Hoi meiden, @kraamvisite: wij doen deze keer een kraamfeest en goede vrienden en naaste familie komen in de kraamweek. Ik werd bij Luca helemaal gek van al die kraamvisite en kon het ook helemaal niet aan. Wilde al die mensen alleen maar weg hebben en had er helemaal geen zin in. Dus nu doen we lekker een feest na een week of 6 en dan zijn we er in 1x vanaf! Rozemarijke: ik werk nu ook 16 uur en dat bevalt prima. Mijn man heeft een meer dan volledige baan en ik werk dus 2 dagen. Ik zou niet meer willen werken, maar dat komt ook doordat mijn man lange dagen maakt en het altijd erg druk heeft en ik zo thuis de boel draaiende kan houden. En ik heb op deze manier veel tijd om van Luca te genieten en samen leuke dingen te doen en dat ervaar ik wel als erg luxe! Dat omkopen en manipuleren doe ik hier ook en dat werkt wel! Moet ergens ook wel lachen om die peuterpubertijd, maar soms kan ik hem ook wel even achter het behang plakken. Lob: Fiene doet het inderdaad erg goed 's nachts! Merk je al verschil sinds je bij de ka bent geweest? En logisch dat je moe bent hoor; lekker aan toegeven! Elin: hier ook lange dagen alleen. Manlief zwerft tussen een aantal vestigingen op verschillende plaatsen in Nl en is meestal vroeg weg en laat weer thuis. Af en toe weet ik niet eens meer waar hij heen moest. En dan zit hij vaak 's avonds nog te werken thuis. Maak me soms ook wel een beetje zorgen hoe ik het ga redden met 2 kleine kindjes, maar ik heb gelukkig ook mijn ouders in de buurt! Luca heeft hier vannacht weer helemaal doorgeslapen van 21:00-8:15. Ik moest hem wakker maken omdat we naar ouder-peuterdans gingen en dat ging niet eens zo makkelijk... Doet hem en ons goed zo'n nacht! Straks naar de huisarts, want zijn huidje voelt nog steeds als schuurpapier en zijn keel is nog steeds dik. Ik heb gisteren zo gelachen, moet het even met jullie delen. Ik vroeg 's middags aan Luca of hij nog wat wilde eten toen hij uit bed kwam. Dat wilde hij wel, dus ik zei: "Kom, dan krijg je wat lekkers van mamma". Dus hij mee naar de koelkast en ik had cheesedippers voor hem gekocht en die vindt hij erg lekker. Ik zei: "Kom gaan we naar de kamer en dan mag je het daar opeten". Dus hij huppelde voor me uit en stond opeens stil op het kleed en riep "Zit, Kaka!" en liet zich op zijn knieën vallen en riep erachter aan "En blijf!" Ik stond eerst een beetje raar te kijken tot ik besefte dat hij bij mijn ouders vaak de hond wat lekkers mag geven en dan moet de hond eerst zitten voordat hij het lekkers krijgt... En nu kreeg hij lekkers, dus hij dacht dat hij moest zitten, haha! Ik kwam niet meer bij, maar Luca begreep niet echt wat ik nou zo grappig vond...
