Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Wat een heerlijke foto's!!!! Echt super Elise.

Hier heeft het vandaag ook mega veel gesneeuwd, maar zo met mijn vriend erbij vind ik het heerlijk om weg te gaan. Alleen met Gijs durf ik echt niet meer.
    Maar ik hoop toch niet dat we vannacht weg moeten...

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Niet normaal he zoveel sneeuw!
    Lob, ik hoop dat je vannacht thuis hebt mogen blijven!

Hier weer op het werk, vanaf morgen vakantie en dan ga ik volgende week bekijken wat haalbaar is qua uren. Moet donderdag naar de VK en zij heeft daar vast ook wel advies over. Denk zelf eerder aan halve dagen dan aan 6 uur.

Mijn vriend is ook de hele week vrij, dus ik kan echt ff lekker relaxen.

Vannacht ging weer niet zo goed met slapen. Alec was heel erg aan het huilen en kreunen en hoesten in zijn slaap, dus ik denk dat hij niet echt lekker is.

3. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    hier ook een ziek mannetje. Koorts vannacht en om 3:00 riep hij "mamma, uit!". Na wat drinken, een schone luier en neusspray ging hij weer slapen. Tot 7:00, toen was hij er huilend helemaal klaar mee. Hij is weer snipverkouden, het snot komt zelfs uit zijn oogjes en eet heel slecht. Arm mannetje! Hij ligt nu lekker te slapen, vroeg zelf om zijn bedje.
    Ik heb net een poging gedaan om naar het winkelcentrum te rijden, maar ben teruggegaan want de auto gleed alle kanten op... Dus maar lopend boodschappen gedaan bij de winkels om de hoek. Dus ik hoop dat jullie er vannacht niet uithoefden Lob!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Lob: nou, dit is idd geen weer om eruit te moeten om te gaan bevallen. Of om stressend op de VK te zitten wachten... :D

Ik vind het overigens wel heerlijk, ook met de auto. Gisteren dwars door de enorme sneeuwbuien terug komen rijden en ik vind het heerlijk! Gewoon een lekkere uitdaging om die auto strak op de weg te houden :D Lukt me ook aardig, ondanks geen winterbanden en een simpele familieauto :D

@Elise: he, wat sneu dat ie weer zo ziek is! Wel super foto's zeg!

@Elin benieuwd wat de VK zegt!

@all: Thirza heeft het best goed gedaan op het weekend, wat betreft slapen. Vrijdag was de planning dat ze 's middags in de auto ging slapen, maar we hadden 's ochtends verteld dat we naar een vakantiehuisje gingen en dat opa en oma daar ook zouden zijn. Zat ze het eerste kwartier non-stop "oma, oma, oma" te zingen :D
    's Nachts niet zo denderend, inslapen moeizaam en ze werd wakker toen wij op bed gingen, (sliep bij ons op de kamer). Heeft toen een uur bij mij liggen soezen en dan steeds even wakker en paniekerig huilen, pas als ik dan even begon te praten had ze weer door dat ze bij mij lag. Uiteindelijk ben ik uit ons bed gekropen en in het hare gaan liggen.
    Maar zaterdag overdag ging ze anderhalf uur slapen en die nacht de hele nacht doorgetukt en gistermiddag heeft ze daar 2,5 uur liggen slapen!
    Ze ligt nu wel even wat in te halen, want ze slaapt al weer dik 2,5 uur nu. Was ook chagrijnig en huilerig, dus de drukte van het weekend kwam er lekker uit vanochtend ;) Maar goed, we zijn echt zo blij dat dit soort dingen nu zo kunnen! Vorig jaar was een ramp en aan de zonmervakantie denk ik liever ook niet terug.... :(

5. raspberry

Wat is Lob stil vandaag.... Zou ze liggen te bevallen? :)
    Elin: toevallig al een sms van d'r gehad? ;)

6. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ha meiden,

We hoefde er niet uit! Vannacht is hier weer veel sneeuw en ijzel voorspeld.
    Vandaag wel heerlijk gewandeld in de sneeuw! Wat mooi!
    En nog steeds alles rustig.
    Morgenmiddag controle in het ziekenhuis.

