Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, ik weet niet of ik die investering nu aankan :(.
    Het was zo fijn om een tevreden baby in mijn armen te hebben.
    Vooraf kolven werkt hier echt niet. En bij Gijs ben ik met 4,5 maanden gaan afbouwen en tot tijd waren de voedingen ook altijd slopend en heel erg onrustig. Ik wachte toen ook op de tijd dat het makkelijk zou worden.
    En over 5 weken moet ik weer werken, en gaat Fiene mee naar het kdv. Ik wil zo graag dat ze dan lekker in d'r vel zit.
    Jij zult me wel een zeikerd vinden na alles wat jij hebt meegemaakt en toch hebt doorgezet. Ik geef je groot gelijk hoor als je dat vindt.
    Net dronk ze het flesje weer niet op en begon meteen te persen. Ik legde haar even aan en na wat slokjes te hebben gedronken was ze meteen weer een half uur flink aan het spugen en huilen.

@Mamalijntje, ik voel me een nep-voorstander van bv want een echte voorstander zal waarschijnlijk niet zo snel opgeven. Er is inderdaad niets mis met fv, fijn dat jij zo zeker bent van je beslissing!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind je geen zeikerd hoor! Ik heb hier nooit zoveel keuze gehad, om wel of niet door te gaan; ze weigerde hier de fles en dus hadden wij veel grotere drama's gehad als ik besloten had dat ik ging stoppen... En bovendien ging het hier na een maand of 2 met de borstvoeding wel redelijk gemakkelijk :)
    Over investeren enzo; da's dus gen waardeoordeel: jij moet beslissen of je door wilt of niet en wat je daarvoor over hebt en kunt hebben, of niet.
    Een tevreden baby is heel wat waard en hoever je kunt gaan en vol kunt houden, verschilt zo enorm per persoon, per situatie, per kind dat je hebt en hoe dat op allerlei omstandigheden reageert: dat kun je alleen zelf goed bepalen :) En daar komt idd bij dat er een groepje kids is dat het niet zo lekker doet op BV. Helaas, maar dan is het zoals het is toch? :(

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: Wat vervelend dat je je zo rot voelt Lob en dat Fiene nu last heeft van verstopping. Misschien is het gewoon een kwestie van wennen aan de KV. Dat is ze natuurlijk niet gewend.
    Ik kan heel goed begrijpen dat je wilt stoppen met de BV. Het is zo slopend als het niet lukt en je hebt geen tevreden kind. Ik heb het met Alec lang volgehouden met kolven, maar achteraf is dat niet goed voor mij geweest en ook niet voor hem, want ik was er behoorlijk gespannen onder. En ik zou het zeker niet trekken als ik dat met deze baby weer moest doen. Dan zou het ook nog ten koste gaan van mijn aandacht voor Alec. Ik heb nu besloten BV te gaan geven, maar niet ten koste van alles. Maar ik begrijp je wel hoor, want ik zou het ook een teleurstelling vinden als het nu niet gaat lukken. Maar genieten van mijn tevreden kindjes vind ik belangrijker.

Mamalijntje: jij bent ook al bijna op de helft! Wanneer heb je de 20-weken echo? Willen jullie ook weten wat het wordt?

Rozemarijke: hoop dat je cyclus weer normaal wordt nu! En fijn dat je een beetje hebt kunnen slapen, anders wordt het zo slopend. En goed om te horen dat Thirza ook weer beter in haar vel zit. Dat doet je vast goed!

Elise: hoe was de supriseparty, vond je mannetje het leuk?

Hier nog steeds een loopoor bij Alec, wel helder vocht nu. Deze week moeten we toch op controle bij de KNO, dus die kan dan meteen even kijken. Hij lijkt er toch wel last van te hebben.
    Paar nachten goed kunnen slapen, maar hij eindigt nog altijd bij ons in bed rond 2 uur tot een uur of 7 's ochtends. Ik baal er wel van, vraag me ook af hoe dat straks moet met de baby, maar ben zo moe nu. Dit is de enige manier om nog wat rust te krijgen. Hij slaapt vaak wel door tot 2 uur, maar tussen 2 en 7 wordt hij soms wel 5x keer wakker. Zo vreemd eigenlijk!

4. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Lob; ik herken je verhaal helemaal; ik heb precies hetzelfde gehad met Luca. Die verstopping komt echt door de overgang naar fv en geef haar buikje even de tijd om te wennen. Ik kreeg toen het advies om voor de voeding 20cc lauw water te geven (werkt laxerend), maar bij elkaar heeft de verstopping toch ruim een week geduurd. Luca liet ook steeds hele stinkende windjes en uiteindelijk kwam er een hele lading grijze klei uit en vanaf toen ging het beter. Ook ik heb Luca nog een keer aangelegd toen en dat had als gevolg dat we met een noodvaart naar het ziekenhuis konden omdat hij projectiel bleef spugen... Luca werd ook meteen rustiger van de fv en ging ineens uren slapen. Voor mij de bevestiging dat ik de goede keuze had gemaakt, maar dat nam niet weg dat ik nog heel lang last heb gehad van het feit dat ik ben gestopt met de bv. Toen vriendinnen van mij een baby kregen en bij hen de bv wel goed ging vond ik dat bijvoorbeeld erg moeilijk. En ik heb nog steeds het gevoel als Luca ziek is dat dat mijn schuld is omdat ik maar een maand bv heb gegeven. Voor deze baby zijn mijn verwachtingen dan ook zeer hoog gespannen, maar mijn man heeft al gezegd dat we niet zo gaan zitten klooien als bij Luca. Ik ging er echt aan onderdoor en Luca was ook niet tevreden en dat is voor hem heel moeilijk geweest om te zien. Ik zat op een gegeven moment huilend te voeden omdat het steeds zo'n strijd was. Dus ik ga wel bv geven en dan maar hopen dat het goed gaat en zo niet, dan gaan we over op fv en dat zal ik dan ook heel moeilijk te accepteren vinden.
    Elin: mijn man was erg verrast, hij had niks in de gaten. Hij verbaasde zich in het restaurant er wel over dat de bediening zo snel was, maar had niet door dat wij hen hadden ingeseind dat we op tijd weg moesten, haha! De blik op zijn gezicht toen hij de deur opendeed was onbetaalbaar, haha! Als Luca 's nachts weer wakker wordt, is dat ook vaak op dezelfde tijden, gek hè?
    Mammalijntje: met mij gaat het goed, heb af en toe wat last van harde buiken en mijn bekken maar mag niet klagen! En jij?

Het feest voor mijn man was erg geslaagd. Het was bij mijn ouders en Luca ging daar naar bed. Ging natuurlijk niet slapen want het was veel te interessant, maar nadat mijn broertje een tijd bij hem heeft gezeten en steeds over zijn hoofd heeft geaaid en gezegd dat hij echt lekker moest gaan slapen, gaf hij toch toen en is in een diepe slaap gevallen. Manlief en ik zijn ook bij mijn ouders blijven slapen; hij was niet meer in staat auto te rijden:D en ik had geen zin om de auto te moeten krabben, dus daar in een bed gedoken. Ik had heel sneaky al schoon ondergoed, sokken en tandenborstels meegenomen.
    Gisterochtend gezellig met z'n allen ontbeten en nagepraat en toen weer naar huis. Gistermiddag wezen zwemmen met mijn schoonzusje en vannacht weer lekker in onze eigen bed geslapen. Luca moet nog bijkomen van zijn drukke weekend; hij vroeg om 12:00 al om zijn bedje, haha!
    Vanavond de 20 weken echo, spannend!

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Bedankt meiden!! Voel me een heel stuk beter na jullie reacties!
    Vriend probeert me ook echt te steunen, maar hij begrijpt volgens mij echt geen bal van mijn gevoelens en twijfels ;).

