Rozemarijke: super zeg!!! Het is jullie van harte gegund na al die slechte nachten! Lob: ik heb dat gevoel van schuld over een tweede kindje ook naar Luca toe; Luca hangt ook heel erg aan mij. Maar ik bedenk dan ook weer dat ik en mijn man (allebei de oudste) er allebei ook niet minder van zijn geworden. Het gaat nu echt opschieten zeg! Luca was ook megadruk en kwam met 37 weken en 4 dagen... Fijn dat je vriend je zo meehelpt; hier gaat dat dus niet zo. En ik was ook nog gefrustreerd over onze discussie vorige week; toen was ik ziek en gooide hij het op het niet aan kunnen toen ik steun aan hem vroeg en nu is hij ziek en verwacht wel steun van mij. Mannen:x! Maar ik geloof dat de boodschap nu wel aan is gekomen. Elin: Al bijna de 20 weken echo; ben ook heel benieuwd wat je krijgt. Ik voel me wel goed; af en toe een ongigevoel en gevoelige borsten, maar de misselijkheid valt erg mee (en dat maakt me dan ook weer onzeker). Luca was gisteren ontzettend dwars, maar heeft vannacht doorgeslapen van 20:00-7:30 en werd toen weer vrolijk wakker. Ik denk dat het de naweeën waren van de drukke vrijdag; dat doen we dus niet meer zo... Ik heb een weekje herfstvakantie, dus we doen hier lekker rustig aan!
Dank je Elin . Ik ben af en toe zo'n muts en dan zie ik alleen maar negatieve dingen... en dat terwijl het in de 1e plaats gewoon heel leuk is voor Gijsje! Die tips ken ik inderdaad. Ik denk ook dat de eerste maanden zwaar worden, maar net als jij was ik bij Gijs heel gestrest en dat zal ons niet nog een keer gebeuren denk jij wel? We zijn nu veel wijzer toch? Ja, en die nachten.. Ik denk dat we gewoon lekker met zijn allen in ons bed of in ieder geval op onze kamer gaan bivakkeren en dan zien we wel! Ik heb het gevoel dat het een meisje is, bij Gijs was ik best zeker dat het een jongen wou worden.. maar dat zekere gevoel heb ik nu ook weer niet echt.. @Rozemarijke, TOP! ha ha ha.. ik moest vanmorgen meteen aan jullie denken aan hoe het was gegaan Hoe erg kun je meeleven met iemand die je eigenlijk helemaal niet kent ha ha ha..
@Elise, goed om te horen dat het herkenbaar is.. en mijn vriend en ik zijn ook de oudste en ik heb er totaal niets onder geleden nee... Zit helaas in mijn karakter om me overal druk over te maken. Oh mannen :x ik kan er over meepraten hoor.. Al moet ik eerlijk zeggen dat ie me de laatste maanden erg steunt en dat terwijl ik zeker niet altijd even vriendelijk tegen hem ben. Oh lekker vakantie! Geniet ervan. Meiden, als ik jullie zo hoor ga ik zeker niet pas met 4 weken met verlof. Ze bekijken het hier maar. Ik heb even een paar weken rust nodig. Gijs was dus bijna 2 weken te laat, maar het kan ook anders lopen...
Lob: ik maak me ook vaak druk om dingen hoor, dus ik begrijp je heel goed. Maar ik heb wel geleerd dat je soms dingen moet loslaten en moet genieten. Je hebt er toch geen invloed op nu. Misschien vindt Gijs het wel helemaal geweldig om grote broer te zijn! En lijkt me heel goed als je wat eerder stopt mer werken. Het wordt straks echt mega-druk, dus wat rust van tevoren kun je wel gebruiken. En dat meeleven met elkaar herken ik ook, we schrijven alweer ruim een jaar hier dus we weten ook een boel van elkaar. Ik heb echt veel steun aan dit clubje! Elise: Mijn vriend is ook niet altijd zo'n goede hulp hoor. Hij is in het huishouden enzo een beetje nonchalant. Voor Alec doet hij alles, dus daar mag ik niet over klagen, maar veel klusjes komen toch bij mij terecht en soms vind ik dat hij geen begrip heeft voor het feit dat ik wat sneller vermoeid ben dan anders. En ik vond de eerste weken ook mega-spannend hoor. Dacht ook steeds als ik een dag geen kwaaltjes had, het zal toch wel goed gaan. Maar het betekent echt niks! Weet je al wanneer je je eerste echo krijgt? Nou Rozemarijke dat klinkt echt heel goed. Ze accepteert het dus blijkbaar wel. Ik duim voor je dat het doorzet.
