@Elise, dat klinkt als een super vakantie! Lekker zeg! Leuk dat Luca zo aan het kletsen is. Inslapen gaat hier ook niet zo, en ook veel later dan normaal. Osteopaat zou ook kunnen ja, ik ben met Gijs veel bij een osteopaat geweest en die vertelde toen ook dat ze veel met zwangeren deed. @Devy, Als je stukje voorbij de Ikea rijdt, dan zit Kidsfactory aan de rechterkant. Zit volgens mij naast een Volvo garage. Balen, Kyra doorgeslapen en zelf toch nog moe!! Ook al wil ik het van mezelf niet weten, ben ik wel heel benieuwd wat jullie gaan krijgen ha ha ha.. @Elin, he getver.... wat een rotnacht! Hier was Gijs ook weer eens lekker ouderwets van 2 tot 4 wakker, en ikke zelf nog een uurtje extra. Volgens mij bij ons ook echt hoektanden. Wat zijn ze vlug he? Het is nu definitief afgelopen met de rust hi hi! En je hebt gelijk hoor wat betreft vakantie, maar ik voel me nog steeds schuldig omdat ik na mijn zwangerschapsverlof met Gijs daarna 3 weken ben ziek geweest. Ik ben eindelijk van mijn schuldgevoel verlost als Gijs ziek is, ik durf nu eindelijk gewoon te gaan en sch*t te hebben aan wat iemand daar van denkt, maar vrij vragen vind ik nog zo lastig. Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind om te lezen dat jullie kids ook niet netjes in de buggy blijven zitten en dat jullie dus ook niet rustig kunnen winkelen. Zodra we stil staan met de buggy of fiets begint ie meteen te zeuren dat ie "uit uit uit" wil, en als ik hem er dan uit haal is ie weg en zit ie overal aan. En als wij in de stad lopen dan zie ik zoveel kindjes heerlijk rustig zitten en die vinden alles best..... van wie zijn die kindjes???????
Haha Lob dat heb ik ook altijd. Dan zie ik van die kindjes die keurig meelopen met papa of mama zonder maar een stap verkeerd te zetten. Ik zie dat hier echt nog niet gebeuren. Zodra hij 'los' is, hoort hij me niet meer. Gisteren hebben we hem een winkelwagentje gegeven bij de AH, nou dat doe ik nooit meer. Alle boodschappen moesten eruit en hij wilde niet duwen. Alleen in en uitladen. Gekrijs van jewelste toen we hem maar gewoon hebben opgetild. Nu lijkt Alec wel een draakje, maar hij is vaak ook heel lief en knuffelig hoor! En dat zijn die van jullie vast ook.
@Elin, ha ha.. ik zie jullie al lopen in de AH! Af en toe is het gewoon even heerlijk om te "klagen" maar Gijs is natuurlijk ook meestal lief! Gisteren had hij me volgens mij gemist of zo, want hij bleef me maar knuffelen en kussen .
Dk ik word jaloers. Wat heerlijk zeg,. Gaat Kay op een vaste tijd naar bed? Alec ligt er meestal tussen 19.30 en 20.00 uur. Ik vind dat wel lekker, want dan heb ik ook nog een avond, van de andere kant, als hij later gaat en dan beter slaapt, is daar ook wat voor te zeggen.
Echt he... Nee Kay gaat niet op vaste tijden op bedje, al probeer ik hem op de dagen voordat hij naar het KDV gaat wel rond 20:00 erin te hebben, maar gister was hij zo lief aan het spelen dat hij wat later kon met als resultaat ook uitslapen ook lekker... al was hij van de week al om 19:30 in droomland en dat was ook wel weer fijn!
