@mamalijntje, wat voor druppels zijn het? succes vandaag!! spannend he!? @elise, hoe voel je je nu? lekker ja dat weer! wij hebben er ook van genoten. @rozemarijke, ik ben ook benieuwd naar vrijdag. ik hoop toch ook echt dat het geen glutenallergie is. geloof dat dat echt heftig is. hoe slaap jij nu? je had toch iets van de ha gehad? @elin, slaapt alec nog steeds zo goed? @hier een super goeie nacht gijs moest ik om 07.15 wakker maken. en fiene heeft van 00.00 tot 06.30 geslapen. na een vreselijke dag met een niet slapend huilend meisje was dat wel even lekker. ik had voor het bv geven boob t-shirts gekocht. zijn echt heel fijn. heb 2 zwarte maat l, en 1 zwarte en 1 witte maat m. ze vallen best groot. wil iemand van jullie die hebben? zijn dure shirts dus hoop er nog iemand blij mee te kunnen maken.
@Lob: o, wat lekker! Dus misschien hebben Gijs en Alec het nu ook door!!! Ik slaap bagger momenteel. Wordt elk uur wakker, wat tijdens de zwangerschap van Thirza en de tweede keer, ook zo was, dus ik heb eigenlijk goede hoop dat het raak is weer en neem dus geen slaappillen... Morgen naar de KA idd, en ik loopt hard te duimen en bidden. Coeliakie is idd op zichzelf al niet grappig, maar de combi met KMA is al helemaal niet leuk, dan wordt het wel heel lastig Dus hopelijk is er een behandelbare verklaring voor... Wat betreft die shirts: ligt eraan hoe groot ze vallen, of ik er belang bij heb, maar dat kan ik dan misschien live en bekijken als we bij jou zijn Ben zelf iig nogal een smalletje qua bovenlijf, en zit dus altijd met S-jes en soms een M.
@Rozemarijke, oh wauw dat zou wel gaaf zijn! Dat slechte slapen had bij mij ook echt met zw-schap hormonen te maken. En nu val ik weer als een blok in slaap, en wordt alleen wakker van mijn kindjes. Klinkt misschien raar, maar ik ben nu... ondanks de paar uurtjes slaap... veel meer uitgerust en minder moe dan tijdens de zwangerschap en toen sliep ik meestal tussen de middag nog, ging ik heel vroeg naar bed en mocht ik in het weekend altijd uitslapen. Nou idd de combi met KMA is helemaal niet grappig . Shirts leg ik gewoon klaar als jullie komen, en dan moet je maar kijken of het iets is. Jij bent ook een "wie is de mol" liefhebster toch? Ik heb het deze keer helemaal niet gevolgd. Wie verdenk jij?
Lob dat is wel heel lekker van 00:00 tot 6:30. Hopelijk zet dit door. Rozemarijke: ik duim voor je! Als het raak zou zijn, word jij wel echt makkelijk zwanger. Ging dat bij Thirza ook zo snel? Slapen gaat redelijk, bij alec. Ik slaap voor geen meter, kan geen fijne houding meer vinden. Hoort erbij helaas...Al word ik er soms wel chago van hoor. Wat betreft de shirts wil ik wel even kijken, ben gemiddeld van postuur, dus geen idee of ze passen. Is de bv al helemaal afgebouwd / gestopt Lob?
Ja, zwanger zijn en uitgerust zijn twee uitersten die niet met elkaar verenigbaar zijn In eerste instantie omdat je zo heftig gaat liggen dromen en later omdat je niet lekker meer kunt liggen. En daartussendoor omdat je voortdurend moet plassen, (misschien toch eens luiers gaan proberen ). @Wie is de Mol: ja, wij zijn groot fan Ik verdenk op dit moment Art. Maar dat wisselt een beetje en ik heb het nog nooit goed gehad (ondanks mijn ijzersterke intuitie). Maar mijn Mol zit wel vaak in de finale en de mensen die ik absoluut niet verdenk, zijn er ook altijd als eersten uit. Dat is dan weer een schrale troost @Elin: bij Thirza en bij de vorige zwangerschap was het beiden in ronde 3 raak. Als het nu zo snel is, zou dat echt te wijten zijn aan het feit dat mijn lijf nog erg in de zwangerschapsmodus stond, denk ik Nog een dikke week, dan kunnen we testen en weten we dat zeker Fijn dat Alec iig redelijk slaapt. Nu hopen dat ie het echt door gaat krijgen voordat z'n brusje er is @all: haha, 't is weer eens zover: we moeten op tijd weg voor de KA (om 9 uur rijden), en Thirza slaapt nog!!! Net even rustig ontbeten en dan ga ik d'r zo maar eens wakker maken en hopen dat ze daar deze keer niet heel erg chagrijnig van wordt...
Nou, we gaan weer een Triple Faeces Test doen, de 3e in 3 maanden tijd, maar dan om te kijken of ze mogelijk een girardia-parasiet heeft, (weet niet of ik het zo goed schrijf trouwens). Mocht dat het niet zijn, dan denkt de KA eerder aan lactose-intolerantie toch, omdat Thirza wel groeit weer, (is de laatste 3 weken echt enorm aangekomen, want ze is van 10,5 naar nu 11,7 gegaan!!! en is in de lengte ook 3 cm gegroeid naar 88 cm: ze heeft dus even een inhaalspurt gemaakt! ). En dat moet dan weer getest worden met een ademtest, maar daar wilde ze nog even mee wachten, omdat ze sowieso nog aan het herstellen kan zijn van de vorige darmparasiet. Nou hoop ik maar op het eerste, want die lactose-intolerantie zitten we ook niet zo op te wachten: KA zei al dat dat ook in sojamelk enzo zit. Nou, als ze dat ook niet meer mag, en ook geen melk, dan wordt het wel vrij lastig allemaal, (helemaal omdat het dan erg lastig wordt om voldoende vet binnen te krijgen, wat nu al enorm opletten is). Maar goed, eerst dus die TFT nu, die moet dan komende week ingeleverd worden en dan hebben we donderdag over een week een belafspraak.
