Hey meiden Kwam ff melden dat we vannacht hier een geweldige nacht hebben gehad!!!! Thirza heeft geslapen van 8.30-5.00!!!! (Daarna was het wel klaar met slapen, maar goed...) En het extra goede nieuws is dat ik zelf ook doorgeslapen heb
Hey meiden, Rozemarijke: wat heerlijk zo'n nacht!!! En helemaal heerlijk dat je zelf lekker doorgeslapen hebt! All: ik werd gisteren op mijn werk ineens helemaal beroerd; heel misselijk, maagkrampen en uiteindelijk viel ik flauw en hebben 2 collega's me thuis gebracht. Thuis gekomen een testje gewaagd (alhoewel het nog 2 dagen voor mijn NOD was) en ja hoor, positief!!! Het is nog heel pril, dus ik durf nog niet echt blij te zijn, maar het begin is er. Manlief en ik hadden het eigenlijk nog helemaal niet zo snel verwacht, maar het is natuurlijk zeer welkom! Ben vandaag ook thuis omdat ik me echt niet goed voel; had vanochtend ook weer een date met de toiletpot en blijf een beetje flauwvallerig, maar het is allemaal voor het goede doel!
@Elise Ik ga je toch feliciteren hoor. Dus bij deze gefeliciteerd. Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat de zwangerschap goed verloopt. Het kan wel voor het goede doel zijn maar die duizelingen zijn niet echt grappig. @Rozemarijke Netjes! Nu nog wat langer slapen en het is helemaal top! @All Na 1 nacht zich vergist te hebben is het nu nog steeds rommelig 's nachts. Ach ja ze is overdags nu wel heel vrolijk dus de nachten neem ik maar voor lief.
@Rozemarijke, lekker! Zo begon het hier een week of 2 geleden ook... eerst ongeveer diezelfde uren slapen maar nu slaapt ie iedere dag iets langer en nog steeds door . @Elise, proficiat meid! Spannend! @Devy, hoe gaat het met de gezondheid van Kyra? Wij gaan zo een weekendje weg. We wilden eigenlijk na de lunch wegrijden zodat Gijs in de auto zou slapen, maar om 11.00 uur zei hij "Gijsje moe, Gijsje slapen". Nog nooit gehoord, maar hij ligt er nu dus al een tijdje in. Ach dan verschuiven we de plannen maar weer wat... ben er inmiddels wel aan gewend dat je eigenlijk niets moet plannen . Fijn weekend allemaal!
@Elise: gefeliciteerd! Hopelijk ga je je snel beter voelen @Lob: lekker! Geniet ervan! En ik hoop maar dat Thirza het net als Gijs gaat doen Zou mooi zijn als we nu in een overwegend stijgende lijn komen te zitten @Devy: dat heb ik ook, dat de nachten allemaal wel te handelen zijn, sinds ze overdag veel vrolijker is en meer wil/kan
Elise gefeliciteerd! Wat een heerlijk nieuws! Lob prettig weekend! Rozemarijke wow! Klinkt goed! Devy wij kunnen elkaar de hand schudden. Hier ook nog steeds rommelig. Papa is weer thuis en Alec was blij!
He meiden, betekent de rust hier dat het bij jullie de nachten ook gewoon weer rommelt en alles? Hier de afgelopen twee nachten iig wel weer En vroeg wakker. Alhoewel de dame vanochtend tot 7 uur alsnog ging slapen. Lag ik zelf alleen wakker van 4.15-6.00... Ben zo gaar als wat dus, (ben ook nog ongesteld, wil ook niet echt helpen ). Even wachten tot Thirza slaapt, (dacht dat ze sliep en met dat ik dit typ, hoor ik 'r weer), maar zodra zij slaapt, duik ik er ook in Hopelijk even bij pitten vannacht...
