Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, wat een baggernacht hier zeg! Zelf in bed gedoken om 22 uur en van23 tot 00 een uurtje geslapen en toen tot half 4 ofzo wakker gelegen. Sliep ik net goed en wel, meldde Thirza zich weer om half 5 en die is niet meer gaan slapen :(
    Gaaaaaaaaaaap. En dan moet ik vandaag van 11-18 van huis en van half 8 tot half 11 nog :(
    Nouja, morgen gelukkig, op 1 afspraak 's avonds na, een thuiswerkdag. Denk dat ik die maar voor de helft vrij neem en tegelijk met Thirza m'n bed nog even opzoek dan...

2. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Kijk meiden dit is ook handig voor als de tweede komt Kleine Dreumes: Jij blij zij blij

Rozemarijke balen van je nacht! Hopelijk komt er voor jou echt snel een eind aan!

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Rozemarijke Wat een baggernacht zeg! En dan ook nog eens een drukke dag en avond voor de boeg. Want het is nu ook weer niet zo dat je lekker tot een uur of 10 kun uitslapen.

En wat een heerlijke meid is Thirza toch! Wat leuk dat ze al zo bezig is met haar gevoel voor mode. En Hello Kitty is natuurlijk ook erg leuk voor meiden. En volgens mij heb je WO3 afgewend door het shirtje terug te confisqueren. :)

Hier begint Kyra ook al echt een eigen smaak te krijgen. Helaas voor Kyra deelt mama niet de voorkeur voor alle tinten roze en paars in 1 shirtje met een overdosis glittters en moet ze het doen met wat ik voor haar koop. (ik voel al een jeugdtrauma aankomen.. ;) ) Ze krijgt gerust wat paarse kleding en ze heeft zelfs wat roze, en haar peuterkamer wordt ook voornamelijk paars maar er is een limiet!

@Elin Ik kan me goed voorstellen dat je het even voor je wil houden. Het is toch al heel spannend en dan wil je niet dat er de hele tijd naar gevraagd wordt. Ik hoop dat je misselijkheid snel zakt en anders echt aan de bel trekken he. Je kunt bij de tweede veel minder je rust pakken als bij de eerste waardoor het allemaal wat zwaarder is.

En wat knap! Kyra heeft nog niet op het potje gepoept terwijl ze wel redelijk op het potje plast. Ze geeft het alleen nog niet zelf aan of ze moet. Dat leidt wel eens tot 'frustratie' (ze kan er zelf ook niets aan doen) bij mij als ik haar net heb laten plassen op het potje en ze 5 minuten later een gigantische plas op de natuurlijk net gedweilde vloer doet inclusief nat onderbroekje en hemdje. Ik doe haar daarom meestal gewoon een luier aan totdat ze het beter zelf kan aangeven.

Wij kopen geen buggyboard ofzo. Maar Kyra is natuurlijk een maand of 5 ouder. Net zoals Rozemarijke zal ik Flupke in de draagdoek dragen en Kyra in haar Bugaboo Bee buggystand vervoeren. We hebben ook nog een paraplu buggie voor Kyra als er nog een volwassene meegaat en dan zet ik de Bee weer op babystand met het babynestje erin.

Ik heb wel getwijfeld over een buggyboard maar ik acht de kans dat Kyra daadwerkelijk ook blijft staan (zonder ductape) erg klein. En ik vind haar te 'oud' om nog een duo wagen aan te schaffen. Verder ben ik, hoe vermoeiend het ook is, een voorstander van het zoveel mogelijk zelf laten lopen als dat mogelijk is.

@Lob Ik zit dat ook altijd met een open mond te lezen. Ik kan me niet voorstellen hoe je zo'n kwetsbaar wezentje zo kan laten huilen. Als zo'n kindje net 6 weken is heeft hij/zij zijn ouders nog zo hard nodig. Het kan ook best zwaar zijn, net bevallen etc etc, maar dat neemt niet weg dat je er dan gewoon moet zijn voor je kind (ok als je zelf zodanig ziek bent of andere omstandigheden kan het anders liggen).

@all Hier een goede nacht, maar ze is weer nogal ehm hoe moet ik dit diplomatiek zeggen... ehm laat maar... gewoon heel erg dwars. Niets is goed. Impressie van 5 minuten: madame wilde koekie (peperkoek) dus dan krijgt ze zo'n kinderding. Maar ik mocht de verpakking niet openmaken. Toen ik dat wel mocht na een driftaanval heeft ze ondertussen, weliswaar per ongeluk, een volle bak druiven in de vuilnisbak gemikt. Oh joy.....

