Nou, onze nacht is wonderbaarlijk goed gegaan! Thirza heeft geslapen van 22.00-5.45 en daarna weer door tot net 8 uur! Beetje jammer dat ik vanaf 4 uur wakker heb gelegen, maar dat zul je natuurlijk net weer zien ZE was net wel vreselijk doorgelekt: had gistermiddag niet meer geplast en dat heeft ze vannacht dus allemaal geloost. Dankzij een dikke slaapzak, ontdekte ik dat pas toen ik 'r net uitpelde.... Nouja: ze was er iig niet koud van, dat scheelt. Helemaal lekker is ze nog niet, ze voelt nog flink warm aan. Straks maar eens even tempen. @Devy: kun je niet gaan ruilen van dag met je man? Of zou Kyra dat ruiken en dan ook gaan wisselen met de dagen?
@Rozemarijke Kyra lijkt het te ruiken wanneer het mijn beurt is om vroeg op te staan helaas. Als we het een keer omdraaien is ze alsnog op mijn dag het vroegste wakker. Wel fijn zeg dat de nacht toch goed is gegaan met Thirza, alleen jammer dat jijzelf niet kon slapen. En nog van harte met oma, een gezegende leeftijd. @Jo Als je kindje overprikkeld raakt is het inderdaad een ander verhaal. Het belang van het kind staat voorop en als je dan even met kromme tenen en oordoppen in moet wachten totdat je kindje slaapt omdat je het als je ernaar toe gaat erger maakt, dan is dat heel vervelend maar nodig. Ik hoop dat de overgang van wieg naar ledikant soepeltjes gaat. Hier hadden we daar geen problemen mee want ze heeft maar heel eventjes in een reiswieg gelegen en die stond al meestal in haar ledikantje. En we kunnen hem straks 'verbouwen' tot peuterbedje dus tot een jaar of 3 houden we hetzelfde bedje. Kyra had vannacht weer ontzettende jeuk dus ik denk dat het te vroeg is geweest om weer naar één keer per dag te gaan smeren met de hormoonzalf. Ze werd er echt helemaal gek van dus is het eigenlijk heel logisch dat het slapen niet ging. Alleen heb ik er 's ochtends heel vroeg nog wat moeite mee om het vrolijk onder ogen te zien dat mijn dag al echt begonnen is. Vandaag gaan we er weer een strenger smeerregime op na houden en hopelijk werkt dat wel.
@rozemarijke, dat doet thirza goed na zo'n dagje! wel jammer dat jij dan slecht slaapt.. zul je altijd zien! jullie familie woont wel ver weg geloof ik? jullie moeten altijd een eind weg zeg! hoe vindt thirza autorijden? @devy, wow dat is vroeg! ja ze ruiken het hoor!! @hier, gijs is weer helemaal hersteld van zijn griep en nu slaapt ie weer goed.
Hier een klote nacht en een mannetje wat weer niet fit is! Verdorie hij is 3 dagen klaar met zijn ab kuur
@Lob Gelukkig maar. Hopelijk brengt dat wat rust in de tent. @LovelyDK Dat is echt gigantisch vervelend! Hopelijk komt er snel een periode waarin hij niet elke paar dagen weer iets onder de leden heeft. Dit doet jullie allebei natuurlijk absoluut geen goed.
Ik heb geen tijd om te reageren helaas, zit nog steeds met een ontzettend ziek manneke dat niet wil eten en nauwelijks drinken, slecht slapen. Hij stinkt ook ontzettend uit zijn mondje, iemand een idee hoe dat komt?
@Elin Het komt waarschijnlijk door een combinatie van het ziek zijn en door het weinige drinken. In ieder geval veel beterschap!
Ja, ik heb hier verder gelezen en ik besef hoe gelukkig ik daarmee kan zijn. Zelf ben ik echt een enorme voorstander van de drie (ouderwetse) R-en. Natuurlijk ben ik geen computer oid, maar ik probeer wel duidelijkheid te scheppen. Blijkbaar werkt het bij ons (gelukkig!) en het voelt ook heel goed. Vandaar eigenlijk mijn reactie.
Overstuur huilen is inderdaad niet ok. Dát ben ik met je eens. Daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee, usurus een nachtje, maar meer niet. Onze kinderen zijn ook heel goed te troosten, volgens mij. Kweenie. Ik ben wel heel blij dat jullie uiteindelijk een oplossing hebben kunnen vinden (het werkt nog steeds, hoop ik?). Want een slechte nachtrust is uiteindelijk gewoon verschrikkelijk slecht voor je.
Medisch is inderdaad kort door de bocht. Dat ben ik met je eens, nu ik teruglees. Kan het ook prikkelbaarheid zijn (soort hoogsensitief oid?)? Ik word al gewaarschuwd dat ik niet op mijn lauweren moet gaan rusten. Misschien is de derde ook wel een huilbaby. Ik ga het wel zien, maar ben ook wel blij dat ik hier heb gelezen. Even een realitycheck wat dit onderwerp aangaat. Nog heel veel sterkte allemaal!