@Elise, jee onze verhalen lijken wel een kopie!
    Mijn verwachtigen bij deze baby waren ook heel hoog. Mijn eerste gedachten nadat ik een positieve zw-test in mijn handen had waren... yes een 2e kans op bv geven.
    Het valt daarom zo gruwelijk tegen. Ik hoop echt dat het straks bij jou wel gaat lukken, en anders is het inderdaad heel goed om nu vast te bedenken dat nog een keer zo stuntelen geen goed idee is.
    Ik ben er nu ook wel redelijk van overtuigd dat het de beste beslissing is, maar ik ken mezelf en als we straks een paar maanden verder zijn en alles rustiger is, dan ga ik mezelf het weer kwalijk nemen dat ik zo snel heb opgegeven ;).
    Fijn om te horen dat die verstopping ook iets tijdelijks kan zijn, en niet blijvend zal zijn door de Nutriton.

Wat super leuk dat feestje voor je man!!! Wat zal hij verrast zijn zeg!

@Elin, ik vind het super knap dat je bij Alec zo lang hebt gekolft!
    Die inverstering in het geklooi met de bv nu bij ons, ging inderdaad ook ten koste van mijn tijd met Gijs. Gelukkig is vriend veel thuis en komt mijn moeder veel, dus Gijs komt niets tekort, maar ik mis zelf veel van hem en ik vind dit zo'n geweldige leuke leeftijd wil er niet teveel van missen.
    Ik zit trouwens wel te hansenen met de Nutriton en spenen en kwam gisteren via de zoekmachine bij een oud topic terecht waar jij ook in schreef over het zelfde probleem. Was ergens in maart 2009. Heb dus dankzij jullie tips net de bibiS speen gehaald :D.
    Gijs wordt ook altijd standaard tussen 00.00 en 02.00 wakker. Tot die tijd hoor ik hem zelden, en daarna is het 99% zeker dat we hem helemaal niet meer horen.

@Rozemarijke, je hebt gelijk dat zo'n beslissing afhankelijk is van een aantal factoren die op dat moment gelden... maar ik ben zo bang dat ik er achteraf spijt van krijg.

6. raspberry

Ja, dat meende ik al wat uit je berichtje te proeven :) Vandaar mijn tips. Maarja: wat niet gaat, dat gaat niet joh!
    En wat Elise zei, dat je dan jezelf kwalijk gaat zitten nemen als ze dan later toch ineens veel ziek zijn: Thirza is HET levende voorbeeld dat je van borstvoeding echt niet ineens een goed gestel krijgt... dat is toch aangeboren en BV heeft daar een positieve invloed op, tegen KV neutraal, denk ik zo. Maar een kind dat veel ziek is, dat heeft gewoon een niet zo'n beste gezondheid. Thirza heeft hier duidelijk het gestel van mijn man geerfd; hij heeft hooikoorts en zijn vader astma, dus al dat KMA en eczeem gedoe komt echt van die kant af.
    Wij hopen hier nu vooral dat als we een tweede prulletje mogen krijgen, dat die meer mijn gezondheid krijgt, (mijn gezondheidsklachten zitten 'm vooral in een niet zo stevige ruggegraat en daaruit voortkomende klachten, maar daar is tenminste wat aan te doen ;)).

Hier is Thirza aan het rommelen met d'r middagslaapje: ene dag slaapt ze wel, andere dag niet (en dan is het dus feest op d'r kamer :D (Echt feest dus, ze heeft een hoop knuffels op d'r kamer en die horen we via de babyfoon dan allemaal langskomen)). Pfff, maar vast voorbereiden dat tegen de tijd dat we hier weer zwanger durven worden, ik ws mijn middagrust zal moeten gaan pakken door Thirza voor de TV te zetten.... ;)

Verder vloei ik ineens weer, was eerst enkel zaterdag, maar vandaag ineens weer, dus toch maar even de poli gebeld en die vonden een check toch maar even handig, dus morgenmiddag een afspraak... hopelijk niks raars weer, want we hebben voor nu wel weer even genoeg gedonder gehad :(

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: Fiene heeft in elk geval een maand BV gehad moet je maar denken, altijd nog beter dan niets!
    En het is inderdaad een leuke leeftijd. Ik geniet echt ontzettend van mijn kleine mannetje, zeker nu ik de druk van het werken niet meer heb, ben ik ontzettend relaxed en dat heeft een positieve weerslag op hem.

