Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, dat helpt niet echt nee :) En het helpt niet als jij dan zegt: Schat, zullen we het daar morgenochtend even over hebben? ;)

M'n stiefkids zijn 8 en 10. Maar die zijn dit weekend ook bij hun moeder, dus om hun hoeven we het ook niet te doen ;)

@Sinterklaas: juist als je dingen niet snapt, geeft dat onrust. Hoe beter kids snappen hoe en wat, hoe minder onrust het geeft!

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: probeer er maar van uit te gaan dat Gijs weer beter gaat slapen. Hij heeft een hele periode goed geslapen, dus er is goede hoop!

Elise: hoe is het met je auto? Is ie inmiddels gemaakt. Niet erg fijn en zeker niet met dit weer nee!

Rozemarijke: haha verstandig dat je nog een jaartje overslaat. Hier zitten we er volop in, maar heb niet het idee dat hij er onrustig van wordt.

Hier gaat het nog steeds slecht met slapen, veel onrust en ook huilen 's nachts. Ik maak me ook zorgen hoe dat straks met de baby moet, ik heb nog wat langer de tijd, maar Alec heeft de laatste maanden echt geen nacht meer echt goed geslapen, dus ergens ben ik wel bang dat het niet beter zal gaan. Maar ja, we zien wel.

3. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, ja het zal best weer goedkomen. Alleen na zo lang slecht geslapen te hebben, ben ik toch "bang" voor een definitieve terugval. En dan het idee dat de baby echt ieder moment geboren gaat worden...

Heb jij een idee wat Alec dwars zit?

4. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    @auto: gisteren kwam mijn collega mij halen en bleek dat haar koppeling kapot was. Dus haar auto neergezet en de mijne gepakt. startte in 1x en zowel heen en terug zonder problemen gereden. Gisteravond heeft mijn broertje hem opgehaald en heeft hem vandaag in de garage helemaal nagekeken, maar er is niks mis mee. Dus toch de kou waarschijnlijk... Er ligt hier nu een dik pak sneeuw, maar mijn broertje rijdt er gewoon mee en denkt dat het eraan lag dat het voor het eerst zo koud was en dat hij teveel kleine stukjes had gereden ervoor.

Lob: Luca heeft ook regelmatig een terugval met slapen, maar er komen altijd vanzelf weer wat nachten dat hij weer goed slaapt. Ik wanhoop ook soms hoor! Hoe gaat het verder met je? Spannend hoor, de laatste loodjes!
    Elin: kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar je hebt nog even. Het slapen kan ineens zomaar veranderen; ik blijf gewoon voor je duimen!
    Rozemarijke: hier slaan wij het Sint gebeuren ook lekker over nu het nog kan. Hij krijgt wel een kadootje, maar lekker zonder poespas erbij.

Luca had gisteren op het kdv weer eens niet geslapen, maar bleef wel gewoon vrolijk. Mijn broertje kwam de auto na het eten halen en hij is dol op zijn oom, dus dikke pret met spelen. Hij heeft vannacht geslapen van 20:00-8:30, dus lekker bijgetankt. Ikzelf ben snotverkouden en slaap daardoor slecht, maar de afgelopen nacht heb ik een ruk kunnen maken van 23:00-6:15, dus dat is ook wel lekker. Ligt er bij jullie ook zoveel sneeuw? Hier heeft het de hele ochtend gesneeuwd en ik denk dat er zo'n 20cm ligt. Morgen gaan we naar Duitsland; ik hoop dat het een beetje te doen is op de weg!

