http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/257480-beetje-hoop.html @elin, misschien heb je hier wat aan..
Hallo meiden, via een hoop gezoek naar iets over dit onderwerp kwam ik hier terecht. Heb nog niet alles gelezen maar dat komt nog wel. Ik ben mama van Ryan. Na een moeilijke start is het eigenlijk vanaf het begin al een moeilijke slaper. Overdag wil hij absoluut niet slapen behalve als hij lang in de auto zit of in de wandelwagen. Erg veel wakker 's nachts, vaak een slokje opvolgmelk. Namen hem ook vaak tussen in. Op een gegeven moment hebben we besloten om een tijdje er flink tegen aan te gaan en hem in z'n eigen bed te laten de hele nacht en 's nachts ook alleen maar een slokje water te geven of zn speen. Dit is een paar nachten redelijk goed gegaan. Hij ging toen ook tussen 19 en 20 uur naar bed. Daarvoor waren we vaak om 22 uur nog met hem in gevecht om te slapen. na die paar nachten was het weer feest.... Om bij het begin te beginnen ben ik erg benieuwd hoe jullie het bedritueel doen? Ik wil er zo graag naar toe werken om Ryan wakker in bed te leggen en dat ie dan zelf in slaap valt. Nu leggen we hem in z'n bed als hij slaapt. Erg benieuwd naar jullie reacties.
Hoi Pooh, Lastig he, die moeilijke slapers.. Ik heb mijn zoontje ook lang in slaap moeten helpen, en legde hem dan slapend in bed. Ik weet het niet meer precies maar volgens mij tot hij een maand of 10 was. Toen is het een hele tijd goed gegaan, ik legde hem wakker in bed en hij ging zonder te huilen slapen. Tot een maand of 10 geleden, hij moest toen erg huilen en sinds die tijd ben ik naast zijn bed gaan zitten tot hij sliep. Ik ben dit nu sinds 3 avonden aan het doorbreken en dat gaat heel goed. Ons avondritueel is al heel lang hetzelfde. Om de dag in bad, pyama aan, tandjes poetsen, verhaaltje lezen en in bed. De laatste tijd is het wel wat veranderd omdat hij nu al 2 is en goed praat en begrijpt. Ik bespreek nu ook altijd wat we die dag allemaal gedaan hebben, en vertel hem wat we de volgende dag gaan doen. Dit doet mijn gevoelig manneke heel goed. Ook duurt het voorlezen nu langer, omdat hij actief mee doet. Hij is een tijd veel te laat naar bed gegaan, maar ik wil hem tussen 19.00 en 20.00 in bed hebben. Tussen de middag slaapt hij nog gemiddeld 2,5 uur.
Ha meiden, Gisterenavond huilde ie om me, maar stopte er al mee voordat ik bij de deur was . Wel vraagt ie vanaf het moment dat we zijn kamer binnen lopen, wel 100x "mama bij mij slapen?". Best zielig vind ik.. En hij slaapt nu ook al 3 nachten door . En hij valt al heel snel in slaap, hij ligt nog heel even met zijn spenen te spelen maar slaapt binnen 10 minuten. Als wij ernaast lagen, dan duurde het vaak wel 1 uur. Hoe gaat het met jullie? Mijn moeder heeft beloofd deze week elke dag een uurtje te gaan wandelen met Fiene.. heerlijk! Ik voel me dan zo vrij, want wat is het fijn om weer heel even je handen vrij te hebben.
Oh Lob wat fijn zeg dat hij zo goed gaat slapen! Ik voel me een beetje down, heb een knobbeltje in mijn borst, de ha denkt een melkkliertje of een cyste, maar moet maandag voor de zekerheid een echo laten maken. Probeer nuchter te blijven, maar ben wel geschrokken.
