Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ben zo blij dat Ons Kleintje morgen geopereerd wordt!
    Heel goede nacht hoor,
    maar vanochtend kon ik heel goed merken dat hij echt last van pijn had, hij werd om half 6 `wakker` maar hij was nog zo moe dat ik hem tussen mij en man in bed gelegd heb. Hier krepeerde hij verder met zijn oogjes dicht (ik moest bijna zelf meehuilen), en deed wat pogingen om te gaan slapen maar dat lukte hem niet. zes uur naar beneden gegaan en sindsdien nogsteeds erg pieperig omdat hij eigenlijk verder had willen slapen en last van zijn oortjes heeft.:(

@tfein en dobbeldekker hihi erg grappig! Lijkt me een heerlijke fase als je kindje zo knap leert praten!

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    En Rozemarijke was de nacht gezellig? :)

Ons kleintje: wat sneu zeg, ik kan me je verdriet voorstellen als je je kindje zo ziet. Nog een nachtje slapen, hoewel je er denk ik wel rekening mee moet houen dat het opknappen soms langer duurt. Kijk naar ons, maar wie weet gaat het bij jullei sneller. Ik duim voor jullie!

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar vannacht de derde nacht gehad dat hij maar 1x wakker is geweest. :)
    Dus mss begint het hier ook beter te worden.
    Hij slaapt nog wel bij ons na 12 uur, maar vannacht gaan we proberen hem terug te leggen. Ik merk dat hij steeds meer begrijpt, dus ik vertel hem dat hij in zijn eigen bedje moet slapen, maar dat papa en mama altij in de buurt zijn.
    Wat mij wel tegenvalt is ondanks zijn goede nacht, hij 's ochtends nog steeds moe en hangerig is, maar goed, mss is hij gewoon geen ochtendmens. ;)

Ik vind die taalontwikkeling ook zo leuk, er komen elke dag nieuwe woorden uit. Gisteren noemde hij ineens de naam van mijn moeder en van zijn 'vriendinnetje'.
    Vind dat geklets zo gezellig.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Elin: nee, hier weer een butnacht. Maarja, we hadden gisteren ook alweer een visite gepland staan bij mijn zwager en schoonzusje dus... Dat was wel gezellig, maar ze eet dan heel slecht. Thuis dus nog wel een halve pot gegeten, dat is al wel een hele verbetering met een paar maanden geleden: dan ging ze echt thuis niet alsnog wat eten.
    Maar vannacht weer elke 2,5 uur wakker en dat was vannacht echt honger. Normaal eten wil ze bijna niet, maar we moeten er nu maar eens even doorheen breken, dus ik heb net een exercitie van 3 kwartier erop zitten om een halve boterham naar binnen te werken. Aan de honger ligt het dan echt niet: de borst wil ze wel, (maar na een nacht zo drinken, komt daar weinig meer uit). Nouja, naarmate de 3 kwartier vorderde, ging elk hapje steeds met wat minder verzet en huilen en drama. Dus we gaan er nu maar eens goed doorheen breken. Kan nu ook mooi even, omdat ze 3 weken niet naar de gastouder gaat, (daar eet ze altijd megaveel, maar dat doet ze ook alleen vanwege de andere kids daar. Ze heeft hier en daar wel eens een dagje gastouder zonder andere kids en dan eet ze daar (gelukkig, denk ik dan maar) ook slecht, dus 't ligt niet geheel aan onze aanpak ofzo ;)). Maar goed: de dag na de gastouder is het thuis altijd echt drama met eten: dan heeft ze zich ofwel toch wat over-eten bij de gastouder, of voldoende buffer weer even :(

Maar bij jullie lijkt het nu toch op te gaan knappen dus! :) Lekker! Da's echt bijtanken dan he, van die nachten?

