Rozemarijke: vervelend zeg dat je zo lang moest wachten! Het is wel flink heftig geweest allemaal voor jou de laatste weken. Ik hoop voor je dat jullie het een plekje kunnen geven. Mag je nu gewoon weer proberen zwanger te worden als je dat wilt of moet je je lichaam wat rust geven? Lob: Ik ben na drie weken al gaan kolven en de afgekolfde melk gaan indikken met jbpm. Ik gebruikte Dr. Brown flessen met de s-speen van bibi. Alec ging toen meteen rustiger drinken en werd een veel vrolijkere baby. Ik vond het alleen heel zwaar fulltime kolven en zou het niemand aanraden. Begrijp me niet verkeerd: ik ben absoluut pro-bv, maar ik ben er zelf bijna aan onderdoor gegaan. Ik was alleen maar aan het kolven en flesjes geven. Zeker 's nachts is dat zwaar. Net als Rozemarijke kolfde ik een of twee voedingen vooruit. Je kunt het natuurlijk ook combineren met FV. Dan laat de je de voeding waarin je het minste denk te hebben vervallen. Ik heb het op die manier nog een half jaar volgehouden, 6 x afgekolfde bv en 2x kv. Hoe vaak drinkt Fiene? Alec dronk toen echt elke 2 uur en het liefst vaker. Elise: wat rot dat Luca weer oorontsteking heeft! Hij heeft geen buisjes toch? Leuk he die badjasjes van Lief? Alec heeft er ook een. Staat zo schattig. Ik ben sowieso wel weg van Lief, heb er ook een speelgoedbankje van. 20-weken echo: op de helft al weer. Je had zelf het gevoel dat het een meid werd he? Hier ook weer een verkouden manneke. Verder gaat het redelijk. Merk dat ik veel last heb van mijn hormonen waarbij vooral mijn vriend het moet ontgelden Heb huilbuien en voel me af en toe niet zo in mijn hum. Met Alec vrijdag op het CB geweest en de arts vond hem een heerlijk mannetje. Kijk, dat vinden wij natuurlijk ook, maar is toch wel leuk om te horen. Hij is 93 cm en weegt ongeveer 12 kg. Hij is wel tenger voor zijn lengte, vond ze, maar omdat hij wel netjes op zijn lijn groeit, hoeven we ons geen zorgen te maken.
Jeetje, wat is hij groot zeg! Thirza zit ergens rond de 86/87 denk ik, en is nu 10,5 kilo, (eind oktober nog 11, toen rap afgevallen en momenteel blijft ze stabiel op de 10,5. Tenminste... laatste keer dat ik 'r gewogen heb, maar dat is alweer even een week of 3 geleden inmiddels). Ik mag gewoon weer zwanger worden, er waren rondom de mk geen genetische of medische dingen die een belemmering vormen om weer zwanger te worden. Gyn raadde wel aan om 1 cyclus af te wachten, om te kijken of alles weer naar behoren werkt. Zelf twijfel ik nog wat: emotioneel gezien wakkert dit het verlangen naar nog een kindje behoorlijk aan, moet ik zeggen, dus ik zou het liefst morgen weer 3 maand zwanger willen zijn. Nouja, het allerliefst hoogzwanger zelfs. Maar ik zit er fysiek wel aardig doorheen nu: moe van het bloedverlies en de narcose, bekkenklachten die weer opspelen sinds de miskraam op kwam zetten en als ik opnieuw een zwangerschap zoals bij Thirza zou hebben, weet ik niet of ik dat fysiek ga redden. Dus ws is het wel verstandig om even te wachten. Zoals ik er nu insta, heb ik zoiets van: we laten het gewoon op z'n beloop. Even niet actief bezig met zwanger proberen te worden, maar ook geen antoconceptie ofzo. Als het dan gebeurt, gebeurt het en zoniet, dan niet. Moet zeggen dat mijn hoofd ook nog even niet naar seks staat ofzo, na dit hele drama, dus we zien wel. En dan sowieso nog maar eens zien of mijn cyclus weer zo op gang komt, of dat dat even duurt. Ik ga morgen wel de osteopaat even bellen: die wil ik eens even de boel langs laten gaan om te kijken of alles weer een beetje vanzelf in balans komt, of dat een beetje ondersteuning daarbij nodig is van haar kant. Heb toen voor ik zwanger werd van Thirza daar wat behandelingen gehad: toen zat alles een beetje vast omdat mijn lijf de hormonen uit de pil niet weggewerkt kreeg, (was al even gestopt toen ik daar kwam, maar er zat me een partij afvalstoffen in m'n lijf en vooral bij m'n lever...!). Nouja, en dan zien we wel. Mocht ik overigens wel snel zwanger worden, dan zitten we straks met een uitgerekende datum rondom Thirza's verjaardag. Dat zou wel weer grappig zijn dan... Maar goed, we laten het z'n beloop even en dan zien we wel of er iets van komt of niet, en zoniet, dan zullen we vast niet heel erg lang wachten met wel gericht proberen zwanger te worden Beste manier om dit een plekje te geven, is denk ik toch wel om zo snel mogelijk wel een kleine baby weer in onze armen te kunnen hebben...
