Ja, het kan inderdaad erg schelen per kind. Ik ben zelf de jongste, mijn moeder pakte het met alledrie aardig hetzelfde aan (mijn moeder kan er helemaal niet tegen als kinderen huilen, dan vliegt ze er op af ). Mijn oudste zus sliep slecht en huilde heel veel, mijn middelste zus sliep gewoon en ik was een soort marmot. Mijn dochtertje is aardig gemiddeld qua ontwikkeling, mijn zoontje is heel erg snel met alles, wie weet dat hij daarom ook niet zo goed slaapt, wie zal het zeggen. Al denk ik dat het vooral aan zijn verkoudheden en onregelmatige eetpatroon ligt. Vandaag een druk dagje gehad, nou ja, vooral erg drukke mensen op bezoek, dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan vannacht.
Ach ja, wat je ook doet: er is altijd wel een gek die het er niet mee eens is Vooral keuzes maken dus waar je zelf achter kunt staan... Enneh, hopelijk is nummer 3 ook zo'n lekkere slaper straks. HIer heeft Thirza vanmiddag 3,5 uur geslapen, maar vanavond op bed ging dus moeizaam. Ze heeft tot 5 uur geslapen en toen zijn we haar maar wakker gaan maken. Duurde nogal even voor ze een beetje bij was, ze was echt diep in slaap.... Nouja, inmiddels slaapt ze, na nog een keer voeden en twee keer gewiegd worden door papa Benieuwd wat vannacht gaat brengen.
Vannacht is hij 3 x huilend wakker geworden, gelukkig ging hij met zijn speentje in en even wiegen in zijn hangwieg aardig snel weer slapen. Om half 7 had hij honger en zijn luier volgegooid, dus is hij er toen uitgegaan. Ik had ook wel verwacht dat hij zo vaak wakker zou worden, hij had minder gegeten, drukke mensen om zich heen en het klinkt weer alsof de verkoudheid terug komt. Zelfs ons dochtertje werd huilend wakker, ze had gedroomd dat ze haar paraplu had laten vallen en kon hem niet meer vinden.
@Jo: hier was/is drukte ook altijd zo'n succesrecept voor de nacht Vannacht ging hier goed! In slaap komen ging moeizaam, (maarja, als je tot 5 uur geslapen hebt...), maar om kwart voor 9 sliep ze wel en is maar 1 keer wakker geweest, rond half 2 of half 3. En toen geslapen tot half 7 Inmiddels ligt ze er al weer in, want een nacht van 9 tot half 7 is natuurlijk veel te kort om echt uit te rusten
Ben ik ook weer even. Zoonlief is aan het opknappen, heeft gisteren voor het eerst weer een beetje gegeten. Helaas nog niet goed geslapen, van 3 tot 5 wakker, maar goed, hij was ook nog niet helemaal lekker. Hoe is het bij jullie gegaan?
@Jo Ik heb het zelf ook wel vaker dat ik onrustig slaap na een drukke dag en voor die kleintjes is het al helemaal indrukwekkend. Hopelijk komen ze vandaag weer tot rust. @Rozemarijke Is Thirza ook altijd zo vrolijk als je haar uit bed plukt? Hier probeer ik het altijd te vermijden want dan wordt ze echt met twee verkeerde benen uit het bed getild. Maar als ze zo laat nog sliep had ik het zelf ook gedaan, wie weet hoe laat ze anders naar bed was gegaan. @Elin Gelukkig dat het nu beter gaat! Gisteren heeft Kyra toch een middagslaapje gedaan. Maar ja wat wil je ook wanneer je dag om 4.30 begint. Ze was nog niet echt uitgeslapen toen ze wakker werd dus was ze een beetje chagerijnig. Maar dat was snel beter toen het eten op tafel kwam en vooral toen ze champignons van mijn bord mocht pikken. Ze wilde er ook met mijn vlees vandoor maar dat was rose gebakken en mocht ze dus niet. Vannacht was een uitzonderlijk goede nacht! Ze is maar één keer wakker geworden rond een uur of 03.00 en heeft doorgeslapen tot een uur of 7.30. Wat wil je nog meer.
