Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden :)

Hier een zieke dame: verkouden en hoesten/schor. Vanochtend, na even troosten om 5 uur (papa uiteraard) nog geslapen tot 8 uur. Vanmiddag om 12 uur bekaf, dus op bed gedaan, duurde het tot kwart over twee voor ze eens sliep. En vervolgens tot half 6 geslapen en toen ben ik 'r maar wakker gaan maken. Zijn we net na het eten maar boodschappen gaan halen met Thirza mee, en die ligt nu 20 minuten op bed. Hopelijk betekent dat morgenochtend uitslapen ;) Heb iig even nieuwe dormiplant gehaald, als ik dan weer om 5 uur wakker ben, neem ik die en misschien val ik dan zelf ook nog ff in slaap :D
    Vanochtend trouwens getest, maar niks. Maar ook niet ongesteld, (verre van, volgens mij), dus denk dat we hier weer hetzelfde krijgen als bij Thirza: pas positief testen bij 2,5 week overtijd. Heb de neiging om de rest van m'n cyclus/tot een positieve test nu maar een condoom te gaan gebruiken, heb ik straks tenminste 'bewijs' dat onze datum echt klopt, want bij Thirza werden we bijna 3 weken terug gezet. Maar na de bevalling gaf de VK aan dat ze toch wel echt veel te laat was...

Nouja, we zien wel :) Zo ff lekker bankhangen nog en dan even een goed boek uitzoeken, voor als ik morgenochtend toch niet meer verder kan slapen ;)

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Spannend Rozemarijke!!
    Ik teste bij Gijs en nu ook weer ook pas na NOD positief. En dat terwijl ik hier op het forum zo vaak zie dat mensen al vroeg testen.
    Welke datum gaf de eerste echo dan bij Thirza aan? Klopte dat met jouw berekening?
    Ik zou gewoon niets zeggen over wanneer testen, maar alleen de datum van je laatste ongesteldheid.

Hoe is het met de zieke? Heeft ze vannacht nog een beetje geslapen?

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke spannend inderdaad, ben benieuwd!
    Ik testte al wel vroeg positief. Maar dat is inderdaad bij ideeën anders.
    Hier een gruwel nacht, alec kon gewoon niet slapen, geen idee waardoor niet.

4. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    mammalijntje: gefeliciteerd!!! Wat leuk! ik ben nu 8 weken, dus we zijn weer vlak bij elkaar uitgerekend!
    Rozemarijke: ik testte 2 dagen voor NOD positief deze keer. Maar ene vriendin van mij had hetzelfde als jij. Ieder lichaam reageert anders. wel spannend in ieder geval; ik duim voor je!
    Vlindertje: ik ben nu 8 weken. Ik neem het brakke en misselijke gevoel voor lief hoor; ben ook heel blij dat ik zwanger ben!
    Lob: ojee, heeft Luca Gijs op ideeën gebracht??? Je moet hem ook niet mee laten lezen...:D
    Elin: ik ben ook vaak lange dagen alleen; erg pittig. Gisteren hadden we een feestje van zijn werk en toen even goed gepraat met de vriendin van zijn collega en dat gaf veel herkenning over de lange dagen en het alleen zijn. Helpt altijd wel!

ik vraag me ook echt af hoe het met Devy gaat, maak me best een beetje zorgen!
    Hier gaat het slapen weer goed; hij slaapt weer lekker door! Hij is ook supervrolijk; net lekker de stad in geweest en dat was heel gezellig!

5. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Bedankt meiden!!!
    Elise jij ook gefeliciteerd.. en volgens mij schelen onze jongens ook niet zoveel haha,,,

6. raspberry

@Mamalijntje: vergeet ik helemaal je te feliciteren! Bij deze dus: gefeliciteerd! :)

@Elin: balen zeg! :( Hopelijk vannacht beter!

Maak me ook zorgen over Devy, al bijna een week geen berichten van d'r.... Hoop maar dat alles goed is!

