So de aanstichter van deze bende komt ook weer eens om de hoek kijken. En niet om nu een succes verhaal te vertellen hoor! Neeeeee Lotte slaapt nog steeds niet door haha. Maar ik heb het geaccepteerd en sindsdien gaat het een stuk beter. 's avonds is ze af en toe nog wel wakker en 's nachts ligt ze nog steeds bij ons in bed. Maar beetje bij beetje worden de pauzes korter en de aantallen minder. Maar heeft iemand al DE oplossing gevonden? Ik hou me aanbevolen natuurlijk Ik lees hier ook nog veel dezelfde namen...dat is een beetje jammer! Lob, bij jou gaat het dus beter? Gelukkig maar! Vanaf december zijn je nachten waarschijnlijk al gebroken genoeg. Ik hoop dat je een super slaper krijgt!! Devy, ook nog steeds aan het rommelen. Ik hoop maar dat het voor februari beter is! Leuk trouwens dat jullie toch allemaal de stap durven te zetten voor een tweede. Hier wil het nog niet echt lukken maar hoop jullie snel te volgen Rozemarijke, ook jij hebt dus nog geen geweldige oplossing! balen zeg! Ik hoop natuurlijk dat de kinderarts een oplossing voor je heeft maar als ik zie wat je allemaal al hebt geprobeerd betwijfel ik het. Het zou fijn zijn als er een simpele uitweg is maar op de leeftijd van Lotte en Thirza lijkt het me toch meer gewenning. Ik hoop niet dat je het vervelend opvat maar vind je het niet drastisch om al die onderzoeken weer te laten doen? Alleen al bloed afnemen vind ik best heftig als ze het niet begrijpen...
@078mama, hey wat leuk dat jij hier ook weer eens komt kijken! Jammer dat Lotte nog niet doorslaapt, maar ik begrijp hem helemaal wat je bedoelt over accepteren. De laatste 3 weken gaan hier super, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat dit echt niet zo blijft. Heb het ook wel aardig geaccepeerd, en ik sta gewoon achter de manier hoe wij hier mee omgaan en dat voelt goed. Ik vind het eigenlijk gewoon erg gezellig hier En de kindjes zijn ongeveer allemaal even oud en dat kletst gewoon leuk. ik hoop ook dat jij ons snel mag volgen met een nieuwe zwangerschap!!
@078mama: tja, ontlasting en urine zijn hier nog nooit onderzocht, dus dat wil ik toch iig eens nagekeken hebben. Af ent oe twijfel ik namelijk wel eens of gluten nou eigenlijk wel helemaal goed gaan bij de dame, en het schijnt dat daar qua ontlasting wel wat vooronderzoek aan te doen is. Dat wil ik dan eerst maar gedaan laten hebben, ik ga niet zomaar die darmbioptie laten doen, dat vind ik wel nogal heftig allemaal en wil ik enkel doen als eea duidelijk maakt dat daar een goede aanleiding voor is. En bloedonderzoek, dat wil ik van de KA even terug horen of dat al relevant is om te herhalen. Zoniet, dan laten we dat gewoon nog even hoor. Maar de vorige keer ging dat prikken vrij rustig, dus dat vind ik niet zo bezwaarlijk om nog eens te doen... Maar goed, wat Elin al zegt: misschien is het ook gewoon een spastische darm, of PDS... Daar zou volgens mij nog wel wat verschil kunnen maken nog. Iig is het niet helemaal normaal dat ze het ene moment zo verstopt zit en het andere moment helemaal leegloopt. En wel opvallend dat toen ze gisteren dan eindelijk weer gepoept had, ze de nacht dus wel goed ging slapen. Ik ga iig even in de gaten houden of daar wel een verband zit. Verder heb je helemaal gelijk hoor, 078, dat er ook een stuk gewenning in zit. We merken hier alleen dat de momenten dat we wel eens inzetten om te gaan doorbreken, er echt regelrechte paniek uitbreekt, (een duidelijk verschil met de boosheid die we wel eens zien als ze ergens haar zin niet in krijgt). Dus tja, er zit volgens mij nog wel wat, wat tot nog toe niet opgemerkt is door de arts. En aangezien we er toch lopen, dan nog maar eens kijken of met twee onderzoekjes waar Thirza zelf verder niets van merkt, we misschien toch nog wat duidelijkheid kunnen krijgen
Rozemarijke het lijkt me heel naar als je het gevoel hebt dat er iets mis is bij je dochter. Heel ernstig zal het natuurlijk niet zijn omdat het voor de rest gewoon een dotje is maar toch. Ik moet wel eerlijk bekennen dat in de lange tijd dat ik hier meeloop ik jou over wel 100 medische dingen heb gehoord. Ik snap je zoektocht helemaal maar misschien is tijd en rust wel het beste medicijn voor jullie beide. Als ik lees dat je zelf ook kwaaltjes krijgt heb ik toch de indruk dat je misschien te veel piekert en ik hoop dat je toch wel rust hierin gaat vinden.
