@Elin, super knap van Alec dat ie heel nacht in zijn eigen bed heeft gelegen! Tuurlijk nog niet jouw ideale nacht.. maar het is een begin! Let maar op hoe snel dat hij daar aan went. Oh jij ook al zo'n voetballer in je buik.. hier ook een die het liefst 's nachts gaat oefenen. Kan me haast niet voorstellen dat dit een meisje is... zouden die ook zo wild kunnen zijn? Ben nu wel erg benieuwd! Fijn dat je man straks een paar maanden niet zo lang weg gaat, ik zou dat nu ook echt niet trekken. Gijs kijkt graag naar sesamstraat en naar kabouter plop. @Devy, hi hi een krengetje . Gijs was gisterenochtend ook erg sjago. En in het boekje van het kinderdagverblijf stond dan ook beschreven dat Gijs niet zo gezellig was... hij moest huilen als hij zijn zin niet kreeg en vond het niet nodig om op de rest van de kindjes te wachten tot die klaar waren met eten want Gijs was al wel klaar. Maar dat moest ie toch, dus weer boos. Ik vond het wel grappig om te lezen, voorheen deed hij dat alleen thuis en ze konden zich daar niet voorstellen dat hij wel een driftig was. Wat voor soort werk wil je straks gaan doen? Ik geniet nu ook echt enorm van mijn vrije dagen en van het samen zijn met Gijs. Maar toen ik verlof had zag ik erg tegen die lange dagen thuis op. Nu is het veel meer genieten om samen met hem leuke dingen te doen. @Rozemarijke, je hebt echt gelijk wat onze situatie betreft! Ik geef Gijs nog een paar nachtjes wennen (vannacht ging al stukken beter) en dan ga ik toch proberen weer terug naar mijn eigen bed te gaan.
@Elin Dat is niet verkeerd! Hopelijk gaat het steeds iets beter en hoef je er straks helemaal niet meer bij te liggen. Dat scheelt toch weer met je bekken. Hier ook een voetbalster. Ik wordt echt regelmatig wakker van een feestje in mijn buik. Wel fijn dat teken van leven, maar van mij mag dat meer naar overdag verschuiven ondanks dat ze er ook dan wat van kan. Kyra kijkt naar babytv en nick jr. Ze is voornamelijk fan van Pim en Pom en de themesongs van de tv-programma's. @Lob Ik ben benieuwd wat er in Kyra's boekje gestaan zou hebben als ze naar het kdv zou gaan. En meisjes kunnen ook heel goed 'voetballen'. Kyra was heel druk en Flupke ook. Mijn ribben doen al vaak erg zeer van het oprekken en als je er dan een schop tegen krijgt is dat niet heel erg fijn. Qua werk ben ik op het moment niet kieskeurig. Als het fatsoenlijk verdient en dichtbij is en ik mag kolven (of de planning zo is dat ik het zelf in kan plannen) vind ik het allang best. @All Kyra is vannacht weer 3 keer wakker geworden, maar volgens mij pikt ze spanning van mij op. Ik heb een meningsverschil met mijn schoonmoeder en ik heb vanaf een uur of 3.00 toen Kyra voor de tweede keer wakker werd niet meer geslapen. Dus behoorlijk wat spanning die ze op kan pikken en ook doet helaas. En ik vraag me af waarom ik uitgerekend vandaag weer bezig ga met de zindelijkheidstraining, haha.
@Devy, aha meisjes kunnen dus net zo druk zijn... Ik word ook erg regematig tegen mijn ribben geschopt. Soms doet het echt pijn, deed Gijs nooit dus ik weet niet wat ik meemaak. Oh jee dat geloof ik meteen dat ze dat oppikt.. doet Gijs ook altijd. Toch geen meningsverschil wat invloed heeft op de relatie? Zo te horen kunnen jullie het heel goed vinden. Spannend!! Begin je er net mee? @Hier een oke nacht! Wel 2x keer wakker maar even erbij blijven en hij sliep zo weer en wij ook in ons eigen bed . En net kon ik zo weglopen op zijn nieuwe kamer, en is ie zelf in slaap gevallen . Had ik nooit verwacht na gisterenavond, want toen ben ik een uur bezig geweest om hem in zijn eigen bed te houden. Hij vond het helemaal niets.
