Nee, ze raakte gewoon nogal van slag af in de vakantie en wilde dus niet slapen overdag en eten gaat dan ook dramatisch slecht. Ze ging dus zelf terugvallen op de BV, en ondanks dat ik uiteraard steeds eten ben blijven aanbieden, was de praktijk wel dat ze voornamelijk BV heeft gehad. En omdat ze zich klaarblijkelijk zo onveilig voelde, heb ik het daarbij gelaten: het zou geen zin hebben gehad om daar een strijd over aan te gaan, zou ze zich alleen maar onveiliger bij hebben gevoeld. Thuis gaat het gewoon weer goed trouwens, dus ze eet nu weer normaal.
Hoi meiden, ik kom vandaag ff spuien, alvast sorry daarvoor... Luca besloot vannacht om 4:00 dat hij klaarwakker was en heeft tot 6:45 in bed liggen spelen, draaien en op het laatst ook jengelen en is toen weer in slaap gevallen. Om 8:30 heb ik hem wakker gemaakt, want hij ging vandaag voor het eerst sinds de vakantie weer naar het kdv en ik naar werk (de laatste vrijdag van de zomervakantie moeten we altijd komen om alles klaar te maken voor de eerste schooldag). Eenmaal op mijn werk kreeg ik heel confronterend nieuws over dingen die met 2 collega's gebeurd zijn. Heel erg en heel verdrietig allebei en aangezien we een heel hecht team zijn, greep het mij erg aan. Dus emotioneel een zware dag. Toen ik Luca vanmiddag ophaalde bij het kdv trof ik een oververmoeid kind wat de hele dag niet geslapen had en dat na zo'n nacht! De leidster wilde een afspraak voor een evaluatie en dat wil ik ook graag want ik heb het idee dat Luca zich totaal niet veilig voelt op zijn groep. Hij is pasgeleden van de baby's naar de peuters gegaan en is nu de jongste. Luca laat daar niks merken, maar ik voel het zo. Thuis kreeg hij vrijwel onmiddellijk een hele erge driftbui; zo erg heeft hij nog nooit gehad. Hij viel mij echt aan; was echt zo boos op me, sloeg en krabte naar mijn gezicht, maar tegelijkertijd mocht ik hem ook niet loslaten. er was geen aanleiding voor. Het was zo heftig en na zo'n dag de druppel dus ik was zelf ook in tranen terwijl ik hem vasthield. Ik heb hem gewoon maar vastgehouden en uit laten razen en uiteindelijk werd hij rustig. Voor mijn gevoel was hij zo boos op me om het kdv; ik ben er nog misselijk van, zo erg vind ik het. Daarna maar de Teletubbies aangezet en hem voor de tv eten gegeven (doe ik anders nooit, maar vreesde voor een drama aan tafel). Toen ik hem uit de kinderstoel haalde na het eten (wonderbaarlijk genoeg wel goed gegeten), pakte hij zijn Beertje en zei "dagdag"en ging de trap op; hij wilde slapen, zo zielig! Nog even samen gedouched en op mijn bed geknuffeld en eenmaal in zijn bedje sliep hij al voordat ik de kamer uit was. Nu zit ik hier met een knoop in mijn maag; ik voel me zo rot en even een hele slechte moeder...
hoi Elise he wat een vervelende dag voor jou! Misschien voelde Luca ook wel aan dat je niet lekker in je vel zit en kan hij daar niet goed mee omgaan. Maar dat maakt je geen slechte moeder hoor! Hij durft zich bij jou te uiten en ook al is dat dit keer niet op een positieve manier, hij doet het wel en dat is juist een compliment voor jou. Je hebt de dag op een rustige manier afgesloten en dat is heel goed. Morgen weer een dag en hopelijk een goede. Knuffel!
