ha meiden, hier gaat het redelijk, best lachwekkend als je erover nadenkt hoe wij hier proberen te overleven. gijs 's avonds naar bed brengen duurt minimaal een uur, en hij wordt 's nachts wakker en wil niet alleen verder slapen. helaas is papa niet meer goed en gilt en schreeuwt hij om mij. ik geef dan maar toe, want mijn enige doel is ervoor te zorgen dat we alle 4 zo snel mogelijk weer slapen. ik leg gijs in bed, en kruip 's nachts op het matras naast zijn bed.... joost doet fiene. fiene slaapt de ene nacht goed, met maar 1 nachtvoeding en de andere nacht zo goed als niet met als dieptepunt woensdagnacht waarin ik van 22.30 tot 00.30 heb geslapen en vriend helemaal niet. overdag slaapt ze alleen in mijn armen, de draagzak of de wandelwagen. vriend en ik dragen fiene om en om, en de ander kan dan iets doen of met gijs spelen, er blijven dus heel veel dingen liggen die gedaan moeten worden. maar goed, alles gaat gewoon door maar ideaal is het niet. zal straks weer even proberen te reageren!
@Lob: he, pfff, zwaar zo! Had je nou al een verwijzing KA? @Elin: hmm, nee, rommelende darmen helpen idd niet erg bij harde buiken En HA weten idd niet zoveel vaak. Hoeft ook niet, als ze dat maar zelf beseffen en weten dat ze vooral goed moeten zijn in constateren of doorverwijzen nodig is... want dat is een erg belangrijke taak van HA's, vind ik zelf altijd... Onze HA is tegenwoordig iig open en eerlijk als ze het niet weet met Thirza, en stuurt ons dan weer naar de kA tenminste Hier verder alles wel OK. Was gisteren erg gaar van m'n eerste werkweek weer, maar is inmiddels wel weer aardig bijgetrokken. Thirza begint wat te snotteren en te hoesten, dus we hopen da ze geen griep krijgt, want de ontlasting gaat ook weer minder, maar verder doet ze het prima. Slaapt de hele week alweer elke middag, symptoom dat het met de ontlasting dus idd niet goed zit, maar voor mijn eigen rust wel fijn! Wordt nu net wakker na 3 uur slapen Heb ik zelf even een enorm stuk verslaglegging kunnen doen voor m;n werk, (geeft ook rust dat dat af is, was door alle afwezigheid een beetje achter geraakt ), en nu dus net nog even gauw wat zitten ZP-en. Gaan we vanavond Wie is de Mol kijken, (gisteravond info-avond bij de gastouder, die is nu franchiser en daar zaten wat nieuwigheidjes aan), dus ik ben n vooral ook hardnekkig bezig om alle nieuwtjes daarover niet te zien
Oh lob wat zwaar klinkt dat zeg! Ik houd er maar rekening mee dat het er hier ook ongeveer zo uit gaat zien als de baby er is. Ik kan me helemaal niets voorstellen bij goed slapende babies. Rozemarijke: je hebt alweer gewerkt deze week, kan me voorstellen dat je gaar was. Als Thirza 3 uur slaapt, hoe laat gaat ze dan naar bed s avonds? Alec slaapt de laatste tijd ook lang s middags, maar slaapt dan niet voor 21 uur en is wakker om 6 uur, niet ideaal. En als hij dan zou doorslapen dan was dat niet zo erg. Alec heeft toch oorontsteking, heb druppels gekregen.