@Elin, Ik bedoelde ook of jullie een kraamborrel of iets dergelijks houden of gewoon dagelijks bezoek verwachten. @Rozemarijke, hier manipuleren wij ook met eten hoor . Wil jij dadelijk nog even samen puzzelen? Dan nog wat hapjes eten. En dan zie ik hem twijfelen en uiteindelijk kiest ie wel vaak voor opeten. Pfff... ik word al moe als ik jou hoor over je drukke week. Even nog over iets wat je eerder zei, hoe gaat het met het kindje (down syndroom) van je vriendin? Is die net geboren? Ik vraag m alitjd af hoe de eerste weken/maanden voor de ouders zijn. Vraagt hun kindje nu ook al veel speciale aandacht? En wordt je daarin begeleid? He mooie plannen voor een eigen praktijk!! Gaaf joh!! Ik heb toevallig net op mijn werk regeld dat ik 3 uur minder ga werken, elke dag tot 16.00 uur in plaats van 17.00. Ik ga eerst heel lang, heb er namelijk heel veel, vrije uren opnemen en dan misschien mijn contract laten aanpassen. Ik vind 24 uur werken + mijn reistijd (2xminimaal 1 uur)) te veel met 2 kids. Ik werd al helemaal gestrest als ik nadacht over de komende tijd. Ik was meestal pas tegen 18.15 in mijn woonplaats, Gijs halen op het kdv, thuis koken, Gijs in bad en naar bed en straks dus Fiene er ook nog bij. En op mijn vriend kan ik vaak niet rekenen.... die is ook vaak laat thuis. Op zich is dit nog geen ideale situatie vind ik.. 21 uur werken maar wel 3 lange dagen van huis zijn maar voorlopig ga ik het zo proberen. Maar ooit wil ik toch dichter bij huis gaan werken of als Gijs naar school gaat 5 halve dagen werken en dan terug naar 20 uur. Oh en ik heb ook veel aan mijn moeder, die kan Gijs ook altijd van het kdv halen en we kunnen daar iedere dag aanschuiven voor het avondeten als we willen. Doen we niet, maar het is wel handig.. zeker als Joost niet komt eten. @Elise, ha ha ha dat is echt een goeie!! Ik zie hem al zitten . Ik weet ook vaak niet waar mijn vriend uithangt . Sinds Fiene er is vergeet ik helemaal vaak te vragen waar ie heen moet.
@Elise: oh, geweldig, die zit-en-blijf actie van Luca! Thirza had hier gisteren ook zo'n grappige: ik kwam thuis met een bos bloemen die ik gehaald had voor gisteravond (feestje op 1 van de woongroepen waar ik werk: bestaan 25 jaar). Vind ze helemaal geweldig, dus ze pakte de bos al van me over enzo, stak vervolgens haar neus tussen de bloemen, snoof eens flink eraan en riep toen: Hatsoe! Hihihi, moest ook zo lachen! @Lob: zulke dagen zou ik idd ook te lang vinden, da's niet te combineren gewoon! Ben wat dat betreft blij dat een deel van mijn werk thuiswerk is en ik het andere deel zelf kan plannen. Ben wat dat betreft ook erg blij dat mijn man vaste werktijden heeft, gewoon half9 tot 5 op kantoor, en nu hij in Eindhoven werkt, ook wat minder reistijd heeft. Dat scheelt 's morgens, (kunnen we samen alles doen en moet ik maar 5 minuten later dan hij van huis om Thirza weg te gaan brengen naar de gastouder), en 's avonds is hij nu een klein half uurtje ook eerder thuis (10 voor 6). Scheelt enorm Maar dat mag hier ook wel, want wij hebben -op onze gastouder na, die we natuurlijk wel altijd moeten betalen als we van haar diensten gebruik maken- niemand om op terug te vallen: onze beide ouders wonen te ver weg en vrienden werken zelf ook. Met dat kindje van mijn vriendin (nu 5,5 week) was het dus zo dat direct na de geboorte ze hem uitgebreid onderzocht hebben. Hij is voor een downkindje erg gezond, lijkt geen hartklachten te hebben, wat ze wel vaak schijnen te hebben enzo. Maar ze zitten dus regelmatig bij de kinderarts en mogen direct bellen als er wat is. Het zijn gewoon ook qua gezondheid kwetsbare kindjes. In