4. raspberry

Zit ik een hele lap tekst te typen, klik ik met m'n wakkere hoofd op de verkeerde knop...
    Handig :(

Maar clou van mijn verhaal: die drang naar roze zoveel mogelijk aan toegeven, dan zijn ze er ook zo snel mogelijk klaar mee. Als je er te weinig aan toegeeft, blijft het woekeren...

En die peuterpubertijd.... heerlijk :D Hahaha, de dame begint het hier ook aardig te ontdekken dus. Maar 1 troost: hoe heftiger nu, hoe milder de echte puberteit!

5. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Elin: wat superknap van Alec zeg!!! Luca vindt het toilet nog helemaal niet interessant; die is veel te druk bezig met alle shampooflessen leegknijpen in de badkamer...;)
    Rozemarijke: gaaf, jullie gaan ook voor een tweede! Ik zie er ook best tegen op, maar aan de andere kant heb ik er ook wel weer zin in om zwanger te zijn. Bij Luca duurde het 5 maanden voor ik zwanger was, dus verwacht dat het nu ook nog wel even duurt... (ben er ook veel minder mee bezig; heb het gewoon erg druk met mijn dwarse dreumes).
    Devy: hier ook zo'n driftkop bij wie dan niks goed is. Wij hadden vandaag een klein drama tijdens het wandelen. De wagen stond naar voor en toen we het wandelpad opliepen blies de wind heel hard in de wagen. Luca huilen en boos. Ik wilde de wagen omdraaien, zodat hij de wind niet in zijn gezicht kreeg, dus Luca uit de wagen. Luca besloot dat hij wilde lopen. Prima, maar even later besloot hij dat hij op de brug wilde gaan zitten. Niet prima. Dus met een krijsende Luca onder mijn arm van de brug af gelopen en hem weer neergezet op veilig gebied. Daar wilde hij geen stap meer verzetten en wilde alleen nog maar krijsen en even later opgetild worden. Hem gezegd dat hij kon kiezen óf lopen óf in de wagen, maar mamma ging hem niet dragen. Natuurlijk nog harder krijsen en weigeren te lopen, dus ik heb hem in de wagen geplant en ben gaan lopen alsof mijn neus bloedde. 5 tellen later is hij stil en wil liedjes zingen:(. Raar kind!

@duowagen: wij hebben een mutsy en daar kan je ook een duoseat voor kopen, maar ik laat het allemaal af hangen van wanneer ik zwanger raak...

Alles gaat zijn gangetje hier; vannacht doorgeslapen tot half zeven. Wel vroeg voor zijn doen, maar als hij doorslaapt hoor je mij niet klagen. Ik ben Luca aan het korten met zijn middagslaapje omdat hij steeds 's avonds uren feest had in bed voor hij ging slapen. Hij mag nu maximaal 2 uur slapen en dan maak ik hem wakker (met gevaar voor eigen leven). Het inslapen gaat steeds sneller sinds we dit doen en vanavond sliep hij binnen 5 minuten.

6. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, tjee wat een rotnacht en wat een zware dag voor de boeg pfffffffff...........

@Devy, zijn jullie er al uit hoe jullie het met het kamertje van Kyra en de baby gaan doen?

@Elin, wat knap van Alec!! Gisteren kwam Gijs ineens zeggen "Gijsje poepe" en ik denk nog huh versta ik dat goed... en ja hoor hij moest. Ik ga ook maar snel een potje kopen.

@Duowagen, ik denk dat ik er wel een ga halen. Gijs is nog net geen 2 als de baby geboren wordt, en ik kan me niet voorstellen dat ie dan al op een plankje blijft staan of netjes met me meeloopt.
    Maar ik denk dat ik hem nog niet vooraf ga kopen. Ik vind een draagdoek namelijk ook een erg goed idee. ik heb daar wel eens naar gezocht, maar zag door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie een goeie tip voor het kopen van een doek? En als bijv. de oppas oma komt, kan die dan ook zo'n doek gebruiken? Vindt dat een beetje een raar idee..