Yup het is een grote rommel. En ook vrij druk op het moment met redelijk wat geregel en bijvoorbeeld vandaag de herdenking van de eerste sterfdag van mijn opa. Kyra en manlief heb ik maar thuis gelaten want Kyra snapt nog niet echt dat ze op een begraafplaats écht geen bloemetjes mag plukken en mijn man krijg ik misschien net voor een miljoen een kerk in (en als ik een miljoen had zou ik het niet zomaar overhandigen )
Mag ik hier nog inhaken? Want na 2,5 mnd gebroken nachten hoor ik er ook wel bij dacht ik haha. Tim is opzicht altijd wel een wat onrustige slaper geweest. Vroeg wakker altijd. Sliep een week door en dan weer een week gebroken nachten. Maar nu is t al meer als 2mnd aan een stuk raak. Met af en toe een nacht dat ie slaapt van 22.00-5.30. Vannacht ook weer 3x eruit....zucht......
Slopend he? HIer vannacht ook weer. Heb al 3 dagen aaneengesloten koppijn en vanochtend is het niet minder. Dubbele paracetamol gisteravond heeft er niet aan geholpen @Devy: sterkte dan vandaag! En ik zou Thirza ook thuislaten dan
Hoi meiden, hier ook bagger vannacht. Luca is weer snipverkouden geworden en was 5x huilend wakker. Zelf had ik een flinke diarree-aanval gisteravond en in bed bleven mijn darmen spoken waardoor ik niet kon slapen, dus heel weinig geslapen vannacht (ook door een knallende ruzie met manlief)... dit soort nachten vergeet ik het liefst heeeeel snel!
@Wendelaa Welkom. Al is het geen clubje waar je graag bij wil horen. @Elise Wat klote zeg. Zul je net zien dat al die dingen samenkomen. Hopelijk lukt het je om een aanval van spontane vergeetachtigheid op te roepen. @All Ik ben toe aan een winterslaap. Ik wil nu slapen en dat ze me dan maar wakker maken als het tijd is voor mijn keizersnede. Misschien ben ik iets te enthousiast met het huishouden en 'uitstapjes' naar verschilende opticiens en andere noodzakelijke dingen bezig, maar ik verveel me dood als ik het zo rustig aan doe. Al lijkt dat me af en toe wel iets verstandiger want ik zit de hele dag door te gapen en als ik op de bank zit, zit ik soms echt in zombiemodus niet de volledige 100% bij bewustzijn te zijn. Ach ja, dat zal vast allemaal nog wel erger worden na de bevalling haha.
Ha meiden Ons weekendje was super, en het weer zat ook enorm mee. Gijs heeft er ook best goed geslapen. Alleen ik zelf slaap zo slecht... grrrrr... word er stapelgek van. Dus ik moet zeggen dat een winterslaap me ook wat lijkt. @Elise, he bah wat een rotnacht! Hopelijk gaat het nu iets beter met je. Ik twijfel of ik toch niet 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof ga ipv 4. Ben zo moe, en 2 weken extra rust lijkt me wel wat. Maar dan moet ik 10 weken na de bevalling al weer beginnen en dat lijkt me dan ook weer zwaar. Moeilijk...
@Lob; lekker, dat het weekend zo leuk was! Over verlof: ik heb bij Thirza gewoon 6 weken vooraf verlof genomen, ook met de gedachte dat als ze dan te laat zou komen, ik tenminste wel gewoon het aantal weken nadien overhield waar ik op rekende, (want als jij 4 week vooraf verlof neemt en je kindje komt 2 weken te laat, heb je daarna alsnog gewoon 10 weken, (tenzij je een lieve baas hebt )). @winterslaap: mailde vandaag mijn man nog dat ik daar momenteel heftig aan toe ben.... @vervelen; o, my, ik verveel me ook altijd zo als ik niets te doen heb, (alhoewel ik de afgelopen 2 jaar errug veel in de stand-by-modus op de bank heb zitten staren, niks uit m'n handen krijgend). Maar de laatste weken van m'n verlof, toen kwam ik met BI te zitten en toen heb ik 4 weken lang niets anders kunnen doen dan op de bank hangen voor de TV, (boek lezen lukte me qua concentratie nauwelijks meer door vermoeidheid toen), met elke dag een uitstapje naar de supermarkt, waarmee ik lopend (fietsen ging niet meer en de auto kwam ik ook niet meer in) een uur kwijt was, omdat ik letterlijk niet sneller meer ging dan de gemiddelde slak.... Nouja, daar hoef ik bij nummer 2, als die hopelijk zich snel aan gaat dienen, niet bang voor te zijn. Dan zullen Thirza's dagen bij de gastouder waarschijnlijk oases van rust zijn voor me
En oja, ik had bij Thirza 4 weken vakantie opgenomen aan mijn verlof vast. Wil ik bij de tweede ook weer doen, want na 10 weken alweer aan de slag vond ik ook veel te vroeg, (en had hier niet eens gekund omdat het met Thirza door het kiss-syndroom toen nog rampzalig slecht ging).
