Elise: Kan me voorstellen dat je erg bent geschrokken. Hoe is het nu met hem? Een collega van mij haar dochter had ook heel vaak een dikke wang, was een grote opgezette klier. Bleek onschuldig te zijn. Maar zij zat toen ook in zak en as hoor. Ik hoop dat het snel over gaat! Lob: Moest jij deze week niet weer beginnen met werken? Of volgende week? Want Fiene ging deze week toch proefdraaien op het KDV? En wat heerlijk zeg dat Gijs de klok rond slaapt! Hier echt maximaal 10 uur hoor 's nachts en 's middags anderhalf uur of twee uur als ik geluk heb . Rozemarijke: Oh wat balen zo'n nacht. Dan zal haar toch wel iets dwars hebben gezeten, want ze slaapt de laatste tijd zo goed. Hopelijk vannacht weer beter dan. Hier gaat alles zijn gangetje. Ben alleen nog steeds moe. Voorweeen zijn gek genoeg afgenomen, terwijl ze nu juist mogen komen . Vandaag 37 weken, dus in elk geval een voldragen baby! Hoop dat hij nog een paar weekjes blijft zitten, maar denk het wel hoor. Weinig gerommel dus in mijn buik. En dit baby'tje komt minder ongeduldig over dan Alec. Bij hem had ik altijd het gevoel dat hij er uit wilde. Dit kindje lijkt wat relaxter. Vriend neemt wel vrij na de bevalling. Hoe en wat precies weten we nog niet. Misschien een dag of drie en dan als de kraamhulp weg is of hij gaat een paar weken halve dagen werken. Lijkt me ook wel lekker. Jouw vriend had toch ook een tijdje kortere dagen gewerkt Lob na de bevalling? Rozemarijke: hoe lang ben jij, want jij hebt de Combi cotti in S toch? Ik laat het wel weten als ik hem wil lenen. Je woont hier vlakbij dus vriend of ik kan hem dan wel komen halen. Ik wacht eerst even de bevalling af. De eerste week hoef ik hem inderdaad toch nog niet te gebruiken.
Ik ben 1.72, en 64 kilo en heb een S idd Ik dacht hier al eerder dat Thirza steeds wat grieperig was, maar gisteren en vannacht had ze daar dus duidelijk last van. Vanochtend was ze weer een zonnetje in huis en ligt nu alweer 2,5 uur (dik) te slapen. Schade aan het inhalen... hahaha. Hopelijk is dit het toppunt wel, zou wel fij zijn als we de echte griep over kunnen slaan, (want als ik de verhalen hoor... ).
Hoe is het met iedereen? Lekker aan het carnavallen? Of genieten van het zonnetje? Elise hoe is het met Luca? Rozemarijke: Ging het slapen vannacht weer beter? Lob: Hoe gaat het daar? Hier vandaag een betere dag. Gelukkig niet meer zo moe. Heb weer wat energie!
Hoi meiden, ff een update van hier. Gisterochtend terug geweest naar de ha omdat Luca hoge koorts bleef houden 's nachts en lag te ijlen. Ook dronk hij slecht en plaste minder. De ha wist het ook niet en stelde een proefkuur ab voor. Ik wilde gewoon weten wat er aan de hand is en heb verwijzing voor de ka gevraagd en gekregen. De ha heeft het ziekenhuis gefaxt en de dienstdoende ka wilde Luca toch dezelfde dag nog zien, dus we hebben de hele middag in het zh gezeten. Er hebben drie artsen naar hem gekeken en ze vonden de zwelling extreem. Zuurstof en hartslag was goed gelukkig. De uitslag op zijn buik definiëerden zij meteen als streptococcen. Er is bloed afgenomen en er is een echo gemaakt omdat ze bang waren voor een abces. De klieren waren zo dik dat ze het verschil ertussen niet meer konden voelen, dus voor de zekerheid ook de schildklier op de echo gezet, maar die zag er gelukkig goed uit. Op de echo was te zien dat er gelukkig geen abces zat, maar de klieren waren dus flink opgezet en heel goed doorbloed wat weer wijst op een ontsteking. In zijn bloed was een flinke ontstekingsfactor te zien. Luca heeft dus een lymfeklierontsteking en nu antibiotica gekregen en vrijdag moeten we terug omdat ze er zeker van willen zijn dat de ab aanslaat. Tussendoor moeten we