Zo we hebben daarnet een heeerlijk middagslaapje achter de rug. Ik had Kyra bij me op de bank genomen en ben zo in slaap gevallen en Kyra dit keer ook. Normaal gesproken doet ze dat echt niet en gaat mijn oogleden proberen open te trekken waardoor ik meteen weer wakker word. We hebben maar liefst 2 uur geslapen! @Bedtijd Kyra gaat meestal tussen 19.30 en 20.00 naar boven en ligt dan zo'n half uur tot 45 minuten later in haar bedje. Het is heel af en toe vroeger, en soms wat later. Als ze nog heel lief aan het spelen is mag ze wat later opblijven, maar niet te laat want dat is het een drama om haar onder de douche te doen want stiekem is ze dan wel al heel moe. Kyra langer ophouden heeft trouwens niet echt invloed op de tijd dat ze op wilt staan. De absolute max is echt 7.30 ook al gaat ze om 22.00 naar bed. @Lob Ik zal je eens een seintje geven als we weer eens weggaan en Kyra heeft al van tevoren niet een hele goede bui. Dan is het echt een klein rampenplannetje op pootjes. Ze is heel lief en vaak ook heel knuffelig, maar af en toe.... (volgens mij houden 10 lagen behang haar dan nog niet tegen).
He meiden, even bijgelezen net, maar 't is zoveel, dat ik het allemaal niet even reproduceer hoor! (Tenminste niet wie wat geschreven heeft). Hier gisteravond teruggekomen van vakantie. Als ik alles vooraf geweten had, waren we lekker thuisgebleven: stiefzoon was op de heenweg snipverkouden en heeft ons heerlijk allemaal aangestoken, dus de eerste helft van de vakantie werden we allemaal ziek Thirza sliep ook slecht daar: overdag sowieso niet, (alleen als we een eind in de auto zaten hier en daar eens een keer 3 kwartier), en 's nachts enkel met hulp inslapen, en dan laat. Eerste avond was het half 11 voor ze eens in slaap wilde vallen met mij strak tegen d'r aan. Dat ging wel elke avond iets eerder, maar toch. Kon 'r dan elke keer nog wel in d'r eigen bed leggen, maar als ze eenmaal wakker werd, ging dat eigenlijk niet meer, dus ik heb de hele vakantie zo'n 30 cm gehad om op te slapen. Niet best geslapen dus Eten wilde ze daar ook al niet, dus zat ik ineens weer op bijna volledige BV. Nouja, mazzel misschien dat ze dat nog krijgt, anders waren de drama's misschien helemaal niet te overzien geweest. Ze was iig de eerste dagen echt niet fit, met koorts enzo. En op het eind had ze vlekjes, dus ik dacht dat de waterpokken doorbraken, gesmeerd met de schuimmousse, maar de dag erna waren ze weer weg. Wat dat nou geweest is...? Zonne-allergie lijkt me stug: die dag was ze met d'r buik en rug echt niet in de zon geweest. Eczeem was het ook niet. Het leek wel erg ook op de 6e ziekte, maar dat had ze kort geleden al eens gehad... of kan dat wat terugkomen bij een lage weerstand? Nouja, we hebben gelukkig de laatste dagen wel nog wat kunnen genieten, en ik heb heel stoer een enorme klim gemaakt langs 2 grote watervallen, met Thirza voortdurend op de arm. Kwam er een frans stel langs met 2 kids beiden in een draagdoek, zegt die vrouw iets van "femme tres forte". Haha, ja, ik vond mezelf ook wel megastoer, zo met 11 kilo kind op de arm Eenmaal thuis werd ze gisteravond helemaal giebelig dat ze alles weer kende, en vandaag was ze goed te genieten, na een goeie nacht slaap: kwart voor 11 sliep ze ongeveer, daarna is ze enkel rond 3 uur wakker geweest en al drinkend weer in slaap gevallen en heeft toen geslapen tot 9.15!!!!!!!!! Ik heb dus zelf heerlijk tot 8 uur kunnen slapen en ben weer heerlijk bij Manlief is 'r nu op bed aan het brengen en ik hoorde net nogal gebrul en aangezien hij nogal even boven is, lukt het denk ik even niet om 'r, zoals voor de vakantie, gewoon wakker op bed te leggen: ze is d'r ritme en veiligheid wel even helemaal kwijt. Dat waren die paar dagen dat we echt vakantie hebben kunnen vieren, me eigenlijk niet waard, dus dat bedoelde ik wel met: als ik dit vooraf geweten had... 