@078mama Wat leuk dat je nog even om de hoek komt 'spieken'. Het gaat hier al een heel stuk beter gelukkig. Sinds de allergietest van Kyra en dat ze medicijnen krijgt is ze bij lange na niet zo actief meer 's nachts. Natuurlijk zijn er ook perioden zoals nu dat het minder gaat, maar dat valt een stuk beter te behappen dan eerst toen het altijd drama was. Ik hoop dat jij binnenkort ook zwanger bent, het is echt vervelend als je graag zwanger wil worden maar dat het nog niet gelukt is. @Lob Ik geloof dat slapeloosheid een zwangerschapskwaal is die niet helemaal onderkend wordt. Zelfs al hoef ik niet tig keer naar het toilet slaap ik toch een stuk slechter zodra ik zwanger ben. Maar het is natuurlijk wel geweldig dat Gijs het zo goed doet. Een nog vrolijker mannetje is echt fantastisch. @Elise Ik hoop dat het snel beter gaat met Luca. Hier is de echte plakfase weer even over, al is het om de een of andere reden wel nog steeds een drama als mijn man kyra naar bed brengt en onder de douche doet. Als hij zich weer beter voelt is waarschijnlijk je been weer van jezelf. @Rozemarijke Een urine en faeces onderzoek is inderdaad niet belastend. En ook hier ging de bloedtest zo rustig en zonder problemen dat ik het ook absoluut niet erg zou vinden voor Kyra als het nog eens zou moeten. Dus in dat opzicht zou ik ook zo iets hebben van als er iets uit naar voren komt zou dat duidelijkheid geven, maar als dat niet zo is maakt dat ook niet zo veel uit (behalve dat je dan nog steeds niets weet). Overigens is het nemen van een darmbiopt niet pijnlijk, je voelt er vaak nies van. Maar de scopie is niet zo heel erg prettig al moet ik zeggen dat dat ook afhangt van wie het doet en de conditie van de darmen. De eerste colonscopie was voor mij een hel, maar er bleken achteraf gezien een hoop ontstekingen te zitten die ze niet konden zien. Maar de volgenden vielen allemaal stuk voor stuk 200% mee. Maar ik snap heel goed dat je het onderzoek niet 'zomaar' wilt laten uitvoeren bij Thirza. @All Hier een goede nacht en ik heb zelf ook niet onaardig geslapen. Kyra is maar 1 keer wakker geworden rond een uur of 1.00 en kwam vanohtend om 6.20 naar ons bed gelopen. Ik was al wel wakker om 6.00 maar dat klinkt al een stuk beter dan 4.00.
Dat was een beetje een kort antwoord sorry! maar ik sluit me wel bij 078 aan eigenlijk, maar dat heb ik je al eens gezegd... er zijn echt al 100 dingen die jij denkt dat ze heeft/heeft gehad maar misschien heeft ze wel gewoon niks! Ik denk dat je eerst eens moet beginnen met die nachtvoeding consequent weglaten!
