Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin & Elise, van harte proficiat met jullie mannekes!!

@Rozemarijke, wat rot zeg dat je misschien geforceerd moet stoppen met de bv :(.

@Elise, jee wat een een avond zeg..
    Beterschap voor jullie allebei.

@Hier gaat het redelijk. Fiene heeft wel erg veel last van dat maagzuur. Ze is vreselijk onrustig, en slaapt erg weinig. We gaan morgen al met haar naar de ha. Ik heb geen zin om dit langer aan te zien. De symptonen zijn duidelijk, en ik weet dat de medicijnen tegen reflux ook niet alles zijn, maar ik blijf zo niet tobben. Het is weer vreselijk om te zien dat zo'n klein lief mensje zo'n last ergens van heeft.
    Hebben jullie kids medicijnen tegen de reflux gehad? En wie schreef dit voor? De ha of een ka?
    En Gijs slaapt ook weer gruwelijk slecht, dus je kunt wel raden hoe wij er uit zien ha ha ha. Krijg ik ook weer van iedereen te horen dat ik rustig aan moet doen, en veel moet rusten. Het lijkt wel of niemand snapt dat je niet KUNT rusten als je kinderen dat ook niet doen ;).
    Maar goed, wel slaan ons er wel weer doorheen. Is bij Gijs ook gelukt, dus ik zie het allemaal nog positief in hoor.
    En Fiene is zo'n lief mooi meisje, ik ben ondanks dit zooooooo happy met haar en ons gezinnetje.

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: mijn huisarts wilde Alec geen medicijnen geven. Wij hebben het zoveel mogelijk verlicht met Johannesbroodpitmeel, veel rechtop houden na het voeden, bedje omhoog en heeeeeel veeeeel met hem wandelen, zodat hij toch wat slaap kreeg. Ik was dan ook doodmoe op een gegeven moment.
    Maar met een peuter erbij is dat laatste eigenlijk geen optie.

Achteraf bezien had ik meer op mijn strepen moeten staan en een verwijzing moeten vragen, want Alec heeft daardoor best veel pijn gehad. Medicijnen zijn niet alles, maar een baby hoeft ook zeker geen pijn te hebben en als ik eraan denk hoe Alec huilde en wat voor gezichten hij trok na de voeding, kan ik nog verdrietig worden.

Goed dat je meteen aan de bel trekt! Ben benieuwd wat hij gaat zeggen.

Vervelend dat het zo slecht gaat met het slapen van Gijs. Hoewel het te verklaren is, had je natuurlijk anders gehoopt! Slaapt hij 's middags nog steeds niet?

Hier is het ook gruwelijk met slapen momenteel. Ik weet niet waar het door komt. Alle drukke dagen in december, zijn verjaardag? Hij is zo'n beetje elk uur wakker. Slaapt wel snel weer verder (bij ons), maar ik voel me toch aardig gebroken en Alec ziet er ook maar weer pips uit!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier geen medicijnen gehad voor de reflux, wist ook niet zo goed wat ik ermee moest. Uiteindelijk was het hier na 1 behandeling bij de osteopaat over: deels kwam het hier door het nekje en deels door de darmkrampen en de KMA (begreep ik later).
    Je geeft weer Bv toch, Lob? Heb je last van overproductie of snel toeschietende melk toevallig? Dan kun je even voorkolven he? En vooral geen twee borsten aanbieden, gewoon 1 tegelijk en dan wat vaker voedingsmomenten inlassen.
    En natuurlijk wel zien dat je medicijnen krijgt, maar deze dingen helpen ook een boel...

Hier is de kleine dame weer even helemaal niet lekker... ontstoken oogjes, (gelukkig wel al een eind over toen ik er gisteren BV in heb gedruppeld. Wonderspul :)). Hangerig enzo en de ontlasting weer bijna vloeibaar na een paar ietsje betere dagen, (niet waterdun, maar het stroomt wel bijna). Sinds een paar dagen eet ze in plaats van pap ook beschuitjes (volkoren), en als het coeliakie is, komt het waarschijnlijk daarvan. Maarja: als het dat is, zullen we nog een darmbiopt moeten hebben en dan mag je vooraf niet op dieet, want anders herstellen de darmen zich alweer en is er niets te zien met de biopt :(
    En aangezien we er nog geen zekerheid over hebben, is het ook zo wat om 'r maar zo op glutenvrij dieet te zetten.
    Nouja, hopelijk hebben we eind deze week iig de bloeduitslag, en weten we dan meer...
    Verder alles hier nog rustig helaas. Begin iets aan het idee te wennen dat het ws met medicijen opgewekt gaat moeten worden en ga daar maar niet te lang mee wachten. Morgen de VK maar eens even bellen...

4. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Lob: ik heb ook een aantal keer met Luca bij de huisarts gezeten in de eerste weken en ook bij het cb en van allebei kreeg ik het advies van johannesbroodpitmeel en wilden geen medicijnen voorschrijven. De jbpm leek in eerste instantie te helpen, maar na een week namen de gilbuien (want dat waren het van de pijn) weer toe. Ik heb toen een verwijzing voor de ka geëist en gekregen. Die hoorde mijn verhaal aan en schreef meteen Zantac voor en vanaf dat moment had ik een ander kind. Je zag en hoorde wel dat het nog steeds omhoog kwam, maar het was niet zuur meer en ook de zure lucht uit zijn mond verdween. En de gilbuien verdwenen en slapen ging een stuk beter. Luca had dus een fikse reflux en heeft tot afgelopen april de Zantac dagelijks geslikt en al die tijd zijn we onder controle gebleven bij de ka. Ik heb me voorgenomen dat als de tweede dezelfde klachten vertoont, ik meteen een doorverwijzing vraag; ik ga echt niet weer zo lopen tobben en mijn kind onnodig pijn laten lijden. Medicijnen zijn natuurlijk ook niet alles, maar zoals de ka zei "ze groeien er bijna allemaal overheen en tot die tijd is het pappen en nathouden".
    Rozemarijke: lastig, die ontlasting van Thirza en helemaal lastig dat je een dieet niet uit mag proberen. Wanneer krijgt ze de onderzoeken? En die ontstoken oogjes hadden wij hier vorige week; een heel zielig gezicht.
    Elin: Luca is ook uit zijn doen op het moment. Slapen gaat dan wel goed, maar ik merk het aan zijn gedrag. Expres stoute dingen doen, heel boos worden ineens en erg aan mamma hangen. Tijd dat er weer rust in de tent komt! Luca is nog elke dag een beetje boos dat de kerstboom weg is... (vooral als we dan langs een huis lopen waar de kerstboom nog wel staat; dat krijg ik dan gelijk te horen "daar wel kerseboom mamma!").

Hier heeft Luca de afgelopen nacht weer helemaal doorgeslapen zonder te hoesten, dus ik heb goede hoop dat het geen kinkhoest is. Alleen lag ik zelf wakker door het verkouden zijn en hoesten. ik vind het zo balen dat je geen neusspray mag als je zwanger bent!
    Net even wezen wandelen, maar Luca vindt het veel te koud. Lopen wil hij niet en de deken van de voetenzak moet tot zijn kin en de kap over de wagen en dan nog zegt hij steeds dat ik moet omdraaien en naar huis gaan. Net zijn vader, die houdt ook echt niet van de kou...

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Reflux, bij Gijs kreeg ik meteen Zantac van de huisarts voorgeschreven. En inderdaad de tip voor jhbp voor in de fles. Hij vond het dus maar jammer dat ik bv gaf want de fles was handiger.
    Maar de Zantac hielp bij Gijs ook goed. Ik vroeg me alleen af wanneer je nu naar een ha of een ka gaat hiervoor. En of een ka misschien andere medicijnen voorschrijft.
    Gijs heeft tot 10 maanden Zantac gehad en toen had hij het niet meer nodig. Melk indikken deed ik tot 1 jaar. Daarna spuugde hij helemaal niet meer.
    Ik moet trouwens pas morgen naar de ha.
    Fiene heeft nu al veel meer last. Gijs spuugde meer, maar bij haar komt er de hele tijd voeding omhoog. Ik hoor haar de hele tijd kokhalsen en wegslikken.
    Net is ze in mijn armen in slaap gevallen en als ik haar dan ik een diepe slaap wil wegleggen (in de wandelwagenbak die bijna helemaal rechtop staat in de box, op haar buik) dan nog is ze binnen 5 minuten aan het wegslikken en is ze weer wakker. Ze wil echt alleen rechtop.