Nou dat kan ik me voorstellen! Waarschijnlijk... zeer waarschijnlijk is het niets.. maar het is heel menselijk om af en toe toch even minder positief te blijven. Krijg je maandag dan ook meteen meer duidelijkheid? Ik lees hier op het forum veel over een of ander rotvirus waar kindjes echt doorziek van zijn (overgeven enz.). Gelukkg is Gijs (klop klop klop) nog helemaal niet ziek geweest deze winter. Hebben Luca & Alec de waterpokken al gehad? Thirza wel toch? Tijdens jullie vakantie toch?
Hoi meiden, Pooh: jij ook hier? Helaas natuurlijk, maar wel grappig! Luca heeft vorig jaar een tijd gruwelijk slecht geslapen, maar vanaf het moment dat zijn neusamandel eruit gegaan is was dat zo goed als over. Af en toe nog een kleine terugval, maar dat is niks bij vergeleken hoe het was. Maar ben hier inmiddels zo ingeburgerd dat ik blijf schrijven. Ons bedritueel: tandjes poetsen, plassen, pyama aan, vit D tabletjes en 3 Dikkie Dik verhaaltjes, samen knuffelen en liedje zingen en dan slapen. Het duurt de laatste tijd wel vaak een uur voordat hij slaapt, maar ik hoef er niet bij te blijven dus dat is goed te doen. Lob: Luca heeft vorig jaar in februari de waterpokken gehad. dat was het begin van onze slaapellende... Elin: kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Als je zwanger bent kan het natuurlijk makkelijk een kliertje zijn, maar toch... Rozemarijke: balen van je ongi, maar wel een goed teken dat alles in je lijf weer werkt! Hier vannacht weer lekker doorgeslapen; wel weer moeilijk in slaap vallen, maar ik denk toch echt dat hij 's middags te lang slaapt, dus ik ga hem zo uit bed plukken. Vanochtend samen gedanst en dat was weer gezellig!
@Elin: nou, hopelijk is het niks raars! @Lob: Thirza heeft van de zomer idd een lichte versie gehad, (tja, ze kreeg nog Bv he?), dus ze zal het nog wel een keer krijgen, maar goed... dat merken we dan vanzelf wel. Wat goed dat ie zo gaat slapen! En heerlijk, elke dag even een uur je handen vrij! @Elise: hihi, hier ook hoor: Thirza slaapt nu al 3 mnd door, maar 't is zo fijn om hier te blijven kletsen @Pooh: hier was de oplossing voor de slaapproblemen in de allereerste plaats om de gezondheidsproblemen onder controle te krijgen. Toen dat eenmaal zover was, hebben we opnieuw gekeken of we Thirza konden leren doorslapen en dat was toen met 4 nachten bekeken. Geen echte drama's gehad: was een paar keer 5 minuten huilen, (papa ging troosten en bleef bij d'r tot ze sliep) en nacht 5 sliep ze door en heeft -op hier en daar ziek-zijn na- verder altijd doorgeslapen. Ons bedritueel: als mijn man haar naar bed brengt: afscheid nemen van mama met een spelletje, naar boven schone luier en pyjama aan, tandenpoetsen, mama een kus brengen, liedje zingen in bed, bidden en slapen. Als ik het doe, (kan sinds kort): papa kus, boven schone luier en pyjama aan, tandenpoetsen, liedje zingen in bed en bidden, slapen. Bij mij is het dus wat korter, alleen moet dan de deur wel open blijven staan: bij mijn man mag ie wel dicht.
Ik moest net wel lachen.. Gijs kwam moe van het kdv thuis. Na het eten even snel samen in bad, ritueeltje doen, en ik wil het Barbapappa lampje voor in bed pakken... schreeuwt ie keihard "Barbapappa niet!". Uhh oke dan niet. Hij kruipt lekker onder zijn dekbed, ik doe het licht uit en trek de deur dicht. Hij gaf geen kik meer . Nou ben ik heel benieuwd of ie ons vanacht gaat roepen.. ik dacht namelijk dat ie door dat lampje niet zo bang was, en na het wakker worden daardoor weer alleen verder sliep. Maar hoe ik hem net hoorde, vindt ie het eigenlijk maar een irritant ding .