Een Girardia-parasiet? Nooit van gehoord! Hoe komt ze daaraan? Ik hoop met je mee dat dat het dan is. Wel fijn dat ze is aangekomen. Heeft ze weer wat meer bij te zetten!
Ja, 1,2 kilo scheelt nogal idd Hadden we trouwens op zich ook wel gemerkt, maar dat het 1,2 kilo zou zijn.... Als ik dan trouwens andere peutertjes in hun ondergoed zie lopen, is Thirza nog steeds een smalletje hoor. Die heeft nooit babyspekjes gehad...
Hier ook een manneke met weinig spekjes, broeken zijn ook altijd veel te wijd, dat probleem zal Thitza ook wel hebben. Zelfs slim fit is vaak nog veel te ruim. De lengte heeft hij wel nodig maat 92. Vrienden van ons hebben een zoon van 2, die weegt 15 kilo, dat is echt een bonkie!
Ja, mijn neefje van 6 dagen ouder dan Thirza, weegt ook 15 kilo. Die krijg ik bijna niet van de grond, hahaha! Voor Thirza heb ik laatst speciaal broekjes van Name-it gekocht, omdat alles d'r zo van haar kont afzakte... niet zo handig Nou, ff googelen leert mij dat het de komende tijd dan uitzoeken is hoe of wat: het gaat om de giardia-parasiet (had een r teveel net ). Zowel de giardia als de dantemoeba fragilis, waar ze eerder last van had, kunnen een (in dat geval meestal tijdelijke) lactose-intolerantie tot gevolg hebben, omdat de darmen dan niet in staat zijn voldoende vocht te verwerken ofzo. Of het is omgekeerd en dan krijgen die parasieten voet aan de grond omdat er in de basis al een lactose-intolerantie is. Dus de komende tijd zal ons leren wat bij Thirza dan oorzaak is geweest en wat gevolg. We hopen maar op het eerste dan! Als die giardia er trouwens zit, is dat wel raar, omdat ook die bestreden wordt met metronidazol: hetzelfde middel dat ze voor de dantamoeba ook al heeft gehad... Nouja, over 2 weken belafspraak en dan eerst maar eens horen of die giardia er nu wel of niet zit...
@Rozemarijke, Wat ingewikkeld die parasieten! Wat is ze aangekomen! Eet ze nu ook nog zo goed? Waar houdt ze van? Gijs eigenlijk alleen van brood. Om de rest geeft ie erg weinig. Had ik maar tijd om de afleveringen van de Mol terug te kijken! Kandidaten leken me dit seizoen wel leuk. @Elin, bv is inderdaad helemaal gedaan. Ik heb niet eens afgebouwd... ben gewoon gestopt en heel erge stuwing even gekolft. Blijkbaar is afbouwen niet nodig met maar 1 maand bv geven.
Nou Lob dat is ook wel prettig dan dat het gewoon klaar is. Ik was ook gestopt in jouw geval. Is gewoon niet te doen. Hoe gaat het drinken nu? Ik ben er ook wel bang voor hoor, had bij Alec heel veel melk en een heftige tsr. Ik kolfde in een paar min 200 cc, het stroomde er gewoon uit. Ben benieuwd hoe dat nu is. Mag wel wat minder. Eten gaat hier wat beter de laatste tijd, hij eet niet veel, maar pakt van alles wel een paar hapjes.
Rozemarijke: name it valt sowieso wel smal vind ik, heeft Alec ook wat van. Wat een pech heeft Thirza toch, hoop echt dat het die parasiet is en dat ze er snel vanaf is!
@elin, ze drinkt nu heel rustig en door de nutriton spuugt ze bijna niet meer. na een voeding is ze tevreden ipv onrustig. maar verder heeft het stoppen niets opgeleverd. ze blijft over het algemeen onrustig en slaapt nauwelijks en alleen in onze armen. ik hoop voor je dat het bij jou beter zal gaan, maar ik had bij gijs ook veel melk en een snelle strrom en nu dus weer. avondeten gaat hier ook weer iets beter, maar nu fruit weer niet .
@Lob: ik blijf denken dat Fiene toch KMA heeft... Thirza houdt erg van groente. Vooral broccoli en bloemkool is ze gek op. Verder erg fan van macaroni en de diverse ovenschotels, (o.a. witlof) die mijn man maakt. Brood gaat tegenwoordig ook aardig: ze eet steeds vaker bijna een hele boterham, dus dat gaat de goede kant op... @BV: ja, rond een maand als je dan stopt, dan is het echt gauw gedaan hoor, met je productie. Ik had ook enorme overproductie, (ik kolfde per borst vooraf 80-90 cc af en daarna dronk Thirza dan dus nog...). Heeft een maand of 2-3 geduurd voordat dat onder controle was en ik zonder voorkolven kon. Die parasieten zijn idd wel ingewikkeld. Maar liever dat, dan een allegie erbij!
@rozemarijke, ik reageer morgen op jouw vermoeden. zit er vandaag helemaal doorheen wat dat betreft . hier wel eindelijk dan de beloofde foto's van jouw taarten!
Ha, wat zit ie er schattig bij zeg! Ik krijg heel soms van iemand een foto gemaild van hun kindje met de taart, en dat zou ik stiekem altijd wel willen Is zo leuk om te zien, want voor die stralende kinderkoppies doe je het toch!
en dit was de super leuke verrassing waar wij nog lang samen van hebben zitten genieten... was erg lekker!!