Wat een mooi en lief manneke zeg! En ook zo lekker blond. Alec is ook zo blond. Ik zal ook eens een keer een foto plaatsen!
@Lob: wat een lekker mannetje zeg! En hihi, dat heb ik ook zeer regelmatig, dat 's ochtends vroeg m'n eerste gedachten al uitgaan naar iemand hier op ZP, (niet specifiek iemand, meer dat er dan gewoon eens iemand is van wie je idd afvraagt: hoe zou het nu gaan?) @een kindje erbij: ik voelde me juist 'schuldig' naar Thirza toen we het nog uit wilden stellen. 't Is een echt mensen-kind, geniet van spelen met andere kids en thuis merken we echt dat ze dan maar alleen is. Dus wij zijn juist blij dat we laatst toch de knoop door hebben gehalt en dat er dan hopelijk snel een brusje bijkomt, daar zal Thirza ook een hoop plezier aan beleven Hier vannacht weer goed! Twee keer wakker, maar direct stil toen mijn man bij d'r was. My, dit is echt genieten zeg, dat het zo ook kan!
Hallo allemaal, Ik wil jullie even vertellen hoe hier de avonden en nachten weer goed zijn geworden. Misschien kan het jullie helpen? Voorheen: avonden tot half 12 of later huilen krijsen niet willen slapen, nachten tot wel 6 keer wakker huilen en niet te troosten in bed, dus eruit en melk drinken en weer in bed... laten huilen was hier volhouden en blijven huilen van zijn kant. en hoe anders is het nu! na 4,5 maand wordt julian nog maar 1 keer wakker 's nachts en na een paar slokken melk moppert hij nog een minuut of 10 in z'n bedje en gaat slapen!!! hij slaapt soms zelfs hele nachten door. een genot... hoe we dat hebben gedaan? Door een babyfluisteraar zijn energie laten lezen. we hebben een foto gemaild naar een babyfluisteraar en deze heeft daar een heel rapport van gemaakt en opgestuurd met de post. daar stonden zoveel dingen in die ze niet kon weten maar toch wist, en zoveel tips en vooral hoe julian zich voelde en hoe we de situatie konden verbeteren. Het kost maar 30 euro en het heeft ons zo enorm geholpen! Als iemand meer wil weten of haar emailadres wil stuur maar even een pbtje. Veel succes allemaal in elk geval! Liefs
Hoi meiden, Lob: wat een lief mannetje is Gijs!!! En stoer, helemaal alleen op de glijbaan! En groot gelijk dat je even voor jezelf kiest en eerder gaat stoppen met werken. Je krijgt het straks nog druk genoeg!!! Elin: mijn man doet ook alles voor Luca, maar ook hier geen begrip voor het feit dat ik zwanger ben. hij is gelukkig weer beter en weer naar werk; het is net een kind als hij ziek is, pfff! Rozemarijke: echt super dat het slapen zo goed gaat met Thirza!!! Birthe: ik lees een beetje stiekem mee met de juni 2011-mamma's (durf me nog niet aan te melden), maar las daar dat onze zoontjes op dezelfde dag geboren zijn en nu ben ik iets eerder uitgerekend als jij, grappig! Een babyfluisteraar vind ik persoonlijk iets te zweverig, maar je hebt gelijk dat het niet duur is en te proberen is als je al het andere al hebt geprobeerd. Hier gaf het verwijderen van de neusamandel de doorslag naar goed slapen. Luca heeft vannacht weer heerlijk doorgeslapen. Ook heel rustig; heb hem echt niet gehoord. Net bij zijn vriendinnetje gespeeld; vindt hij altijd helemaal super (en de mamma's lekker kletsen!)!
