Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ha meiden,

Hoe gaat ie?

Elin, ben je weer een beetje opgeknapt?

Devy, hoe is het met jou?

Tijdje geleden hadden wij het over draagdoeken/zakken.
    Zouden jullie die links naar de tips die jullie hadden nog eens willen geven? Dank je!

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    #2442 Elin78, 2 nov 2010
    Laatst bewerkt: 2 nov 2010
    lob aan het genieten van je verlof? Ik heb de beco butterfly maar deze is pas te gebruiken vanaf 2 maanden.
    Het is wel een hele fijne doek.

Hier is het ziekenboeg. Alec had gisteren ineens koorts. Wilde ook niks eten en is erg hangerig.
    Ik boel me ook nog niet super. Gelukkig is de baby weer goedgekeurd.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@lob: Hmm, links heb ik niet echt geloof ik, maar wij hebben de combi cotti. Devy had wat handige links geloof ik...
    En, hoe is je eerste verlofdag? :)

@Elise: heftig zeg!

@Vlindertje: fijn, dat dat even zo kan helpen, ff je hart luchten ergens :)

@Elin: hmm, hopen dat jullie snel weer beter zijn!

Hier vannacht weer even onrustiger. Om 12 uur was het huilen en moest mijn man even heen en tot aan 6 uur werd ik af en toe wakker van gehoest en gedraai en weet ik wat ze allemaal aan het doen was. Maar goed, blijkbaar een verkoudheidje onder de leden. Spuugt ook gelijk haar eten weer uit, zal wel pijn doen aan d'r keel :(
    Maar ze was vanochtend goed te genieten, ging me gewoon rustig uitzwaaien bij de gastouder enzo. Lekker :)

Hmm, nog een heel verhaal: ben per direct overgestapt van gastouderbureau: ons oude bureau heeft echt heel rare dingen gedaan en daardoor is onze gastouder bijna haar registratie kwijtgeraakt. Dankzij een welwillende en oplettende ambtenaar hier op 't stadhuis is dat niet gebeurd, (die vond het vreemd dat het voor dit gastouderbureau niet kon en voor het andere, waar ze veel meer kids van heeft, wel). Hebben ze haar eigen kids erbij geteld bij het aantal kinderen dat ze opvangt en zodoende zou ze dus volgens hen teveel kids opvangen. Maarja: haar man is 24/7 thuis, dus haar kids tellen niet mee in die telling.
    Bizarre is dat dit allemaal al een maand speelt en dat wij al die tijd niet zijn ingelicht door het gastouderbureau. Terwijl we, als ze haar registratie wel kwijt was geraakt, een heleboel belastinggeld terug hadden mogen betalen! (Om nog maar niet te spreken van de -stel-nou-dat dat ze geen goeie opvang zou hebben geboden en Thirza niet op een goede plek zou zitten: dan wil je dat toch weten als ouder? Nou weet ik zelf wel dat het daar helemaal OK is, maar goed...)
    Maar per donderdag valt Thirza onder dat andere gastouderbureau, ik kon gelukkig per direct opzeggen :)
    Ga er een dikke vette klacht over indienen bij de overkoepelende organisatie. Wat mij betreft raken ze hun licentie kwijt. Wat een wangedrag zeg!

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, ja klopt was Devy die die links gaf maar ik bedacht me net dat zij twijfelde tussen een doek om te knopen en de Mei Tai.
    @Elin, ik lees nu overal dat de Beco butterfly juist is voor pasgeborene omdat die een babyinzet heeft.

Ik ga toch voor een voorgevormde draagdoek, en twijfel nu tussen deze 2 namen.
    Wordt vervolgd.

@Elin, he wat balen zeg dat Alec ook ziek is. Veel beterschap! Dat is toch wel het fijne van een oppasoma.. dan heb je nooit het probleem dat er plotseling iemand van jullie moet thuisblijven.
    Ben je met je schoonmoeder net zo vertrouwd als met je eigen moeder? Ik bedoel laat je Alec met koorts bij beide met een gerust hart achter?

@Rozemarijke, wat een raar verhaal!! Tjee, moet je niet aan denken nee als je zoiets te laat zou horen.
    Hier ook een verkouden manneke!

@Eerste verlofdag was lekker, maar op dinsdag ben ik altijd al vrij. Morgen ben ik voor het eerst sinds bijna 22 maanden weer eens een dagje alleen thuis (Gijs gaat naar het KDV). Ik ben er bijna zenuwachtig om ha ha ha.. ik kan me niet meer herinneren hoe het is om zoveel tijd te hebben. Heb de dag ook al 3x volgepland met allerlei klusjes.