@Rozemarijke, toen de Zantac niet bleek te werken heb ik de ha voorgesteld naar een ka te gaan. Hij vond dit een goed idee, maar wilde er ook een bellen om advies te vragen. De ha dacht dat de ka ons dan wel wou zien. Maar de ka vond dat nog niet nodig, en adviseerde eerst met Losec te beginnen. Dit leek even beter te gaan, net zoals fv indikken met jbpm. Maar het lijkt telkens maar heel even beter te gaan, dus ik ga toch maar weer eens langs en dan wel vragen om de ka. Ik ben ook wel benieuwd hoe laat Thirza dan naar bed gaat 's avonds. En hoe laat ze wakker wordt. Een lange middagdut is voor mezelf wel even lekker, maar Gijs wil dan ook niet op tijd naar bed en die korte avonden nekken ons een beetje. Heb jij alweer een week gewerkt? Wat gaat dat snel zeg.. @Elin, blijven jullie er nog bij als Alec 's avonds gaat slapen? Ik vind dat eerlijk gezegd nu niet te doen.. ik heb er spijt van dat we dat niet eerder hebben proberen te veranderen. Ik hoop zo erg voor jullie dat baby 2 wel lekker zal slapen, zal ook wel hoor. Meestal hoor je juist dat de 2e juist heel makkelijk is als de 1e wat moeilijker was. Gijs slaapt 's middags ook lang, maar gaat dan dus ook veel te laat naar bed. Ik probeer hem de laatste dagen uiterlijk om 15.00 wakker te maken en ervoor te zorgen dat hij tussen 19.00 en 20.00 slaapt. Het is wel super leuk om die 2 samen te zien... Gijs is echt gek op haar, en Fiene fleurt helemaal op als Gijs voor d'r wipstoeltje gek staat te doen. Dit soort momenten maken heel veel goed, en als ik me dan bedenk dat dit tijdelijk is en dat er steeds meer van die momenten komen dan word ik helemaal blij.
Als mijn vriend hem naar bed brengt gaat hij vaak zelf slapen, maar bij mij niet. Moet er hooguit 10 minuten bijblijven, vind het niet ideaal, maar ja. Hij vindt dat zo fijn, kletst dan nog wat en valt snel in slaap. Kan me voorstellen dat je smelt van zo'n broer-zusmoment! Lijkt me echt super. Is Gijs geen moment jaloers geweest?
@Elin: he bah, oorontsteking Hopelijk snel weer over! @lob: was hier bij Thirza ook steeds, dan ging het weer even beter met iets wat we erop gevonden hadden (voor het spugen en de krampen), en dan toch weer slechter... Bleek het dus bij 9 mnd dus wel KMA te zijn, wat ik steeds dan wel dacht en dan ging het weer beter en dan dacht ik: Ah nee, dat is het niet joh! Nouja, toch wel dus! @bedtijd: Thirza gaat hier tussen half 8 en 8 naar boven om naar bed gebracht te worden door mijn man. Dat gaat wel op het dooie akkertje, dus voor ze erin ligt, is het ruim 8 uur geweest en meestal hebben we het idee dat ze pas rond 9 uur in slaap valt. Hoe laat ze wakker wordt... de laatste dagen weer rond 6 uur, maar toen ze vorige week beter in d'r vel zat rond half 8 steeds pas, (maar dan sliep ze om de dag de middag niet, en dan dus wel de klok rond op de dagen dat ze 's middags niet geslapen had). Dus per saldo slaapt ze hier zo'n 9 uur 's nachts, en dan dus 's middags een uur of 3. Ik denk dat ik hier binnenkort ga starten met kijken of we dat middagslaapje gewoon kunnen gaan laten zitten meer, maar op dit moment vind ik het nog wel heel fijn dat ik 's middags even rust heb... Heb ik ff hard nodig nog. En idd alweer een week gewerkt. Alweer zo'n beetje 3 weken geleden, dat ik met de ambulance afgevoerd werd... time flies... Nouja, gelukkig maar We gaan er maar van uit dat hoe verder we van de MK af komen, hoe dichter we bij een tweede kleine prulletje komen O, en ik moet ff een foto delen van onze kleine dame. Nouja, twee eigenlijk Komen ze!
