Oja, dat is waar ook, dat is vanavond al! Leuk zeg! Ben heel benieuwd, wat jullie krijgen! (Of ga je dat hier niet vertellen? ). Bij de termijnecho dus nog niets kunnen ontwaren?
Degenen van jullie die het willen weten, zal ik een pb sturen. Ik wil het in mijn omgeving wel geheim houden en je weet nooit wie er verder nog meeleest, haha.
Ik ben erg benieuwd Elin, maar ook vooral hoe het met de baby gaat! 20 weken ook alweer... wat gaat het toch snel!
Elin, hier ook nog even een echt super dat alles goed gaat met jullie nieuwe spruit! Hier weer een goeie nacht, en gisteren ging het naar bed brengen ook super. Ik bracht hem naar bed, maar hij wou de hele tijd uit bred kruipen. Ik ging daarom even op mijn kamer wat was opruimen en had me voorgenomen om na 4 minuten even te gaan kijken. Maar na 2 minuten stopte het huilen, ik hoorde hem nog een tijdje wat rommelen in bed en eindelijk is ie in slaap gevallen . Ik voel me schuldig, ben erg moe en heb zo'n last van mijn rug. Het regent dus in de achtertuin spelen is ook geen optie en daarom staat de tv al heel de ochtend aan. Gisteren wou ik lekker even alleen wat gaan winkelen maar wat een domper... mijn rug deed enorm veel pijn. Baal daar zo van, zoveel dingen gaan niet meer.
Lob: Voel je niet schuldig, hier stond de tv ook wat vaker aan de laatste tijd. Zeker toen ik me in het begin van de zwangerschap zo ziek voelde. Het is ook gewoon rotweer en wat moet je dan? Zeker als je ook nog last hebt van je rug. Ik heb misschien een tip. Alec vindt kleien helemaal het einde. Ik heb wat doosjes klei gekocht en zo'n eenvoudig kleimachinetje waar je verschillende vormpjes mee kunt maken, en hij wil niks anders meer. Hij vindt het schitterend. Misschien heeft Gijs al klei, maar anders zou je het eens kunnen proberen. Het is hier een groot succes en mama kan er lekker met een kopje thee en een boekje bijzitten. Voor Sinterklaas krijgt hij de klei-ijsmachine. Fijn dat het naar bed gaan zo super ging! Wij zijn helemaal happy met de goede echo. Want spannend is het zeker, als ze alles nakijken en opmeten. Dan besef je toch maar weer wat voor wonder het is. En weet je wat zo leuk is, ons nieuwe beebje lijkt op Alec, het gezichtje heeft precies hetzelfde profiel als dat van Alec.
Hoi meiden, Lob: hier staat de tv ook veeeel vaker aan dan ik zou willen op het moment. Maar ik ben zo moe en misselijk dat ik het even niet kan opbrengen om met hem te spelen de hele tijd. Luca is helemaal wild van bob de bouwer en heeft pas een aantal "bouwerauto's" gekregen. Daar kan hij heel zoet een half uur mee spelen. (als we gaan eten sjouwt hij ze allemaal 1 voor 1 naar de tafel en als ze dan allemaal op tafel staan kan hij eindelijk ook gaan zitten). Wat Elin zegt van die klei ga ik ook eens uitproberen! Elin: super dat alles goed was, bedankt voor je pb en wat leuk dat het nu al op Alec lijkt! Hier ging het inslapen weer wat moeilijk, maar tot 4:00 goed geslapen. Toen klaarwakker, lag maar te draaien en te jengelen en te roepen en even bij ons gelegen omdat hij ijskoud was (gaat steeds op het dekbed liggen ipv eronder) en uiteindelijk in een winterslaapzak om 6:30 in slaap gevallen nadat mijn man hem even ernstig toegesproken had. Ik ben een beetje bang dat het weer gaat beginnen; hij wilde echt wel slapen, maar het lukte hem gewoon niet. Geen idee wat hem dwarszat, ik hoop niet dat hij ziek wordt weer. Hij was om 8:15 wakker en gewoon heel lief. helemaal zelf naar de supermarkt gelopen en het grootste deel terug ook. Ik geef hem vanavond maar weer een extra Kindival; wie weet helpt het!