Ja hij is lang, heeft ie van zijn papa, is 1,93. Thirza is ook tenger dan. Kennelijk is dat bij Alec gewoon zijn bouw en is het dan prima. De arts zei dat er veel kindjes zijn met overgewicht, dat is ook niet goed. Maar Alec mag soms best wat meer eten, vind ik. Rozemarijke: kan me voorstellen dat je het even op zijn beloop laat. Je lichaam heeft ook tijd nodig om een beetje aan te sterken. Maar begrijp ook dat je het liefst heel gauw weer zwanger wilt zijn. Ben je deze week nog thuis? Hier een beroerde nacht gehad (slechter dan slecht zeg maar), maar Alec is snipverkouden en ik nu ook. Hij is nu bij mijn moeder, dus ik kan lekker ff rustig bijkomen.
@Elin, jee Alec is echt groot ja. Is zijn papa ook slank? Ik ben benieuwd hoe groot Gijs is, maar aangezien hij nog in broeken maat 80 loopt zal dat nooit heel groot zijn . Leuk om te horen dat het zo'n leuk manneke is! Vorige week was de wijkverpleegkundige van het cb bij ons, en toen hebben wij het ook over overgewicht gehad.... dat is echt een heel groot probleem. Ik zie dat niet zo in mijn omgeving, maar volgens haar komt het voornamelijk door de "nieuwe" levensstijl van mensen. Kinderen bewegen veel te weinig en zitten voornamelijk veel voor de tv. Het valt mij ook wel op dat je zo weinig kinderen buiten ziet spelen tegenwoordig. Wij speelden altijd buiten, zaten echt nooit binnen. Zelfs met al die sneeuw laatst zag ik helemaal geen kinderen spelen. Rust maar lekker uit vandaag! Hopelijk knappen jullie beide snel op. Vind je de stilte in huis niet raar zo als je helemaal alleen bent? Geniet er maar van nu het nog kan... echt, ik meen dit heel serieus . Knap hoor dat je zo lang gekolft hebt. Maar dat ga ik niet doen. Ik vind het nu al lastig om de aandacht tussen de kids te verdelen. Fiene drinkt nu om de 2-3 uur, maar ik vind het erg lastig om de hongersignalen op te pikken omdat ze zo veel wakker is en daar ook last van krijgt en dus gaat huilen. @Rozemarijke, hoe ging het afgelopen avond? Logisch hoor dat Thirza een beetje van slag is door alle gebeurtenissen. Streng toespreken werkt hier trouwens vaak ook beter! Net na de bevalling wou Gijs weer een tijdje 's middags niet alleen gaan slapen, dus wij er weer bij gaan liggen. Maar na een paar dagen zijn we hem duidelijk gaan uitleggen dat nu alles weer rustig was en dat hij een grote jongen is en alleen moest gaan slapen. Het werkte meteen. Gijs kan nu nog vanuit het niets zeggen iemand zeggen dat ik in het ziekenhuis lig. Hij is toen met Joost naar