Gijs: kiss syndroom reflux eczeem verkouden sinds week 3 Alec Verborgen reflux Eczeem Kyra Eczeem Geen geconstateerde reflux, maar wel erg spugerig (na de ene borst verschonen en daarna de andere borst kon bijvoorbeeld niet want dan kwam alles er weer uit) Lotte Verborgen reflux KNO problemen, krijgt op 10-2 buisjes Thirza *kiss-syndroom *oorontstekingen, voortdurend verkouden met groene snot en loopneuzen en reflux --> koemelkallergie (over sinds we op dieet waren) *eczeem Dylan verborgen reflux koeimelkallergie eczeem bijna altijd verkouden tot nu toe. Demi Reflux KNO-problemen (altijd verkouden, buisjes, neusamandelen verwijderd, maar nog steeds altijd verkouden al is het ietsje minder) Kay KNO problemen (krijgt 23-02-2010) buisjes en zijn neusamandel wordt verwijderd Jamie KNO problemen
Heb het lijstje ook even aangevult... Ben er blij mee want ik zat al langer te zoeken naar vergelijkenissen.. En zie wel een patroon.. Met name het KNO, Reflux en eczeem... Hier gaat alles redelijk.. Zijn beide erg ziek geweest.. Jamie 40,5 en ik 41 graden koorts.. Jamie weer ontstoken oren en 5e ziekte erbij en ik kreeg er een zware griep van dus heel wat slapeloze nachten gehad
Weet niet hoe ik het bij het lijstje moet krijgen , maar Tigo heeft dus reflux. @Elin Oppakken/neerleggen methode houd in dat je je kindje oppakt wanneer het huilt en direct weer neerlegt wanneer hij/zij stopt met huilen.Vanaf een bepaalde leeftijd alleen neerleggen.Ben nog niet zover in het boek dus durf er niet te veel over te zeggen haha. Heb van de week toevallig ook het boekje van Dr. Estevill besteld via Bol.com en kwam toen ook terecht bij een ander boek genaamd " de baby fluisteraar lost alles op "" van Tracy Hogg. Het is geen zweverig boek , zoals de titel doet denken. Vind het boekje slaap kindje slaap denk ik moeilijker toe te passen dan de oppakken/neerleggen methode dus ga dat eerst proberen. Tracy gaat net als Dr. Estevill uit van attributen dus wat dat betreft lijkt het heel erg op elkaar. Vind het een goed boek en gaat ook in op slaapproblemen van kinderen tot 3 jaar en hoe die op te lossen. Hier een redelijke nacht , maar nog verre van goed.
Gijs: kiss syndroom reflux eczeem verkouden sinds week 3 Alec Verborgen reflux Eczeem Kyra Eczeem Geen geconstateerde reflux, maar wel erg spugerig (na de ene borst verschonen en daarna de andere borst kon bijvoorbeeld niet want dan kwam alles er weer uit) Lotte Verborgen reflux KNO problemen, krijgt op 10-2 buisjes Thirza *kiss-syndroom *oorontstekingen, voortdurend verkouden met groene snot en loopneuzen en reflux --> koemelkallergie (over sinds we op dieet waren) *eczeem Dylan verborgen reflux koeimelkallergie eczeem bijna altijd verkouden tot nu toe. Demi Reflux KNO-problemen (altijd verkouden, buisjes, neusamandelen verwijderd, maar nog steeds altijd verkouden al is het ietsje minder) Kay KNO problemen (krijgt 23-02-2010) buisjes en zijn neusamandel wordt verwijderd Jamie KNO problemen Tigo Reflux
Ik heb het lijstje even voor je aangepast Rhythem (je quote, voegt je eigen tekst toe en haalt de [.Quote.] stukjes aan het begin en einde weg). Dat klinkt ook wel goed die oppak methode. Er zijn alleen zo veel methodes en veel ervan spreken elkaar ook weer tegen. Aan de ene kant is dat fijn want meer methodes betekent ook meer kans dat je er een vindt die bij je kindje en je opvoedmethode past. maar aan de andere kant werkt het ook de twijfel in de hand van doe ik het wel goed, en voordat je de juiste methode hebt gevonden (als die er al is) ben je vaak wel eventjes zoet.