Goed van Gijs Lob! Nog een paar daagjes en dan is hij vast helemaal gewend! Devy: Vervelend om een meningsverschil te hebben en helemaal als je er last van hebt. Ik hoop dat jullie het snel kunnen uitpraten. Hoe gaat het met de zindelijkheidstraining vandaag? Met het kolven bij een evt. nieuwe baan zal het wel lukken, je hebt daar gewoon wettelijk recht gedurende een half jaar volgens mij. Ik ben Alec nog een hele tijd tussen de middag gaan voeden. Elise hoe is het met Luca, een beetje opgeknapt weer? En met jou, trek je het een beetje icm je zwangerschap? Rozemarijke: ik ben ook wel heel benieuwd hoe het daar is? Hier ook weer een redelijke nacht, tussen 2 en 4 bij hem in bed gelegen. Dat was niet de bedoeling maar was in slaap gevallen. Daarna teruggegaan en tot 8 uur geslapen. Gaat dus best wel goed. En we gaan dit echt consequent volhouden nu. Hij komt in principe niet meer in ons bed, tenzij hij heel ziek is of 's ochtends om een uur of 6. Het enige nadeel is dat hij mijn vriend niet accepteert 's nachts. Nee, nana moet komen. Daar wil ik wel vanaf, want een nachtje goed slapen, kan ik ook wel gebruiken, maar eerst maar eens hem een beetje vertrouwen in zijn eigen bedje laten krijgen. Ben wel erg moe, heb veel last van hartkloppingen (schijnt bij zwanger zijn te kunnen horen) en keelpijn. Vriendlief is pas laat thuis vanavond, uitgerekend op een dag dat ik me niet zo voel. Vanochtend visite gehad van kennisje met 2-jarige. Alec en hij waren alleen maar aan het duwen en speelgoed van elkaar aan het afpakken. Ik heb hem nog nooit zo gezien. Wat een boef. Maar daarna gaat hij wel weer knuffelen om het goed te maken. Gelukkig was dat andere jongetje ook vervelend, hihi.
@Elin: zou ik ook doen, eerst maar eens 1 verandering er goed door en daarna de andere Hier was het dus wel ff drama toen papa het ging doen, maar ze accepteerde het dus met 5 minuten @Devy: vervelend, zo'n meningsverschil Thirza is ook vooral fan van de begintunes... Dansen, dansen, dansen @Lob: hier heeft Thirza me echt helemaal beurs geschopt tijdens de zwangerschap. Gelukkig draaide ze ook om het leven, dus elke keer op een andere plek, dat scheelde. Maar superdruk dus! Ik voelde haar ook al vanaf 14 weken! Dacht toen eerst: nee, dat kan niet. Maar volgende dag weer en dag daarop weer! In eerste instantie een paar keer per dag, maar denk vanaf week 16/17 echt de hele dag door, geen kwartier dat ze stil lag... Vanochtend bij de kinderarts geweest, eerst maar eens een eetdagboek bij gaan houden, eens zien of we daar wat lijn in kunnen vinden. En als alles blijft zoals het is, in juni weer heen en dan de bloedtest nog maar eens herhalen. Levert die weer niets op, dan tegen die tijd maar een provoceren, (nouja, dat zien we dan nog wel even, kan goed zijn dat als ik snel zwanger ben, nummer 2 dan al bijna staat te komen, dus dan wachten we nog wel even hoor! Dat ga ik niet tegelijk doen!) Terug van de kinderarts viel ze in de auto in slaap Werd niet wakker toen we thuis waren en ik de auto afzette, dus maar even laten liggen en toen ze maar niet wakker werd, proberen haar over te leggen in bed. Dat lukte helaas niet en sindsdien heeft ze niet meer geslapen