@Rozemarijke, fijn joh dat het zo goed ging!

@Elin, hoop dat je in vakantie wat kunt rusten!

@Elise, veel beterschap met je manneke!

@Vannacht lag ik weer met Gijs op een matrasje.. pffff... volgens mij heb ik echt helemaal niet geslapen. Wat een drama. Ik kan het niet helpen dat ik soms wel eens denk... als ik dit van te voren had geweten...
    Ook omdat ie weer zooooooo aan mij hangt. Joost mag niet eens mijn schoenen uitdoen, mijn hand vasthouden of wat dan ook.. Niemand mag aan mama zitten :(. Dat wordt nog wat met de baby erbij.

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ja verdacht stil! Heb nog geen bericht van haar gehad, maar zodra ik iets hoor, dan post ik het hier.

Rozemarijke: ik moest wel lachen dat Thirza oma oma zat te zingen in de auto. En fijn dat de weekendjes weg toch al wat beter gaan.

8. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh Lob daar ben je! Ik heb mijn bericht net geplaatst voor het jouwe. Nog geen baby dus, deze heeft ook niet echt haast.

Ik begrijp je gevoel wel hoor. Je bent gewoon bang dat het allemaal niet lukt samen. Ik heb dat ook hoor en ook hier een mama's kindje, dus vraag me ook weleens af hoe dat moet met een baby die om de paar uur moet drinken een een ondernemen en soms veeleisende peuter. Maar het gaat bij iedereen, dus waarom bij ons niet? Als de baby er straks eenmaal is, verdwijnen al je gemengde gevoelens vast als sneeuw voor de zon en is Gijs trotse grote broer!

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    en weer een rustige nacht achter de rug..

10. raspberry

Nou, dat schiet niet op Lob, :D Aan de andere kant: maar beter ook met deze sneeuw ;)
    Maarrehm, met dat gehang aan jou: hoe reageren jullie daarop? Thirza had dat ook een tijd terug en dat hebben we genegeerd en als het te bont was kort en duidelijk "nee" op laten horen steeds. Toen was het ook wel snel weer over....

11. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Das een hele goeie vraag, want ik reageer daar niet goed op denk ik....
    Ik geef eigenlijk gewoon de hele tijd toe. Hij wil niets weten van papa of oma (die hij vaak ziet) en ik moet alles goed. Als papa drinken wil pakken, is het huilen en "mama doen" roepen en ik neem het dan over.
    Voorbeeldje, gisteren lopen Gijs oma en ik samen op straat. Gijs in de wagen, en wil geen handschoenen aan. Na 10 minuten is het brullen want meneer heeft koude handjes en hij wil gedragen worden.
    En natuurlijk weer niet door oma nee door mij. Eerst wel geprobeerd, maar hij gilde alles bij elkaar. Ik vind dat dan zielig en pak hem over. Met als gevolg dat ik met mijn zere rug en hoogzwangere lijf meer dan 1 km lang met een peuter in mijn armen door de sneeuw naar huis loop.
    Ha ha ha... laat dat "denk ik" in mijn eerste zin dus maar gerust weg ;).

Advies??

Als ik uit beeld ben, is er niets aan de hand.

12. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Heel herkenbaar lob. Hier werkt afleiden nog het beste of uitleggen dat mama het niet kan of iets anders moet doen. Maar ben er ook gevoelig voor en soms geef ik ook toe, als hij alles bijelkaar krijst met naar bed brengen bijvoorbeeld.

Hier is slapen drama en alec niet te genieten, is huilerig en wordt snel boos. Vannacht was hij wakker van 2 tot 4, hij zei alleen maar "kan nie slapen"
    Erg sneu, denk toch aan zijn oortjes.

