Wow zeg, echt mooi die taarten! En wat ziet Gijs er mooi uit! Leuk manneke hoor. Lijkt Fiene eigenlijk op hem?
Hoi meiden, Lob wat een leuke foto's en Rozemarijke wat een supermooie taarten en verrassing!!! Rozemarijke: Thirza blijft ook niks bespaard en nu zitten jullie nog 2 weken in onzekerheid over wat ze zou kunnen hebben. Hoe kan je zo'n bacterie/parasiet oplopen? En ik duim voor je dat je gevoel goed is en het weer raak is! Elin: balen dat je zelf zo slecht slaapt. Ik had het bij Luca ook heel erg op het eind, zat ook vaak beneden 's nachts. Lob: wat naar dat Fiene zo onrustig blijft. Gijs is echt een mooi mannetje! Hier ben ik wel weer wat opgeknapt. In overleg met de huisarts 2 nachten gesprayed (want dat mag dus gewoon in je zwangerschap als je verder gewoon gezond bent, wel 4x per dag en maximaal 5 dagen, maar dat vond ik wat teveel van het goede), want ik zat tegen een voorhoofdsholteontsteking aan. Daardoor goed kunnen slapen en dan voel je je een stuk beter. Donderdag een hele lange dag op werk met een afwezige assistent en een ouderavond erachter aan. Vrijdag was gelukkig het zwembad kapot, dus dat scheelde voor mij. Nog een weekje en dan heb ik lekker vakantie. We hebben van de week een midweekje hof van Saksen geboekt; heb er helemaal zin in! Met Luca gaat het goed; slaapt goed, eet als een dijkwerker en is lekker vrolijk en ondeugend. Net naar de stad geweest om nieuwe overtreksets te kopen voor zijn grote bouwerbed en daarna lekker gelunchd in de stad. Hij viel in de auto in slaap en we hebben hem slapend in zijn bedje gelegd. Dus tot nu toe een heerlijk weekend hier!
Elise lekker zeg een midweekje weg. Wat heerlijk dat Luca zo goed kan eten. En fijn dat je weer opgeknapt bent. Niet kunnen slapen is slopend, zeker als je zwanger bent. Hoe gaat het met de harde buiken, is het een beetje te doen? Hier rustig dagje gehad, was ik wel aan toe. Samen met Alec pizza gemaakt, vond hij leuk!
@Rozemarijke, KMA blijft ook door mijn hoofd spoken hoor. Maar de enige symptomen die ze heeft zijn: spugen, niet willen slapen, en wat rode pukkeltjes in haar gezicht. En als ik mijn ha, een andere ha (vriend van mijn ouders), en het cb moet geloven dan zou ze toch op zijn minst ook last van haar buikje/darmen/ontlasting moeten hebben. En ze heeft ook geen schrale droge huid. Ik twijfel ook omdat ze meestal heel rustig drinkt en daarna tevreden is. Ook huilt ze bijna niet, als ik haar maar vasthoudt. En slapen doet ze wel, als ik haar maar vasthoudt. Als ze last heeft van de voeding, dan zou het toch altijd pijnlijk moeten zijn? Of voelt ze zich bij mij zo veilig, dat ze de ongemakken dan minder voelt? Ik was gisteren nog bij het cb, en die wijkverpleegkundige zegt dat ik anders maar gewoon eens Pepti moet gaan gebruiken om te testen. @Elise, fijn dat je je wat beter voelt! Oh wat leuk dat jullie weg gaan. Vriendin van me is er pas ook geweest. Schijnt wel mooi te zijn. Ik ben het even kwijt.. wat voor vakantie is dat dan? Is dat de krokusvakantie al? Gaat Luca ook van kamer veranderen? Ik ben wel heel benieuwd naar het Bouwer bed! @Hier, is Gijs net voor het eerst sinds april alleen gaan slapen. Het liep teveel uit de hand. In april werd ie ineens erg bang alleen op zijn kamer. Dat kon ie toen nog niet zeggen, maar nu kan ie goed duidelijk maken wat er is. Eerst zaten we naast zijn bed en hij viel dan in slaap. Sinds ie op zijn nieuwe kamer slaapt, zaten op een matras naast zijn bed. Maar de laatste weken wou hij erbij op dat matras. Het inslapen duurt vaak erg lang en omdat Fiene ook bij een van ons wil liggen, werd het wel erg ingewikkeld. Het houdt in dat geen van beide rond die tijd weg kan. Ik las wel vaker op dit forum dat mama's het ineens gingen aanpakken na de geboorte van een baby, en dat vond ik altijd erg gemeen..... alsof het kind nog niet genoeg veranderingen moet meemaken. Maar nu doen wij dit ook . Ik heb een Barbapappa lampje gekocht wat mee in bed kan, en heb hem uitgelegd dat ie een grote jongen is... en dat hij niet bang hoefde te zijn. Ik liet de deur een stukje open en bleef boven wat rommelen. Hij was erg boos op me ... en ik geef hem geen ongelijk want ik heb het zover laten komen. Op zich viel het mee, hij sliep binnen 3 kwartier. Maar toch voel ik me erg rot.