@Elin, jij vroeg hoe de Bondolino is. Ik vind het een fijne doek, gaat makkelijk aan en volgens mij ligt ze er goed in. Alleen staat er wel dat de knietjes boven haar billen moeten zitten en dat gaat niet. En ik vind het erg tegenvallen wat je kunt doen. Oke, je hebt je handen vrij, maar verder ben je heel beperkt vind ik. Dat kan ik met haar in mijn armen ook doen.

Ik heb met Gijs ook zoveel gewandeld om hem maar te laten slapen. Ik was ook doodmoe ha ha ha.
    Balen dat Alec ook weer zo slecht slaapt, wat zou het toch zijn he?
    Gijs wil 's middags nog niet slapen nee, hij is zchzelf niet. En hij wordt ook aardig sjago door het slaapgebrek.

@Rozemarijke, sneu dat ze niet lekker is. Ik hoop ook dat jullie snel de uitslag krijgen... dat afwachten is ook maar niets.
    Wat raar toch dat je lichaam het zo tegenhoudt!
    Hoe voel jij je nu? Kan me voorstellen dat je er even doorheen zit door al deze dingetjes.

Ik heb veel melk, en een snelle toestroom. Ik geef inderdaad maar 1 borst per keer. En omdat ze vaak wil drinken, geef ik eigenlijk 3 uur lang dezelfde borst en ga dan pas wisselen. Aan het einde van die 3 uur kan ze dan toch nog even lekker rustig drinken. Ik zal die lactatiekundige nog eens bellen of dit zo goed is, ik heb dit zo zelf maar bedacht maar misschien is er wel een betere manier.
    Vanmorgen heb ik eerst een borst gekolft, en toch heeft ze na die voeding wel 2 uur lang gespuugd. Dit leek dus geen verschil te maken. Die lactatiekundige vertelde trouwens ook dat 50% van de reflux gevallen eigenlijk een allergie is, maar zij vond het er niet op lijken dat Fiene ergens allergisch voor was. Zij werkt vooral veel met gevallen van reflux en/of allergien dus ik ga er maar even vanuit dat zij dit juist inschat.

@Elise, fijn dat ie minder hoest.. hopelijk dus toch geen kinkhoest.

@Inslapen bij kleine baby's, ik heb me bij Gijs zo vaak afgevraagd of ik niet iets verkeerds heb gedaan waardoor hij zo slecht insliep. Ik liep met hem rond, wiegde hem, ging ermee wandelen... deed eigenlijk alles om hem te laten slapen. Maar nu zit ik er opnieuw midden in en weer doe ik het. Je kunt namelijk niet anders. Een baby kan niet zonder slaap, en als het niet vanzelf gaat dan moet je wel helpen. En het lukt ze niet omdat ze ergens last van hebben, niet omdat je ze verwent.
    Vanmiddag waren onze vrienden met het 3 dagen oudere babytje er, en daar gaat inslapen zo makkelijk. Ze legde hem neer naast hun op de bank en het manneke viel zo in slaap en sliep 2 uurtjes en werd tevreden wakker. Ik gun echt iedereen het allerbeste maar toch ben ik dan heel even jaloers.

6. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    hey allemaal, ik vond.dit topic zojuist en kan hier wel
    over meepraten dus hoop dat ik welkom ben..
    ik ben trouwens tessa,23 jaar en heb nu n zoontje van 7 weken die enorm veel last heeft van reflux..slapen is dan ook een groot probleem :(

groetjes

7. raspberry

@Pinkprecious: sneu he, voor die kleintjes? En slopend voor jezelf! :(

@Lob; ja, je zou natuurlijk kunnen kijken of een koemelkvrij dieet gaat werken.... Bij Thirza kwamen we er per slot van rekening ook met 9 maanden pas achter dat ze allergisch was... :(
    En verwennen: nee, als ze ziek zijn, zijn ze ziek en dan kun je ze niet maar laten en niks doen. Dat is idd geen optie.
    Kan me voorstellen dat je nu gewoon in je armen houden nog wel net zo gemakkelijk vindt, maar als ze straks wat groter is, is die draagdoek toch wel heel fijn ;)

