Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Fijne kerstdagen ladies!

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, inderdaad balen ja.. Kan het nu niet eens gewoon een paar maanden rustig gaan bij jullie?

Fijne Kerstdagen allemaal!

De hoop op een 1e Kerstdag kindje heb ik ook maar opgegeven..
    Goeie vrienden van ons zijn gisteren bevallen van een mooi gezond 2e zoontje. Ze was 9 dagen na mij uitgerekend, maar ze was me voor. Nu ik dat babytje heb gezien, kan ik het niet helpen dat ik een beetje baal :(.

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob, kan ik me voorstellen, maar het duurt nu niet lang meer. Uiterlijk ma of di heb je je baby'tje in je armen.

Wij hebben 1e kerstdag overleefd, het was best gezellig moet ik zeggen en om 8 uur waren er thuis en nu ligt alec lekker te slapen.

Hoe is het bij jullie?

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Fijn dat het gezellig was!

Wij hebben een rustige dag gehad. Op de koffie bij mijn ouders en nog even gebleven voor een lekkere lunch.
    Daarna naar huis zodat Gijs kon slapen, en verder ook niets meer gedaan. Ik had lekker gekookt voor ons 3-tjes maar meneer had weer eens geen honger, en had ook geen zin om aan tafel te blijven.
    Morgen doen we hetzelfde maar dan bij schoonouders en 's middags weer naar het ziekenhuis voor een controle.

Net heb ik een uur in bad gelegen en ik hoopte zo dat als ik me eens zou ontspannen dat de bevaling dan zou beginnen maar helaas ha ha ha ha.. deze is pas echt eigenwijs ben ik bang.

De rest ook een leuke dag gehad?
    En wat doet iedereen morgen?

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, ik wil jou de hele tijd gaan pb-en voor Gijs zijn 2e verjaardagstaart maar ik heb de puf niet om daar eens goed voor te gaan zitten.
    Maar kan dat nog? We vieren het zondag 16 januari en ik zou hem dolgelukkig maken met een kabouter Plop taart. Er komen volgens mij zo'n 25 man en dan nog een aantal kindjes.

6. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lekker thuis vandaag, wij doen helemaal niks.
    Heerlijk.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Lob: dat moet wel lukken! Wat voor vulling hou je van?
    Balen zeg, als idd iemand die na jou uitgerekend is, eerder ligt te bevallen... Ik duim maar dat het vandaag alsnog spontaan gebeurt :)

Wij zijn gisteren naar mijn schoonouders geweest. Was gezellig en Thirza heeft het ook goed gedaan, (lekker zitten eten). Alleen roken ze nogal en we hebben de afspraak dat ze goed luchten voor we komen, maar dat was niet echt gelukt :( Ze hadden wel een raampje open staan, maar ik heb de hele nacht nog rook liggen ademen voor m'n gevoel, gewoon een dikke aanslag op m'n longen. Thirza vanochtend ook helemaal vol, dat is gelukkig weer weggetrokken, had dus ook alles met de rook te maken. Dus volgende keer even weer extra laten luchten daar ;)

Ben zelf de afgelopen dagen echt keimoe. Moet zeggen dat ik ook niet geweldig slaap, dus gisteren en vandaag een goeie middagdut gedaan en beide keren anderhalf uur geslapen. Da's lang geleden dat dat overdag lukte...

8. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob hoe is het? Hoe was het in het ziekenhuis? Alles nog steeds goed? Eigenlijk hoop ik voor je dat je nu ligt te bevallen.
    En anders morgen: zet 'm op he! Hoe laat word je geholpen?

Rozemarijke: bah ik heb ook een hekel aan rooklucht, en heb er ook altijd last van. Of je nou lucht of niet, het blijft toch in huis hangen als er ergens veel gerookt wordt.
    Vervelend dat je zo moe bent. Thirza slaapt toch nog steeds goed?
    Jammer als je dan zelf niet kunt slapen!

