Ja, lekker he? n vannacht weer geslapen van 20.30 tot 5.30 en daarna nog even door tot kwart voor 8 gewoon! Wel jammer dat ik zelf vanaf 5 uur wakker was, zul je net zien, hahaha. Maar evengoed: twee van die nachten geeft al wat meer hoop op werkelijke verandering @uit eten en allergie: dat is bij KMA idd erg onhandig: bijna overal zit wel melk of iets van dien aard in Ik bel dus altijd vooraf met restaurants als we uit eten gaan, en als we toch onverwacht ergens eten, is het vaak salade zonder dressing... Klinkt lekker, jullie dag En nu dus aftellen tot de 17e
Wat goed rozemarijke! Geniet er maar van! Hier gaat het redelijk. Vannacht tot 1 uur in zijn eigen bedje en toen bij ons en nog 1x wakker dus we mogen niet klagen. Mss toch de valdispert? Hij lijkt rustiger te slapen.
Mijn vriend is nu Gijs in zijn nieuwe kamer in bed aan het leggen. Ik ben benieuwd! Vanacht slecht geslapen, erg vroeg wakker en vanmiddag maar een uurtje geslapen. Je zou dus denken dat ie goed moe moet zijn en dat ie heerlijk zal slapen... maar het is in het verleden wel gebleken dat dat helemaal niets wil zeggen.
Nee dat is hier ook lob. Laatst maar 30 minuten geslapen 's middags en dan toch 's avonds ook niet willen slapen. Rozemarijke doen we zeker. Baat het niet dan schaadt het niet.
@lob: spannend he? Hier hielp het nieuwe bed iig wel, was ze helemaal wijs mee toen Viel erg mee dus hier
Nou Rozemarijke... ik weet het niet hoor met ons watje . Echt alles is eng op moment dus ik ben bang dat helemaal vreselijk voor hem is. Maar goed, we moeten.. dus we proberen het maar een paar nachtjes. En als het echt niet gaat, dan zien we wel weer. Het is nu al een half uur stil boven, dus denk dat ze allebei in slaap gevallen zijn. Wat is dat voor middel Elin?
Valdispert Is met valeriaan. Er staat op de bijsluiter op dat het is voor nerveuze kindjes, maar dat is hij niet, maar ik dacht: 'toch eens proberen'. Ik had het vorig jaar ook al eens gegeven, maar toen had het geen effect dus wellicht is het toeval. Ben benieuwd hoe Gijs het doet vannacht. Heeft hij een juniorbed of een echt groot bed? En heb je er zo'n hekje voor?
@Rozemarijke Zo dat klinkt ook niet verkeerd (alhoewel het helemaal doorslapen natuurlijk nóg fijner was). Ik ben erg blij dat bij Kyra haar kma voornamelijk zich uit als ze 'echte' melk binnenkrijgt. Ze krijgt dus wel soyamelk ipv gewone melk maar kaas en dergelijke en andere dingen waar een beetje melk in zit gaan vooralsnog wel goed. Allergieën blijven gewoon heel lastig maar vergeleken met 20 jaar geleden is er al wel heel veel vooruitgang geboekt. Mensen zijn er bekender mee, en ook het assortiment is erg uitgerbreid en veel beter beschikbaar. @Elin Ik zou het er ook gewoon even inhouden. Het is wel heel fijn dat hij nu zo goed slaapt. @Lob Spannend zeg! Hier doet Kyra het erg goed in haar nieuwe kamer. Wel een keer of 2 wakker 's nachts maar dat ligt niet aan haar nieuwe omgeving. Ze heeft er ook al best veel gespeeld en ze mocht elke avond even kijken als er weer iets gedaan was. @All Nu is het even drama, maar mijn man is er naar toe. Ze is niet helemaal lekker en dat zorgt vaak voor wat onrustig gedrag. Als haar kamertje helemaal af is zal ik wel een foto plaatsen hoe het geworden is. Maar voor nu de samenvatting: Paars!