Lukt voor geen meter meer Nouja, vroeg er in maar vanavond.... Komt wel weer handig uit met morgennacht de klok een uur achteruit. NOT Ze werd dus vanochtend om half 6 ook al wakker, wel na de hele nacht te hebben geslapen. Was haar deur blijkbaar open getocht, dus stond ze ineens naast m'n bed. Tja, omdat we er om half 7 uit moesten, dacht ik dat het maar het handigste was om 'r bij me te laten, want eenmaal bij mij geweest, is het wel lang drama als mijn man haar dan nog terug gaat leggen... Nouja, niet meer geslapen beiden, ze bleef wel redelijk rustig liggen en het lukte iig om de ochtendvoeding uit te stellen totdat de wekker ging. Dat is al heel wat
Rozemarijke het blijft getob met die KMA. Is er wel een kans dat ze er nog overheen groeit? En wat vervelend dat ze niet meer wilde slapen. Hoe ging het vannacht? Hier om 1 uur en om 5 uur wakker en daarna wel geslapen tot 8 uur! Het is nog niet ideaal maar voor ons is het al een verbetering dat hij weer in zijn eigen bedje slaapt 's nachts zonder drama 's want hij slaapt al meer dan een half jaar elke nacht bij ons.
De kinderarts denkt dat ze er wel overheen zal groeien, omdat haar klachten voor KMA vrij mild zijn. We zullen zien... Vannacht twee keer even wakker, had ik ook wel verwacht na zo weinig slapen gisteren. Maar wel tot half 8 geslapen, dus in totaal zo'n 11 uur geslapen en dat is wel veel voor Thirza. Ze ligt nu net weer 3 kwartier op bed en viel heel snel in diepe slaap, dus vannacht zal het wel weer beter gaan Lekker dat het in z'n eigen bedje slapen dus toch wel redelijk goed lukt! Ze worden toch ouder he? En zijn ook minder ziekig met z'n allen dan een half jaar terug... dat scheelt dan toch!
@Rozemarijke, 11 uur is lang! Dat slaapt Gijs ook nooit. Hoe ging het afgelopen nacht? Ik lees hier op het forum wel eens over ernstige KMA. Wat houdt dat precies is? Aha Thirza ook al zo hard trappen? Nou dan is mijn vermoeden misschien toch goed en is het wel een meisje... @Elin, ik vind het echt super knap dat ie weer een hele nacht in zijn eigen bed heeft gelegen! Echt heel knap. Hoe regaeert ie dan als je vriend komt? Gijs is ook heel erg van het MIJ op het moment. Zelfs als ik iets wil pakken dan trekt ie het uit mijn handen en roept ie boos MIJ. Hoe vroeg was het bij jullie vanmorgen? Hier half 7... dus half 6 maar ik was dolblij. De eerste dagen op zijn nieuwe kamer was het extreem vroeg en dat wordt steeds later. Gisterenmiddag ook voor het eerst 3 uur geslapen in zijn nieuwe kamer. Hij vindt het niet meer eng, en kruipt nu zelfs enthousiast in zijn nieuwe bed. En dat allemaal binnen 1 week!
Lob wat goed van Gijs! Na een week vind ik best vlug. Ik ben ook benieuwd of je een jongen of een meid krijgt. Wij weten het over een week. Vind het sowieso erg spannend die 20 weken echo. Alec gaat dan huilen en roept heel hard om mij en als ik dan niet kom wordt hij helemaal overstuur. Wel vermoeiend, want vannacht echt een dramanacht. Volgens mij had hij buikpijn want na een paar flinke poepbroeken vanochtend was hij weer vrolijk. Ik heb alweer last van harde buiken. Bij alec begon dat rond week 22. Devy jij had er toch ook al vroeg last van deze zwangerschap?