5. raspberry

Nou, hier zijn we met z'n allen een beetje ziekig. NIet echt beroerd, maar net niet helemaal lekker. Alle magen een beetje onrustig en niet zo veel trek in eten... Thirza heeft er vannacht (11,5 uur) en vanmiddag (3,5 uur) wel goed op geslapen en ik heb ook even een tukje op de bank gedaan, nadat ik een fiets die ik voor m'n stiefdochter via Marktplaats had gescoord, op had gehaald.
    Verder wel OK hier, nog niet echt misselijk, dus ik begin hoop te krijgen dat dit een heel andere zwangerschap gaat worden dan bij Thirza :)

6. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ha meiden,

Hebben jullie een leuk (Sinterklaas)weekend gehad?
    Wij wel, was wel druk maar wel gezellig.
    Gijs is goed verwend, ik ruim morgen mooi alles op... en de rest van het jaar heb ik genoeg om wat nieuws te pakken.
    Hopen dat het onrustige gedrag nu ook weer voor bij gaat.... niet alleen slaapt ie gruwelijk slecht, hij is ook zooooo druk en dat is eigenlijk helemaal niets voor hem.

@Elise, ik voel me eigenlijk heel goed. Vannacht had ik wat buikkrampen maar dat zette niet door. Ik vond het wel erg spannend. Het is niet dat ik het al beu ben, maar ik ben er wel helemaal klaar voor. Van mij mag het best beginnen.

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier gezellig maar druk! Ben kapot en Alec ook. En hij heeft ook weer genoeg speelgoed voor de komende maanden....

Wel vervelend zeg dat Gijs juist net nu zo slecht slaapt. Of zou hij misschien voelen dat er een grote verandering zit aan te komen?
    Wanneer ben je precies uitgerekend, 15 december? Het komt wel dichterbij nu! Ben zo benieuwd! En ook hoe Gijs gaat reageren.

Elise: hoe was het in Duitsland? Gezellige dag gehad?

Rozemarijke: zijn jullie weer opgeknapt? Fijn hoor dat je niet zo misselijk bent als met Thirza! Misschien wordt het dan wel een jongetje, haha. Hoewel ik ook een hele andere zwangerschap heb als met Alec en je weet wat er nu in mijn buik zit he, haha.

8. raspberry

Hier knappen we weer op idd. Maar goed ook, want de dame had gisteren enorme koorts en wilde helemaal niets eten. Drinken in eerste instantie nog wel wat, maar later ook niet meer, enkel aan de borst. Nouja, op dat soort momenten is het nog wel even fijn dat ze daarop terug kan vallen, droogt ze iig niet uit...
    Net gebeld voor deel twee van de ontlastingcheck, maar de assistente snapt het niet en de huisarts is ziek. Worden woensdag terug gebeld met meer info.

En mijn man mag donderdag op sollicitatiegesprek :) En is voorgedragen voor een functie docent ict op een hogeschool hier in de buurt :) Benieuwd wat daaruit gaat rollen... (hij wil zelf wel graag docent worden, bedrijfscultuur past ie niet zo in, (hij is niet zo'n harde ;)) en zou een mooie opstap zijn om als ie in de toekomst z'n master theologie heeft, daarin les te kunnen gaan geven.

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    #2629 lob, 6 dec 2010
    Laatst bewerkt: 6 dec 2010
    @Rozemarijke, hee dat is goed nieuws! Docent klinkt goed. Gaat ie zijn master theologie ook nog halen? Knap hoor... of gaat studeren hem wel makkelijk af?
    Fijn dat jullie weer wat opknappen. Had Thirza alleen hoge koorts of ook last van d'r maag?
    Ik hoor veel zieken om me heen.

@Elin, ja de 15e :). Ik ben ook erg benieuwd wat onze kleine man er van vindt. Ik denk wel dat ie iets van verandering voelt. Hij is onrustig en hangt erg aan mij... als ik in de buurt ben mag niemand anders wat met hem doen, en papa mag al helemaal niet aan mij zitten want dat is ie vreselijk jaloers.

Kan me voorstellen dat jullie kapot zijn! Vanavond op tijd naar bed en hopen op een redelijke nacht.

Volgens mij is Devy hier al zeker een week of 4 niet meer geweest.. wel jammer hoor!

Straks gaat mijn vriend proberen of Gijs geknipt wil worden door de thuiskapper van opa en oma. De kapper is zo'n vreselijk drama hier, maar zijn haren zijn echt slordig lang en de laatste keer is het best verprutst omdat de kapster er geen model meer in kreeg door ons krijsend manneke.
    Zijn jullie kids bang voor de kapper?

10. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh Lob ik vind het kei-schattig dat haar van Gijs. Wat een leuk manneke is het toch! Ik houd wel van een beetje een langer kapsel (niet te lang natuurlijk)
    Alec vindt de kapper niet leuk, maar het is te doen. Hij roept al vanaf minuut 1 klaar, maar goed, met wat afleiding en wat lekkers lukt het wel.

Ik las net een topic over hoe de kennismaking was met de baby en daar stonden echt leuke en positieve verhalen bij. Dus komt vast goed.
    Alec is ook al erg veel met de baby bezig, hij wilde zijn speentje aan de baby geven, dus drukte op mijn buik. Ik zei dat dat niet kon, en toen ging hij hem naar de babykamer brengen en in het wiegje leggen. Schatje he?

Rozemarijke: heej spannend van je man! Wel lekker in de buurt dan, is het de hogeschool in Den Bosch? Jij woont op de Helfheuvel toch, dus da's lekker dichtbij dan!

Vind het ook jammer dat Devy hier niet meer komt.

11. raspberry

@Elin: dat is echt schattig :D Kids en zwangerschap: daar snappen ze toch eigenlijk weinig van he? Toen ik zwanger was van Thirza, tekende m'n stiefzoon mij met een baby in de buik. Nouja, buik.... hoofd in mijn hoofd, armen in mijn armen, enz enz. Hebben dat maar even aangegrepen voor een lesje voorlichting ;) (De baby zit in een soort ballonnetje. Stiefdochter: heb ik die ook al? Ja, die heb jij ook al. En jongens niet? Nee, jongens niet. O, gaaf! :D)
    Die hogeschool is in Eindhoven, vlakbij het station en tussen station en school van zijn kids is, dus dan zou hij ze vrijdagsmiddags al mee kunnen nemen, (nu worden ze gebracht nadat hun stiefbroers weg zijn gebracht en zijn ze er pas om 8/half 9. Veel te laat voor ze :(). Maar Eindhoven is al de helft minder aan reistijd dan wat ie nu heeft... :)
    Maar we zijn benieuwd dus. Gisteren belde een collega van mijn man, dat ze collectief iets willen ondernemen tegen het bedrijf, mogelijk. Vandaag hoort manlief terug van zijn baas, of ze hem een financieel voorstel willen doen. We zijn heel benieuwd.... ;)

@Lob: het kan ook echt helemaal mis gaan met jaloezie, maar de sleutel is toch vaak wel hoe je er zelf mee omgaat. Ik zou vooral uitstralen dat het erg leuk is, en als hij er knorrig op reageert, (nu je nog zwanger bent), het er lekker bij laten. Als straks de baby er is hem vooral in de rol van stoere grote broer zetten die zo goed mee kan helpen zorgen voor de baby, dan komt het allemaal wel goed, samen met wat qualitytime hier en daar ;)
    O, en als je gaat voeden, (jij hebt toch ook BV gegeven?), zorgen dat er een speciale tas met speelgoed is waar ie alleen mee mag spelen als je aan het voeden bent. Werkte bij ons thuis als een tierelier, zegt mijn moeder altijd.

Thirza knapt wel wat op, maar het blijft rommelen :( Geeft ook steeds pijn aan :( Buikpijn, want ze heeft echt krampen van het eten en wil dan lekker op d'r buik op mijn buik liggen. Die druk is fijn als verlichting.
    Net naar de gastouder gebracht, moet zo werken, en dat was brullen. Zucht.... op dat soort dagen wilde ik wel dat ik gewoon thuis was, (alhoewel ik ook weet dat ze het daar nu beter doet dan thuis, vanwege het kunnen spelen met de andere kindjes. En ik heb deze dagen ook echt nodig om even op te laden om er op m'n thuisdagen weer vol voor d'r te kunnen zijn). Maar goed, leuk is anders :(

