Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Elise dat klinkt als een hele leuke dag! Heerlijk als dat zo goed gaat.

Lob wat fijn dat Gijs er zo weinig last van heeft en zo goed heeft geslapen.
    Vervelend dat je zo moe bent en slecht in slaap valt. Helpt een warm bad of warme melk of kamillethee niet? Ik drink dat laatste veel en heb het idee dat ik dan beter slaap. Ook gebruik ik vaak lavendelolie in bad.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi meiden, ik wil jullie niet plagen, maar het is hier fantastisch:D
    de structuur, de rituelen werken als een tierelier! elke dag hetzelfde qua slaapjes en elke dag gaat het weer goed (behalve als hij bij de kinderopvang is geweest, dan slaapt hij laat in, maar dan weet ik dat nu)
    wat een opluchting.
    we doen het nu zo:

06.00 wordt hij wakker huilt hij, geef ik hem een kus, zeg ik dat het nog geen tijd is en dat mama nog even gaat slapen, en blijft hij in bedje tot 20 voor 7.
    dan eruit, schone luier, samen de gordijnen open doen,
    beneden een fles melk,
    na 15 minuten een poepluier, weer naar boven verschonen, kleren aan.
    om half 8 ontbijten (gaan we nu doen:))een broodje en beetje drinken
    9.15-9.45 fruit en roosvice, niet meer spelen, meteen door naar boven. schone luier, slaapzakje aan, samen gordijn dichtdoen, hij slaapt meteen ook al lijkt niet moe.
    hij slaapt precies 1 uur en dan wordt hij wakker.
    half 12 broodje eten, daarna fles melk.
    spelen,
    half 1 op bed schone luier, slaapzakje aan, samen gordijn dichtdoen, hij slaapt meteen ook al lijkt niet moe.
    slaapt dan 1 tot 1,5 uur
    kwart voor 3 roosvice, koekje
    actief buiten spelen/ bezoek oid
    5 uur warm eten
    18.15 douchen met mama,
    beetje masseren tijdens het douchen, afdrogen, luier aan pyama aan, samen gordijnen dichtdoen
    boven de fles en
    daarna slapen tot de volgende ochtend 6.00

wat een rust

@paracetamol hebben we ook een tijdje gedaan, mag volgens mij ook gewoon. carmodent van vsm werkt ook suoer

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Elin Het 'Ik ben bijna twee en zeg nu al nee' is ook herkenbaar. Het hoort erbij maar af en toe is tot 10 tellen niet meer genoeg. je verhaal met de speentjes is weliswaar in andere vorm erg herkenbaar. Ze willen er gewoon een scene van maken en ook al probeer je het nog zo slim op te lossen helpt dat vaak niet. Maar het helpt dat ze dan ineens uit het niets je een grote natte zoen geven of je gaan aaien. Dan weet je weer dat het een fase is en cancel ik de bestelling voor 100 rollen behang.

@Rozemarijke je hebt het niet zo getroffen met je buren zo te horen. Eerst dat buurmeisje en nu de overburen. Die van de babyfoon klinkt wel goed. En als je kleintje pijn heeft zou ik ook gewoon paracetamol geven. Kyra heeft het de afgelopen paar dagen ook gehad omdat ze zich zo slecht voelde. Het hielp en zolang ze het maar niet standaard krijgt is het toch geen probleem?

@Elise Zooo dat klinkt ideaal! Dat is handig als ze lekker slapen zodat je rustig kunt kijken. En ook het avondeten klinkt heel erg goed. Kyra heeft momenteel niet zo'n zin in eten. Maar zolang ik haar ribbetjes niet kan tellen maak ik me niet zo'n zorgen. Nu eet ze van het avondeten maar een paar happen en volgende week knaagt ze weer aan de stoelpoten om het in te halen.

@Lob Wat fijn dat Gijs nu goed slaapt en niet zo'n last meer heeft. En heel erg herkenbaar van het slechte slapen. Ik vraag me ook af waar het aan ligt, zouden het de hormonen zijn of iets anders. Een ding wat zeker is, als ik zwanger ben slaap ik een stuk slechter (en juist dan is het lekker om goed bij te tanken). Ik hoop dat je binnenkort even een rustige dag hebt waar je eventueel een middagdutje kan doen dan voel je je gelijk een stukje beter.