eerste instantie ging bij hun het drinken ook niet goed. Zij is daarom sowieso direct de eerste week al van BV overgestapt op KV, en uiteindelijk bleek zijn mondmotoriek en z'n zuigtechniek niet voldoende om goed te drinken. Dus dat hebben ze allemaal al moeten leren, hoe ze zijn mondje goed kunnen ondersteunen, zodat hij wel voldoende melk kan pakken per voeding. Dus ja, vanaf het eerste moment is dat idd een intensievere zorg dan een gezond kindje, (alhoewel daar natuurlijk ook genoeg kids bij zitten die meer aandacht en zorg nodig hebben). Nou, ga eens even aan het werk Tot half 4 hier thuis verslaglegging doen, dus kan wat dat betreft wel met m'n laptopje op de bank en mijn benen languit Da's wel relaxed werken en daar ben ik, na de afgelopen week, ook wel even aan toe
@Rozemarijke, jou ben ik eeuwig dankbaar . Mijn meisje ligt heerlijk te slapen in de combit cotti en nadat ik mijn huis een beetje aan kant heb zit ik nu met 2 handen te typen op de laptop. Wat een fijn ding! Niet te vergelijken met een voorgevormde draagzak! Dit zit echt heel fijn. Elin, als je nog iets zoekt... dit is echt handig. Ik heb nu al zin om morgen lekker met Gijs op pad te gaan en Fiene hierin mee te nemen. Zo kunnen we zelfs zondag de carnavalsoptocht wel gaan kijken. Hoe droeg jij Thirza in het begin? Volgens de gebruiksaanwijzing draag je hele kleine baby's in de komma houding, maar daar doe ik Fiene geen plezier mee denk ik. Ik heb haar nu buik tegen buik en d'r beentjes bungelen zeg maar naar beneden. Ik vraag me alleen nog af wat ik haar aandoe als we met dit weer naar buiten gaan. Heftig hoor voor die vrienden van je. Kunnen ze ook wel genieten van hun kleine hummeltje? Dat klinkt wel als relaxed werken zeg! Wij hebben zo de intake voor Fiene op het KDV. Volgens de leidster (zelfde als die van Gijs want is zelfde groep) hoef ik me nergens druk om te maken.. ze zullen Fiene alle aandacht geven die ze nodig heeft. Ik heb maar besloten me niet meer druk te maken, ze gaat er over 2 weken gewoon naar toen en als het niet gaat.. dan ga ik iets anders verzinnen en blijf ik desnoods gewoon thuis... Jammer dan dat mijn werkgever daar niet blij mee is. Maar wie weet gaat het wel gewoon goed, en zit ik me nu voor niets druk te maken.
O, wat super dat ie bij jullie ook zo bevalt! Ik deed er echt alles mee, was zo'n verademing, dat ik dan iig gewoon even weg kon, of in huis idd wat kon doen! Voor buiten deed ik een hele grote warme fleece/regenjas aan, en dan een lekker paar dikke slofjes om d;r voetjes, vaak met een maillot, zodat het ook niet zo bij d'r broekje ofzo naar binnen zou tochten. En dan de jas net niet helemaal dicht, zodat haar koppie vrij bleef, maar dan wel een sjaal achter haar nekje langs nog, zodat ze daar ook gen tocht had. En dan zat ze dus in d'r gewone kleren in die doek, geen jasje of vestje erbij aan. Ging echt super dan! Hadden we het beiden lekker warm, want je warmt je dan toch aan elkaar Ik droeg Thirza trouwens ook buik tegen buik hoor! Was de gemakkelijkste houding. Met die vrienden van ons: inmiddels kunnen ze idd genieten. Vooral zij moest in eerste instantie nog wel even een heel proces door om het te verwerken, had zichzelf de hele zwangerschap wijsgemaakt dat het wegtrekken van de nekplooi een goed teken was... Hij was wel uitgegaan van downsydroom, dus binnen een week had hij zich al aangemeld als lid van de oudervereniging voor downsyndroom enzo. Hoe was de intake? Is toch spannend he, met zo'n zorgenkindje? Ik vond het ook vreselijk dat ik iemand anders voor Thirza moest laten zorgen, dat wil je toch zelf doen, als het niet goed gaat...