Rozemarijke, te laat bevallen is juist "gunstiger". Ik was met Gijs bijna 2 weken te laat en die 2 weken kreeg ik "kado". Ik had 4 weken voor de bevalling genomen... dit werden er 6, en had er nog 12 daarna. Dit is wettelijk geregeld. Na die 12 weken ben ik overigens nog een paar weken ziek geweest, het ging met mij (door alle toestanden met Gijs) helemaal niet goed. Helaas is vakantie opnemen geen optie bij ons . Ondanks de vele dagen die ik nog heb. @Vervelen, volgens mij heb ik me sinds Gijs er is nooit meer verveeld. Ik ben wel op zoek naar een leuke hobby voor in de avonduren! Hoe waren jullie nachten?
Wendelaa welkom! Natuurlijk mag je meeschrijven. Devy en Lob wat vervelend dat jullie zo moe zijn en slecht slapen. Ik zou ook echt 6 weken van tevoren verlof nemen. Heb ik hier ook aangegeven. Wij hebben de mogelijkheid nog een maand extra onbetaald bevallingsverlof te nemen, dus dat ga ik ook doen. Ik heb zoiets van waarschijnlijk houden we het bij 2 kindjes dus ik wel er echt van genieten en ik vind 10 weken ook heel kort. Bovendien beval ik eind maart - begin april en is het dan ook lekker zomer, dus komt wel goed uit. Op mijn werk zijn ze echt heel flexibel, maar dat komt denk ik doordat ik in een zorginstelling werk en met veel vrouwen, allemaal met kinderen. Lob: wat fijn dat jullie weekendje goed was. Je had inderdaad prachtig weer!
@Lob Wat fijn dat jullie weekend weg zo geslaagd was. Het is alleen zo balen als je zelf niet goed kunt slapen. Ik oef gelukkig niet aan verlof te denken want we hebben besloten dat ik na de geboorte van Flupke even een tijdje thuis blijf en dan ga solliciteren. Financieel is het wel even een hele stap terug, maar het geeft wel rust. @Rozemarijke Wat fijn dat je met je baan een langere vakantie erachteraan kunt plakken. Ik vind die 10 weken toch echt ook vrij vroeg en ik vraag me af of er vrouwen zijn die dan 100% functioneren. Hier is lopen naar de supermarkt sowieso al een vrij grote onderneming omdat het met vrij snel doorlopen al 40 minuten heen en terug is. En dan ben ik de winkel nog niet eens in geweest. Ach ja het is wel een verbetering want toen die supermarkt er nog niet was was de dichtstbijzijnde supermarkt 1,5 uur lopen heen en terug. Ik ben dan ook heel blij met mijn rijbewijs want we wonen dan wel in een stad maar wel in een uithoek. @All Vergeet ik helemaal te posten dat vannacht gelukkig geweldig was. Kyra heeft tot 5.00 doorgeslapen en daarna nog tot 7.30 bij ons in bed. Wel heeft ze verhoging dus ik hoop dat dit niet de stilte voor de storm is. Zelf heb ik na een uur of 6.00 niet meer geslapen maar het deed me wel goed om nog even op bed te kunnen blijven liggen.