mij en Fiene komen kijken en dat heeft schijnbaar veel indruk gemaakt. Kan me voorstellen dat je ondanks dat je lichaam misschien even rust nodig heeft, toch het liefst meteen weer zwanger bent. Bij ons werkt dat eerst beetje kolven en dan drinken totaal niet. Ik kan blijven kolven, maar zodra ze weer aan de borst gaat is het meteen verslikken enzo. @Elise, hoe is het met je hoofdpijn? Jij ook rustig aan doen he meid!! Ben benieuwd wat jullie 2e beeb gaat worden! Gaan jullie het ook zeggen als je besluit te spieken? @Hier ook een dramatische nacht achter de rug met 2 niet slapende kindjes. Hadden een drukke kinderverjaardag dus ik denk dat het daar door kwam. Fiene slaapt zo ontzettend weinig, ik word er helemaal akelig van als ik de uren optel die ze slaapt. En Gijs loopt ook weer met wallen rond. Dat ik zelf bijna omval dat is nog wel te handelen, maar je wilt zo graag het beste voor die 2 en dat ik vind zo moeilijk. @Afspreken, ik zou het echt leuk vinden als jullie hierheen komen maar ik snap het dilema van Elise. Meer dan een half uur autorijden is voor Gijs ook meer dan genoeg. Op welke dag kunnen jullie? Ik ben tot half maart nog thuis.
Ik kan in principe op maandag en op vrijdag Ja, en het weekend dan, waarvan de zaterdag de handigste is. De rest van de week werk ik @Elin en Lob: he, pff, wat een akelige nachten weer/nog @Lob; ik had dat met Thirza, een paar maanden na de neusamandelen/buisjes zapte ik langs een programma op z@pp over buisjes enzo, en dat was net de aflevering over de operatiekamer. Thirza zat bij me op schoot, zag die operatiekamer en begon zo weer te rillen! Dat weten ze dan idd toch nog en maakt gewoon veel en veel meer indruk dan je zelf door hebt allemaal... Dus ook nu zal het langzaam weer terug moeten komen, dat vertrouwen dat ik gewoon thuis ben en dat alles normaal is.
: Ik kan in principe alle dagen dus ik pas me aan! Vervelend lob die vermoeide kindjes, ik vind dat ook altijd sneu. Hier ook vaak wallen, bij mij en alec. Je kunt er weinig aan doen. Heerlijk hoor die rust thuis, ook al vind ik het ook wel stil en ben ik blij als hij weer thuis is. Wij speelden vroeger ook altijd buiten en alec ook zoveel als kan. Met die sneeuw vond hij niet leuk, maar nu is hij graag in de tuin, de planten water geven Alec heeft maat 86, soms 92. Grappig he die verschillen in lengte. Hoe zwaar was fiene? Deze baby wordt 6 a 7 pond zei de echoscopiste (vorige week pretecho gehad). Alec was 3200. Ik ben zelf ook niet heel lang, 168.