Elise: Haha, wat een geweldige actie van Luca. Apie! Hoe gaat het nu me zijn keeltje en zijn huid? Ben je nog bij de HA geweest? Rozemarijke: Werkte jij nou in Utrecht en omgeving? Dan heb je toch ook wel last van files enzo of valt dat mee? Wel fijn dat je dan een aantal taken thuis kan doen. En wel heftig hoor een kindje krijgen met het downsyndroom. Lijkt me echt dat de wereld even op zijn kop staat. Sowieso natuurlijk als je een kindje krijg dat niet helemaal gezond is. Lob: Wat fijn dat je een uurtje per dag minder gaat werken. Dat zal vast veel schelen. In elk geval minder stress. Ik realiseer me wel weer wat voor bofkont ik ben met een baan zo dicht bij huis. Met de auto maar 5 minuten. Hoe ging de intake met het KDV? Wel fijn dat ze dezelfde leidster krijgt als Gijs. En ook leuk dat broer en zus in dezelfde groep zitten. Is dat zo'n verticale groep? En wat betreft de draagdoek, die combi cotti moet je toch ook knopen? Ik ben zo onhandig dat ik niet weet of dat iets voor mij is. Zal zo eens even gaan kijken op internet... Hier alles goed. Gisteren weer bij de VK geweest en bloeddruk is weer mooi omlaag gegaan, daar was ze blij mee en ik ook. Groei en ligginsecho gehad: kindje is nog niet ingedaald. Groeit mooi, ze schat hem rond de 3200-3300 gram met 40 weken. Lob: was Fiene wel ingedaald rond deze termijn? Ben nog wel erg moe, maar dat is wss ook niet gek als je zwanger bent en slecht slaapt en een peuter hebt die ook weer aan het nachtbraken is Rustig aan dus maar zoveel mogelijk...
@Elin, nee die combi cotti hoef je niet te knopen.. het zijn 2 losse doeken die je over allebei je schouders en onder je armen hangt. Daar hang je de baby in, en dan heb je nog een losse doek die je om je buik knoopt. Ik ben echt niet handig, maar dit lukt mij zelfs makkelijk. Fiene heeft er vanmiddag echt heerlijk in liggen slapen, en ze ligt er lekker stevig in (in de Bondolino gleed ze helemaal naar beneden). Ze houdt ervan om een beetje afgesloten te zijn, en als ze in mijn armen lag dan legde ik steeds een doek over haar hoofd. Met dit ding kan ik heel makkelijk die doeken over haar hoofd trekken en ze was daarstraks binnen 2 minuten vertrokken. Nu snap ik pas wat mensen zeggen als je door een doek je handen vrij hebt... had ik met die Bondolino ook wel maar dit zit veeeeel beter. @Rozemarijke, ja zo ga ik het ook doen! Zonder jasje, want als ik dan ergens op bezoek ga dan hoef ik alleen mijn jas uit te doen en zij slaapt lekker verder. Echt heftig hoor voor je vrienden, als je kinderen krijgt dan verandert je hele leven maar dat van hun is pas echt veranderd.. Kunnen ze het met de 20 weken echo constateren? @Intake, ging goed. Die leidster is zo lief en zij heeft er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Volgende week woensdag gaat ze een paar uur oefenen. Ze zegt dat er ook vaak een soort van patroon doorbroken wordt bij onrustige kindjes en ze werken daar met zo'n duidelijke structuur wat jonge baby's erg goed doet. Fiene komt idd bij Gijs in de groep, het is een groep van 0 tot 3 en daarna gaan ze nog 1 jaar met allemaal 3-jarige spelen. Dat is echt weer heel anders. Ik ben heel tevreden over dit kdv.
Hoi meiden, ff snel want ik ben alleen thuis en na een dag werken ben ik blij dat Luca op bed ligt en ik op de bank kan ploffen. Maar Luca heeft dus idd zeer waarschijnlijk roodvonk (gehad). Hij moet nu de komende dagen verder opknappen en zo niet moeten we na het het weekend terug. Vannacht heeft hij heerlijk doorgeslapen, dus ik kon uitgerust naar mijn werk. Wel gisteravond al zijn eten eruit gegooid, maar wilde daarna gelijk weer eten, dus ik denk weer last van slijm. En het duurde tot 22:00 tot hij sliep; hij was behoorlijk onrustig. Maar daarna wel door tot 8:00 vanochtend. Ik ga lekker op de bank met mijn beentjes omhoog en er is iemand in mijn buik een feestje aan het bouwen. Kom van het weekend even reageren!
Fijn Lob dat je een goed gevoel hebt! Het scheelt natuurlijk dat je de leidsters al kent. Maar het blijft moeilijk om de eerste keer je kindje weg te brengen! Waar heb je die Combi Cotti gekocht? Heb net even gegoogled en het ziet er vrij makkelijk uit. Ik denk dat mijn Beco ook niet geschikt is voor een kleine baby. En welke maat had jij genomen? Ik ben 1.69 en normaal 64 kg (nu iets zwaarder ). Ik lees op internet dat hij snel uitrekt. Elise: Ach arme Luca. Gelukkig is hij nu aan de beterende hand. Geniet lekker van je weekend en van het feestje in je buik.