@Elise Wat vervelend Elise. Maar een ding kan ik je garanderen: je bent absoluut geen slechte moeder! Als moeder zoek je altijd wel iets om je schuldig over te voelen. Zo vind ik het af en toe sneu voor Kyra dat zij juist niet naar een kdv gaat en vraag ik me af of ik haar wel genoeg 'input' kan bieden. dat neemt natuurlijk niet weg dat het absoluut niet fijn is dat je het gevoel hebt dat Luca zich niet geborgen genoeg voelt op het kdv op het moment. Ik hoop het snel weer beter gaat met Luca, maar ook met jouzelf. Want vervelend nieuws krijgen over mensen die je na staan is natuurlijk wel heel erg vervelend! @All Gisteren ben ik op de koffie geweest bij marjolinos van het forum en dat was wel erg gezellig. Kyra vond het ook erg leuk, maar op een gegeven moment werd ze erg jengelig. Op de terugweg is ze dan ook als een blok in slaap gevallen en heeft eindelijk weer een fatsoenlijke middagdut gedaan. Dat scheelde toch wel heel erg met hoe ze zich in de namiddag voelde want ze was voor de verandering vrolijk totdat ze naar bed ging. Ze eet dan ook beter dan wanneer ze vermoeid is (ondanks dat ik niets te klagen heb over haar eten). Ze at zelf macaroni met spinazie en ei, maar ze wilde toch ook wel een stukje pizza van mij proberen toen ik even naar de keuken liep. Alleen had ze niet op de ansjovis gerekend die ik op mijn pizza had gedaan. Smerig dat ze het vond! Overigens vond de huisarts het het beste als ik alle allergenen laat staan. Dat leverde wel een karige lunch op want we hadden alleen vleeswaren die ik niet lust, kaas en eiersalade als hartig beleg. Ik heb dus maar een boterham met pure chocoladehagel gegeten. Ook niet vies, maar niet super gezond natuurlijk.
Hoi meiden, dankjewel voor jullie opbeurende woorden. vannacht was Luca helaas weer helemaal overstuur; van 23:30-1:30 met hem bezig geweest en uiteindelijk is hij bij ons in slaap gevallen. Had hij even nodig. Daarna zonder problemen in zijn eigen bed gelegd en was vanochtend 8:00 vrolijk wakker. Helaas niet snel daarna weer driftbuien beneden en hartverscheurend huilen. Hij is nu aan het douchen met mijn man, dat wilde hij graag ("pappa, douche?"). We doen vandaag maar lekker rustig aan en dan hoop ik dat hij vannacht weer beter slaapt, want ben erg bang voor herhaling van 's nachts uren spoken...
@Elise: is er niet iets aan de hand (fysiek/medisch), dat ie zo driftig is? Het is in ieder geval wel herkenbaar (zij het veel minder heftig) bij Thirza: als die niet lekker is, is ze ook snel boos/overstuur en erg hangerig en jengelig, (niet dat ze enkel dan boos is, of dat er altijd iets aan de hand is als ze chaggie is, maar wel vrij vaak). @Devy: had nog niet eens gereageerd op Kyra's groei! Jemig, ze heeft echt een inhaalslag gemaakt! lekker zeg, wel een superbevestiging, (naast het verbeterde slapen), dat jullie op de goeie weg zitten! Hier een slechte nacht weer. Duurde gisteravond 2 uur voor ze sliep, en een paar keer wakker weer, en vanaf 4 uur tussen ons in gelegen... Ze is echt nog helemaal van slag af, heb gisteravond uiteindelijk een zetpil gegeven, omdat ik dacht dat ze dan misschien ergens last van had. Daarna is ze wel gaan slapen en heeft een lange ruk gemaakt van 9.15-0.45, en daarna was ze dus elke 2 uur wakker Dus mogelijk dat ze idd wel last ergens van heeft, ik kan alleen zo niet ontdekken waarvan, (behalve dan dat ze vannacht naast ons wel lag te trekken met d;r beentjes, wat op buikpijn zou moeten duiden). Eten wilde ze gisteravond erg slecht, en aangezien ze ook geen BV echt wilde, is dat wel een bevestiging dat ze buikpijn zou kunnen hebben. Maar pfff... ik ben het even weer zo zat! Ben zelf hardstikke gaar van de afgelopen weken en kan het dus ook slecht hebben. Maar goed, laten we er maar van uit gaan dat als we alles maar goed op regel houden, de dame van de week wel weer bij zal trekken...
Nee, dat zeg ik toch ook? Alleen het kan wel, dus ik probeer wel altijd te checken of er iets aan de hand is...
Hier hetzelfde hoor Elise en Rozemarijke. Als Alec moe is of niet lekker dan is hij veel 'lastiger'. Je bent echt geen slechte mama hoor. Je bent ook maar een mens. En Luca zal best aan zijn mama merken dat ze van slag is. En zo'n kleintje pikt dat haarfijn op. Dikke knuffel voor jou en Luca in elk geval. Verder geen puf om te reageren. Sorry! Ben zo ontzettend moe op het moment.
