Wij willen misschien geen kraamhulp.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Iris, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienie

    pienie Fanatiek lid

    29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Bij de intake vragen ze naar huisdieren, Claartje. Dan kun je dit overleggen.

    Ik vind het goed te horen dat je wel kraamhulp neemt... Er zijn zoveel dingen nu ook weer nieuw voor me (bij een tweede), dat ik het als erg prettig heb ervaren weer kraamhulp te hebben. Ze letten op dingen waar je zelf geen weet van hebt: kleurt ie geel, ligt ie veilig in bed, droogt zijn navelstrengetje goed, hoe kleurt zijn ontlasting etc etc.
    Wat betreft die bekende kraamhulp: als het voor jou goed voelt snap ik het, maar besef wel dat ze dagelijks je eventuele hechtingen controleert, je helpt met douchen indien nodig en zaken met je bespreekt als ontlasting en dergelijke. Persoonlijk vond ik het juist fijn dat het iemand was die dit vaak deed en die ik verder niet kende. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
     
  2. appelsientje

    appelsientje Fanatiek lid

    5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Of gewoon minimale kraamzorg aanvragen, voor inderdaad de voedingskaarten en temperatuur controles. Tenminste ik kon dat ook aanvragen toen ik me opgaf en dat was 20 uur kraamzorg.

    Wij willen wel maximale kraamzorg want dit is ons eerste kindje en we hebben er allebei geen kaas van gegeten, wel zo handig voor ons als er iemand met ervaring rondloopt ;) .. Liefs
     
  3. lievebeestje

    lievebeestje Actief lid

    22 mei 2007
    483
    0
    16
    hoi hoi

    nou het lijkt me nooit de bedoeling dat je je kat gaat opsluiten vanwege de kraamverzorgende.
    er word bij ons op het planbureau ook wel gekeken naar de gezinssituatie en de verzorgende die ze er heen sturen.
    ik kom zelf van een boerderij, geen beest is me te gek, en dat weten ze op de planning. als er veel honden of katten zijn weten ze dat ze mij prima in kunnen zetten.
    er zijn dames die echt bang zijn of een allergie hebben. daar word zeker wel rekening mee gehouden.

    je moet je katten echt niet op gaan sluiten hoor!
    het moet niet zo zijn dat jouw gezinssituatie komleet overhoop word gehaald omdat er toevallig een kraamverzorgende over de vloer komt...
     
  4. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Tja ik heb dus bij mijn eerste wel een bekende als kraamhulp gehad en die komt nu weer, ik vond het juist heerlijk na al die onbekende gezichten in het ziekenhuis om eindelijk een bekende te hebben en niet weer een vreemd gezicht. En ach voor haar is het haar dagelijkse werk dus heb er totaal geen moeite mee dat ze me naakt heeft gezien en mijn onderkantje heeft bekeken ;)
     

Deel Deze Pagina