Gijs zijn bed lijkt op dit bed, de bovenkant is wel anders maar het is wel een formaat peuterbed en het heeft dezelfde slotjes en deurtjes. We laten de deurtjes open want anders ben ik bang dat ie gaat klimmen en vallen, maar hij kan er niet echt uitvallen omdat hij wat hoger in bed ligt. Vanacht ging best heel goed vond ik.. hij sliep al om 19.30 werd wel heel overstuur wakker om 02.30 (hij stond heel zielig te huilen), toen is mijn vriend ernaast gan liggen en heeft ie nog 05.30 geslapen. @Devy, knap van Kyra dat ze het goed doet op d'r nieuwe kamer! Ik ben benieuwd naar de foto! @Elin, hoe ging vanacht?
@Lob: nou, dat is voor de eerste nacht best goed! Leuk bed trouwens! @Devy; klinkt ook goed, leuk dat ze zo mee kan groeien naar haar nieuwe kamertje! @all: hier weer een goeie nacht, geslapen van 20.00-6.00 (nieuw lengterecord! ) en toen nog door tot 8.15! Trof ik haar wel aan met d'r luier uit (en bed dus ondergeplast), maar haar romper nog wel vast! Pyjamabroek dus wel ook uit. Hoe ze dat toch voor elkaar heeft gekregen....
@Rozemarijke, whow! Wat goed van d'r zeg! Slapen jullie zelf ook al een beetje redelijk? Gijs sliep de afgelopen 2-3 weken ook door (laatste 6 nachten weer niet) maar wij bleven zelf maar slecht slapen... zit er zo in dat wakker worden... volgens mij duurt het wel eventjes voordat dat uit je systeem is. Luier uit en pyamabroek die meid van jullie kan er ook wat van zeg!
Ben zelf nog wel regelmatig wakker 's nachts, want ja, dat ritme is niet zomaar omgedraaid natuurlijk.... Maar goed, merk wel wanneer dat weer beter gaat Ik vind dit al heerlijk relaxed en wordt echt zoveel uitgeruster nu wakker!
@Lob Dat bedje is erg leuk! Wij hebben gewoon een laag futonbed voor Kyra dus mocht ze vallen valt ze niet van een grote hoogte. Dat slechte slapen zit inderdaad zo in je systeem dat het vooral als het niet vaak voorkomt dat ze goed slapen je nog nachten wakker ligt (behalve als je uitgeput bent). @Rozemarijke Zo dat klinkt weer hoopvol. De nacht dan, niet de toeren die Thirza uit heeft gehaald om haar luier uit te krijgen. Alhoewel ze wel een pluim voor inventief gedrag verdient. @All Hier ook een langslaap record. Het was 8.20 voordat madame uit bed wilde. Wel natuurlijk een keer of 2 wakker geworden 's nachts maar ik kon tenminste even lekker blijven liggen vanochtend. Ik ben 's middags alleen niet terug in bed gekropen dus ik ben nu best erg moe. Nog een kopje thee en dan kruip ik lekker onder de wol (nou ja synthetisch dekbed, wol zou niet goed zijn ). Kyra was ook uitgeput en ze wilde al om 18.20 naar boven. We hebben haar douche overgeslagen omdat haar huidje zo onrustig is, en in plaats daarvan hebben we even lekker met zijn drieen gespeeld op haar kamer. Ik hoop alleen niet dat ze het daarom morgenochtend extra vroeg maakt!
Over slecht slapen gesproken pff...... vanacht ging mijn vriend om 00.00 uur bij Gijs liggen want die had het wel gehad in zijn nieuwe bed. Ik dacht nog YES, dan kan ik in ieder geval lekker 7 uur alleen in mijn eigen bed liggen. Maar ik werd echt ieder uur wakker en kwam niet meer in slaap. Wat een vreselijke nacht. Het inslapen en de nacht zelf ging bij Gijs ook niet al te best... Nog even volhouden, wie weet gaat het over een paar nachten beter. @Devy, 08.30 is lekker zeg op zondag! Vanacht ook lekker geslapen?
