Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    nou rozemarijke, rustig aan dan maar. Fijn hoor dat jullie zo'n goede gastouder hebben.

Heb mijn baas nog 10 min kunnen spreken net. Had begrip, maar vroeg wel weer of ik nog 1 project wilde doen, maar lijkt me beter van niet.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Elin: bazen..... ;)
    (Ach, vanuit hun perspectief wel logisch, maar niet handig naar loyale werknemers toe die het al lastig vinden om zich ziek te melden...)

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Nou ik ben het spoor bijster. Ben ik nu zo onduidelijk? Mijn baas riep mij vanmorgen bij me met weer allerlei dingen die nog gedaan moeten worden.
    Om daarna te zeggen: kijk maar wat je kunt doen. Ik kan je gewoon ziekmelden en dan kom je maar wanneer je je goed voelt.
    Ik ben zo boos, ik schijn maar niet door te dringen.

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, jeetje ik vind dat onbegrijpelijk.
    Je hebt toch duidelijk aangegeven dat je moet stoppen. Wat is daar nou zo onduidelijk aan? Hoezo nog 1 project en nu weer wat kleine dingen? Hij maakt het je wel heel lastig...

5. raspberry

@Elin: jeetje, wat een baas heb jij zeg! Niks van aantrekken hoor, doen wat je zelf nog af wilde maken en hem verder lekker laten ;)

6. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Elin: wat een rare, die baas van jou! Je bent toch duidelijk genoeg dacht ik zo... Gewoon lekker stoppen meis, dat scheelt een hoop spanning (en daardoor harde buiken).
    Rozemarijke: jeetje wat een heftig verhaal zondag:$! Maar gelukkig heb je het nu achter de rug en kan je het gaan afsluiten. Hoe gaat het nu met je?
    Lob: het lijkt me heel gezellig om naar jou toe te komen, maar het is voor mij wel 1,5 uur rijden, dus das best ver. Maar ik begrijp jou ook heel goed hoor, dat het nu even handiger is zo. Dus plannen jullie maar lekker een date en dan kijk ik wel of ik erbij kan zijn. Luca is niet zo'n fan van autorijden en een uur lang een jengelend kind op de achterbank zie ik niet zo zitten... (hij is het zo ongeveer na een half uur zat;)).

Hier weer goed doorgeslapen. Denk ik althans, want als ik op mijn goede oor lig hoor ik Luca dus niet;). En manlief wordt sowieso nooit wakker van hem dus daar heb ik ook niet veel aan. Ach, als hij echt gaat huilen worden we vast wel wakker...
    Net bij de fysio geweest en dat was flink pijnlijk, maar nu geen pijn, dus het is vast goed geweest:p.
    Ik word echt een beetje simpel van die regen de hele tijd; net gewoon met Luca lekker met de paraplu naar buiten gegaan; daar was hij echt aan toe!

7. raspberry

He meiden,

hier een rotdag, slecht nieuws gehad vanochtend, namelijk dat mijn baarmoeder nog niet schoon is en er nog weefsel zit, wat morgen met een curettage weggehaald gaat worden :(
    Denk je/hoop je alles wel gehad te hebben :(
    Pff, begon net weer een beetje energie te krijgen en nu weer helemaal moe en kapot :( Baal er zo van! :(

8. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    wat balen Rozemarijke! Na zo heftig vloeien zondag zou je toch denken dat alles er wel uit is, maar niet dus. Dikke knuffel en sterkte morgen!

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ach rozemarijke wat een tegenvaller! Sterkte meid!

10. raspberry

Ja, daar had ik dus eigenlijk ook wel op gerekend, ik ben echt, behalve al dat bloed, ook zoveel weefsel en stolsels verloren!
    Maar pff, 't zat er wel zo overduidelijk aanwezig dat ik het zelf al wel weer zag, toen ze de echo startte :(
    Nouja, verstand op 0, blik op oneindig en maar even niet over nadenken, want anders word ik gek hier :(

Tot overmaat van ramp daardoor dus de afspr met de kinderarts ook nog moeten verzetten, is nu over 3 weken pas :( En al die tijd modderen we dus door met de diarree :(

11. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    dikke knuffel Rozemarijke en sterkte morgen!!