Hoi meiden, Elin: ik denk dat Alec en Luca ongeveer even groot zijn alleen is Luca 13 kilo. Hij is niet dik, maar bunkert het liefst de hele dag door. Ik geef hem nooit snoep, maar hij eet gewoon graag en dan ook gezonde dingen. Luca heeft maat 92 en lange benen want ook al een paar broeken maat 98 aan. Dat komt hier van 2 kanten want ik ben 1.76 m en mijn man 1.90 m. Dus het zou ook een beetje raar zijn als Luca klein zou zijn. Bij zijn geboorte was hij 3560 gram bij een zwangerschapsduur van 37,4. Ben benieuwd wat deze baby gaat doen; tot nu toe is mijn buik kleiner dan bij Luca. Heb idd een meisjesgevoel omdat deze zwangerschap zo anders is, maar dat slaat natuurlijk eigenlijk nergens op... Lob: ik krijg bij ieder bezoek aan het cb te horen dat hij meer zou mogen wegen voor zijn lengte, maar de ka zei idd dat de gemiddelde lijn eigenlijk te dik is aangezien er zoveel kinderen te zwaar zijn. ik zie dat erg op mijn werk; op 1 na kampt mijn hele klas met overgewicht, echt erg! Mijn hoofdpijn gaat een stuk beter; gisteravond wat strubbelingen met manlief uitgesproken en toen voelde het al een stuk beter. Echt spanning dus! En als we besluiten om het geslacht te weten, zal ik het met jullie delen! Rozemarijke: kan me heel goed voorstellen dat je liever gisteren dan vandaag weer zwanger bent. Wat naar dat je bekken weer zo opspeelt. @afspreken: ik ben maandag, dinsdag, woensdag vrij en in het weekend. Luca slaapt weer wat onrustig, maar is ook verkouden. We waren ook weer gestopt met de Kindival en na een paar nachten heerlijk doorslapen dus ineens weer onrustig. Ik hoef er niet heen, maar hoor hem kletsen en draaien in zijn slaap (of het komt gewoon omdat mijn oor het weer doet en ik hem dus weer kan horen). Heb hier de hele boel aan kant en alle boodschappen weer in huis. Luca lag ineens helemaal dubbel in het winkelwagenkarretje en ik snapte eerst niet waarom. Zag hij zichzelf op de bewakingscamera en dat vond hij dus zeer grappig... Ging hij zijn tong naar zichzelf uitsteken en dan schaterlachen van plezier. Andere mensen lagen ook dubbel om hem, kleine clown!
@Elin, planten water geven ... Gijs is ook dol op buiten zijn, alleen heeft ie een gruwelijke hekel aan de wind. Vindt ie eng ha ha ha.. Als er een windvlaag komt dan moet ik zijn hand vast houden. Fiene woog 3610 en Gijs 3110. Ik vind haar daarom echt mega groot en ze heeft van die lekkere dikke bovenbeentje . Past je schoonmoeder nu ook gewoon op? Ik word op het moment helemaal gek van de mijne... Joost is nog een paar weken de dinsdag en vrijdagochtend (dagen dat ik alleen met de kids ben) vrij om een beetje mee op te starten. En de rest van de week loopt mijn moeder regelmatig binnen om te helpen met Gijs of Fiene of om wat klusjes in huis te doen. Mijn schoonmoeder is alleen op vrijdag vrij, en dringt zich enorm op door op die dag Gijs te willen halen en hem mee naar haar te nemen. Ik wil dat niet. Ze past eigenlijk nooit op, en ik heb daar ook niet veel vertrouwen in. Maar de belangrijkste reden waarom ik niet wil is dat ik blij ben dat Gijs na 2 dagen kdv weer thuis is. En nu heb ik het weer gedaan. En krijg ik daar ook weer ruzie met Joost om omdat hij vindt dat ik haar maar een plezier moet doen. @Elise, grappig dat onze mannekes allemaal even oud zijn en toch zo verschillend van bouw. Gijs heeft namelijk erg korte beentjes. Wat is het toch een komiek die Luca! Kan me voorstellen dat meer mensen het grappig vonden in de supermarkt. Is Luca nog vaak verkouden? Ook al heeft het niet voor doorslapen gezorgd, ik ben toch blij dat Gijs zijn amandel eruit is... Hij is deze winter nog maar 1x een beetje verkouden geweest en vorig jaar non stop. @Rozemarijke, ja moet je zien wat een indruk zo'n ingreep en een ziekenhuis op die kleintjes maken. Ongelooflijk dat ze dat meteen zo herkende! Hoe gaat het nu met inslapen? @Afspreken, maandag en zaterdag zou dus kunnen. Alleen komt op maandag onze poets altijd maar die kan ik eventueel wel vragen om op het tijdstip te komen dat jullie er niet zijn. Waar gaat jullie voorkeur naar uit? En dan 's ochtends of 's middags? Ik hoor jullie ook wel eens over spanningen thuis. Ik weet niet of het mijn hormomen nog zijn of het slaapgebrek maar af en toe kunnen wij hier zo'n ruzie maken. Achteraf kunnen er altijd erg om lachen en beseffen ons maar al te best dat dit een heftige tijd is en dat dat de reden is dat het soms niet zo lekker loopt... maar ik vraag me wel eens af of meer mensen met jonge kinderen en dus een druk leventje dit hebben?