Thanks Vinden wij natuurlijk ook Hier trouwens nog even een linkje naar een partij taarten die ik vandaag op deleukstetaarten.nl gepost heb, waar Lob d'r taart (nouja, die van Gijs ) ook bij zit Had eindelijk weer eens even de puf om m'n foto's allemaal te uploaden en een IMG-code aan te zetten, (enige manier daar om foto's te kunnen plaatsen, altijd erg bewerkelijk). Maar goed, even een parade van mijn taartjes van de afgelopen 3 mnd Taartenparade (Pagina 1) - Taarten Parade - Het "DeLeuksteTaarten" - forum
@Rozemarijke, whow mooie foto's weer van jullie mooie meid! En wat een prachtige taarten, ik sta iedere keer weer versteld van wat jij kunt maken! Ook leuk om die reacties te lezen! Toevallig heeft mijn vriend gisteren ook foto's op mijn laptop gezet dus ik zal snel een foto van Gijs met taart plaatsten. En ook nog van jouw verrassing want die hebben Elin en Elise ook nog niet gezien . Ik doe eigenlijk hetzelfde als jij deed... het idee dat het misschien toch wel KMA kan zijn telkens vooruit schuiven en iedere ochtend hopen dat deze dag beter zal gaan. Maar ik sta regelmatig op het punt om actie wbt dat bio.... (grr... stom moeilijk woord) te gaan nemen. Dat wil ik dan eerst doen voordat ik zomaar ga testen met Pepti. Verschil bij jullie is natuurlijk dat jullie haar in bed leggen en zo weg kunnen lopen. Maakt dan niet zoveel uit hoe laat ze in slaap valt toch? Ik wil ook zo graag af van het erbij zitten tot Gijs slaapt. Deze week hebben we 's avonds nog wat kraamvisite, maar daarna ga ik er een hele week mee aan de slag. Gijs is erg bang in het donker, dus ik heb een lampje wat je mee in bed kunt nemen gekocht. Dat samen met de deur op een kier en ik boven wat aan het rommelen doen mij moed geven dat het gaat lukken. Wij zitten nu al vanaf vorige jaar april elke avond op zijn kamer... daarvoor (vanaf een maand of 7) ging het eigenlijk altijd heel goed (met uitzondering van kleine periodes dat ik hem slaap moest helpen) @Elin, oh dat valt nog mee met erbij blijven. Ik twijfel ook of ik vriend het niet moet laten proberen want die is daar sterker in en dat weet Gijs maar al te goed. Nee, Gijs is helemaal nooit jaloers geweest. En ik loop toch heel veel met Fiene rond en hij moet echt vaak heel even wachten tot ik tijd heb voor hem. Hoe gaat ie nu met je? Wat lijkt me dat rot zeg die harde buiken. heb er zelf 0 gehad de laatste z-schap maar bij Gijs wel eens ooit en het voelt echt niet prettig. Drukke dag vandaag. Gijs en vriend zal nu op de verjaardag van mijn schoonmoeder en ik ga er zo met Fiene heen. Die slaapt nog dus ik heb een mooi excuus om later te gaan . En vanmiddag weer een verjaardag, maar dan een kinderfeestje. Dat zal vanavond wel weer feest worden met het inslapen van de kids. Gijs wordt de laatste paar avonden steeds vroeger wakker. Ergens tussen 23.00 en 00.00 en is dan vreselijk overstuur. Hij is ook wel goed verkouden dus dat zal er wel mee te maken hebben. Fijne zondag allemaal!
Groot gelijk hoor, dat je eerst even iets van een test wilt, voordat je gaat klooien met pepti: als ze elke keer met andere voeding sowieso last heeft, wil je wel iets van bevestiging hebben dat het de goede keuze is. Hier kunnen wij idd gewoon naar beneden toe als Thirza op bed gaat. Dat is wel heel erg fijn idd. Hebben we toen trouwens stapsgewijs afgebouwd want we moesten er altijd wel bij blijven. We zijn toen van samen op bed naar Thirza in bed en een van ons ernaast met hand op d'r koppie, naar iets verder ernaast en geen fysiek contact naar in de deuropening naar in de gang en toen naar boven rommelen als ze in slaap viel en verbaal kunnen sturen, naar helemaal niet meer erbij. Heeft wel even geduurd dus, maar het is echt een verademing zo Fijn dat Gijs niet jaloers is, dat scheelt wel enorm zeg!
