Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Oh nog even een aanvulling: Kyra was 2580 gram en een geschatte 46/47 cm. Een klein miepje dus, en vanwege de zwangerschapsduur van 39.1 net niet dysmatuur.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Elin: ja, dat zeggen ze wel, dus ik houd mijn hart wel een beetje vast. Nog groter dan 4330 gram, zie ik niet zo zitten eigenlijk. Maar goed, ik ga overleggen of alles met groeiecho's in de gaten gehouden kan worden straks, en dan evt bijv maar inleiden op de uitgerekende datum...
    Maar ben voor nu eerst heel benieuwd of de echo straks uit gaat komen op onze datum (haha, dat duurt nog wel even, ik wil 'm niet te vroeg, want juist iets later kun je zo mooi precies al zo'n mooi minimensje helemaal in verhouding zien :) Broer en schoonzus hadden toen een paar weken eerder dan wij bij Thirza, en dan heb je echt zeg maar een soort van alien (megagroot hoofd, rare vorm nog) versus zo'n echt minimensje).
    Bij Thirza was dat dus bepaald niet, maar zat van de week te denken: haar koppie was steeds de laatste datum, en er komt dan een gemiddelde uitrollen, dat wordt je datum dan. Tja, en ze had (en heeft) nu eenmaal een heel klein hoofdje. Hoofdomtrek bij de geboorte was 43 cm! Qua gewicht en lengte bovenin de curve en met haar hoofdomtrek zat ze dus echt helemaal onderin... Maar goed, gaan we meemaken, met een week of 7-8 :)

@Sinterklaas: de schildersezel/schoolbord van Ikea is hier dus erg in trek :) Verder speelt Thirza al heel veel met haar 3+-laptopje van V-tech. Hier is Duplo wel helemaal het einde, (we hebben ook veel! Krijg je als er al twee mee groot zijn geworden ;)) Keukentje vind ze idd ook leuk, en daar kun je natuurlijk van alles bij kopen! Van dat plastic groente en fruit enzo. En zo naar de 2 jaar toe, gaan ze wel dingen herkennen en daar wat mee krijgen natuurlijk :)
    Mijn neefje krijgt van mijn ouders een gereedschaps/werkbankje. Heb ik er verschillende leuke van zien staan, o.a. bij Kruidvat een niet zo dure. En van die vrachtauto's met personenauto's erbovenop, vind ik ook altijd leuk. Of een speelhuisje, heeft Thirza hier vorig jaar gekregen, zo'n tent-achtig ding.
    O, en laatst in de babydump ging ze helemaal los op de hobbelbeesten. Ze hadden daar Woezel en Pip-hobbelbeesten toen in de aanbieding voor 25 euro geloof ik.

@Elise: bij een vriendin van mij zie je het ook direct, die hoeft echt niet lang te wachten met vertellen, want iedereen raadt het dan toch al wel :)
    Ach, heeft beide z'n voors en tegens. Bij Thirza reisde ik in eerste instantie nog veel met openbaar vervoer en dan was er bij drukte echt geen hond die voor me op ging staan. Of als ik zelf wel zat, dat oudere mensen bijvoorbeeld me aan stonden te kijken van: zo'n jonge meid, kan die nou niet even voor me opstaan?
    Maar ik heb tot het eind van de zwangerschap weinig last gehad van een in de weg zittende buik, (ja duh... :D), kon veel normale kleding aan (fijn dat de wijdere tunieken zo in waren :D) en kon ook tot het einde in m'n normale winterjas maatje 36 (wel parka).
    Maar zo'n echte mooie bolle buik miste ik wel eens, zeker toen al mijn organen helemaal weggedrukt werden... :( (En toen ze eruit kwam met d'r ruime 8,5 pond, snapten we pas goed waarom zelfs laxeermiddelen niets meer aan mijn verstopping deden enzo. Arme VK, kwam er bij de bevalling allemaal uit :D :D).

Hier heeft Thirza vannacht een persoonlijk record gevestigd, (nouja, niet helemaal, ze heeft ooit, bij een maand of 2-3 eens geslapen van 19-8). Maar vannacht dus van 19.30-7.10!!!! Wel om 10 over half 6 even een jengel, maar werd direct weer stil en toen was het dus 10 over 7! Ik rekende er al niet meer op dat ze ooit de klok rond zou gaan slapen, maar misschien gaan we het toch nog meemaken! :)

3. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Devy, wat jammer dat feest(!)dagen zo vaak de oorzaak zijn van strubbelingen binnen de familie.
    Is hier ook hoor!! Ben blij dat ik dit jaar (hopelijk) met Kerst in mijn kraambed lig... scheelt weer een hoop gedoe.
    En hartstikke goed dat je bij je standpunt blijft.
    Nee, ik ben ook niet groot... dat zeggen ze bij het cb ook altijd als ik me daar telkens verbaas over hoe klein Gijs blijft.... "uuhhh kijk even naar jezelf" zeggen ze dan...
    Wat een rotnacht zeg!
    Is Kyra nu al op de psz geweest?