Ik hoor het veel meer hoor, om me heen. En ik moet zeggen dat ik vind dat we ons er, met alle extreme spanningen waarmee we de afgelopen 2 jaar te maken hebben gehad, eigenlijk erg goed er doorheen slaan Als ik al hoor hoe stellen het doen die goedslapende en gezonde kids hebben..... @schoonmoeder: o, dat zou ik ook niet willen hoor, dat ze dan op de dag dat ik Thirza eindelijk weer thuis heb, haar mee gaat nemen. Heeeeel voorstelbaar dus! Kun je niet afspreken dat ze dat dan eens per maand ofzo doet? En dan zoiets van: de ene vrijdag niet, de andere vrijdag helpen bij jullie in huis, de andere vrijdag weer niet en dan de 4e vrijdag Gijs mee met haar? Een beetje een compromis? Dan kan zij haar behoefte om te helpen en haar behoefte aan kleinkind bevredigen en hoef jij Gijs niet zo te missen! @indruk ziekenhuis: ja, enorm gewoon, vond dat toen zo zielig dat ze er zo van zat te rillen! En van de week dus ook weer, ze vond het allemaal maar niets, dat hele ziekenhuis.... Ach, en dan zou ik zo willen dat ze dat allemaal niet mee zou hoeven maken! @afspreken: wat mij betreft dan 's ochtends het liefste, want 's middags slaapt Thirza nog een uur of 2-3...
Hoi meiden, Lob: hier knalt het af en toe ook behoorlijk hoor!!! Irritaties over en weer en idd een druk leven en dan ons kleine spookie erbij en het feest is compleet. Mijn man is ook veel strenger opgevoed (lees vrij liefdeloos) dan ik en we hebben dus ook regelmatig meningsverschillen over de opvoeding. Hij vindt mij te soft, ik hem te streng. Luca is nog steeds non-stop verkouden; af en toe een weekje wat minder, maar dan komen de snottebellen weer vrolijk op bezoek. Verschil is wel dat hij er niet meer echt ziek van is. Herkenbaar, dat van je schoonmoeder. Mijn schoonmoeder is hertrouwd met een rare vent en wij willen daarom niet dat Luca daar heen gaat. Vorig jaar een duidelijk gesprek gehad dat ze best mag oppassen, maar dan in ons huis en zonder hem. Vonden ze wel moeilijk, maar ze accepteren het redelijk. Alhoewel met de crematie van mijn oma wel de vraag kwam of haar man niet het eerste uur kon oppassen want dat kwam makkelijker uit. Gelukkig heeft mijn man toen gezegd dat we dat absoluut niet willen hebben, dus das dan maar weer duidelijk. @afspreken: mij komt ook de ochtend het beste uit, maar zit dan ook wel weer met files... Maar spreken jullie maar gewoon af; ik denk er nog even over na... Hier gisteravond erg veel moeite met inslapen. We waren ook de hele dag niet buiten geweest en ik merk dat Luca makkelijker slaapt als hij lekker buiten is geweest. En vanochtend voor zijn doen vroeg (7:15) alweer wakker. We zijn naar de kapper geweest want zijn haar was zo lang dat het steeds instortte. Hij deed het super, wil alleen niet op een stoel zitten, maar bij mij op schoot. Maar dan zit hij heel lief stil. Nu ligt hij lekker te slapen.