't Begon thuis net zo lekker te gaan voor we op vakantie gingen. Nouja, maar een paar dagen geven, dan zal het wel weer bij trekken. @inslapen: hier het samen op bed in slaap vallen langzaam afgeleerd door stapsgewijs af te bouwen: eerst door half bij d'r in haar eigen bedje te hangen, dan ernaast zittend/staand, dan in de deuropening, dan buiten de deur en tegenwoordig (voor de vakantie althans) valt ze in slaap als we de deur open laten en op de bovenverdieping blijven. @zwangerschap en gewicht; bij Thirza ben ik maar 10 kilo aangekomen (en Thirza woog zelf 4,3), maar ik viel de eerste 3 maanden dan wel eerst 7 kilo af... Ben wel benieuwd hoe dat bij een tweede gaat, want ook hier heb ik een rotzwangerschap wel weer ervoor over om nog een kindje te krijgen. Over een jaar ofzo Ik zit nu op 4 kilo onder m'n startgewicht van de zwangerschap, maar heb in totaal 8 kilo daaronder gezeten toen de combi van koemelkvrij dieet en slecht slapen me wat veel werd. Nu ik meer bijgetankt ben, is m'n gewicht dus ook weer mooi bijgetrokken en blijven die 4 kilootjes die ik er toen wel vanaf wilde hebben, mooi weg Nou, ga hier nog ff aan de taart: zuslief heeft gisteren een zoontje gekregen, (4,2 kilo en 60 cm!!!!!), dus die heeft een taartje verdiend
@Rozemarijke Wat vervelend dat jullie vakantie ook zo tegen is gevallen. Het is inderdaad heel fijn dat je productie nog goed genoeg is om er op terug te kunnen vallen als het gewone eten niet goed meer gaat. Ik hoop wel voor jullie dat ze snel weer in haar gewone ritme komt, want anders hebben jullie alweer vakantie nodig om van deze bij te komen. En van harte gefeliciteerd met de geboorte van je neefje! Dat is zeker een taartje waard. @All Hier weer 2 keer wakker tussen 00.00 en 5.00. Maar ik kon haar na 5 minuten weer zonder drama in haar eigen bedje leggen. Hier is trouwens het voorleestijdperk aangebroken. manlief legt haar op bed en leest haar dan voor uit een fantasy boek van mijzelf. Hij vindt de kinderboekjes iets te saai, hehe. Alleen begint ze vaak een tijdje nadat ze op bed ligt wel te huilen, maar als mijn man er naar toe gaat is ze zo weer stil. Ze doet het echt veel beter als mijn man haar naar bed brengt want als ik naar haar toe ga wordt Kyra heel boos want mama mag niet weg.
@Rozemarijke, hoi je bent er weer! Wat onzettend jammer dat je niet heerlijk uitgerust terug bent gekomen. Daar is een vakantie toch wel voor bedoeld. Thirza moet echt wennen aan andere omgevingen he? Dan is een weekje misschien ook wel kort. Fijn dat je toch nog mooie dingen hebt gezien! Gijs at ook bijna niets op vakantie, idd. fijn dat jij nog een ander optie bij je hebt. @Devy, hier gaat het naar bed brengen ook beter als vriend het doet. Hij moet er ook wel bij blijven, maar Gijs gaat veel eerder slapen. Hij vraagt wel altijd om mama als ie naar bed moet, maar als ik dan weg ga dan is vriend ook prima. @Bedtijd, Gijs ligt er bijna altijd tussen 19.00 en 20.00 in. De laatste paar dagen is het wel wat later. Mijn vriend was de afgelopen 2 dagen bij Gijs thuis, en op dag 1 sliep ie 's middags 3,5 uur en op dag 2 zelfs 4 uur . Vraagt ie aan mij hoe ik erbij kom dat ik het soms zwaar vind... want hij slaapt toch de halve dag :x. En na die mega slaap van 4 uur, ging Gijs om 20.00 uur weer terug naar bed en ik hem de hele nacht niet gehoord. Om 06.45 ging ik douchen, geen geluid uit zijn kamer en die grenst zelfs aan de badkamer. Om 07.15 werd ik toch wel erg ongerust, doe heel zachtjes zijn deur open... ligt ie in wakker in bed tegen Nijntje te kletsen "papa douche" (papa was ook aan het douchen). Ik was helemaal ontroerd!!! Ik ben trouwens op het moment wel heel favoriet... als wij met zijn 3-en zijn dan mag IK alleen eten en drinken aan hem geven... mama doen roept ie de hele tijd. Doen jullie kids dat wel eens?