@Elise: haha, mannen... watjes zijn het Ik roep tegen die van mij altijd, als ie weer eens te hard kreunt en steunt dat ie niet lekker is, dat het maar goed is dat mannen niet hoeven te bevallen Dat zouden ze echt niet overleven zeg! @Birthe: ook hier lag de oplossing 'm meer in de KNO-operatie, en de laatste stap in het afbouwen van de nachtvoedingen. Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van babyfluisteraars, ben christelijk en geloof dat babyfluisteraars (die fluisteraars dan die idd met info op de proppen komen die ze echt echt echt niet kunnen weten, (want veel roepen er toch info, waarvan ik denk: ja, ofwel zo algemeen dat het op iedereen van toepassing is, ofwel erg leesbaar vanuit non-verbale signalen die mensen uitstralen, dat lees ik als getrainde hulpverlener ook zo af aan mensen, dat is geen hogere algebra ofzo ), toch putten uit bronnen die niet van God komen, (en dus -op kortere of langere termijn- meer kwaad dan goed doen). Dus ook al zou niks werken, dan zou ik persoonlijk toch nooit naar zo'n fluisteraar stappen.
@Lob, wat een prachtig mannetje! @Birthe, hoor wel vaker over dat fotolezen echt wonderbaarlijke uitkomsten heeft. Zelf zou ik t niet durven. Puur omdat het op afstand is, zie graag wat men met mijn kind doet. Hier is t erg wisselend met de nachten. afgelopen nacht ging echt super. Om 22.30 flesje en om 5.30 pas voor de eerste keer wakker. Wat te drinken gegeven en werd pas om 8.00 wakker! Maar de nacht ervoor heb ik met m op de bank gelegen, want hielp dus niks. Vanmorgen naar een homeopaat geweest, die me werkelijk waar hemd van t lijf vroeg. Ze ging uitzoekene wat het best is voor Tim en dan afwachten of het allemaal gaat helpen
Thanks voor de complimenten! @Elin, zijn jullie ook blond? Ik ben nooit blond geweest, maar mijn vriend vroeger wel. Nu ook niet meer, dus ik vind het best appart dat Gijs zo blond is. @Rozemarijke, joepie weer een goeie nacht! Hoe gaat het je me man? Vindt ie het ook zo meevallen? Thirza is toch altijd helemaal in d'r element als haar stiefbroer/zus komen toch? Ik hoop echt dat het snel raak zal zijn!! @Birthe, bedankt voor de tip! En fijn dat je zoontje zo goed slaapt!! Wij hebben ooit iemand laten komen voor de aardstralingen, en die was ook heel erg bezig met energie rondom Gijs. Van te voren geloofde ik er totaal niet in, daarna sliep Gijs best even goed dus ik was toch wel geneigd te geloven dat die man iets gedaan had. Ook omdat hij het karakter van Gijs (en ons) heel duidelijk beschreef en dat klopte allemaal wel. Maar het goede slapen hield snel op, en nu moet ik zeggen dat ik zoiets niet weer snel zal opzoeken. @Elise, mooi dat ie weer werken is Mannen zijn echt watjes, en als ze zo zielig doen dan kun je ze maar beter niet om je heen hebben. Lekker dat ie weer zo goed geslapen heeft! Ik heb bijna allemaal maar vriendinnen met zoontjes, ik kan me ook helemaal niets bij een meisjes baby/dreumes voorstellen... dat wordt nog wat als deze een meisje blijkt te zijn. Ik zie mijn vriend ook eigenlijk helemaal niet met een meisje, stom he? @Wendelaa, oh dat zijn wel 2 heel verschillende nachten zeg. Ik ben heel benieuwd waar je homeopaat mee komt en of het gaat helpen. @Hier, Gijs zijn koorts is weer over maar de uitslag zit er nog wel. En hij eet al 2 dagen helemaal niets.. Hij eet altijd slecht maar wat ie nu binnen krijgt is echt minimaal. Hij drinkt eigenlijk alleen zijn pap 's ochtends op. Het frustreert me ook zo enorm, iedere dag maar weer gezond gevarieerd koken en dan allemaal dingen die hij kan pakken met zijn handjes want anders weigert ie helemaal en hij lust echt helemaal niets. De laatste 3 nachten zijn hier ook weer bal, dus ik heb vanmiddag ook maar even gelegen. Ik ben de laatste tijd best heel moe, en ik kan het vandaag ook echt niet opbrengen om iets te ondernemen. Dus Gijs zit al voor de 2e keer vandaag zijn kabouter plop dvd te kijken .