Lob heeft hij 3 kwartier gehuild dan? Ik vind het knap dat je doorzet, ik kan dat nog niet, ben echt een watje dan. Vorige week ging hij een paar keer zelf slapen, maar nu moet ik er ook weer bij blijven. Schiet ook niet echt op, maar ja.
@Elise: dat was mazzel dan, dat het zwembad kapot was! En lekker, even er tussenuit! @Lob: ja, dat was ook steeds mijn reden om te zeggen dat het wel meeviel. Bij mij slaapt ze wel en is ze rustig. Maar het is natuurlijk niet normaal als ze niet even zelf kunnen liggen en dan steeds zo brullen! Ik heb bij Thirza altijd geroepen dat ze meer pijn had dan je zo op het eerste gezicht aan haar merkte, en dan maakten mensen me echt voor gek uit, dat kon je aan een baby nog niet merken, dat ze een hoge pijngrens enzo hadden. En dus toch, want ze piept niet gauw bij pijn en zolang ik in de buurt ben, is het dus ook meestal wel goed. Dat troost blijkbaar zodanig, dat het een boel ongemak opheft. Wat wel weer strelend is ook... Maar ik zou die pepti eens gaan proberen. En dus de osteopaat, zodat die de darmen tot rust kan brengen: dan maak je een zo goed mogelijk nieuwe start voor de dame. Wat betreft Gijs: lijkt me heel lastig, maar denk dat het wel goed is om het te gaan doorbreken. Hoe zagen die 3 kwartier eruit? En hoe heeft hij daarna geslapen? @Elin: klinkt goed, je rustige dag Hier juist een drukke dag achter de rug: mijn oma was jarig en aangezien die in Drenthe woont.... ik had taarten gemaakt, (een barbietaart als kraamverzorgster, wat ze vroeger geweest is, en een klassiek stapeltaartje ), en kon daar nu dus zelf ook lekker van eten. Goh, ik maak echt lekkere taarten Nog een leuke opsteker: kids van manlief waren ook mee, en stiefzoon heeft aan tafel tegen de vrouw van mijn neef een heel verhaal op zitten hangen over dat zijn papa en mama gescheiden zijn en dat dat niet leuk is. Maar dat hij wel een hele lieve stiefmoeder heeft. Aaaaahhhhh.... Thirza heeft het wel goed gedaan, in de auto zelfs 3 kwartier geslapen, ondanks de twee speelkameraadjes naast 'r. Toen we gisteravond thuis kwamen en de auto stilstond, zette ze het op een brullen: Je zag haar echt denken: waarom moet ik in vredesnaam wakker worden? Die dus gauw in d';r bedje gelegd en toen kalmeerde ze gauw weer en viel zo weer in slaap. Dat was om 22.15 en vanochtend om 8 uur heb ik 'r maar wakker gemaakt, want 't is de bedoeling dat ze vandaag op tijd slaapt, omdat we nog weg moeten naar de verjaardag van m'n zwager, (wel weer makkelijk te combineren met de kids wegbrengen: die wonen een paar straten verderop ). @darmparasieten: wat ik van internet begreep is dat die beesten cysten vormen in de ontlasting en als je dat dus weer binnenkrijgt, dan heb je de parasiet te pakken. Maar waar ze dat toch vandaan heeft? Tja, kan overal wel zijn: hoeft ooit maar 1 iemand met een wat mindere persoonlijke hygiene geweest te zijn die ze aangeraakt heeft, en dan heb je 'm dus... (uit wat ik begrijp, blijven die cysten gewoon leven buiten een lichaam, en pakt die parasiet zichzelf weer uit als ie eenmaal binnen is). Nouja, nu dus idd weer twee weken wachten en dan weten we hopelijk meer. Hopen maar dat dit het is, want dan is ze er straks tenminste ook gewoon weer vanaf! Verder hier net even ineens heel misselijk, was eerst Thirza aan d'r ontbijt aa het helpen, en zelf nog niet aan het eten, en dat ging even niet goed. Haha, was ik me daar even blij mee! Hoop doet leven Nog een week, dan weten we het zeker