Hoi meiden, Elin: vorige keer vergeten, maar wat schattig dat verhaal van Alec met jouw haren; hij gebruikt jou gewoon als zijn knuffel, zo lief! (al kan ik me voorstellen dat het soms wat lastig is aangezien jij vast zit aan die haren). Lob: Luca deed het altijd super met winkelen, maar ik ben bang dat het verleden tijd is. Ik ben gisteren even met hem de stad in geweest en dat ging prima, kon zelfs wat passen, maar na zo'n 1,5 uur is hij het zat, dus de hele middagen/dagen die we voorheen deden zijn verleden tijd. Luca is trouwens echt een draak in de auto. Die 2 uurtjes naar Hellendoorn zit hij al constant te zeuren en te jengelen, dus ik was heel blij dat we in Nl bleven... Hij valt ook niet in slaap voor zijn gewone slaaptijd en als hij slaapt wordt hij boos wakker omdat hij wil draaien, maar de gordel in de weg zit... En ik ben ook favoriet bij Luca, maar merk wel nu mijn man vakantie heeft dat hij mijn man meer toelaat. Je hebt wel een supernacht gehad! Rozemarijke: wat jammer dat de vakantie zo tegenviel. Ik hoop dat Thirza weer snel in haar ritme van voor de vakantie komt! En gefeliciteerd met je neefje! Lovelydk: dat zijn heerlijke tijden! (al heb ik zelf ook geen klagen op het moment). Devy: hier gaat Luca ook makkelijker slapen als mijn man hem naar bed brengt. En je IKEA tafereel is helaas erg herkenbaar... Onvoorstelbaar hoeveel geluid ze kunnen produceren als ze het ergens niet mee eens zijn... De eerste nacht thuis was Luca wat onrustig, hij moest denk ik weer wennen aan het thuis zijn. Maar 's ochtends werd ik wakker en keek op mijn wekker en zag dat het al 9:00 was! Hetw as nog helemaal stil in huis, dus heb nog lekker liggen lezen. Het bleef maar stil, dus om 9:30 heb ik hem maar eens wakker gemaakt. Meneertje lag nog lekker te knorren en moest van ver komen. Gisteravond heeft zijn pappa hem naar bed gebracht en hij sliep binnen een half uur en de hele nacht niet gehoord en pas om 8:30 wakker (en ik lag al te lezen vanaf 8:00). Dus dat gaat super! Luca ligt meestal pas tussen 20:00 en 20:30 in bed. Hij slaapt eigenlijk altijd 's middags heel lang tot een uur of 16:00/16:30, dus eerder is hij gewoon nog niet moe. En ik vind het prima zo!
eum nee @Rozemarijkewat sneu dat jullie zo slecht geslapen hebben in de vakantie. Zo te horen moet Thirza er ook een beetje van bijkomen.