Kijk, ze kunnen het wel Thirza is idd vaak erg vrolijk als ze uit bed komt. Ik kan aan haar manier van wakker worden ook horen of ze wel of niet goed in haar vel zit... Zit ze goed in haar vel, dan kletst ze me een partij weg in bed, lacht zich een bult, enz. En als ze ziek(ig) of nog moe is, dan is het gewoon gelijk huilen, (en dan weet ik ook wel hoe de rest van de dag verloopt over het algemeen ). Maar ze knapt hier weer aardig op, heeft gisteren weer pap en warme hap gehad, dus ze begint ook weer goed te eten
nou inderdaad zeer irritant! mijn schoonouders hebben daar ook commentaar op.. zaterdag was schoonmoeder jarig en ze vond het belachelijk dat we niet gewoon 's avonds met gijs op bezoek kwamen en hem wakker hielden voor het bezoek wat vanaf 21.30 zou arriveren ik hoop ook dat je 3e weer een goeie slaper zal zijn! @elin, fijn dat alec weer wat opknapt. @rozemarijke/devy, kijk! jullie dametjes kunnen het dus wel @hier een slechte avond en een middelmatige nacht. gijs is enorm aan het rommelen met zijn overdag slaapjes. gaat het net lekker, gaan ze het weer helemaal omgooien... herkenbaar?
Heeeeel herkenbaar, Lob. Je moet het je moeder natuurlijk niet te makkelijk maken. Hier wordt Kyra trouwens nog steeds huilend wakker. Heel af en toe niet, dan gaat ze spelen, maar 99% van de tijd is het brullen geblazen.
Nou, de dame ligt er weer in. Ze knapt zienderogen weer op, was hardstikke vrolijk toen ik 'r vanmiddag ophaalde bij de gastouder, (druk bezig een wipstoeltje aan een inspectie te onderwerpen: ze was bezig te ontdekken dat er aan de onderkant zo'n beugeltje zit wat je heen en weer kunt doen Zo druk dat ze niet eens doorhad dat ik er was Goed teken dus). Benieuwd naar vannacht... @Lob: wel vervelend dat het dan nu overdag weer rommelen is
Rozemarijke wat goed om te horen. Ik hoop echt dat het zo blijft! Lob: hier rommelt het ook overdag met slapen. Nu slaapt hij ineens weer 's ochtends rond half tien en dan krijg ik hem 's middags weer bijna niet in bed en een paar weken terug was het rond 12 uur naar bed.....Soms is het wel lastig, als je iets wilt afspreken of zo, want je weet nooit wanneer hij slaapt. Devy: ook al zo'n heerlijke nacht. Jo: hier kan ik er geen peil op trekken. Na zijn verjaardag (toch een drukke dag met veel indrukken) sliep hij de klok rond en dat is tot nu toe pas 3x gebeurd! Goofy: sterkte met je onderzoeken. Wanneer kreeg je de uitslag? Hier weer een vrolijk mannetje, goed gegeten, goed gedronken, nog wel snotterig, maar wel weer helemaal blij. Ging net ook slapen zonder te sputteren. Helaas ben ik nu verkouden en mijn vriend ook....
He meiden, hoe waren jullie nachten? HIer het eerste stuk niet zo best Ze had kapucijners gehad en die vielen klaarblijkelijk niet zo best. Krampjes dus... Die gaan we dus maar niet weer eten Vanaf 3 uur heeft ze wel doorgeslapen, gelukkig maar. En ik gelukkig ook
@Elin, fijn dat het weer beter gaat! @Rozemarijke, jammer dat het eten bij haar niet goed viel. Hier een waardeloze nacht gehad. De avond was al niets, hij was heel onrustig en werd steeds huilend wakker. De helft van de avond hebben we hem maar bij ons in bed gelegd en hebben we televisie gekeken, toen sliep hij wel lekker. Nog een late voeding gegeven en hem naar bed gebracht, om 4 uur werd hij wakker, om 5 uur ook en toen hebben we hem tussen ons in gelegd, vervolgens werd hij om 6 uur weer wakker en dat was het einde van onze nachtrust. Hopelijk gaat het komende nacht beter.