Ja, ik weet hoe jullie er over denken En ik snap hoe dingen over kunnen komen op internet. Tegelijk zijn de dingen waarvan ik zelf serieus gedacht heb dat er op dat vlak wat was, allemaal door de artsen bevestigd, (eczeem, allergie, oorproblemen). En met de ontlasting gebeurt er echt iets abnormaals bij Thirza: 't is bijna nooit normaal, meestal of verstopping of derrie. Dus dat wil ik echt nog na laten kijken. Het is een tijd wat rustiger geweest, na de operatie aan, maar momenteel is het weer knudde. En omdat we daarbij ook te maken hebben met het feit dat ze dan een paar dagen goed kan slapen en dan ineens is het weer mis, speelt er wat ons betreft nog wel even meer dan enkel een patroon dat doorbroken moet worden, (alhoewel dat ook zeker meespeelt, dat beseffen we ook ). En tegelijk met dit alles zijn we ook echt wel gaan accepteren dat slapen voor Thirza gewoon een lastig punt is, een kwetsbaar gebied. En gaan we ook echt die nachtvoedingen wel af bouwen. Ik heb de komende week vakantie en dan gaan we er proberen doorheen te breken. Dan kan ik overdag eventueel wat bijslapen, want als ik aan het werk ben en dan 's nachts de drama's aan moet gaan, dan stort ik zo weer in. Dus dat was de afgelopen tijd wel even argument om het nog even te laten, (in combi met dat het even weer niet zo lekker liep allemaal). @078mama: hopen dat je toch snel nu een keer zwanger mag worden! @DK: die darmbiopten worden uitgevoerd bij verdenking op glutenallergie, omdat dat de enige manier is om met zekerheid vast te stellen dat er een glutenallergie bestaat. En die kwamen hier ineens doorheen zetten, omdat ik noemde dat ik Thirza's ontlasting nagekeken wil hebben, omdat dat dus steeds zo'n hollen of stilstaan-gebeuren is, en dat zou kunnen komen vanwege een glutenallergie. Dat zou ook andere oorzaken kunnen hebben, maar aangezien ze KMA heeft, heeft ze ook wel een verhoogde kans op andere allergieen, (en ze heeft eerder wel duidelijk op gluten gereageerd, maar dat ging ook weer over). Maar goed, zo'n onderzoek zou ik wel belastend vinden, en dus heb ik zoiets van: eerst maar eens deze onderzoekjes, (waarvan het eigenlijk vreemd is dat dat nog nooit gebeurd is, bij een kind dat zoveel klachten had), dan kan aan de hand daarvan gekeken worden of er wel of niet voldoende grond is om verder te gaan zoeken... En het zou ons, als er niets aan de hand is, iig wel even net die steun in de rug geven om door te zetten, omdat we hier bij tijden wel enorm twijfelen als ze een keel opzet: is er dan wat aan de hand, of toch niet? En als er niets aan de hand is, voelt Thirza die twijfel natuurlijk toch en die zal ze dan ook gebruiken, zoals alle kids dat doen, als ze ruimte voelen om hun zin door te drijven. Als wij dan zeker weten dat er niets aan de hand is, dan kunnen we ook beter doorzetten.
Ha meiden, @Devy, klinkt goed jullie nacht! En fijn dat je zelf ook goed geslapen hebt.. heb ik vannacht ook. Volgens mij ben je soms gewoon zo moe dat het dan wel lukt. @Hier dus ook lekker geslapen en gisterenavond is Gijs uit zichzelf (dus zonder ons ernaast) in slaap gevallen. Wel toen mijn vriend hem naar bed bracht, dus ben benieuwd of ie dat bij mij ook pikt. Zie je wel dat je je kind echt geen uren hoeft te laten huilen eerst ging is 's middags weer uit zichzelf slapen en nu dit weer. Ik ben helemaal blij!
Wat is er weer een hoop geschreven! Bea wat leuk dat je weer wat van je laat horen. Jammer dat Lotte nog steeds geen slaperd is, maar fijn dat het toch wat beter gaat. Ik ben erugggg moe. Alec is snotverkouden en slaapt nog slechter dan anders. Ben benieuwd of ik het vandaag ga trekken op mijn werk. Vraagje aan jullie: hoeveel uur werken jullie? Ik 24 maar zit er over te denken om straks terug te gaan naar 20, met ouderschapsverlof. Vind het toch wel vrij pittig. Mijn baas - ondanks dat ze heel begripvol zijn hier - zal er niet blij mee zijn. Zij vindt eigenlijk dat mijn baan niet uitvoerbaar is in 20 uur, ik denk van wel, maar goed. Durf het niet zo goed aan te kaarten.