Even kort want voor lang reageren heb ik even geen puf. @Lob wat een heerlijk ventje heb je toch. @Elise Hier ook zo'n stervende zwaan als manlief zich niet lekker voelt en ook al heb ik hetzelfde is hij nóg een stuk zieliger vindt hijzelf dan. @Birthe Gelukkig weten we de oorzaak van Kyra's niet altijd zo goede slapen, maar anders had ik het best een keer willen proberen. @Rozemarijke Dat gaat de goede kant op! @Wendelaa Ik ben benieuwd! @Elin Dat me niet druk (proberen te) maken doe ik ook heel bewust. Het lukt me vaak maar af en toe totaal ook niet. @All De rust keert bij Kyra weer terug. Zelf heb ik moeite met in slaap te vallen 's avonds, maar overdag ben ik zo duf als een konijn. Hopelijk gaat het vannacht ook goed bij Kyra en val ik ook op tijd in slaap!
Hai meiden, Ik lees nog steeds rustig met jullie mee en heb veel bewondering voor hoe jullie met de nachten en de moeheid om gaan, zeker de meiden die nu zwanger zijn. Een paar weken geleden heb ik voor het laatst geschreven en vertelde ik jullie hoe goed het ging met slapen. Echter, sinds een week of twee gaat het ineens een stuk minder goed. Ze is vaak wakker en roept dan heel hard om ons, zodra we haar kamer binnen komen is ze direct stil; erg vermoeiend zeg zeker als je net bent gewend aan dorslapen. Sinds het weekend slaapt ze in een peuterbedje, hebben we die hobbel ook maar genomen. Qua slapen maakt het niets uit. Rozemarijke, wat knap dat jullie de nachtvoedingen proberen weg te laten en die gastouder van jullie klinkt echt goed zeg. Ik begrijp dat ze ook 's nachts terecht kan, is dat vaker bij gastouders, ik had er namelijk nog nooit van gehoord.... Tjee en dan heb ik nog even iets wat ik jullie schrijven wil. Ik heb jullie eerder verteld dat ik na de geboorte van Julia een syndroom in mijn baarmoeder heb ontwikkelt waardoor ik niet zwanger mee kon worden. Ik ben hier meermalen aan geopereerd en heb vorige week de laatste controle gehad. |De arts heeft me groen licht gegeven om zwanger te worden en we waren dol en dol blij. Maar toen een paar dagen later is de twijfel toegeslagen en pieker ik me echt een ongeluk. Ik vind het doodeng om voor een tweede te gaan en ben dan vooral bang dat ik het niet trekken ga. Ik ben nu vaak al erg vermoeid en heb mijn handen vol aan onze peuter die erg aanhankelijk is. Daarnaast speelt dat ik me na de geboorte van Julia niet erg happy voelde. Ik voelde me erg onzeker en ook alleen doordat je ineens hele dagen thuis zit en Julia ook erg veel huilde. Het heeft echt wel een ijd geduurd voordat ik me zeker en ook meer ontspannen voelde in mijn moederrol. En nu ben ik er dus bang voor dat het weer gaat gebeuren maar dat ik er nu ook nog een peuter bij heb. Tegelijkertijd voel ik ook verdriet als ik eraan denk dat we het dan maar bij Julia laten.... pffff... best wel ingewikkeld, hoe speelt dit bij jullie en herkennen jullie er wat in want soms heb ik echt het gevoel dat ik de enige ben die zo moeilijk doet.