@Onze nacht, was vreselijk! Maar mijn vrije dag met Gijs was top! Geen gezeur en gedram... heerlijk!!
    Scheelt ook wel dat ie 's middags 3,5 uur heeft geslapen denk ik ;).

7. raspberry

@Lob: ik heb de combi cotti (nu tijdelijk uitgeleend aan m'n zusje ;)), en die is vergelijkbaar met die van www.draagdoek.nl, met dat verschil dat de combi cotti uit 3 stukken bestaat, waardoor je nauwelijks hoeft te knopen. Is de eerste keer even zoeken hoe je kind erin moet, en daarna even een keer of 5 nog wurmen om je kind erin moet, maar je gooit twee kokerdoeken zo over je schouder, steekt je kind erin en het laatste stuk wikkel je dan om jou en baby heen, om de boel helemaal stevig te krijgen zeg maar. Met die van draagdoek.nl zit je met het probleem dat je een enorme lap stof hebt, die je om jezelf heen moet zien te knopen en dat is nogal een heel gebeuren. Voordeel van die doek is dan wel dat ie wat langer meekan, omdat je steeds wat ruimer kunt gaan knopen, terwijl de combi cotti op een gegeven moment echt te klein wordt.
    Maar goed, tegen de tijd dat Thirza er niet meer in paste, hoefde het ook niet meer, dus ik vond dat voor onszelf geen nadeel ;)
    Ik heb die combi cotti laatst gedemonstreerd op de babyshower van m'n zusje, waar een paar meiden zaten die dus zo'n draagdoek uit 1 stuk hadden, en die riepen allemaal: jeetje dat is veeeeeel gemakkelijker!

@Elise: ja, ik ben er nu ook wel minder mee bezig dan toen we bij Thirza de knoop door hadden gehakt om ervoor te gaan ;) Je hebt toch je handen vol :D
    Wat een heerlijkheid toch he, dat peutergepuber... Hier ook net een driftbui genegeerd, omdat Thirza best even in d'r eentje tv kan kijken terwijl ik ff bijlees en schrijf hier op ZP ;)

Gisteren uiteindelijk dus wl doorgekomen, vraag me niet hoe... :( Kon gelukkig gistermiddag van 17.10-17.50 nog ff op de bank zakken en dat heeft wel gemaakt dat ik de avond gehaald heb. Zat gisteravond met hoogrode wangen van vermoeidheid op de vergadering waar ik bij moest zijn
    *redt ondertussen even een rol aluminiumfolie van de ondergang*
    en ben bij thuiskomst zo vanaf de voordeur naar ons bed gelopen er daarin gedoken. Vannacht is Thirza gelukkig maar 1 keer wakker geweest en ze heeft hier vanochtend tot half 7 geslapen dus ik ben weer redelijk bij. Wel koppijn, maar vandaag een rustige dag, dus morgen ben ik wel weer fris, denk ik ;)

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Dwarse dreumesen Het is zo fijn te lezen dat ik echt niet de enige ben. Dat weet ik natuurlijk wel, maar ik zie altijd van die superbrave kindjes als we ergens naartoe gaan.

@Draagdoek Ik heb die van draagdoek.nl en dat is inderdaad even wennen en ook niet zo oma-vriendelijk. Daarom ga ik waarschijnlijk voor een mei-tei of een ringsling voor erbij die wat gebruiksvriendelijker zijn (Blozekriekske.nl - De leukste draagdoek, draagzak, rugdrager en ringsling koop je bij Blozekriekske!).

@baby/dreumeskamer De babykamer blijft zoals hij is en we gaan dit weekend de tweede slaapkamer (lees opslagkamer) uitmesten. Kyra logeert dan weer bij opa en oma maar dan kan ik er even goed tegenaan zonder dat ik alles 10 keer opnieuw moet opruimen omdat Kyra ook mee wil spelen. Qua meubels zijn we er nog niet uit want ik heb een moeilijke smaak. Ik wil neutrale meubels maar dan wel in een warme houtkleur (géén beuken) en die dan ook nog eens betaalbaar zijn. Maar goed ik ga mijn man maar weer eens meeslepen naar de meubelboulevard (wat ook een stuk handiger is zónder Kyra). Ik heb al paarse dekbedovertrekken en ook het paars rolgordijn staat al klaar. Verder wordt een muur middelpaars en de andere 3 worden heel erg licht lila. Ik heb ook 3 kleine canvasjes en daar ga ik waarschijnlijk 3 Dora tafreeltjes op schilderen. De aankleding wordt verder vrij minimaal ivm met de huisstofmijt allergie. We willen uiterlijk oktober/november klaar zijn en dan post ik wel een foto. :)

@Rozemarijke Doe maar lekker rustig aan vandaag!