O, en manlief is een normale studeerder. Hij heeft er redelijk veel tijd inzitten, vooral omdat ie zo perfectionistisch is, (niet handig als je ADHD hebt). Ik studeer gemakkelijker, ben het HBO met twee vingers in m'n neus doorgefietst destijds...
    Maar hij wil dus idd nog eens zijn master gaan halen. Zal nog wel even duren: eerst zijn rijbewijs, en daarna eerst even rust voor ons gezinnetje. 't Moet ook allemaal betaald worden en uni is vrij duur als je het zelf moet betalen :( Eerst maar even sparen dus ;) (En voordat we daar aan toe zijn, moet er eea aan het huis nog verspijkerd worden, dus voordat hij afgestudeerd is, zijn we zo wel 10 jaar verder, denk ik hoor. Maar goed, dan is ie halverwege de 40 en wel een mooie tijd om docent theologie te worden :)

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, ah wat schattig van hem! Dan snapt ie het echt al goed toch?
    Bedankt voor compliment, ik vind langer haar ook leuk hoor maar het werd nu echt te slordig.
    Gisteren ging best goed, eerst werd zijn oom geknipt en toen mocht hij. Zo stom maar ik heb er nog nooit aan gedacht om hem af te leiden met wat lekkers... maar jij bracht me op een idee. Hij kreeg een doosje rozijntjes en was toen even stil.

@Rozemarijke, dat is een goeie tip. Gijs reageert nu inderdaad een beetje knorrig dus ik laat hem maar lekker.
    En verder moet ik niet vergeten dat zijn reactie inderdaad zal voortkomen uit mijn houding. Ik moet er echt voor waken dat ik het niet allemaal zielig voor hem ga vinden, want dan vindt ie zichzelf straks ook erg zielig.
    Speciaal speelgoed heb ik al klaar staan! Gelukkig is mijn vriend de eerste 2 weken vrij zodat ik een beetje met de bv kan oefenen, en daarna zal het vast ook zonder hem lukken.

Kan me voorstellen dat je het niet leuk vond om haar zo weg te brengen. Maar daar wordt ze lekker afgeleid, en hopelijk vergeet ze zo d'r krampjes wat.
    Mooie plannen allemaal!

Slaap jij zelf nu weer helemaal goed? Of word je ook nog steeds regelmatig wakker?

Gijs sliep vanacht door, en vanmorgen uit :). Ik was al helemaal klaar, had lekker op mijn gemak kunnen ontbijten en toen ik om 08.15 maar eens wou gaan kijken, werd ie net wakker.

Vanmiddag moet ik weer naar de vk. Ik ben benieuwd hoe snel ik nu een echo ga krijgen ivm te weinig vruchtwater. Bij Gijs was dit met 41+3 weken helemaal op daarom werd ik toen meteen ingeleid. Waarschijnlijk kwam dit doordat de placenta niet goed meer werkte en ze hebben me een aantal weken al gezegd dat we nu sneller een echo gaan doen. Morgen ben ik 39 weken, dus hopelijk kan het eind van de week nog.

13. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Lob: Luca vindt de kapper niet leuk, maar hij tolereert het wel. Ik heb een aflevering van de Teletubbies opgenomen met daarin een filmpje van 2 kindjes die naar de kapper gaan en die kijken we altijd van tevoren. Ook neem ik altijd wat lekkers mee en zijn steun en toeverlaat Beertje. Spannend allemaal zeg; ik ga voor je duimen dat je deze week nog een echo krijgt!
    Rozemarijke: spannend voor je man! vervelend dat thirza nog steeds niet lekker is; op dat soort momenten wens ik ook vaak dat ik niet werkte. Maar aan de andere kant zou ik mijn werk echt niet willen missen; dan wordt je wereldje wel heel klein denk ik... Fijn dat je nog niet misselijk bent. Hier gaat het eindelijk wat beter qua misselijkheid gelukkig.
    Elin: kan me voorstellen dat je stuk bent van het Sintfeest. Wij vieren Kerst, dus de speelgoedhoos staat hier nog te wachten...:D En daarna weer zijn verjaardag; mijn man zegt al de hele tijd tegen mijn ouders dat ze ook wel een groter huis voor ons bij al die kadootjes mogen doen, haha!