@Elin: Thira was een zware en grote baby, en ik heb er vrij weinig last van gehad, van dat uitrekken. Gewoon regelmatig wassen, (moest toch wel, omdat ze regelmatig toch wat bleef spugen), en dan zat ie prima Je mag die van mij anders wel ff lenen, nu Lob 'm niet meer nodig heeft... (Hij ligt nu nog wel bij mijn zusje, maar je moet toch eerst de heupjes even laten checken voor ze erin kunnen, dus voor het eerste bezoek van de WVK begin je er toch niet mee). @Elise: joh, roodvonk: geen wonder dat ie zo ziek was! Maar hij knapt nu dus wel op? @Lob: zo deed ik dat ook, kon Thirza idd lekker in de doek blijven hangen, sliep dan lekker verder en ik kon gezellig visite zitten houden
Combi-cotti - MarietteLoomans @Elin, ik heb hem hier gekocht. Moest het bedrag vooraf overmaken. Ik heb een S, deze vrouw belde me nog omdat ik eigenlijk zwart wou maar deze was niet op voorraad. Omdat ik 1.65 groot ben en 63 kg weeg adviseerde zij echt wel een S te nemen. Inderdaad omdat ie uitrekt. Nu ik hem gebruikt heb, ben ik ook blij geen M besteld te hebben. @Elise, leuk he die feestjes in je buik!! Ik grijp af en toe nog steeds naar mijn buik en besef dan ineens dat er helaas niemand meer terug schopt... soms mis ik dat gevoel heel erg. Hopelijk knapt Luca snel op! @Hier liggen allebei mijn kindjes nog te slapen en ik zit al een half uur beneden te wachten . Ga zo maar eens kijken bij Gijs want ik zag gisteren wat rode pukkels op zijn rug en op het kdv heerst de waterpokken. Worden ze daar eigenlijk ziek van?
@Lob: Thirza had hier wel goed koorts van de waterpokken en was echt niet te genieten, maarja, we zaten toen ook op de camping in Frankrijk Zie dat je even waterpokkenschuimmousse haalt, daarmee kun je de jeuk goed stillen en trekken de blaasjes sneller weg.
Rozemarijke: Thanks voor je aanbod. De baby is er nog niet eens, dus de komende weken kan ik nog zonder, haha. Ik vind deze doek op zich wel vriendelijk geprijsd. Als ik dan vergelijk met de Beco, die was echt prijzig. Lob: Wat ik hoor over de waterpokken is dat toch heel verschillend. Het ene kind is er echt ziek van en het andere kind merk je weinig aan. Hoe is het nu met Gijs? Alleen niet te hopen dat Fiene het dan ook krijgt, want volgens mij is het zo als je het voor je 1e jaar krijgt je het nog een keer kunt krijgen. Hier weer een verschrikkelijke nacht. Zelf wakker gelegen tot 1 uur van het maagzuur. Ik kan wel aandelen nemen bij Gaviscon Alec heeft wel doorgeslapen....tot half vijf, maar toen was hij ook klaar..... En gisteren ook nog woorden gehad met vriend dat hij zoveel werkt. Hij is elke week ongeveer 60 uur van huis en werkt dan 's avonds ook nog vaak. Woensdag was hij een dagje vrij en dan heeft hij ineens een telefonische vergadering van 9 tot 10.30. Dan kan ik hem wel wat doen. Het zullen de hormonen wel zijn..... Nog even iets leuks is dat Alec een beetje zindelijk begint te worden. Als hij moet poepen geeft hij dat goed aan en meestal lukt het hem op te houden tot de wc. Alleen plassen doet hij dus nog wel lekker in zijn luier. Maar goed, als het straks mooi weer wordt, laat ik hem lekker in een onderbroekje lopen en dan voelt hij het ook eerder.