@Devy: hihi, ik zie het zo voor me (Die tunnel) Nou, als ik het lijstje zo zie, is wel duidelijk dat onze kids een goede reden hebben om niet door te slapen. Hier gaat het overigens idd echt beter nu ze geen last meer heeft van kiezen en oren Vannacht dus even iets minder dan de afgelopen nachten, maar ze heeft vanochtend na 2,5 uur wakker 3 uur geslapen en ligt er nu na 2,5 uur wakker weer in. Hardstikke snotterig, (wel voor het eerst helder snot!!! Denk dat ze nu voor het eerst volledig koemelkvrij is, (afgelopen tijd een paar dingen gegeten waarvan ik dacht dat het veilig was. NOT ). Maar goed, ze slaapt vandaag als een os: zoveel heeft ze d'r hele leven nog niet geslapen overdag...! Babyfoon gescoord via internet, voor 35 euro eentje van philips met terugspreekfunctie (handig als ze wat groter zijn en je gaan roepen ). Niet dat ik die functie er nou perse op wilde, maar deze was de goedkoopste die ik zo kon vinden Kan ik het weekend weer relaxed bankhangen zonder steeds naar de gang te moeten lopen om te horen of het nou wel of niet stil is... (Wat dat betreft heb ik ook gewoon niet zulke goeie oren helaas).
Wel uitkijken met die terugspreekfunctie he. Mijn man heeft het een keer gedaan en Kyra schrok zich toen een hoedje, het arme schaap. En tsja ik ben denk ik een vrij maffe mama met een tik voor het uitproberen van de meeste dingen die voor Kyra bestemd zijn. Ik heb haar matras getest, als ze een flesje melk krijgt proef ik altijd eerst, ik proef haar eten voor, ik heb in haar minispeelgoed tent gezeten, en nu ook dus die tunnel. Ach mijn oppaskindjes zeiden al dat ik de mafste was die ze ooit gehad hadden (wel positief hoor) omdat ik gewoon mee speelde met wat ze wilden. Met de rode badjas van het kindje omgeslagen was ik de vampierendokter en ik flipode ook niet onverdienstelijk hehe.
Hihi, ik zal je maar niet voorstellen aan de kids van m'n man (Die kunnen nogal druk worden van gek gedrag... (en dan bedoel ik dus niet een beetje druk, maar echt echt druk... Maar misschien hebben ze wel een tik meegekregen van de ADHD van m'n man ).
O, en die terugspreekfunctie, die gaan we eerst wel eens spelend testen denk ik. Maar dat is voor later, nu nog ff niet, want als ze je hoort als ze wakker is, moet ze er ook direct uit, terwijl als ze niks in de gaten heeft, ze vaak zo een half uur kan spelen in bed, (moet ze wel een beetje fit zijn). Vriendin van me gebruikte die functie voor haar dochter van 2-3. Die riep dan echt naar de babyfoon: Mama, ik ben wakker! En dan kon zij dus even zeggen: Heb je gehoord, kom er zo aan! Dan had ze tenminste niet een jengelende peuter voor die babyfoon hangen, hahaha!
Hehe, ik ben over het algemeen erg rustig hoor (voordat jullie visioenen krijgen van mij die 's nachts naar het speelplein gaat om te ravotten) maar gek doen vind ik ook erg leuk. En inderdaad dat is wel handig als een peutertje zo gebruik maakt van de terugspreekfunctie. Misschien tegen die tijd de babyfoon weer opsnorren. Maar dat duurt nog wel even want Kyra praat wel veel maar begrijpelijk is het nog niet echt.
Wij hebben echt een hele slechte nacht geweest. Ik ben denk ik bijna de hele nacht wakker geweest met een ziek manneke. Helaas was manlief er ook niet, dus pffff.... Hij heeft het echt te pakken, wil ook helemaal niks eten, alsof hij pijn heeft met eten. HA heeft hem gecheckt en hij heeft gelukkig geen ontstekingen, maar gewoon een flinke verkoudheid. Dames ik lees morgen de rest, ga nu ff lekker offline en op de bank hangen!
