Hmmmm die laatste zin in mijn vorige berichtje staat er wel heel vreemd... Maar ik bedoel eigenlijk dat ik niet gelukkiger had kunnen zijn met een rustige baby dan dat ik nu ben . Ik ben net met Fiene bij het cb geweest om haar te wegen, en ze is 250 gram in 10 dagen aangekomen dus gelukkig houdt ze nog wel wat voeding binnen. @Elin, ik pb je de jongensnaam wel even. Ik wil hem gerust tegen iedereen zeggen maar mijn vriend niet. Want ook al willen wij het bij 2 kindjes laten, op een of andere manier vindt hij het door het zeggen van die naam te definitief of zo denk ik. Wat ga je nu doen? Meid stop toch gewoon met werken. Echt ik snap je volkomen hoor, maar het is toch zo jammer dat je nu niet optimaal kunt genieten. Voor je het weet is het voorbij en ik wil niet dat je dan spijt krijgt. Jouw gezinnetje is nu het belangrijkste wat er is, en je 100% inzetten voor de werk kun je nog de rest van je leven doen. Kies nu maar eens voor jezelf!! Wat maken die 4 extra weken nou uit? En voor jou zou het zo goed zijn... Gijs en Fiene slapen nu allebei tegelijk . Ik ga eens lekker op de bank liggen... zul je net zien dat zodra ik mijn ogen dicht doe er weer iemand wakker wordt.
@Lob: heerlijk, ff voor jezelf! Hier is de taart bijna af Ga nog een sierrandje maken vanavond en dan is ie helemaal klaar. Ben ook heeeeel benieuwd wat Gijs ervan vindt! En er zit nog een kleine verrassing bij Vond dat jullie dat wel even verdiend hadden, na alle reflux en dingen met Fiene nu Verklap verder niks, zie je morgen wel @Elin: ook ik zeg: lekker stoppen met werken! Die 4 weken elke week 10 uurtjes, maken ook niet zoveel uit idd... Maar kan me wel voorstellen dat die keuze lastig is hoor! De verantwoordelijkheid naar je werk, de verveling misschien van thuis zitten, (zou ik wel hebben, of ik zou ee boel taarten in bestelling moeten krijgen ). @all: hier OK. Voorlopig blijft het nog wat bij wat rotzooi die eruit komt, nog geen pijn of golven bloed in zicht... 't Is allemaal wel dubbel, op zich wil ik het er nu ook wel graag uithebben, maar aan de andere kant heb ik er de afgelopen twee weken rustig aan naar toe kunnen bewegen en 't is ook wel goed zo. Zat me gisteren nog te bedenken dat ik achteraf dit toch wel prettiger vind dan dat we bijvoorbeeld een dag voor de echo verrast zouden zijn geweest door een miskraam Nu zijn we voorbereid, alles in huis voor als het heftig wordt en ik weet wanneer we het ziekenhuis moeten bellen. Dus ja, ben er wel rustig onder. Toch een beetje zoals de voorbereidingen voor de bevalling, toen met Thirza, met dat verschil dat ik nu weet hoe dingen gaan... Bijslapen is er niet echt van gekomen, ik ben gewoon elke nacht tussen 2 en 5 ofzo wakker. Nouja, boeken lezen schiet ineens heel erg op. Had nog een stapeltje liggen en die slinkt nu aardig