Vlindertje: balen dat het weer slecht gaat met het slapen van Julia. Maar heel fijn dat je baarmoeder weer dusdanig hersteld is dat je weer zwanger mag worden! Ik herken je dilemma helemaal. Ik heb ooit een depressie gehad en na de geboorte van Luca ging ik weer even heel hard die kant op. Het duurde echt 3 maanden voordat ik mijn draai in het moeder zijn gevonden had. Daarbij huilde Luca niet heel vaak, maar wel elke avond de hele avond (achteraf bleek door reflux). Ik ben nu 5,5 week zwanger en moet je eerlijk bekennen dat ik nog steeds erg tegen die eerste periode na de geboorte opzie. Maar ik wilde zo graag een tweede kindje, dat ik vind dat ik er maar doorheen moet. factoren die de keuze voor mij makkelijker maakten: je weet wat je kan verwachten, het besef dat het tijdelijk is (bij Luca zag ik er geen eind aan komen, maar nu weet ik dat ik op een gegeven moment wel mijn draai ga vinden en mezelf gewoon de tijd moet geven om te wennen), ik sta sterker in mijn schoenen als moeder dus bij het geringste vermoeden van reflux ga ik me zeker niet weer van het kastje naar de muur laten sturen. En omdat ik weet wat ik kan verwachten heb ik met mijn man afgesproken dat hij na de kraamweek 3 weken vakantie neemt, zodat we het een maand helemaal samen kunnen doen. En ik merk bij mezelf dat ik heel erg geniet van deze zwangerschap en er stiekem ook naar uit begin te kijken als het babietje er straks is. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt! Rozemarijke: als mannen zouden moeten bevallen zou de wereldbevolking heel snel slinken denk ik! Devy: fijn dat de rust terugkeert bij Kyra. Nu jij nog en dan is het weer heerlijk rustig bij jullie in huis! Lob: ik heb 2 vriendinnen met een dochtertje; de rest ook allemaal zoontjes. Ik heb sterk het gevoel dat ik nu een meisje in mijn buik heb, gewoon een gevoel. Een meisje lijkt mij erg leuk hoor; lekker tutten! Frustrerend dat Gijs zo slecht eet; kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Luca rommelt ook met zijn eten terwijl hij juist altijd zo graag eet. Wat op mijn werk altijd helpt en hier thuis ook kwam ik van de week achter is een deel van het eten opzij schuiven en zeggen dat ze dat niet op hoeven eten, maar de rest wel. En dat tig keer herhalen. Misschien heb je er wat aan. Wendelaa: wisselende nachten dus, maar wel heerlijk dat hij vannacht zo'n goede nacht heeft gemaakt! Hier heeft Luca vannacht weer helemaal doorgeslapen van 20:30-7:30 en werd toen vrolijk wakker. Het inslapen gaat ook weer heel goed; geen idee wat het nou al die maanden was...
Hai, dank je wel voor je reactie. Ik vind het fijn te lezen dat je de gevoelens herkent. Ook ik ben ooit zwaar overbelast geweest nadat ik in een korte tijd een aantal dierbaren kwijt raakte. Ik ben toen erg oververmoeid geweest en was ook echt somber. Ik heb toen een tijdje medicatie gebruikt en toen ging het langzaam beter. Maar hoewel het logisch was dat ik me zo voelde na alles wat ik mee maakte het is wel een zwarte bladzijde uit mijn leven en na de geboorte van Julia en toen ik stopte met BV en de pil moest gaan slikken ivm baarmoeder ben ik echt geschrokken en was ik erg bang dat het terug ging komen. Is gelukkig helemaal goed gekomen maar als ik dan zo moe ben vind ik het zo moeilijk te bepalen wat ik nu eigenlijk echt wil omdat die angst dan toch greep op me neemt. Ik vind het dus heel knap dat je er nu zo naar kan kijken en ook maatregelen neemt. Het punt bij ons is dat ik niet veel tijd heb voor twijfel; de baarmoeder is nu oke maar als ik niet zwanger wordt in de komende maanden is de kans weer erg groot dat het allemaal terug komt. Het vreemde is dat ik wel voel wat ik wil maar dat de angst zo groot is dat ik allemaal redenen aan het bedenken ben waarom het beter is het bij eentje te laten. Maar ik voel ook van binnen dat ik enorme spijt ga krijgen als ik deze kans niet ga pakken. Ik heb al zo een weg moeten afleggen om hier te komen. En vorige week was ik zo blij en dankbaar,e cht een prachtig gevoel. Ik ga proberen wat meer bij dat gevoel te komen door wat afstand te nemen van mijn angstige gedachten en gevoelens, en dan start ik maar eens met weer met mindfulness dat heeft me in het verleden ook geholpen. Nogmaals dank voor je reactie en ik blijf lekker meelezen (en af en toe schrijven)