Ik ga morgen weer werken. Ik heb met mijn baas afgesproken dat ik maximaal 10 uur verdeeld over drie dagen werk. Dat was ook echt het maximimale wat de VK nog verantwoord vond. Hoewel zij liever had, dat ik stopte, wil ik dit toch een weekje of 2 proberen. Als het niet gaat, stop ik meteen. Ben wel een beetje bang dat het niet gaat lukken, want hoewel mijn baas alle begrip toonde, zag ik net in mijn werkmail alweer drie spoedklussen zitten voor morgenochtend (van haar!). Dan denk ik 'zucht', de boodschap komt toch niet echt aan. En ze schreef ook alweer dat als die paar uur goed gingen, ik mss 's middags thuis wel wat kon werken. Dus heb er niet zo'n vertrouwen in dat er veel rekening mee wordt gehouden.

Vind het wel jammer dat het zo moet gaan, want ik wil echt graag de ochtenden werken. Vind het ook leuk en heb leuke collega's, maar voel nu alweer de druk en de stress en dat is niet goed.

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, ik zou inderdaad met jezelf even een termijn afspreken om het aan te kijken. 2 weken maximaal.
    Want ook al ben je maar 10 uur per week aanwezig, als jij in die 10 uur stress en druk voelt dan is het effect rustig aan doen meteen verdwenen.
    Echt jammer dat je leidinggevende er dus toch niet echt rekening mee houdt. Het zou toch fijn zijn als je in die 10 uur lekker kon werken en elke dag met een fijn gevoel weer weg kon.

@Rozemarijke, waar kan ik uit kiezen?
    Gadver rooklucht is echt het smerigste wat er is...
    Mijn ouders roken ook, roken voor wij komen niet, zetten ramen en deuren open en toch stinken we alle 3 naar rook als we thuis zijn.
    Balen dat je zo moe bent! En ga dan inderdaad maar lekker 's middags liggen als het kan.

@Hier, vanmiddag weer 3 uur controles gehad maar conditie baby is prima.
    Het rommelt echter al wel heel de middag in mijn buik en het laatste uur heb ik toch aardig serieuze krampen die om de 7 minuten terug komen. Ha ha ha dat zou toch wat zijn als het nu alsnog spontaan zou beginnen.
    En zo niet, dan moeten we morgen om 08.00 melden.
    Joost heeft Gijs net naar mijn ouders gebracht. Ik kan me toch beter ontspannen als hij er niet is, en ik ook niet allemaal zachtjes hoef te doen. Maar toen ie weg was, moest ik toch wel even vreselijk huilen... het besef dat dit de laatste keer was dat we met zijn drietjes waren.. ppffff.... wat die hormomen toch met je kunnen doen.

10. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ohhh Lob spannend! Ben benieuwd of het gaat doorzetten. Ik ga voor je duimen.
    En ik snap best dat je ff emotioneel was. Ben ik nu al soms als ik denk dat dit de laatste kerst was met zijn drietjes. Hoewel ik heel blij ben dat we volgend jaar met zijn viertjes zijn. Het is toch een hele verandering!

Nogmaals succes!!!

11. raspberry

@Lob: nou, kan me helemaal voorstellen hoor, dat je daar even emo van wordt, zeker als je onder de zwangerschapshormonen zit! :) Denk dat ik dat straks ook ga hebben hoor!
    Benieuwd of je nu net hebt moeten melden, of dat het idd toch op het laatste nippertje spontaan is gekomen!

Qua taart: er is van alles mogelijk, maar dat kan ook nog wel even wachten hoor! Eerst die bevalling nu maar even, als ik een week vooraf weet hoe en wat qua vulling, is het vroeg genoeg. Ik weet nu waar ik qua werk op moet rekenen en als je straks nog puf hebt, moet je maar eens zien of je zo ook voorbeelden van Plop-taarten hebt die je leuk vindt ;)

@Elin: hmm, herkenbaar, dat baas-verhaal ;) Toen ik de ziektewet inging, vond mijn baas het ook hee wat dat ie me een dikke 3 weken gaf om bij te komen. Hij zat natuurlijk ook erg met z'n handen in z'n haar vanwege vervanging, maar toen ik de tweede keer me ziek moest melden en we een gesprek hadden na een paar weken, was dat met de HRM-mevrouw erbij, en die luisterde erg goed naar mij en zei direct: o, jij gaat nog even niet aan het werk! Dus dat zou wel mijn tip zijn, als je wel wilt blijven werken, maar het echt wel rustiger aan moet doen. Bazen hebben toch dubbele belangen en dan is het ook lastig om echt vanuit je werknemer te denken...