@all: tja, ik testte dus pas 2,5 week overtijd positief. Onze datum op basis van cycus was 30 oktober, echodatum 17 november, maar echoscopist zei toen dat het niet voldoende duidelijk was en met een paar weken opnieuw. Tweede echo 10 november, en bij 20-wekenecho steeds 31 oktober als datum. Maar de datum bleef dus 17 november, want die tweede datum was maar een week verschil met de eerste echo en dus bleef de eerste datum staan, terwijl die niet nauwkeurig was. Tja, dwarse echoscopist... :( Uiteindelijk op het eind van de zwangerschap nog maar weer eens mijn zorgen uitgesproken: wat als onze datum wel klopte en ze me maar overtijd lieten lopen.... Alle echo's er nog eens bijgenomen en toen dus door de VK alsnog op 10 november gezet. Ach ja: niet elk eitje is evenlang onderweg en nestelt even snel in, dus anderhalve week kon ik nog wel mee leven.
    Thirza is uiteindelijk de 23e geboren, en als dat niet spontaan was gebeurd, zou ik 2 dagen later ingeleid zijn. VK achteraf naar gevraagd: Ja, Thirza was toch wel een heel duidelijk te laat kindje, (o.a. geen huidsmeer, lange nagels, lang haar en zo nog wat dingen die ik zelf niet zo goed meer weet, maar die zij als professional dus wel had gezien ook bij Thirza).
    Dus heb deze keer niet zoveel zin meer in dat gezeur en hoop dat alles gewoon klopt met onze datum. Als het raak is nu, zou het eind juli/begin augustus ongeveer moeten worden :) (Nog niet zitten tellen precies ;)).

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke: rare gang van zaken hoor. Overtijd lopen lijkt me sowieso al niet prettig, risico's nemen toch toe. Ik wil daar eigenlijk wel een stem in hebben mocht dat gebeuren. Alec kwam met 39 weken, maar dat zegt niks voor een tweede volgens de VK. Hij was gewoon mooi af. Je kon gewoon zien dat hij 'klaar' was voor het leven buiten mama's buik.

Hoe gaat het nu met Thirza? Weer een beetje opgeknapt? Het ziekzijn seizoen is wel begonnen volgens mij. Wat wil je ook met zo'n weer. Bah!

Elise: ik heb best begrip voor mijn vriend, maar vooral vorige week toen ik niet lekker was, vond ik het heel zwaar, was ik echt blij als ik het slot in de deur hoorde dat hij thuiskwam.
    In de zomer is het ook nog anders, dan ga je nog wat later naar buiten, maar nu is het zo vroeg donker.

Lob: hoe is het met Gijs? Slaapt hij nog steeds lekker in zijn eigen bedje?

Hier een redelijke nacht, 2x wakker, maar wel om 6 uur klaaaaaar.
    Lekker op zondag, haha.

Wat zou er toch met Devy zijn? Misschien heeft ze gewoon geen internetverbinding of is ze er even tussen uit, maar vind het toch vreemd hoor.

8. raspberry

Ja, misschien is het iets heel stoms, maar bij zwangere vrouwen ga ik de laatste tijd toch ernstiger dingen denken :( (vriendin van me heeft 3 miskramen gehad het afgelopen jaar).

Hier een onrustige start van de nacht: half 10 moest papa even troosten, 11 uur even een jengel en weer verder gaan slapen, tot kwart voor 8. Was alleen zelf weer om 5 uur wakker en je zult zien dat tegen de tijd dat ik langer ga slapen 's ochtends, Thirza haar slaaptekort wel ingehaald heeft en het gewoon weer half 7 ofzo wordt... ;)
    Verder heeft ze vandaag ook weer maar anderhalf uur geslapen. Denk dat dat door het ziek-zijn komt, (ze knapt wel wat op, hoest komt nu goed los, maar ze is nog echt wel ziek), want ze wordt niet uitgerust wakker...
    Verder denk ik zelf onderhand wel bijna zeker te weten dat ik zwanger ben: BV loopt enorm terug. Had ik altijd wel als ik ongesteld was, maar dit is echt abormaal, dus denk dat het daarvan komt ;) Maar goed gaan we meemaken dus ;)

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Nou Rozemarijke dat zou wel geweldig nieuws zijn!
    Wanneer ga je weer testen?

Dan is heel de ' harde ' kern van dit topic zwanger!

10. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik vind het ook echt heel vreemd. Tuurlijk kan Devy er even een weekje tussenuit zijn, maar de keren ervoor melde ze dat altijd even. Niet dat dat hoeft natuurlijk.... maar ik maak me nu ook best zorgen omdat ze zwanger is.

@Rozemarijke, super spannend zeg!!
    Zou echt tof zijn ja als iedereen die regelmatig schrijft weer zwanger zou zijn!!

Ik zag trouwens vanmorgen Onskleintje ergens voorbij komen en die is ook weer zwanger!
    Weet niet of je hier nog leest, maar zo ja dan van harte proficiat meid!!!!!