@Elise, je bent echt geen slechte moeder meid!! Luca heeft het hartstikke getroffen met jou! Wij hebben ook wel eens van dit soort rotdagen gehad na een hele slechte nacht, maar soms moet je dan toch door ja. En net wat Onskleintje ook zegt, hij voelt zich bij jou veilig om zich even lekker te laten gaan. @Devy, alle allergenen laten staan? Tjee dat is best goed opletten lijkt me. Maar goed, alles dat het beste is dan moet het maar.
Hallo allemaal, elin: dankjewel voor je lieve woorden! Hoe gaat het met Alec? Vervelend dat je zo ontzettend moe bent; dikke knuffel terug! Lob: ik heb vandaag idd maar de knop omgezet en we hebben rustig aan gedaan. Hoe is het met Gijs? En hoe gaat het met je bekken? Rozemarijke: ik dacht in eerste instantie ook dat hij ziek zou worden, maar daar zijn verder geen aanwijzingen voor. Ik heb hem vaak zat ziek meegemaakt en dit was echt anders. Hij was echt boos; bijna hysterisch. Een beetje wat kinderen op mijn werk weleens hebben als ze hun veiligheid kwijt zijn en daarom dacht ik daaraan. Ik heb hem trouwens ook een zetpil gegeven voor de zekerheid, dacht ook aan pijn in zijn buik. Maar het blijft gissen natuurlijk; ik zal blij zijn als hij gewoon kan vertellen wat er is. Jullie dus ook een slechte nacht. Kan me voorstellen dat je het even zat bent; je bent ook maar een mens! devy: dat wordt een heel streng dieet dus voor jou. Lastig hoor; ik vind het wel heel knap dat je dit er voor over hebt. Fijn dat Kyra gisteren een middagdutje gedaan heeft. Luca gisteren voor het eerst in zijn leven dus niet en daar was geen land mee te bezeilen... vanochtend hebben we lekker gewandeld en boodschappen gedaan. Luca loopt tegenwoordig vanaf het winkelcentrum naar huis en is dan helemaal trots. Hij loopt van lantarenpaal naar lantarenpaal en roept dan elke keer heel blij "jaaaa, de paal!". Hij heeft vanmiddag drie uur geslapen en werd vrolijk wakker. daarna geen driftbuien meer gehad, zelfs niet meer gehuild. we zijn nog even naar de speeltuin geweest waar hij de grootste lol had met zijn pappa, hij heeft superveel spinazie gegeten en daarna nog de tuin onveilig gemaakt. Hij ligt nu nog wakker in zijn bed, maar is aan het spelen, dus ik laat het maar. Ik hoop echt dat hij vannacht zijn slaapritme weer oppakt!
Rozemarijke het kan wel ja, maar ik ga nu iets zeggen wat hopelijk niet tegen het verkeerde been is maar bij ik heb het idee dat als jij denkt dat t geen oorpijn is, is het buikpijn, is het geen buikpijn zijn het de tandjes, zijn die het niet is ze verkouden, is ze niet verkouden dan is het dat ze zich niet lekker in dr vel voelt etc. Ik denk dat je niet constant maar aan t zoeken moet gaan maar ook eens moet accepteren dat ze gewoon een slechte slaper is of daaraan moet gaan werken...
Ik snap wel dat het zo overkomt, maar ik denk niet altijd dat ze pijn heeft als ze slecht slaapt hoor En 't is hier wel zo dat als ze zich lekker voelt en alles z'n normale gangetje gaat, het slapen ook goed gaat, (1 keer wakker vind ik goed). Dus ja... er is hier wel zeker aanleiding om in ieder geval elke keer te checken of er niet wat is. Maar goed: ook hier concludeer ik vaak genoeg dat er niet wat is. Alhoewel die keren minder vaak voorkomen dan de keren dat er daadwerkelijk wel wat aan de hand is. Helaas...