Hoi meiden, ik kom ook weer ff aanwippen. Rozemarijke: wauw, wat een mooie Plop! Echt superknap gedaan! En de boel is nu rustig op gang aan het komen. Kan me helemaal voorstellen dat je zegt dat je "blij" bent dat je nu weet wat er komen gaat en niet verrast wordt. Sterkte meid! Lob: heb je nog even op de bank kunnen liggen? Ik heb me voorgenomen om hoe dan ook veel te genieten van de baby. Ik probeer nu ook veel bewuster te genieten van de zwangerschap, ik vind het nu ook veel te snel gaan terwijl de tijd toen ik zwanger was van Luca me niet snel genoeg kon gaan... Elin: kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om te stoppen met werken, maar ik sluit me wel bij de rest aan. Jij en je gezinnetje staan nu op nummer één! Hier gisteren de crematie van mijn oma gehad. Alles is naar wens verlopen en het was een mooie dienst. Wel een zware dag en ik blijf het gek vinden dat ze er niet meer is. Ze woonde vlakbij in het verzorgingstehuis en ik wipte vaak even bij haar aan met Luca als we boodschappen deden. Verder heb ik een oorontsteking en ben helemaal doof aan de linkerkant. Moet vanzelf overgaan zei de huisarts. Ik mag trouwens wel gewone neusspray gebruiken; kan geen kwaad als je zwanger bent. Alleen herhaaldelijk gebruiken moet je voorkomen. En dan heb ik ook zeer waarschijnlijk zwangerschapsischias; ik heb al een week uitstralende pijn in mijn linkerbil en als ik 's avonds even stil gezeten heb kan ik me haast niet bewegen van de pijn. Er zit dus zeer waarschijnlijk een zenuw klem en ik moet dinsdag naar de fysio. Ik hoop dat ze er wat mee kan want het is behoorlijk pijnlijk. Zolang ik maar in beweging ben is er niks aan de hand en werken gaat dan ook nog wel. Luca was vannacht heel onrustig; ik weet niet of het aan de storm lag, aan de pannenkoek die hij had gegeten of aan het feit dat hij weer eens verkouden is geworden, maar hij sliep pas laat, was vannacht 2x huilend wakker (gelukkig maar kort) en was vroeg wakker. Vandaag op het kdv was het heel goed gegaan en hij was ook heel vrolijk toen ik hem kwam halen. Toen we in de auto stapten zei hij wel "kaka moe, kaka slapie doen", maar hij heeft toch nog goed gegeten en is lekker met zijn pappa in bad geweest.
@Rozemarijke, oh jee een verassing.. wat leuk!!!! Nu ben ik helemaal benieuwd!! Nog heel even wachten . Ik snap je gevoelens over dat je je nu hebt kunnen voorbereiden en dat dat misschien wel fijner is dan dat het onverwacht zou gebeuren. Is er nog iets veranderd vannacht? Wat is dat toch met ons met dat slechte slapen... pffff.. Midden in de nacht boeken lezen en dat na bijna 2 jaar eruit gemoeten te hebben voor Thirza. @Elise, fijn dat de crematie mooi was. En het zal nog best even duren voordat je dit een plekje kunt geven.. Ik heb zelf al lang geen opa's en oma's meer, maar het lijkt me heel bijzonder om ze nog zo lang gekend te hebben. Lief van je dat je er regelmatig met Luca kwam! Zal ze wel heel leuk gevonden hebben! @Hier gaat het best redelijk, zou de Zantac gaan werken? Ik heb woensdag de dosering verhoogd en moet maandag de ha weer bellen. Ik ga hoe dan ook wel een doorverwijzing naar een ka vragen want ik wil toch graag eens praten met iemand die daar meer ervaring meer heeft. Gijs slaapt trouwens nog steeds gruwelijk slecht, zal wel door alle veranderingen komen denk ik.
Oh Rozemarijke, waar moet ik de taart bewaren? Feest begint morgen om 15.00. Oh en meiden ik zat te denken.. we willen toch een keer meeten? Ik vind het ook prima om nog even te wachten tot we weer wat bevallingen achter de rug hebben, maar als jullie het leuk vinden dan zijn jullie hier altijd welkom!