@all: hier vannacht weer bagger geslapen, elke aderhalf uur zo'n beetje wakker e vanaf 5 uur niet meer geslapen. Ga geloof ik maar weer dormiplant halen, zien of dat wat wil meehelpen. Begin er wel weer aan te wennen geloof ik, dus m'n hoofdpijn is iig bijna weg nu. Scheelt toch weer ;)

12. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Lob: zet hem op vandaag!!! (alhoewel ik hoop dat het vannacht is doorgezet en je nu al met je beebje in je armen ligt!). Kan me voorstellen dat je emo was toen Gijs weggebracht weg; het is ook zo'n dubbel gevoel allemaal!
    Rozemarijke: bah, rooklucht! Gelukkig rookt er in mijn familie niemand, behalve mijn schoonzusje maar die rookt altijd buiten omdat mijn broertje het ook vies vindt. Hoe gaat het nu met Thirza?
    Elin:doe echt rustig aan hè? Is echt belangrijk hoor!

@kerst: wij hebben een drukke maar gezellige kerst gehad. Kerstavond met z'n drietjes thuis, was erg gezellig. Eerste kerstdag eerst lekker uitgewaaid op het strand en na Luca's slaapje naar mijn schoonfamilie, waar Luca de show stal. Beetje jammer dat we pas om 18:45 aan tafel gingen hoewel ik van tevoren had gezegd dat 18:00 het uiterste was voor Luca (we gingen gourmetten). Gelukkig had ik een potje mee voor hem, want hij had om 17:30 al honger. Hij heeft keurig aan tafel gezeten en nog lekker broodjes mee zitten eten. Alleen om 20:30 zaten we nog aan het toetje, dus daarna zijn we gelijk naar huis gegaan. Tweede kerstdag bij mijn ouders met mijn broertje en schoonzusje. We waren 's ochtend al gegaan en mijn moeder en ik waren net Luca naar bed aan het brengen 's middags toen we een telefoontje kregen dat mijn oma met de ambulance afgevoerd werd en dat het niet goed ging. Mijn man en moeder zijn achter de ambulance aangegaan en hebben de hele middag in het ziekenhuis gezeten. Haar benen zijn helemaal zwart en ze is nu opgenomen, dus dat is even minder. Wel gewoon het kerstdiner en kadootjes gedaan en dat was best gezellig. ik merkte wel aan Luca dat hij er klaar mee was want hij had veel minder geduld dan de dag ervoor, maar dat is ook logisch. Vannacht ook 2x overstuur wakker, dus de rest van de week doen we even rustig aan.

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Zojuist bericht van lob, ze is om 13:00 uur bevallen van een prachtige dochter Fiene. Alles is goed gegaan. Vanmorgen om 9 uur is ze ingeleid.

Lob van harte proficiat! En wat een mooie naam.

14. raspberry

He, super! Wel jammer dat ze nog ingeleid moest worden, maar nou: het zit erop :) Leuk, een meid erbij, Lob!
    Hoe reageerde Gijs?

15. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Lob: van harte gefeliciteerd met jullie dochter Fiene! (en je voorgevoel van een meisje klopte dus:)!)

16. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik ben zo benieuwd hoe het met Lob is en hoe Gijs reageerde op zijn zusje.

Rozemarijke: hoe heb je vannacht geslapen? Hopelijk wat beter!
    Ik slaap ook niet best, dus misschien moet ik die Dormiplant ook eens gaan proberen.
    Jij hebt deze week de echo toch?

Elise: had nog niet gereageerd op je bericht over de kerst. Wat fijn dat Luca zich zo goed heeft gehouden. Zo'n lang diner is best vermoeiend voor die kleintjes. Mijn schoonmoeder probeert er wel rekening mee te houden, maar mijn schoonzus en dienst vriend totaal niet. Zij vinden dat hij maar moet leren zich aan te passen. Hebben zelf ook geen kinderen en hebben voornamelijk commentaar. Lekker makkelijk denk ik dan. Een tweejarige is om 19.00 uur gewoon te moe om te eten.

En wat naar van je oma zeg. Dat klinkt heel akelig van die benen. Hoe is het nu met haar? Ik hoop dat ze niet teveel pijn heeft.