Het werkt in de zin dat ze nu alleen in slaap kan vallen als we haar op bed leggen, maar ik moet er helaas nog steeds 's nachts een keer of twee minstens uit. Dat is echter niet te vergelijken met wat het eerst was want toen was 5 a 6 keer op een nacht geen uitzondering. Het is dus nog niet helemaal wat het zou moeten zijn, maar er zit verbetering in (en ook af en toe een terugval maar die neem ik maar voor lief). En voor de rest blijft het hopen dat als we een tweede kindje mogen krijgen, dat Kyra inmiddels doorslaapt en baby nummero 2 wél een slaapkopje is! Je kunt beter de eerste keer afzien en de tweede keer geluk hebben dan andersom lijkt me. Natuurlijk kan het ook zijn dat nummero 2 ook zo'n slaapterroristje is, maar inmiddels ben ik vrij goed in het camoufleren van mijn wallen. Nog veel succes met de laatste loodjes, en ik hoop niet dat jij je hier ook mag gaan aansluiten maar dat het net zo'n lekkere slaper is als je andere kindjes.
Uit zijn mond stinken komt toch door een ontsteking zei de dokter tegen mij......Sven heeft dat ook gehad vlak voor zijn antibiotica, beetje geur van etter.....
He lieve schatten, probeer weer wat bij te lezen......druk en niet lekker zorgen ervoor dat ik weinig achter de pc zit......druk met de onderzoeken rondom mijn gezondheid en niet lekker dat is de oorzaak van het gevolg van dat ik onderzocht wordt..... MAAAAARRRRRRRRRRRR....................en ik zeg het heeeeeeeeeeeeeel stilletjes: Sven slaapt al een bijna een week door, waarvan vannacht van 1900 tot 0500 (wakker omdat hij zijn fles niet meer had gehad en enorme honger had) en weer geslapen tot 0900).........stttttttttttttttt........ Dus.......jullie hebben niks gehoord he want vorige keer toen ik het schreef toen was het weer raak....... En uiteraar doe ik niks anders.....enige wat ons is opgevallen dat hij na zijn antibiotica kuur beter is gaan slapen in combinatie met zijn bedje met de zijkant tegen de muur geschoven te hebben. Dit resulteert in dat hij niet meer staat in zijn bedje maar lekker vaak gaat zitten, en de hele kamer overziet nu. Ik, klinkt zweverig, elke avond vraag of "iedereen" weg wil gaan omdat Sven anders niet kan slapen (heb ik ooit van iemand gehoord) en voila bovenstaande als resultaat! Oh meneer heeft een lintworm denk ik .....vanmorgen na die fles van 0500 nog drie boterhammen om 0900 gegeten.....
Ik hoop dat die onderzoeken snel iets opleveren Goofy! Ik snap dat je dan even wat anders aan je hoofd hebt dan hier posten. En je weet wat we hier zeggen he, als het werkt werkt het dus zweef er maar op los. Goed zo Sven! Laat je mama maar eens goed uitrusten, dat heeft ze wel nodig.
Jep, hoogsensitieve kids zullen ook meer moeite met slapen hebben, (maar ws kom je er pas jaren later achter dat ze hoogsensitief zijn dan, want da's toch lastig 'meten' bij een baby...). Wij hebben wel kans dat Thirza wat hoogsensitief is, aangezien ik dat ook ben. Maar mijn man heeft ADHD en dat zou ook negatief mee kunnen spelen. (Niet dat ik meteen denk dat Thirza een van beiden is). En verder zou je kunnen denken aan trauma wat een kindje meegemaakt heeft, (vastgezeten in geboortekanaal bijvoorbeeld). Op dat gebied maakt de geestelijke gezondheidszorg steeds meer vorderingen, in het toepassen van therapie bij baby's... Maar ik denk dat als je vanuit je omgeving niet voortdurend naar je smoel gegooid krijgt dat je ze maar rust en regelmaat moet bieden en dat als je ze dan laat huilen, het wel goed komt, (niet bedoeld dat jij dat doet hoor!) en je luistert naar je intuitie, dat je dan wel 'weet' of je je kind wel of niet moet laten huilen. Ach, en anders ondervind je snel genoeg dat dat laatste niet voor elk kind een oplossing is...
ah wat rot voor jullie! ik denk keelontsteking... heeft gijs ook 2 x gehad, en toen stonk ie ook zo uit zijn mondje. eten en drinken ging toen ook moeizaam want dat deed zeer. heb toen steeds een zetpilletje gegeven zodat ie minder pijn had en daardoor wat dronk. ook alleen zacht voedsel gegeven en geen stukjes wat dat schuurde waardoor keel steeds geirriteerd bleef. veel beterschap!!
ik zal ook even heel stilletjes reageren wat fijn voor jullie!!!! ik hoop dat je je snel beter voelt en dat de onderzoeken wat opleveren!!!
@Goofy: klinkt goed, wat Sven doet! Wel fijn, want met je eigen gezondheid kun je het ook wel gebruiken!
Bedankt voor je berichtje en jij ook nog veel succes. Erg verhelderend om hier te lezen, bedankt voor je inhoudelijke reacties.
Ik bedoelde niet dat het voor iedereen zou moeten werken, nee. Bij ons werkt het (en heb ik niet echt hoeven zoeken) en dat is gewoon heel fijn. Uberhaupt is het irritant als mensen je denken te kunnen vertellen hoe je je kinderen op moet voeden. Bij ons slapen ze dus beiden heel vroeg, maar de familie van mijn man vindt dat écht heel raar. Daar krijgen wij dus commentaar op. Tsja... ieder zijn eigen keuzes. Maar ik snap wat je bedoelt, ik hoop voor jullie dat het bij jullie ook snel rustiger wordt en jullie allemaal betere nachten gaan maken. Heel veel sterkte en ik hoop dat ik hier NIET terug hoef te komen na de geboorte van onze derde.