@Onskleintje: succes morgen! En toch ook wel even 'fijn' dat je op deze manier wel even heel zeker weet dat het gewoon goed is, die ingreep! Hopelijk knapt kleintje er bij jullie wel snel van op :)

@praten: Thirza begint de laatste dagen ineens met choo. Op schoot wil ze dan :)

@moe 's ochtends: dat merk ik aan Thirza ook. Ze hebben natuurlijk ook een slaapachterstand van hier tot Tokyo :(
    En na de afgelopen nachten merk ik gewoon echt dat ze dan een hele nacht niet echt heel diep geslapen heeft en gewoon moe is, (wat met het eten ook niet bepaald helpt :(). op naar nachten waarin we gewoon door kunnen gaan trekken :)

4. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    ff snel want moet nog een hoop doen.
    Maar hier dus een ouderwetse k*tnacht, zo erg hebben we ze sinds de ingreep niet meer gehad... Hij was gisteravond al niet te genieten en bij het in slaap vallen steeds huilen. Om 23:30 bij hem geweest en om 1:30 werd ik wakker van gejammer en gehuil. Ik besloot hem een zetpil te geven omdat ik dacht dat hij pijn had, maar daar werd hij erg boos om. Terug in zijn bed ging hij een feestje bouwen; gelach en geklets en gedonder. Na anderhalf uur ging dat over in gejammer en gehuil. Ben wel tig keer bij hem geweest, uiteindelijk tegen mijn gevoel in bij ons in bed om 3:45, maar dat was ook geen succes. Hij lag gewoon te lachen en te donderen. Toen maar een fles gemaakt en daarna zijn eigen bed weer in (waar hij overigens helemaal geen probleem van maakt) en uiteindelijk sliep hij om 4:15. Geen idee wat er nou met ham was; hij lijkt vanochtend weer in orde. Het enige wat ik kan bedenken is dat de Kindival op is en hij die voor het eerst sinds het goede slapen niet heeft gekregen, zou 1 zo'n pilletje zo'n verschil maken? Ik ga het in ieder geval zo meteen weer kopen...

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Onskleintje, oh wat zielig! Kan me voorstellen dat dit alle twijfel wegneemt. Heel veel succes morgen!!!

@Elin, Fijn dat het nu beter gaat... en met 3 nachten op een rij zou je toch haast wel denken dat het opknappen nu echt begonnen is.
    Hadden jullie nou wel een geprobeerd om een matrasje naast zijn bed te leggen? Werkt bij ons echt super goed. Hij heeft tijdens en sinds de vakantie niet meer bij ons in bed geslapen. Soms blijven we er even bij, of soms blijft 1 van ons er de rest van de nacht naast liggen. Wij merken dat hij veel sneller terug in slaap valt, en daarna vaak of maar 1x of helemaal niet meer wakker wordt. Ik heb het idee dat ie aan het wennen is om een hele nacht in zijn eigen bed te slapen.
    Het inslapen 's middags en 's avonds gaat nog wel heel moeizaam.
    Overdag wordt hij steeds na ca. 1 uur huilend wakker maar als ik er dan even naast blijf zitten valt ie weer opnieuw in slaap en slaapt ie in totaal minimaal 3 uur.
    Ik merk ook dat na zo'n lange middagslaap dat ie 's avonds en eerder moe is en beter slaapt.

@Rozemarijke, pfff wat een nacht.... Wanneer vertrekken jullie? Ik hoop niet al te snel want als ik goed heb moet jij rijden toch? En dan is het wel fijn als je een beetje uitgerust bent! Dat Thirza toch meteen zo'n honger heeft na een dag slecht eten... das echt lastig! Gijs eet soms ook bijna niets, maar ik heb nog nooit iets in zijn slaappatroon opgemerkt na een slechte dag.

@Elise, jee wat een vreselijke nacht! En wat een gepuzzel toch iedere keer weer he? Ik blijf me ook vaak suf puzzelen over wat er nou toch weer was.

@Onze nacht, was niet zo... maar dat is ook niet zo erg na een paar hele goeie nachten. Hij wordt dan nog wel wakker, maar slaapt snel weer in en dan vind ik het wel te doen.