Nee Gijs was niet zo lang aan het huilen. Eerst was ie heel lang stil want die Barbapappa was interessant. Daarna begon ie me te roepen... "mama kom nou slapen". Dat ging steeds harder en toen ik niet kwam werd ie boos en huilde hij even. Al snel daarna viel ie in slaap tot vanochtend 6 uur. @Elin, ik ben ook een watje.. toen ie boos werd wou ik er eigenlijk al meteen mee kappen maar ik moet doorzetten. Het is echt beter voor hem alleen te leren slapen. Hij is er ook aan toe, ik heb het nooit gewild maar nu heb ik er alle vertrouwen in dat het goed zal gaan. Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Ik hoop niet dat ie dan wel veel gaat huilen, want dat wil ik ook niet. Maar helemaal zonder huilen zal niet lukken... Als ik nu niets doe, lig ik er over een jaar.. misschien 2 jaar nog naast. @Rozemarijke, Thirza heeft idd een hoge pijngrens. Had jij toen ook al goed ingeschat! Vanacht een horrornacht achter de rug, ze wou niet slapen alleen op mijn borst en ikke rechtop zitten. Om 02.30 maar aan toegegeven zodat zij inder geval zou slapen. Ik heb zelf geen oog dicht gedaan. Vanacht ook maar besloten morgen meteen doorverwijzing voor een ka te eisen en ook meteen met Pepti te beginnen. Oh wat lief van je stiefzoon!! Dat zou mij ook raken als ze dat zouden zeggen. Ik vind het zo leuk dat jullie ze overal zo bij betrekken en dat ze echt bij jullie gezin horen. Tuurlijk, het zijn je mans kinderen.. net zo goed als Thirza is, maar het gaat er ook wel eens anders aan toe. Volgens mij geef jij ze het gevoel dat ze altijd welkom zijn bij jullie. Ik ben benieuwd zeg! Vorige keer had jij ook al zo snel door dat het misschien wel een raak kon zijn.
Zo te horen gaat dat wel goed komen! Thirza was met 4 dagen uit d'r patroontje! En pff, wat een nacht idd! Ik zou idd toch maar gewoon aan de pepti gaan. Dit is echt niet normaal! (En dus is er iig iets aan de hand: als het toch geen KMA is, dan is het iets anders, maar dat er iets is, is wel duidelijk en het lijkt me ook wel duidelijk dat de HA niet doet wat ie zou moeten doen: doorverwijzen, omdat ie het zelf gewoon echt echt niet weet!). Hier vanochtend toch ongesteld geworden, week na m'n ei. Dus m'n luteale fase is te kort (tussen ei en ongi, dan is innestelen lastig, en afgaande op hoe het bij Thirza ging en bij deze laatste zwangerschap, hebben mijn eitjes even nodig om zich te nestelen steeds... Dus ga morgen gelijk weer visoliecapsules halen, werkte de vorige keer goed om m'n cyclus (toen door de BV nog van regel) weer goed te krijgen. Benieuwd of het de volgende ronde dan wel raak is
@rozemarijke, he balen meid!! gelukkig ging het bij thirza snel, en de 2e z-schap ook weer dus hopelijk zal het nu ook weer snel gaan. toen wij er bij gijs en fiene voor gingen, kon het mij niet snel genoeg gebeuren... heb jij dat ook? weet je wat het ook is bij het inslapen bij gijs.... hij is bang.. is over het algemeen heel angstig en ik help hem volgens mij niet door mee te gaan in die angst en dat doe ik wel door erbij te blijven. ik wil hem een veilig gevoel geven, maar ook het gevoel dat hij helemaal niet bang hoeft te zijn en dat wij er altijd voor hem zijn ook al liggen we niet vlak naast hem. hoe ging dat bij thirza precies?
Ik heb het nu nog veel sterker. We wilden graag een kindje erbij en dat ging vrij vlot, maar dan loopt dat mis en dan is het niet eens meer dat je over een half jaar een kindje wilt, (ik zou morgen over 5 mnd uitgerekend zijn), maar gewoon nu. Maarja... 't is trouwens wel gek, want na een klein beetje bloedverlies vanochtend, is het nu weer over. Dus misschien dat het ook een restantje nog is, wat nu loskomt omdat alles daar in beweging is, en dat het meer een innestelingsbloeding is geweest. Zou wel weer kloppen met m'n slechte slapen en de misselijkheid vanochtend.... Spannend dus toch nog weer even. Als er morgen verder niets loskomt, ga ik er morgen of dinsdag maar vast eens een testje tegenaan gooien anders... Wij hebben het bij Thirza toen stapsgewijs afgebouwd. Dat is bij angst doorgaans ook het beste, (idd niet meegaan in de nagst, omdat je die anders bevestigt en dus de angst daarmee versterkt, maar wel voldoende veiligheid blijven bieden). Dat doen jullie nu met Gijs wel OK hoor! Mocht hij nou wel heel hard brullen enzo, dan kun je altijd nog kijken of je eerst een tussenvorm kiest. Dus hij in zijn eigen bedje en jij in de deuropening, (maar misschien onderhand ook dikke kans dat hij er dan steeds uit gaat proberen te komen?). Maar hopelijk ligt hij inmiddels gewoon lekker te pitten...
