn! Heb je je ei goed kunnen benutten? :D

Sorry dames, ik ben weinig online geweest de afgelopen dagen.

Hier nog even in afwachting hoe het allemaal loopt. Ik vind die tempdalingen steeds zo spannend en vooral nu ik vanochtend na zo'n dip ineens een enorme stijging had? Maar ik zit pas op cd 11 en met zo'n lange cyclus als voorgaande keren, lijkt het me toch vrij onwaarschijnlijk als ik mijn ei nu al zou hebben gehad (en dat hoop ik ook niet, want afgelopen week heeft mijn hoofd niet naar het klussen gestaan door alles).

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Jij al een positieve test gehad lees ik? Leuk, fijn dat het vroeger was dan vorige ronde! Dan kan je beginnen aftellen naar je NOD ;)

Hier kleurde hij vanmiddag ook redelijk donker, maar ik heb hem wel iets te laat afgelezen, dus hopelijk was 't geen indroogstreep!
    Maar het kan wel nog donkerder
    Temperaturen lukt hier ook niet altijd op hetzelfde tijdstip, vooral in 't weekend niet, waardoor het niet echt veel nut heeft bij mij, maar 't is wel leuk om bij te houden!

7. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Hier vandaag een oplopende ovutest.. Hij is vandaag op Cd14 iig al donkerder als de cd14 van vorige maand dus verwacht men knaller dan ook eerder dan cd18 :) vanaf vandaag iig maar flink aan de klus :D

Ik baal ook een beetje van het weer, vandaag lekker heel de dag vrij dus had een dagje op men luie stoel in de zon gepland maar dat zit er niet in, dus net maar lekker het hele huis opgeruimd saampjes, was ook wel eens nodig :)

Nu even hier bijlezen en zo lekker vampire diaries kijken :D

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    BB'tje, je temp moet minstens 3 dagen stijgen hè?
    Ik denk dat het ook wat vroeg is..maar je zal het zien morgen, ik denk dat je temp gewoon weer wat zakt, maar dat is een gokje hoor!
    Heb je een rottige week gehad?

Ei is goed benut ja :D
    Nu zeurende buik. Net als vorige keer..beetje menstruatie gevoel.

Rainbow en BB, ik hoop dat jullie ei nu ook wat eerder komt!
    Zou fijn zijn als onze cyclussen wat normaliseren!

9. 3Njoy

3Njoy Actief lid

1 feb 2014
    165
    0
    0
    Wij hebben het goede nieuws nu ook met mijn broer en mijn vriend zijn zus gedeeld. Ook die hebben we allebei aan het huilen gekregen hihi, wel mooi gezicht hoor. Mijn broer zei dat hij zijn emoties niet onder controle had, ben toch zijn kleine zusje. Mijn schoonzus kon het gedichtje niet eens lezen, ze vindt het heel leuk. We mogen haar kinderwagen hebben, nichtje is nu bijna 2 en waarschijnlijk willen ze niet meer kinderen dus is wel leuk vind ik.

Toch zijn dit weer van die momenten dat je weer extra die familieband voelt, dat geeft wel een super gevoel! Ook al zijn we zelf erg gelukkig, het voegt wel veel toe dat je het met anderen kan delen.

10. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, zware week gehad inderdaad.

Wat leuk, 3NJoy! En kan het me helemaal voorstellen!
    Helaas zou ik hier wel eventjes moeten wachten met vertellen, want mijn broer is bouwvakker en samen met zijn collega zijn dat net twee vrouwen, die kleppen heel wat af en voor je het weet, weet heel het dorp het, waar ik vandaan kom. Mijn ouders en mijn vriend zijn ouders zouden we het wel meteen vertellen. Broer ietsje later.

Maar wat tof dat ze het ook zo leuk vonden en goed oppakten! Dat is toch wel héél erg fijn!

11. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wat leuk 3Njoy! Kik bent zijn jongere zus dus?

Sterke BBtje?

12. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Uiteraard bedoelde ik sterkte..

13. 3Njoy

3Njoy Actief lid

1 feb 2014
    165
    0
    0
    Ik ben 26 en mijn broer is 6 jaar ouder. We hebben nog een oudere broer die scheelt 8 jaar met mij, maar die zien wij niet meer. Mijn vriend is 29 en zijn zus is 3 jaar ouder. Dus mijn vriend en ik zijn allebei de jongste.

