@Lob Dat klinkt niet goed. Sinds onze hond weg is hebben we hier veel gaan slapen drama's. Ze gilt al als een speenvarken zodra ze naar boven moet. Het kost dus weer minstens 45 minuten om haar redelijk rustig te krijgen. Ze is ergens bang voor, maar hoe we het op moeten lossen.... Op dagen dat ik moe ben ga ik er wel vaak op uit. Maar af en toe gaat dat gewoon niet. Dan krijg ik weer harde buiken zodra ik 10 meter in een redelijk tempo loop. Dus ik ga meestal door totdat dat zo is en dan houd ik het weer een dagje wat rustiger. Op een rustige dag doe ik wel het huishouden maar wat minder dan normaal en speel ik met Kyra afgewisseld met op de bureaustoel even op zsp hangen. Vaak zit Kyra dan naast me te tekenen. @All Afgezien van het inslapen ging het vannacht goed. Wel heel fijn! En het stomme van die vitaminen was dat ik de bijsluiter wel gecontroleerd had, maar er waarschijnlijk overheen gelezen heb omdat ik niet verwachtte dat er iets 'raars' in zou zitten.
Ligt er een beetje aan hoe moe ik ben... Ik probeer wel wat vorm aan de dag te geven altijd, want van thuis blijven, word ik ook niet echt vrolijker als ik zo moe ben Hier een aardige nacht. Vanaf 5 uur heeft ze bij mij gelege, daarvoor enkel om 2 uur wakker. Zelf niet meer zo geslapen na 5 uur en om 6.15 was het klaar. Nouja, vanavond gaat Thirza naar de gastouder en gaan wij naar Symphonica in Rosso Halen we haar morgenochtend weer op
Veel plezier vanavond Rozemarijke! Dat zal vast wel lukken denk ik zo. het was wel weer heel vroeg voor je vanochtend, maar gelukkig viel de nacht dan wel weer mee. Ik heb vandaag de meubeltjes voor Kyra's kamer besteld en ook een nieuwe bril. Helemaal blij! Aanstaande weekend wordt er geschilderd en woensdag komen de meubels. Er zit eindelijk schot in de zaak. Oh en 3 november kan Kyra terecht op de psz dus dat ik ook weer goed nieuws.
@Devy, wat een leuke dingen allemaal! Ik ben benieuwd naar d'r kamer! Inslapen ging juist heel goed bij jullie toch? Hopelijk krijgt ze d'r vertrouwen snel terug en vindt ze het inslapen niet meer zo eng. @Rozemarijke, veel plezier vanavond! Klinkt gezellig. Ik ben vanmorgen nog met Gijs bij de huisarts geweest. Hij zit al 1,5 week onder de grote rode bulten. Volgens de ha is dit een virus infectie. Schijbaar uit dat zich ook in de huid. Ze vond het alleen vreemd dat ie er helemaal niet ziek bij is geweest. Maar als de uitslag eenmaal verschijnt dan is de ziekte al aan het weggaan dus ze verwacht niet dat ie nog ziek wordt.
Nou, gelukkig dan maar! Wel gek, die bulten! HIer gisteravond een leuke avond gehad, was een mooi concert, van Sting We waren met de trein gegaan, omdat de auto afgeraden werd, maar dat doen we nooit meer: het duurde echt drie kwartier (in de regen, zonder plu), voor we eens in een bus naar het station zaten en toen was het stressen of we de laatste trein wel zouden halen en toen we daar eenmaal in zaten, bedacht NS dat dit treinstelletje niet berekend was op een paar duizend Gelredome-gangers, dus konden we toch nog in een grotere trein stappen, (op zich wel fijn, maar wij zaten toch al, dus maakte ons niets uit ). Maar goed, lekker even, zo'n avond en heerlijk om dan vannacht er helemaal niet uit te hoeven Zit nu ff te ontbijten achter de pc, m'n man is zijn kids aan het halen en zodra ik m'n brood op heb, ga ik Thirza halen Want mis 'r dan al wel weer...