@Elise: fijn dat de crematie mooi verlopen is. Sterkte ermee nu nog maar hoor, nu komt het echte verwerken natuurlijk nog... @Lob: Fijn dat de zantac aan lijkt te slaan! Nu hopen dat Gijs snel went aan de nieuwe situatie en door gaat slapen Taart: liefst in de koelkast bewaren, uurtje voor serveren uit de koelkast halen en op kamertemp laten komen. Mocht je niet voldoende ruimte hebben in de koelkast, dan staat ie in de schuur waarschijnlijk ook wel koud genoeg... @all: het blijft hier heel rustig op gang komen. Heb nu last van pijn in onderrug en buik, wat doortrekt naar m'n benen. Niet heel fijn, maar wel te doen. Kan gewoon spelen met Thirza en Tv kijken en lezen enzo Zal nog wel erger worden, als ik de gyn moet geloven, maar hoop dat dat komt op een moment dat Thirza slaapt en er niets van meekrijgt, (ergens vannacht tussen 8 en 6 ofzo). M'n lijf neemt er iig alle tijd voor om rustig los te laten... Nouja, 1 troost daarvan: een babytje gaat hier echt niet gauw loszitten, dus als de volgende een kloppend hartje heeft op de echo, hoef ik niet in de stress te gaan zitten dat ie niet blijft plakken... Nou, nog ff wachten op Lob d'r hubbie die de taart komt halen en dan gaan we de laatste aflevering van de Mol nog eens kijken. Manlief moest donderdagavond weg, die heeft 'm nog niet gezien. Ik ga nu kijke of ik belangrijke hints ontdek
Oja, en over elkaar meeten: heel leuk! Maar denk dat we dan met z'n allen Elin even aan moeten kijken, of die binnenkort al eens zin heeft, of niet? Mochten we dat binnenkort eens doen en we gaan idd naar Lob toe, en vervoer is een punt, dan wil ik je wel komen halen, (want je woont hier vlakbij toch? ). En hihi, heb even terug gekeken, want Lob d'r vriend noemde al dat we met z'n allen bijna echte vriendinnen geworden zijn en vroeg toen hoe lang schrijven jullie al met elkaar? Dus ik ben net even gaan zoeken, maar september 2009 zijn we met dit topic gestart, (en bijna allemaal schrijfsters van het eerste uur nog, helaas...) Bijna anderhalf jaar meiden, dat we al met elkaar optrekken! Mooi moment zo om iig van mijn kant te laten horen dat ik er heel erg veel aan heb gehad, alle herkenning en alle meeleven en al het kunnen zeuren!
eindelijk tijd om rozemarijke te bedanken voor de geweldig mooie taart... whow wat is ie mooi!!!!! ik zal morgen veel foto's maken en er hier een neerzetten. en de verrassing was ook helemaal top!!! wat is die ook gaaf!!! echt heel leuk! leuk hoor dat we al al lang kletsen. ik heb daar ook heel veel aan gehad en nu ook weer. ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo snel met mensen in mijn omgeving praat over de dingen waar wij met onze kids tegen aan lopen want ik ben er wel achter dat er weinig begrip komt van mensen die het niet zelf hebben meegemaakt.
Jep, zei ik gisteren dus ook al tegen je vriend, dat veel mensen op een gegeven moment toch iets krijgen van: Nu moet het toch eens klaar zijn en als dat nog niet zoiets, zal het toch echt wel aan jezelf liggen.... Fijn dat je de taarten mooi vindt! Blijft toch altijd een beetje spannend.... Heb er iig met veel plezier aan zitten knutselen!
Hi Meiden!! Lob dubbel gefeliciteerd.. Allereerst met de geboorte van je dochter en nu ook de verjaardag van kleine grote man!! Rozemarijke.. Las voor jou niet zo leuk nieuws.. Laat allemaal wel op zich wachten zeg als het dan toch moet gebeuren... duim voor je dat het mee gaat vallen.. Wanneer moet je terug naar de Verlos of Gyn? --- Ik kom me langzaam weer aanmelden hier.. Jamie slaapt nu ruim drie weken heel erg slecht. Helaas want het ging zo goed.. We snappen er niets van.. Hebben nu zijn middag slaapje ingekort en een uur later naar bed maar nog is hij klaar wakker in de nacht.. Enige wat helpt zijn liters melk... Maar ja dat houdt ook een keertje op,. Ik vermoet dat het van het KDV af komt.. Maar kan mijn vinger er nog niet op leggen.. Kortom ik ben er weer.. Helaas
@Rozemarijke, ik vind ze echt heel mooi. Jij bent wel heel creatief he? Nu met Fiene praat ik eigenlijk helemaal niet over d'r reflux. Niet dat het me heel veel uitmaakt wat mensen denken, maar toch doe ik het niet omdat ik niet wil dat iedereen denkt van oh daar heb je ze weer.. @Mamalijntje, dank je! Balen joh dat Jamie weer zo slecht slaapt! Hoe voel jij je? Gaat het goed met de zwangerschap?