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    He wat rot Rozemarijke, je was zo opgelucht dat het allemaal voorbij was.
    Heel veel sterkte vandaag!! Mag je wel meteen naar huis?

@Effe ego..
    Ik heb Fiene net een half uur in d'r wieg laten huilen :(. Voel me zo rot maar ik wist het echt even niet meer.
    Gijs liet ik nooit huilen, met als gevolg dat ik 's avonds als vriend thuis kwam nog niet in de douche geweest was en nog niets had gegeten en gedronken. Ik deed de gordijnen dicht, nam de telefoon niet meer op en liet alles verslonsen. Vreselijk tijd.. ik was helemaal de weg kwijt.
    Nu merk ik dat ik weer een beetje die kant op ga, eet weer veel te laat iets en drink zo goed als niets. Daarom dacht ik net, ik ga nu eerst douchen en wat was aanzetten en pas als ik klaar ben pak ik haar weer. Maar ze bleef maar huilen :(. Heel even viel ze van uitputting in een soort van slaap, maar dat duurde ook maar heel even. Ze was echt compleet overstuur.
    Ik weet het echt even niet meer.. waarom slaapt ze nou nooit even zodat ik iets kan doen?

13. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    oei Lob, dat klinkt heel zwaar, spui maar lekker hier hoor! Ik moet eerlijk zeggen dat het met Luca nooit zo heftig geweest is; hij had altijd wel momenten dat hij lekker lag te slapen en ik even wat voor mezelf kon doen. Hij had ook weleens van die dagen dat ik nergens aan toe kwam en dat vond ik heel zwaar. Ik riep dan meestal de hulp van mijn moeder in en die praatte me weer even moed in. In zijn bedje in slaap vallen deed hij de eerste maanden nooit; dat moest altijd bij mij of mijn man, maar we konden hem daarna meestal wel wegleggen. Helpt de draagdoek ook niet? Als ik het zo hoor kan je ook bijna niks anders dan haar even laten huilen, dat maakt je echt geen slechte moeder hoor! Je moet ook goed voor jezelf zorgen en eten en drinken is nu eenmaal noodzakelijk! Heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij!

Ik ben hier vandaag ziek thuis gebleven; ik had zo'n ontzettende hoofdpijn die vanuit mijn nek en schouders kwam. Echt spanningshoofdpijn en een signaal van mijn lijf om even pas op de plaats te maken. Mijn moeder kwam gewoon om op Luca te passen, dus ik kon even lekker luieren en tot mezelf komen. Morgen ga ik weer aan de slag!

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: ik herken het wel. Ik kon ook amper douchen toen Alec net geboren was, omdat hij elke minuut bij me wilde zijn. Ik werd er een brok spanning van. Gelukkig waren mijn vader en moeder veel hier, dat scheelde enorm.

Maar ik begrijp wel dat je even ging douchen. Goed voor jezelf zorgen is ook belangrijk, al snap ik best dat je je achteraf schuldig voelt hoor. Zo'n klein meisje helemaal overstuur.
    Heb je niet een wipstoeltje dat je even kunt meenemen naar de badkamer, dan is ze toch in je buurt en kun jij rustig douchen. Misschien scheelt het dat ze je dan ziet?
    Ik heb Alec echt veel in het wipstoeltje gehad (in de ligstand) de eerste maanden met zijn reflux. Dan zakte de voeding ook beter.

Elise: he bah hoofdpijn. Goed dat je een dagje rust hebt genomen. Jij bent ook alweer bijna 20 weken zag ik. Spannend hoor. Willen jullie ook weten wat het wordt?
    Hoe gaat het verder met je?