He meiden, @Lob; niet schuldig voelen hoor! Wat niet gaat, gaat niet en daar houdt hij echt niks aan over, wat extra tv kijken Enneh, wat goed dat hij zelf is gaan slapen gisteravond! Hier is boven blijven en wat rommelen of opruimen ook de overstap (geweest en soms nog als ze niet zo lekker is) om zelf in slaap te kunnen vallen. O en hier een leuke binnenactiviteit: we hebben een school/white-board bij Ikea gekocht waar ook een rol papier op kan, zodat ze er ook nog gewoon op kunnen tekenen. Thirza tekent zich helemaal het apezuur, (maarja, wat wil je met een moeder die creatief therapeut is ). @Elin: super dat alles goed was. Ik heb dat zelf bij Thirza nooit gehad dat ik dat spannend vond, ik ben daar vrij laconiek in moet ik bekennen... Weet wel dat er dingen kunnen zijn met een kindje, maar ik maak me er vooraf nooit zo druk over of dat het geval zal zijn, (tenzij ik door eerdere ervaringen met de neus op de feiten ben gedrukt. Ik kan af en toe wel even zitten piekeren hoe dat met nummer 2 zal gaan). Maar ik had tijdens de 20-wekenecho toen wel dat het idd een waar wonder is wat daar zomaar in je buik groeit, (e ondanks de misselijkheid enzo, vond ik het echt een voorrecht dat wij vrouwen degenen zijn die dat mee mogen maken ). @Elise: hier is het met ziek-zijn ook altijd even iets minder me slapen. Afgelopen weekend sliep ze wel door, maar werd ze rond 5 wel even wakker. En de start van de nacht verliep onrustiger. Oja, en ze sliep 's middags ineens maar anderhalf uur. Maar vannacht ging weer super en gistermiddag heeft ze weer 2 uur geslapen.
En ik heb een nieuwtje Wij gaan, als alles gaat zoals dat hoort, rond 13 juli een hummeltje erbij krijgen
Rozemarijke, van harte proficiat!!!! Wat een super gaaf nieuws!!!! ================================================== Leuk dat je meisje jouw creatieviteit heeft overgenomen. Dat moet een moeder trots maken! Gijs heeft het mijne ook overgenomen .... als ik hem zie krassen dan denk ik zijn toekomst toch ergens anders gaat liggen . @Elise, hoe ging het vannacht? @Elin, he klei vind ik ook een goeie tip! Ga ik meteen halen vanmiddag. Hebben jullie nog meer tips voor leuke Sint kado's? Ik had echt een baaldag gisteren zeg... het bleef regenen, dus uit wanhoop hebben we 's middags lekker 1,5 uurin bad gezeten. Wat moet je anders?
Haha lob! Maar lekker toch samen in bad. Vandaag regent het hier al weer. Bah! Lob bambino loco is leuk, moet je maar eens op googelen, verder vindt alec zijn houten fornuisje met pannetjes heel leuk. Als ik ga koken doet hij altijd mee. Verder zag ik bij bart smit een magic mat waar je met water op kan tekenen ook leuk.
@Rozemarijke Gefeliciteerd! Dat is nog eens goed nieuws. Hier ook een kleine kunstenares. Ze probeert al binnen de lijntjes te blijven (nogal moeilijk met oliepastel) en op lege bladen probeert ze zelf dingen te tekenen. laatst lag ik dubbel toen ze een poepie had getekend. Tsja je tekent waar het hart vol van is. @Elin Wat fijn dat alles goed was met je kleintje. De 20 weken echo vind ik altijd zo belangrijk en bij elke opmerking zoals het kindje heeft blaasvulling slaak ik weer een zucht van opluchting. En dat zullen jullie vast ook gedaan hebben. Die mat met water tekenen is inderdaad een uitkomst. Wij hebben de Nijntje versie. Het enige nadeel vind ik dat je ze niet mag wassen dus ik moet het ander tekenspul er echt bij uit de buurt houden. Maar het is een erg rommelvrije creatieve bezigheid. @Lob Hier staat de tv ook meer aan dan ik zou willen. Ik slaap erg slecht en ben door de zwangerschap ook niet meer zo fit. Vaak krijg ik echt harde buiken als ik alleen al 5 minuten sta. Maar het huishouden enzo moet toch gedaan worden dus bijt ik maar door de zure appel heen. En jij bent nog verder onderwe dus dan is het nog zwaarder. Gijs houdt er echt niets aan over dat mama wat vaker rust neemt. @All de modem problemen lijken zowat over te zijn gelukkig. Het is echt ontzettend irritant als je nauwelijks toegang hebt tot internet. Het slapen 's nachts is op het moment wel een probleem. Ze slaapt erg goed in 's avonds, maar ze wordt wel weer heel vaak wakker. Maar er is wel een ontzettende doorbraak geweest: Kyra doet een middagdut! Ze vindt haar nieuwe bed en kamer zo geweldig (en ook rustgevend) dat ze 's middags toch een uurtje wil slapen. Dat scheelt wel een stuk met haar vermoeidheid want ze had het eigenlijk nog steeds nodig maar ze wilde gewoon echt niet. Oh en Flupke ligt een stuk beter op schema dan Kyra! We zijn vorige week voor een 3d echo geweest toen ik precies 27 weken zwanger was en de metingen kwamen uit op ongeveer 26 weken. Dat ene weekje maakt helemaal niet veel uit en gezien onze lengte is het niet verwonderlijk dat ze wat kleiner is. Met de 33 weken krijg ik hoogstwaarschijnlijk nog een groeiecho. Ik heb goede hoop dat Flupke straks in een maatje 50 past in plaats van een 44!