bellen als hij verslechtert. Mijn man heeft nog gevraagd of het noodzakelijk was dat we gekomen zijn aangezien we er bij de ha op aan moesten dringen en zij ook zei dat de ka er niets aan zou doen. De ka verzekerde dat het zeker goed was dat we gekomen zijn aangezien hij toch een flinke ontsteking blijkt te hebben en je niet weet hoe zich dat verder ontwikkelt. Helaas heeft hij wel weer de ab gekregen waar hij toen zo ziek van was dat hij dreigde uit te drogen (amoxicilline), dus ik hou hem goed in de gaten, maar het is een fijn gevoel dat ik rechtstreeks naar het zh kan bellen. Hij was helemaal kapot toen we gisteren thuis kwamen en heeft nog wel een beetje gegeten en een flinke huilbui gehad, alle spanning eruit. Vannacht helemaal doorgeslapen en vandaag gaat het wel redelijk. Wel nog koorts, maar heeft wel wat gegeten. Hij is nog heel hangerig en huilerig maar dat is niet zo gek natuurlijk. Klaagde net wel over "au in de buik", dus hou mijn hart vast met de ab. Ik ben zelf wel gerustgesteld dat het niet iets heel naars is en ook in het idee dat mijn moedergevoel dus wederom goed was. Nu nog op mijn werk regelen dat ik vrijdag mee kan naar het zh, volgende hindernis, pfff... Nou, ik ga snel weer verder!
@Elise, jeetje zeg... wat hebben jullie gisteren een dag gehad zeg. Ik vind het zo zielig voor jullie! Fijn dat je in het ziekenhuis terecht kon, aan een huisarts heb je volgens mij helemaal niets in deze situatie. Ik hoop toch dat Luca niet ziek zal worden van deze ab. Sterkte met alles meid!!! Ik word helemaal gek hier :x. In ons dorp hebben ze de debiele gewoonte om de laatste dag met carnaval met van die kei harde vreselijke house muziek wagens (gewoon een traktor met een kar erachter of zoiets en daarop een muziekinstalatie) midden in het centrum te gaan staan en dat moet dan leuk zijn . Echt niet normaal wat een herrie hier in huis en dan wonen we nog niet eens in het centrum. Wat heeft dat nou met carnaval te maken. Ik was het bijna vergeten, maar ik was vorig jaar ook al zo pissig. Toen moest ik namelijk gewoon werken, en lag ik om 02.00 uur nog naar die herrie te luisteren :x. Wat vinden jullie er eigenlijk van dat ik onder deze omstandigheden volgende week weer ga werken? Vakantie opnemen is geen optie, en ik weet dat ik recht heb op ouderschapsverlof maar dat zal me zeker niet in dank afgenomen worden door mijn bazen en collega's. Dan neem ik nog liever ontslag in de hoop dat ik over een maand of 3 weer snel werk zou vinden.
Elise: wat rot allemaal! En hoe krijg je dat he? Goed dat je om een verwijzing hebt gevraagd. Ik hoop dat Luca geen last van de AB heeft en dat hij een beetje goed heeft geslapen vannacht! Dikke knuffel voor jullie! Lob: moeilijk. Bij Alec ben ik ook gaan werken onder omstandigheden die niet echt goed waren. Ook omdat ik me 'schuldig' voelde, omdat ik al zolang thuis was. Maar ik vind niet dat je ontslag moet nemen. Ik zou dan echt pleiten voor ouderschapsverlof of zorgverlof of mss tijdelijk onbetaald verlof, zodat ze tijdelijk een vervanger kunnen aannemen. Jouw baas heeft er toch ook niks aan als je je niet volledig kunt inzetten en met je hoofd er niet bij bent? Je hebt weleens verteld dat de situatie erg ingewikkeld is op je werk, dus misschien denk ik er te makkelijk over, maar ontslag nemen zou ik echt zeker niet doen. De arbeidsmarkt is op dit moment ook niet zo super dat je heel snel weer een baan vindt. Of je moet dat een tijdje niet willen, dat is ook een keuze natuurlijk. Ik ben wel blij dat ik in elk geval 6 weken extra verlof heb genomen. 10 weken na de bevalling is maar zo kort. Zelfs als alles goed gaat met je baby. Sterkte meid in elk geval! Tis niet makkelijk.