@Elise: ik heb hier een homeopatische neusspray, die iig een stuk beter werkt dan de zoutoplossing van otrivin, die je dus ook mag gebruiken als je bV geeft en zwanger bent. Ingewikkelde naam die ik zo even niet reproduceer, maar ik kan morgen wel ff voor je kijken :)
    Over de onderzoekjes bij Thirza: als het goed is, hebben we eind deze week de uitslag van de bloedtesten. Als daar voldoende aanleiding uit gevonden wordt om een glutenallergie aan te nemen, dan moeten we dus verder voor een darmbiopt, maar dat zal dan weer verder gaan bij onze kinderarts. Mocht er uit de bloedtest niets komen, maar uit de ontlastingkweek komt eind volgende week weer wel dat de parasiet wel weg is, dan denk ik dat ik de kinderarts sowieso ga vragen toch maar om die darmbiopt, want als het de parasiet niet is, is het beeld qua ontlasting er nu toch wel echt die van een glutenallergie :(

@all: ja, hoe voel ik me? Een beetje in een niemandsland eigenlijk, op dit moment. Alles een plekje geven is erg lastig, omdat het voor m'n gevoel even helemaal stil staat: mijn lijf doet niets om alles af te stoten, en dan is het toch lastig om met je hoofd te zeggen: ja, er is echt geen kindje en ik ga toch echt die miskraam krijgen. 't Is echt wachten nu, wat me best veel energie kost :(
    Ga morgen even bellen met de VK en dan direct een verwijzing naar de gyn vragen. Ik verwacht namelijk dat er wel weer een paar dagen overheen gaan voordat je daar dan ook daadwerkelijk terecht kunt, dus dan zal ik daar begin volgende week ofzo wel een keer zitten, kan er een controle-echo gedaan worden en kan ik medicatie meekrijgen. Dan wordt het eind volgende week of begin die week erop dat we met die medicatie de boel op gaan wekken, beetje afhankelijk van hoe snel Thirza mee wil bewegen in het afbouwen van de borstvoeding.
    Vanavond heeft ze nog wel gedronken, maar slechts heel kort. Was voor mij ook helemaal prima. Vraag me dan wel af of ze het toch aanvoelt ofzo, of dat mijn lijf toch al zo bezig is de energie anders in te gaan zetten, dat er weinig melk meer is en ze daarom maar kort drinkt.
    Nouja, en verder nog een lekkere bijkomstigheid dat het gisternacht lelijk in mijn schouder is geschoten: echt megapijn onder m'n schouderblad. Vanochtend ging het nog wel, maar in de loop van de dag werd het steeds erger en allerlei alledaagse bewegingen krijg ik helemaal niet meer voor elkaar en diep ademhalen gaat ook niet echt. Heel handig, want ik begin te hoesten, wat dan dus ook steeds lekker pijnlijk is :(
    Maar eens zien hoe het morgenochtend is, want als het niet beter wordt, durf ik de auto niet meer in en ga ik de geplande bezoekjes met m'n jongeren maar telefonisch doen, denk ik.... ;) Autorijden ging vanmiddag nog maar net aan namelijk, en het is sindsdien alleen nog maar weer erger geworden... :(

8. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    @ rozemarijke

ja nogal... en als je dan 1 nacht kan slapen dan denkt iedereen om je heen gelijk, waarom ben je nog moe? belachelijk!
    maar alles is gewoon vermoeiend bleh. En vooral sneu
    als je hem helemaal ziet lachen en ineens schiet het weer omhoog en dan is het weer krijsen :( blegh moeilijk
    en dan vertellen mensen doodleuk ja maar je moet je rust pakken als hij slaapt
    tja dan moet hij wel slapen :S
    Vraag me alleen af of er niet meer is dan alleen reflux
    ik blijf met het gevoel dat zijn voeding niet goed is

mensen bekend met koemelkallergie of iets dergelijks ?

of moet ik dan even teruglezen?
    xxxx

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, ik ga je nu pb-en over de taart!

@Pinkprecious, dochter van Rozemarijke heeft ook een koemelkallergie.
    Zielig he dat wegslikken en zuur kijken! Heb jij er medicijnen voor?