@lob: herkenbaar, dat mama eten moet geven... Bij mijn man eet ze nog minder @winkelen: ben ik zelf ook geen fan van, dus wij gaan echt gericht dingen shoppen en dat is wel goed te doen. Thirza is altijd erg op onderzoek uit en vermaakt zich uitstekend in de winkel. Ik moet alleen erg goed uitkijken welke kant ze oprent (dan zit ze ineens niet meer aan me vastgeplakt ) en geen winkels met breekbare dingen ingaan. Maar laatst heeft ze echt de tijd van haar leven gehad toen wij bij de Ikea een nieuwe TV-kast uit hebben gezocht @lengte vakantie: tja, een week is te kort om te wennen idd, maar langer had Thirza ook niet getrokken, er was weinig wennen aan nog. Voorlopig maar niet verhuizen, dat wordt een ramp @vakanties die in het water vallen: ik was er vooraf wel een beetje bang voor, maar goed... om het nu helemaal maar niet meer te proberen vond ik ook zo wat. Maar de eerstkomende tijd ff niet meer. Thirza komt wel weer aardig in haar ritme, heeft vanmiddag 3 uur geslapen zoals normaal thuis, en kon in slaap vallen met mij staand naast d'r bedje. In slaap vallen vanavond ging ook wel OK, manlief kon weg terwijl ie de deur open liet, dus da;s ook alweer een stapje dichter bij normaal Ze werd alleen na een half uurtje even heel overstuur wakker, maar lag ook helemaal ondersteboven in bed... Ik kan haar 's avonds overigens ook niet zo goed naar bed brengen: ze accepteert van mij ook niet echt dat ik dan wegloop. Vannacht was trouwens niet heel geweldig, keer of 3-4 wakker en vanaf 4.45 naast mij verder moeten slapen
ik zit hier echt een potje te balen, en me af te vragen of er iets mis is met deze omgeving ofzo gisteren heeft Ons Kleintje wel 16 uur bij zijn opa en oma geslapen (snachts 13 uur en overdag nog 3 uur) en vannacht weer hier en wel 20 keer wakker. pff, dit hebben we lange tijd niet gehad. Maar ik vind het vooral zo vreemd en oneerlijk dat hij bij ons slechter slaapt dan bij anderen. zo dat ben ik even kwijt!
@Onskleintje Ik denk dat het een 'mama iets' is dat slechte slapen overdag en ook vaak 's nachts. Bij mijn man en de opa's en oma's slaapt ze ook overdags veel beter. En ze sliep ook veel vaker door als ze uit logeren was. Het is ook gewoon bijzonder oneerlijk! Ik hoop in ieder geval wel dat je morgen een betere nacht krijgt want deze was ontzettend kl*te. @Rozemarijke dat is ook niet echt een goede nacht. @Elise dat klinkt gelukkig wel goed. @All Hier was het vannacht geweldig maar wel weer heel vroeg. Om 5.30 geloof ik was het al weer gedaan met het slapen van madame. Ik kon echt mijn bed nog niet uitkomen dus ze heeft wat op het bed bij ons rondgescharreld. Maar op een gegeven moment lig je toch minder lekker als een dreumes je als springplank gebruikt dus ik ben er toch maar uitgegaan. Gisteren ook weer bij de kinderarts geweest en Kyra heeft echt een giga groeispurt gemaakt! Ze is nu maar liefst ongeveer 87 cm! We gaan door met de IgE remmers en we hebben een vervangende onderhoudszalf gekregen omdat Kyra waarschijnlijk of last heeft van de cetamacrogol of de ureum 10%. Dat is dus nu even vogelen waar het precies aan ligt. Haar eczeem blijft wel, maar is nu redelijk onder controle. Het weerhoudt Kyra in ieder geval niet meer ervan om te slapen dus ik ben al blij. En ik heb even nagevraagd of het zin had om mijn dieet aan te passen in verband met de allergieën en mijn zwangerschap. Zoals mijn kinderarts het uitlegde is het bijna 100% zeker dat Flupke ook allergisch wordt maar door een dieet kan ik de ernst van de allergie verminderen. Eigenlijk is dat ook bij Kyra al wel het geval geweest want door mijn zeer gelimiteerde inname van koemelk heeft zij waarschijnlijk een minder ernstige kma dan ik vroeger had. Nu nog even bedenken welke allergenen ik ga vermijden want kies ik degene waarvoor ik allergisch was, degene die ik aan Kyra door heb gegeven of gewoon alle allergenen (goh mag je dan nog wel iets eten?). Ik bel waarschijnlijk de huisarts wel even om eventueel een doorverwijzing te krijgen naar iemand die me daarbij kan ondersteunen.