Heej meiden, afspreken komt voor ons ook 's ochtends het beste uit. Lijkt me heel gezellig! Lob: schoonmoeder past nu een halve dag hier op. Vind ik ook lang genoeg. Ik breng hem liever niet daar. Hij is gek op haar en ik doe het meer om ook haar een plezier te doen, want ik rust eigenlijk nauwelijks uit als ze de hele ochtend hier is. Van de week weer een aanvaring gehad omdat ze hem om acht uur al cake had gegeven, terwijl hij nog aan zijn boterham zat. Maar ik begrijp dus wel dat je hem dus niet daarheen brengt na twee dagen KDV. Elise: lijkt me best lastig zeg om te zeggen dat je niet wilt dat de man van je schoonmoeder oppast. Wel heel goed dat jullie dat gewoon hebben gedaan. Je moet altijd op je eigen gevoel afgaan en als het niet goed voelt, niet doen inderdaad! Hier ook een manneke dat beter slaapt als hij veel buiten is geweest. Rozemarijke: hoe is ie daar? Lekker rustig aan he? Hier een offday. Ik ben moe, Alec zit niet lekker in zijn vel. Ik denk dat hij last van zijn oren heeft, er komt een hoop zooi uit, maar de Duplo ging dus door de hele kamer en hij huilt om het minste of geringste. Pff vermoeiend dit soort dagen. Maar het helpt om te beseffen dat hij zich dan gewoon niet lekker voelt.
@Elin: is je man/vriend een beetje op tijd thuis? Aftellen dus maar vandaag... Erg he, die dagen? @Elise: hmm, volgens mij ook wel een man-vrouw-verschil Mijn man kan ook van die dingen bedenken qua opvoeden, dat je denkt: Hoe haal je dat nou in je hoofd? Gewoon een echte vent, een echte IT-er en ook nog eens niet heel erg veel geweldigs meegekregen van huis uit, (pa nogal agressief, ma liet alles erg lang gebeuren). Maar als we er dan rustig voor gaan zitten, vindt ie hier bij nader inzien toch meestal wel dat mijn strategie de handigste is. Ja, duh... ik heb ervoor geleerd @all: hier idd een rustig dagje. Vrijdag een taart in bestelling, waaraan ik nu rustig kan knutselen weer, Thomas de Trein deze keer Had ik nog niet eerder gemaakt En 't is erg goed dat ik nog rustig aan doe, want ben bij het minste of geringste hardstikke gaar nog Vanochtend even bij de HA geweest voor HB te checken, (na de MK 6.6, maar daarna ws nog wel verder gezakt e aangezien ik van staaltabletten altijd heerlijk verstopt raak Nu dus even checken of mijn lijf het zelf weer voldoende oppakt en of die tabletten niet achterwege gelaten kunnen worden ), maar hun apparaatje was kaduuk, dus door naar het diagnostisch centrum. En verder slaaptabletten gekregen: slaap de meeste nachten nog baggerslecht en met een ws laag HB is dat niet zo handig, dus een doosje meegekregen, waarmee hopelijk m'n slaapritme weer wat op regel gaat komen en ik het straks zelf weer af kan Kan me er al helemaal op verheugen dat ik dan vanavond gewon snel in slaap ga vallen (Gisteravond een paar uur geduurd voor ik eindelijk in slaap viel. Dat thirza om half 1 onrustig was even en mijn man steeds alles bij elkaar snurkte, hielp niet echt, dus vanaf 2 uur ben ik maar op de bank gaan liggen...)
Hoe is het met jullie meiden? Hier gaat zijn gangetje. Begin echt op te schieten, 32 weken alweer. Begin het toch wel spannend te vinden nu. Heb er ook wel weer enorm veel zin in. Ook al weet ik dat het nog vermoeiender wordt. Ik ben gewoon erg benieuwd naar het kindje in mijn buik. Alec heeft weer flink last van zijn oren gehad de afgelopen dagen dus slechte nachten gehad. Maar ja, als ik dan dat bericht lees op dit forum over die jonge vrouw die is overleden, relativeert dat enorm en vind ik dat ik eigenlijk niet mag klagen.
Hoi meiden, hier alles goed. Ik las net ook dat bericht van die jonge vrouw die plotseling is overleden; werd er helemaal akelig van... Elin: spannend hè?! Ik ben nu op de helft en begin het nu al spannend te vinden, haha! Luca ligt lekker te slapen. Vanavond gaan we uit eten met mijn familie en aansluitend heb ik een surpriseparty voor mijn man georganiseerd; die wordt donderdag 30. Hij heeft geen idee; zo leuk!!!