Ja snap het.. het is alweer een half jaar geleden dat jullie besloten voor een 2e te gaan. Jee, toch weer spannend dus! Ik duim voor je hoor! Ik heb het bij Gijs ook afgebouwd. Eerst was het dus samen op het matras. Daarna hij in zijn eigen bed en ik op het matras. Daarna ik bijna bij de deur en hij in bed, maar dat ging helemaal mis... hij huilde toen heel hard dus ik maar weer terug op het matras. En nu gisteren dus hij alleen in bed en ik boven rommelen met de deur een stukje open. En net weer... en je gelooft het niet, maar hij riep en huilde nog geen 3 minuten om mij en nu slaapt ie . Ik vind dit best om te doen, zeker omdat ik toch boven bij hem in de buurt met met de deur een stukje open. Ik ga alleen nooit meer terug toegeven... dat zou pas echt zielig zijn dat ik dit allemaal voor niets aan het doen ben. Mijn gedachtengang klopt dus? Als ik telkens bij hem blijf.. dan versterk ik dat gevoel van angst alleen maar?
Wow fijn Lob dat hij nu meteen ging slapen. Knap dat je gisteren hebt volgehouden. Hier zijn er dagen dat hij zelf gaat slapen, maar niet vaak ook niet. Angst is het hier niet denk ik, hier is het echt gewenning. Hij vindt het volgens mij gewoon erg gezellig. Rozemarijke: ahh balen van je bloeding. Nu maar hopen dat het dan niet doorzet. Als je wel alle symptomen hebt, zou ik inderdaad toch ff testen. Ik testte al heel vroeg positief bij deze zwangerschap. Paar dagen voordat ik ongesteld moest worden. Dus je kunt er altijd een testje tegen aan gooien. Ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten om weer zwanger te zijn. Als je eenmaal hebt besloten dat je nog een kindje wilt, dan wil je het het liefste meteen. Althans ik wel Wij moeten hier de speen gaan afbouwen. Alec heeft een behoorlijke open beet. Ik denk dat dit ook wel erfelijk is, want dat had ik als kind ook, maar goed, de speen heeft hier natuurlijk ook geen positief effect op. Hij heeft hem alleen met slapen, ik weet niet zo goed hoe ik er van af moet. Op het CB adviseerde ze hem op te sturen naar de spenenfee, maar daar trapt hij niet in. 'Nieuwe kopen', zegt hij dan gewoon Dus wie nog goede tips heeft....
@Elin, Gijs is zo ie zo voor veel dingen bang. Ik probeer hem zoveel mogelijk te stimuleren en zelfvertrouwen te geven. Daarom (en dus ook om het "probleem" dat we rond bedtijd altijd met zijn 2-en thuis moeten zijn) wou ik er ook zo snel mogelijk vanaf. Als hij nu moeite met de komst van Fiene zou hebben, zou ik het nog even uitgesteld hebben. Maar dat heeft ie gelukkig niet. Oh jee, spenen afleren. Dat wordt hier nog een ramp. Nieuwe kopen slim manneke hoor!!