Hihi, hij denkt nu gewoon dat barbapapa ervor heeft gezorgd dat papa en mama niet meer bij hem slapen Gijs heeft straks nog voor zijn leven een hekel aan barbapapa Hier was het gisteravond even weer drama... maar ze is ook niet lekker, eet slecht, ziet bleek. Ik hoor overal om me heen dat het griepvirus met pieken en dalen toeslaat, dat mensen dan denken: o, voel me weer goed en de volgende dag is het weer mis. Daar lijkt het bij Thirza ook wel op. Is al anderhalve week ofzo aan het rommelen. Nouja, hopelijk zijn we dan iig over de helft...
Graag gedaan Pooh, hopelijk heb er iets aan. Heb je een idee waarom je zoontje een moeilijke slaper is? En heb je een idee wat je eraan kunt doen? @Rozemarijke, raar virus inderdaad! Gijs heeft de nacht doorgeslapen, maar was wel om 05.00 uur al wakker . Fiene had om 03.30 een flesje op, en toen ik die om 04.00 terug legde dacht ik.. heerlijk nog 2,5 uur slapen... niet dus want een goed uur later hoorde ik "maaaammmmaaaaa". Gelukkig ben ik nog thuis, want werken zou ik echt nog niet trekken. @Elin, hoeveel weken ben je nu precies? Heb je alles al helemaal klaar? En waar ga je eigenlijk bevallen?
@Lob: o, erg, die ochtenden! Idd maar goed dat je nog even niet hoeft te werken! Wanneer moet je trouwens weer beginnen? Met een week of 3, of heb je nog wat langer? @all: hier gisteren met autopech langs de A27 gestrand Dynamo kapot, dus duur geintje, en net gebeld: hij is op z'n vroegst maandag klaar, want de dynamo was vandaag nog niet binnen gekomen Nouja, zonder auto lukt wel even. Vandaag had/heb ik de leenauto nog, die moet ik straks even in gaan leveren. Zal Thirza wel leuk vinden, gaan we terug met de bus, (is wel hier in Den Bosch hoor, waar ik 'm terug moet brengen, dat scheelt dan weer, zo'n sleepbedrijf dat meerdere vestigingen heeft en ook huurauto's uitgeeft ). Verder wel OK. Beetje emotioneel: gisteren teamdag gehad en dan praat je natuurlijk veel over de MK, (zijn veel collega;s die ik niet maandelijks zie, dus die had ik nog niet gezien sinds de MK). En zondag zangleiding in de kerk, in een dienst waarin kleine babytjes opgedragen worden, (bij ons word je pas als volwassene gedoopt, kleine baby's worden in plaats daarvan gezegend in een speciale kerkdiemst). Dus ja, wel emotioneel. Ook wel goed, dan komt er maar weer een restje emoties uit, maar fijn is anders.... Maar verder wel OK. Ga zo ff de koelkast uitsoppen en m'n ongelovelijke nesteldrang dus zwaar inzetten om het hier weer een beetje netjes te krijgen
@Rozemarijke, nou kan me goed voorstellen dat je daar emotioneel door bent. Dikke knuffel meid! Wel fijn dat jij er goed over kunt praten. Dan kun je het in ieder geval wel lekker kwijt. Naar wat voor kerk gaan jullie precies? Jee wat een gedoe met je auto! Kon je makkelijk aan de kant komen? Leuk (not) dat soort onverwachte kosten! Wij hadden gisteren ook zoiets leuks met een lek op Fiene d'r kamer wat nu een rot dakkappel blijkt te zijn wat vervangen moet worden. Ik moet 9 maart weer werken, zie er erg tegenop. Hoe moet dat nou met Fiene? Ik kreeg mijn vrije dagen kaart met als nieuwe saldo 36 vrije dagen voor 2011 ... ik werk 3 dagen in de week. Als ik ze ooit zou willen opnemen dan was het nu, maar dat ligt zo ingewikkeld op mijn werk.. zal het jullie volgende week wel eens uitleggen.