14. Welshfan

Welshfan Actief lid

13 feb 2014
    303
    9
    18
    @ Cinnn: Ik zit nu op dag 45 van mijn 3e cyclus. Ik ben op 5 december gestopt met de pil... Mijn eerste cyclus was 41 dagen, de tweede cyclus 33 dagen. Nog steeds geen duiveltjes te bespeuren...

Voel me vandaag wel beroerd, sinds gisteren ben ik weer érg misselijk en voel vanalles in mijn buik. Het zullen wel de duiveltjes zijn die in aantocht zijn, maar ik hoop toch dat er een kleintje zit!

@ wensje: goed dat de schimmelinfectie onder controle is, dan kun je weer goed gaan klussen voor als je ei komt! ;)

@ Njoy: wat leuk dat je broer en je schoonzus het niet droog hielden :D Lijkt me wel een speciaal moment, ook voor jullie!

Mijn zus had mij een tijd geleden al verteld dat zij aan het proberen is om zwanger te worden, maar gisteren vertelde ze mij dat het slecht gaat tussen haar en haar vriend, dus dat ze volgende maand toch weer met de Nuvaring gaat starten...
    Als ik zwanger blijk te zijn, heb ik wel schrik voor haar reactie, gezien ze zelf ook graag kindjes wilt. Ik hoop wel dat ze blij gaat zijn voor mij, zij zal ook de meter worden van ons eerste kindje...

@ Bbtje: Je zegt dat je het wel meteen zou zeggen tegen je ouders en schoonouders, en nog niet tegen je broer, maar denk je niet dat je ouders dat niet tegen iedereen zouden vertellen? Mijn ouders zouden ZOOOO blij zijn dat ze het zouden uitschreeuwen, ze zijn echt aan het wachten op een kleinkindje :D

Wachten jullie trouwens tot de 3 maanden voorbij zijn of vertellen jullie het van zodra jullie het weten?

15. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ouders en schoonouders weten al dat we er mee bezig zijn en die kunnen prima hun mond houden. :D

Ik weet wel van mijn broer dat hij er mee bezig is, maar hij kan nu nog niet beginnen met zijn vriendin i.v.m. een kuur. Ik vermoed dat het bij hun niet lang gaat duren voor ze er ook mee gaan beginnen. :D Zou wel leuk zijn, als het ongeveer tegelijk lukt, of de leeftijd van de kids niet héél veel verschilt.

Eerst maar eens hopen dat het ons gaat lukken binnen niet al te lange tijd. Alweer 4 maanden verder ondertussen, het gaat eigenlijk best hard.

Welshfan, ik hoop dat het raak is voor je! Heb je nog een zwangerschapstest gedaan?

16. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik zou het denk ik vertellen na de eerste echo (week of 7) zodra ik zeker weet dat er een vruchtje zit met een kloppend hartje.
    Meer ook omdat ik weet dat er voor ouders niets erger is dan het verdriet van hun kind. Ik wil niet dat ze zich zorgen gaan maken om mij. :)

Welshfan, wat zijn jouw cyclussen nog lang joh! Je bent niet de enige hier hoor!
    Maar vervelend is dat wel!

Mijn temperatuurkaartje klopt denk ik niet, daar baal ik eigenlijk wel van.
    Vrijdag voor mijn werk een vaccinatie gehad waardoor mijn temp zaterdagochtend vermoedelijk wat hoger was (vermoed ik).
    Zaterdagavond feestje gehad, we waren om 3uur thuis en ik heb dus te laat getempt. Wil mijn wekker er nl niet voor zetten.

Ik werd vannacht wakker, ik droomde dat mijn buik ontplofte :D ik voelde me dan ook enorm opgeblazen! :D

Gisteravond nog een ovulatietest gedaan, ik had verwacht dat ie al af zou lopen maar was nog steeds een flinke knaller.
    Ondanks dat we beide erg moe waren, toch nog maar even tijd gemaakt om te klussen :D als mijn ei toch pas vandaag komt, of zelfs morgen (pos ovulatietest = ei komt tussen de 24-48 uur) wil ik wel zeker weten dat ik hem volop benut heb :D ).

17. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Hee meiden!