13. raspberry

@lob: ja, dan is idd wel het devies: stug doorgaan met wat je doet en Gijs niet de regie geven... ;) Ze hebben natuurlijk wel de leeftijd waarop ze uitgebreid doorhebben dat ze invloed hebben en het is ook hardstikke gezond als dat af en toe succes heeft, maar dan liefst wel binnen grenzen die jij gekozen hebt :D
    Hier mag Thirza dus prima zelf een filmpje uitkiezen om te kijken, maar ze presteert het ook om dan elke minuut een andere dvd te willen. Twee keer wisselen doe ik nog, als ze dan weer wil wisselen, heeft ze pech en kijkt ze wat ze als laatste uitgekozen heeft. Dat is dan een minuut hard brullen ofzo, en daarna gaat ze lekker Tv zitten kijken.... gaat dus heeeelemaaaaaaal nergens over! ;)
    Ik leg af en toe wel wat uit hoor, maar heel vaak ook niet: ze moet ook leren dat het gewoon gaat zoals papa en mama dat zeggen. Onderhandelen komt wel als ze 6 is, tot die tijd is het pedagogisch gezien veel verstandiger om duidelijke grenzen te geven (wel redelijke grenzen die ergens op slaan natuurlijk, en ze mogen best weten waarom: als dingen bijvoorbeeld gevaarlijk zijn, leggen we dat wel uit. Of als ze een snoepje wil als we bijna gaan eten. Dat soort dingen leg ik wel even uit. Maar met de bijbehorende boodschap: joh, je kunt hoog of laag springen, maar we gaan het zo-en-zo doen!).
    Hebben we bij de kids van mijn man ook altijd zo gedaan en die luisteren goed sinds ze de peuterpuberteit uit zijn, krijgen we altijd complimenten over :D

@Elin: he, wat vervelend! Ga je even laten checken dan ook bij de huisarts?

14. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Lob: hier ook een mamma's kindje en ik herken veel in het claimen wat je vertelt. Ik geef er alleen niet aan toe. Zo pieker ik er niet over om hem te gaan dragen op straat en al helemaal niet als ik de wagen mee heb. Het gaat nu heel goed met mijn bekken en dat wil ik zo lang mogelijk zo houden, dus hem dragen doe ik niet. En vaak is het dan een minuut brullen en dan is het over. Ik snap dat het makkelijker is om toe te geven, maar echt, je hebt er profijt van om het niet te doen. Gijs zoekt zijn veiligheid door om grenzen te vragen en als je die niet aangeeft, voelt hij zich niet veilig en zal zijn grenzen steeds verder opzoeken. (ik hoop dat ik niet te betweterig klinkt maar dit is iets wat ik door mijn studie en werkervaring al heel vaak gezien heb). Het helpt ook vaak als je keuze geeft uit 2 dingen (bv. zelf lopen of in de wagen zitten, wil je dat pappa limonade of melk voor je pakt, enz.). Op die manier heeft Gijs het gevoel van controle, maar stuur je toch. Kan me voorstellen dat het heel zwaar is allemaal, dikke knuffel!
    Rozemarijke: herkenbaar dat verhaal van die dvd's. Ik wissel 1x voor Luca en dan is het klaar. Idd even brullen en dan rustig kijken. En ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd nooit meer hoef te wisselen. Ik ben ook heel consequent met Luca. Het is een boefje en hij heeft dat echt nodig. Maar ik krijg regelmatig complimenten dat hij zich zo goed gedraagt, dus het werkt wel!
    Elin: balen dat het slapen niet goed gaat. Hier ook weleens zulke nachten en vooral nu hij niet lekker is, zijn de nachten hier ook weer gebroken.

Luca was vannacht om 2:00 helemaal overstuur, maar ik kon hem snel troosten zonder hem uit zijn bedje te halen. Om 3:30 riep hij "mamma, uit halen", was klaarwakker. Slokje water gegeven, neusspray en schone luier (allemaal in zijn bed) en gezegd dat hij weer moest gaan slapen. Na vijf minuten riep hij weer, weer terug en streng gezegd dat we er niet uitgingen, dat het nacht was en dat hij moest gaan slapen en dat mamma ook ging slapen. Toen heb ik hem niet meer gehoord tot 7:45 vanochtend. Hij eet weer wat beter en is vrolijker, dus hij knapt op gelukkig. Ik had gisteravond de auto uitgegraven en sneeuwvrij gemaakt, maar vannacht heeft het weer gesneeuwd en dus is ie weer ingesneeuwd. Net op de slee naar de apotheek geweest; dat is de enige manier waarop we nog naar buiten kunnen; met de wagen kom ik er niet doorheen en lopen is te vermoeiend voor Luca...