@Lob: wat goed! Leuk zeg, dat ie z'n nieuwe bed toch zo snel leuk is gaa vinden! @Elin: rustig aan he? Leuk dat de echo al zo snel is! Dus jullie gaan ook kijken wat het is Hier vanochtend kwart voor 7. Kwart voor 6 dus, maar met 2 keer 20 minuten weten te rekken, dus nieuwe tijd half 7 Vannacht weer doorgeslapen!
Oja en over heftige KMA: dat gaat dan over anafylactische shocks krijgen als je melk binnenkrijgt, dat soort taferelen. Nou is het wel even afwachten wat er gebeurt als ze direct melk binnenkrijgt, dat heeft ze nog nooit gehad (wel ooit yoghurt), maar goed. Dat zien we met een klein jaar wel...
@Rozemarijke, ok dat is echt heftig... vond het bij jullie soms al "erg" als ik wel eens las dat ze al reageerde op jouw melk als jij per ongeluk iets op had waar melk in zat. Ik hoop dat ze eroverheen groeit!! @Elin, ja ik vind het ook echt heel snel bij Gijs. Had dat niet verwacht omdat ie zo bang was de eerste nachten. Net stapte ie ook weer lachend zijn bedje in, en vanmiddag heeft ie weer 3 uur geslapen. Vermoeiend dat ie echt jou wil 's nachts. Ik hoop dat vannacht beter gaat. Heb je vandaag een beetje rustig aan kunnen doen?
@Lob: ja, dat vond ik ook al wel heftig genoeg Maar volgens de kinderarts moet je vooral naar de symptomen kijken, omdat het volgens hem niet veel uitmaakt of ze nou een drup binnenkrijgen of een hele beker. Nouja, dat gaan we dan nog wel zien als we dan gaan provoceren, laten we dan wel over ons heenkomen. Ik zou het wel erg fijn vinden als ze eroverheen groeit, want je gunt je kind toch van die momenten als lekker even een ijsje eten in de stad enzo... Hier weer een doorslaapnacht, (19.15-6.30! Dik 11 uur dus! Nou had ze gistermiddag wel kort geslapen, werd toen wakker van de honger, (ik was naar de kerk en bij mijn man eet ze ronduit slecht)). Lekker, want heb zelf ook goed geslapen. Wel af en toe wakker geweest, maar steeds heel kort en zo weer verder geslapen.
Wat heerlijk rozemarijke! Hier was het bal en ik werd wakker met hoofdpijn en keelpijn. Heb me ziekgemeld en Alec is bij mijn moeder. Duik mijn bed in!
@Elin, groot gelijk meid! Als je je zo voelt dan helpt niets beter dan rust nemen, vitamientjes eten, en lekker in bed gaan liggen. Veel beterschap! @Rozemarijke, wauw klinkt goed hoor! @Hier ook een doorslaapnachtje Hij sliep om 20.30 en ik moest hem vanmorgen om 07.30 uit een hele diepe slaap wakker maken. Was zeker weten een nieuw record geworden!
Oh dames ik ben jaloers op jullie! Maar ik gun het jullie van harte hoor! En lob voor jou is het natuurlijk helemaal fijn met de baby op komst. Ik weet niet wat er hier vannacht weer was. Alle hoektanden zijn door? Kiezen? Lijkt me wat vroeg! Hij wil ook weer niks eten. Lob laatste dagje vandaag! Succes met afronden!
Elin, misschien toch wel kiezen.. Gijs grijpt ook de hele tijd naar zijn mond en zegt ook zelf tandjes au. Maar zijn hoektanden zijn zo goed als door. 2 Helemaal, en de andere 2 ook bijna. Ik denk dat ie ook last heeft van zijn kiezen. het lijkt wel of die laatste paar tanden/kiezen voor heel veel ongemak zorgen. Dank je Elin! Gelukkig (nou eigenlijk helemaal niet gelukkig want verkoop loopt niet zo) heb ik het de afgelopen 2 weken best rustig gehad. Ik heb dus al veel kunnen afwerken, dus geen gestress vandaag.