Lob: wat een ontzettend leuk bedje zeg! Jammer dat het nog niet zo goed gaat, maar dat is wel te begrijpen. Het is ook allemaal nieuw voor hem. Is het deze week jouw laatste week werken? Devy: Wow uitgeslapen tot 8.20. Heerlijk zeg. En dat op een zondag. Ben benieuwd hoe het vannacht ging! Wel vervelend dat haar huidje weer zo onrustig is. Hier gaat het nog steeds redelijk, hij ligt nog wel steeds bij ons vanaf een uur of 1, maar slaapt een stuk rustiger. Ik geef dus nog steeds de Validspert. Heb alleen zelf ook niet goed geslapen, om 5 uur wakker en toen weer in slaap gevallen en me verslapen. Dan begint de dag niet echt lekker. Had om 9 uur een afspraak die uitliep en hier op het werk zijn veel zieken en een aantal met vakantie, dus erg veel werk. Was in de auto gewoon duizelig en viel bijna flauw. Moet mezelf toch een beetje in acht nemen merk ik. Maar ik wil gewoon geen zeikerd zijn. En met Alec moet ik vanaf 24 weken rust houden en was volledig ziekgemeld en ik vind het zo vervelend als ik hier moet gaan zeuren dat het nu al teveel is soms. Maar ja, het gaat wel om mijn baby en hij/zij is veel belangrijker.
@Elin, oei meid denk je wel aan jezelf? Je moet dat niet als zeuren zien hoor dat je lichaam aangeeft dat je een stapje terug moet doen. Het lijkt me toch dat ze op je werk ook liever hebben dat je wat langer blijft doorwerken, en dan maar wat minder op een dag? En denk aan je baby hoor! En niet te vergeten aan die kleine schat van jullie, die kan nog niet voor zichzelf zorgen... die is helemaal van jou afhankelijk. Maar aan jezelf denken klinkt makkelijker gezegd dan gedaan.. ik weet het.. ben daar ook niet zo goed in. Wat fijn dat Alec rustiger slaapt. Je zou haast zeggen dat het inderdaad door die Validspert komt! Ik werk deze week nog, en volgende week maandag.
@Elin: jeetje, joh, je bent geen zeikerd als je je grenzen aangeeft! Wel goed voor jezelf en die kleine kruimel zorgen he? En ik zou echt even lekker doorgaan met die valdispert, lijkt me geen toeval! @Lob: jeetje, wat gaat dat snel! Nog maar een week werken! Over max 2 maanden hebben jullie je tweede kindje in handen zeg! Dat moet een supervooruitzicht zijn! @Devy: Lekker bijgeslapen? En idd, Thirza verdient een pluim voor inventief gedrag @all: vannacht weer helemaal goed! Haha, begin er nu wat vertrouwen in te krijgen dat het echt echt echt zo is! Vandaag bij m'n zusje en neefje van 2,5 mnd geweest. Vanochtend aan Thirza verteld wat we gingen doen en een uur later in de auto gestapt. Terwijl ik de tassen op de achterbank gooide, zette Thirza een spurt in richting het park, luid roepend: "Dah kak-kak!" (Hallo eendjes). Toen ik 'r ingehaald had en te pakken had, zei ik: Nee, we gaan naar tante .... Kijkt ze me aan en zegt: baby! Haha, wist ze gewoon nog, dat ik dat verteld had! Vanavond onder het eten probeerde ik of ze het aan papa kon vertellen, waar we geweest waren. Leek niet zo te vlotten, dus ik zette zelf het gesprek maar verder voort met 'm, maar aan het eind van mijn zin zei ze ineens toch: Baby! Wah! (Behalve de baby hebben ze ook een hond ). Zooooo schattig! Vanmiddag heeft ze dan enkel in de auto geslapen, een klein uur, dus benieuwd of dat nog effect gaat hebben op de nacht... We gaan het merken
Haha wat schattig rozemarijke. En knap van haar! Leuk hoor die gesprekjes. Ik vind de taalontwikkeling heel bijzonder op deze leeftijd. Elke dag leren ze weer wat nieuws, en het is ook leuk dat ze dingen echt gaan begrijpen en dat ook uiten. En wat fijn dat het goede slapen doorzet. Ik vind het zo fijn voor jullie. Ik weet dat ik aan mezelf moet denken maar ik vind dat soms wel moeilijk. Vanavond in elk geval vroeg naar bed....
*gaap* vriend was weer een nachtje weg, en dat zijn altijd de slechtste nachten... vreselijk! @Rozemarijke, ik ben ook echt zo blij voor jou! Na al die ellende met d'r gezondheid en die horrornachten eindelijk een beetje rust! Echt super leuk ja dat geklets! Hoe ging het vanacht?