Wij zijn gisteren terug gekomen uit Duitsland, was erg leuk. Het hotel was supermooi en helemaal in Kerstsfeer. Luca vond het geweldig; vooral het steeds uit eten gaan (lunch, diner, ontbijt):p. Zat prinsheerlijk in zijn kinderstoel en voelde zich helemaal op zijn plek in het sjieke restaurant. Slapen ging super; hij sliep laat, maar ik heb hem om 9:00 maar eens wakker gemaakt. Hij sliep bij ons op de kamer en wij hadden al gedouched en de tv stond aan, maar hij sliep gewoon door. Zondag zijn we lekker in het hotel gebleven; het was zulk rotweer. Hij had bouwerauto's van opa en oma gekregen voor Sinterklaas en daar vermaakte hij zich prima mee terwijl we lekker in de lounge zaten. Gisteren naar de kerstmarkt en het winkelcentrum geweest. relaxed winkelen is er niet meer bij, want hij wil lopen en gaat overal op af, maar gelukkig heeft ie ook lekker geslapen in de wagen en konden we dus rustig even overal kijken. Geslaagd weekend dus! Gisteravond terug was er veel mist, maar gelukkig was het nog goed te doen. Luca was moe van de reis en viel meteen in slaap thuis en heeft de hele nacht doorgeslapen. ik ben nog steeds megaverkouden en word het nu wel zat. vanochtend gewoon een bloedneus ervan; dat heb ik nog nooit gehad...

14. raspberry

Klinkt goed jullie weekend! Rot dat je zo verkouden bent, maar fijn dat de misselijkheid nu wat wegtrekt!

@lob: hopen dat het nu allemaal wel op tijd vanzelf zich aandient! Ga je dan thuis bevallen?

Ik slaap zelf nog steeds beroerd, word veel wakker omdat ik niet lekker lig, (m'n klachten zijn echt weg door de bekkentherapie, maar lang in eenzelfde houding liggen gaat niet echt). en ik droom heel intens, zeker als ik iets spannends heb gezien op Tv of een spannend boek heb liggen lezen voor het slapen gaan, (ben nu bijvoorbeeld bezig in Verloren symbolen van Dan Brown. Niet goed voor m'n nachtrust ;)).
    Maar goed, 't is al fijn dat ik er niet uit hoef voor Thirza en we hopen dat deze kleine purk eerder door gaat slapen :) Aangezien tot nog toe alles wel heel anders gaat, heb ik goede hoop :D

15. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, aha jij ook heftig dromen? Ik ook! Ook door boeken inderdaad, maar ik lees toch het liefst thrillers dus ik blijf ze lekker lezen. Maar ook over mensen die ik al jaaaaren niet meer heb gezien.
    Wat goed trouwens dat je nog steeds niet misselijk bent... lijkt me vreselijk... zeker voor jou omdat je veel in de auto zit.

Ik ga niet thuis bevallen. Ik ben liever ergens waar, als er iets mis gaat, mensen zijn die weten wat ze moeten doen.

@Elise, oh jullie waren een paar dagen weg? Lekker zeg! En wat doet Luca het toch goed zeg als jullie gaan eten!
    Vreselijk als verkoudheid zo lang aanhoudt.

@hier, volgens mijn vk gaat het nog wel even duren. Bloeddruk is weer normaal, baby is nog niet ingedaald, ik voel me super, Gijs was ook veel te laat en dit zijn volgens haar allemaal wel kenmerken dat het nog wel even zal duren. Ik vind het niet erg, verveel me nog niet thuis dus ik geniet nog even lekker van de rust ha ha ha.

16. raspberry

Ach, en alles wat later dan de uitgerekende datum is, krijg je er gratis extra bij aan verlof ;)
    MIsselijkheid zou nu denk ik minder erg zijn, juist omdat ik nu met de auto reis. Bij Thirza deed ik alles nog met OV en dan sta je tussen rokers, overgeparfmeerde mensen, etc. Daar ging ik toen echt zo ontzettend van over mijn nek! Bah!