Rozemarijke: Typisch dat Thirza ineens haar middagslaap gaat skippen. Ze sliep toch nog best lang 's middags? Hier ongeveer anderhalf uur, maar dat is net genoeg om wat dingen te doen en ff met een kop thee op de bank te relaxen.
    Wat vervelend dat je weer aan het vloeien bent. Hoop dat het niets is!

Elise: klinkt goed jullie feestje.
    En ik ben natuurlijk ontzettend benieuwd hoe de 20-weken echo was? Als het goed is ben je alweer bijna terug nu!

8. raspberry

Ja, het typische is vooral dat ze het dus om de dag skipt. Naar mijn idee gaan kids gewoon elke keer iets korter slapen... om dan op een gegeven moment dat slaapje maar helemaal weg te laten.
    Maar Thirza slaapt hier dus de hele week al de ene dag niet en dan de andere dag wel en dan dus ook goed. De dag dat ze niet slaapt, slaapt ze 's nachts trouwens wel ineens de klok rond, dus er verschuift wel wat :D Dan ligt ze dus 's avonds rond 7/half8 op bed, in plaats van een uur later, (nouja, ze ligt er altijd wel eerder in, alleen speelt ze dan nog even, voor ze slaapt, wat ze dus niet doet als ze 's middags niet geslapen heeft; dan gaat ze wel gelijk slapen als ze op bed gaat).
    Maar goed, ze knapt op, de ontlasting gaat gewoon beter, (nog niet helemaal wat het wezen moet), dus wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat ze het gewoon niet zo hard meer nodig heeft...

@Elise: ben ook heel benieuwd! Was vanavond toch, de echo?

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik ga weer even verder met mijn ego berichtjes.. sorry hoor!!
    Gisterenavond en vannacht heeft Fiene bijna de hele tijd vreselijk overstuur gehuild.. ontroostbaar. Ze wou niet drinken, en ze heeft in totaal nog geen 3 uur geslapen. Dadelijk maar even naar de huisarts. Dit mag toch niet veroorzaakt worden door een andere voeding?
    @Rozemarijke, klopt mijn beredenering dat een KMA eerder duidelijk wordt bij fv dan bij bv? Omdat er in verhouding bij fv meer koemelk in zit?

@Rozemarijke, jee ik hoop dat het niets geks is. Alsof het nog niet genoeg is geweest met alles rondom je mk. Wat zou het dan geweest zijn met d'r ontlasting?

@Elise, spannend zeg de 20 weken echo!! Was alles goed?

10. raspberry

@Lob: ja, die redenering klopt.
    Maar, wat ik begrepen heb van KV, is het wel lastig om dan nu bijvoorbeeld gelijk de overstap naar pepti te maken, omdat door de wisseling van voeding, ze sowieso ook weer last zal krijgen.
    Maar je zou -als je snel iets van duidelijkheid wilt hebben- een afspraak met een bioresonantietherapeut kunnen maken en kijken of daar iets van KMA uitkomt... De reguliere bloedtest is er natuurlijk ook, maar hoe jonger, hoe vaker vals negatief en dan heb je daar dus nog niks aan...
    Een geregistreerde BRT kun je iig vinden via www.bioresonantie.nl
    Als daar dan niets uitkomt, weet je iig dat het meer aan de overgang naar andere voeding ligt en kun je het zo houden, en als er wel KMA uitkomt, weet je dat je over kunt stappen naar pepti en met een week of 2-3 dan toch echt verbetering zou moeten krijgen.
    Je zou trouwens toch voor de zekerheid Gijs daar dan ook eens moeten laten testen joh! Met alle onrust die er nog is, zou ik er niet gek van opkijken als hij toch niet helemaal lekker over melk kan!