Ik zou hem zo langzaamaan gaan voorbereiden op hoe groot hij is en dat grote jongens dat niet doen, en dan hij straks een grote broer is en dat hij zo stoer is als hij zonder speen kan slapen dan enzo, dat soort dingen Gewoon zo lang op 'm inpraten dat ie 'm zelf gaat dissen
Hey meiden, Rozemarijke: balen van je bloeding; ik hoop dat het niet doorzet en het gewoon een innestelingsbloeding was! Lob: wat knap van je dat je dit nu doet met Gijs! En helemaal super dat het werkt! Ik heb zo het bij ons in bed slapen van Luca doorbroken; de derde nacht ging het zonder problemen. Heb je al een doorverwijzing voor de ka binnen? Elin: oei, speen afleren wordt hier ook nog drama vrees ik. Luca is erg gek op zijn speen en zoekt hem ook echt 's nachts en roept mij als hij hem niet kan vinden. Overbeet had ik ook, maar ik heb dan ook tot mijn 10e geduimd. Bij Luca kan ik nog geen overbeet ontdekken, maar die speen zal ongetwijfeld geen goed doen... Hier gisteravond even stress. Mijn man en vader hadden gistermiddag en avond Luca's nieuwe kamer behangen en hebben het afgekregen, dus zij helemaal blij (en ik ook). Manlief zat lekker uit te puffen op de bank en toen ik om 22:45 de glazen in de keuken ging zetten ontdekte ik dat de vloer nat was. Manlief gaan kijken, bleek de boilerslang los te zitten en te lekken maar dit was al een tijdje aan de gang en dus alles onder de vloer helemaal nat... We hebben van die kliklaminaattegels in de keuken en die kon mijn man er dus allemaal uithalen en de ondervloer ook... Gelukkig hebben we een dichte keuken anders was de houten vloer in de huiskamer er ook aan gegaan. Nu moet alles drogen en dan hopen we dat het nog in elkaar gaat... Terwijl mijn man daarmee bezig was werd Luca helemaal overstuur wakker en was niet te kalmeren. Heb een half uur met hem rondgelopen. Hij zweette heel erg, dus ik dacht dat hij koorts had, maar had 36,9 dus dat was het niet. Uiteindelijk bij mij in bed genomen en bovenop mijn borst (fijn met die dikke buik) en onder de deken werd hij langzaam rustig. Het was zo zielig! Ik maar steeds zijn ruggetje strelen en zeggen dat hij niet bang hoefde te zijn en dat pappa en mamma altijd in de buurt zijn. Toen hij weer rustig was in zijn bedje gelegd en daar is hij snel in slaap gevallen. Vannacht om 2:30 weer even huilen, maar kon hem toen snel troosten en toen werd ik om 9:00 wakker om naar zijn kamer te spurten omdat ik hem niet hoorde... Hij werd net wakker en er leek niks aan de hand. Was vrolijk en at gewoon. Tot we fruit gingen eten; hij begon te kokhalzen en gaf 3 golven slijm over, dus dat had hem dwars gezeten... Hij was erg opgelucht daarna (en heeft zijn fruit nog vrolijk opgegeten, raar kind). Beetje jammer alleen dat hij precies over het roomwitte hoogpolige vloerkleed, zijn zitzak èn zijn Beer heen spuugde... Dus ben flink aan het boenen geslagen en de wasmachine maar weer aangezet, maar alles is weer onder controle. Je hebt van die ochtenden... pffff!
Joehoe nog geen minuut en het is stil! @Elise, jee wat een gedoe! Je hebt echt geluk dat je een dichte keuken hebt. Wij hebben het in ons oude huis gehad, een dag voordat we erin gingen... hadden de houten vloer die er lag helemaal laten schuren en behandelen... wasmachine (stond ik een hok in de open keuken) lek, en die vloer kon er mooi helemaal uit. Oh wat zielig voor Luca!! Ik kan er niet tegen als ze zo ontroostbaar huilen. Hi hi dat ie dan gewoon verder eet daarna vind ik wel mooi! Ik heb vandaag de ha gebeld, en doorverwijzing gehad. We kunnen volgende week dinsdag bij de ka terecht. Ik heb nu besloten nog geen Pepti te geven, wacht eerst even het gesprek af. Als ik nu lang had moeten wachten dan was ik wel vast begonnen. Deze week komen we nog wel door, en houd ik Fiene lekker veel bij me zodat het voor haar ook is te doen. @Rozemarijke, heb je getest? @Elin, misschien dat je hem straks kunt overhalen door de baby erbij te betrekken? Misschien wil Alec zijn speen wel aan de baby geven? Zou bij Gijs trouwens niet werken denk ik hoor... die probeert zelfs telkens Fiene's speen te jatten .
@Elise: jemig, wat een gedoe allemaal! Die kleine man zo ziek en dan die vloer er nog bij... Wel grappig dat ie dan gewoon verder eet! De enkele keer dat Thirza hier overgeeft, is het wel even klaar met eten... @Lob: yeah! Super zeg! Wat betreft Fiene: kan ook handi zijn wel alvast te starten met pepti, zodat je de eerste ervaringen kunt delen met de KA. an handig zijn... @all: vandaag toch echt ongesteld geworden, dus helaas. nouja, voor mijn lijf niet, dat is wel even goed zo. Op naar de volgende ronde en een gevuld buikje dus