Ja, die supermarkt waar ik het over heb, zit op 5 minuten lopen.... Maar met m'n BI deed ik daar dus een half uur over @Lob: o, da's wel fijner dan, als je dan alsnog 12 weken nadien hebt.... Ik had altijd begrepen dat dat dan gewoon verschoof! Maar juist met een vakantie eraan vast is dat vor je baas toch handig? Kan je vervanger nog even blijven plakken, (zo ging dat bij mij iig Maar idd zoals Elin al zegt, misschien ook omdat ik in de hulpverlening werk, (en dat is, alhoewel iets minder dan de zorg, toch ook voornamelijk een vrouwen-ding ) Ik heb mijn baas een tijd geleden overigens al wel gewaarschuwd dat ik bij een volgende zwangerschap ws weer met BI kom te zitten, maar dan eerder en dus ws al voor mijn verlof ingaat. Dus ik heb sowieso dan weinig meer te kiezen over 4 of 6 weken, dan gaat je verlof gewoon sowieso in 6 weken voor je uitgerekende datum... En daar ga ik dan maar gewoon even van uit. Daarbij heb ik collega's gezien die tot 4 weken doorwerkten en die liepen echt op hun laatste benen @all: hier echt een dramanacht In slaap vallen ging moeizaam, en daarna was ze om 12 uur en om 3 uur wakker. En die laatste keer wilde ze niet meer slapen. Althans, in eerste instantie wel, maar toen ik wegliep, werd ze weer wakker en toen wilde ze niet meer slapen. Manlief een tijdje geprobeerd, maar dat was brullen en overstuur, en toen ze aan hem ontsnapte en alsnog bij mij in bed kroop snel, hebben we het maar even zo gelaten van: Geen gedonder meer, we gaan slapen. Alleen ging ze dat toen dus niet meer doen, dus om 4.15 maar besloten dat ze wee terug moest in d'r bed en toen heeft mijn man er uiteindelijk een tijd bijgezeten tot ze, na een heel overstuur drama, eindelijk sliep. Ik heb daarna nog twee keer een half uurtje geslapen, de laatste keer dankzij mijn besluit om me maar te gaan verslapen, (heb vergadering vandaag, de huishoudelijke mededelingen enzo lees ik wel in de notulen). Pff, en nu voor de 5e dag op rij koppijn Dat wil ook niet echt overgaan natuurlijk, van zo'n baggernacht
@Rozemarijke, die hoofdpijn van vermoeidheid is zeer herkenbaar. Loop ook elke dag met zon wazig gevoel in mn hoofd rond. @Elize, hopenlijk was afgelopen nacht iets minder heftig. @Lob, ik heb dus 2x die 2 weken kado gekregen Mijn kids blijven graag plakken. Maar als ik jou was zou ik ook kijken of je vakantie erachteraan kan nemen. Net als Rozemarijke heb ik dit ook beide keren gedaan. Al met al was ik thuis tot ze 4mnd waren. @De nacht hier, tja ook ruk eigenlijk. Gisteravond gewerkt en was om 22.30 thuis, dus voor ik dan slaap is t wel een uur of 12. Tim begon voor t eerst om 1.30, maar was meer zeuren en na 15min was ie stil. Maar tegen 2.30 ging t volume vol open. Flesje drinken gegeven, wilde maar paar slokjes en toen weer in bed. Om 3.30 kwam die weer......even luier verschoond, aai over de bol en in bed. Daar ging die liggen spelen, maar na 20min weer ff huilen. Werd wel weer stil. Rond 4.15 weer huilen, nog ff slokje drinken. Om 6.30 hoorde ik m weer even, uiteindelijk stil tot 7.15 en toen was t toch echt tijd om uit bed te komen. Even een vraag, zijn jullie bekend met Kindival van VSM? Want dat wil ik nu gaan proberen......