@Elin, ik werk in een klein bedrijfje en hiervoor ook... en iemand tijdelijk aannemen als er iemand met verlof is of langdurig ziek is wordt daar niet gedaan. Ik weet niet beter dan dat de rest dan maar even tijdelijk wat harder en langer moet werken. Hoe gaat dat bij jullie dan? Ik werk in een ouderwets bedrijf, met allemaal (veel) oudere collega's. De mannen zijn nog van de generatie dat vrouwen stopten met werken als ze kinderen kregen, en snappen er niets van dat vrouwen tegenwoordig partime werken en vinden ze vooral lastig omdat ze tijdens schoolvakanties en ziekte van kinderen vrij willen zijn. En dan heb ik nog 3 vrouwelijke collega's die alle 3 kinderen hebben. De ene kon ze niet zelf krijgen, en heeft een kindje geadopteerd... toen der tijd kregen ouders daar nog geen verlof voor en omdat ze geen vakantie mocht opnemen vanwege drukte op het werk, moest dat kindje (toen bijna 3 jaar oud) al na 2 dagen in NL te zijn naar een KDV . De volgende heeft een man die zeg maar beroepswerkeloze is/was dus zij kent ook mijn problemen niet. De laatste, tevens degen die bij ons personeelszaken doet, heeft 4 kinderen waarvan 2 kinderen een tweeling zijn. Toen zij kinderen kreeg, kregen vrouwen maar 12 weken verlof... 6 weken voor en 6 weken na de bevalling. Zij vindt het maar belachelijk dat verlof tegenwoordig zo "lang" is en vindt mij maar een zeur want zij "heeft er 4 heel snel achter elkaar gehad, en haar lukte het ook". Er is dus niemand van wie ik begrip kan verwachten. Mijn directe vrouwelijke collega werkt normaliter 20 uur, maar tijdens mijn verlof bijna fulltime. Het is niet zo dat ze dit echt graag wil, nee dat wordt min of meer van haar verwacht. Het ging rond Kerst niet zo goed met haar gezondheid en haar huisarts adviseerde haar een paar weken rust te nemen. Maar dat kon niet... want ik was er ook al niet . Mijn baas heeft haar beloofd dat als ik terug ben, dat ze dan even thuis kan blijven. Snap je dat dit een enorme druk op mij legt om weer zo snel mogelijk aan het werk te gaan? Mijn werkgever is dolblij dat ik weer bijna moet beginnen, en ze hebben volgens mij liever dat ik er maar half met mijn gedachten wel ben dan er helemaal niet zou zijn. Alles wordt bij ons op korte termijn bekeken. Misschien stort ik na een paar weken wel in... maar dan ben ik wel weer even geweest en heb ik wat dingen kunnen aanpakken... zo denken ze, en daarna zien ze wel weer hoe het gaat. Heel verhaal maar ik ben wel eens benieuwd hoe jullie dit zien, en hoe jullie dit aanpakken . Zelf heb ik eigenlijk wel weer zin om te gaan werken. Het is een beetje dubbel eigenlijk.. ik kijk er naar uit om weer even weg te zijn uit dit huis en even wat anders te doen dan met Fiene rondlopen. Maar ik ben ook best uitgeput, heb niet echt kunnen uitrusten en herstellen de afgelopen weken. Dat vind ik wel jammer, zeker als ik die vriendin van mij hoor dat ze ieder slaapje van haar baby terug naar bed ging en helemaal niet moe is. @Wennen op het kdv, ging goed zeiden ze. Fiene is 3 uurtjes geweest. Ze hebben d'r flesje veel eerder gegeven, dus ze zal wel goed aan het huilen zijn geweest. Maar goed, dat doe ik zelf ook wel eens als ze echt overstuur is. En ze heeft in de wandelwagen een uurtje geslapen, ze zijn er buiten mee gaan rondlopen. Ook toen zal ze wel weer goed gehuild hebben, maar ik ga er zelf ook mee wandelen als ik haar niet stil krijg. Ik vond het niet heel moeilijk, bij Gijs had ik dat wel heel erg maar ik ken de leidsters goed en ik weet dat ze haar echt niet laten huilen en heb alle vertrouwen in ze dat ze goed voor mijn meisje zorgen.