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Geniet van je vrije dag lob. Lijkt me inderdaad heel vreemd, maar wel fijn hoor. En voor gijs is het ook fijn als hij in zijn ritme blijft.
    Ik laat alec liever bij mijn moeder dan bij mijn schoonmoeder, omdat zij er soms andere ideeën op na houdt. Vooral wat betreft eten, snoepen en tv kijken. Maar alec is wel dol op haar.
    maar nu hij ziek is wil hij toch alleen maar mama.

6. raspberry

In plaats van dat ze met d'r dikke buik gewoon even een dag gaat relaxen.... Gek mens! ;)

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Nou meiden ik heb nu ook nog buikgriep te
    pakken. Alles onder gespuugd vannacht.
    En alec heeft de hele nacht doorgeslapen. Zul je altijd zien. Ben jezelf de hele nacht op als je kind een keer slaapt.

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ah meen je niet! Hoe verzin je het!
    Veel beterschap Elin! Ben je thuis vandaag? En is Alec bij jou? Ik hoop dat je een beetje kunt uitzieken.
    Ja ook al heb je goeie oppas, dan nog wil een ziek kindje eigenlijk alleen maar mama natuurlijk.

Ik heb alle kleertjes van Gijs uitgezocht en opgeborgen. Lag nu nog in stapels op zolder :). Babykamer goed gepoetst.
    En verder ben ik lekker aan het wassen en strijken... niet normaal hoe snel het nu gaat, en eigenlijk helemaal niet zo'n vervelend werk als je in je eentje bent!

Onze nacht was vreselijk! Gijs had volgens mij echt nachtmerries. Ik kreeg hem niet rustig.

9. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    hier ook een vermoeiend nachtje... Luca wordt al 2 nachten rond 3:30 wakker en gaat dan doodleuk liggen zingen en kletsen in zijn bed en roept na een tijdje dat hij naar beneden wil. Ik vertel hem dan dat het nacht is, dat hij een schone luier krijgt en dan weer in bed gaat slapen. Dit accepteert hij allemaal, maar het duurt toch wel een uurtje voordat hij weer slaapt. En ondertussen zingt/speelt/kletst hij vrolijk verder. Oké, het is beter dan huilen, maar je ligt er toch wakker van. Hij slaapt dan wel de volgende ochtend tot 8:30-9:00. Ik hoop niet dat hij er een gewoonte van gaat maken (van het 's nachts willen spelen dan, met pas rond 8:30 opstaan kan ik wel leven:D). En zelf slaap ik zo ontzettend slecht. pfff! ben dan ook helemaal gebroken; heb echt geen kracht meer in mijn lijf. En dan die constante misselijkheid en ik heb ook een humeur om op te schieten...
    Rozemarijke: wat een verhaal van dat gastouderbureau, echt belachelijk! Thirza heeft dus een verkoudheid onder de leden; ik hoop dat ze er niet echt ziek van wordt!
    Lob: geniet ook een beetje van je verlof hè?! Pak je rust, want je weet niet wanneer de baby zich aandient! Kan me voorstellen dat je het heel gek vindt allleen thuis te zijn; ik vind het altijd ook wel even heerlijk!
    Elin: o bah, buikgriep! Hopenlijk knap je snel op; ik vind buikgriep altijd het vervelendste ziek zijn. Beterschap! Hoe gaat het met Alec?

10. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Zo lob jij bent goed bezig. Leuk om al die eerste kleertjes weer in je handen te hebben hè?

Elise vermoeiend zeg. Hoop dat als je volhoudt luca snel begrijpt dat de nacht is om te slapen. Het ging zo lekker bij jullie en uitgerekend nu je zwanger bent, gaat hij weer spoken. Boefje!

alec is bij oma en heeft vanmiddag een kinderfeestje. Hij is weet vrolijker, wil alleen nog steeds niet eten. Hij wordt echt boos als ik vraag of hij wil eten.

Devy hoe is het daar?

11. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hai meiden,
    Oei, kindje ziek, zelf ziek en zwanger/....... pfff....... dat is wel heel vervelend zeg! Hoeveel weken ben je nu zwanger? Hoop dat de misselijikheid en het total brakke gevoel langzaam minder gaat worden.
    Rozemarijke, hoe gaat het bij jullie? Begin je al een beetje te wennen aan dooslapen?
    HIer hebben we even een kiezendrama; Julia giert het uit van de pijn in de avond of nacht. Strenge aanpak maar even overboord en troosten, troosten tot het weer over is. Gelukkig zijn het echt de laatste kiezen, zucht.... zoveel moeite voor een stel tanden die toch weer uitvallen :)

12. raspberry

@Elin: he, vervelend, zo'n ziekenboeg thuis! Hopelijk knap je snel op!