Ik werk 24 uur. Plus een partij reistijd wel en nog wat taarterij ernaast tegenwoordig Maar ik zou het gewoon aan kaarten en dan zie je wel toch? Als je toch op heftig verzet stuit, kun je altijd nog kijken wat verder... en misschien kun je de afspraak maken dat je gezamenlijk gaat bekijken of je het wel of niet redt in die 20 uur? En dat als dat niet gaat, het alsnog teruggeschroefd wordt naar 24, en als het wel gaat, dat het dan zo blijft? Zou ik wel heldere en concrete punten afspreken overigens, waaraan je gaat toetsen of je functie wel of niet haalbaar is in die uren, dat je daar achteraf geen gezeik mee krijgt....
Rozemarijke als ik jouw post lees voel ik me best een zeur, ik ben in 5 minuten op mijn werk! Ik heb dus bijna geen reistijd. Werkte jij niet in Utrecht? Ik wil gewoon een betere balans werk en privé. Nu even mijn ambities op een laag pitje, als de kids straks naar school gaan, zie ik wel weer. Wel een goede van jou om concrete punten af te spreken!
Ik werk 24 uur verdeeld over 3 dagen. Ik vind zelf dat mijn functie niet in 20 uur uitvoerbaar is, en ik wil op dit moment ook niet minder werken. Wel wil ik straks als de kindjes naar school gaan minder gaan werken, want dan wil ik toch wel erg graag thuis zijn als ze uit school komen. Op dit moment zou ik wel een baan dichterbij huis willen, want nu ben ik vaak pas tegen 18.30 uur thuis en dat ervaar ik als erg stressvol.
@Elin: ja, maar ik ben wel van jongs af aan al gewend aan lange reistijden. Ben opgegroeid in de gereformeerde kerk en ging om die reden vanuit Assen in Groningen naar de middelbare school, (gereformeerde scholengemeenschap). Dus een uur heen en een uur terug. Ik moet zeggen dat m'n reistijd wel flink teruggelopen is de afgelopen paar maanden, dankzij het verbreden van de A2. 's ochtends ben ik naar Utrecht, Houten of Zeist nog wel anderhalf uur zoet, maar 's middags ben ik tegenwoordig meestal in een uurtje thuis, terwijl ik eerder meestal tussen de anderhalf en 2 uur kwijt was dan. Nou moet ik zeggen dat ik de tijd die ik niet kan schrijven als werktijd, wel vaak weer gebruik om telefonisch contact te hebben met jongeren, andere instellingen of hulpverleners, of om intern overleg te hebben met onze behandelcoordinator. Maar dat komt dan wel vaak weer bovenop die 24 uur, ik red het eigenlijk nooit in 24 uur. Wat mij niet verkeerd uitkomt overigens, want dat pak ik dan in de vorm van een week vakantie elders wel weer terug en compenseert vaak ook wel met de rust tijdens de zomervakantie, (dan kom ik nooit aan m'n uren eigenlijk, omdat veel jongeren zelf ook wel op vakantie gaan. Is straks als Thirza op school zit, natuurlijk wel handig: hoeven we niet zoveel extra vakantie-opvang te regelen, omdat ik dan deels thuis kan zijn en mijn man in de schoolvakanties ws wel kan regelen dat ie een dag extra thuis mag werken...). Maar je moet nooit vergelijken he? Als 24 uur voor jou teveel is, is dat teveel. Dat wordt niet meer of minder waar als een ander wel meer uren volhoudt. Werken is voor mij ook een heerlijke break van thuis, waar ik ook echt weer energie opdoe. Ik doe echt werk waar ik (meestal dan ) erg blij van word, dus dat geeft me ook een boel energie terug, (mentaal vooral), waardoor ik er thuis ook weer even tegenaan kan. En ik ben wel zo'n moeder die zich absoluut niet schuldig voelt dat ze haar kind een paar dagen