Hier ook! Bah... Gijs is naar het kdv vandaag. Bambini loco is inderdaad leuk zo te zien!! Dat is echt iets voor Gijs. Ik ga ook eens op zoek naar een ander soort puzzel. Hij was daar helemaal gek op, maar die houten puzzels voor vanaf 1 jaar is ie wel beu. Iets van een keukentje willen we als kado geven als de baby komt.. Goed om te horen dat Alec daar mee speelt.. ik twijfelde er een beetje over. Op het kdv staat er ook eentje en daar speelt ie ook best regelmatig mee.
Hoi meiden, Rozemarijke: gefeliciteerd!!! Zo zie je maar; vertrouw op je gevoel! Echt gaaf! Lob: wij willen Luca een keukentje voor zijn verjaardag geven. Ik vind het keukentje van de IKEA erg leuk. Luca speelt op het kdv ook altijd in het keukentje. Devy: die harde buiken zijn echt naar. Ik had ze bij Luca vanaf week 23 vrijwel constant, maakte niet uit of ik rust nam of niet. Volgens de vk hoorde het er gewoon bij bij mij, dus ik houd mijn hart vast... Elin: hier is het gelukkig droog vandaag, maar ik kan echt tegen de muren opvliegen als het dan dagen achter elkaar regent... Ik heb me al voorgenomen om op de eerstvolgende regendag met hem naar het tuincentrum te gaan ofzo. gaan we vast kerstspullen kijken; alles beter dan de hele tijd in huis te moeten zitten! Luca deed er gisteravond weer ruim een uur over om in slaap te vallen. Vannacht om 2:00 lag hij te huilen, even bij hem geweest, toen nog wat onrustig tot 2:30 (maar ik hoefde er niet heen) en voor de rest niet meer gehoord. Slaap alleen zelf zo slecht, word er helemaal gek van. vanochtend werd Luca hoestend en schor wakker, dus helaas toch weer wat opgepikt hier. Hij ligt nu ook nog te feesten in bed, maar ik heb besloten dat hij tot 15:30 heeft om te slapen; dan maak ik hem wakker anders is het vanavond weer feest. Hij is verder wel heel lief en vrolijk; vanochtend even samen op de fiets weggeweest en die kwek van hem staat niet stil, gezellig hoor. Nog een weekje dan mogen we voor de echo, spannend! Ik loop wel al in mijn positiebroeken en pieker me suf hoe ik morgen op werk die buik ga verbergen...
@Elise, spannend zeg de eerste echo! Luca is wel lekker aan het spoken in bed zeg... Hoe lang slaapt ie overdag gemiddeld? Gijs heeft een hele tijd wel minimaal 3 uur geslapen overdag, maar nu hij wat beter slaapt slaapt ie veel minder of pas later en dan lukt het naar bed brengen 's avonds ook niet zo goed. Als ie nu 3 uur slaapt 's middags dan slaapt ie niet voor 20.30. Ik vind dat eigenlijk veel te laat omdat we hem daardoor uit een diepe slaap moeten halen als ie naar het kdv moet. Erg he dat slechte slapen? Ik word er ook helemaal gek van. Vannacht heb ik eindelijk weer eens redelijk geslapen, maar dat komt denk omdat de nachten ervoor vreselijk waren. @Devy, vervelend harde buiken! Heb er nu nog geen een gehad, maar bij Gijs wel en ik vond dat best een rotgevoel. Wat goed dat ze een middagslaapje doet!! Wel jammer dat de nachten weer minder gaan. Jij kunt je rust ook erg goed gebruiken!! Hi hi.. 44? Was Kyra zo klein? Fijn dat Flupke meer op schema ligt! Gijs woog ook niet veel voor een jongen (3100 gram). Weet nog wel dat iedereen zei dat ik niet teveel kleertjes in maat 56 moest kopen want daar waren ze zo uit...... nou Gijs echt niet hoor. Duurde bijna een half voor voordat ie in 62 zat. Ben benieuwd of deze baby groter zal zijn.