@Vlindertje: Balen dat het dan toch weer even drama is!
    Hier zijn twee kiezen nu, eindelijk, aan het doorkomen, (althans 1 is zeker door, de tweede bijna), en desondanks heeft ze de afgelopen 2 nachten doorgeslapen! Zo trots op d'r!
    Nog twee kiezen te gaan nu, en ik hoop dat die voor haar verjaardag nog doorkomen, dan kunnen we haar verjaardag vieren als afsluiting van een slechte periode en start van een goede periode :)
    Ze;f nog niet gewend aan het nieuwe ritme, dus ik lig de afgelopen dagen steeds vanaf 4/half 5 ofzo wakker en kan dan niet meer verder slapen :( Nouja, komt nog wel...

13. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, wat goed van d'r!
    Balen he dat wakker liggen 's nachts! Volgens mij duurt dat echt wel even voordat wij weer kunnen doorslapen!

@Elin, hoe gaat het nu met jullie?
    Ja heel leuk om die kleertjes weer te zien!
    Eten gaat hier 3 dagen super goed. Zal zo wel weer voorbij zijn, maar ik kan daar echt van genieten als Gijs lekker zit te eten.

@Elise, kletsen in bed :$ midden in de nacht? Wat een boefje is het toch! Ik hoop dat deze fase weer snel voorbij is!
    Ik neem ook wel rust ja, vanmorgen waren Joost en Gijs om 08.00 uur weg en ik dacht ik ga nog even op bed lezen en ineens schrok ik om 10.30 wakker :).

Ik maak me zorgen om Devy! Zou alles goed gaan?

14. raspberry

Heb ff gekeken, maar laatste post was hier op 30 oktober en daarna is ze niet meer op ZP geweest, (niet gereageerd altahsn). Hmm, ga ik me ook een beetje zorgen maken, zal toch niets met die kleine krummel in d'r buik zijn? :(

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hmm vreemd van devy. Maak me ook zorgen.

Hier zijn we weer aan de beterende hand.

Goed van je lob dat je ook wat rust neemt.

Rozemarijke thirza houdt het goede slapen goed vol.

Vlindertje jammer dat het weer wat minder gaat. Die rottanden ook. Terecht dat rozemarijke een klein feestje viert als alle tanden door zijn.
    Hier gaat de vlag dan ook uit.

16. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Vreemd.. ik hoop echt dat alles goed gaat met ze.

Hier wou Gijs vannacht Luca nadoen denk ik ;). Dat is helemaal vreemd als je kind midden in de nacht gaat kletsen en lachen.

Fijn dat jullie weer opknappen Elin!
    Hopelijk kunnen jullie het weekend ook nog een beetje rustig aan doen.

17. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Het is nu extra zwaar. Mijn vriend is begonnen met een andere functie en maakt lange dagen. Baal er soms best van.

Lob ook al zo een boef, hihi.

Het is toch niks voor devy om zo lang niks te posten.

18. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hi Meiden,

Das alweer even geleden!!! Lees nog steeds mee en hoop elke keer weer dat ze allemaal nu heerlijk gaan slapen.

Hier wordt Jamie nog maar 1x wakker rond 4 uur en dan krijgt hij warme melk en binnen 1 minuut slapen we allemaal weer.
    Soms slaapt hij door zoals afgelopen nacht dus de buisjes hebben echt wonderen gedaan!!!

Wilde jullie nog even het goede nieuws vertellen.. Zie mijn banner.. En een hart onder de riem steken dat het alleen maar beter kan gaan met de nachten.

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Is inderdaad niets voor Devy om zo lang niet te posten.

@Mamalijntje, proficiat!!!! Wat een super leuk nieuws!!
    Hoe is het verder? Hoe voel je je?

@Elin, mag je best van balen hoor!! Als mijn vriend laat thuis is dan baal ik ook. Het is best zwaar om alles alleen te doen... vroeg opstaan, kind naar de oppas brengen, werken, ophalen, eten koken, opruimen, kind in bad, kind in bed... en dan nog de klusjes in huis doen.
    Ik vond dat vooral de afgelopen weken echt super zwaar. Daarom ben ik echt heel blij met verlof. Gisteren was vriend ook laat thuis, maar ik was gewoon thuis en dan is het niet zo erg.
    Laat ik voorop stellen dat ik nooit zou willen stoppen met werken, volgens mij zou je me dan na 3 maanden al kunnen opsluiten, maar hele dagen thuis zijn geeft soms wel meer rust.

20. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Mama lijntje proficiat wat leuk. Wel grappig dat ondanks de slechte nachten bijna iedereen hier weer voor een tweede wil gaan. De leuke dingen winnen het toch van het slechte slapen hihi.

Ik vind het soms ook pittig lob, en vanavond heeft vriend ook weer een borrel dus nog later thuis. We waren al om half zes op, de dag is dan best lang, alec wilde eten, nadat hij de hele week nauwelijks heeft gegeten. Vanmorgen at hij 2 boterhammen achter elkaar op. Dat is nog nooit gebeurd haha.
    Dit weekend een beetje bijtanken.
    Ga zo lekker de voice kijken.

Deel Deze Pagina