Heb jij nu kerstvakantie?

Ik heb gisteren drie uur gewerkt en geen minuut langer. Op zich ging het wel. En ik stel mezelf gewoon een doel per dag. Ook al ligt er veel meer werk. Baas is nu op vakantie, maar volgende week ga ik duidelijke werkafspraken maken met haar en deze week doe ik wat haalbaar is.

17. raspberry

@Elin: lijkt me idd ook het meest haalbaar zo!

@Elise: fijn idd dat het zo goed ging met kerst! Mijn schoonmoeder is ook altijd later dan gepland, dus toen die vroeg hoe laat het handig was om te eten, heb ik al 5 uur/half 6 geroepen. Zaten we om kwart voor 6 aan tafel en dat was te rekken voor Thirza :)

@slapen: niet veel beter vannacht, maar was de dormiplant ook vergeten. Lagen in bed TV te kijken en vielen al zo'n beetje in slaap, dus mijn man is om 10 uur ofzo even uit bed gekropen om de TV uit te zetten en toen zijn we zo in slaap gevallen. Maar ben dan dus wel elke keer wakker en vanochtend weer om 5 uur totaal niet meer in slaap te krijgen :( Ben dan nog wel moe, maar blijkbaar denkt mijn lijf weer dat de reservestand voldoende rust is :D Nouja, komt ook wel weer...

Morgen idd de echo! Heb er erg veel zin in, maakt het toch allemaal concreet, want zeker nu ik me zo goed voel, zou er voor mijn gevoel net zo goed niks kunnen zitten :D
    En ben heel benieuwd of deze keer de datum wel klopt met onze datum, (vorige keer 2,5 week teruggezet in eerste instantie, later gecorrigeerd door de VK naar anderhalve week later dan onze datum). Dus we zullen zien....

18. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    ben ook zo benieuwd naar Lob!!!
    Elin: met mijn oma gaat het nog hetzelfde. Ze heeft erg veel pijn aan haar benen en ze is gestopt met de bloedverdunners voor haar hart om te kijken of dan de bloeding in haar benen stopt. Maar die bloedverdunners krijgt ze natuurlijk niet voor niks, dus het blijft afwachten allemaal. En zo vervelend die mensen zonder kinderen die geen rekeing houden. Mijn schoonmoeder heeft zelf wel kinderen (uiteraard;)), maar is volgens mij vergeten hoe het was. Mijn broertje en schoonzusje hebben ook geen kinderen, maar voegen zich altijd naar Luca. Ik voel me er weleens mee bezwaard, maar zij verzekeren me dat ze het geen enkel probleem vinden. En voor mijn ouders voelt Luca als een eigen kind en ze kennen hem zo goed dat ik niet eens hoef te vragen rekening met hem te houden.
    Rozemarijke: mijn schoonmoeder is ook altijd laat. en ook al benadruk ik elke keer dat het belangrijk is om rond 17:30 aan tafel te zitten, ze heeft er gewoon schijt aan. Ze besloot gewoon om 17:30 dat we nog eerst kadootjes gingen uitpakken. Toen ik tegensputterde werd ik door de hele familie inclusief manlief raar aangekeken (die vindt ook dat hij zich maar aan moet passen). ergens vond ik het wel jammer dat Luca het nog zo goed deed aan tafel, anders had ik het er lekker even kunnen inwrijven en nu hebben ze helemaal het idee dat ik veel te truttig met hem ben. Spannend, morgen de echo!

Luca heeft vannacht weer lekker doorgeslapen; heerlijk! Hoorde hem wel roepen om 5:30, maar was zo moe dat ik weer in slaap ben gevallen en hij is ook weer gaan slapen. Toen ik hem om 7:45 eruit haalde bleek hij helemaal doorgelekt te zijn, dus daarom riep hij waarschijnlijk om 5:30:)... Hij is weer lekker vrolijk en eet goed. Lekker een stuk gewandeld met mijn ouders (en de banden van de wagen opgepompt bij de pomp want die bleken hardstikke zacht te zijn en ik maar denken dat hij zo zwaar duwde door de sneeuw...) en ze bleven gezellig lunchen. Vanmiddag nog even op pad voor luiers want die zijn bijna op!