@ontlasting: tja... het zou gluten kunnen zijn, (dan wisselt de ontlasting vaak en ze is nu een goeie tijd gewend aan goede hoeveelheden granen enzo, dus zou kunnen dat het daardoor wat tot rust komt nu. Maar het zou ook nog een lactose-intolerantie kunnen zijn, dat nu ze een paar weken van de BV af is, dat uit haar lijf is helemaal en ze daarvan opknapt, (bij lactose-intolerantie reageren ze namelijk ook op de lactose in BV, (dat kan althans)).

@gyn enzo: ja, ik heb het wel even gehad met alle gedonder wat er bij de MK kwam kijken, dus ik hoop ook dat er niets is. Maar ik wilde het iig even zeker weten en blijkbaar vonden ze het op de poli toch ook vreemd genoeg om iig even te willen checken. Nouja, dat is dan dus wel weer fijn... :)
    Nouja, eind van de middag weten we het.

11. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    even snel want ben druk in huis: de 20 weken echo was helemaal super!!! Alles goed en ik vind het altijd zo interessant om te zien allemaal! En we eten wat het is: mijn gevoel was goed; we krijgen zeer waarschijnlijk een meisje!!! Echt superleuk en we zijn helemaal trots!
    En frappant: Luca toonde tot nu toe geen interesse voor mijn buik, maar vertelde oma ineens gisteren dat pappa en mamma baby gingen kijken en hartje luisteren. Toen we thuis kwamen klom hij bij mij op schoot en begon weer over de baby. Dus ik mijn buik laten zien en gezegd dat de baby daar zat en dat Luca een zusje kreeg. Hij heeft wel honderd keer gezegd "kaka zusje!" en daarna kreeg mijn buik kusjes (tuffen (= knuffen) zusje!). Zo lief en bijzonder hoe kinderen toch dingen aanvoelen!
    Morgen reageer ik weer even op iedereen!

12. raspberry

@Elise: aahhhhhh! Wat schattig! En super zeg, dat alles goed is en dat het een meisje is! Een koningsgezin noemen ze dat toch, als je van allebei eentje hebt? :)

13. raspberry

Nou, pff, alles was goed. Zaten nog wat kleine rommeltjes, dus vandaar het vloeien, maar verder zag alles er goed uit, slijmvlies ook weer helemaal OK. Volgens de gyn kon ik zo weer zwanger gaan proberen te worden.
    Nouja, daar wachten we nu toch maar even mee, iig 1 ronde, maar goed, blij om te horen iig :)

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Fijn elise dat alles goed was en leuk hoor een zusje voor luca! Super!
    Leuk dat hij steeds meer belangstelling krijgt voor je buik en de baby.
    Echt schattig!

Rozemarijke gelukkig dat het er goed uitzag en dat je groen licht hebt om weer zwanger te worden.

Lob ben je nog bij de ha geweest?

Weet iemand of je met een loopoor toch naar de ha moet, alec heeft het nu al een dag of 10, eerst prut, nu helder vocht, maat het stinkt enorm. Hij heeft natuurlijk buisjes dus volgens mij heeft hij niet hele erge pijn. We moeten vrijdag toch op controle bij de kno, dus wilde eigenlijk ff afwachten.

15. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, super dat alles goed was!
    Fiene heeft ook wat schrale plekjes in haar gezicht, niest echt onwijs veel + het onrustige en het gespuug doen mij toch wel beetje aan en KMA denken. Maar ik deelde het vermoeden met onze ha en die keek me aan alsof ik niet goed wijs was... volgens hem heb je dan vreselijke diaree en moet het in de familie voorkomen. En het komt bijna nooit voor. Ik ga het vrijdag wel tijdens het inloopspreekuur van het cb bespreken. Lijkt me ook best eng om weer een andere voeding te proberen. Dan is bv toch weer veel makkelijker om dat te testen en een heel stuk babyvriendelijker ;).

@Elise, wat fijn dat alles goed was!!!!! En wat leuk dat Luca een meisje zusje krijgt!