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Wss ligt het ook aan je kind wat het beste werkt. Als ik hier zeg dat hij iets niet mag omdat dat gevaarlijk is voor kindjes, accepteert hij dat. Als ik vertel dat hij geen koek meet mag, omdat hij anders buikpijn krijgt, lijkt hij dat ook te begrijpen. Als ik alleen maar nee zeg, wordt hij alleen maar tegendraadser.
    Dus hiet werkt een korte uitleg over het algemeen wel.
    Maar ben het wel met rozemarijke eens dat ik niet ga onderhandelen met een 2 jarige.

Morgen even naar de dokter, oren nakijken, want volgens mij zit het niet helemaal lekker.

16. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elise, je mag alles tegen me zeggen hoor!
    Ik heb op zich ook helemaal geen moeite met grenzen stellen. Het dvd drama is hier ook bekend, en inderdaad hij mag zich 1x vergissen maar daarna is het afgelopen. Net zoals zeuren om tv of snoep bij mij geen enkel effect heeft.
    Dragen zou ik normaal ook nooit doen, maar hij had echt zo'n koude handen.. niet normaal meer. En met het voorbeeld bedoelde ik eigenlijk niet het dragen zelf maar meer dat oma hem dan niet mag dragen omdat hij alleen mij wil. Snap ook niet zo goed waarom ik dat wel zo moeilijk vind. Als hij om mij krijst dan ben ik meteen om... ik vind dat zo zielig. Maar ik wil er wel vanaf, het wordt te extreem. Niemand mag aan mij zitten maar dat bepaalt hij natuurlijk niet.

Fijn dat Luca weer wat opknapt!

@Elin, goed idee om meteen naar de ha te gaan.

Bedankt voor jullie tips!

17. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, huh waar is dat topic over samen slapen gebleven???

Oh en ik kwam jullie eigenlijk vertellen dat de conditie van mij en baby perfect is dus we zijn weer thuis.
    Vrijdag opnieuw een zelfde onderzoek, en als het niet vanzelf komt word ik maandag ingeleid.

De arts zag dat er een fout met mijn uitgerekende datum gemaakt was.
    De 15e was berekend door de vk bij de intake. Bij 12 weken heb ik een termijn echo gehad en daar werd de 13e vastgesteld (heb ik nooit geweten).
    Nu was het vroeger zo dat als er 5 dagen of minder tussen zat, dan hielden ze datum van de vk aan.
    Maar dat is niet meer. Nu in de datum van de termijecho bindend.
    En omdat ons ziekenhuis een heel streng beleid heeft en geen dag langer wacht na de 42 weken is het nu nog bijgesteld. Dus daarom is de uiterste bevallingsdatum nu maandag 27 december.

18. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Nou lob je houdt het spannend, mss wel een kerstkindje?
    Wel fijn om te weten dat je maandag in elk geval gaat bevallen.

En over mama claimen gesproken, vanavond bestond mama niet en papa des te meet. Ook weleens lekker.

19. raspberry

Nou, gelukkig valt dat dan precies na de kerst :D

Dat topic verdwenen? Net als de TS? :D Vond het zo flauw dat ze eerst zelf de knuppel in het hoenderhok gooide en toen ineens mocht het geen discussietopic zijn... Ik ga eens zoeken :D

20. raspberry

Nouja!!! het is gewoon helemaal weg! Wat raar! Dan ben ik toch benieuwd wat daar nog gepost is nadat ik er geweest was, want tot aan dat moment was er volgens mij helemaal niets raars gepost....

Deel Deze Pagina