Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, super, dan neem ik er een taartje bij mee! (Als Thirza ook zulke tijden gaat slapen ;)) Een Klaas-Vaak-taartje ofzo :D

2. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    hier ging het vannacht ook weer wat beter. Gisteravond 2x wakker en toen ik net in bed lag bedacht ik me ineens dat ik altijd een gesneden ui onder zijn bed zette als hij verkouden was (was het alweer vergeten, hihi). Dus eruit gegaan en een ui onder zijn bed gezet en toen herinnerde ik me ook ineens dat er nog Luuf in de kast stond, dat op een doekje gesmeerd en bij hem gelegd (hij krijgt uitslag ervan als ik het op hem smeer). Ik ben wel een aantal keer bij hem geweest omdat hij huilde/praatte/gilde, maar trof hem elke keer slapend aan. Vanochtend werd hij om 6:30 wakker van zijn pappa die weer naar werk moet en net een olifant in een porceleinenkast is:x, maar hij was wel lekker vrolijk. net samen op pad geweest voor de boodschappen en dat vond hij heel gezellig en wilde graag helpen. in de auto had hij wel moeite met zijn ogen open houden, maar het is gelukt. Eten gaat super ondanks de verkoudheid, maar Luca is dan ook een hele makkelijke eter.

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hier was het weer ouderwets 'gezellig'. In plaats van om 4.30 te spoken begon het al om 00.00 tot een uur of 2.00. Kyra heeft bij mijn man in bed geslapen (ik ben eruit geslopen in de hoop wat slaap te kunnen krijgen op het logeerbedje) maar het was een superonrustige nacht voor ons allemaal. Ik heb geloof ik in het totaal iets van 3 uur geslapen.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

O afschuwelijk! devy ik hoop dat het vannacht wat beter mag zijn voor jullie!

5. raspberry

@Devy: he, pfff.... wat een nacht! Hoe ging het vannacht?

Hier vannacht weer wat rustiger :) Thirza ging voor het eerst sinds de vakantie om 8 uur al slapen, en ook nog eens zonder een kik te geven. Heerlijk! En is toen enkel om 1 uur wakker geweest. Wel om 6 uur wakker en klaar met slapen, maar goed: ik voel me dan heel wat fitter dan als ze 4 keer wakker is en tot 8 uur gaat liggen pitten :D

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Rozemarijke dat klinkt inderdaad niet slecht!

@All Gelukkig hier weer een nagenoeg perfecte nacht. Ze wilde alleen niet gaan slapen en heeft 10 minuten gehuild, maar daarna heeft ze doorgeslapen tot 6.30. :D Dat doet een mens goed! Komende nacht wordt het in ieder geval heel erg rustig voor mijn man en mij, Kyra gaat namelijk logeren. Ik heb morgenvroeg een afspraak bij de gyn en Kyra en rustig stilzitten is niet zo'n goede combinatie. :)

7. raspberry

O, wat een lekker vooruitzicht, de dame een nachtje logeren!
    En wat heerlijk dat vannacht wel goed ging!

8. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    hier was vannacht drama met de hoofdletter "D"... Steeds hoesten en onrustig en van 2:00-3:45 wakker geweest. Ik weet gelijk weer hoe het voelt om een chronisch slaaptekort te hebben... En ik ben zelf zo'n slechte slaper; ik word overal wakker van en kom heel moeilijk in slaap, word een beetje gek van mezelf. Ga steeds liggen piekeren of we nu weer zo'n periode tegemoet gaan en wat ik eraan kan doen. Helpt niet, maar ik doe het toch...
    Net op het cb geweest; 86 cm en 12,1 kg. En geslaagd voor alle testen, hihi!

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Donderdag is het zover... en ik twijfel al een paar dagen of we wel moeten gaan.
    Gijs is bijna 1,5 jaar zo goed als non-stop verkouden geweest, maar sinds de afspraak met de KNO arts helemaal niet meer. Pfff..... Vanmorgen was ik even in het ziekenhuis omdat ik een nieuw drankje en zetpil moest halen, en daar heb ik even met een verpleegkundige staan kletsen. Zij vertelde dat zelfs kindjes die heel veel verkouden zijn in de zomer veel minder last hebben. En verder zei ze dat het echt maar een kleine ingreep is, en dat Gijs er zo weer bovenop zal zijn. Maar toch... ook al is het nog zo'n kleine ingreep, het blijft toch een operatie.

