Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Zo dat was schrikken! Fijn dat alles goed gaat!
    Doe maar lekker rustig aan vandaag! Heb je je nog ergens anders bezeerd?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, idd! Is Alec thuis, of bij de opvang?

Hier bij de gyn geweest vanochtend, weefsel was goed: geen genetische afwijkingen gevonden, ook geen afwijkingen in de aanleg van bloedvaten en ook geen infecties, dus we mogen zo weer zwanger worden en alles wijst erop dat dat de volgende keer zonder problemen zal gaan.
    Ze hebben standaardprotocol dat ik met 6, 8, 10 en 12 weken bij de gyn dan loop als ik weer zwanger ben, dat ik dan steeds een echo krijg en als alles goed is dan, kan ik vanaf dan weer verder bij de VK. Is verder dus geen medische indicatie voor, maar doen ze omdat je nu ipv van de `alles is OK`modus, toch meer in de `zou het weer fout zijn`modus komt, als er weer een zwangerschap komt.
    Erg fijn, dat vroeg ik me idd nog af, hoe dat dan zou gaan... Ben er erg blij mee iig, geeft straks denk ik een hoop rust, als alles hopelijk gewoon weer goed gaat.

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh fijn rozemarijke, nu heb je echt weer groen licht. Ik wist niet dat ze dat al checkte na een mk!
    Ik hoop dat je snel weer zwanger bent!

Alec is bij mn moeder, ik heb nergens last van, alleen van de schrik, vandaag lekker op de bank!

Lob hoe warrn de verjaardagen gisteren?

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh en rozemarijke wat een schitterende taarten, echte kunstwerkjes!

5. raspberry

Thanks :) Dat taartenmaken is een heerlijk alternatief (letterlijk en figuurlijk :D) voor het schilderen en kleding maken, wat ik eerder altijd deed... :)
    En wist ik idd ook niet, dat ze dat direct bij de eerste MK al checkten. Nou was ik natuurlijk wel 14 weken zwanger geweest, dus misschien dat daar nog verschil in gemaakt wordt...
    Maar vind het wel heel fijn om te weten idd.

6. raspberry

O, fijn trouwens dat je vandaag helemaal voor jezelf hebt dan! Geniet daar maar lekker van! Heb je een goeie film of een goed boek bij de hand? :)

7. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Elin: jeetje, dat is schrikken! Ik ben ook rhesusnegatief en weet idd dat je na een val extra in de gaten gehouden wordt. Doe maar lekker rustig aan vandaag!
    Rozemarijke: ik heb van de week op werk dus wel gezegd dat ik het niet ging doen en gelukkig werd er wel naar me geluisterd (nadat de directrice 's avonds boos is gaan bellen naar degenen die verantwoordelijk waren). Maar het kost een hoop energie. Je taarten zien er echt super uit! Fijn dat alles goed was bij de gyn, toch weer een geruststelling lijkt me!
    Lob: hoe gaat het bij jullie? Nog veel naweeën van de feestjes gehad?

Hier gaat het wel weer redelijk. Luca heeft gisteren tot 22:30 enorm gehoest en ik vreesde dan ook voor de nacht, maar hij heeft gewoon doorgeslapen tot 7:30. Het lijkt er dus op dat de Bisolvon zijn werk gaat doen. Het hoesten is nu stukken minder, hij heeft alleen besloten om vandaag lekker zijn grenzen te gaan testen... gezellig!
    Ik zelf ben weer op de been, maar echt snotverkouden, maar ben al lang blij dat ik weer een beetje wat kan doen. vanochtend mijn urine laten checken bij de ha ivm de harde buiken, maar geen blaasontsteking. Had ik ook niet verwacht, maar voor de zekerheid alvast gedaan aangezien ik bijna zeker weet dat de vk daar morgen naar zal vragen (toch wel makkelijker zo'n tweede zwschap:D).
    Mijn man is gisterochtend naar het strand geweest met Luca en ze hebben samen genoten. Ik wil jullie deze foto niet onthouden:

8. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Oja, nog een nieuwtje. Luca toonde totaal nog geen interesse in het potje en toevallig had ik het daar woensdagmiddag over met een vriendin. Ik zei dat het vanzelf wel kwam en ik wel actie ging ondernemen als hij met 3 jaar nog geen interesse had. 's Avonds had ik zijn tanden gepoetst in de badkamer en toen vroeg hij ineens of hij op het toilet mocht plassen. Heeft hij wel vaker gevraagd, maar durfde nooit ook echt te gaan zitten. Dus ik hem erop gezet en vastgehouden en dat ging goed. Samen tot 10 geteld en toen ik vroeg of hij klaar was zei hij "nee, nog een plasje doen" en ik voelde hem persen en na een tijdje zei hij "klaar!" en toen bleek hij echt geplast te hebben! En sindsdien plast hij elke avond en elke ochtend voor het douchen op het toilet, knap hè?! Het potje moet hij nog steeds niks van hebben, dus ik ga maar even op zoek naar een brilverkleiner, want ik moet hem nu helemaal naakt (anders kunnen zijn benen niet goed wijd en plast hij over zijn benen en de rand) op het toilet vasthouden en dat is ook niet alles...

9. raspberry

En als je hem ietsje laat zakken? Zodat zijn beentjes zeg maar wat omhoog zitten en zijn kontje en alles wel vrij wat naar beneden hangt? Net zoals wanneer je ze buiten laat plassen?
    (Is bij jongens wel iets lastiger dan bij meiden, hebben wij hier met stiefzoon gemerkt, die overigens ook echt een inieminie/piemeltje heeft, wat het verhaal er, ook voor hemzelf toen ie gewoon zelf kon plassen, niet gemakkelijker op maakte... (We hebben wat plasfonteinen droog moeten dweilen, had ie het hele toilet ondergeplast, zo lekker de hoogte in, want oeps... vergeten zijn piemeltje naar beneden te duwen... AARRGGHHH :D).

En wat een schattige foto zeg! Echt een dotje, dat knulletje van jullie!

10. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hij klemt snel zijn beentjes tegen elkaar en dan ligt zijn piemeltje op schoot en plast hij over zijn beentjes heen. Dat was mij dus al een paar keer gebeurd tot mijn man liet zien dat hij echt goed zijn beentjes wijd moet doen en dat je moet zorgen dat zijn piemeltje naar beneden wijst... Ja, sorry hoor, voor mij ook allemaal nieuw zo'n piemeltje:D!

11. raspberry

Hihi, vertel mij wat :D

12. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Haha, Alec gaat soms ook op de wc, maar duwt zijn piemeltje zelf naar beneden. Hij wil ook liever op de wc dan op het potje. Laatst had hij gepoept en toen wilde hij de hele familie opbellen om het te vertellen. :D Hier wel interesse voor de wc dus, de ene dag meer dan de andere dag. Soms heeft hij totaal geen zin, dus dan maar niet. Dan doen we gewoon de luier weer aan.
    Wel goed van Luca dat hij het nu meteen 2x per dag doet!
    Ook vervelend van je harde buiken zeg. Helaas kan ik uit ervaring praten, ik weet hoe vervelend het is. En het enige dat een beetje helpt is rust rust rust. En zelfs dan blijven ze hier komen.
    Ik ben ook heel vaak op blaasontsteking getest, maar nooit iets uitgekomen.

Nou wat betreft slapen en inslapen, dat gaat hier van de ene op de andere dag supergoed. Vannacht heeft hij op een keer wakker worden na doorgeslapen tot 8.15 en we kunnen hem zo op bed leggen, boekje lezen, welterusten en weggaan. Hij roept dan nog 2x 'mama; en slaapt. :$ Ik kan het bijna niet geloven en durf er niet van uit te gaan dat het blijvend is, maar voor nu het is wel lekker.
    Ik zei net wel tegen vriend dat het wel toevallig is dat hij ineens goed gaat slapen na een paar dagen die antibiotica druppels voor zijn oor. Mss heeft er toch een hele tijd wat dwars gezeten, want hij had wel heel vaak looporen of vieze oren de laatste maanden.

Mamalijntje: hoe is het met jou? Je hebt toch ook binnenkort de 20-weken echo?

13. raspberry

Nou, dat lijkt mij geen toeval! :) Ik zou het dus wel weten, als het weer mis is: gewoon weer naar de KNO!

Goh, al zo bezig met zindelijkheid allemaal! Hier nog maar even niet, met al die diarree... :( Vrijdag naar de KA, ben benieuwd wat die zegt, (en ik hoop heeeeel hard dat hij een andere verklaring heeft dan coeliakie).

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    En nog vergeten te zeggen, maar wat een leuke foto elise! Waaide luca niet weg?

15. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ok nog een keer... Mijn tekst ging er vandoor:

Elin jee wat schrikken zeg... Ben je niet bont en blauw? Gelukkig gaat alles goed en kunnen ze vaak tegen eens stootje!
    Rozemarijke fijn dat jullie groen licht hebben gekregen.. Kunnen jullie nu langzaam een rot periode afsluiten meis! En gave fotos van Thirza.. Idd jullie pipi! hihi
    Elise leuke foto op het strand! Jamie vind het ook zo gaaf (wonen 5 min er van af)

---

Hier gaat alles redelijk. We zijn vorige week bij de huisarts geweest omdat Jamie een lui oog heeft... Tja dat zag de arts nu pas... Ben al 3 keer geweest. Maar doorverwezen naar de oogarts 24e gaan we heen.. Krijgt hij een groot onderzoek met druppels in zijn ogen...

Verder druppels gekregen voor het slapen.. Lijkt nu toch na een week iets aan te slaan.. Maar hij heeft inmiddels 2x bij mij in bed gelegen (wilde hij voorheen nooit) en dan ligt hij zwaar in coma..
    Maar is echt weer drama.. Zo raar want hij sliep echt goed.

--

A.s. donderdag de 20 weken echo... Weten we eindelijk wat we krijgen

16. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Elin: Luca kwam niet tegen de storm op, maar moest hier zelf erg om lachen. Wat knap van Alec dat hij zelf zo slim is om zijn piemeltje naar beneden te duwen! Luca zit er nog steeds helemaal verwonderd naar te kijken als hij plast:D. Tja, ik had die harde buiken wel verwacht, maar het valt me toch tegen nu ze er zijn... Wat heerlijk dat Alec zo goed slaapt, ik ga duimen voor jullie dat het doorzet!
    Rozemarijke: lijkt me ook niet zo slim om bij jullie nu te beginnen met de zindelijkheid... Tenzij jij je heel erg verveeld en graag diarreebroeken wil wassen;).
    Mammalijntje: spannend de 20 weken echo! Ik was vorige week toch wel even heel zenuwachtig of het allemaal wel goed was, maar ben ook een muts met die dingen... Hoe voel je je verder?
    Lob: hoe gaat het daar?

Ik ben inmiddels echt zwaarverkouden en werd vanochtend om 5:00 helemaal benauwd en verstopt wakker. Wil dan zo graag mijn neus sprayen, maar durf het toch niet... Heb dus niet meer geslapen sindsdien. Ben maar wat leuks gaan doen met Luca; het is heerlijk weer! We hebben een jaarabonnement op vogelpark Avifauna gekregen en dat is 10 minuten rijden hiervandaan. Dus daar zijn Luca en ik vanochtend gezellig samen geweest. Het was daar heerlijk stil; lekker vogels gekeken en naar de speeltuin; Luca genoot!!! En het is zo lekker dat ik net een half uurtje op de loungebank in de tuin heb liggen lezen; het voorjaar komt eraan, heerlijk!!!

17. raspberry

O, ik heb hier toen een homeopatische neusspray gebruikt, dus je zou even kunnen vragen bij een reformzaak, want die beviel mij wel goed, (niet zo goed als normale neusspray, maar die mag je nu eenmaal niet gebruiken tijdens zwangerschap en BV).
    Zal vanavond nog even kijken hoe die nu heet, manlief brengt nu net Thirza op bed, dus geen handig plan om naar boven te stiefelen ;)

En nee, ik verveel me niet nee, heb zo met de luier om al wel genoeg te wassen van dat hele diarree-verhaal :( Ik heb geen enkele witte romper meer, d'r zitten allemaal bruine vlekken in. Pech voor de tweede dus, want ze gaan toch echt gewoon doorgebruikt worden ;)
    Maar de meeste gewone kleren zijn tot nog toe gespaard gebleven: 't is gelukkig winter met meer donkere kleuren... :D

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @zinnelijk worden, wat goed van jullie knullen!
    Gijs toont nog geen enkele interesse... ik zat gisteren met hem in bad en hij vond het niet eens nodig me een waarschuwing te geven voordat hij het bad vol poepte ;).
    Nog een lekker detail... het waren helaas geen harde drollen :$.

@Rozemarijke, fijn dat alles goed is!!

@Elise, wat een prachtige foto!!!!

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    oh en elin, wat heerlijk voor jullie!!!
    zou het dan net op tijd gaan gebeuren dat alec gaat doorslapen net voor de baby er is?

20. raspberry

@Lob: oh, gatsie!!!!

Deel Deze Pagina