@All Hier gelukkig weer een goede nacht maar wel al om 4.30 wakker. Ze heeft even bij ons in bed gelegen maar ze was teveel aan het draaien dus heb ik haar terug gelegd. Ik kon alleen zelf niet meer slapen dus dat was minder.

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Oh en hier trouwens ook een mannetje met een duidelijke smaak voor kleding!
    Hij wil alleen zelf zijn kleding uitzoeken en doet alleen aan wat hij zelf mooi vindt... als ik hem dan wat anders aandoe is het dramatisch.. tranen met tuiten "NEEEEE MAMA ISSE NIE MOOI... PASSE NIEEE... ISSIE NIE LEUK MAAMAAAA" hahahaha

Verder gaat het slapen hier redelijk i.v.m. hoe het was! Denk dat hij ergens last van heeft, maar ben er nogn iet echt achter waarvan!

10. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Thanks meiden, als ik dus ga zoeken op het net kom ik telkens uit op draagdoek.nl want die maken erg veel reclame.
    Die van jullie zien er fijn uit, het lijkt me alleen best moeilijk maar dat zal best snel wennen.
    het enige wat me niet handig lijkt aan een draagdoek in tegenstelling tot een duowagen, is dat als je op bezoek bent dat je dan de baby niet in een wandelwagenbak kunt leggen om te slapen. Wat is jullie ervaring daarmee?

@Dwarse dreumessen, ik ben ook blij om te lezen dat het bij jullie ook niet altijd soepeltjes verloopt!

@Hier, een redelijke nacht. Ik werd zelf alleem om 04.00 uur wakker door enorme koppijn en dat is nu nog niet over.

@Snurken, Gijs snurkte al erg hard maar sinds de operatie is het echt niet normaal. Hoort dat bij het herstel? Hebben jullie dit ook zo gehad?

@Eczeem, wonder boven wonder heeft Gijs al weken geen eczeem meer.. Ik snap er niets van, zou ie er al zo snel overheen gegroeid zijn? Ik blijf wel smeren uiteraard met Vaseline ceto....... (moeilijke naam). Of komt het door de zomer?

11. raspberry

@draagdoek en slapen bij visite: Thirza heeft altijd moeite gehad om op vreemde plekken te slapen, dus die heeft de eerste maanden erg veel bij mij in de draagdoek geslapen als we op visite waren, of in de kerk enzo. Op een stoel gaat dat wat moeilijk, maar op een bank of fauteuil kun je voldoende onderuit om zelf ook nog comfortabel te zitten :)

@eczeem: wij hebben toen van de kinderarts een sterkere hormoonzalf gekregen dan de hydrocortison, en daarmee trok het eczeem heel snel weg. Komt hier elke keer alleen terug als ze melk binnen heeft gehad (van het weekend nog, had zelf een hapje geproefd van de vulling van 1 van m;n taartjes, denkende dat dat toch geen kwaad zou kunnen. Stom, stom, dus toch wel... we hebben de provocatie van volgende maand dus ook afgezegd, want het is nog wel ff duidelijk. Vandaar trouwens ws ook het slechtere slapen weer, want kiezen waren het toch niet, kon ik constateren toen ik eindelijk een beetje achterin d'r mondje kon voelen) en verder hebben we er ook nooit meer last van gehad!

@snurken: hier juist minder na de operatie, maar het komt wel terug als ze verkouden is.