Rozemarijke: je bent er weer! Wat balen zeg van je vakantie. Ik had zo voor je gehoopt dat Thirza heerlijk zou slapen en jij lekker kon bijtanken! Lob: hier ook een slechte eter hoor, maar sinds een paar dagen eet hij weer beter. Voorheen probeerde we nog wel eens met allerlei animatie er een hap in te krijgen, maar dat werkte alleen maar averechts. Nu ik er geen aandacht meer aan besteed, eet hij ineens beter en dat was ook wel echt nodig, want hij is van bijna 11 kilo weer naar 10,3 gegaan en met zijn lengte 87 cm mag hij best wat meer wegen. Hij is niet te mager of zo, maar als hij een paar dagen slecht eet, kun je zijn ribben tellen. Devy: dat word dan nog een opgave die allergenen. Ben benieuwd wat je allemaal moet vermijden, maar snap dat je dat gaat doen. Allergieen zijn zo sneu, En wat goed dat Kyra zo gegroeid is, moet jou toch een goed gevoel geven. Elise: van jouw tijden kan ik alleen maar dromen. Alec heeft nog nooooit zo lang uitgeslapen. Heerlijk meid, geniet ervan. En wat een draakje in de auto! Hier ook eentje die er niet van houdtm maximaal een half uur mag nog, maar daarna heeft hij het ook gehad, tenzij hij mijn ipodtouch krijgt met filmpjes Onskleintje: wat vreemd he dat hij daar zo goed slaapt. Heb je het bedje weleens eens een andere plek gegeven, ik heb weleens gehoor dat dat kan helpen. Alec sliep tijdens onze vakantie in Spanje ook heel goed, toen dacht ik ook even 'misschien moeten we wel in Spanje gaan wonen' . Hier is het weer heel erg knudde. Al nachtenlang weer heel vaak wakker. Zijn oren zitten helemaal vol smeer en andere prut, dus ik denk dat een oorontsteking de boosdoener is, maar als ik het goed heb, moet dat met buisjes toch niet kunnen? Hij wil gewoon niet plat liggen en gebruikt mij 's nachts als kussen. Hier mag trouwens alleen mama hem naar bed brengen, ook erg vermoeiend. Weet dat ik het een keer moet doorbreken, maar die drama's dan, vind ik zo moeilijk.
@ elin Vreemd dat het lijkt of hij nog oorpijn heeft, heeft hij alleen buisjes gekregen of ook neusamandelen eruit? van dat laatste kunnen ze nog tijden oorpijn houden namelijk van het verwijderen van de amandelen (uitstralende pijn). Ik heb even voor je gegoogeld Acute middenoorontsteking (otitis media) [www.gezondheid.be] Hier staat dat ze nog wel oorpijn kunnen hebben maar minder vaak. @ auto Hier is het vaak in slaap vallen tijdens het autorijden, @bedje verplaatsen Ik heb nu 3 keer zijn bedje verplaatst en zonder resultaat helaas. Ik denk dat ie nu wel het prettigste staat. Waar ik soms aan denk is dat hij heel hoge pieptonen kan horen van de fabrieken waar ik zo`n kilometer vanaf woon, daar wordt 24 u per dag gewerkt (metaalindustrie). en een meter of 25 verderop heeft iemand zo`n irritante kattenverjager, die piep hoor ik zelfs, maar gelukkig is hij hier niet te horen alleen als je een meter of 12 bij hun huis vandaan bent. Maar ja dat weet je niet zeker. Maar normaal gesproken slaapt ie heel goed (zeg maar lang achterelkaar), het was meer dat hij zo vroeg wakker werd en te weinig sliep in totaal en steeds moe was. @devy wat vervelend die koemelk allergie van je dochter en aanstaande Flupke, sterkte daarmee @all ik ga denk ik nu maar slapen
