Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Elise Ik hoop dat het vannacht een goede nacht was en dat je nog even heerlijk hebt kunnen relaxen op de bank.

@Onskleintje Het is heel herkenbaar dat weinige slapen. Kyra slaapt gemiddeld ook 12 uur of minder. Ik hoop dat de kiesjes en tanden snel door zijn want daar kunnen ze inderdaad flink last van hebben.

@Elin Doet Kyra een keer een middagdut kon ik zelf niet slapen, haha. Maar het was wel even rustig. Midddagdutjes zijn inderdaad schaars, maar we hadden net een uur of 4 in de stad rondgebanjerd dus dan is ze gelukkig wel moe genoeg. :)

@All Of het nu aan de middagdut lag, of dat ze weer thuis was van het logeren maar vannacht was het weer prut! Ze sliep rond 20.15, wakker rond 0.30 tot 1.15, vanaf 5.00 heeft ze niet echt meer geslapen, en om 6.00 was het echt einde verhaal met het slapen. Kyra is best vrolijk, maar ik heb me toch een ochtendhumeur!

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

in een ander topic las ik gisteren iets over rituelen voor het slapen gaan, en alhoewel we die al heel lang hier hebben, waren ze de laatste 2 weken wat verslonsd door de tandjes en doordat hij nog steeds oorpijn van de operatie leek te hebben. Maar gisteravond dacht ik: laten we inderdaad weer eens wat eerder naar boven gaan, hier hebben we samen gedouched en daarna boven in de schemer de laatste fles geven en met zachte stemmen gepraat, de dag met hem doorgenomen en wat hij morgen zou gaan doen. Hierna ging hij gewoon heerlijk (en ook nog een lekker optijd namelijk om 7 uur) slapen en het klokje rond ook.
    Ook deed ik hem gisteren voor al zijn slaapjes een slaapzakje aan en steeds eerst een nieuwe luier, hier was ik wat makkelijk in geworden,
    hij sliep als een roos! vanochtend toen hij wakker werd hem opgepakt en gekust en gezegd dat het nog geen tijd was, toen sliep hij nog een half uurtje door tot 6.40uur
    zo simpel.. en hij heeft gisteren overdag 2 uren geslapen vannacht 11,5.:D dit is dus echt weken geleden he?
    de week na de operatie sliep hij geweldig, maar daarna echt niet hoor. Oke hij had ook wel last van tandjes, maar denk nu achteraf ook wel dat de rituelen wat ontbraken.

@lob ja dat was hier ook zo dat hij ons na probeerde te praten `deur dich(t)`bijvoorbeeld. geweldig he? komt omdat ze nu alle toonhoogtes horen en hiervoor waarschijnlijk niet alle toonhoogtes(dus flarden van woorden).

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Meiden ben er helaas ook nog.. Al mag ik niet klagen als ik sommige verhalen lees. Jamie wordt nu nog maar 1 a 2 keer wakker maar wel totaal hysterisch.. Ben er gewoon moedeloos van want ik weet niet waardoor hij zo aan het gillen is.

Verder gaat het goed. Hij praat onwijs goed sinds die buisjes. Wel nog steeds heerlijk dwars maar daar komen we ook wel weer overheen haha..

Wat een zwangeren weer hier!! Gefeliciteerd meiden!! Zit hier stinkend jaloers te wezen hoor!! Ik wil ook weer maar nog steeds geen vaste baan en contract loopt tot november dus durf het niet aan.

4. Ons Kleintje

@ gillend wakker, misschien nog nachtmerries van de operatie? schijn erg traumatisch te zijn voor die kleintjes. Ons Kleintje had er ook een tijdje last van, nu inmiddels niet meer.
    He vervelend dat je wel zwanger wil worden maar dat je het niet kan ivm werk.

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Wel grappig dat bijna iedereen hier vooruitgang in praten ziet na de buisjes.

Lob: hoe is de nacht gegaan?

Elise: hoe is de eerste week werken na de vakantie bevallen?

Mamalijntje: vervelend he die hysterica 's nachts. Hier ook eentje die hysterisch is en alleen rustig wordt bij mama.
    En eerlijk is eerlijk, we hebben het er zelf naar gemaakt. Hij is gewoon gewend bij ons te slapen. We moeten het een keer doorbreken, maar het ontbreekt mij echt aan energie, zeker sinds mijn zwangerschap. En mijn vriend is minder goed in staat om hem te troosten.

Onskleintje: dat klinkt goed hoor. Poets je dan na de fles nog zijn tandjes? Hier doen we dat altijd wel, maar tandjes poetsen is niet bepaald rustgevend hier, dus dan is hij weer klaarwakker.