Elin schiet alweer lekker op zeg!!! Ik kijk er ook zo naar uit maar ik moet nog een poos wachten! Rozemarijke hoe gaat het met je? Beetje bijgekomen van alles weer? Elise hoe gaat het met jou? Volgens mij zijn we even ver.. Veel plezier vanavond!! -- Las net het bericht.. Zo jong en twee jonge kids. Bah..
O, sinds Thirza er is (en nu wel even helemaal, net zo na de MK), kan ik echt zo in huilen uitbarsten bij dat soort berichten. Bah, wat naar, als je dan zo'n jong peutertje en een piepjonge baby achter moet laten. Dat is echt mijn ergste nachtmerrie. Vertelde het mijn man vanochtend, en die zei ook gelijk dat ie op de fiets naar het ziekenhuis, toen ik was afgevoerd met de ambulance, dat dus voor ogen had: Straks moet Thirza zonder mama verder... Oh, dan ben ik weer zo blij dat hier alles goed is afgelopen en Thirza mij gewoon nog heeft! Ik zou liever haar kwijtraken en zelf kapot gaan van verdriet, dan dat ze mijn man of mij zou verliezen en zeker op deze jonge leeftijd en daar nog helemaal niets van snappen... Bah, heel heel heel erg naar! @Elin: 't zijn nu echt de laatste loodjes he? Spannend hoor, kan me helemaal voorstellen! @Elise: leuk, een surpriseparty voor je man! @all: hier wel OK. Wisselt emotioneel allemaal nog een beetje, maar ben vandaag ook ongesteld geworden, (tenminste, daar houden we het voorlopig maar op. Een eisprong heb ik niet langs zien komen en lijkt me ook stug, 8 dagen na een curettage en een kleine 2 weken na een miskraam, maar goed, het zou kunnen... Maar hopelijk is dit een goed teken dat mijn lijf weer orde op zaken aan het stellen is. Heb verder een doosje slaaptabletten van de huisarts meegekregen van de week: slapen ging bagger en nu slaap ik iig gemakkelijk in, als ik na een half uur nog lig te woelen. Kan ik een beetje bijtanken na 3 jaar geen nacht doorgeslapen te hebben Verder wel OK. Heb vanmiddag een kinderfeestje taarten-decoreren gedaan, en verwachtte dat ik daarna helemaal kapot zou zijn, maar ondanks een drukke bende kids (7 stuks) en gisteren de hele dag drukke voorbereidingen, gaat het wel goed eigenlijk Ben wel goed moe, maar kapot niet: heb nog wel zin in even een filmpje straks op de bank Thirza gaa ineens beter met d'r ontlasting trouwens, of had ik dat al verteld? En zomaar ineens is afscheid nemen bij de gastouder ook weer leuk, krijg een kusje van d;r dan en voordat ik de deur uit ben, is ze al weggerend naar de kamer om daar met de rest te gaan spelen. Zo anders weggaan nu! Heerlijk! Vannacht heeft ze bij de gastouder gelogeerd omdat we een afscheidsetentje van mijn man zijn werk hadden, en dat vertelde ik gistermiddag. Zegt ze: OK!, toen ik alles uitgelegd had En ze heeft daar de klok rond getukt, nadat ze gistermiddag lekker niet was gaan slapen, maar een feestje had gebouwd met alle knuffels en poppen Was ze vandaag toch wel moe, maarja, wat wil je: een hele dag niet slapen voor zo'n ukkie... Maar we bereiden ons er maar vast op voor dat dat middagslaapje vast geen maanden meer in stand blijft... Vond het nog wel even lekker... maarja. Nouja, als ze daarvoor in de plaats 's nachts de klok rond gaat slapen, wordt het wel gemakkelijker om oppas aan huis te vragen en 's avonds nog eens samen weg te kunnen om een filmpje te pakken bijvoorbeeld... (en aangezien het al 2,5 jaar geleden is dat ik een bioscoop van binnen heb gezien.... ).