@Devy, nou daar zou ik ook niet aan denken! @Rozemarijke, wat gaaf zeg! Alleen had je dan idd net zo goed met de auto kunnen gaan. Had je in ieder geval niet in de regen hoeven te staan Hier nog steeds wakkere nachten. Alleen zit er wel wat verbetering in.....we zijn nu nl gaan inzien dat we t toch anders aan moeten pakken. Dus geen nachtelijk flesjes meer etc. Savonds na 19.00 komt die niet meer beneden, als hij snachts wakker aai over zn bol en zonnodig luier verschonen. En was het van de week nog zo dat hij ons 1,5 uur aan een stuk wakker hield. Afgelopen nacht maar een half uurtje, ben er 2 x uitgeweest.
wendelaa wat fijn om te horen zeg vaak werkt het zo ook hoor.. je moet gewoon je hele 'patroon' omgooien en de 'foute' gewoontes van de nacht cold turkey afschaffen! Mijn zoontje dronk 4x120ml leeg snachts, ik ben er cold turkey mee gestopt en hij slaapt nu vaak door of is maar 1-2-3 keer een minuutje ofzo wakker...
Hoi meiden, Elin: ik werk maar 16 uur (maar wel vaak meer omdat ik het niet red ik die tijd) en vind dat echt genoeg. Ik heb een duobaan en dat gaat heel goed; we maken elkaars werk af en vullen elkaar aan. Nou is het wel zo dat ik op werk niet op medeleven van de kids hoef te rekenen als ik me even iets minder voel en dat maakt het ook wel zwaar. De afgelopen weken heb ik steeds 3 dagen gewerkt, maar daar voelde ik me totaal niet happy bij; ik was zoveel rustiger toen ik deze week weer gewoon mijn 2 dagen werkte! Lob: wat een raar verhaal van die bulten! Inslapen gaat hier al een paar maanden moeizaam; duurt lang en vaak moet ik nog een keer terug, maar uiteindelijk valt hij wel in slaap. Ik ga altijd op stap, ook al ben ik moe. Luca heeft zoveel energie dat hij niet te houden is thuis, dus wij gaan altijd naar buiten. Zelf voel ik me dan ook altijd beter. Rozemarijke: klinkt als een leuke avond! Wel een toer om thuis te komen, maar het was het waard toch? Ik mis Luca ook altijd heel erg hoor, als hij aan het logeren is! Devy: wat een leuke dingen allemaal! Geeft vast een fijn gevoel dat het zo goed opschiet in huis! Wij zijn gisteren met mijn schoonfamilie uit eten geweest bij de Griek. Meteen met Luca door gegaan vanaf werk en het kdv. Hij deed het super; hij wilde graag "kip" eten en hij heeft zijn hele bord leeggegeten en "ijs" toe. Hij was weer een schatje; hij is zo makkelijk mee uit eten te nemen! De hele nacht doorgeslapen en hij is vanochtend met mijn ouders meegeweest naar Avifauna. Mijn moeder had vrijkaartjes en het zit hier zowat om de hoek. Ze hebben het erg leuk gehad en manlief en ik zijn even samen de stad in geweest.