Hoi meiden, @middagslaap en in slaap vallen 's avonds: Luca mag van mij uiterlijk 2 uur slapen 's middags anders gaat hij 's avonds pas om 22:00 slapen. Ik maak hem nu altijd uiterlijk 15:30 wakker. 's Avonds brengen we hem zo rond 20:00 naar bed, maar vaak slaapt hij pas om 21:00. Wij hoeven er ook niet bij te blijven, maar horen hem wel rommelen over de babyfoon. Hij slaapt wel meestal tot 7:30-8:00 's ochtends en na een onrustige nacht vaak tot 8:30, dus dat doet hij echt supergoed! Lob: wat klinkt dat zwaar meid! Maar het is inderdaad iets tijdelijks en goed dat je terug gaat naar de ha en gewoon een verwijzing eisen hoor! Ik zal je zo even mijn emailadres pb-en. Zaterdag zou sowieso beter uitkomen ivm files. Rozemarijke: vervelend dat vloeien! Mijn beste vriendin kwam woensdag vertellen dat ze ook op dit moment een miskraam heeft. Helaas is het vruchtje na 2 weken vloeien nog niet los gekomen en moet ze morgen gecurreteerd worden, zo naar! Wat een leuke foto's van Thirza! Het wordt echt al een hele dame! Elin: balen van Alec zijn oorontsteking! En vervelend die harde buiken; ik heb er helaas ook alweer last van. Ik heb de afgelopen week een hoop gedoe gehad op mijn werk met personeelstekorten door ziekte en drukte met verslagen en ik merk dat ik daar niet zo goed mee om kan gaan op het moment. Luca was ook erg verkouden en spookte behoorlijk 's nachts en ik was vrijdagavond dan ook helemaal uitgeput. En toen werd ik gisterochtend dus ziek wakker; koorts en alles deed pijn in mijn lijf. Ben gisteren de hele dag in bed gebleven en nu gaat het wel weer redelijk. Heb alleen last van een gespannen buik en af en toe ook harde buiken, dus ben bang dat het hele circus weer gaat beginnen. Bij mij maakt het helaas niks uit of ik niks doe; de harde buiken blijven komen. Ik moet dinsdagavond naar de vk, zal dan eens vragen hoe ik er nou het beste mee om kan gaan en of ik me er zorgen om moet maken aangezien het bij Luca ook al heel erg was en hij gewoon bleef zitten. Mijn buik heeft ook echt een groeispurt, niet normaal! Luca heeft de afgelopen 2 nachten weer doorgeslapen maar ligt nu ontzettend te hoesten in zijn bed...
Och, pfff... dat klinkt idd niet fijn allemaal! Je hebt da ook wel een lastige baan om dan nog grenzen te stellen, lijkt me. Je kunt moeilijk zeggen dat je iets niet doet, want dan zit je klas weer zonder juf natuurlijk Hier trouwens ook verkouden en hoesten, het gaat echt rond... Thirza knapt gelukkig wel weer op, is vandaag weer beter te genieten en sliep vanochtend weer tot half 8, (wat lekker!), en heeft een enorme loopneus nu. Goed dat het eruit komt dus
ff een bericht vanaf mijn mobiel: ben vanmorgen gevallen en moet nu 6 uur aan de ctg in het ziekenhuis liggen. Kwam precies op de placenta terecht.
Moet hier nog liggen tot 21 uur. Op het eerste oog lijkt alles goed. Maar ben ook rhesusnegatief en kennelijk kan als er een bloeding ontstaat dat gaan mengen met het bloed van de baby en antistoffen tegen hem gaan ontstaan. Krijg daarom extra anti d. Hoop dat ik vanavond thuis slaap.
Nou de gyn is net geweest en het ziet er goed uit. Moet nog 2 uur, dat is het protocol, maar er is niks dat wijst op dat het niet goed gaat met de baby. Heb 'm ook nog mogen bewonderen op de echo! Reageer morgen op jullie berichtjes!
Nou, gelukkig zeg! Dus je slaapt lekker thuis vannacht? Dat met die rhesusfactor, dat is idd wel spannend zeg! Dat is idd een of ander ingewikkeld verhaal... Maar gelukkig viel het allemaal wat mee! Hopelijk slaap je goed vannacht!
Ben thuis! Alles was goed. Ze waren bang voor placenta losraking, maar ctg liet niets zien wat daarop wees. Schrik zit er wel in hoor. Lekker rustig aan vandaag.