@Rozemarijke, super record!
    Hopelijk gaat die theorie van 2e keer een grotere baby niet op bij jullie!

@Elin, klei heb ik gisteren gekocht, maar Gijs was/is gisteren en vandaag naar het kdv dus we gaan het pas vrijdag proberen :).
    Gijs krijgt met de Sint zo'n kleine kruiwagen met veger en schep (speelt ie op de kinderboerderij altijd mee), en ook iets van een gereedschapsbank.
    3+ laptop vind ik ook een goed idee.
    Verder vraag ik veel boekjes en puzzels want daar speelt ie toch het liefst mee.
    Duplo doet ie ook weinig mee, net als Little People.

@Hier weer een rotnacht.. nachtmerries denk ik!
    Ik ga nu Gijs zijn kamer even schilderen... verstandig? Mischien niet zo maar een zwangere vrouw met nesteldrang is niet te stoppen :D.

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Wat een onbegrip Devy! Jammer dat daardoor de hele Sinterklaas in het water valt.

Hier ook gedoe hoor rondom Sinterklaas. Mijn schoonmoeder gaat er maar weer van uit dat we het samen vieren en dan wel op haar manier. Schoonzus belde van de week op (met haar heb ik niet zo'n geweldige band) wanneer we het 'vierden', want 4 december konden ze niet en 5 december 's ochtends niet. Nou dan zit ik ook tegen het plafond hoor, zeker met die gierende zwangerschapshormonen. We zien schoonzus en zwager mss vier keer per jaar bij schoonouders en dan wel eisen stellen voor Sinterklaas. Dan willen ze ineens de leuke oom en tante uithangen.
    Ik trek me er verder niks van aan. Wij doen zondagochtend pakjesochtend met zijn drieeen en de opa's en oma's mogen koffie met wat lekkers komen drinken.
    En dan hebben we het nog niet over kerst gehad......

Bij mij zie je ook nauwelijks dat ik zwanger ben. Laatst vroeg iemand waar ik de baby had verstopt. :D
    Maar ik begin nu wel te groeien hoor en dat mag ook!

Rozemarijke: We hebben zo'n klein Bosch werkbankje gekocht. Net als Luca is Alec gek op Bob de Bouwer en als papa bezig met gereedschap, wil hij ook!

Schoonmaken vindt hij trouwens ook leuk, dus ik wilde wat speelgoedschoonmaakspullen kopen, maar dat is bijna altijd rose. Stom toch? Alsof jongens niet kunnen schoonmaken, haha.

5. raspberry

Ja, erg he? Schoonmaken is blijkbaar alleen voor meisjes! Belachelijk.

@Sinterklaas: vermoeiend als anderen je agenda willen bepalen. Mijn schoonmoeder had er een handje van dat met kerst te doen: ze verwachtte ons elk jaar met kerst. Ja, en mijn ouders die aan de andere kant van het land wonen dan?
    Ik denk dat wij het dit jaar ook rustig houden. Als ik weer zo misselijk word als bij Thirza, heb ik toch nergens zin in en ga ik niet in het rookhol van mijn schoonouders nog misselijker zitten worden.
    Gelukkig accepteert schoonmoeders dat wel. Mijn ouders zijn erg van de: gezellig als je komt en prima als je andere plannen maakt. Erg fijn, die vrijheid :) Als ze iets bedenken, wordt dat ook altijd gecehckt van: Zouden jullie zin hebben om.... In plaats van: Ja, eerste kerstdag hebben we hier een familiemaaltijd, dus... ;)

Maar Devy: groot gelijk hoor, dat je nu nog niet met Kyra weer daar wilt zitten!
    Zat laatst te denken trouwens, is dat anti-allergene hondje dat de Obama's ook hebben, niet wat voor jullie? ;)

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    He meiden,

Mag ik hier af en toe nog eens inbreken of niet??
    Joas slaapt nog steeds beroerd..
    Klees hier gelukkig wel beteren dingen!!
    Rozemarijke: Jou dochtertje slaapt nu ook veel beter? wat fijn zeg!!
    Wat hebben jullie daarvoor gedaan en ik zie dat je zwanger bent!!
    Wat leuk gefeliciteerd!

Nu Joas nog niet doorslaapt zie ik het nog steeds niet zitten voor een 2e.. Maar misschien is het 2e kindje juist heel makkelijk!
    We gaan er wel voor hoor, maar af en toe zie ik het ngo niet echt zitten. hebben jullie dat niet?