@Lob Het inslapen ging inderdaad een tijdje terug geweldig. Maar nu is het vaak echt een ellende. Ik denk dat er gewoon even teveel veranderingen zijn in een korte tijd. Hopelijk krijgt ze haar rust weer terug als haar nieuwe kamer af is, want nu hebben we ook een aantal curverboxen op haar kamer staan bijvoorbeeld die ik nergens anders kwijt kan totdat haar nieuwe kamer klaar is. Wat vervelend dat Gijs onder de bulten zit. Heeft hij er ook last van? Ik hoop van niet. In ieder geval beterschap voor4 je mannetje. @Rozemarijke Sinds ik zoveel heen en weer heb gereisd tussen Tilburg en Nijmegen zul je mij niet meer vrijwillig in het openbaar vervoer vinden wat het advies ook is. Het OV is vaak een doffe ellende als er geen vierkante wielen zijn, is er wel sneeuwoverlast en als dat niet het geval is is er wel ergens een seinstoring. Sting is inderdaad heel gaaf om naar toe te gaan. Dus ik kan me voorstellen dat jullie afgezien van het OV drama een topavond hebben gehad. En dan is het ook nog een bonus dat Thirza het zo goed doet bij jullie gastouder. Dan kun je met een gerust hart genieten van een vrije avond/nacht. Ik hoop dat ze het vannacht ook goed heeft gedaan. @Wendelaa Wat fijn dat het nu zoveel beter gaat. Dat scheelt je een hoop nachtrust. @Elise Een dag erbij is inderdaad wel vrij veel. Ik hoop dat het even wat rustiger wordt op je werk zodat je je even bij je eiegn uren kunt houden. Wat goed trouwens van Luca dat hij het zo goed doet met uit eten. Kyra doet dat vaak net iets minder, tenzij we vrij vroeg gaan (17.00 max). Ze is als het later wordt erg ongedurig en wil niet echt goed eten, maar alleen maar rondrennen (en dat mag niet van ons). Ik zal straks even op avifauna googelen, ik heb er nog nooit van gehoord behalve dat ik natuurlijk uit de naam kan afleiden dat het iets met beestjes is. Maar wel heel leuk dat hij het zo leuk vond. En voor jullie zelf is het natuurlijk wel eens fijn om rustig te kunnen stadten. @All Kyra heeft tussen 4.00 en 5.00 gespookt en toen heb ik haar maar bij ons in bed laten liggen. Het werkte wel want ze heeft tot maar liefst 8.00 uitgeslapen. En het mooiste van alles vind ik nog dat ze gisteren bij mijn man wel heel vroeg was. Eindelijk gerechtigheid want meestal is het andersom.
@Devy, het slechte inslapen kan heel goed komen doordat Kyra inderdaad al het idee heeft dat er iets staat te gebeuren met d'r kamertje enzo. Ze zijn niet gek, en voelen die onrust van ons heel goed. Oh lekker dat ze tot 08.00 uur heeft geslapen. Kyra komt toch zelf uit haar peuterbedje niet? Ik hoor daar zo veel wisselende berichten over... kindjes die wel zelf uit bed komen, of kindjes die gaan liggen roepen. Vanavond gaan we Gijs naar zijn nieuwe kamertje over doen, dus ik ben benieuwd wat meneer gaat doen. @Rozemarijke, klinkt als een gezellige avond . Ik mis Gijs ook altijd na een nachtje logeren! Heeft ze daar goed geslapen? @Elise, wat fijn dat Luca het zo goed doet in een restaurant! En wat gezellig om samen met je man weer eens te stadten. Dat is bij ons ook heel lang geleden! Ik ga ook altijd weg, ook als ik heel moe ben. Om dezelfde reden als jij, Gijs wordt stapelgek als ie een dag binnen zit. Ik ben voor mijn werk wel eens op een beurs geweest bij de horecagelegenheid daar bij Avifauna. Leek me een erg mooi park! @Hier, hadden we een drukke middag. 2 verjaardagen achter elkaar. Eerst een kinderfeestje, en daarna een van de familie van mijn vriend en daar bleven we eten. We begonnen pas om 19.00 uur, ja en dan eet Gijs dus ook geen hap meer. We gingen pas om 20.30 uur weg, en Gijs werd ook pas vanochtend om 8.00 uu wakker. Wel 's nachts een paar keer gillend, maar het was ook zo druk gisteren.