@Elin, ik vind alleen zijn ook zwaarder nu het donker is ja. ik de zomer gingen Gijs en ik dan nog wel eens stukje fietsen of zo maar nu zit je zo aan huis gekluisterd.

@Onze nacht ging super.... helemaal niet wakker geworden (Gijs dan ;)) en vanmorgen om 07.30 wakker.
    Ik kan me gewoon bijna niet voorstellen hoe lekker uitgerust ouders moeten zijn die dit vanaf een maand of 4 elke nacht ervaren. En dat terwijl dat toch veeeel vaker voorkomt dan wat wij meemaken.

Af en toe baal ik zo van mijn vriend. Wij leggen Gijs meestal om en om in bed 's avonds. Net zou hij het doen, maar dan heeft ie ineens geen zin om ernaast te gaan liggen (duurt laatste tijd ook wel erg lang voor ie slaapt) en dan wil ie Gijs maar gewoon laten huilen. Ik word dan kwaad en heb dan zoiets van laat maar ik doe zelf wel.
    Dan wordt hij ook kwaad en vindt dat we deze week maar eens moeten beginnen met laten huilen want het duurt nu al lang genoeg.
    Ik snap hem op zich wel, en ik wil er best eens over nadenken want ik snap ook wel dat we zo niet nog jaren kunnen doorgaan, maar ik wil niet gedwongen worden. En ik wil dit ook niet zomaar spontaan beslissen omdat hij deze keer geen zijn heeft. Als we dit gaan doen dan moeten we er allebei (dus ook ik) er voor de volle 100% achter staan en het consequent gaan volhouden.
    Maar volgens hem til ik er dan weer veel te zwaar aan, en moeten we het maar gewoon doen ;).

11. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob wij moeten er ook steeds bijblijven met in slaap vallen. Ik vind het niet zo erg. Alec wil altijd nog graag vertellen wat hij allemaal gedaan heeft dus meestal kletsen we nog even en dan gaat hij slapen.

En als gijs dan vervolgens de hele nacht doorslaapt zou ik er niks aan veranderen, maar goed ik kan niet voor jullie beslissen natuurlijk.
    Alleen als alec gaat keten dan ben ik wat strenger en ga ik weg, maar meestal gaat hij binnen 10 min slapen.
    Ik ben ook wel een watje hoor, ik kan er gewoon niet tegen als hij huilt.

Morgenavond heb ik trouwens mijn 20 weken echo. Spannend.

Ik hoop dat we snel van devy horen...

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Elin, ik vind hetzelfde! Overdag kan ik zo weglopen, hij slaapt 's nachts echt stukken beter en als ie echt gaat keten dan loop ik even een paar minuten weg en als ik terug kom dan snapt ie dat ie stil moet zijn en moet gaan slapen.
    Ik heb er eigenlijk ook geen probleem mee.....

13. raspberry

He meiden,

bij Thirza hebben we dat gewoon afgebouwd. Van samen op bed liggen naar er naast zitten, naar in de deurpost staan, naar buiten zicht, maar binnen gehoor aanwezig blijven met haar deur open. Inmiddels mag de deur dicht, mits de lamp op de gang aanblijft (schijnt dan door het raam boven haar deur).

Ik zou zelf ook wel echt af willen bouwen als we daar nu nog mee zaten, omdat een kind dit vaak zelf niet af gaat bouwen. Kennisje van me moet nog steeds een uur op het matras naast dochters bed liggen 's avonds en dat meisje is 5.... en ik denk zelf wel: hoe ouder ze worden, hoe dwingender ze hierin gaan zijn en hoe slimmer in de smoesjes en de maniertjes om je te manipuleren...

Maar goed, je kunt idd niet omdat de een even geen zin heeft, zeggen: OK, doen we gewoon niet meer. Hebben mannen toch wel een handje van he? Dat van: ik heb er geen zin meer in, dus we gaan dit niet meer doen.