@Vlindertje: hoewel totaal niet vergelijkbaar, herken ik die angst ook hoor! Wij zijn dan nog bezig om zwanger te worden, en die knoop hebben we enkel doorgehakt omdat we wel graag een tweede erbij willen om allerlei redenen en dat gewoon te hard begon te trekken. Maar ik moet er vooral niet te veel bij stil staan wat voor impact het gaat hebben als het wer zo zal gaan zoals bij Thirza... Alhoewel we rond die tijd misschien wel bij de eerste lichtingen vrouwen horen die mogen genieten van 20 weken zwangerschapsverlof? Ik begrijp uit het journaal namelijk dat daar binnen het europees parlement nu voor is gestemd? Zou mooi zijn Hier vandaag echt brak. Na een paar betere nachten, begint de vermoeidheid van de afgelopen twee jaar geloof ik echt los te komen.... Nouja, dan zijn we er straks maar vanaf
@Devy, doe maar lekker rustig aan!! Heb je afgelopen nacht iets beter geslapen? @Vlinder, Allereerst wat super fijn dat de groen licht hebt gehad.. kan me voorstellen dat het een opluchting voor jullie was! Ik heb na de geboorte van Gijs ook echt een rottijd gehad... hij huilde erg veel, en ik was totaal mezelf niet. Ik was gstrest, super onzeker en voelde me vre-se-lijk. Ik kon ook niet ontspannen en de muren kwamen op me af. Pas toen ik weer (later dan afgesproken, ben tijdje ziek gemeld door mijn baas) ging werken, kwam ik weer een beetje tot mezelf. Ik had dat echt nodig. Ik had het allemaal een beetje verdrongen, maar sinds ik zwanger ben komt het allemaal weer boven en probeer ik het een beetje te verwerken. De hele erge vermoeidheid van het 1e jaar ben ik eigenlijk wel weer vergeten. En nu lijkt het wel alsof mijn lichaam niet beter weet en dat het zich aangepast heeft aan de weinige uurtjes slaap. Maar die eerste maanden en dat gevoel zal ik nooit vergeten. Wij willen heel graag 2 kindjes, hebben we altijd gezegd en het vele huilen en het slechte slapen heeft nooit voor twijfelen gezorgd. En wat betreft het me opnieuw zo rot gaan voelen na de bevalling geloof ik niet dat me dat nog eens gaan overkomen. Ik weet nu wat me te wachten staat, en zal daar veel beter mee om kunnen gaan. Ik kijk er ook erg naar uit, en ga het genieten nu dubbel en dwars inhalen. Ik snap je twijfel heel goed hoor meid, maar wie weet gaat het dit keer wel heel goed... je kunt niet alles van te voren inplannen en voorspellen. Succes met je keuze! @Elise, bedankt voor de tip! Raar he dat het inslapen ineens weer beter kan gaan. Ik heb maanden lang elke middag en avond langs Gijs zijn bed gezeten en van de een op andere dag hoeft het 's middags niet meer en 's avonds ook al een paar keer niet.
@Rozemarijke, ja klopt.. ik hoorde het ook. Ik ben net te laat! Ook fijn dat ze mannen 2 weken verlof gaan geven. Is toch belachelijk dat die maar 2 dagen krijgen? Buiten dat de hulp thuis erg fijn is, is het krijgen van een kindje voor hen ook hartstikke heftig en hebben ze ook tijd nodig om eraan te wennen. Vreselijk dat vermoeide gevoel dat boven komt na een paar goeie nachten! @Hier, heb ik vandaag geregeld om toch 2 weken eerder te stoppen met werken... 1 november is mijn laatste werkdag . En we hebben afgesproken dat we na de bevalling even bekijken of ik na 10 weken ga werken, of dat ik nog 2 weken vakantie pak. Ik ben zo opgelucht want ik ben zooo moe!
Dank jullie wel voor de lieve en begripvolle reacties, ik kan jullie niet zeggen hoe goed me dit doet, echt waar. Ik zal ze morgen nu even rustig doorlezen en er verder op reageren, ben nu een beetje te moe door de wat onrustige nachten maar vooral het vele gepieker! Rozemarijke, erg bekend hoor dat als het iets beter gaat het vreselijke vermoeide gevoel eruit begint te komen. Ik heb begrepen dat het te maken heeft met een daling van de adrenaline Toen Julia vanaf de zomer beter begon te slapen heeft het echt een paar weken geduurd voordat alle moeheid eruit was en ik me weer een beetje oke voelde. En dit heb ik nu nog regelmatig. Van zondag op maandag een matige nacht met 5,5 uur slaap, van maandag en dinsdag 3,5 uurtjes slaap en dinsdag was ik best oke op het werk. Vannacht ben ik beneden gaan slapen en is manlief met Julia aan de slag gegaan en heb ik dus 8 uur geslapen en vanochtend voelde ik me echt heel slecht; moe misselijk en duizelig (haha nee nog niet zwanger), ben eerst nog maar een uurtje gaan slapen en toen naar mijn werk gegaan. Dus tja, zo werkt het kennelijk. Nou meiden, ik kom morgen nog even uitgebreider terug, maar onwijs lief dat jullie met me hebben meegedacht ook al ben ik niet helemaal de kern van dit clubje hihi