Gijs: kiss syndroom reflux eczeem verkouden sinds week 3 Alec Verborgen reflux Eczeem Kyra Eczeem Geen geconstateerde reflux, maar wel erg spugerig (na de ene borst verschonen en daarna de andere borst kon bijvoorbeeld niet want dan kwam alles er weer uit) Lotte Verborgen reflux KNO problemen, krijgt op 10-2 buisjes Thirza *kiss-syndroom *oorontstekingen, voortdurend verkouden met groene snot en loopneuzen en reflux --> koemelkallergie (over sinds we op dieet waren) *eczeem Dylan verborgen reflux koeimelkallergie eczeem bijna altijd verkouden tot nu toe. Demi Reflux KNO-problemen (altijd verkouden, buisjes, neusamandelen verwijderd, maar nog steeds altijd verkouden al is het ietsje minder) Kay KNO problemen (krijgt 23-02-2010) buisjes en zijn neusamandel wordt verwijderd Jamie KNO problemen Tigo Reflux Luc Vaak verkouden, luchtweginfecties Ik denk dat het bij Luc ook ligt aan zijn onregelmatige eetpatroon, er zit niet zo veel regelmaat in, sommige dagen eet hij goed, sommige dagen eet hij heel weinig, vooral dan komt hij 's nachts. Mijn dochtertje had ook reflux, tot anderhalf jaar, maar dat ging aardig met (de maximale hoeveelheid) jbpm, de eerste weken waren vreselijk, ze huilde constant, daarna ging het goed toen we jbpm zijn gaan gebruiken, al spuugde ze nog altijd meer uit dan normaal, in ieder geval was een tevreden baby. Vannacht een geweldige nacht gehad, hij heeft tot 10 over 6 geslapen! Volgens mij ook omdat hij gisteren eindelijk weer eens goed heeft gegeten. Luc was echt een enorme baby bij de geboorte van 9,5 pond, ondertussen zit hij op de + 1 lijn (eerst zat hij boven al die lijnen). Mensen verwachten daarom nooit dat hij zo weinig eet. Nou, ik ga me aankleden en naar de supermarkt, ik hoop dat meerdere een goede nacht achter de rug hebben.
@Elin: hier ook een ziek meiske inmiddels, (nouja, gisteren al). Maar Thirza wilde dus ook nauwelijks eten gisteren, alleen de warme hap ging er redelijk in, verder heeft ze het de hele dag op alleen borstvoeding gedaan... (Ben ik toch nog blij dat ik dat nog geef). HIer vannacht minder dan de afgelopen nachten, maar ze was ook keiwarm van de koorts. Hoe hoog ze had weet ik niet, niet getempt en ze voelt nu weer redelijk normaal, maar dat moet wel minstens 39 zijn geweest. Geloof niet dat ik haar eerder zo warm heb gevoeld...
Hier een rare maar goede nacht. Ze kwam rond 2.00 en 3.30 en heeft toen doorgeslapen tot 7.30. Normaal gesproken komt ze rond 23.00/24.00, 2.00 en 5.00, dus dit is zeker een verbetering. Mijn man moest lachen toen ik zei dat hij Kyra onder geen beding mee in bed mocht nemen voor haar middagslaapje ook al betekende dat dat ze helemaal niet sliep. Want als ze dan 's middags slaapt terwijl ze niet moe genoeg is om alleen te gaan slapen is het vanavond en morgen ochtend weer drama. En ik ben toch wel gesteld op mijn uitslapen tegenwoordig. Wie weet slaapt ze over een paar maanden in het weekend uit tot 9.00! Hier gelukkig geen tekenen van ziekte behalve wat snot in haar neusje maar welk kind heeft dat niet van tijd tot tijd. Beterschap in ieder geval voor alle drastische snotneusjes!
Maar dit is toch heel logisch bij een gezond kind? Ik schrik trouwens als ik dit topic lees. Ik heb twee enorme slaapkoppen hier in huis. Als ik jullie verhalen lees, besef ik hoe goed ik het heb. Heel superveel sterkte ermee. Ik hoop dat jullie kindjes snel doorslapen. Sterkte nogmaals.