Hoi meiden, hier heeft Luca vannacht wel doorgeslapen, maar was zo onrustig dat ik meer wakker ben geweest dan heb geslapen. 3x keihard huilen in zijn slaap en voor de rest maar draaien en praten en doen. Vanochtend bleek hij snotverkouden te zijn, dus waarschijnlijk heeft dat hem dwars gezeten. Dus hier was toch ook wel wat lichamelijks aan de hand... Mijn ervaring is ook dat er meestal wel wat is, maar maak daarbij wel de kanttekening dat Luca gewoon een slechte slaper is en al slecht slaapt als hem een scheet dwars zit, hihi!
We hebben het hier al vaker gehad over waarom onze kindjes zo slecht slapen, en volgens mij waren de meeste van mening dat het altijd met gezondheidsproblemen te maken heeft. Ik heb onze situatie altijd al anders gevonden omdat ik van mening ben dat Gijs gewoon een slechte slaper is. Maar misschien zie ik het wel anders dan jullie. Ik omschrijf verkouden zijn, tandjes krijgen, drukke dag gehad, nachtmerries enz. niet als gezondheidsproblemen. Want er zijn zat kindjes die daar ook last van hebben, en toch lekker slapen. En daarom denk ik dat Gijs gewoon een moeilijke slaper is..... komt vanzelf goed, maar het duurt wat langer dan bij de meeste kindjes. @Elise, logisch dat ie zo "dwars" was! Als ik wel eens verkouden word, dan voel ik me de dag ervoor ook enorm kl*te. Zielig manneke!! Fijn dat de driftbuien gisteren over waren! @Gijs heeft vannacht bij mijn ouders geslapen. Hij heeft er prima geslapen maar was al om 04.30 wakker. Hij was daarom al erg vroeg moe en zat zichzelf gruwelijk in de weg. Nu ligt ie heerlijk in zijn bedje.... Hopelijk slaapt ie even zodat we vanmiddag nog iets leuks kunnen doen.
Even een snel berichtje. Kyra sliep heerlijk tot een uur of 4.30 en toen was het even drama. Ze wilde per se bij ons in bed maar toen kon ik niet meer slapen. Bij de zoveelste keer dat ik haar terug had gebracht ben ik zelf maar op het logeerbedje gaan liggen en toen was het wel goed. Ze heeft wel tot 8.30 uitgeslapen, maar ik heb liever dat ze iets vroeger wakker is dan dat ze zo spookt.
Hoi dames, Gelukkig ken ik dit probleem niet, maar wil via deze weg jullie allemaal veel sterkte wensen met dit grote probleem ! Groetjes Marieke.
@Devy, hier is het ook altijd of of... of hij slaapt door en is heeeel vroeg wakker of we hebben een gebroken nachten en dan is het wat later. Ik kies dan toch ook voor doorslapen, maar ik moet toegeven dat die extreem vroege ochtenden me toch ook gaan opbreken. @Hier, weer een vreselijk nacht... of eigenlijk begon het 's avonds al! @De rest, hoe hebben jullie geslapen?
Nou, hier vannacht wel weer aardig. Inslapen was gisteren een drama, uiteindelijk ben ik buiten Thirza's gezichtsveld op de gang gaan zitten en af en toe zeggen dat er niets aan de hand was en dat ze gewoon kkon gaan slapen. Ze zette het echt op een brullen, maar werd ook steeds wel even stil, dus helemaal overstuur was ze niet, en zo viel ze na een dikke 5-10 minuten toch in slaap. Is daarna twee keer wakker geweest, dus op zich goed, alleen was ik zelf zo moe dat ik tijdens het voeden steeds in slaap viel, en dan 3 kwartier later weer wakker werd, om 'r dan maar weer terug te leggen. Heb dus zelf wel een erg gebroken nacht gehad Maar goed: de rust keert hier wel terug, eindelijk, dus ik ga er maar van uit dat het alleen maar weer beter zal worden de komende dagen. Daarbij loopt ze gigantisch op d'r vingers te kauwen en zitten er wat lekkere bobbels achterin d'r mond, dus nu maar hopen dat het door gaat zetten en dat we dan voorlopig d'r gebitje compleet hebben. Zijn we ook weer van die drama's af. Hier trouwens ook voorkeur voor doorslapen en dan maar wat vroeger uit bed hoor! Alhoewel ik nog steeds blijf opteren voor 19.30-7.30
Droomtijden!!!! Zodra deze tijden bij ons werkelijkheid worden, trakteer ik iedereen hier op champagne.