Rozemarijke: Hoe is het gisteren gegaan? Ik hoop dat het een beetje is meegevallen. Neem je rust en tijd om je weer lekker te gaan voelen he? Het is niet niks, lichamelijk niet, maar ook psychisch niet.

Hier eindelijk volledig in de ziektewet. Nadat ook de HA dat toch dringend had geadviseerd. Ik moet zeggen dat geeft me zoveel rust. Ik voel me nu al rustiger, beter en relaxter. Ik kan me er heel schuldig over voelen, maar heb de knop omgezet. Ik ga maar gewoon genieten van de extra tijd voor mijn bevalling. Ik kan wel niet veel door die harde buiken, maar ik doe lekker alles op mijn gemak de hele dag.

Verder hebben vriend en ik een serieus namenprobleem voor numero dos. We waren er min of meer uit en nu slaat de twijfel weer toe. We worden het gewoon niet eens. Word er een beetje zenuwachtig van...

Afspreken lijkt me leuk, maar Lob moet maar aangeven wanneer het voor haar een keertje kan, want jij zit het lastigste met een jonge baby. En ik hoop echt dat je er bij kan zijn Elise!

15. raspberry

@Lob: o, dat klinkt echt helemaal zoals ik toen ook met Thirza zat! Heb je niemand in de buurt die af en toe even kan komen en Fiene kan houden, zodat jij even onder de douche kunt springen enzo?
    Had ik bij Thirza ook niet hoor, ik kwijnde hier ook helemaal weg in mijn eentje, maar ik zou bij nummero twee toch meer aan de bel trekken en meer uit handen geven. Of ze nou bij jou huilen of bij oma, bijv... maakt ook niet zoveel uit.
    Verder idd een wipstoeltje in de badkamer, of het badje naast de douche neerzetten, met wat handdoeken enzo erin, zodat ze lekker warm ligt. Dat deed ik toen ook omdat Thirza bang was in badje, (duurde even voordat ik bedacht dat zo'n badzitje handig zou zijn), en ik dan met haar onder de douche ging: zij in handdoeken in het badje, ik wassen en haren wassen, Thirza erbij, Thirza terug in badje, ik afdrogen gauw gauw, en dan Thirza afdrogen en aankleden en dan ikzelf. Heel gedoe, maar dan was ze meestal toch wel redelijk rustig.

Verder: hoe zat het nou met dieet/KMA? Volg je dat nog? Heb je al een mogelijkheid om haar bloed te late prikken op allergieen?
    En de osteopaat? Die heeft hier echt heel veel goeds gedaan toen! Kregen we een totaal ander kind van: na 10 weken krijsen en huilen en niet slapen (wat ook steeds minder werd), ging ze overdag ineens 2-3 uur achter elkaar slapen!

@Elin: goed dat je nu thuis bent! Je zult idd niet veel kunnen doen, maar alles op je eigen tempo kunnen doen is al heel wat toch? ;)

@Elise: al een beetje opgeknapt weer?

@all: curettage is gisteren goed gegaan, ik moest alleen heeeeel lang wachten. Nou was ik daar wel wat op voorbereid, omdat ik er echt tussendoor gepropt moest worden, maar het was uiteindelijk kwart voor 11 's avonds pas dat ik geholpen kon worden. Dus met de hele dag nuchter blijven en bijna niet drinken, (ik ben op een gegeven moment van ellende toch maar wat water gaan drinken), had ik het wel gehad. Vannacht dus ook in het ziekenhuis geslapen en om 12 uur was ik weer thuis: was het daar vanochtend ook weer gekkenhuis en ik mocht pas weg als de arts me gecheckt had... :( Tja, in alle spoed had ik natuurlijk niet heel veel urgentie.
    Maar goed, manlief heeft me opgehaald samen met Thirza, gereden door de man van onze gastouder. Erg fijn om Thirza ook weer te zien, na anderhalve dag. Die vond het maar gek, mama daar in het ziekenhuis. Dus die kroop snel weer bij papa in de armen, (hihi, overkomt het papa ook eindelijk eens ;)).
    En nu dus lekker thuis bijkomen. Ben supermoe, maar goed, al dat bloedverlies en dan ee narcose eroverheen...
    Het vloeien is nu eindelijk over, dus ik ga er maar vanuit dat het nu echt klaar is. Over twee weken controle, dus dan de echte bevestiging, maar ik ga er nu maar van uit dat het eindelijk klaar is :) Was ook wel eens tijd...

16. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @rozemarijke, jee wat moest je lang wachten!! vreselijk zeg, ik zou helemaal gek worden zonder eten.
    fijn dat het nu echt voorbij is!!

@elin, oh fijn dat je nu van de stress op het werk af bent!!
    gaat alec wel naar de oppas toe?

@hulp, ja gelukkig ben ik dit keer zo wijs om alle hulp aan te nemen (deed ik bij gijs niet). vandaag was mijn moeder veel hier.. ik lag op de bank met fiene en mijn moeder deed wat huishoudelijke klusjes, smeerde mijn brood en vermaakte gijs. op zo'n dag voel ik me veel beter!
    @rozemarijke, ik heb gisteren een osteopaat gebeld en voor donderdag afgesproken. en ik ben nog niet op dieet want ik ben sinds woensdag met zantac gestopt en gestart met losec. wil dat weer even afwachten.
    het voeden gaat alleen zo vreselijk onrustig (loslaten, happen en daardoor veel lucht binnen krijgen...boeren.. verslikken...hikken...huilen) dus daarom heb ik de laatste 3 voedingen gekolft en in een flesje gegeven en dat drinkt ze heel rustig op. ik heb ook gewoon teveel melk en het stroomt eruit. ik heb alleen een handkolf en in 5 minuten strromt er zo 150 ml. in dat flesje. omdat ik al dacht dat ze daar last van had, heb ik die lactatiekundige al laten komen maar die vond dat fiene zich goed had aangepast aan de snelle stroom melk.
    ik durf dadelijk bijna niet meer live te voeden want ben bang voor weer een drama.
    @elin, waarom ben jij bij alec gaan kolven?

zo dat was weer even met 1 hand dus vandaar geen hoofdletters :)

17. raspberry

Hier om die reden toen steeds gaan voorkolven en dat werkte goed. In combi met halverwege de voeding even verschonen en laten boeren.
    Lekker, zo'n dag met je moeder!
    En hopen dat de osteopaat wat kan!

Ik werd ook gek zonder eten hoor! Knallende koppijn, ook omdat je wat uitdroogt enzo. Had wel een infuus met zoutoplossing, maar pff... fijn is anders.
    Anesthesist vroeg hoe ik me voelde, voordat ik in slaap werd gebracht en toen zei ik: knallende koppijn.
    O, dat is straks over, zei hij. En idd. Het was weg, toen ik weer wakker werd!
    Heel fijn, heb nog enigszins redelijk kunnen slapen vannacht daardoor, ondanks het infuus en het vreemde bed en alles.

Met Thirza is het even drama nu. Heb het idee dat de afgelopen week haar niet helemaal in d'r koude kleren is gaan zitten :( Dus ook die de komende week maar weer even op rit krijgen.
    Manlief ligt nu maar met 'r op ons bed, nadat ze zelfs even beneden is geweest, omdat ze zooooo overstuur was. Dat naar beneden hebben we nog nooit gedaan en samen op bed liggen om in slaap te komen, laatste keer dat dat nodig was, (behalve dan laatst toen we de echo hadden gehad), is erg lang geleden....
    Nouja, heb 'r net maar even alles uitgelegd, hopelijk dringt het ergens door...

18. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Lob: wat Rozemarijke en Elin zeggen over de baby bij je houden terwijl je doucht, deed ik ook vaak met Luca. En wat fijn dat je moeder lekker bij je is geweest gisteren; dat geeft zoveel rust!
    Elin: ik twijfel nog een beetje, maar denk toch dat we wel willen weten wat het wordt bij de 20 weken echo. We hebben hem volgende week maandag. Goed dat je volledig in de ziektewet bent en de knop hebt omgedraaid!
    Rozemarijke: nou, nou, het zit je allemaal niet mee. Wat heb je lang moeten wachten! En logisch dat Thirza nu even van slag is; hoe is het vannacht gegaan?

Hier ben ik gisteren weer gaan werken. Stond met een invaller en we moesten naar het zwembad met de kids dus een drukke dag (ze zwemmen elke vrijdag gewoon in het gebouw van de school maar de laatste tijd is er erg weinig hulp met aan- en uitkleden) en dat voelde ik 's middags behoorlijk aan mijn rug. Na werk hadden we een soort van feestje bij mijn leidinggevende thuis; iedereen nam wat te eten mee en gezellig met elkaar gegeten. Heb me rot gelachen; vooral om collega's die wat te diep in het glaasje hadden gekeken... Maar was pas 22:30 thuis. Vannacht was Luca 2x met groot verdriet wakker. Ik dacht dat het kwam omdat hij mij gisteren helemaal niet gezien had, maar net zag ik allemaal troep uit zijn oor komen dus toch oorontsteking gehad vannacht...
    Mijn moeder had nog een strippenkaart en wilde die graag opmaken dus we zijn net even met Luca met de bus naar de stad geweest. Hij vond het geweldig!!! Was wel helemaal moe toen we thuis kwamen van alle indrukken.
    En net kwamen mijn broertje en schoonzusje nog even langs want die waren ook de stad in geweest en hadden een heel lief pakje voor de baby gekocht en voor Luca een badjasje van Lief voor op zijn nieuwe kamer; echt superlief van ze!
    Heb alleen wel weer hoofdpijn, dus net even gelegen. Ga nu even Luca wakker maken en dan nog even boodschappen doen.

19. raspberry

@Elise: klinkt goed, al die leuke dingen :)
    Wel op jezelf letten he, die hoofdpijn is geen goed signaal! Beetje rustiger aan hoor! ;)

Hier vannacht niet zo best. Althans: toen ze eenmaal sliep, sliep ze wel... hebben 'r om 8 uur maar wakker gemaakt, omdat ze dat zelf niet ging doen. Ook niet zo gek, als je om 23 pas slaapt :(
    Vanavond ook weer moeilijk, veel huilen en om ons roepen, maar toch maar weer ietsje strenger opgetreden, in combi met benoemen dat alles weer normaal is: wij beneden op de bank en vannacht in ons bed, en Thirza ook in haar bedje, waar ze gewoon moest gaan slapen.
    Vanavond sliep ze rond kwart voor 9 dan...
    Zo sneu allemaal, ze is toch echt van slag van de afgelopen week, maar gisteravond zaten we op de begripvolle toer en dat werkte dus niet echt, dus vanavond gewoon even doorgepakt en toen sliep ze dus uiteindelijk een uur nadat ze op bed lag.
    Nouja, zal morgen nog wel weer ee stukje beter gaan... :)

20. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    @rozemarijke, even offtopic, wat erg dat jullie wondertje een vlindertje is geworden. Ik was zo blij voor je dat je zwanger was. Ik ken je verder niet maar door middel van je berichtje leefde ik altijd een beetje met je mee.
    Sterkte met het verwerken ervan.

Ontopic, ik heb hier ook weleens mee geschreven en het is hier nu heel wisselend.
    Alleen wat wel blijft is dat Martijn heel vroeg wakker word.
    We gaan volgende week naar een homeopaat en wie weet kan zij ons ook helpen.

Deel Deze Pagina