@Kletsen, heerlijk!!!! Oh wat geniet ik daarvan. Zeker nu ie ook met 2 woorden begin te kletsen. Het liefst leest ie de hele dag boeken samen met mij.. dan wil hij iets aanwijzigen en dan moet ik zeggen hoe het heet en zegt hij het na. Zo cute! Hij komt de hele tijd met boeken aangelopen, klimt dan naast me op de bank en gaat dan zelf bij me op schoot zitten. Echt zo gezellig!!

6. raspberry

Nou, ik zou dan zeker bij dat spul het zekere voor het onzekere nemen ;)

Hier weer een brood-eet-drama achter de rug, maar na 3 kwartier wel 3/4 boterham op. Ze zal weten wie er hier de grootste eigenwijs is :D Ikke :D

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier uitstekende nachten weer... vannacht van 20:00 tot 08:00 met smiddags een kort slaapje... meneer ligt er net in, maar ga hem dus na een uurtje wakker maken voor een lekker lange nacht!

8. LovelyDK

Hier is 'ziekenauto' het hippe woord van de dag trouwens hahaha

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke: balen van je nacht. Wat grappig dat Thirza zo goed eet bij andere kindjes. Heb je nu vakantie? En waar ging je ook al weer naar toe, Frankrijk toch?

Elise: dat is jammer dat het niet zo goed ging. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan de Kindival ligt, maar baat het niet dan schaadt het niet, dus ik zou maar een voorraadje aanleggen!

Lob: hoe was de echo? Alles goed? En lekker genoten?
    We hebben weleens een matras naast zijn bed gelegd, maar daar snapte hij niks van, ging alleen maar de hele tijd staan en zitten kijken. Was dat bij jullie ook? Vond Gijs het eerst ook raar?
    Mss toch nog eens proberen dan. Op dit moment ben ik nog steeds in een stadium 'als hij maar slaapt, maakt me niet uit waar'. Ik ben gewoon zo moe, maar het is zeker niet ideaal en ik vind zijn eigen bedje eigenlijk ook beter.
    Wat schattig dat Gijs zo van boekjes houdt! En heerlijk is dat he als ze lekker bij je op schoot kruipen. Alec is ook zo'n lekkere kroelerd.

Dk: weer een lekkere nacht dus. En ziekenauto, hihi, hoe komt hij daar nou weer bij!

10. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, ben ik zeker met je eens hoor... alleen sliepen wij alledrie de laatste tijd niet meer goed in ons bed. Het is ook geen fijn bed, veel te zacht en Gijs kon er zijn draai niet vinden. Ik merk nu dat ie in zijn eigen bed veel lekkerder ligt vandaar dat dit zo goed werkt voor ons.
    Het is echt niet zo dat ik vind dat een kind perse in zijn eigen bed moet liggen.
    Hij vond het in het begin ook wel vreemd, maar wij zijn er meteen mee begonnen na de vakantie (omdat we het daar ook zo deden ivm met een veel te klein bed) en dit vond ie toch best heel snel oke.
    Als ie wil gaan staan, dan fluister ik dat ie lekker moet gaan slapen en dan gaat ie meteen weer liggen. Hij kijkt me ook bijna niet aan.

Echo was weer super, alles goed voor zo ver ze kon zien. Wat een opluchting!

Heerlijk ja dat gekroel!

11. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Wat fijn Lob dat de echo goed was!
    Ik voelde me na de 20-weken echo ook zo happy, dat alles goed was en we een jongetje kregen. Ik was helemaal in de wolken!

Misschien moeten we het toch nog eens proberen. Ik zou het toch wel fijner vinden in zijn eigen bedje en hij kan het wel, want de laatste drie nachten slaapt hij van 7 tot 12 ook aan een stuk in zijn eigen bed zonder te huilen.