@Devy: tja, al die veranderingen en dan die pinda in de vitaminedrank.... dat zal allemaal idd geen goed doen aan het in slaap kunnen vallen Hopelijk trekt het gauw bij! @Elise: poeh, ik zou momenteel echt niet meer gaan werken dan ik nu doe, als mijn baas dat zou vragen. Dat trek ik echt niet! Dus kan me voorstellen dat het wel even lekker is om je eigen uren weer te hebben Uit eten: dat is hier een drama met Thirza. Ze eet thuis al slecht, maar op vreemde plekken eet ze helemaal niets Doen we dus ook zo min mogelijk... @Lob: nou, wel fijn dat ie dan zo moe was dat ie de nacht lekker door heeft geslapen toch... Thirza had bij de gastouder goed geslapen: 1 keer wakker en na een 'lekker-verder-slapen-meiskje' schijnt ze weer verder te zijn gaan slapen. Gastouder had er wel zo'n blik bij van: geen kind weerstaat mijn aanpak, dus ik denk dat ze wel op enig verzet gestuit is. Maar vannacht ging super. Ik heb vakantie, dus we hebben besloten dat we ervoor gaan om de nachtvoedingen eraf te halen en dat was dus vannacht voor het eerst. Ze is 1 keer wakker geworden, rond half 3 en toen is mijn man haar gaan troosten. In slaap gevallen onder luid huilen, maar een kwartier later weer wakker. Dat heeft zich een keer of 3 herhaald, maar rond half 4 is ze uiteindelijk definitief in slaap gevallen en heeft tot half 7 geslapen. Nou, dat is wel echt heel nieuw hier hoor! De hele nacht zonder voeding en dan dus na dat wakker worden zomaar nog 3 uur (en achter elkaar aan ook nog!) gaan slapen! Dus nou, er zullen nog wel wat heftiger nachten volgen, maar we gaan er nu even voor en manlief is de klos dan (Bij mij zit ze toch te dicht bij de voedingsbron die ze dan zoekt ). Moet zeggen dat het een beetje dubbbel was vannacht: heerlijk om te blijven liggen onder ons warme dekbed, en tegelijk stressen omdat je je kind hoort huilen en er zelf niets aan gaat doen... Maar goed, goeie nacht dus ook gehad zelf, dus qua energie merk ik dat gelijk wel weer. Lekker
@Rozemarijke, hey dat klinkt positief! Zo te horen is dit misschien wel het moment is om van die nachtvoedingen af te komen.. Wel een goeie van je om dit tijdens een weekje vakantie te doen. Ik hoop dat ze snel went aan het opnieuw inslapen zonder een voeding! Die gasthouder van jullie klinkt wel helemaal super trouwens! En met Thirza klikt dat ook er goed toch?
Ja, we hebben echt zo'n super-gastouder! Mede daarom, maar ook vanwege het feit dat Thirza altijd zo snel overprikkeld was, waren wij echt zoooooo blij dat we bij deze gastouder terecht zijn gekomen! Dijk van een mens, echt zo geweldig! Heeft in Suriname lesgegeven op de basisschool en had daar klassen van 50 kinderen. Wel eens gevraagd hoe ze dat deed. Och, gewoon... En idd, nu in mijn vakantie maar even doorpakken, nu het verder OK gaat en de omstandigheden gunstig lijken In werkweken durf ik dat niet aan: als het wel drama wordt (en ik ga er nog maar even vanuit dat we dat nog wel krijgen), en ik slaap dus een paar nachten niet, dan ben ik voor geen meter meer vooruit te branden, dus niet handig als ik zou moeten werken dan.
Hoi meiden, hier een slechte nacht, Luca was maar 1x wakker om 3:00, maar vanaf 4:15 is manlief aan het spugen geslagen, dus niet veel meer geslapen daarna... Hij is echt flink ziek en heeft de hele dag in bed gelegen. Betekent wel dat ik er weer eens alleen voor sta en dat viel me best zwaar; 2 nachten slecht geslapen, net zwanger en dan Luca die enorm dwars is en waardoor ik geen 2 tellen voor mezelf heb. En dan nog een man in bed waar ik voor moet zorgen. Ben maar wel op pad gegaan met Luca, vanochtend gewandeld en vanmiddag op de fiets weg. Ik doe de laatste tijd zoveel alleen met hem op pad dat ik me af en toe net een alleenstaande moeder voel...
@Elise, he wat vervelend meid! Ik kan me helemaal voorstellen dat het zwaar is. Ik moet ook zeggen dat ik die eerste maanden (en nu trouwens weer) alleen maar goed ben doorgekomen omdat mijn vriend in het weekend heel de zorg overnam en we samen leuke dingen deden. Knuffel meid!! @Rozemarijke, ik ben heeeel benieuwd hoe jullie nacht was! @Elin, hoe gaat het met jou meid?? @Devy, Hoe is het bij jullie? @Hier, is Gijs goed ziek. Koorst en hangerig. Raar want toen ik vrijdag bij de ha vroeg of de kans er was dat ie bij die bulten nog ziek zou worden, zei ze dat dat niet ging gebeuren omdat die uitslag altijd komt NA ziek zijn en dat dit de laaste verschijnselen zijn. Dus ons plan om dit weekend op zijn nieuwe kamertje te laten slapen is niet doorgegaan. Dan volgend weekend maar!