@Mamalijntje: thanks. Ja, het laat erg lang op zich wachten. Van ervaringsdeskundigen begreep ik dat het wel dagen tot wel weken kan duren. Maar als ik maandag het vruchtje nog niet kwijt ben, ga ik de gyn wel ff bellen hoor! Of iig eerst de VK, om haar te vragen of het handig is contact op te nemen met de gyn, (is ze gelijk ook maar weer op de hoogte). Heb woensdag een controle-afspraak bij de gyn staan, dus maar even kijken. En heb nog de medicatie in huis om de miskraam op te wekken, dus misschien handig om dat dinsdag toch te gaan nemen. Maar goed, dat ga ik morgen dan even overleggen, als het dan nog zo aanrommelt. Ik slaap de afgelopen twee nachten wel wat beter, nu het echte vloeien wel begonnen is. Dus dat scheelt wel weer En Thirza heeft ons vanochtend lekker uit laten slapen: die werd pas om kwart voor 8 wakker... (Ik was om 6 uur wel wakker, tot 7 liggen doezelen en toen lekker rustig liggen lezen). Zo schattig trouwens ook: gistermiddag heeft ze dus lang geslapen, en toen ze wakker werd, is ze naar onze kamer gegaan en heeft daar een hele tijd op ons bed gelegen. Mijn man was op zolder, dus ik dacht dat hij haar uit bed had gevist en misschien meegenomen had naar zolder om mij even wat extra rust te geven, maar na 3 kwartier dacht ik: Jeetje, wat blijft het stil... Ik naar boven, kwam manlief net naar beneden, bleek ze op ons bed te liggen, lekker onder het dekbed en tegen de kussens aan lekker ding... Wat balen dat het slapen weer zo rot gaat! Hopelijk krijg je snel een vinger achter de oorzaak! @Lob: ja, creativiteit is een van mijn eerste levensbehoeften Ik schilderde altijd en maakte zelf kleren, maar met zo'n kleintje in huis is dat toch wel lastig, (vooral het schilderen), dus ik heb na Thirza's geboorte een hele tijd niets gedaan aan creativiteit, mede natuurlijk ook door alle problemen die speelden. Toen ik thuis kwam te zitten, heb ik de taarterij ontdekt en dat heeft me er echt weer zo bovenop geholpen, dat ik weer een creatieve uitlaatklep had! En dit kun je tenminste even tussendoor een uurtje doen, of lekker even als de kleine dame op bed ligt. Of gewoon 's avonds, bij lamplicht, (dat wil met schilderen niet ). Kan me voorstellen dat je nu met Fiene ook even denkt van: ze zien me weer aankomen. Merk zelf in m;n omgeving op dit moment vooral veel begrip, we krijgen aan alle kanten van mensen te oren van: Jeetje, jullie krijgen het allemaal wel over je heen he? We hebben ook superveel kaartjes gehad van allerlei mensen, om ons sterkte te wensen. Dus op dit moment baden we weer even in een zee van medeleven Maar goed, dit is ook zo duidelijk e concreet en niet te ontkennen... dat is met het ziek-zijn van je kind toch anders... merkte ik ook wel toen we, nadat het met slapen zo goed ging, begonnen over de diarree bij Thirza, die maar niet over wil.... Nou, ik ga ff wat kinderspeelgoed uitzetten: Thirza heeft hier, naast ee filmpje van de troetelbeertjes, een pianootje aanstaan e zo'n loophondje dat niet helemaal goed meer werkt en dus aan de lopende band blaft en keft en wandelt....