@lovely, hoe gaat het nu bij jullie? je laatste bericht was niet echt goed.. @jo, oei dat klinkt niet best! hopelijk ging afgelopen nacht beter! @ik ga een paar dagen naar londen. ik hoop hier straks allemaal positieve verhalen te kunnen lezen!!
Bij Lotte zitten de buisjes erin! Het is heel goed gegaan en nu is het afwachten hoe de nachten gaan. Ik ben in ieder geval blij.
Bea fijn! Rozemarijke: hoe is vannacht gegaan? Jo: da's wel een een heel waardeloze nacht. Lob: he, wat leuk Londen! Gaat Gijs ook mee? Hier een redelijke nacht, alleen meneer slaapt tegenwoordig standaard na 1 uur bij ons. Niet ideaal en wil er eigenlijk van af, maar heb er momenteel niet de energie voor 's nachts de strijd aan te gaan.
@Elin: maar dan slaapt hij wel tot een redelijke tijd? @lob: leuk, Londen... Zonder Gijs neem ik aan? @Beatrice: fijn dat dat achter de rug is! Moet het nu gelijk beter gaan worden met alles, of moet Lotte ook echt wel even bijkomen nu? @Jo: geen aankomende tandjes bij jullie toevallig? Hier een goeie nacht: ze is enkel wakker geweest om half 12 en half 3. Beide keren voeding gehad, (ben ff te moe om te laten huilen, nadat ik zelf gewoon een paar slechte nachten ook heb gemaakt ). En 7 uur pas wakker, dus lekker Tussendoor heb ik 'r wel een paar keer gehoord, maar sliep ze zelf weer verder, dus wat dat betreft zit er zeker vooruitgang in, dat ze gewoon op eigen kracht verder kan slapen!
@Beatrice, ik hoop dat er een flinke verbetering in zit met de buisjes! @Lob, onze hond heette Lobke, die noemden we vaak Lob of Lobbie, totaal off-topic, maar ik moest er ineens aan denken @Elin, toen ons dochtertje 1,5 was, sliep ze een paar weken heel slecht, toen lag ze ook bij ons in bed. Ach ja, beter dan dat we helemaal geen oog meer dichtdeden. De meeste kinderen hadden er last van op die leeftijd hoorde ik om me heen. Nou ja, na die weken heeft ze nooit meer bij ons in bed geslapen, gewoon in haar eigen bedje, dus het kan goed zijn dat het gewoon een fase is. @Rozemarijke, ik denk niet echt dat er tandjes doorkomen, volgens mij was het nog meer een nasleep van het drukke weekend. Geen tandjesluiers, rode wangen o.i.d. gezien. Hier een slechte nacht gehad, maar vanuit een onverwachte hoek. Dit keer was het niet Luc, die sliep perfect door de hele nacht, maar zijn zus werd om half 6 wakker, wou plassen, toen weer niet, toen werd ze boos toen papa vroeg of ze het nog een keer wou proberen, gaf ze papa een klap, papa boos, jankend kind wat helemaal over de rooie was en niet meer wou slapen. Gezellig. Straks gaan ze naar bed voor hun middagslaapje, ik wil ook nog wel even mijn nest induiken, maar er wordt een pakketje bezorgd en ik ben bang dat ik door de bel heenslaap. Irritant, val zo ongeveer om van de slaap.
Jo: ach slaapt de een door, gaat de ander spoken! Rozemarijke: nou de afgelopen nachten is hij bij ons in bed ook anderhalf uur wakker geweest en woelen enzo, maar vannacht dus niet wakker geweest nadat hij bij ons lag en samen lekker doorgeslapen tot half acht. Ik herken jouw gevoel wel hoor, heb ook gewoon geen energie om te laten huilen... Ik heb alleen echt het gevoel dat hij gewoon echt bij papa en mama wil zijn en ook weet dat hij bij ons mag komen als hij maar even huilt. Voorheen had ik dat nooit, want dan sliep hij een paar dagen bij ons en dan weer in zijn eigen bed, maar sinds hij zo ziek was, slaapt hij vanaf een uur of 1 steeds bij ons.