Is het niet 5e of 6e ziekte dan? Bij 5e geloof ik eerst uitslag en dan koorts en bij 6e net andersom. @Elise: he, wat balen zeg! Sterkte ermee maar! HIer weer een goeie nacht. 2 keer wakker en beide keren snel weer gaan slapen. Wat een verschil met een paar weken geleden nog, toen het 3 kwartier krijsen was bij papa Maar lekker dus! Hopen dat het doorzet
Lob: wat vervelend dat Gijs ziek is. Volgens mij is het bij de vijfde ziekte dat je eerste vlekjes krijgt en dan ziek wordt. Zesde hebben we hier gehad, dan heb je eerste hoge koorts en dan vlekjes. Wat jammer dat hij nog niet op zijn kamertje heeft kunnen slapen, maar snap dat je wilt wachten tot hij zich goed voelt. Hoe gaat het verder met je, het begint op te schieten he met de zwangerschap. Spannend hoor! Snapt Gijs het een beetje? Alec geeft alleen kusjes aan mijn buik, maar vervolglens gaat hij dat bij papa ook doen en trekt dan zijn eigen trui omhoog en wijst op zijn buik en zegt baby. Alec komt niet uit zijn bedje tenzij je hem een kwartier laat wachten, dan komt hij er wel uit waar ik blijf, maar meestal roept hij gewoon. Wel als ik hem naar bed brengt, dat hij soms er nog uit komt, maar dan zeg ik Alecje slapen, Elmo en Ernie (zijn knuffels) gaan ook slapen dan gaat hij wel liggen. Maar ik moet er nog steeds bijblijven met inslapen. Devy: hoe is het bij jullie? Vannacht goed gegaan? Niet een uur wakker hoop ik 's nachts. Maar 8 uur is wel lekker natuurlijk! Rozemarijke: wat goed dat je probeert de voedingen af te bouwen en wat fijn dat het zo'n succes lijkt. Ik heb er bewondering voor, want wij willen eigenlijk het bij ons in bed slapen gaan doorbreken, maar heb er de energie en de moed niet voor. Ik vind het ook wel een beetje zielig want hij is het gewend en dat komt omdat wij het altijd hebben toegelaten en om er nu cold turkey mee te stoppen....pfffff. Soms kruipt ik wel bij hem in bed, maar dat ligt ook niet lang lekker en is ook niet de oplossing natuurlijk. En als we ermee beginnen moeten we consequent zijn.... Elise: wat vervelend dat je zo moe voelt en dat je man ziek is. Ik was ook echt gesloopt die eerste weken van de zwangerschap en erg misselijk. Alec heeft toen meer tijd voor de tv doorgebracht dan me lief was. Maar ik ging ook wel gewoon aan de wandel, en af en toe besteedde ik hem een half dagje uit. Gaat het verder goed met je? Nou hier gaat het niet echt lekker met slapen. Alec is al bijna een week snotverkouden en dat helpt natuurlijk niet mee. Vind het ook best zwaar nu, want ik merk toch wel dat ik minder energie heb door de zwangerschap. Ik voel frummel wel steeds meer, dat vind ik toch wel erg fijn. Over drie weken 20-weken echo, ook weer spannend. En ben ook benieuwd of we een jongetje of een meisje krijgen. Bij Alec wist ik heel zeker dat we een jongetje kregen, maar nu heb ik geen idee. Mijn vriend is ervan overtuigd dat we nog een zoon krijgen, we zullen wel zien!