@Onskleintje Zo dat klinkt goed! Nu nog je man ervan overtuigen dat het schema erg belangrijk is. Ik merk dat het bij 'het manvolk' toch vaak iets minder prioriteit heeft. En je merkt duidelijk dat je kleintje er veel baat bij heeft. Hier is onze dag bij lange na niet zo gestructureerd. Ik heb het wel geprobeerd maar Kyra weigert goed mee te werken.

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Goede(gaap)morgen,

@Elin, hier hetzelfde spenen drama!! Hij moet er minimaal 2 hebben, 1 in de mond en 1 om aan te frunniken. Heeft ie de 2e niet dan is het al drama. Zodra ik wegloop, gaat ie in bed staan en gooit ze op de grond. Hij kan niet slapen zonder spenen, dus de zot die ik ben ga weer terug en geef ze aan. En dit kan zo heeeeel lang doorgaan.
    Ik durf 's avonds niet in bad te gaan, want Gijs zijn kamer grenst aan de badkamer... maar zou misschien wel helpen. Kamille thee kan ik wel eens proberen, ik drink erg veel kruidenthee maar deze nog nooit op.
    Hoe ging deze nacht?

@Onskleintje, zo te horen heeft jullie kleintje echt heel veel baat bij een strak en duidelijk schema!
    Super dat dit zo goed werkt!!

@Devy, ik denk dat het aan de hormomen ligt.. Ik kom niet in slaap, en word tig keer wakker 's nachts. En de ellende is dat ik dan ook klaarwakker ben en niet meer in slaap kom.
    In het weekend doe ik vaak 's middags een dutje, en heel vreemd dan slaap ik heel goed en diep.

@Gijs lag dus gisteren om 18.15 in bed, en vanmorgen om 04.00 uur was ie uitgeslapen. Om 06.00 viel ie toch weer even in slaap, maar om 06.30 ging onze wekker helaas.
    Dat doen we dus niet meer.
    Hoe doen jullie dat met weggaan tijdens het middagslaapje? Verjaardagen bijvoorbeeld? Toen ie nog 2x keer sliep kon ik er best wel eentje overslaan maar nu dus niet meer.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij gaan als het even kan dus pas weg na haar middagslaapje, of 's ochtends dus, (maar aangezien ze dan in de auto meestal in slaap valt en daarna thuis niet meer, doen we dat alleen als het niet anders kan).
    Soms gaat mijn man dan al eerder, zeker als zijn kids er ook zijn, maar meestal zijn we dan dus van 4-5/6 op een verjaardag en langer niet.
    Als we da middagslaapje overslaan is het 's nachts of de nacht erna namelijk drama en we hebben hier echt de keuze gemaakt om ritme en regelmaat voor Thirza maar even bovenaan ons prioriteitenlijstje te hebben, zodat we (ik) nog wat aan onze nachtrust toekomen...
    En af en toe gaan we dus ook gewoon niet naar een verjaardag. Of mijn man gaat alleen. 't Is even niet anders, komt wel weer.

We hebben van het weekend trouwens besloten dat we toch voor een tweede willen gaan. Als we daar nog een jaar mee wachten, zit er straks bijna 4 jaar tussen en dat vinden we toch te lang. En aangezien we nu nog in het ritme van gebroken nachten enzo zitten, kunnen we het maar beter ook gehad hebben.
    We zitten de laatste tijd erg tussen de baby's en zwangeren, en het begon toch wel heel erg te kriebelen de afgelopen weekjes. En aangezien we niet zo van het lang afwegen enzo zijn, was de knoop in 1 dag wel doorgehakt ;) Toch maar doen en dan zien we wel hoe dingen gaan lopen.
    En we hebben ook wel het gevoel dat een broertje of zusje erbij voor Thirza wel heel veel uit zou maken. Als ze gezelschap van andere kids heeft, speelt ze gewoon zoveel fijner! Zou toch echt een straf zijn voor d'r om nog lang op een brusje te moeten wachten. En daarmee voor onszelf ook natuurlijk.
    Nouja, ineens waren alle tegens minder belangrijk dan alle voors :D Dus we gaan zien of het snel lukt. Zou mooi zijn, dan zou ik heerlijk de hele zomer verlof kunnen hebben :D

6. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ons kleintje: een mooi schema hoor, wel fijn dat hij nog 2x slaapt, hij gaat wel vroeg naar bed he. Maar als hij slaapt, prima toch!

Devy: gelukkig kan alec ook heeeel lief zijn en dan smelt ik weer, maar soms is het wel vermoeiend, zeker nu. Dat zul jij ook wel herkennen, want als ik het me goed herinner ben jij ook heel erg misselijk en moe.

Lob: Alec lijkt in veel opzichten op Gijs zeg. Hihi, dezelfde trucjes en streken.
    En wij gaan ook altijd na zijn middagdutje weg, soms leg ik hem dan wat eerder op bed.
    En wat vervelend dat hij zo vroeg wakker was, je zult wel moe zijn nu! En moet je vandaag gewoon werken? Sterkte!

Rozemarijke: wat leuk. Spannend! Hoop dat je je snel bij de zwangerenclub kunt voegen :)
    Ik zie soms wel op tegen de nachten enzo en ik hoop wel dat Alec tegen die tijd wat beter slaapt, zodat ik niet én nachtvoedingen én een peuter mag doen 's nachts. Maar van de andere kant ben ik het wel weer zo gewend om er 's nachts uit te moeten, dat het alleen maar mee kan vallen.

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, oh wat spannend! Leuk joh!! Ik deel jouw mening hoor, ik zie ook wel een klein beetje tegen de eerste maanden met de baby op, maar beter nu meteen erachteraan dan wachten op wanneer Gijs doorslaapt. Dat lijkt me alleen nog maar zwaarder, bijvoorbeeld half jaartje doorslapen en dan weer opnieuw beginnnen.

@Elin, ja dat kunnen wij ook beter doen.. hij is op zich toch altijd best vroeg moe dus dan kan ik hem beter op tijd in bed leggen en eventueel weer wat vroeger wakker maken. Ik zit idd. op mijn werk maar het gaat best... het is lekker druk.
    Hoe ging jullie nacht?

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Lob Hier precies hetzelfde. Om de een of andere reden kan ik 's middags wel slapen. In theorie dan want als ik thuis ben doet Kyra vaak geen middagdut. Maar in het weekend kan ik heerlijk even een paar uur 'in coma' liggen.

Kyra is eigenlijk nooit zo van de middagdutjes geweest, en al helemaal niet op een vast tijdstip dus ik ging altijd op goed geluk. Wat ik wel merk is dat ze het wel beter doet als we iets vroeg in de middag plannen, maar verjaardagen enzo zijn vaak wat later.

@Elin Gelukkig is de misselijkheid nu ver over. Ik kan nog wel eens boven het toilet hangen maar van echt overgeven komt het gelukkig niet meer. De vermoiedheid begint ook langzamerhand wat te verbeteren, maar ik merk dat ik echt slechte nachten een stuk minder goed aankan (maar ja wat doe je eraan). Hopelijk gaat het bij jou vanaf het tweede trimester (of wat later zoals bij mij) ook een stuk beter.

@Rozemarijke Wat leuk zeg. :) Straks is er een heuse babyboom hier. Kunnen we lekker ongegeneerd klagen over dat onze kindjes van net 2 weken oud nog niet doorslapen. Wel met een vette knipoog dan. ;)

9. raspberry

Nou, hier net zelf ook op bed gedoken, hardstikke gaar :( Ben misselijk, koppijn, moe... maar ik slaap 's middags dus echt maar 3 kwartier en dan is het klaar. Helaas, want had wel een dut van 3 uur kunnen gebruiken nu. Zul je net zien, hak je de knoop door om ervoor te gaan, krijg je er een paar slechte nachten overheen... Nouja, vanavond vroeg erin en voor het avondeten hebben we gelukkig een restje ;)