Welshfan, wat vervelend zeg! Ik zou voor de zekerheid nog een test doen! Ik had zelf om de dag gaan testen (maar dat ben ik!) mijn eerste cyclus was 42 dagen.
    En had een positieve ovulatie test ongeveer 14 dagen na me regels.. Ben dus 14 dagen later gaan testen, maar hij bleef maar negatief! Had dus uiteindelijk een super lange lf!!! Maar had wel tig testen versleten omdat ik om de dag, soms wel iedere dag ging testen!

Afgelopen maand had ik een lf van 15! Dus dat was wel super mooi!!

Ik zou voor de zekerheid nog een x testen en het dan maar weer ff afwachten, misschien een late ei of een late innesteling! Kan ook zijn dat je hormonen nog aan het schommelen zijn door het stoppen met de pil!

Ik ben begin januari gestopt met de pil.. En moet zeggen ik voel me nu een stuk beter!

Verder kan je niets anders dan rustig af wachten! Hoe meer je er mee bezig bent, gestressd bent, zenuwachtig bent hoe groter de kans dat je onbewust zelf je menstruatie uit blijft stellen!

@3Njoy, wat een geweldige reactie zeg van je schoonzus & je broer!!!!

Iemand vroeg wanneer je het je ouders zou vertellen.. Heb het hier laatst al met mijn vriend over gehad.. En mijn ouders + zusje zouden we het gelijk vertellen zodra ik een positieve test heb.. Mijn beste vriendin kan ik t ook niet geheim voor houden.. En we weten dat deze mensen hun mond ook allemaal kunnen houden.. Zijn ouders zouden we het pas wat later vertellen, omdat hun het in hun enthousiasme wel eens door zouden kunnen vertellen!

18. Welshfan

Welshfan Actief lid

13 feb 2014
    303
    9
    18
    @ Bbtje: Inderdaad, het zou heel erg leuk zijn als de leeftijd van de kids niet heel veel verschilt. Ik vond het vroeger altijd leuk om neven/nichten te hebben van ongeveer mijn leeftijd.

Ik heb een zwangerschapstest gedaan op dag 32 (bij HA) en op dag 42.. Afgelopen vrijdagochtend was dus de laatste keer. Mijn vriend zei gisteren "Waarom moet je toch die testen doen? Als je over 3 weken nog niet ongesteld bent, kan je nog wel eens een test doen, maar vorige week heeft de HA een test gedaan, dan hoef je nu toch niet opnieuw te testen?"

@ RoIn: Ik denk ook dat ik niet veel langer zou kunnen wachten dan de eerste echo. De meeste mensen zeggen dat je best wacht tot 12 weken omdat dit over het algemeen de meest cruciale periode is, maar ik denk dat ik zo lang niet zou kunnen wachten!

Het is inderdaad vervelend dat mijn cyclussen zo lang zijn! Mijn vriend zei vorige week "Jij hebt wel geluk hé, de hele maand maart ben je niet ongesteld geweest! Ik denk dat veel vrouwen jaloers op je zijn! :D" Maar als ik niet zwanger blijk te zijn, was ik liever wél gewoon ongesteld...

@ Cinnn: Ik wil ook liefst elke dag testen, maar mijn vriend wil dat niet... (en ergens heeft hij wel gelijk) Hij vindt dat ik nu pas over 3 weken pas opnieuw mag testen als ik dan nog niet ongesteld ben. Hij vindt het weggegooid geld als het negatief is, en als ik zo vaak test ben ik er ook weer te veel mee bezig.
    Maar goed, nu ben ik er ook voortdurend mee bezig, maar hij zegt dat ik het achterwege moet laten omdat het zwanger worden dan het snelst lukt.

Die onzekerheid is gewoon niet leuk... Is het nu een late eisprong, late innesteling, of ben ik nog steeds aan het ontpillen?

Die eerste maand was ik er wel obsessief veel mee bezig, ik was constant aan het opzoeken wat alles betekende (al die "symtomen" die ik voelde). Daarna was ik van de redenering "laat het rusten, we zullen wel zien hoe het loopt", en ik voelde ook meer rust in mijn lichaam. Maar nu ik weer op dag 45 zit, zit ik er toch weer voortdurend mee in mijn hoofd! Ik wil gewoon weten hoever ik sta... Als ik niet zwanger ben, wil ik dat ook met 100% zekerheid weten, dan wacht ik wel gewoon geduldig op mijn menstruatie zodat ik weer vol goede moed aan de volgende ronde kan beginnen, maar als ik wél zwanger ben, wil ik dat ook gewoon weten...