Och my, ik had voor Thirza niks in 50 hoeven kopen: dat paste direct al niet meer, (4330 gram en 53 cm). Maat 56 heeft ze trouwens ook maar 6 weken aangehad, toen ging ze al naar 62. Hoop dat dit frummeltje wat kleiner is als het zich aan gaat dienen @Harde buiken: hier bij Thirza ook wel gehad, maar dan echt als ik echt druk had gedaan. Vervelend als dat al bij het minste beetje inspanning komt! @buik verbergen: ik heb hier allerlei wijde tunieken enzo, daar verberg je een dikke buik prima mee Alhoewel er hier uiteraard nog niets te zien is. Als dat weer net zo gaat als bij Thirza, wordt het ook niet voor de 6 maanden, voordat mensen gaan durven vragen of ik misschien zwanger ben... (En dan achterover stuiteren als je vertelt hoe ver je bent )
@dikke buik verbergen: bij Luca kreeg ik met 8 weken al een buik en deze keer vrijwel meteen. een aantal mensen hebben al aan me gevraagd of ik zwanger ben omdat ik er volgens hen zwanger uitzie; heb een zwangere uitstraling. Ik heb ook wel wijde tunieken, maar mijn boezem is ook flink voller (en die was al niet zo klein...). Als de echo volgende week dan ook goed is, ga ik het op werk vertellen. Mijn leidinggevende weet het al; heb met hem een heel goed contact; hij vertelde mij het zelfs dat zijn vrouw met de pil was gestopt, dus vond dat hij het wel mocht weten. En verder weet mijn assistent het; kan het moeilijk verborgen houden met die misselijkheid en nu vangt zij wat dingen voor me op (zwaar tillen, vieze neuzen, enz.). Ik zal van de week eens proberen een buikfoto te maken; ik denk dat jullie schrikken, haha! Lob: Luca slaapt meestal ook 2,5-3 uur 's middags, maar ligt dan ook altijd pas rond 20:00 in bed. Hij is nog nooit eerder naar bed gegaan; dit is altijd al zijn ritme geweest. Volgens het cb zal eerder naar bed gaan vanzelf wel komen als hij naar school gaat. ach, ik vind het prima. Als we ergens eten hoeven we nooit op stel en sprong naar huis omdat hij naar bed moet. Maar als hij naar het kdv gaat de volgende dag let ik er idd op dat hij echt 20:00 in bed ligt. Ik zit hier nu trouwens in de kamer naast zijn kamer te typen en hij is nu al stil. Zou het dan toch een beetje verlatingsangst zijn? Hij is wel echt ontzettend vrolijk en lief de hele dag; het is echt weer genieten met hem!
Alec was 3200 gram, vond ik wel een mooi gewicht. Hij paste goed in maatje 50-56. Ze zeggen toch dat de tweede meestal zwaarder wordt? Elise: spannend die eerste echo, hoe ver ben je dan? En ik had bij Alec ook harde buiken vanaf 20 weken en ben uiteindelijk helemaal gestopt met werken vanaf 24 weken. Tot nu toe heb ik nog nergens last van, dus ik hoop dat dat zo blijft, want het is inderdaad een erg vervelend gevoel. Lastig zeg dat Luca net nu weer zo aan het spoken is. Net nu je je rust wel kunt gebruiken. Ik hoop dat het van tijdelijke aard is. Lob: heb je de klei nog geprobeerd. Alec wil echt niks anders meer. Zo heerlijk relaxed voor mama Als anderen nog sinterklaastips hebben, hoor ik dat ook graag. Het blijft moeilijk vind ik. En een maand later is zijn verjaardag alweer, maar dan krijg hij van ons een set van Thomas de Trein. Alec is helemaal niet van de Duplo, anders was dat leuk geweest. Hier gaat het slapen niet echt goed. Hij is ook vroeg wakker, 6 uur, maar ja, kunnen we 's ochtends rustig aan doen voordat ik moet werken haha. Ik heb het idee dat hij wakker wordt van de kou want hij woelt zich steeds bloot, misschien ga ik toch maar weer een slaapzakje aan doen. Nou ga aan het werk. Tis druk hier. Laatste maanden van het jaar is het altijd bikkelen!