Ha, wat een schattig punkertje! Wat lief, dat punkhaar! Hmm, met die dakkapel: gelijk maar kunststof dan he? Wij zijn nu allerlei offertes aan het oprvagen om Thirza's raamkozijn te gaan vervangen. Moeilijk, want enorme prijsverschillen en -naar ik aanneem- ook enorme kwaliteitsverschillen... Met de auto: 't was file, dus toen alle lampjes begonnen te flikkeren, had ik 'm zo aan de kant. sta je daar langs de kant en al die vrachtwagens maar toeteren Ja, leuk. Not. Wij kerken in een evangelische gemeente. De blije christelijke variant, maar wel met inhoud, zeg maar even kort samengevat 9 maart alweer joh, dat is wel snel! Ik had toen met Thirza gelukkig een maand vakantie opgenomen gelukkig nog, darana, maar achteraf liep ik er toen ook zo doodop bij, dat ik me gewoon ziek had moeten melden. Toen ik weer aan het werk moest, begon ze net wat op te knappen, dat scheelde wel, samen met onze geweldige gastouder Maar als het even kan, doe ik dat bij de tweede weer hoor, een maand vakantie na mijn verlof!
Hoi meiden, Lob: wat een schatje!!! Echt super dat haar, haha! Balen van het lek op Fienes kamer. Wij hadden hier nog steeds lekkage in de keuken (uiteraard kwamen we er weer achter toen de vloer er net weer in lag), dus de keuken staat hier op z'n kop... Rozemarijke: hè bah, autopech! Daar heb ik een echte hekel aan! Wil dan altijd meteen een nieuwe auto kopen, want ik ben m'n auto dan helemaal zat... Gelukkig kon je makkelijk aan de kant komen, maar je voelt je dan altijd best hulpeloos als je zo gestrand bent... Elin: hoe gaat het met jou? Is het nog een beetje vol te houden? Hier gaat alles zijn gangetje. Gisteren met mijn moeder naar de negenmaandenbeurs geweest. Was heel druk, maar wel heel gezellig en allemaal leuke dingetjes geshopt. Ik moet het helaas wel bekopen met veel harde buiken gisteravond en vandaag. Morgen gaan we een midweekje naar de hof van Saksen en ik moet nog van alles doen, maar dat gaat dus even niet... En ik was helemaal gesloopt gisteravond en uiteraard was Luca vannacht 4x huilend wakker, dus ben nu nog steeds gesloopt... Zal je altijd zien; slaapt hij eigenlijk altijd door, alleen niet als je het zelf even nodig hebt. Maar goed, genoeg geklaagd! Ik zal de aankomende week dus niet aanwezig zijn hier, want manlief en ik hebben afgesproken de laptop thuis te laten (komt hij niet in de verleiding om toch te gaan werken). Maar ik hoop wel mee te lezen via mijn telefoon! Alvast heel veel plezier met de meeting volgende week en ik wacht met smart op de foto!
@Elin, sterkte morgen! Hoe gaat het verder met je? @Elise, heel veel plezier!!! Geniet ervan. @Rozemarijke, ik had het dakkappel probleem verkeerd begrepen alleen de dakbedekking is aan vervanging toe. De klusjesman en ik begrepen elkaar niet goed.... maar dat komt volgens mij omdat er tijdens de bevalling van Fiene wederom wat hersencellen verloren zijn geraakt . Heerlijk een maand vakantie na je verlof, helaas bij mij niet haalbaar. Heb je kerk even gegoogeld.. maar vind het ingewikkeld . Ik ben eigenlijk alleen bekend met de rooms katholieke kerk.