En tweede kindje daalt toch altijd pas later in trouwens? En dan doen ze toch sowieso ook regelmatig pas vlak voor de bevalling?
    Ben benieuwd of de VK dan gelijk krijgt... ;)

17. raspberry

Nou, Thirza heeft een 'beestje' in d'r darmen. Was de term zoals de assistente van de vervangende huisarts het overbracht. Maar goed, heb een zucht van opluchting geslaakt, we krijgen een AB-kuurtje en dan moet het snel over zijn :) Hopelijk zijn we dan na het weekend van de buikkrampen en de spuitluiers af. Kan ik 'r weer met een gerust hart mooie kleren aandoen :D ;)

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Een beestje? Ha ha.. Beter dan moeilijk Latijnse namen, maar dit klinkt ook wel erg kinderachtig.
    Maar goed, wat fijn dat het dit "gewoon" is.... geen andere lastige allergie of nog erger... niet te verklaren.
    Heerlijk, gewoon duidelijkheid en een oplossing!

Gadver, ik word spontaan misselijk als ik denk aan jou tussen die mensen in het OV.

Klopt, 2e kindje daalt later in omdat er al meer ruimte is...... alhoewel veel later dan dat Gijs indaalde zal niet lukken.... aangezien die pas tijdens de persweeen indaalde :D.

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: ben benieuwd dan! Fijn dat je je nog goed voelt!
    Bij mij zeiden ze overigens ook dat het nog even ging duren met 38 weken en 6 dagen en met 39 weken braken mijn vliezen, dus kan altijd!
    Hoe gaat het met het slapen van Gijs? Weer wat rustiger?

Rozemarijke: een besie???? Een bacterie of zo dan? Toch goed dat je het hebt laten checken!

Hier echt baggernachten. En inmiddels ligt Alec weer bij ons, want het is niet te doen in zijn eigen bedje. Ik heb geen idee wat hem mankeert. Denk kiezen wat hij zit steeds in zijn mondje, maar voel nog niks.

20. raspberry

O, die rotkiezen duren hier ook steeds eindeloos! Ze zit hier al weken en weken ook in d'r modnje te prutsen en van de week is dan eindelijk de een-na-laatste kies doorgekomen. Nu die laatst nog en dan zijn we een jaar of 2 ofzo van tanden- en kiezendrama's af ;) Het beinvloedt hier de nachten overigens niet meer... gelukkig.

@Lob: haha, da's wel heel laat ja :) Nouja, wat Elin al zegt: ze hebben niet altijd gelijk ;) Bij mij zeiden ze bij Thirza trouwens ook dat het vast niet lang meer ging duren, toen ze in ging dalen, maar ze heeft toen nog een maand gezeten... Dus ach... ;)

En idd, een beestje. Tja, de assistente zal wel niet hebben kunnen onthouden hoe die nou heet :D Bel volgende week onze eigen huisarts nog wel even om te vragen welk 'beestje' het nou is, ben toch eens benieuwd.
    Maar ben zelf ook erg blij dat ik nu mijn intuitie de ruimte heb gegeven en gezorgd heb voor zo'n onderzoekje, want anders zouden we misschien nu pas zijn gaan kijken en dan duurt het dus nog weer twee weken voordat die uitslag er is... Als het goed is, zijn we er nu snel van af. Ga volgende week trouwens ook onze huisarts eens vragen hoe je nou aan zo'n beestje komt en of dat besmettelijk is ook. Lijkt me ook wel handige info, met m'n zwangere lijf ;)

Hier een onrustige nacht: ik kon niet lekker slapen, mijn man ook niet en Thirza heeft -ondanks dat ze doorgeslapen heeft- ook een onrustige nacht gehad met steeds hoesten (zeg maar gerust blaffen) en een keer of twee even piepen, maar toch zelf weer verder slapen. Hopelijk gaat vannacht weer beter, zie er uit als een vaatdoek momenteel :D Toch grappig hoe je eerder van een paar keer per nacht eruit gewoon overeind bleef en nu na zo'n nacht al denkt: pfff....

Deel Deze Pagina