@Elise Inderdaad spannnend je eerste echo. Een week klinkt niet zo lang maar ik vond het wachten toch wel moeilijk. Bij mij zie je in eerste instantie niet zo heel veel, alleen als je er heel erg op let. Toch maar een wijder tuniekje aandoen dan maar. En jij ook al zo'n last van harde buiken. Ik heb er ook heel erg snel last van. En dan hoef ik alleen maar gewoon een paar minuten achter elkaar te staan. Maar goed Flupke zit nog steeds veilg in mijn buik dus doe ik het er maar mee. In ieder geval is het fijn dat hij weer zo vrolijk is. Dat maakt het spoken voor een heel groot deel weer goed. Lob Als ik me het goed herinner ben jij ook geen lange dame dus misschien maken we gewoon kleinere kindjes. Ach ja, zolang ze het goed doen is dat al heel erg veel waard. En jongens maken vaak later een gigantische groeispurt. Ik geloof trouwens dat Kyra best wel wat groter wordt dan ik, want door het vele medicijngebruik heb ik een groeistilstand van een jaar gehad. En toen ik eindelijk aan mijn groeispurt begon werd ik ongesteld dus dat was ook niet van lange duur. @Rozemarijke Jij maakt geen kleintjes zeg. Ik snap goed dat je hoopt dat frummel nummer 2 ietsje kleiner wordt. Die tuniekjes zijn inderdaad erg handig maar ik geloof niet dat ik nu nog goed zou kunnen verbergen dat ik zwanger ben. Ik vermijd het nu om in de spiegel te kijken want mijn heupen en bovenbenen zijn ook duidelijk zwanger. Ik maak er natuurlijk geen drama van want ik ben ontzettend blij met de zwangerschap maar ik voel me nu al een olifant. @Elin Hier geen sinterklaas tips. Door de onenigheid met mijn schoonouders die ook om sinterklaas draait is het maar de vraag of we het dit jaar wel vieren. Wel balen zeg dat het slapen slecht gaat en het zo vroeg dag is. Ik ben heel erg blij dat Kyra het tegenwoordig wat later maakt. maar dat komt natuurlijk door die dag op de psz waar ze vroeger voor op moet staan terwijl we eerst nergens echt vroeg heen hoefden. Dat slaapzakje klinkt trouwens wel als een goed idee, ik hoop dat hij het nog ok vindt om er een te dragen. @All Hier waarschijnlijk geen sinterklaas...Even in het kort de situatie: schoonmoeder vond dat wij op sinterklaasavond maar naar hun moesten gaan zodat zij met kyra sinterklaas kon vieren zoals zij het zich altijd had voorgesteld (ondanks dat ze een hond hebben en het net wat beter gaat met haar huid, zonder het te overleggen maar alleen mee te delen, en zonder rekening te houden dat Kyra al een hoop prikkels te verwerken heeft en dat als wij dus ook sinterklaas wilden vieren en mijn ouders de gelegenheid daartoe wilde geven het 2 keer moeten vieren). Dat schoot bij mij in het verkeerde keelgat omdat het én niet goed is voor Kyra en ík degene ben die dan een overprikkeld kind met gigantische jeuk kan opvangen zowel overdag als 's nachts. Schoonmoeder bedoelt het allemaal goed maar in haar enthousiasme walst ze vaak over grenzen heen en dit keer geef ik niet toe. Het slapen was vannacht niet heel erg goed. Ze werd al heel snel wakker en na een uurtje sussen heeft ze in ons bed gelegen tot mijn man naar bed ging. Die heeft haar naar haar eigen bed gebracht maar om 4.30 was het weer raak. Uiteindelijk viel ze weer in slaap waarna ik maar verder heb geslapen in Kyra's bed omdat mijn man zo snurkte. En dat ging zo subtiel dat ik er zelfs in Kyra's kamer nog last van had.