Wat dat betreft moet ik er echt niet teveel over nadenken, want bij Thirza ben ik 7 maanden kotsmisselijk geweest. Maar wa lob a zegt: we zijn ook wel een beetje op dat punt dat we zeggen: ja, zijn we straks net een half jaar gewend aan doorslapen, kunnen we opnieuw beginnen.... Dan gelijk maar door!
    Overigens heeft een neef van mij precies hetzelfde gehad met zijn dochtertje, je kunt Thirza en zijn dochtertje echt naast elkaar leggen en dan heb je zo'n beetje hetzelfde verhaal: kiss-syndroom, eczeem en KMA, oorontstekingen en buisjes....
    Zij hebben sinds een paar maanden een tweede, die weer last had van dezelfde klachten, maar daar hebben ze toen direct actie op gezet, (osteopaat, dieet) en dat loopt als een zonnetje, vertelde hij. Geen klachten meer, kind slaapt goed, is tevreden en huilt weinig en de nachten gaan goed. Dus nou, daar houd ik me maar aan vast ;)
    Ach, en als ik toch nog op dieet ben voor Thirza nu, is dat ook een kwestie van in 1 keer door: ik had namelijk al besloten dat ik sowieso vanaf 7 maanden op dieet zou gaan en dan pas als alles goed zou gaan eens zou gaan kijken hoe prul2 op melk zou reageren, (als ik dat dan dus zou drinken he? Niet dat ik een humel van een paar maanden koemelk ga zitten voeren ;)).
    Zit nu toch zo in het ritme, dan houd ik dat ook maar even vast nog ;)

10. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik zat net ergens zo :$ te lezen..
    iemand had het over hoe zwaar het is om telkens voor een 6 weken oude baby uit bed te moeten. en dat de baby dit expres deed omdat die wist dat je door huilen weer uit bed gehaald wordt ha ha ha ha....

11. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, knuffel meid!! Heb ik ook wel eens dat ik gewoon ziek ben (misselijk, hoofdpijn, slap) van vermoeidheid!
    Ik hoop dat je vannacht wat kunt bijtanken!

12. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Belachelijk lob!!! Die moet is weten wat wij allemaal doormaken hier:x:$

13. raspberry

O, my goodness.... daarvan krijg ik elke keer zin om een lesje ontwikkelingspsychologie cadeau te geven he? Dat soort mensen triggert in mij echt de gedachte dat het helemaal niet verkeerd zou zijn om ouders te verplichten een ouderschapscursus te doen, voor hun kind geboren wordt.
    Ja hoor, een baby van 6 weken is in staat om te denken in oorzaak-gevolg. We zijn allemaal Einsteins. Echt waar... ;)

14. raspberry

O, en dan idd los van de vraag waarom je zeurt over een bay van 6 weken die 's nachts wakker wordt, (ik ga er dan even vanuit dat dat over normale nachtvoedingen gaat, niet over zoals wij dat met Thirza gehad hebben: overdag niet meer slapen van de krampjes en dan 's nachts zo moe zijn dat je dan tenminste na een uur wiegen en buik masseren dan elke keer wel voor 2 uur in slaapt valt, waarna het ritueel zich herhaalde...)

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Te triest voor woorden zeg!
    Ik heb dan zo een medelijden met die baby. Die moet toch een hoop tekort komen als de ouders zo denken.

Ik heb juist het probleem dat ik als ik 's middags slaap het gevoel heb dat ik een soort coma heb gelegen en dan voel ik me zo misselijk daarna. Bovendien weet ik nooit of Alec drie kwartier slaapt of 2 uur. Slaap ik net, word hij weer wakker.

Ik wens ons allemaal heel goed slapende tweede kindjes toe en als dat niet zo is, komen we er vast ook weer doorheen!