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

lob het is wel waar wat ze zegt... in de zomer gaat het met veel kindjes sowieso een stuk beter!

Maar als je zo erg twijfelt waarom ga je er dan mee door?

11. raspberry

@Lob: en anders misschien even overleggen of eea anders niet gewoon uitgesteld kan worden totdat weer blijkt dat het nodig is?
    Nadeel daarvan is wel dat je weer steeds zit met het echte ziek-zijn en dat daardoor de ingreep dan mogelijk steeds weer verzet moet worden?

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Dat klopt Rozemarijke, die verpleegkundige zei ook daarom juist nu doen want nu herstelt hij snel en heeft ie geen last van alle virusjes die in de herfst en winter weer gaan komen.

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: wij zijn achteraf blij dat we het hebben gedaan wat betreft de buisjes, want ik vind hem veel rustiger wat betreft zijn oortjes. Maar die amandel is nog steeds geen succes. We zijn gisteren op nacontrole geweest en zijn oortjes zijn prachtig mooi schoon en open. Je kan meekijken en wat een verschil met toen we kwamen voor de buisjes.
    Maar die amandel, tja, volgens de KNO-arts weet Alec niet hoe hij door zijn neus moet ademen omdat hij het anderhalf jaar niet heeft gekund, vanwege de amandel. Vandaar dat hij nog steeds snurkt en ademstops heeft en de hele tijd met zijn mond open zit. Kun je niet zoveel aandoen, behalve hem door een rietje laten drinken enzo. Ik kan hem nog niet zeggen dat hij zijn mondje moet dichthouden.

Maar in jouw geval: Gijs is bijna altijd verkouden in de winter, dus dan zou ik het denk ik zeker doen. Alec was eigenlijk niet vaak verkouden, snurkte alleen heel erg en zijn neusje zat verstopt.

Moeilijk he meid? Maar ik zou toch op het advies van het ziekenhuis afgaan. Ze doen dat echt niet zomaar hoor! Sterkte met je keuze!

Ik ben hier niet veel de laatste tijd, beetje oververmoeid. Ben de hele week al ziek thuis en heb Alec net aan mijn moeder meegegeven. Trek het allemaal even niet. Dus even rustig aan. Slapen is dus weer slecht, maar toen de KNO arts in zijn mond keek, zagen we wel waarom, alle hoektandjes op springen.
    Daarnaast heb ik inmiddels maar geaccepteerd dat Alec een slechte slaper is, maar als hij nergens last van heeft word hij 1 of 2x wakker en anders gewoon elk uur.

14. raspberry

Ik denk dat ik het toch gewoon zou doen dan, Lob... Maar goed, ik ben jij niet ;)

@Elin: zo liep ik er een half jaar geleden idd bij. Goed dat je even voor jezelf zorgt en Alec even bij je moeder terecht kan!
    Rust lekker uit!

Hier is alles wel verbeterd sinds de ingreep: eerder hebben we nachten niet geslapen als Thirza tandjes of kiezen doorkreeg. Nu zijn de nachten er wel onrustiger van, maar van 3-4 keer wakker en na een voeding gelijk weer doorslapen word ik een stuk blijer dan van nachtenlang een en al drama :)

Vannacht was ze trouwens enkel om 1 uur weer wakker en vervolgens geslapen tot 6 :)

15. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Elin begrijpelijk hoor! En heel herkenbaar... Kay slaapt nu GEWELDIG, maar dat betekent niet dat hij altijd doorslaapt. Hij wordt meestal nog wel een keertje wakker.. prima, zolang het niet elk uur is :) maar rust lekker uit!

Lob, ik zou als ik jou was ook doorgaan met de operatie, maar je moet doen wat je hart je ingeeft!

16. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Lieve Elin, goed van je dat je nu even aan jezelf denkt! Ik heb het idee dat jij dat eigenlijk heel moeilijk vindt. Maar ooit houdt het op meid, iedereen heeft een spreekwoordelijke emmer, en de jouwe is heeeeeel groot maar ook die kan volraken ;).
    Het is niet niets hoe jullie de afgelopen 1,5 geleefd hebben.
    Jij moet uitrusten en dat gaat niet met een drukke baan, een drukke peuter en een sociaal leven.
    Ik weet hoe lastig het is om met een schuldgevoel ten opzichte van je werk te zitten, maar je moet het echt even op de lange termijn proberen te zien. Jouw werkgever heeft er niets aan als jij straks voor lange tijd uitgeschakeld bent.
    En voel je ook niet schuldig ten opzichte van Alec, hij is in goeie handen bij je moeder toch?
    Ga vandaag maar eens lekker slapen, en verder helemaal niets doen. Of lekker op de bank hangen met een kopje thee en vooral niet teveel nadenken.
    Knuff meid!!!

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik zou het wel doen hoor Lob, ik begrijp natuurlijk dat het nu lijkt of hij er geen last van heeft, maar bij het minst geringste virus zal hij er weer last van hebben.
    Ik zie hoe Ons Kleintje is opgeknapt, echt super!
    Nu heeft ie last van zijn tandjes, maar ja dat vind ik dan nog wel te accepteren omdat dit normaal is. Hij slaapt nu dus weer slecht, maar hij zit een stuk beter in zijn vel, leert ook praten, heeft een super sprong gemaakt na de operatie. (zie onderschrift:D)

Het is wel een operatie, dat is waar. maar na 3 uren was hij het zelf alweer vergeten. Wat zeg ik? na een half uur misschien al, en toen lag hij heerlijk te slapen.
    succes met het maken van jullie keuze!

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @all, ik ga ook wel doorzetten. Ik weet dat als ik het nu zou afblazen ik mezelf wel voor mijn kop kan slaan als ie straks weer non-stop verkouden wordt.
    En de arts zegt niet voor niets dat het verstandig is. Maar sinds ik moeder ben, is er altijd die eeuwige twijfel over alles.... pfffff..........

19. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Lob: herkenbaar die eeuwige twijfel. Ik was toen ook heel bang dat er iets mis zou gaan en dan was het mijn schuld want ik had het doorgedrukt... Maar ik had Luca al na 10 minuten weer in mijn armen en nu zo blij dat we het gedaan hebben!
    Elin: een dikke knuffel voor jou! Neem jezelf niks kwalijk en kies even voor jezelf! En wat sneu dat Alec gewoon niet weet hoe hij door zijn neus moet ademen. Zou een logopediste daar niks mee kunnen? (ik wil het eventueel wel even voor je vragen bij de logopediste op werk)
    Lovelydk: Luca slaapt nu ook geweldig, maar idd niet altijd door. Ach, 1x wakker is niks toch?
    Rozemarijke: fijn dat Thirza weer beter slaapt!

Hier heeft Luca vannacht gelukkig ook weer doorgeslapen. Ik heb zelf wel wakker gelegen van 3:30-4:30 omdat hij toen steeds erg moest hoesten, maar hij sliep er zelf gewoon doorheen dus ik kon lekker blijven liggen. En hij werd pas om 8:00 wakker, dus echt een verademing na voorgaande nachten! Hij is nog wel snotverkouden, maar wel vrolijk. Mijn moeder past altijd op op donderdag en mijn ouders hebben nu nog vakantie, dus ze vroeg of Luca vanavond misschien bij hen mocht slapen zodat ze niet zo vroeg naar ons toe hoefde morgenochtend. Luca is heel graag bij mijn ouders, dus hij gaat logeren daar vanavond. Ik ben zelf trouwens ook snipverkouden geworden en manlief ook (kon natuurlijk niet uitblijven...)

20. raspberry

En hier ligt Thirza alweer vanaf 12.20 te slapen. Dacht net dat ik 'r wel wakker hoorde worden, maar ofwel is ze heeeeel stil aan het spelen in haar bed, ofwel is ze toch weer in slaap gevallen.
    Dame is de schade iig heerlijk aan het inhalen :)
    (Vanmiddag ook zomaar 2/3 boterham gegeten! Had wel om half 11 al honger en rolde van die honger huilend de auto uit toen we terugkwamen van de speelotheek. Maarja, ontbijt was dan ook om 6 uur al ;) Gisteren bij de gastouder heeft ze echt schandalig zitten schransen, (maar dat doet ze dus altijd daar tussen de andere kids), dus heerlijk: kan ze echt even bijtanken. Morgen maar weer een flinke voorraad mee naar de gastouder :D).

Deel Deze Pagina