Hoi meiden, Mammalijntje: balen dat Jamie weer zo slecht slaapt! Luca slaapt eigenlijk al een hele tijd heel goed (na de ingreep eind april en af en toe met vlagen wat slechter als hij ziek is), maar ik blijf hier gewoon meekletsen omdat ik het zo gezellig vind! Hoe gaat het met de zwangerschap? Lob: meeten lijkt me erg gezellig! Waar woon jij ergens? Want Luca is namelijk niet zo'n fan van autorijden, dus dan kan ik even kijken of het haalbaar zou zijn voor mij om te komen... Ik merk wat slapen betreft trouwens wel dat het veel om me heen speelt. Ik heb meerdere vriendinnen van wie de kindjes ook slecht slapen of ook reflux of andere problemen hebben. Uiteraard kom ik ook weleens mensen tegen die beweren dat hun kind altijd doorslaapt en nooit problemen geeft, maar dat neem ik altijd maar met een korrel zout... Rozemarijke: goed idee om even contact op te nemen met de vk. Wat lief dat jullie Thirza in jullie bed vonden! Luca slaapt nog steeds in zijn ledikant; hij maakt nog geen aanstalten om eruit te klimmen en roept steeds als hij wakker is. ik vind het nog wel even makkelijk zo. Manlief gaat op zijn nieuwe kamer een bed voor hem maken; het wordt een "bouwerauto", ben heel benieuwd. Alle materiaal is al in huis, nu nog de tijd vinden om de kamer leeg te ruimen en te beginnen... Elin: hoe gaat het met je? Zijn de harde buiken een beetje onder controle? Ik ben gisteren met mijn moeder gaan shoppen in Den Haag. Zij en ik waren hard toe aan even iets leuks doen. Luca was thuis met mijn man. We hebben heerlijk asociaal veel gekocht en lekker ergens gelunchd. Ik was weer helemaal opgeladen toen ik thuis kwam. En vannacht hebben we alledrie ook heerlijk geslapen; Luca heeft geslapen van 21:15-8:45 en ik ook want ik heb hem de hele nacht niet gehoord. Dus lekker even bij kunnen tanken! Net een stuk gefietst met z'n drietjes en beide mannen liggen nu op 1 oor. Straks als ze wakker zijn willen we nog even vliegtuigen gaan kijken op Schiphol en daar ook ergens wat eten, gezellig!
@all: nou, hier een hele heftige ochtend/middag achter de rug. Vanochtend manlief naar de kerk gestuurd, (hij moest spelen vanochtend in de dienst(gitaar)), en het zeurde nog net zo aan als de afgelopen twee dagen, dus ik dacht: dat wordt hem dit weekend niet meer... Tegen 11 uur werd de pijn echter redelijk ineens wat heftiger, dus ik een sms gestuurd van: Kom na de dienst maar zo snel mogelijk naar huis. Vervolgens naar de wc gegaan en my goodness: ineens begon het te stromen gewoon! Nachtmaandverband in gedaan en daar was ik binnen 5 minuten doorheen gelekt gewoon, het liep zo langs m'n benen naar beneden! Manlief gebeld: Kom toch maar direct! Zelf maar op de wc gaan zitten, Thirza was gelukkig net op de bank gekropen om barbapapa te kijken, die lag lekker knus onder een plaid Nou, manlief thuis, die heeft een kraammatje gepakt en kraamverband, en zo ben ik op de bank gekropen. Binnen de kortste keren licht in m'n hoofd, dus VK gebeld, die ging langskomen, maar moest nog wel even een andere crisis afhandelen, Kwartier later dacht ik: nog een half uur red ik niet, dus mijn man nog eens laten bellen en toen vond de VK het wel zo verstandig om een ambulance te bellen, (na checken hoeveel bloed: het is meer dan een zware menstruatie? Och my, het is meer dan ik het afgelopen jaar bij elkaar gevloeid heb zeg....). Dus, ambulance gekomen, infuus geprikt, op de brancard en afgevoerd naar het ziekenhuis. Onderweg ee zoutoplossing via het infuus en daarop ging ik me echt binnen 5 minuten beter voelen. Kon de ambulancebroeder zelfs weer van allerlei info voorzien, (je bloeddruk is zo laag (90/60), maar mijn hartslag was 'maar' 160. Och ja, zei ik, vorige zwangerschap was mijn bloeddruk ook zo laag. O, dan zou het daar wel van zijn, in combi natuurlijk