Pfff... even ego hoor.... weet het allemaal niet meer zo goed. Donderdag met Fiene bij het cb geweest en de osteopaat. Eerst met de cb arts gesproken en na dat gesprek was ik er helemaal van overtuigd dat het nu misschien even lastig is, maar dat het over een maand of 2 allemaal wel beter zal gaan. Ze vertelde ook dat moedermelk niet bindt met Nutriton (dat idee had ik zelf ook al) maar dat bv geven natuurlijk altijd nog beter is dan overstappen op fv. Ik was opgelucht. Kom ik later die dag bij de osteopaat (die heel veel reflux kindjes ziet), en die vertelt met dat overstappen op fv het allerbeste is voor Fiene. Lang met haar over gesproken, en stelde voor dat ik het maar eens een keer moest proberen. Dus die avond fv met Nutriton gegeven, en wat denk je... ze sliep van 23.00 tot 05.00. Om te zien of het toeval was, heb ik nog maar eens een flesje gemaakt en ze sliep weer lekker verder tot 09.00. De rest van de dag ben ik maar flesjes blijven geven, en echt serieus ze werd met de minuut rustiger en vrolijker. Ik kon haar zelfs even op haar rug leggen en ze vermaakte zich prima in de box. Ik besloot daardoor maar meteen te stoppen met bv geven. Gisteren deed ze het ook weer super goed (nog niet goed slapen, maar wel heel rustig en vrolijk), maar sinds gisterenavond lijkt ze helemaal verstopt te zijn door de fv of de Nutriton? Ze drinkt de flesjes nog niet voor de helft leeg en zit constant te persen. Het spugen is helemaal over, maar nu heeft ze last van d'r darmen . Is dit tijdelijk? Of valt die nieuwe voeding helemaal verkeerd? Ik weet het niet meer. Ik ben meteen gestopt met bv geven, en kolf stuwing telkens een beetje af. Straks werkt dat helemaal niet meer, en wat moet ik dan doen? Zelf ben ik hartstikke depri, want mijn droom om minimaal een half jaar bv te geven is nu ook voorbij. Ik kan me er niet bij neerleggen. Zit constant met tranen in mijn ogen. Het belangrijkste is dat Fiene happy is, maar hoe kan het nu zo zijn dat mijn melk niet het beste is voor haar? Ik had me dit keer zooooo goed voorbereid, het kon haast niet fout gaan en toch ben ik nu na 1 maand al aan het stoppen. Ik vind bv geven zoiets moois en bijzonders... en dit was mijn laatste kans .
Lob: Ja flesvoeding kan verstoppend werken... Zou Cinababy proberen van VSM.. De overgang van de voeding zorgt voor krampen en lastige ontlasting.. En anders morgen even de HA bellen.. Maar waarschijnlijk krijg je het advies om een theelepel olie in het flesje te doen... Google maar eens... Als je een voorstander bent van BV is het nooit leuk om te moeten stoppen!! Maar je hebt het geprobeerd... Zelf ben ik van mening dat wij als moeders niet altijd de juiste BV kunnen geven... Bij mij was het doorzichtig bij Jamie omdat ik niet de juiste voedingsstoffen naar binnen kon krijgen... Dus NR 2 gaat heerlijk direct aan de flesvoeding.. Niks mis mee!~
@Lob; kan me voorstellen hoor, hoe je erin zit! Ik denk dat die verstopping tijdelijk is, (tenzij er toch KMA speelt!) en dat het voor jullie allemaal wel zo rustig is zo hoor! Op zich zou het ook prima goed kunnen komen met de BV, maar dat zou stapsgewijs gaan en niet zo plots als nu met de KV... en het is de vraag natuurlijk of je daar de ruimte en de energie voor hebt nu Het klink allemaal wel hekenbaar en hier hielp de combi van infacol met tussendoor boeren tijdens het voeden met vooraf afkolven met tepelhoedjes erg goed... maar da's dus wel een hele investering. Die eerste twee maanden zijn sowieso vaak een enorme investering, daarna wordt het pas gemakkelijker Wat dat betreft zit je op de helft