Devy: wat jammer dat je zelf niet kon slapen! Vind Kyra het nog leuk om te winkelen? Hier is dat ook al een hele onderneming, maar ik denk nu weleens: 'met 1 is het makkelijker als straks met 2'.

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @mamalijntje Dat is inderdaad heel vervelend vooral omdat je niet weet wat hem zo'n angst aan jaagt dus kun je er ook niet veel aan doen. Hopelijk krijg je snel een vast contract en gaat je wens snel in vervulling.

@Onskleintje Hier hebben we ook een ritueel. Met papa onder de douche, ik droog haar af en smeer haar in, nog even ravotten en knuffelen en met 60 cc soyamelk naar bed.

Ze drinkt het lang niet altijd op en we poetsen haar tanden ook 's ochtends nog een keer. We hebben het al geprobeerd zonder haar flesje melk, maar ondanks dat ze het lang niet altijd opdrinkt is het een drama als we het niet geven.

@Elin Kyra heeft een hekel aan winkelen (alle situaties met interessante dingen waar ze niet contstant los kan/mag lopen). Maar ik heb al mijn principes overboord gegooid en omkoop materiaal (snoep) gekocht en meegenomen. Ze heeft twee snoepjes op en een knabbelstengel gekregen van Bakker Bart. Overigens scheelt het wel dat ik mijn schoonmoeder had ontvoerd ipv met manlief te gaan want dit keer gingen we dus een stuk vroeger van huis. Normaal gesproken zorg ik meestal dat ik een oppas heb, maar we moesten een hele nieuwe garderobe voor Kyra halen en dan is het een stuk handiger als ze erbij is. Trouwens steek ik fijn mijn hoofd in het zand en denk ik gewoon nog niet aan hoe het zal zijn met twee kindjes in de stad. Volgens mij krijg ik dan nachtmerries. ;)

@All Kyra is nu verkouden het arme schaapje. Het snot komt er met bakken uit, en ze is ook nog eens van de bank gevallen. Normaal gesproken valt ze nooit als ze op de bank klimt maar nu viel ze met haar voorhoofdje op de tegelvloer. Ik weet trouwens niet wat me overkomt want ze heeft een middagdut van 3 uur gedaan. Echt een teken dat ze ziekjes is!

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Devy, oh lekker geshopt zo te horen! Ik kan me niet voorstellen dat Gijs ooit in maatje 92 zal passen. We gaan nu over op 86 maar dat is eigenlijk nog te groot, en 80 is toch ook weer net te klein.
    Vind het beide geen gezicht! Te grote of te kleine kleding.
    Oh wauw een middagdut van 3 uur, dat heb ik jou nog nooit horen zeggen! Dan is ze echt niet lekker nee... Ik hoop dat de nacht niet al te slecht wordt!!

@Lovely, Gijs heeft geen buisjes. De arts die ons geholpen heeft zegt dat ze dat in eerste instantie nooit doen, omdat veel oorproblemen met het verwijderen van de neusamandel al weggaan. Ik hoop het want zou het vervelend vinden als het nogmaals moet net zoals bij Mamalijntje.

@Onskleintje, Gijs slaapt meestal ook niet meer dan 12 uur. Volgens de boekjes te weinig voor deze leeftijd, maar ik probeer me daar niet meer druk over te maken. Bij Gijs komen nu ook 2 hoektanden door, hij er best last van! De dag bespreken doe ik ook altijd.

@Elise, hoe heerlijk ik het ook vind om een avondje weg te gaan, logeren (wat we dan eigenlijk altijd doen) kan ik ook nog niet echt aan wennen... Afgelopen weekend heeft Gijs ook weer bij mijn ouders geslapen, maar de ochtend vind ik dan echt niet leuk. maar toch blijf ik het doen, want ik kom helemaal tot rust van een gezellig avond eten of zo met vrienden.

@Mamalijntje, ik ken zat meiden die daar totaal geen rekening mee houden en toch proberen zwanger te worden, maar ik zou dat ook niet kunnen denk ik. Ik wil het ook allemaal graag goed geregeld hebben. Balen dat ie zo overstuur wakker wordt! Zou goed kunnen wat Onskleintje zegt....

@Elin, Ik ga ook alleen maar met Gijs winkelen als mijn moeder erbij is, die houdt hem lekker bezig en ik kijk op mijn gemak. Moet er ook nog niet aan denken om alleen met 2 kids te gaan winkelen.