Gaan jullie trouwens een duo-wagen kopen of zo'n meerijdplankje? Ik denk dat wij een meerijdplankje kopen en ik heb nog een draagdoek. Ik wil de baby dan de eerste maanden veel gaan dragen en Alec in de buggy. Hij kan best goed lopen, maar is niet op afstand bestuurbaar (zoals Elise dat volgens mij ooit zo grappig zei).

Rozemarijke: niet meer twijfelen, gewoon snel zwanger worden!
    Was je bij Thirza snel zwanger?

Ik heb vandaag niet zo'n fijne dag gehad. Was zo kotsmisselijk. Op mijn werk wil ik het nog een paar weekjes geheim houden, maar dat valt niet mee, want ik begin ook al een buikje te krijgen.

16. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh en ik was zo trots op Alec gisteren.
    We hebben hier het potje staan omdat hij interesse toont voor de wc, hij had er al een paar keer op geplast (bij toeval), maar gisteren zei hij tegen mijn vriend: 'papa poep'. Mijn vriend pakte het potje en deed zijn broek omlaag en hij ging zitten poepen. Goed he?

17. raspberry

Hahaha, wat gooooeeeeed van hem!!!! Stoer zeg!

Nee, we gaan er wel voor hoor! Ik haal me toch wel van alles in mijn hoofd nu, maar of we nu gaan proberen of over een jaar, maakt ook niet heel veel uit. Eerder hoopte ik toch dat we dan op een punt zouden zijn dat Thirza echt door zou slapen, maar dat is nog steeds niet zo, dus nou... dan maar in 1 moeite door hoor :D
    Bij Thirza was ik met 3 maanden zwanger. En meestal gaat het bij de tweede sneller, als ik het zo om me heen hoor. We zullen zien dus :) Zou mooi zijn als het snel is, dan zit ik volgend jaar de hele zomer lekker thuis! :D

Duowagen: hier denk ik niet. Thirza loopt als een kieviet, die wil meestal helemaal niet zitten en als we nu direct zwanger zouden zijn, is ze dus 2,5 als een tweede er zou zijn. Die kan de eerste tijd idd nog in de draagdoek en als dat niet meer gaat, loopt ze al bijna naar de 3. Nou, daar gaan we geen nieuwe wagen voor aanschaffen ;) We hebben altijd de gewone buggy nog voor die momenten dat we met z'n tweeen zijn, (als mijn man erbij is, bedoel ik dan :)).

18. raspberry

O, hier trouwens vanmiddag erg trots op Thirza. Ze heeft twee zomerjassen en vanmiddag gingen we mijn man even van het station halen, (hij was vanochtend met die regen maar met de bus gegaan). Moest ze dus even d'r jas aan en ze heeft een voorkeur voor de blauwe. Maar de andere (grijze) hing bovenaan, dus die pakte ik eerst. Nee, was niet goed, het moest de andere zijn.
    Ik wil alleen dat ze dingen gaat zeggen, in plaats van te wijzen en gebaren enzo. Dus ik zeg: O wil je de blauwe?
    "Bwauwe", was haar antwoord. Zooo schattig!

Zo wil ze tegenwoordig ook graag op onze rug de trap af. Maar ze maakt nog geen onderscheid tussen de verschillende manieren van gedragen worden of bij je zitten, dus dan zegt ze: "Chood". (schoot, wat ze dus ook zegt als ze op schoot wil). Zo grappig! En hoe stug we ook vol blijven houden dat dat een rug is, zij blijft chood zeggen :D

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Schattig hoor rozemarijke! En al zo'n voorkeur voor kleding. Hihi

20. raspberry

Oja, 't is een echte meid! Zette het ook al eens op een huilen toen ze dacht dat ze d'r hello-kitty-jurk niet aanmocht (ik ging er eerst even een shirt onder doen, omdat het anders te koud was).
    En knuffelt met allerlei favoriete kledingstukken.
    En laatst mocht een t-shirt van m'n stiefdochter niet in de wasmachine, want daar stond hello-kitty op, dus die had ze geconfisqueerd.... ;)
    (Ik heb hem -voor alle duidelijkheid- toen terug geconfisqueerd hoor :D)

Deel Deze Pagina