19. raspberry

@Elise: hmm, dat schiet niet op nee :(
    Da's hier dan wel het voordeel: als we een tijd afspreken, doet s-moeder wel haar best die te halen. Ze heeft alleen -net als de hele familie aan die kant overigens, inclusief mijn man ;)- nogal last van het brabants kwartiertje, (zeg maar gerust half uurtje :D). Mijn vader had dat ook altijd, dus ben van huis uit al gewend om een half uur eerder te roepen dan ik echt wil, dat werkt gewoon prima :D
    Mijn man was eerder ook wel van het: ze moet zich maar aanpassen, maar die is pedagogisch niet erg onderlegd, en ziet steeds meer dat mijn insteek past bij Thirza's niveau en dat we daarmee het soepelste verloop van de dag hebben, terwijl ze wel stapsgewijs leert om zich aan regels te houden enzo.
    Dus dat scheelt ook wel naar familie, ik hoef onze strategie niet in mijn eentje te verdedigen ;)

Hier vanochtend bij de huisarts geweest: gaan de ontlastingkweek nog eens herhalen en zien of die parasiet nu wel of niet weg is, en ze wil toch ook bloedprikken op coeliakie, want ze vond het ontlastingbeeld wel erg passen daarbij, (geen waterdunne diarree, wel drek en derrie en de maanden voordat het zo werd op en af goed en slecht).
    Had zelf al wel in die richting gedacht, maar dat expres naar de huisarts nog even niet genoemd. Heb liever dat die haar eigen idee vormt en ze heeft blijkbaar wel geleerd van de afgelopen twee jaar, dat het bij Thirza toch altijd wat ernstiger is dan je op het eerste gezicht zou vermoeden, (kiss-syndroom, eczeem wat door KMA bleek te komen, oorontstekingen toch door ontstoken neusamandel, die diarree dus idd (deels) door een parasiet...). Dus ze wilde het toch checken, omdat het -ondanks dat het niet in de eerstelijns familie voorkomt (volgens mij)- qua beeld toch wel daaraan doet denken.
    Beetje dubbel nu: misschien krijg ik dus gelijk, maar ik heb nu liever eens een keer geen gelijk. Laat het maar alsjeblieft niets zijn, was een paar weken geleden juist zo blij dat het door die parasiet kwam.... :(
    Maar goed, wordt nu dus toch even naar gekeken, blijkt dus dat bij de normale allergie-bloedtest niet standaard naar gluten wordt gekeken. Dacht zelf dat dat vast wel meegenomen wordt, en ze heeft het dus ook nog even nagekeken in de gegevens van de KA, maar niet dus... Dan weten we het straks maar gewoon, als het toch zo is, kunnen we het maar beter snel weten :(
    En aangezien we morgen toch al op het diagnostisch centrum moeten zijn.... kan het in 1 moeite mee. Dat scheelt dan weer ;)

20. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke dat hoop ik ook niet, maar net wat je zegt, als het wel zo is, kun je het maar beter zo snel mogelijk weten.
    Zou wel ontzettend sneu zijn.

En succes morgen. Laat even weten hoe het is geweest he?

Elise: wat heerlijk dat Luca weer zo goed heeft geslapen. Ik zou willen dat het hier ook zo was, ik zou al tekenen voor 1 nachtje doorslapen per week. Ik heb de hoop opgegeven dat het nog gaat gebeuren op korte termijn.

Het is vervelend dat mensen zonder kinderen geen rekening met je houden, maar het is nog vervelender dat zij overal commentaar op leveren. Van hoe laat hij moet eten, tot hoe hij moet eten, tot hoe ik het vlees voor hem snijd tot wat wij wel en niet goed vinden:D. Ik trek me er verder weinig van aan, want ik vind dat wij het goed doen met Alec qua opvoeding. En ik vind het normaal om rekening te houden met het ritme van een 2-jarige.

Ik baal een beetje, want ik heb het best zwaar op het moment. Ik kan echt bijna helemaal niets, behalve op de bank hangen. En mijn vriend heeft niet echt door dat hij ook wel een keer kan stofzuigen of iets kan opruimen, ook al heb ik dat al 10x gevraagd.
    Word er een beetje verdrietig van.

Deel Deze Pagina