Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, ik denk ook dat Rozemarijke een punt heeft en denk ook dat we het met Gijs op dat punt altijd goed hebben gedaan.
    Daarom nu weer, en ik zou ook niet anders kunnen.... dat zou zo tegen mijn gevoel ingaan.
    Maar mensen hebben het al snel over verkeerde gewenning en verwennen ;).
    Wij hebben in de kraamweek impulsief een duowagen gekocht.. miskoop van de eeuw!
    Ik moet zeggen dat ik pas 1x alleen met 2 kindjes weg ben geweest, en dat was met Gijs tevoet naar de kinderboerderij hier op de hoek. Verder ga ik meestal met mijn moeder of met vriend en de kids weg.
    En het is ook best veel slecht weer geweest.
    Als ik jou was zou ik even afwachten en kijken hoe het loopt...

@Rozemarijke, oh dat vind ik super van je! Ik ben zo goed in het uitgeven van veel geld aan spullen die uiteindelijk ongebruikt op zolder belanden ;).... en ik wou daar eindelijk eens mee stoppen. Dus even testen hoe ik die vind klinkt heel goed :).
    Ik mail je!

2. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    ik ben er weer. Ons midweekje relaxen is even anders gelopen want van zondag op maandag werd Luca erg ziek. Hoge koorts en alleen maar huilen. De hele nacht met hem in de weer geweest en maandagochtend gelijk naar de huisarts. Die constateerde een keelinfectie, maar dacht dat hij het ergste wel gehad zou hebben. Dus toch weggegaan (heel zielig zo'n ziek mannetje op de achterbank) en maandag en dinsdag nog flink ziek geweest. Woensdag eindelijk koortsvrij en konden we zwemmen. Dat vindt hij altijd zo leuk en ik vond het zo zielig dat het niet kon. Luca wilde alleen maar mamma, dus helaas geen rust voor mij. Donderdagochtend werd manlief wakker met keelpijn en die werd doodziek in de loop van de dag. De nachten waren erg onrustig; gemiddels 4x huilend wakker. Wel meteen verder slapen maar erg onrustig met draaien en praten enzo. Manlief was te ziek om naar huis te rijden, dus ik heb gereden vanuit Assen (2,5 uur). Ik ben nu wel erg moe, maar we zijn weer thuis.
    Het hof van Saksen is echt een aanrader, vooral gericht op kids met een supermooi zwembad met een heerlijk warm peutergedeelte en een indoor speelparadijs. Hele mooie huisjes en een leuke omgeving, dus heb al gezegd dat ik nog een keer terug wil en dan hopenlijk wel kan genieten...

Lob: ik heb op de negenmaandenbeurs de draagdoek van draagdoek.nl gekocht. Heb hem uitgebreid uitgeprobeerd en hij zat heerlijk.

3. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    He wat vervelend Elise!! Hoe gaat het nu met Luca?
    Jammer dat je niet lekker hebt kunnen uitrusten!

@Rozemarijke, ik ga de combi cotti zelf bestellen. Ik kreeg namelijk nog een kado van iemand dus ga ik het zo doen.
    Toch heel erg bedankt voor je aanbod!
    Weet jij zo welke maat je hebt? Ik heb een online webshop gevonden en daar zeggen ze: S=36/38, M=40.
    Ik heb zelf maat 38, maar als hij die S heel klein valt dan is het misschien te krap? Ik ben maar 1.65 m groot (uh klein dus;)).

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb een S en ook maat 36/38.
    Het is rekbare stof, dus de eerste keer dragen na wassen steeds even krap, maar daarna rekt ie dus wel mee, dus je moet 'm vooral niet te ruim hebben.

@Elise: jeetje, wat een drama joh! Wat balen! Hopelijk dan een andere keer over kunnen doen idd.
    M'n ouders eens tippen dat we met familieweekend daarheen gaan, die wonen zelf in Assen, dus om de hoek dan :)

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh Elise wat een pech zeg twee zieken op vakantie! Hoe gaat het nu? Man weer een beetje opgeknapt? En jij weer wat uitgerust. Wel balen zeg dat jullie weekje zo moest lopen. Ik heb net even gekeken bij Hof van Saksen, ziet er erg goed uit.

Wij zijn ook nog op zoek naar een leuke vakantiebestemming. Ik wil het liefst naar de zon, maar twijfel nog, omdat in september de baby pas 4 a 5 maanden is en dat vind ik best jong om te gaan vliegen naar Spanje of zo.