@Hier, een vre-se-lijke nacht! Echt horror. Hij wou telkens slapen, maar stond dan na een paar seconde weer histerisch te schreeuwen in bed. Volgens mij heeft dat iets met die narcose te maken. We hebben allebei nog geen 4 uur geslapen geloof ik. En vanmiddag toch ook maar 2 uur. Hij was wel gewoon vrolijk. Hij kwijlt wel vreselijk, zou dat ermee te maken kunnen hebben? Of zou dat door zijn hoektanden komen?

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat kwijlen lijkt me meer een tandenissue nu, tenzij je het idee hebt dat er nog een boel zooi zit wat nog even uit z'n neus moet komen?
    En dat huilen, ja dat zal idd wel post-operatie-stress zijn :(

HIer net als bij Devy ook een enorm lange middagdut: wel 4 uur! De afgelopen dagen heeft ze steeds 3,5 uur geslapen 's middags en ik riep dat ze aan het inhalen was van de vakantie, maar ik weet het niet. Ze zag er de rest van de middag maar minnetjes uit en was op een gegeven moment niet te genieten, niks was goed en ze zat zichzelf enorm in de weg.
    Benieuwd hoe zich dat de komende dagen gaat ontwikkelen...

9. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Devy: Kyra had toch zo slecht geslapen vannacht? Luca had dat ook vlak voor hij verkouden werd. Hier komt het snot nog steeds met bakken uit zijn neus helaas. Winkelen blijf ik doen met Luca en ik koop hem idd ook altijd om met een kaasstengel van Bakker Bart, haha! Het helpt wel en neem ook altijd een flesje drinken mee omdat hij daarna altijd dorst heeft. Luca vindt het ook leuk om ergens te gaan lunchen, dus daar paai ik hem ook nog wel eens mee...
    Elin: de eerste week werken viel best mee. Nieuwe kids, nieuwe assistent en duopartner, dus wel even wennen. En dan gaan we ook nog met een nieuw systeem werken, dus gelijk op volle toeren. Maar ik vind mijn werk erg leuk en heb er minimaal 1x per dag de slappe lach, dus heb het er graag voor over:D. Arme Alec, die rottanden ook. Heb al een paar keer gezegd dat ik de vlag uit hang als dat gebit een keer compleet is!
    Rozemarijke: o,o, het klinkt alsof Thirza ziek gaat worden. ik ga voor jullie duimen dat dat niet gebeurt!
    Mammalijntje: wat naar dat Jamie nog steeds hysterisch wakker wordt. Hier ging dat vrij snel over na de ingreep. Het gebeurt nu nog wel eens, maar hij is dan makkelijk te kalmeren en ik denk dan dat hij een nachtmerrie heeft. Van het weekend was het hier weer even drama, maar toen bleek hij dus heel erg verkouden te worden.
    Lob: Luca heeft ook geen buisjes. Wij hadden de nacht na de ingreep precies zo'n nacht als dat jij beschrijft; heb uren met een krijsende Luca rechtop in bed gezeten. De volgende nacht ging al stukken beter en de nacht erna sliep hij door.
    Onskleintje: hier ook vaste rituelen voor het slapen gaan, vindt Luca erg prettig!

Luca heeft hier vannacht weer lekker door geslapen en we moesten hem om 7:30 wakker maken omdat hij naar het kdv moest. daar heeft hij weer de hele dag niet geslapen:(. Maar hij was nog best vrolijk, heeft goed gegeten en ligt nu lekker te slapen. Heb hem wel opgehouden tot zijn normale bedtijd; vorige week ging hij toen om 19:00 en was om 23:30 doodleuk klaarwakker (dacht waarschijnlijk dat het een verlaat middagslaapje was;)). Nog steeds erg verkouden; ik hoop dat het eind nu wel in zicht komt!

10. Ons Kleintje

pff het hielp dus maar even dat ritueel..
    hij heeft van half 8 tot half negen geslapen en nu is hij huilt hij voortdurend... ik ben er al een paar keer heengegaan, nieuwe luier, paracetamol, water gegeven, muziekje op, bij mij in bed gelegd en dan is hij wel rustig en wil na een tijdje spelen. dus weer in zijn bedje gelegd Ik wordt er moe van! waarom gaat hij nou niet slapen? tandjes denk ik, kan niets anders bedenken, het is al half tien.

tandenpoetsen doen wij overdag omdat hij er s avonds zo wakker van werd.

11. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    pfff, wat is het weer warm hè?!
    Hier vannacht weer super geslapen van 20:30-8:00. Om 6:30 was hij even wakker, maar besloot toch nog even verder te slapen. Vanmiddag werd hij na 1,5 uur huilend wakker; hij zweette ook heel erg. Maar vanmiddag weer vrolijk en nu weer heel snel in slaap gevallen. Ik ga nog lekker even lezen op de loungebank!

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @onskleintje Ik hoop dat hij vannacht een stuk beter heeft geslapen. Over het algemeen is het bij ons als het in de avond drama is dat het dan 's nachts ook niet geweldig is.

@Elise Klinkt goed! Dat 's ochtends nog even door willen slapen klinkt erg goed!

@All De nachten wisselen zich af hier. Gisteren nacht was het prima, en vannacht weer drama. Ze werd een van de keren totaal overstuur wakker. Waarschijnlijk een nachtmerrie ofzo dat heeft ze steeds vaker denk ik. De rest van de keren werd ze gewoon wakker omdat ze zich niet lekker voelt. Ze is nu net een blaasbalg want haar longetjes zitten vol. Als het aanhoudt toch maar even naar de huisarts voor ventolin/flixotide ofzo. Ze is voor de rest afwisselend vrolijk en superchagerijnig. Maar kattenkwaad blijft ze uithalen. Gisteren heeft ze heel haar fles haarlotion over de vloer en solontafel leeggegooid. Ik was aan het koken en mijn man zou opletten. Hij moet nog goed doorkrijgen dat als het stil is ze iets aan het uithalen is en dat dat nu juist géén goed moment is om te computeren.

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    #2173 Elin78, 22 aug 2010
    Laatst bewerkt: 22 aug 2010
    Oh wat een boef die kyra!

Elise wat lekker toch dat luca weer zo lekker slaapt.

Hier is het drama! En ik vrees dat het voor 50 procent een gedragsprobleem is. Hij is erg opstandig momenteel.

14. Ons Kleintje

#2174 Ons Kleintje, 22 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2010
    hoi meiden, hij heeft super geslapen! van 20,00 tot 06.00 en toen wakker in bed gelegen tot 20 voor 7.
    hij wordt trouwens altijd klokslag 6 uur wakker en huilt dan. Dan pak ik hem op en zeg dat het nog geen tijd is, leg hem weer terug en blijft dan in zijn bedje, ik hoor hem dan niet. Pas om half 7 kwart voor 7 dan roept hij me weer.

nu kom ik net thuis, moest ergens heen. Manlief heeft zich niet aan het nieuwe ritme gehouden en daar baal ik dan weer zo van. Nu zitten we hoogst waarschijnlijk vanavond weer aan. Lekker dan! Hij bedoelde het goed maar ik ben nu wel pissed of (en dat heeft ie gemerkt;):()

zal ook wel de reden geweest zijn dat ie gisteravond zo vreemd deed nadat we hem savonds op bed hadden gebracht want toen is hij naar het KDV gegaan en weken ze ook al van het ritme af zodat hij kon buitenspelen:(.

@Elin, aan wat voor gedragsprobleem denk je dan? pdd-nos of adhd ofzo?
    @lob gaat het alweer wat beter met je zoontje? misschien last van na-pijn, die straalt uit naar de oortjes en kan wel een paar weken aanhouden, paracetamol geven mag dan gewoon.

15. raspberry

Pff, hier ook een slechte nacht gehad, en dan die benauwde warmte eroverheen :(
    Thirza werd gisteravond om half 11 overstuur wakker, omdat onze afghaanse overburen op z'n afghaans een einde maakten aan een gezellige familiedag. Kinderen rondrennend en schreeuwend, kleintjes krijsend van vermoeidheid, volwassenen op zeeeeeeer luid niveau van de ene naar de andere kant van de straat met elkaar nog in gesprek, (en dan bedoel ik niet alleen van de ene stoep naar de overkant toe, maar dus ook van het ene uiteinde naar het andere uiteinde).
    En daarna anderhalf uur later dus weer wakker, want ja, dan is ze uit haar slapa gehaald en is het dus de rest van de nacht feest :( 3 uur later weer, om een uur of 3 en daarna had ze d'r ritme weer iets terug blijkbaar, want toen was het half 7 dat ze wakker werd.
    Vanmiddag heeft ze enkel 3 kwartier geslapen in de auto, omdat we vanochtend naar Zwolle op en neer moesten voor de doop van m'n neefje. Drukte daar alom dus, dus voor vannacht verwacht ik maar even helemaal niets...

16. Ons Kleintje

Rozemarijke heb je dan niet zoiets van: Ik zet het parent gedeelte babyfoon op hard (met huilende baby) en dan vlakbij hun tuin/raam/deur oid? heb ik wel eens gedaan toen Ons Kleintje wakker werd van feest uit de tuin van onze inmiddels verhuisde asoburen hihi vond het wel een leuke wraak!