@Lob: ja, ik denk dat je aan de cultuur bij jouw bedrijf weinig gaat doen idd. Jammer dat die vrouwen zo haaierig zijn zeg! Ik zou geen ontslag nemen ook, wel zien of je zorgverlof kunt nemen en niet de verantwoordelijkheid overnemen van die andere vrouwelijke collega: zij zal de keuze moeten maken zich gewoon ziek te melden, want zij is ziek. Het probleem wat daaruit voortvloeit is voor je baas en die moet maar een uitzendbureau bellen dan en dan is het hopen voor 'm dat er een voldoende geschoolde kracht beschikbaar is. Ik vind het echt bizar dat ze zich, ondanks verdorie advies van een arts, gewoon toch niet ziek meldt! Dat is echt haar eigen stuk, dat had ze gewoon moeten doen, en je baas rekent gewoon op dat ongezonde stuk verantwoordelijkheidsgevoel: je werk mag je niet in de steek laten, maar je eigen lijf, gezin en gezondheid wel? Niet doen dus!!! En ondertussen zou ik een andere baan zoeken. Eentje waar flexibeler omgesprongen kan worden met jouw prive-situatie, want er zijn echt wel zat mogelijkheden om -als je baas ook een beetje flexibel wil zijn- alles wel te kunnen combineren. Ik heb zelf vandaag net een functioneringsgesprek gehad waarin we ook nog eens hebben terug gekeken op de afgelopen anderhalf jaar en afgesproken dat als we weer zulke drama's gaan krijgen bij een tweede, we direct gaan kijken wat er allemaal opgevangen kan worden met zorgverlof, zodat daarmee misschien ook voorkomen kan worden dat ik nogmaals in de ziektewet zou belanden. Als ik het zo goed begrepen heb, is zorgverlof ook goedkoper voor je baas dan ziekteverlof. Van zorgverlof kunnen ze wat terugkrijgen van de overheid geloof ik? @Elise: heftig allemaal joh! Heb je aangegeven dat Luca zo reageert op amoxiciline? Heb ik bij Thirza destijds wel gedaan en zij kreeg toen dus azitromycine, waar ze wel goed op reageerde, (geen buikkrampen, geen verergerde eczeem, geen onrustiger nachten). Heb je het kunnen regelen voor vrijdag? Hier slaapt Thirza weer goed, de middagen weer lang: was toch omdat ze niet lekker was dus. Gelukkig maar Gistermiddag anderhalf uur bij een rokende client gezeten, waar ik behoorlijk misselijk van werd... dus wie weet hebben we deze ronde weer raak! 't Is wel een beetje vaag wanneer ik nu kan testen, want er zijn wel 3 mogelijkheden, als ik m'n temp-chart bekijk, waar m'n ei gesprongen kan zijn. De eerste mogelijkheid heb ik ook gevoeld, dus vooralsnog maar uitgaan daarvan en dan kan ik dit weekend testen. Gaan we dus ook maar doen. Alhoewel ik er eigenlijk vanuit ga dat het qua testen weer een beetje gaat zijn zoals bij Thirza 3 jaar terug... Maar goed, ben benieuwd
Lob: ben het met Rozemarijke eens hoor! Snap dat het ingewikkeld ligt, maar je moet natuurlijk ook je gezin kunnen combineren met je baan en dat gaat wel heel lastig daar. Dus inderdaad ogen open houden en je orienteren op de arbeidsmarkt. Waar ik werk is alles goed geregeld, maar ik werk in een grote non-profit organisatie (2500 medewerkers). Niet te vergelijken dus. Ondanks dat blijf ik het ook moeilijk vinden om me bijvoorbeeld ziek te melden toen ik vanwege mijn zwangerschap niet meer kon werken en om te vragen of ik vier uur minder kan werken. Mijn baas is ook moeder, maar wel echt een carrierevrouw, die het volgens mij ook niet altijd begrijpt als andere mensen daar andere keuzes in maken. Bij ons wordt wel vervanging geregeld hoor, maar toch...Dus herken je gevoel wel. Rozemarijke: Fijn dat Thirza zich weer beter voelt! En wat spannend dat je alweer bijna kan testen. Ik gun het je zo dat het raak is! Hier echt een mindere dag vandaag. Ik dacht even dat de bevalling begonnen was. Heb echt krampen moeten wegpuffen vandaag, maar denk indalingsweeen, want toen ik bij de VK kwam vanmiddag was ukkie helemaal ingedaald en vast in het bekken komen te liggen. Helaas is bloeddruk weer gestegen, maar goed, verder geen klachten die daarmee verband houden.