wel met het ongelooflijke vloeien... Nouja, lang verhaal kort: vruchtje bleef wat steken, dus die hebben ze eruit getoucheerd en toen was het ergste wel over. Heb in totaal 7 van die kraammatjes volgevloeid, maar ondanks dat bleef mijn bloeddruk stabiel op 90/60 en een hb van 6,6. Dus ik mocht, na een paar uur bijkomen op de afdeling, gelukkig weer terug naar huis. Moet zeggen dat ik ook aardig opknap, beetje licht nog in m;n hoofd, maar kan zelf lopen, (dat lukte na de bevalling van Thirza bijvoorbeeld echt niet). En daarbij ben ik ook helemaal opgelucht dat we het nu gehad hebben, dus ik kan tegen het hele avontuur met de ambulance ook wel als een avontuur aankijken. Had nog nooit in zo'n ding gelegen of gezeten, dus dat hebben we ook eens meegemaakt Hebben ze dat trouwens in alle ambulances, een rustgevende foto? Ik had op de rechterwand van de ambulance uitzicht op een tropisch strand, Dus nou, we hebben het gehad. Heftig allemaal, maar ik was erop voorbereid door de gyn, dus ik ben zelf eigenlijk geen moment in paniek geweest. Wist wanneer ik moest bellen enzo, dus dat hebben we op tijd gedaan allemaal. Mijn man moest, nadat ik weg was, nog opvang gaan regelen voor Thirza, en die heeft 'r eerst maar op bed gebracht, (daar was het inmiddels wel tijd voor), en toen stond de overbuurvrouw gelukkig op de stoep: wat er was en of ze iets kon doen. Nou, heel graag dus! Dus die is hier op gaan zitten passen, terwijl mijn manlief zijn persoonlijke record op de fiets gebroken heeft, (tja, nog geen rijbewijs). Die heeft echt even gedacht dat ie me kwijt ging raken, dus die stond op de eerste hulp te huilen toen ie zag dat ik inmiddels weer aardig bij was... Jeetje, dat vond ikzelf dus nog het heftigste van de hele dag! Ondertussen was onze gastouder terug uit de kerk ook, en zag dat we gebeld hadden, dus die wist wel hoe laat het was en is gelijk hierheen gekomen om Thirza op te halen. Super, want de overbuurvrouw kent ze helemaal niet, en wakker worden met een vreemd gezicht, na een slaapje als daarvoor je mama in een ambulance is afgevoerd... Dus die heeft de rest van de middag daar gespeeld en gegeten, en haar man is mij samen met mijn man eind van de middag op komen halen. Kwamen we Thirza daar thuis ophalen, had onze gastouder een dikke bak roti gemaakt, want dan hoefden we maar niet meer te koken! Dus we hebben echt heeeeeeerlijk zitten eten! Mooi verhaal trouwens ook nog: manlief had van mij een lijstje meegekregen wat ie thuis aan spullen op moest halen. Alles lag boven, behalve mijn jas en schoenen, en toen was ie zo blij dat ie alles had, dat ie die dus vergeten was Kon ik op mijn sloffen het ziekenhuis uitsloffen vanmiddag Nouja, vriendin van mij heeft gehad dat haar man nog zo in paniek was, dat ie 20 onderbroeken in de tas gooide, 2 truien van hemzelf en geen broeken, dus toen kon ze alsnog in haar met bloed besmeurde broek terug naar huis.... Nou, moest het ff kwijt, het hele verhaal... nu vooral opgelucht en voel me beter dan ik me in dagen heb gevoeld! 't Is klaar, we kunnen het afsluiten en dan verder
Rozemarijke dat is toch wel even heftig zeg. En kan me voorstellen dat je man zo bang was! Knap dat jij zo rustig bleef. Ik hoop voor je dat je nu het ergste hebt gehad en weer verder kan. Doe maar een beetje rustig aan de komende dagen. Ik neem aan dat je een paar dagen thuisblijft? Lob: Hebben jullie vandaag de verjaardag van Gijs gevierd? Was het leuk? En hoe vond hij de taart? Ik weet wel wie ik de volgende keer de taart voor Alec laat maken Echt die afbeelding vond ik zo mooi. Mijn vriend was ook erg onder de indruk. Ben ook erg benieuwd naar de foto's! Elise: lekker dat jij en je moeder er even samen uit zijn geweest. Het zijn heftige weken voor jullie geweest. Vindt Luca vliegtuigen ook zo