17. raspberry

O, goed idee, dat moet ik de volgende keer doen om te laten horen waarom ik vraag of het allemaal wat zachter mag. Nu kreeg ik op mijn vraag enkel terug: Het is weekend hoor!
    Ja, daar doen dreumesen alleen nog niet aan, en bovendien moesten we sowieso om half 7 eruit, omdat we om 8 uur in de auto moesten zitten...

Mijn man blijkt haar trouwens ook geen paracetamol te hebben gegeven gisteravond en ze had nu net wel een zure stinkluier en heeft luieruitslag, dus zometeen maar eens even d'r mondje weer checken, (met gevaar voor eigen vingers ;)), want dan is er vast een kies door of bijna door.
    Zometeen dus toch maar weer even een zetpil voor het slapen gaan, (is hier geen vaste prik hoor, alleen de laatste 3 dagen weer even wel, en die nachten gingen dus ook ineens beter).

18. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Elin: balen van de slechte nachten! Ik denk dat het opstandige echt iets van de leeftijd is op het moment; Luca heeft er ook last van...
    Onskleintje: gelukkig is jullie kleintje wel goed gaan slapen na een drama-avond. Luca is hier ook vaak rond 6:00 even wakker, vaak huilend, maar slaapt dan gelukkig nog door na een knuffel en zijn speen gegeven te hebben.
    Rozemarijke: grrr, je overburen! Ik heb sowieso een ontzettende hekel aan geluidsoverlast en al helemaal als mijn kind daar dan ook last van heeft...

Hier heeft Luca weer goed geslapen: van 20:30-8:00 en alleen om 2:30 even onrustig en was wat aan het jammeren, maar sliep wel gewoon. Vandaag naar een landgoedfair geweest in Beesd samen met mijn ouders. Daar aangekomen vreesde ik even voor een dramadag omdat Luca erg aan het jammeren was, maar al snel werd hij afgeleid door de paarden en jachthondenshows en alle mensen om hem heen. Hij heeft in de wagen van 13:30-15:30 geslapen en toen konden wij rustig bij alle kraampjes kijken. Ik ben heel trots op hem dat hij het zo goed gedaan heeft! Thuis heeft hij een potje van 250 gram gegeten en heeft daarna ook nog Grieks mee zitten eten. Nu zit hij met zijn pappa in bad en straks lekker slapen! Een leuke dag gehad dus!

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elise, fijn dat Luca weer zo goed slaapt en wat heeft ie het vandaag goed gedaan!

@Devy, wat is Kyra toch een heeeerlijk boefje! En ook weer erg herkenbaar een partner hebben die zegt op te letten maar ondertussen wel denkt even te kunnen gaan laptoppen. Gaat altijd mis!

@Elin, is echt de leeftijd hoor meid... Gijs is ook erg opstandig.

@Onskleintje, oh wat fijn dat ie om 06.00 nog even wil blijven liggen! Daar hoop ik ook nog ooit op.

@Rozemarijke, argh vreselijk geluidsoverlast! Succes vannacht! Ben benieuwd hoe het gaat na zo'n dag.

@Hier, gaat het goed. Ik merk helemaal niet dat Gijs nog last heeft van zijn neus. Gisterenavond zijn we bij vrienden geweest met Gijs+campingbedje en dat ging super. Inslapen ging beetje moeizaam, half 2 wakker gemaakt en thuis na even door zijn haren kriebelen weer lekker doorslapen tot half 7.
    Vandaag weer druk programma, vanwege verjaardag alleen 3/4 uur in de auto geslapen dus om 18.15 was meneer helemaal uitgeput en viel knock out in bed in slaap. Ben benieuwd hoe komende nacht gaat!
    Ik duik er nu ook in, ik slaap zoooo slecht op het moment en ben zoooo moe!

20. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ons kleintje: welnee ik denk echt niet aan een stoornis. Eerder de peuterpubertijd. De ene dag is hij een engel, de volgende dag een bengel. Het nieuwste is met alles gooien. Hij gooit ook zijn speentje uit bed en roept dan Nana keen! Als ik dan terugga gooit ie hem er weet uit. Zonder speen slaapt hij niet maar ik wil hem niet belonen door telkens terug te gaan dus stop ik een stuk of 5 speentjes in bed. De eerste keer werkte dat, maar nu gooit hij ze er gewoon alle 5 uit en dan maar brullen.

Deel Deze Pagina