Hier gaat het zijn gangetje. Langzaam aan alles klaar aan het maken voor de baby. Heb toch zo'n gevoel dat het niet zo lang meer gaat duren voordat we met zijn vieren zijn. Maar mss heb ik het wel helemaal mis.

Lob: hoe hebben jullie dat gedaan de eerste ontmoeting met Gijs en Fiene? Met zijn vieren of waren je ouders of schoonouders er ook bij toen Gijs Fiene voor het eerst zag.

6. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, wij hadden van te voren bedacht dat als ik 's avonds zou bevallen en ik in het ziekenhuis moest blijven dat er dan niemand langs zou komen. Want Gijs zou dan al bij mijn ouders slapen, en ik wou Gijs als eerste zien. We wilden eigenlijk ook niet dat Gijs ons in het ziekenhuis zou zien. We hadden verder bedacht dat Joost ons de volgende ochtend zou ophalen, daarna Gijs en dan wilden we eerst even met zijn vieren zijn voordat er iemand langs zou komen.
    Maar het liep anders..
    Ik beviel al vroeg in de middag en moest toch een nachtje blijven. Dus toen heeft Joost Gijs toch maar gehaald en zijn we het eerste kwartier van het bezoekuur met zijn vieren geweest. Mijn kamergenoot was zo lief om haar gordijn dicht te doen zodat we echt met zijn vieren waren. Fiene lag toen in een bedje naast mijn bed. Daarna kwamen mijn ouders, mijn zusje en schoonouders ook nog even langs.

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: Vonden jouw ouders / schoonouders dat niet vervelend?
    Ik ben bang dat zodra ik ben bevallen de hele bups al op de stoep staat voordat we met zijn vieren hebben kunnen zijn. Denk dat ik dat toch van tevoren duidelijk moet maken...

Hoe gaat het nu met Fiene? En het in slaap vallen van Gijs? Nog steeds zo goed? Hier weer drama momenteel. Slecht slapen zowel 's middags als 's nachts. Het lijkt wel alsof hij voelt dat er veranderingen op komst zijn. Vandaar dat ik me ook zo moe voel steeds. Eerst kon ik 's middags nog wel bijtanken, maar de laatste week slaapt hij maar een half uur 's middags.

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, die vonden dat waarschijnlijk wel vervelend maar ik had ze een aantal weken van te voren al heel vaak duidelijk gemaakt hoe wij het wilden doen... ik keek uit naar dat moment, en had geen zin om dat te laten verpesten door enthousiaste grootouders.

Gijs was ook zo onrustig met slapen voor de bevalling.. denk ook dat ze die veranderingen goed aanvoelen.
    Balen he? Zou zo fijn zijn als je uitgerust de bevalling in kon gaan. Kun je in het weekend als je vriend thuis is wat extra slapen? Ik was ook zo moe die weken voor de bevalling. En nu slaap ik nog veel minder, maar ben ik toch meer uitgerust.

Met Fiene gaat het niet zo.. ik weet het allemaal niet meer.
    Het klinkt misschien raar, maar ik ken haar nog niet zo goed.. Bij Gijs weet ik nu altijd precies wat er is en die ken ik zo goed, maar bij haar weet ik gewoon niet wat haar nu zo dwars zit :(.
    Gijs naar bed brengen gaat echt ongelooflijk goed. Hij zegt nu zelfs als ik te lang afscheid aan het nemen ben "mama weg" en duwt me dan weg :D.
    Hij slaapt sinds hij alleen gaat slapen ook weer door. Maar die periodes van hooguit een paar weken heeft ie vaker gehad dus ik roep maar niet te hard dat ie nu doorslaapt ;).

Slaapt Alec nog bij jullie? En gaat de baby straks ook op jullie kamer slapen?

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik dacht gisteren nog... dit moet ik niet hardop zeggen want meestal gaat het daarna dan mis... en ja hoor, vanacht was weer vreselijk ;).

10. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Kan je een handje geven Lob, hier ook weer een dramanacht...:(
    Luca wordt steeds rond 1:00 "wakker" (maakt lawaai maar lijkt te slapen) en blijft dan liggen huilen, kermen en praten. Naar hem toe gaan helpt 2 tellen, maar dan begint het weer. Vannacht werd hij wakker terwijl ik aan zijn bed stond en zei "mamma weg, slapen!". Dus het gaat hem echt niet om aandacht van ons, maar hij heeft ergens last van. Om 2:30 een zetpil gegeven omdat hij maar onrustig bleef en toen legde ik hem in zijn ledikantje (hij slaapt sinds gisteren op zijn nieuwe kamer) omdat ik dacht dat hij dat fijner zou vinden, maar toen ging hij heel hard huilen en wilde "in bouwerbedje slapen". Dus hem daar weer in gelegd en toen is hij meteen rustig in slaap gevallen. Woensdagochtend haalde ik hem na een koortsige nacht uit bed helemaal onder de rode uitslag; zag eruit als eczeem en voelde aan als schuurpapier. Dacht eerst aan koortsuitslag, maar het blijft, dus misschien toch iets van zesde ziekte ofzo? Even googlen leverde roodvonk op, maar ik heb nooit iets raars aan zijn tong gemerkt. De overige symptomen kloppen wel: keelontsteking, plostelinge hoge koorts en de schuurpapierachtige rode uitslag. Hij is verder koortsvrij en eet weer goed, alleen nog het slapen en zijn huidje die niet rood meer is maar wel als schuurpapier aan voelt. Ik ga morgen dus maar weer even naar de huisarts met hem. Voor 1:00 sliep ik niet omdat mijn man ook nog steeds ziek is en wakker lag te draaien en na 2:30 lag hij te snurken, dus ik heb niet veel geslapen vannacht en duik even lekker mijn bedje in nu!

11. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Elise: Och arme Luca! En je hebt niet echt kunnen uitrusten tijdens je weekje vakantie. Zul je altijd zien! Hoop dat je mannen snel opknappen en dat jij weer een beetje kunt bijkomen.

Lob: He balen zeg. Zou Gijs meelezen? :D Eigenlijk is het niet grappig natuurlijk, want jullie zullen ook wel op je tenen lopen van vermoeidheid, maar hij kan tenminste wel doorslapen, dat weet je gelukkig. Hier begin ik er ernstig aan te twijfelen, want op een paar nachten na dat het wat beter gaat, slaapt Alec eigenlijk nooit door. 1 a 2x wakker vinden wij een goede nacht. Hij slaapt veel nachten nog een paar uur bij ons in bed. Ik maak me soms ook wel zorgen hoe dat straks moet met de baby. Maar we zien wel. We proberen hem nu gewoon zoveel mogelijk in zijn eigen bedje te laten, maar echte slechte nachten, zoals afgelopen nacht, slaapt hij een paar uur bij ons. En nu is hij weer snotverkouden en klaagt over oorpijn, dus ik verwacht van komende nachten ook niet veel.
    Misschien krijg ik wel een baby die snel gaat doorslapen :).

Ik heb wel wat kunnen uitrusten dit weekend. Veel op de bank gelegen, lekker lang in bad geweest enzo. Was ook wel nodig, vanmorgen was het half zes :(. En hoewel ik mag blijven liggen, kom ik dan toch niet meer in slaap.

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, ik weet zeker dat jij een baby krijgt die snel zal doorslapen!
    Dat zou toch trouwens ook wat zijn.. dat de baby na een paar weken doorslaapt en dat je er dan toch nog iedere nacht voor Alec uit moet...
    Maar misschien gaat het straks met hem ook gewoon heel goed als de baby is geboren.. voelt ie nu goed aan dat jij je niet helemaal lekker voelt en is ie daarom wat onrustig.
    Je kunt nu toch nog niet plannen hoe je het straks allemaal wil gaan doen, dus groot gelijk dat je nu zoiets hebt van we zien wel hoe het gaat lopen.
    Half 6 is echt vroeg :(.
    Op zich gaat het nu nog wel met ons hoor.. alleen moet ik over 2 weken weer werken en daar zie ik wel tegenop.

@Elise, jee wat rot voor jullie!! Ik ben wel benieuwd wat het nu is!

Wij zijn net met mijn schoonouders uit eten geweest, en mijn ouders hebben 2 uurtjes op Fiene gepast. Ik vond het moeilijk om haar achter te laten, maar aan de andere kant was het ook wel weer heel leuk om zo met Gijs op pad te gaan. Hij heeft in ieder geval genoten van de volledige aandacht van 6 man!

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Was dit de eerste keer zonder Fiene?
    Wel lekker om er even uit te zijn, toch?
    Kan me helemaal voorstellen dat je er tegen op ziet te gaan werken. 10 weken is kort en met Fiene's gezondheid loopt het natuurlijk ook niet vlekkeloos.

Als onze baby na een half jaar doorslaapt ben ik al blij haha.

Nu is het ook weer prut, hij is alweer 3 keer huilend wakker geworden.
    Ga zo mijn bed in.
    Truste meiden!

14. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    hier een betere nacht gehad, alleen om 1:00 even wakker maar sliep meteen weer verder en toen om 5:30 maar bleek helemaal doorgelekt, dus verschoond en toen nog doorgeslapen tot 8:35. Dus ik ben weer een beetje bijgetankt; helemaal omdat mijn man er om 1:00 uit is gegaan en ik kon blijven liggen. Ik merkte meteen dat Luca vanochtend weer een stuk vrolijker was en heel veel energie had. Ga zo nog wel even de huisarts bellen voor een afspraak.
    Mijn moeder heeft van het weekend het hele huis voor me gedaan; echt superlief dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. En mijn vader is altijd vrij op maandag en heeft me geholpen met de weekboodschappen zodat ik niet hoefde te tillen (want daar krijg ik steeds harde buiken van). Echt zo fijn dat ze me zo helpen!
    Grappig: we moesten ook even met mijn auto langs de garage want er moesten nieuwe koplampen in. We moesten even wachten, dus liepen een rondje door de showroom. Luca rende van de ene naar de andere auto en koos toen een cabrio uit die ontworpen is door de designer van Ferrari... "Hebben mamma!" riep hij. Ik zei dat ik dat wel een goed idee vond en dat hij het vanavond maar aan pappa moest vragen:D hihi!

Lob: spannend de eerste keer weg zonder Fiene! Gelukkig is alles goed gegaan en hebben jullie het leuk gehad! De volgende keer is het vast al makkelijker om haar bij je ouders te laten.
    Elin: Alec voelt zich zo te horen ook niet lekker. Ik zou me niet teveel zorgen maken over hoe het straks moet met de baby, dat zie je tegen die tijd wel!
    Rozemarijke: waar ben je?????

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Elise: zo die Luca heeft al een goede smaak, hihi.
    Lekker is dat he al je zo wordt geholpen. Hier ook ouders die heel veel voor ons doen. Vanmorgen heeft mijn moeder alle ramen gelapt en vanmiddag heeft ze Alec lekker meegenomen zodat ik lekker kon gaan liggen.

Rozemarijke: ja we hebben je inderdaad al een paar dagen niet gezien hier! Alles goed?

16. raspberry

Hoihoi,

even gauw dan, voor ik nu naar bed ga! Ja, alles goed, maar drukke dagen gehad: veel weg geweest enzo, en dan de rest van de tijd wel wat bij zitten lezen hier, maar niet de puf om steeds te reageren :)
    Maar alles goed, voel me steeds beter, m'n energie is wel bijna op mijn oude peil weer, (haha, niet dat dat nou zoveel was, na 3 jaar niet doorslapen :D :D).
    Vanavond ook weer vergadering gehad, (muziekteam kerk), vanochtend bij vriendin geweest op kraamvisite nog, (zoontje met syndroom van down, heb ik hier wel verteld geloof ik). Dus ja: druk allemaal, ben de afgelopen dagen elke dag minimaal 1 keer er op uit geweest. Dat gaat qua energie allemaal weer, dus dat zegt wel wat denk ik ;)
    Maar ga nu gauw slapen dan, moet er morgen vroeg uit (6 uur :(), kom morgenavond ofzo weer uitgebreid op jullie reageren :)

17. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    He meiden,

Hoe gaat het?
    Ik heb ook niet echt puf om te reageren. Op zich slaapt Fiene wel redelijk, soms zelfs al van 00.00 tot 06.00 maar eigenlijk ben ik toch best moe.
    Meestal wordt ze rond 05.00 uur wakker voor een fles, en dan is het vaak 06.00 voordat ze terug in bed ligt en dan wordt Gijs om 06.30 uur wakker. Maar goed, ik ben wel erg blij dat ze het zo goed doet 's nachts. Gijs sliep de eerste maanden zo weinig, echt vreselijk.
    Hier ook drukke dagen, nog veel kraambezoek en vriend is telkens laat thuis van zijn werk.
    Ik ben ook zo blij met de hulp van mijn moeder... als ik die de afgelopen 9 weken niet gehad zou hebben dan was ik gillend gek geworden denk ik.

@Elin, heb jij er al over nagedacht wat je met kraambezoek wilt? De eerste weken kwam hier niemand (lekker :)) maar nu komen ze alsnog. Ik vind het natuurlijk super dat mensen aan ons denken, maar van mij hoeft het eigenlijk niet zo. We hebben nu al 3 bezoekjes gepland in mijn eerste werkweek. Weet nu al dat ik daar weinig puf voor zal hebben.

18. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Kraambezoek vond ik met Alec ook gauw teveel, maar ja, ik kan moeilijk zeggen dat mensen niet mogen komen. Eigenlijk kun je ze het beste de eerste week hebben, dan is de kraamhulp er nog en blijven ze niet zo lang. Ligt er ook een beetje aan wie er komt.

Ik zie ook best op tegen de dagen 'alleen' met 2 kinderen. Vriend is ook altijd laat thuis. Gelukkig kan ik ook op mijn ouders rekenen. Ben best wel benieuwd hoe dat dadelijk allemaal gaat. Heb er ook wel veel zin in hoor, maar ook wel onzeker.

19. raspberry

He meiden,

nou, even onverwacht de gelegenheid om rustig te ZP-en nog deze week :D Heb een uurtje tussen twee afspraken in en zit nu m'n boterham lekker weg te eten met de laptop erbij, want ik hang nu met mn werklaptopje op een onbeveiligd draadloos netwerk :D Fijn toch! :D

@slechte nachten en moe: balen allemaal zeg! Elin, ik hoop ook dat de baby straks lekker snel door gaat slapen en dat blijft doen! Maakt het allemaal wel stukken gemakkelijker!
    @Lob: dan doet Fiene het idd best goed 's nachts! Maarja, met de dagen die jij maakt, is dat ook wel pure noodzaak en zal ze het zelf ook hard nodig hebben... Had Thirza iig wel: die ging 's nachts wel redelijk snel 6 uur achter elkaar slapen, maar pakte overdag bijna niets aan slaap, dus die was gewoon oververmoeid toen!

@Elise: fijn dat je wat bij hebt kunnen tanken! En oei: Luca nu al een voorliefde voor Ferrari's! Toch aangeboren dus, bij mannen... :D

@all: hier alles dus OK :) Drukke week, met afgelopen weekend veel weg en deze week veel werk en kerk-dingen. Zal vrijdag wel helemaal op zijn, maar dat maakt niet uit: dat kan dan ook :D
    Thirza begint echt goed te peuterpuberen nu, die wil zit echt vreselijk te miepen met eten de hele tijd :( Riep ik steeds nog dat wji van DIE peuterdrama's tenminste geen last hadden.... Ze zal wel gedacht hebben: Jaja, mama, maar daar kom je niet zo gvemakkelijk van af... :D
    Nouja, ze was goed gegroeid, dus ze kan weer wat hebben, dus we laten haar enerzijds maar lekker eten wat zij op wil eten (van wat we aanbieden dan, ze bepaalt niet zelf wat ze eet natuurlijk ;)). En anderzijds begin ik aardig handig te worden met omkopen en manipuleren: Wil je Mickey Mouse zien? Dan ga je nu wel eten, want anders gaat ie uit. Dat soort dingen. Is ze gelukkig wel gevoelig voor :D

20. raspberry

Hmm, die laptop-muizen zijn echt ondingen. Klikt ie 'm er al op...
    Nog even verder dus :)

@tweede kindje en kraamvisite: ik denk dat wij deze keer zoveel mogelijk de visite wel in de eerste week gaan laten komen, (deze keer zegt ze. Eerst nog maar eens zwanger worden weer, hahaha).
    Bij Thirza kwamen veel mensen later en was dat, na de zware bevalling, ook wel fijn. Manlief was ook twee weken thuis, dus dat scheelde ook.
    Maar aangezien het mij idd ook een hele omschakeling lijkt van 1 naar 2 kids, denk ik dat het ook wel prettig is om de eerste weken overdag gewoon m'n ding te kunnen doen met de kids, en 's avonds dan met manlief op de bank te kunnen hangen.
    Ik denk er trouwens sterk over om dan na m'n verlof een dag minder te gaan werken, dus 16 uur. Deels omdat ik het niet zo zie zitten als mijn man 1 dag in de week voor een peuter en baby moet zorgen, (hij heeft ADHD en enkel voor Thirza zorgen was al een crime), deels omdat ik na verloop van tijd toch toe wil gaan werken naar het starten van mijn eigen praktijk, (therapie dus :), alhoewel een eigen bedrijfje in het geven van taartworkshops ook wel lonkt). En omdat ik werk heb wat ik heel gemakkelijk in gedeelten af kan gaan bouwen, (ik begeleid jongeren op 3 verschillende woongroepen, dus ik kan per woongroep/werkdag gewoon af gaan bouwen), overweeg ik nu dus wel om die dag minder te gaan werken, en dat m'n man er dus eentje meer gaat werken.
    Heb het van de week maar eens in de week gelegd bij manlief... :D

Hoe doen jullie dat trouwens?

Deel Deze Pagina