geweldig? Hier nog zo'n manneke dat zijn ogen uitkijkt! En wat leuk een Bouwerauto! Moet je zeker even een foto van plaatsen als ie klaar is! Mamalijntje: Balen zeg dat Jamie weer slecht slaapt. Je weet nu wel dat hij kan doorslapen! Heeft hij al zijn tanden al? Zou dat niet de terugval kunnen veroorzaken? All: mij lijkt het heel gezellig om af te spreken en ik ben nog mobiel genoeg om naar Lob te komen. Lief van je Rozemarijke dat je aanbiedt om me op te komen halen. Autorijden lukt nog wel. Weet natuurlijk niet hoe het de komende weken gaat, maar als we een datum kunnen plannen, lijkt me erugg gezellig. Leuk dat je ons thuis wilt ontvangen Lob! Wel jammer dat Devy niet meer schrijft, die moet eerdaags ook bevallen denk ik! Waar woonde jij ook al weer precies Lob? Ik meen me te herinneren in de buurt van Tilburg toch? Met mij gaat het redelijk hoor. Ik denk dat als ik de beslissing heb genomen om te stoppen met werken er een last van mijn schouders valt. Ga morgen tegen mijn leidinggevende zeggen dat de VK dringend adviseert te stoppen. Ik wil dan deze week nog gebruiken om wat af te ronden, over te dragen en mijn bureau op te ruimen.
@Elin: verstandig! En leuk, ik voel me vereerd (de taart ). @lob; ben ook heeeeel benieuwd wat Gijs er zelf van vond en naar de foto's! @all: ja, ik blijf de hele week thuis hoor! Rustig aan bijkomen en zien dat mijn bloedvoorraadje weer aangevuld wordt en dan zien we volgende week wel hoe ik me dan voel... Ik moet zeggen dat ik er wel even naar uit kijk, na alle stress van de afgelopen weken even een weekje thuis, met twee hele dage gewoon voor mezelf, (want Thirza bij de gastouder). Dinsdag komen mijn ouders dan eind van de dag, m'n moeder gaat woensdag dan weer mee naar de controle bij de gyn, en dan kan ik me een dagje heerlijk laten verzorgen ook, en geen kind aa Thirza hebben, omdat die de laatste tijd ineens binnen no-time dikke fan van opa en oma (kapoe en oma, zegt ze ), geworden is O, en onze gastouder, die is haar gewicht in goud waard! (En aangezien ze een echte surinaamse big mama is, is dat nogal wat ). Maar die gaat een dikke vette bos bloemen van ons krijgen! En de overbuurvrouw ook!
@Rozemarijke, jee wat een dag zeg. Knap hoor dat je zo kalm bleef. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Kan me wel voorstellen dat je man even bang was... pffff... er zullen best wat gedachten door zijn hoofd gespookt hebben toen hij op de fiets zat. Doe maar lekker rustig aan, en sterk maar weer rustig aan. Heerlijk he als oma er is en die de zorg even over Thirza overneemt? Gijs is ook dol op mijn moeder, en als het me even teveel word dan ben ik haar of ze zin heeft in een bakkie koffie. Gijs&oma dikke pret en dan kan ik ook even rustig koffie drinken. @Elin, heel goed!!! Vanaf volgende week eindelijk echt rust voor jou! @Elise, oh wat klinkt dat shoppen heerlijk!!! ik houd niet echt zo van lang winkelen, maar wel van nieuwe kleren en veeel geld uitgeven . Ik koop dan ook graag in 1x veel nieuwe dingen. @Hier, gaaaaaap lief meisjes heeft gisteren overdag veel geslapen, maar vannacht was ze tussen 01.30 en 06.00 wakker. Gijs zijn feestje was heel gezellig. Hij wist niet wat ie zag toen ik met de Plop taart aankwam . Missie geslaagd! En lekker dat hij hem vond.. de marsepein dan.... hij heeft er heerlijk van gesnoept. Mijn gasten waren ook allemaal zeer zeer onder de indruk van de taart. Vriend heeft camera mee naar zijn werk, maar ik zet snel foto's neer. Hij was echt zo mooi en ook erg lekker. Ik was er echt zo blij mee . Gijs is weer goed verwend, maar ik ben blij dat alle feestdagen voorbij zijn... ik kan echt niet nog meer speelgoed kwijt. hij heeft trouwens een heel leuk spel gehad, het heet Knappe Koppen. Lijkt me erg leuk en leerzaam. Misschien een leuke tip!