@DK: haha, Thirza is dus niet de enige young-fashionista :D

12. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Lob: Luca snurkt nog steeds, maar ik kan me wel herinneren dat het na de ingreep idd een tijdje harder was. En bedoel je vaseline cetamacrogol? Daar smeren wij ook mee; volgens de huisarts is dit een heel goed onderhoudsmiddel.
    Rozemarijke: Ik heb Luca nooit gedragen, maar achteraf kan ik me wel voor mijn kop slaan dat ik het niet gedaan heb. Bij een tweede ga ik dan ook zeker wel een draagdoek kopen (en mijn man negeren die het helemaal niks vindt). Wij hebben de afgelopen keer ook een hele sterke hormoonzalf gehad van de huisarts, maar er waren drie sessies van 5 dagen nodig om het plekje op zijn schouder weg te krijgen helaas.
    DK: haha, die Kay met z;n kleertjes! Luca maakt het helemaal niet uit wat ik hem aantrek; misschien komt het nog of hij lijkt gewoon op z'n pappa (die moet ik ook altijd voorkauwen wat hij aan moet trekken...)
    Devy: heb je al eens naar de Lesvik kinderkamer van IKEA gekeken? Die hebben wij voor Luca en je hebt er ook nog een peuterbedje bij. Ik wilde toen ook heel graag hout omdat het kamertje heel licht is. Je vond het bijna nergens, maar dit vond ik meteen mooi (en het is betaalbaar). En ik zie ook altijd overal maar brave kindertjes en ben ook altijd erg blij jullie verhalen te horen:p.

Hier vannacht weer super geslapen van 20:30-8:00 zonder wakker worden tussendoor. ik heb alleen al dagen hoofdpijn; wordt er echt helemaal gek van. Het komt vanuit de spieren van mijn rug en nek en die zitten dankzij een paar worstelpartijtjes met mijn dwarse dreumes en veel tillen op werk helemaal vast...

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob dat snurken komt door het zwellen van de slijmvliezen door het gewroet aan de neusamandel. Dit zei onze kno arts.

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Nu heb ik even tijd om wat uitgebreider te reageren.
    Lob: hier ook bijna geen eczeem op het moment, het wisselt echt per week, maar momenteel kan ik zijn huid mooi houden met gewone Balneum vette creme.

Dk: ook al zo'n modebewuste kindje. Hier nog niet, heeft alleen een voorkeur voor een bepaald paar schoenen.

Devy: leuk hoor om met de peuterkamer bezig te zijn. Ik vind Ikea ook leuke dingen hebben. Wij hebben een kastje van ikea met van die gekleurde lades voor al het speelgoed.
    En 4.30 uur is wel erg vroeg!
    Grappig je verhaal over de peperkoek, wij hadden hier vandaag ook een peperkoek drama. Hij kreeg er eentje, maar toen die open was, wilde die die van mij, toen die open was, wilde hij er weer een die dicht was, toen ik die niet gaf, had hij alle verdriet van de wereld.

Elise: als Luca niet in de wagen wil, lukt het jou dan om hem er in te zetten, want hier valt dat af en toe echt niet mee. Hij is dan behoorlijk sterk.
    Vervelend van je hoofdpijn zeg. Misschien je even lekker laten masseren

Zo'n meerijdplankje ziet er praktisch uit, maar ik heb weer verhalen gehoord dat het niet fijn loopt en ik houd erg van wandelen.

Rozemarijke: wat vervelend dat Thirza er nog niet overheen is gegroeid, het is erg hardnekkig. Lijkt me soms best lastig met dingen geven enzo!

Ik ben Alec pas gaan dragen toen hij 5 maanden was, toen heb ik een Beco Butterfly gekocht, een hele investering, maar echt een mooie draagdoek en gebruiksvriendelijk. Alleen hoewel er in de handleiding staat dat deze te gebruiken is vanaf de geboorte, schijnt deze in de praktijk toch te weinig steun te geven, dus ik ga er ook eentje bij kopen en die verkoop ik dan weer als de baby in de Beco kan. Blozekriekske.nl - De leukste draagdoek, draagzak, rugdrager en ringsling koop je bij Blozekriekske!

Mij werd een Marsupi SlingoMama: Marsupi Plus Ocean aangeraden door dames van het draagdoeken forum of een Bondolino.

15. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Eczeem Wij smeren nog elke dag met de hormoonzalf en de vaseline, en we douchen haar met dermalex olie en gewone badolie maar helemaal weg gaat het eczeem niet. Maar het heeft in ieder geval niet meer zo'n negatief effect op haar slapen dus laten we het maar eventjes zo.

@Elise We hebben de Leksvik als babykamer en in principe zou ik hem best 2 keer willen hebben, maar aangezien er ook nog genoeg ruimte moet zijn voor de opslagspullen biedt deze kamer te weinig opbergruimte. :( Dat is het nadeel van geen zolder hebben. Maar goed als ik dan topics lees over mensen die het met één slaapkamer moeten doen valt het allemaal nog wel mee. Ik ben even op internet gaan zoeken en ik ben nu uitgekomen op een 4 deurs kledingkast waarvan we een deel confisqueren voor de opslag en een zilverkleurig bed. Ik moet het nog wel allemaal even nameten maar volgens mij moet dat niet zo'n probleem zijn.