in de week wegbrengt. Soms, zeker met alle drama's die we hier gehad hebben en het feit dat Thirza zo aan mij hing, dacht ik wel eens dat ik misschien beter kon stoppen met werken om er fulltime voor haar te zijn, maar puntje bij paaltje zou ik daar knettergestoord van worden. In de paar maanden dat ik in ze ziektewet zat, werd ik er al gek van, (terwijl het toen wel even pure noodzaak was, omdat ik echt even opgebrand was), dus ben blij met m'n baan en de break van thuis die dat me geeft Maar goed, ik dwaal af Als 24 uur voor jou teveel is, is het teveel. Dat zegt niets over of je een zeur bent of niet: thuis zijn bij je kind, vraagt veel meer dan een baan vaak van je vraagt, dus daar moet je gewoon voor jezelf een balans in vinden die past bij jou. Meer of minder werken is geen kwestie van lui zijn/een zeur zijn/niets willen doen, omdat thuis zijn evengoed volledige inzet van je vraagt, (en vollediger dan je werk, zou ik zeggen, want daar kun je af en toe roepen dat je even een off-day hebt en dan houden collega's daar rekening mee. Dat doen (kleine) kids niet ).
Thanks Rozemarijke, jij kunt de dingen altijd zo goed verwoorden! Lob: wat doe jij ook al weer voor werk? Ik zit in de communicatie en denk wel dat mijn baan minder interessant wordt als ik minder ga werken, maar dat is dan maar even zo. Als de kids naar school gaan, kan ik, omdat ik dichtbij huis werk, schooltijden gaan werken, maar wie weet werk ik dan al ergens anders. Maar ik vind in de buurt werken, wel een enorme pré. Omdat wij in de hele regio Oost-Brabant zitten, moet ik wel reizen voor mijn werk, maar dat is dan vaak tijdens werktijden.
Ik ga straks (hoop ik) een uur of 24 werken en dan met een reistijd van maximaal 30 minuten (enkele reis). Met mijn studie zat ik heel dicht tegen een burn out aan. Per dag bijna 6 uur reistijd en dan had ik nog niets gedaan. En de combinatie zorg voor Kyra overdag en 's avonds studeren met dat slaapgebrek hielp ook niet echt mee. Vandaar dat ik nu echt even een time-out nodig had. Overigens mogen jullie mij allemaal een gigantische schop tegen mijn achterste geven. Ik let altijd zo goed op met wat ik Kyra geef. Nu las ik weer de bijsluiter van Kyra's vitaminen en zitten er gewoon pinda's in!! Geen wonder dat haar eczeem weer terug kwam en ze slechter sliep. Wat ben ik toch een stom rund!!!!!!!!
O, dat gebeurt mij ook af en toe, dat er melk blijkt te zitten in iets waarvan je het helemaal niet verwacht... En bij een vitaminedrank zou ik nooit bedacht hebben dat het daarin zit! Nou, heb j iig de oorzaak te pakken en kun je je alvast verheugen op weer rustige nachten
Daar zou ik ook nooit aan hebben gedacht devy! Maar goed dat je erachter bent gekomen! Lob jij zult wel enorm genieten van zo een goed slapende Gijs! Echt heel fijn voor jullie. Ik duim dat het zo blijft!
Pinda's in vitamine? Niet gek hoor dat je dat niet checkt! Hoe waren jullie nachten? Nu zat ik met een vreselijk overstuur kindje vanacht. Het begon om 00.00 uur, en ik kreeg hem alleen stil door hem mee in ons bed te nemen. Daar hebben we alle3 vreselijk geslapen. Elin, ben je er al uit of je het gaat aankaarten op je werk? Wat doen jullie op dagen dat je erg moe bent? Blijf je dan thuis of trek je er juist op uit? Ik ga zo maar snel op pad, want anders ben ik bang dat ik de hele dag op de bank blijf hangen en daar word ik zo suf van.