Basbousa is dat zo? Niet om stom te doen tegen je ofzo maar dat is makkelijk praten met 2 enorme slaapkoppen
@Basbousa Uit principe vind ik persoonlijk dat laten huilen bij een kind jonger dan 6 maanden niet hoeft (en daarna bij voorkeur ook niet). Niet dat ze niet eventjes mogen huilen, maar niet overstuur en ook niet structureel. Tenzij het kind het echt nodig heeft om in slaap te vallen en dan maximaal een kwartiertje. Bij Kyra was het echter zo dat gecontroleerd laten huilen averechts werkte. Misschien als we doorgezet hadden en haar lang overstuur hadden laten krijsen dat het effect zou hebben gehad. Maar daar heb ik ernstig mijn twijfels bij. Uiteindelijk hebben we wel gecontroleerd laten huilen in combinatie mer bachbloesemdruppels en omdat ik na één dag al vooruitgang zag hebben we het volgehouden. Als je een slechte slaper hebt hoeft gecontroleerd laten huilen namelijk absoluut geen succes te hebben.
@Basbousa: thanks voor je hart onder de riem En om even in te gaan op dat het logisch is om een gezond kind gecontroleerd te laten huilen: ik denk persoonlijk niet dat het altijd zo simpel ligt. In principe zou dat zo moeten kunnen, denk ik, maar je hebt ook kids die fysiek prima in orde zijn, maar het emotioneel nodig hebben om hun ouders dichtbij te hebben. Als het op jonge leeftijd al slecht slapen is, zei de arts waar wij deze week geweest zijn, dan IS er gewoon iets. Dat kan iets medisch/fysieks zijn, maar dat kan ook meer in de emotionele sfeer liggen. Wil niet zeggen dat bij je nemen altijd de goede methode is dan, (bijvoorbeeld bij kids die overprikkeld zijn niet helemaal handig, maar dan zou je meer structureel in je dagen wat moeten veranderen om te voorkomen dat je kind huilend in bed ligt... huilen is namelijk wel per definitie een teken van ongenoegen). Maar enkel checken of er medisch wel of niet wat aan de hand is en zoniet, dan kun je DUS laten huilen, vind ik te kort door de bocht persoonlijk Hier qua slapen en eten vandaag een drama van een dag. Zijn net terug van een feest van mijn oma, die komende week 90 wordt, en Thirza heeft dus op de heenweg in de auto slechts een half uur geslapen. Pfff... Viel op de terugweg gelukkig wel snel in slaap en heeft dus de volle 2 uur geslapen en ging daarstraks na weer een voeding weer gelijk slapen, maar 't zal vannacht met zo slecht slapen en eten (ze heeft eigenlijk alleen BV gehad vandaag weer), wel weer drama worden. Hmmm, en ik ben zelf hardstikke kapot, dus dat wordt wat. MOrgenmiddag maar samen met 'r op bed kruipen, denk ik...
Bah bah bah! Hier was het al feest vanaf een uur of 4.30. Het is echt zo opvallend dat de dag die ik er vroeg uit moet in het weekend meestal echt vroeg is en die van manlief niet.
@Devy, vervelend dat de dag voor jou weer erg vroeg begon! @Rozemarijke, ik ben benieuwd hoe de nacht is gegaan na zo'n dag! Hier was het vanmorgen 10 voor 7, ik werd wakker omdat in de badkamer een vaasje met bloemen omviel. Hij sliep nog gewoon door, maar ons dochtertje kwam 10 minuutjes later uit bed en die wil dan altijd op haar potje plassen en kletst nogal hard. We zijn het helemaal niet meer gewend. Oh ja, hij werd vannacht wel een keertje wakker, maar toen hebben we hem zijn fopspeen gegeven en sliep hij gelijk weer door. We hadden gisterenavond na de bv nog een flesje met Nutrilon forte gegeven, normaal krijgt hij Standaard, wie weet heeft dat dus wel gewerkt. Laten huilen, tja, wij doen het meestal niet, soms wel even een paar minuutjes als hij overprikkeld is, want anders maken we het alleen maar erger. Ik ben er zelf wat makkelijker in dan mijn man, die gaat altijd sneller troosten dan ik, wel lief! Binnenkort gaat hij van zijn wieg naar zijn ledikant, nu laat ik hem er vast overdag aan wennen, ik hoop maar dat dat goed gaat. Hij heeft een hangwieg en volgens mij vindt hij dat gewiebel en zo'n kleine, knusse ruimte wel lekker om in te liggen.