@Elin Die slingomama en de beco zien er ook goed uit. Voor het pasgeborendraag gedeelte zit ik wel goed met de knoopdoek, dus ik wil speciaal iets praktisch wat ik juist later goed kan gebruiken. Net andersom dus.

@All Het is weer tijd om de krant te bellen. Kyra ís én op tijd naar bed gegaan, én heeft doorgeslapen, én ze werd pas om 7.45 wakker. Ik weet niet wat me overkomt!

16. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh Devy dan kan ik je echt de Beco aanraden. Echt superhandig en erg mooi en hij kan ook op je rug. Maar hij is wel erg prijzig. Je kunt ze ook wel weer goed doorverkopen.

Wat goed van Kyra!

Hier helaas een baggernacht.

17. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Draagdoeken, er zit wel wat verschil tussen die doeken waar jullie het over hebben toch?
    Het is of zo'n knoopdoek zoals Rozemarijke en Devy al hebben (en Devy eventueel wil kopen) of zo'n ding zoals Elin en die andere waar Devy over praat willen kopen toch?
    Zij ze beiden geschikt voor pasgeboren baby's?
    Ik heb voor Gijs toen een BabyBjorn buikdrager gekocht, maar volgens onze fysio mocht ik dat pas gebruiken als hij zijn nek zelfstandig omhoog kon houden.

18. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ja Lob volgens mij bedoelen rozemarijke en devy meer die knoopdoeken en die ik bedoel zijn kant en klaar, kun je je baby zo inhangen en klik klik klaar. Ik ben niet van het knopen. Veelste onhandig voor.
    In de Marsupi en de Bondolino kan je kindje vanaf zijn geboorte in. In de Beco zeggen ze van wel, maar volgens andere mama's heeft de baby toch te weinig steun hierin. Een babybjorn heb ik ook gehad, maar ik vind dat de baby daar niet lekker in zit / hangt. Ik heb die toen verkocht op martkplaats.
    Jij kunt dus - als je niet wilt knopen - het beste een Bondolino of Marsupi kopen, zijn prijstechnisch ook leuk en kan je kindje vanaf de geboorte tot 15 kilo in. En ook handig als oma wil dragen.

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    * * * IK BREEK WEER EVEN IN * * *

Heej meiden,

Tijdje terug met jullie meegekletst..
    Tis een heel tijd goed gegaan met Joas met het slapen maar momenteel is het weer bagger!!

Lopen elke nacht wel 2 uur op!
    Is echt niet leuk meer :(

Hoe is het met jullie? Kindjes die nu ondertussen wel doorslapen??

Kzag bij Devy: super meid!!

20. raspberry

@lob: die ik heb, is van oorsprong wel een knoopdoek, maar doordat ze 'm in 3 stukken hebben geknipt, is het dus enkel een kwestie van twee banden over je hoofd/schouder draperen, kind erin en dan de derde band om alles heen trekken en dichtknopen. Ik vond dat gemakkelijker gaan dan de buikdrager met die kliksysteempjes, moet ik zeggen, maar dat is ook wel heel persoonlijk, want mijn man moest niets van de draagdoek hebben en droeg Thirza liever in de buikdrager.
    Wat ik zelf nog een nadeel van die klik-dingen vind: ze zijn zo hard en ze zitten bij mij dan toch wel vaak tegen botjes of harde plekjes te duwen en irriteren dan, (heb qua bovenkleding maatje 36, dus niet erg veel vetjes om m'n botten lekker te bedekken ;)).
    Het zou wat dat betreft echt ideaal zijn als je ergens eens kunt uitproberen met een levensechte pop ofzo he? :)
    Ik wil er trouwens ook nog eentje bij, zit nog een beetje te twijfelen welke, maar dat zou er dus eentje moeten zijn waar een kleintje echt lang in kan, en waarbij het gewicht over twee schouders verdeeld is, want ik heb niet zo'n heel stevige rug...
    Iemand daarvoor nog tips? De mei-tai? Ik wil er namelijk ook niet al teveel geld aan kwijt zijn, (140 vind ik echt teveel van het goede).

Deel Deze Pagina