Hoi meiden, Elin: spannend dat je dacht dat de bevalling begonnen was. Hoe ver ben je nu precies? Rozemarijke: ik heb aangegeven dat Luca eerder heel heftig gereageerd heeft op amoxicilline. Hij is toen op dezelfde afdeling geweest dus het staat ook in zijn dossier. Maar streptococ is een nare bacterie en deze antibiotica werkt het beste hierbij. We mogen wel meteen bellen en komen als we het idee hebben dat het niet goed gaat en dat vind ik wel een fijne gedachte. Lob: lastig, die situatie met je werk. Ik snap je schuldgevoel naar je collega's, maar dit is echt niet jouw verantwoordelijkheid!!! Ik denk dat je jezelf goed moet afvragen of je gelukkig bent binnen dit bedrijf met deze cultuur. Ik zou niet zomaar ontslag nemen; de banen liggen niet voor het oprapen, maar toch proberen iets te regelen met ouderschapsverlof ofzo. Bij mij op werk is het allemaal wel goed geregeld; ik neem straks het betaalde gedeelte ouderschapsverlof van 2 kinderen achter elkaar op en ga 22 april met verlof en ga pas na de kerstvakantie weer werken. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik het allemaal heel heftig vond na de geboorte van Luca en ik het met een tweede nog heftiger verwacht en daarbij geen druk wil voelen van weer moeten werken en me zo een half jaar volledig op mijn gezin kan richten. Ik voel me niet schuldig naar mijn collega's, want er komt gewoon vervanging. Er is nu al iemand aangenomen voor tot de zomervakantie en dan voor na de zomervakantie zien ze weer verder. Met Luca gaat het wel goed: de zwelling slinkt en hij eet en drinkt goed en is een stuk vrolijker. Vannacht wel onrustig geslapen. Ik heb gisteren het kdv gebeld om alles uit te leggen en afgesproken dat hij morgenochtend naar het kdv gaat en mijn man haalt hem dan daar op om naar het ziekenhuis te gaan. Ik ga rechtstreeks want ik werk in dezelfde stad als waar het ziekenhuis is. Zo lief; lag er vandaag een kaartje van zijn leidsters in de bus voor hem met dikke knuffels erin! Vond Luca erg leuk! Vandaag was mijn moeder bij hem en dat is helemaal goed gegaan. Ik heb wat meer last van harde buiken en vanochtend toch maar even urine laten checken en die was niet helemaal goed. Het staat nu op kweek en dan hoor ik morgen of ik een kuur krijg...
@Elise: hoe is het nu? @Lob: how are you? Lang niets gehoord! @Elin: al aan het bevallen? @all: hier een lousy saturday. Niet lekker, vanochtend echt misselijk, verder koppijn en doodmoe. Testje gedaan, maar die was negatief, wat ik ook wel verwachtte. Nog niet ongesteld, dus er blijft wel hoop dat dat nog gaat komen Of ik me daardoor ook zo belabberd voel, of dat het een virusje is... Thirza eet iig ook voor geen meter, en slaapt als een weet-niet-wat, (slaapt de laatste ochtenden tot 8 uur, en ligt dan om half 1/1 uur er gewoon weer in). Nouja, we'll see...