@All, onze ha wil meteen starten met Zantac. Vanmiddag halen, binnen 3 dagen moet er verbetering zijn, 1 week gebruik en helpt het niet dan gaan we kijken voor andere medicijnen.
    Hij vindt dat een baby niet zoveel last mag hebben van de reflux.

10. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    Oh bedankt!

Rozermarijke,
    als ik vragen mag wat zijn de kenmerken van kma ?
    want de ka wil nog niet verder kijken dan reflux
    omdat hij nog goed groeit is er nog niks aan de hand ... :(
    is natuurlijk opzich ook zo maar ik vind het echt naar !

maar ja ik heb er medicijnen voor gekregen maar de ka had tabletten voor geschreven die hij heel zou moeten doorslikken...hij is 6,3 k
    dus iemand bij de apotheek heeft soortgelijke meds gegeven dus ik ben erg beniewd....
    maar het neemt nog niet het probleem weg :s
    want hij verslikt zich ook tig keer per dag... ook als hij in bed ligt (en ja het is al opgehoogt maar helpt maar heeeeeel minimaal)
    vind dit ook behoorlijk eng hoor... en het spugen word ook niet minder pff
    lastig

11. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Pinkprecious: met kma heb ik geen ervaring, maar mijn zoontje heeft zich ook heel vaak verslikt en doet het nog steeds wel eens. Heel eng.
    Lob: super dat je medicijnen hebt gekregen! Luca spuugde ook vrijwel nooit, maar idd ook steeds kokhalzen, weer doorslikken en verslikken. En heel vaak een zure lucht uit zijn mond. Ik ga echt superhard voor je duimen dat het werkt!
    Rozemarijke: kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om afscheid te nemen van je zwangerschap als je lichaam daar nog niet klaar voor is. En wat balen van je schouder! Probeer jezelf even op de voorgrond te zetten; je werk heeft nu gewoon even pech!

Luca heeft vannacht weer helemaal doorgeslapen van 20:30-8:15. Toen ik vannacht ging plassen ben ik zelfs even bij hem gaan luisteren omdat hij zo stil was:), maar hij lag gewoon lekker te slapen. Ik heb zelf ook iets beter geslapen.
    vanochtend begon hij weer met dwars doen, jengelen en niet luisteren. We zijn boodschappen gaan doen en daarna even naar de speeltuin. Nou, als je dat gezichtje zag toen we de speeltuin binnenliepen! Een grote glimlach en schaterlachen op de schommel. Hij is een paar keer van alle glijbanen af geweest en gaat nu helemaal alleen van de hoogste. Mijn kleine mannetje wordt nu echt groot! Half uurtje lekker kunnen rennen, klimmen en klauteren en toen weer naar huis. Thuis was hij lekker vrolijk en heeft goed gegeten. Ik denk dat hij het buitenspelen echt heel erg gemist heeft. Toen we de speeltuin uitliepen zei hij "was leuk mamma", zo lief!
    Helaas net slecht bericht van mijn oma. De artsen denken dat het nog maar een paar dagen zal duren voor ze overlijdt. Dus heb net maar mijn leidinggevende ingelicht dat ik ineens weggeroepen kan worden...

12. raspberry

@Elise: he, sterkte meid!

@pinkprecious: tja, hoe ziet KMA er uit? Thirza had last van veel spugen en terugslikken, extreme darmkrampjes (de hele dag door, en extreem extreem een kwartier na een voeding en een uur na een voeding), eczeem, voortdurend de hik en altijd verkouden. Ze groeide wel goed, althans: tot aan de 9 mnd. Daarna ging het minder.
    Als jij denkt dat het KMA kan zijn, zou ik lekker pepti kopen en uitproberen. Als je dan verschil merkt, kun je de KA gewoon vertellen wat je aan verbetering hebt gezien, en dan kom je er ook wel uit...