Hoi meiden, Lob: je laatste dagje werken en dan kan je genieten van je welverdiende rust!!! Super dat het slapen van Gijs zo goed gaat nu in zijn nieuwe kamer! Elin: hier ook een jongetje wat constant met zijn vingers in zijn mond zit en veel jengelt. Zijn hoektanden zijn allemaal door en hij zit nu echt achterin zijn mondje, dus ik vrees dat we hier meteen doorrollen in de kiezen. Met mij gaat het redelijk; word de hele dag overvallen door misselijkheid en ben moe, moe en moe, maar vind het zo bijzonder om weer zwanger te zijn dat ik het allemaal voor lief neem! Rozemarijke: ik heb ook heel lang nog gedacht bij elke keer dat Luca eens slecht sliep "ojee, daar gaan we weer!". Eigenlijk pas sinds kort dat ik het kan relativeren en bedenken dat het maar tijdelijk is. En vannacht weer lekker doorgeslapen; het komt echt goed! Devy: hoe gaat het met Kyra? Heeft ze nog streken uitgehaald? En hoe gaat het met jou; nog erge last van harde buiken? Hier hebben we een dramaweek achter de rug. Uiteindelijk zaten we woensdagavond weer met Luca op de dokterspost omdat hij maar hoge koorts bleef houden en ik het niet vertrouwde. Weer een hele lieve arts en die constateerde dat het beter ging met zijn oren, maar dat hij nu ook nog keelontsteking had... waarschijnlijk viraal, dus ab zou niet helpen. Dus weer terug naar huis en als hij vrijdagochtend nog steeds hoge koorts zou hebben, moesten we weer terug. Een helse nacht natuurlijk, waarbij Luca steeds badend in het zweet en kreunend van de koorts wakker werd en na een paar slokjes drinken steeds weer wegviel bij ons op de borst. Ik moest die dag werken en zou cursus hebben tot 20:00, maar gelukkig ging de cursus niet door. 's Avonds knapte hij wat op, wilde geen warm eten, deed teveel pijn, maar een boterham zonder korst met smeerkaas wel. Vrijdag is mijn man met hem thuis geweest en toen zakte de koorts eindelijk (ook doorgeslapen van do op vrij). Nog wel zeer hangerig en moe het hele weekend en heel veel geslapen. Hij is wel heel erg dwars op het moment en huilt steeds als hij zijn zin niet krijgt en dat is dus nogal vaak. Gisteren was echt niks goed, wilde niet eten, niet drinken en was alleen maar boos. Aan tafel waren we het zat en hem met kinderstoel en al op de gang gezet. Daar was hij wel van onder de indruk en heeft bij terugkomst van schrik zijn hele bord leeggegeten... Vannacht goed geslapen en nu gaat het wel; op de een of andere manier gaat het toch altijd beter als ik alleen met hem thuis ben. Moest vanochtend even wat langsbrengen op mijn werk en ging in de klas meteen in het winkeltje spelen en gedroeg zich voorbeeldig; wilde daar blijven en zei "dag, mamma". raar kind!
Rozemarijke wat onwijs fijn dat het zo goed gaat met het slapen en ik snap heel goed dat het nog even duurt voordat het vertrouwen weer steviger is! Hoe is het met alle zwangeren? Ik had jullie verteld over mijn angsten om voor een tweede te gaan.... ben blij dat ik het jullie heb verteld want dat heeft wel lucht gegeven. wilde ik jullie nog even voor bedanken! Groetjes
@Elise, whow wat heftig!! Ik hoop dat deze week weer gewoon gaat verlopen. Bij ziek zijn of gewoon niet lekker in het velletje werkt het hier ook beter als ik alleen met Gijs ben. Zodra papa thuis komt is het veel huilen en stieren. Wat knap dat je zo positief kunt zijn ondanks het zo misselijk zijn! Lijkt me echt vreselijk!