Hier een goeie nacht. Thirza lag al vroeg op bed omdat ze gistermiddag weer maar anderhalf uur had geslapen, en werd vanochtend om 7 uur wakker omdat ze uit bed rolde, (ging echt hard trouwens! Volgens mij rolde ze om in haar slaap en landde vervolgens zo op haar rig op de grond.
    Nouja, voordeel is dat ze vanmiddag op tijd op bed kan en dan vanavond er ook weer op tijd in kan ;)

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, ik ken ook de verhalen van ouders met oudere kindjes en die er maar niet vanaf komen.
    Ik dacht altijd dat hoe ouder hoe makkelijker het zou gaan, omdat je ze dan alles kunt uitleggen maar schijnbaar werkt dat niet zo.
    Misschien is nu wel de beste leeftijd..
    Maar ik sta er nog niet helemaal achter, omdat ik het nog niet echt een probleem vind. En mijn boosheid naar mijn vriend kwam gisteren ook doordat hij er inderdaad spontaan geen zin meer in had... zo werkt dat niet.
    Ik ken die methode van steeds een beetje verder van zijn bedje weggaan, maar dat lukt hier voor geen meter.

Hier ook weer een super nacht! En om 07.45 hoorde ik meneer pas zijn deur open maken en daar kwam ie aangedribbeld.

15. raspberry

Dat stuitte hier eerst ook op verze hoor, maar door vast te houden aan onze strategie, ging ze dat toch wel accepteren. Helemaal vanzelf zal het iig niet gaan meer ;)

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hey meiden even een snel berichtje. Alles is gelukkig goed behalve met de modem. Internet lag praktisch plat en posten ging al helemaal niet. Nog steeds is het niet helemaal goed maar ik kan nu de site gelukkig laden (en posten) voordat ik eruit klap.
    Ik lees straks als het helemaal gefixt is weer bij.

17. raspberry

O, he, gelukkig dat het zoiets stoms is!

18. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Devy: gelukkig dat het maar het modem is, hihi! We maakten ons flink zorgen om je! eigenlijk zouden we elkaars mobiele nummer moeten hebben voor dit soort dingen, haha!
    lob: wat super dat Gijs zo goed slaapt! Misschien dat je vriend wel gelijk heeft in de zin van dat nu misschien het moment is om hem te leren alleen te gaan slapen 's avonds, maar ik zou het ook niet met laten huilen doen. Straks voelt hij zich zo onveilig dat hij de nachten ook weer gaat spoken!
    Rozemarijke: jullie ook weer een goede nacht! Gaat het al een beetje wennen?
    Elin: spannend, de 20 weken echo! Jullie wilden toch graag weten wat het wordt? Heb je zelf een voorgevoel?

Hier heeft Luca gisteravond tot 22:00 liggen feesten in bed voor hij sliep:(. Wel goed doorgeslapen, maar om 7:15 alweer wakker. Hij is wel heel vrolijk, dus het zal wel goed zijn. Ik ben gisteren met een vriendin naar de jonge gezinnenbeurs geweest; was gezellig! Luca heeft vandaag de hele tijd honger; ik sta echt versteld van wat hij toch allemaal naar binnen kan werken. Vast inhalen van het ziek zijn!

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    :$
    was dat alles?
    pffffffffffffff...
    fijn dat alles goed gaat, we maakten ons idd echt zorgen!

@Elin, hoe laat heb je de echo? Spannend he?

@Elise, nee laten huilen zie ik ook niet zitten. Bij zijn middagslaapje kon ik ook ineens van een op de andere dag weglopen dus ik hoop op nog zo'n wonder.
    Wat lekker zeg dat Luca zo goed eet!

20. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh Devy wat een opluchting. Ja ik dacht wel dat het zoiets was, maar ja, je weet maar nooit natuurlijk!

Elise: wat heerlijk dat Luca zo'n lekkerbek is. Alec eet zo slecht. Soms maak ik me wel zorgen. Hij weegt nog steeds 11 kilo (al een half jaar). Lijkt me zo fijn een kind dat graag smikkelt.

Afbouwen met erbij blijven met het naar bed gaan, gaat hier echt niet. Hij moet mama echt dichtbij hebben. Als ik wat verder weg ga staan, is het brullen. Ik kan en wil hem gewoon niet laten huilen. Ik snap wel dat dit niet eeuwig kan duren, maar ja, hij is nog geen 5, pas bijna 2 denk ik dan maar. En op het moment is hij in de bange fase, hij is van veel dingen bang, dus dit is sowieso niet het moment.
    Bovendien vind ik het niet doorslapen een groter probleem dan niet zelf in slaap vallen.

Ik heb de echo om 7 uur.
    En vind het superspannend, ben al de hele dag zenuwachtig.
    We willen inderdaad weten wat het wordt. Ik denk een meisje, mijn vriend denkt een jongen. Allebei even leuk. :)

Deel Deze Pagina