Ik wil vanaf vandaag sleepzz gaan gebruiken. Heeft dat bij jullie geholpen? Gaven jullie dan 1 tabletje of meer??
    En ik heb niet die Junior omdat ze die niet verkochten..
    is dat erg?

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Jannn, jammer zeg dat je manneke nog spookt 's nachts.
    Af en toe zie ik het ook nog niet zitten hoor, maar ik heb er wel onwijs veel zin in. De eerste maanden zullen echt bikkelen worden, ik verwacht pas over een maand of 6 weer een beetje rust te krijgen. Maar in de eerste plaats wordt het vast ook super gezellig met zijn viertjes!

Sleepzz heeft bij ons niet geholpen, ik had een siroop dus weet niet hoe die tabletjes werken.

@Roze schoonmaakspulletjes, vreselijk achterhaald!!! Belachelijk. Ik wou een stofzuigertje kopen maar ik zie alleen maar roze roze roze ;). Wat is daar de bedoeling van? Moeten we jonge kindjes soms leren dat schoonmaken voor meisjes is? :x

@Kerst, hier ook vaak gedonder met schoonouders. Mijn ouders zijn begripvol, hebben zich voorgenomen ons nooit ergens toe te "dwingen" omdat ze dat thuis vroeger wel hadden, en als we willen komen zijn we meer dan welkom.
    Wij hebben geen zin om 2 dagen en een avond opgeeist te worden door familie en vinden eigen gezin/vrienden ook belangrijk. Maar dat snappen schoonouders echt niet. Die zitten het liefst heel de Kerst met familie met alle ooms/tantes/neefjes/nichtjes bij elkaar en willen ons daar graag bij hebben.

@Sint, doen we DIT JAAR 1 dag bij ouders en 1 dag bij schoonouders. Heb op dit moment geen zin in hoop boodschappen en veel mensen over de vloer, maar volgende jaren kunnen ze gezamelijk een middagje langskomen en verder doen we met het gezin wat.

8. raspberry

@Jannn: we hebben er eigenlijk weinig voor gedaan dat Thirza door is gaan slapen. Is toch voor het grootste deel een verandering in haarzelf geweest. Wij hebben een paar weken terug weer eens geprobeerd wat er gebeurde als papa ging troosten en dat was met 5 minuten huilen bekeken. Wel daarna nog 2-3 keer wakker na een kwartier en weer huilen, maar de daaropvolgende 3 nachten was ze enkel rond 1 en 4 even wakker en snel door papa te troosten, ging steeds gemakkelijker, (nacht 4 enkel even een aai over haar bol). Daarna heeft ze 4 of 5 nachten doorgeslapen, toen weer even een paar keer wakker 's nachts (niet zo lekker), en als ze goed in d'r vel zit, slaapt ze sindsdien dus door. Wat dus idd het grootste gedeelte van de nachten is. Denk zo'n 90% ofzo, op dit moment.

Dat is allemaal trouwens gebeurd precies op het moment dat ik zwanger ben geworden :D
    Je hoort trouwens ook wel regelmatig dat nachtbrakertjes ineens door gaan slapen als er een brusje komt...

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Nou Rozemarijke dan moet ik toch maar eens mn best gaan doen ;)

10. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Haha rozemarijke, ik wacht nog op dat wonder.
    we hebben nog 19 weken.

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Elin: Hoevaak komt jou kindje dan nog snachts en hoelang is hij/zij dan wakker?

12. raspberry

@Elin: ja, dan hoor je dus echt dat ze door gaan slapen zodra het nieuwe brusje er is...
    Dus er is nog hoop :)

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Dat varieert van minimaal 1 a 2 keer tot elke 2 uur wakker.
    Hij is meestal niet lang wakker, als mama maar vlug komt. En ik lig regelmatig bij hem in zijn bedje. Het is wel slopend momenteel, want ben 21 weken zwanger en vind het best zwaar, dus ik hoop echt dat hij een keer beter gaat slapen.

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Elin: Slopend zeg.. Leg jou zoontje al in een peuterbed dan??
    Sterkte joh!!
    Zijn jullie wel bewust voor 2e gegaan?
    Ik zie het echt nog niet zitten want hij slaapt ook zoo slecht...

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ja hij ligt al een maand of 2 in een groot bed.
    Ja was wel bewust, de wens was sterker! Ik vind het ook leuk dat het leeftijdsverschil niet heel groot is straks.
    En ondertussen hoop ik nog steeds dat hij een keer gaat doorslapen.

16. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Elin: fijn dat je nu nog geen last hebt van harde buiken. Bij Luca begonnen ze in week 23 en moest op kantoor gaan werken in plaats van voor de klas met 25 weken. Maar jouw verhaal geeft me weer een beetje moed!
    Lob: ik had dat ook al gemerkt, dat al het schoonmaakspeelgoed roze is, heel stom. Ik kreeg laatst ook een rare opmerking toen ik vertelde dat we Luca een keukentje willen geven. "voor een jongen???" was de reactie; net alsof jongens koken niet leuk kunnen vinden!
    Devy: klinkt niet gezellig; dat meningsverschil met je schoonouders. ik hoop dat je schoonmoeder snel inziet dat ze ongelijk heeft!
    Rozemarijke: hoe voel je je? Ben je nog niet misselijk? Ik dacht deze keer de dans te ontspringen maar zo rond de 6 weken hakte het er in volle vaart in... Maar je went er weer aan!

@Sinterklaas: wij gaan maandag 6 december kerstshoppen in Oberhausen. Nou is dan ook een auto-evenement in Essen en mijn man stelde voor om dan zondag al te gaan zodat hij en mijn vader (allebei autogek) dan op zondag naar Essen konden. Dus we hebben als verrassing voor mijn ouders een hotel geboekt voor Sinterklaasavond; heb er helemaal zin in! Mijn ouders staan altijd voor ons klaar dus we vonden het leuk om hen dit te geven. En aangezien het mijn mans idee was, hoef ik het ook niet te verantwoorden aan mijn schoonmoeder. Kwam net met boodschappen doen mijn broertje tegen en die vindt het wel jammer dat we er niet zijn, want hij en zijn vriendin willen Luca wel graag een kadootje geven (ze zien hem ook heel vaak en Luca is helemaal gek op hen). Dus nu hebben we gewoon afgesproken dat ze gezellig komen eten in het weekend ervoor en dat we dan een beetje Sinterklaas vieren. Iedereen blij!

Inslapen gaat hier nog steeds heel moeilijk, maar hij slaapt gelukkig wel door. Gisteren op het kdv niet geslapen en hij lag gisteren om 20:00 meteen in dromenland tot 8:15 vanochtend! Volgens mij ook een record voor hem!
    Naar werk heb ik een wijde jurk aangetrokken en niemand had het in de gaten (alhoewel ik af en toe wel mensen betrap dat ze naar mijn buik kijken, dus ik denk dat ze wel iets door hebben...).

17. raspberry

Hihi, als je de komende weken allemaal wijde dingen aan hebt, weet iedereen natuurlijk ook wel hoe laat het is :D

Hier behalve moe verder nog geen klachten. Maar dat was bij Thirza ook, en bij 7-8 weken kotsmisselijk, dus daar reken ik nu maar wel op, dan kan het niet tegenvallen ;)
    Heb er de vorige keer wel medicijnen bij moeten hebben, was ecxht 24/7 misselijk en tot en met 7 mnd :(

18. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Elise klinkt goed je sinterklaas weekend! En een keukentje is superleuk, alec vindt het geweldig, maar hij is ook gek op echte 'jongens' dingen. Heb hem weleens een pop gegeven, maar dat vindt hij niks, en in mijn oude poppewagen doet hij alles behalve poppen.
    Hoe doen jullie het met inslapen als het moeizaam gaat, erbij blijven?

19. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Rozemarijke: daarom denk ik dat veel mensen het ook al door hebben, hihi! Ik ben ook 24/7 misselijk, maar spuug alleen 's ochtends en vorige keer stopte het met 16 weken, dus daar hoop ik nu ook op!
    Elin: Luca moet ook niks van poppen hebben, zijn knuffels daarentegen vindt hij allemaal erg lief! Wij blijven er niet bij als het inslapen moeilijk gaat. Luca huilt ook niet, maar ligt maar te woelen en te draaien en geeft af en toe een jengel. Als hij huilt gaan we terug naar boven, leggen hem goed, kus en dan gaan we weer en uiteindelijk valt hij wel zelf in slaap, maar het duurt gewoon heel lang.

Vandaag een dagje bij mijn ouders geweest. Mijn moeder had onze oude duplo trein tevoorschijn gehaald en dat vond Luca helemaal geweldig. Mijn man en vader gingen F1 kijken en ik heb lekker op de bank gelegen en werd verzorgd door mijn moedertje; heerlijk om af en toe weer even kind te zijn:D. Luca heeft een kamertje bij mijn ouders thuis en lag daar heerlijk te slapen, moest hem zelfs wakker maken. Mijn moeder en ik hadden allebei geen zin meer om te koken, dus we zijn naar de pannenkoekenboerderij geweest, waar Luca weer enorm veel heeft gegeten en het weer supergoed deed. Alleen ben ik nu kotsmisselijk; eigen schuld, dikke bult! Maar het was wel gezellig!

20. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hi dames, het is rustig hier! Hopelijk betekent dat goedslapende peuters!

Hier helaas nog steeds onrustige nachten en tegen 6 uur wakker. Inmiddels eet Alec wel weer erg goed, na maanden van slecht eten. Zo fijn!

Deel Deze Pagina