@Elin, jij vroeg nog of Fiene rond jouw termijn was ingedaald. Ze zat pas met 41 weken "beweeglijk in bekken", maar Gijs daalde pas bij de persweeen in dus ik was hier al blij mee. Met Gijs lijkt nu niets aan de hand, die pukkels op zijn rug zitten er nog wel. Is je vriend straks wel vrij rondom te bevalling? @Rozemarijke, goeie tip.. ga ik dadelijk even halen.. je zult zien dat ie net het weekend last zou gaan krijgen.
@Lob: hoe is het nu? @Elin: laat maar even weten als je 'm ff uit wilt proberen @all: hier alles goed, Thirza wil de laatste dagen niet meer echt 's middags slapen, zit nu dus ook een dvd-tje te kijken maar, omdat slapen niet wou. Balen, daar gaat onze dagelijkse middagrust...
Hoi meiden, hier gaat het even helemaal niet lekker... Luca kreeg van donderdag op vrijdag weer koorts en was weer ziek. Dus meteen de huisarts gebeld vrijdagochtend en konden gelukkig die ochtend nog terecht. Heel gedoe met mijn werk; ik wilde een dag zorgverlof opnemen want Luca kon niet naar het kdv, maar er was geen inval en dus kreeg ik geen toestemming... Mocht wel met hem naar de huisarts en moest daarna komen, gelukkig heb ik mijn schoonmoeder kunnen regelen. Maar goed, dat is het minst erge. In de wachtkamer zagen mijn man en ik ineens dat hij een zwelling links in zijn nek had; het voelde als een hard ei aan. Uiteraard hebben we een half uur zitten wachten voordat we naar de dokter konden en eenmaal binnen zag zij ook gelijk het ei zitten. Ze heeft hem onderzocht en wist vrijwel zeker dat het de bof was. Hij is hier tegen ingeënt, maar zij vertelde dat de bof op het moment onder jongvolwassenen heerst, maar Luca was het eerste kind wat ze ermee zag. Zij zou daarom contact opnemen met de GGD en mij in de loop van de dag bellen met wat het plan was. Dus ik naar werk en werd in de loop van de middag gebeld door de huisarts. Ze had contact gehad met de GGD en volgens hen was de kans dat Luca de bof heeft minimaal. Dus ik vroeg meteen wat het dan kon zijn en heb gezegd dat ik me heel erg zorgen maak over dat het iets heel naars is. Volgens de huisarts hoef ik me daar geen zorgen over te maken, want komen zulke enorme klierzwellingen wel vaker voor bij kinderen. Even later werd ik gebeld door de GGD en zij wilden een kit opsturen waarbij ik speeksel en urine monsters moest nemen en dat naar hen opsturen en dan zou met een week duidelijk zijn of Luca daadwerkelijk de bof heeft. Die kit hebben we gisteren gehad en ik heb de monsters afgenomen en alles ligt klaar om verzonden te worden. Ondertussen word ik gek van de zorgen. Als het niet de bof is, waar komt dan die zwelling vandaan? En als het het wel is, waar heeft hij het dan in hemelsnaam opgelopen? We zijn niet in het buitenland geweest (incubatietijd is 2-3 weken) en we hebben geen contact met mensen die vanuit hun geloofsovertuiging niet ingeënt zijn (alhoewel ik dat natuurlijk niet zeker weet van alle kindjes op het KDV). En waarom krijgt Luca eerst roodvonk en dan dit er weer overheen? Luca is hangerig en eet slecht, heeft matige koorts, maar is verder niet heel erg ziek. Die zwelling ziet er alleen heel naar uit; ik word helemaal verdrietig steeds als ik het zie. Hij slaapt veel; gisteren van 20:30-9:00 en vandaag hebben we hem om 9:30 maar wakker gemaakt en nu ligt hij weer te slapen. Het zit me echt niet lekker en mijn man en ik hebben afgesproken dat als de zwelling woensdag niet minder is we terug gaan naar de huisarts (weer). En dan eis ik gewoon dat we doorgestuurd worden naar het ziekenhuis en hij daar helemaal onderzocht wordt. Mijn moeder werkt op de kinderpoli en heeft het op werk gesproken en de artsen daar wilden dat we kwamen voor bloedonderzoek, maar de huisarts werkt niet mee. Pfff, af en toe word ik zo moe van het zorgstelsel in NL... Sorry voor mijn egobericht, maar ik moest het even kwijt...