Balen dat Alec zo verkouden is Elin, dan schiet het slapen natuurlijk niet op nee. Moeilijk hoor wat te doen met het bij jullie in bed slapen... ik zou het ook alleen maar proberen af te bouwen als je er voor de volle 100% achter staat. En als je vermoeidheid je laat twijfelen dan moet je het niet doen denk ik.. Het is echt wel heel belangrijk dat jij je nu goed voelt. Ik snap ook helemaal wat jij bedoelt met het zielig vinden want dat vond ik ook. Dat Gijs 's avonds alleen insliep was trouwens ook maar iets eenmaligs. Maar ik ga dat nu niet afdwingen omdat ik het ook zielig vind en ik geen zin heb in hem te laten huilen. Wij hebben het zelf zo laten gebeuren. Die uitslag die Gijs heeft zijn echt best grote bulten. Hij heeft 1x de 5e of 6e (de 5e heerste toen bij het kdv) gehad en dat waren kleine rode vlekjes dus ik denk niet dat het dat is. Maar hij is ook goed verkouden, dus wie weet heeft dat er ook wel mee te maken. Het schiet inderdaad wel op. Nog iets meer dan 8 weken. Dus nog maximaal 4 weken werken. Leuk dat je hem weer begint te voelen! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik lang niet zo geniet van deze zwangerschap maar dat getrappel voelt toch weer echt zo bijzonder en fijn. Deze baby is zoooo druk, ik weet niet wat ik meemaak. Gijs was heel rustig in mijn buik. Doordat ie zo aanwezig is, kan ik me bijna niet voorstellen dat ie nog zo lang blijft zitten. Hij reageert ook meteen als ik mijn hand op mijn buik leg. Dan draait ie daar meteen naar toe. Gijs snapt het niet echt. Hij zegt wel tegen iedereen "mama baby in de buik" maar dat was het dan ook wel. Ik maak me wel een beetje zorgen om hoe het straks gaat. Gijs is zooo aanhankelijk aan mij, en ik vind het zo erg dat hij straks mijn aandacht moet delen. Ik word daar echt vreselijk verdrietig van . Gaan jullie vertellen wat het wordt? Ik ben ook wel erg nieuwsgierig namelijk . @Rozemarijke, wauw! Wat goed!! Das nu d'r 3e nacht achter elkaar zonder voeding?
Lob: Ik snap je gevoel wel hoor. Tuurlijk moet je je aandacht verdelen en is dat even wennen, ook voor Gijs, maar hij krijgt er een broertje of zusje bij en dat is uiteindelijk gewoon hartstikke leuk voor hem. Ik ga er van uit dat de eerste maanden gewoon weer zwaar worden met een baby en een ondernemende peuter. Dan kan het alleen maar meevallen. Met Alec was ik zo gestresst de eerste weken, dat ik er amper van heb kunnen genieten. Dat wil ik nu niet weer laten gebeuren. Dingen gaan vast hun gangetje wel, laat het lekker op je af komen. En tips die jij vast ook wel kent: af en toe alleen iets doen met Gijs, een cadeautje geven als de baby is geboren en hem overal bij betrekken. Komt vast goed joh! Waar ik me zorgen over maak, zijn de nachten, met een baby die om de 2-3 uur moet drinken en een wakkere peuter. Maar ja, ik doe er toch niks aan, laat hem maar op me af komen en blijf hopen dat Alec ooit het licht gaat zien wat betreft slapen Alec was ook heel druk in de buik en die vond het met 39 weken wel mooi geweest (en mama ook), dus wie weet komt jouw kindje ook een weekje eerder. Heb jij een gevoel of het een meisje of jongen wordt? Ik wil het wel met jullie delen, maar dan via een privebericht, want ik wil het verder graag geheimhouden, en je weet natuurlijk nooit wie er meeleest en volgens mij ben ik best herkenbaar op dit forum voor mijn omgeving.
@Elin: ach, en hoe vaak ik de laatste maanden al niet heb gehoord dat de oudste door ging slapen toen de jongste kwam.... @Lob: ja, goed he? Ben zo blij dat we de knoop door hebben gehakt deze week! Ik houd er nog wel rekening mee dat ze alsnog wel los kan gaan hoor, maar vooralsnog is dit echt zo ontzettend geweldig! Paar weken geleden krijste ze de hele buurt nog bij elkaar als papa kwam, had dan honger-honger-honger. Nu laat ze zich door papa troosten en wordt dan niet 3 kwartier later alsnog wakker van de honger Vannacht dus twee maal na 1 keer troosten weer verder gaan slapen, dus ben wel benieuwd naar de komende nachten