Maar dat is zo een beetje de wens van elke moeder-in-spé hé? ;)

Cinnn: jouw cyclussen zijn wel vergelijkbaar met die van mij. Bij jou was het 42 en 35, bij mij 41 en 33... Hopelijk moet jij deze maand niet zo lang wachten!

Ik denk dat wij het tegen iedereen tegelijk vertellen. Dus niet enkele mensen eerst en daarna de rest... Mijn vriend wil wachten tot de 12 weken voorbij zijn, maar ik denk dat ik niet zo lang zou kunnen wachten! (ik weet het zelfs zeker :p)

19. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Pfoe zeg.. Over 3 weken pas weer😳 Dat duurt echt nog super lang!! Mijn vriend heeft liever dat ik wat vaker test (als me cyclus lang duurt) omdat hij liever heeft dat ik er niet pas achter kom bij 8 of 9 weken en al die tijd sushi, biefstuk en wijn genomen heb.. Denk dat het ook net is wat je zelf graag eet (sushi verslaafde meldt zich!!)

Mijn vriend heeft zelf aangegeven het tegen zijn ouders pas later te willen zeggen.. Mijn ouders wil hij het wel eerder vertellen, omdat ik op de wachtlijst sta voor een operatie.. En regelmatig wat toe gediend krijg wat niet goed is voor een beeb! Maar geen kwaad kan als de beeb er nog niet is.

20. Welshfan

Welshfan Actief lid

13 feb 2014
    303
    9
    18
    Cinnn: 3 weken vind ik ook wel erg lang hoor! Zo lang zou ik ook écht niet kunnen wachten... Ik probeer het wel zo lang mogelijk uit te stellen. Ik denk dat als ik op het einde van de week nog niet ongesteld ben, ik toch nog eens ga testen! Maar dan ga ik misschien best eens langs het Kruidvat om wat goedkopere testjes te halen, anders ben ik elke keer € 9-10 kwijt en dat wordt na een tijd toch wel een beetje duur!

Ik let wel op mijn eten, ik drink geen alcohol meer... Om het niet te erg te laten opvallen, neem ik soms wel een glaasje, maar dan laat ik het mijn vriend stiekem opdrinken :D Dan nemen we beide bijvoorbeeld een glaasje (als we naast/tegenover elkaar zitten), en als hij een beetje gedronken heeft, wissel ik de glaasjes regelmatig om zodat ze gelijkmatig verminderen. Zelf zet ik mijn lippen wel regelmatig aan het glas om het niet te laten opvallen dat ik niet drink :p
    Dit doe ik maar heel af en toe, maar ik ben bijvoorbeeld een echte fan van limoncello, daar zeg ik NOOIT nee tegen... Dus dat zou te erg opvallen als ik dat plots afwijs... Nu zeg ik "Goed, eentje dan, maar ik moet rijden dus het blijft bij eentje!" (anders moet mijn vriend wel héél veel drinken ;))

Je zou denken "dat is wel overdreven", maar in mijn entourage zou het heel erg opvallen, iedereen weet dat ik al jarenlang heel graag kindjes wil, dus plots niet meer drinken zou echt duidelijk betekenen dat ik zwanger ben... Stiekem letten ze er heel erg op, dat is me al opgevallen toen anderen heel pril zwanger waren en niet meer dronken.

In jouw geval is het inderdaad wel belangrijk om het op tijd te weten, zeker als je regelmatig wat toegediend krijgt wat niet goed is voor een baby...

Ikzelf zou blij zijn als ik het pas wist met 12 weken, dan moest ik niet meer wachten om het van de daken te schreeuwen! :cool: Maar toch wil ik nu al weten wanneer het precies raak gaat zijn! Ik word gek van die onzekerheid... Het is zo gemakkelijk om te zeggen dat je rustig moet blijven en niet teveel moet bezig zijn met het zwanger worden, maar in de praktijk is het niet zo eenvoudig!

Deel Deze Pagina