@lob: ga je vanavond ff pb-en over de taart :) Kom net uit mijn werk, chagrijnige vent in huis die vond dat ik wel even kon helpen opruimen, terwijl als hij een dag gewerkt heeft, het huis al te klein is als ik hem vraag zijn eten zelf even op te scheppen. Dus die heeft de wind van voren gehad: ik ben hardstikke moe, hang tegen een miskraam aan, slaap slecht (iig veel slechter dan hij), en dan is HIJ degene die zielig is? Dacht het niet...
    Maar goed, eerst ff tot rust komen, voor ik jullie wensen op een rijtje krijg :D

@All: vandaag contact gehad met de VK, die heeft een afspraak voor me gemaakt bij de gyn, kan ik volgende week dinsdagmiddag terecht, (zijn assistente noemde in eerste instantie 25 januari, zei de VK. Nou.... dacht ik toch niet he?!?)
    Dus ze heeft even doorgedrukt voor me en nu kan ik dinsdag 'al' terecht... wel in de spoedpoli, (maar ik vind het vrij bizar dat zo'n assistente niet bedenkt dat ik toch ook een spoedgeval ben, of wat wil je dan?).
    Maar goed, kunnen we weer even aftellen naar dinsdag... (en ben ik een halve dag vergadervrij, dus ook nog een lichtpuntje aan die vervelende afspraak ;)).

13. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    Hey rozemarijke
    dit alles op eceem na heeft mijn kleine ook...
    al helpen de druppeltjes van cinababy wel maar als ik dat niet gebruik is het echt echt niet normaal meer..
    maar valt berg eigenlijk onder eceem? nee he ?
    want dat wil ook maar niet weggaan wat ik ook doe
    maarre tja ik gebruik nu hypo allergeen
    dus durf niet zo maar over te stappen... :s
    maar moet over anderhalve week terug naar de KA
    dus zal het even voorleggen dan...

want die zei ook, zolang hij goed groeit is er niks (ergs)
    maarja :s
    bedankt btw voor de reactie en uitleg!

14. raspberry

Nou, dat is iig niet waar. Thirza groeide prima en zat toch echt heel erg niet lekker in d'r vel.
    Ik zou in jouw geval de pepti wel proberen: minimaal 2 weken aanhouden, (want krampjes kunnen even erger worden van andere voeding), en dan eens zien wat het verschil is met nu.
    De hypo-allergeen heb je namelijk geen drol aan als het echt KMA is... :(
    Wat tegen de krampjes ook goed helpt: halverwege de voeding even verschonen en laten boeren. Dan is die lucht maar vast weer uit het lijfje en dat scheelt enorm in de krampen!

15. raspberry

O, nog even een toevoeging: hoe eerder je actie zet op KMA, hoe groter ook de kans dat een kind er overheen groeien zal!

16. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    *ook even klagen*

ik vraag me echt af hoe lang ik dit nog ga volhouden
    en het gaat ook zo slecht met mijn gezondheid, tja wanneer heb ik ook de kans om op te knappen? + heb ik ook zo goed als zeker een infectie in/aan? mijn baarmoeder en waarschijnlijk nog een infectie en een blaasontsteking en ontstekingen in mijn darmen...
    ALS hij al even slaapt is het niet lang genoeg om over de pijndrempel heen te komen zodat ik in slaap kan vallen...
    ik leef nu op anderhalf tot 2 uur slaap per 24 uur...damn
    :( vind het echt even niet leuk meer
    en wou hem vandaag eigenlijk niet eens uit zijn bedje halen omdat ik zo verdomde moe was en ook nog het eten aan het maken was omdat mijn vriend overmoest werken...

pff... :(
    *einde..*
    sorrie,gezien ik niemand hier ken ofzo..

17. raspberry

Ik zou zorgen dat je hier hulp bij krijgt! Kan je vriend iig niet een paar weken zorgverlof opnemen? Want dit trek jij toch niet, je bent zelf hardstikke ziek!

18. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    heyy

jaa gelukkig
    hij heeft vanaf morgen 2 weken vrij pfff

pff maar vanacht heeft mn kleine ineens tot 5 uur geslapen!
    ik wist niet wat me overkwam
    zal vast zeldzaam zijn maar wel net even wat ik nodig had..

19. raspberry

Nou, gelukkig maar!

20. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Rozemarijke, heb je ge-pb't en gemaild.

Hoe gaat het met iedereen?

Rozemarijke, is er al iets aan het gebeuren?

Elise, wat naar van je oma... sterkte meid!!

Elin, hoe gaat ie?

Deel Deze Pagina