Elise een andere mama had dit ook laatst met haar zoontje Rayn.. Ook aan die kant.. Bleek een ontsteking te zijn! Hij heeft AB gehad via het infuus in het ZK en knapte daarna weer heel goed op... Maar misschien is het gewoon de bof.. Komt natuurlijk ook voor.
@Elise, meid een hele dikke knuffel voor jou!! Wat rot allemaal zeg! Ik hoop dat jullie snel weten wat het is, want ik kan me voorstellen dat je hier echt verdrietig van wordt . En wat een gedoe zeg dat je geen dag weg kon blijven van je werk. @Rozemarijke, Gijs is ook aan het rommelen met zijn middagdut. Hij wil vaak niet slapen, begint al tijdens de lunch te roepen dat ie niet wil. Maar hij kan het echt nog niet missen.. vrijdag en vandaag was ik de straat nog niet uit en hij sliep al in de buggy. Zou het niet gewoon een fase kunnen zijn? Hoe lang slaapt ze 's nachts? Gijs slaapt sinds een paar dagen wel 12 uur aan 1 stuk . Vanmorgen was het 08.15 . Wel jammer dat net deze nacht Fiene besloot te gaan spoken . @Elin, hoe gaat ie? Nog last van voorweeen? Ga je mij eigenlijk smsen na de bevalling? Ik ben wel heel erg benieuwd hoor!! Ik had nog iemand van het forum ge-pb't omdat ik me kon herinneren dat Devy daar ooit op bezoek is geweest. Maar zij heeft ook al heel lang niets meer van haar gehoord.
@Elise: je weet dat ondanks inenting kids toch ziek kunnen worden, omdat er dan gewoon niet voldoende antistoffen opgebouwd zijn? Ik snap nooit zo goed waarom dat hier in NL niet gecheckt wordt, als de doelstelling van het RIVM toch is om die ziektes helemaal uit te bannen. Heel gek dat ze gezegd hebben dat het de bof niet kan zijn, want dat kan dus gewoon wel. Maar laten we maar hopen dat dat het is. Na die roodvonk zou ik het niet zo gek vinden dat hij dit er achteraan krijgt Wel vervelend hoor! En dan op je werk zo lastig om vrij te krijgen... @Lob: o, dat klinkt goed, nachten van 12 uur. @Elin: ben ook wel benieuwd of het nog een beetje gaat @all: hier een ouderwets slechte nacht gehad. Ik had het kunnen weten, na die lousy middagslaapjes, dat ze gewoon niet lekker was Niet willen slapen gistermiddag dus, gisteren in de auto terug van het wegbrengen van de kids van manlief over zitten geven. Om half 8 wel gauw gaan slapen, (ja, hartstikke moe natuurlijk), maar om 10 uur brullend wakker en helemaal aan het panieken toen mijn man weer wegliep nadat ie haar even getroost had. Ik ben eerst bij haar gaan liggen, maar ze bleef huilen af en toe, ondanks dat ik bij dr was, dus toen meegenomen naar ons bed. Daar lag ze te draaien en woelen en ons beiden wakker te houden, en omdat mijn man vandaag gewoon moest werken, ben ik maar met 'r op het bed van m'n stiefdochter gaan liggen. Maar pff... ze heeft liggen draaien en wakker liggen wezen tot een uur of 3 en daarna erg onrustig liggen slapen. Wel weer apart: gelijk zit haar haar ook weer ouderwets in de knoop, (wordt nog leuk straks, met kammen ). Zo is het al tijden niet geweest en wel erg herkenbaar dat ze eerder gewoon enorm lag te woelen omdat ze niet lekker was dan. Ik heb echt bijna niet geslapen dus. Niet fijn, na zo'n drukke week en weekend en een drukke week voor de boeg. Nouja, we zien wel tot hoever we het redden
O, en zo gek he, dat we idd niets meer horen van Devy. Tja, soms bedenken mensen ook wel eens dat ze niet meer willen schriujven natuurlijk, denk eerlijk gezegd zelf dat dat bij Devy zo was, (naast nieuwe drukte van een tweede kleintje, hopelijk)