Ik vergeet nog op het meeten te reageren.. Elise, ik woon in een dorp vlak bij Tilburg. Is wel een eindje bij jou vandaan volgens mij. Het zou wel heeeeeeel leuk zijn als je ook kwam!!! Het leek me zo leuk om jullie eens te zien, dat ik daarom voorstelde om hierheen te komen. Ik hoef dan niet moeilijk te doen met Fiene mee nemen of juist niet en dan nog met de bv te zitten vandaar dat ik hier voorstelde. Maar als dat voor Elise makkelijker is kunnen we misschien iets centraler gelegen afspreken? En dan over een tijdje of zo? Ik vind het ook heel jammer dat Devy niet meer schrijft.. Zij is 4 februari uitgerekend volgens mij. Ze zal wel niet meer terug komen lijkt me?
Lob: mooi dat het feestje geslaagd was, ben benieuwd naar de foto's! Ik zou het ook leuk vinden als Elise kwam, maar voor haar is het een stuk verder inderdaad. Rozemarijke: hoe gaat het met je vanochtend? Heb je een beetje kunnen slapen. Ik baal heel erg. Ik ben vanmorgen bij de HA geweest omdat ik de hele nacht benauwd was en hartkloppingen had. Hij vond mijn hartslag veel te hoog. Heb bloed laten prikken om wat dingen te checken. Hij denkt misschien een laag HB of schildklier. Maar ik denk dat het stress is. Nu wil ik mijn baas inlichten, maar die is er weer niet en niet te bereiken. Terwijl ik er zo tegen aan hik om te zeggen dat ik niet meer kom werken, moet ik weer wachten tot morgen. En eigenlijk wil ik deze week alles afronden.
@Elin: he bah, zul je altijd net zien he? Nou, hopelijk kun je morgen wel op tijd je baas te pakken krijgen! En dan deze week lekker afronden en daarna bijkomen! Stress schijnt net zo schadelijk te zijn als roken, tijdens de zwangerschap, dus goed dat je dit besluit genomen hebt hoor! @Lob: ah, leuk!!!! Thirza is hier ook groot fan van marsepein Alhoewel ze tegenwoordig de cake zelf ook wel weet te waarderen... @all; i voelde me vanochtend wel goed, toen ik wakker werd, (wel vroeg, kon daarna niet meer slapen ). Maar toen had ik een beschuitje voor Thirza gesmeerd en laten eten en toen voor mezelf, en toen liep ik even met haar te spelen rustig aan. En toen bedacht ik me dat ik even een boek ging pakken van boven. Ja, toen stond alles me wel even zwart voor ogen te worden. M'n hb zal ook wel wat verder gedaald zijn nog na gisteren, dus 't is echt even devies hier om rustig aan te doen. Gastouder belde alweer: als ik het niet red om Thirza te brengen morgen, komt ze haar zelf even halen, (had ik al gezegd dat ze haar gewicht in goud waard was? ). Dus da's ook super, kan ik morgen even een dag bijslapen enzo. Zolang ik op de bank lig is het trouwens prima. Hier en daar nog wat krampen, maarja, dat krijg je ook wel als ze de boel versneld uit je baarmoeder trekken, dan krijg je dus wat naweeen. Vervelend, maar altijd beter dan nog meer bloed te zijn verloren.... Manlief is nu met Thirza even naar de apotheek, even mijn staalpillen halen en de ontslagbiref afleveren bij de huisarts. En de verwijsbrief voor de KA ophalen, want daar moeten we vrijdag heen met Thirza. Wel even lekker, want ze begint op zich wel goed te begrijpen als ik zeg dat ik even op de bank blijf zitten, maar ze heeft toch every now and then ff wat aandacht nodig, dus nu even wat rust voor mij En ik duik vanmiddag ook lekker m'n bedje weer in, als zij erin ligt