@Elin, ik heb geen idee... heeft Gijs nog nooit gehad.
    De ha voelde inderdaad dat d'r ontlasting kei hard is. Maar de darmen zaten nog niet heel erg vol. We moeten bij de voeding wat extra water doen en dan moet het goed komen. Het is volgens hem echt de overgang van bv naar fv.

@Afspreken. Elise is het voor jou makkelijker dat we op een zaterdag afspreken? Zodat je man misschien mee kan en een van jullie Luca vermaakt in de auto? Elin en Elise, willen jullie mij je e-mail adres pb-en dan mail ik wat data door.
    Super leuk dat we echt gaan afspreken!

Pfff..... ik moet over 5 weken alweer werken :$. 16 Weken verlof is toch echt veel te kort zeg.

16. raspberry

Huisartsen weten er maar weinig van hoor Lob... er bestaan allerlei ideeen over KMA en hoe dat eruit zou moeten zien, maar dat verschilt gewoon nogal. Ik denk zelf overigens wel dat bij kids die er voor hun 4e overheen groeien, je eigenlijk zou moeten spreken van een overgevoeligheid en dat de echte allergie bestaat bij diegenen die er niet overheen groeien, maar dat maakt voor de dagelijkse praktijk niet zoveel uit.
    Lastige is nu idd wel dat je het gewoon niet zeker weet; het KAN de overgang van voeding zijn en het KAN ook KMA zijn. Als het dat laatste is en je moet over een week of 2-3 constateren dat het niet beter gaat en dat het mogelijk toch KMA is, zit je dan nog weer opnieuw een paar weken te prutsen voor ze weer aan de dieetvoeding gewend is... Vandaar mijn advies om bij een BRT eens te testen: dan weet je vrij zeker of er wel of niet een allergie zit en kun je gewoon gaan testen.

O, en 16 weken verlof is echt veel te kort ja! Ik heb bij Thirza een maand vakantie erachteraan genomen, (achteraf was dat bepaald geen vakantie en had ik me ziek moeten melden, had ik daarna tenminste nog een maand gehad om bij te komen). Maar dat ga ik weer doen als ons straks nog een tweede gegeven is :)

@Elin: ik zou het ook ff aankijken hoor: als het eruit komt, is dat goed en hij heeft er blijkbaar gee last van? Dan doen de buisjes dus wat ze moeten doen ;)

O, en een zaterdagochtend is wat mij betreft idd ook helemaal prima! :)

17. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    *breekt ff in*

Hey meiden, sorry voor de inbraak ;) , hebben jullie misschien via via nog wat van devy gehoord, ze zou net els ik een feb mama moeten zijn maar ik zie dat ze vanaf nov niks meer zelf gepost heeft... hier wel nog nieuws binnen gekomen via iemand anders?

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    nee wij hebben ook niets meer van haar gehoord. ze kwam hier dagelijks, ik hoop dat alles goed gaat met haar.

19. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ja daarom dacht ik dat jullie misschien via via wel wat hadden gehoord... hoop idd dat alles goed met dr gaat, thanks iig en een lekkere dag nog natuurlijk!

20. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik hoop ook dat alles goed is met Devy, ze zou vandaag toch uitgerekend zijn? Misschien is de baby er al.

Hoe gaat het verder met jullie meiden?

Lob: ik heb ook altijd een beetje de ervaring dat HA soms maar weinig weten. Ik kwam daar met Alec met mijn vermoeden van reflux en hij zei dat kindjes dan altijd projectiel spuugden en dat is dus juist niet het geval bij verborgen reflux. En bij Alec zag hij ook chronische oorontsteking over het hoofd, dus als je het niet vertrouwt, toch verder kijken!

Hier gaat het wel redelijk. Op het moment beetje veel last van harde buiken, maar mijn darmen zijn van slag en dat helpt ook niet mee. Dus ff rustig aan maar weer.

Oh en Lob, ik heb je gebt.

Deel Deze Pagina