@Devy: ik heb een tijdje terug iets gelezen over wetenschappelijk onderzoek waarbij de uitkomsten erop zouden wijzen dat een allergie zich op het laatst in de zwangerschap vormt, en dat het echt een kwestie is van als het ware een knop die wel of niet omgaat. Daarmee zou zelf een dieet volgen dus heel zinvol zijn, omdat als de baby dan niet in aanraking komt met de allergenen, die allergie zich ook niet zou kunnen vormen. Maar goed, of dat allemaal klopt, weet ik niet, de onderzoeken spreken elkaar sowieso toch wel heel erg tegen... Ik ga zelf iig ook op koemelkvrij dieet bij een volgende zwangerschap! (Al was het maar om te zorgen dat de BV volledig koemelkvrij is vanaf de eerste start). @Ons kleintje: dat was wel een baggernacht zeg! Hier slaapt de dame bij onze gastouder 's nachts ook beter. Overdag geen verschil, als ze maar op een bekende plek is, (dat betekent dus: thuis of bij de gastouder). Op alle andere plekken slaapt ze gewoon niet, ook niet als ik dan naast 'r ga liggen. Maar ik denk dat het deels een kwestie van veiligheid is: ze registreren dan toch: mama is er niet, dus ik kan niet getroost worden. En dat het dan de nacht erna bal is, is wel logisch: inhaalslag en de bevestiging moeten hebben dat jij er weer bent... @Elin: oorontsteking kan nog steeds, maar de frequentie neemt af door de buisjes en het verwijderen van de neusamandel. Goed sprayen in het neusje maar weer he? @naar bed brengen: was hier in eerste instantie ook drama toen mijn man dat ging doen, maar we hebben toch volgehouden, omdat ze destijds zo ontzettend aan mij hing dat het echt geen doen meer was, (en ik zat toen net in de ziektewet, dus was ook echt helemaal kapot). Dat ging stapsgewijs steeds beter en nu rent ze zelf al naar papa toe (meestal) als ik zeg dat het bedtijd is en ze moet gaan slapen. Nou, hier vannacht weer bal, maar gisteren op verjaardag bij m'n zwager op de camping geweest (waar ze het overigens goed gedaan heeft), maar dus enkel een dik half uur in de auto geslapen. Dus ik had er wel rekening mee gehouden. Nouja, vanaf vandaag de gewone regelmaat weer terug: we hoeven nergens meer heen en dus kan ze weer lekker haar middagslaapje gaan houden zoals normaal. Zullen de nachten ook wel weer beter van worden en dan ben ik benieuwd of we binnenkort door kunnen gaan slapen Ze maakt nu trouwens wel sprongen tegelijk: begint nu echt veel meer te praten (en vooral heel veel dingen te interpreteren: vanochtend bracht m'n stiefdochter haar lege bakje pap terug naar de keuken en riep Thirza: Danne kaaa! (... is klaar ) Erg grappig, en hopelijk helpt die extra grip op de wereld onze kleine dame om meer rust te gaan krijgen O, en sinds we thuis zijn, loopt ze de hele dag te zingen. Ook erg grappig. Lalalalalalalalala. En op dit moment loopt ze de majorette uit te hangen met een kartonnen koker die in een rol cellofaan zat
Rozemarijke begrijp ik het nou goed en heb je Thirza in de vakantie terug gezet op volledig bv? Hier gaat het top! Afgelopen nacht weer van 21:00 tot 07:30
@Rozemarijke zo had ik het nog niet bekeken zou best wel logisch kunnen zijn. Vannacht ging het trouwens super!! wat een schattige acties van je meisje! @LovelyDK wauw dat is een mooie nacht!