12. raspberry

@Lob: fijn, die echo :)

Ben er inmiddels achter dat het ws toch weer kiezen zijn die dwars zitten... oeps. Vanmiddag ineens flinke luieruitslag en gloeierig, (dus misschien is het ook nog wel iets anders), en ze zat te wroeten in d'r mondje. Dacht ik: O sh*t, dat kan natuurlijk ook nog, ze moet nog 4 kiezen. Was er even niet van uit gegaan dat die zo snel na de hoektanden zouden kunnen komen. Maar goed, rechts 2 lekkere bobbels, dus dat zou wel eea verklaren.
    Nouja, hopelijk zijn we er wel snel vanaf en ik hoop idd wel echt dat ze me een beetje nachtrust gaat gunnen, want ik moet die hele 800 km naar Frankrijk alleen rijden idd :(

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Die rottanden ook.
    Hier zijn er ook weer 2 ondertandjes door, heeft hij ook weer een week slecht van geslapen.
    Wanneer vertrek je Rozemarijke?

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Onskleintje veel sterkte morgen!

15. LovelyDK

Onskleintje succes morgen!

16. Ons Kleintje

Hoi meiden even een ego berichtje want niet veel tijd
    vannacht een rotnacht Ons Kleintje werd heel vaak wakker en moest dan heel hard huilen, durfde geen paracetamol meer te geven ivm operatie. ik ben nu even stiekem aan het eten want dat mag hij niet zien omdat hij nogal gek is op eten:). Ik denk dat aankomende uren nu door hem gevuld worden met huilen om eten namelijk:)
    Vannacht wel een fles roosvice gegeven, dat mocht als het maar voor 4 uur was.
    Tot vanmiddag/avond!

17. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ons kleintje veel sterkte straks!!!!

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Onskleintje, heel veel sterkte!!!!

19. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hopelijk krijgen wij ook vandaag bericht wanneer Jamie voor de 2x mag.. Elke maandag versturen ze de oproepbrieven dus hoop echt dat hij bij de post zit.
    Slapen gaat slecht en Jamie huilt ontzettend veel. Kuur lijkt toch niet helemaal aan te slaan.

20. Ons Kleintje

hee ladies, bedankt voor de succeswensen, het heeft denk ik heel goed geholpen want:
    het viel me ontzettend mee!
    Hij had een kamer voor zich alleen, met tv ook. dat vond ik wel fijn.
    Hij werd pas om 10 uur geholpen vanwege een computerstoring,
    maar was niet heel erg van slag. Wat heel leuk en toevallig was dat vandaag ook zijn `kamergenootje` waar Ons Kleintje mee op de kamer heeft gelegen (van meer dan 1 jr geleden, zij is ook extreem prematuur) werd geopereerd aan haar amandelen. Met haar moeder kon ik altijd heel goed opschieten, Heb dus gezellig kunnen bijkletsen met haar en ook samen met onze blauwe pakken en groene mutsen op te wachten tot we de ok in konden.
    Hij mocht nog een leuk speeltje uitzoeken.
    het inslapen vond hij niet leuk en we moesten hem met zijn drietjes vasthouden en iemand anders deed de kap op zijn mond en neusje, na een minuut spartelen was ie in slaap.
    na een minuut of 5 kon ik alweer naar de uitslaapkamer.. nou ja uitslaap?? hij was al flink aan het huilen. Hij was eerst wel misselijk maar dankzij Rozemarijke wist ik dat hij kon braken en dat het normaal was (Thanx!) . Na een paar slokjes braakte hij dus ook bloederig spul uit. hierna nog 100 ml gedronken en hierna heeft hij een uur geslapen. we hebben hem wakker gemaakt, toen heeft hij een fles leeggedronken en mochten we om 12.10 uur naar huis.
    Eenmaal thuis doet hij net of er niets aan de hand is:) hij heeft 2 bakjes koude appelmoes gegeten en weer een fles roosvice gedronken. even afwachten tot hij weer moe is en dan op bed.

@mamalijntje Ik hoop voor jullie dat jullie kindje gauw geholpen wordt.

@lob Fijn dat de echo goed was!

@ rozemarijke Fijne vakantie gewenst!

Deel Deze Pagina