Heej meiden! Nee, nog niet bevallen, na drie dagen voorweeen is het weer rustig geworden. Echt een uitputtingsslag en dan te bedenken dat het echte werk nog moet beginnen Rozemarijke: Spannend weer! Ik hoop het zo voor jullie. Testen was vermoedelijk nog te vroeg, dus wie weet! Elise: Fijn dat je lekker lang verlof hebt straks. Ik vind die 6 weken extra al zo luxe, maar jij hebt echt een lange tijd. Fijn hoor. Geeft echt rust! Heb je de uitslag van je urine al? Lob: Hoe gaat het daar? Mentaal aan het voorbereiden op de eerste werkdag? Wel fijn dat je vertrouwen hebt in het KDV, dat scheelt enorm natuurlijk dat je weet hoe de leidsters zijn en dat je je meisje daar met een gerust hart kunt achterlaten.
@Elin, jee heftig zeg die voorweeen! Moet je dan ook al echt wegpuffen? Lijkt me heel raar! Hoe is het verder? Ben je er helemaal klaar voor? Vind je het niet ontzettend raar dat dit de laatste paar dagen/weken met zijn drietjes zijn? @Rozemarijke, oh dat is weer spannend dus! Maar dat testen kan bij jou altijd pas laat toch? Ik ben wel heel benieuwd! Balen dat Thirza nog niet helemaal lekker is, maar gelukkig heeft ze ook niet die heftige griepvorm te pakken gehad! @Elise, fijn dat het weer wat beter gaat! Zij toch heftige dagen voor jullie allemaal geweest. En is een kuur nog nodig geweest. Fijn joh dat je het zo goed op je werk hebt weten te regelen! @Hier alles wel oke, ben me inderdaad aan het voorbereiden op morgen. Jullie hebben eigenlijk wel gelijk wat mijn werk betreft... waarschijnlijk zou ik ook zo reageren als ik het van een afstand zou zo aanhoren. We zien deze week wel, als het niet gaat met Fiene trek ik meteen aan de bel en ga ik ouderschapsverlof aanvragen.
@Elin: heftig joh! Schijnt wel dat dit scheelt bij de echte bevalling dan straks! @Lob: ja, van een afstandje is het altijd makkelijk advies geven he? Succes morgen iig, en idd niet over je grenzen gaan: is uiteindelijk toch echt het probleem van je baas, (had ie maar in een ander land met andere wetgeving een bedrijf moeten starten ) @all: ja, spannend dus weer, met dat testen. Ik rekende er idd niet erg op dat het nu al positief zou zijn, omdat ik met Thirza pas 2,5 week overtijd positief testte, (en als je het omrekent naar de termijn die bij de echo werd bepaald, was dat een week overtijd, dat ik dus pas positief testte), en bij de vorige zwangerschap testte ik pas 4 dagen overtijd positief. En aangezien er 3 mogelijke momenten zijn geweest voor m'n ei, waarvan de eerste 2 weken terug en de laatste een week terug, kan het dus nog wel een week of 2 duren voor ik positief ga testen. Vooralsnog blijft er iig hoop, want m'n temp blijft nog steeds hoog! Verder hier alles OK. Thirza slaapt nog steeds veel, maar doet het verder weer lekker. Gelachen van de week: ik wees de oren van MIckey Mouse aan en vroeg wat dat was. "Bal" zei ze. Ik: "Nee, dat zijn de oren van Mickey Mouse". Kijkt ze me even aan, even stil, en begon toen heel hard te lachen. Je zag haar denken: Ja hoor, mama, die is goed. Oren...! Hahahaha.
Lob: heel veel succes morgen met je eerste werkdag! Ik hoop dat Fiene het goed doet zonder jou. Moet ze morgen naar het KDV of komt je moeder oppassen? En hoe gaat het nu met haar? En met Gijs? Slaapt hij nog steeds goed? Rozemarijke: haha die Thirza! Ze zal wel denken 'mama houdt mij niet voor de gek'. Leuk hoor die kijk van kindjes op dingen. 'Die oren zijn toch rond, dus dat is een bal....' Ik vind het ook altijd zo leuk dat Alec intens kan lachen om bijvoorbeeld een verhaaltje van Dikkie Dik. Dan ligt hij helemaal dubbel. Die voorweeen waren heftig ja. Toen ik ze 2 uur lang elke 5 minuten had, dacht ik echt dat het was begonnen, want ik moest ze inderdaad wegpuffen, maar kennelijk is bij een tweede zwangerschap de baarmoeder dermate geprikkeld dat je dit regelmatig kunt hebben de laatste weken van de zwangerschap zonder dat de bevalling al echt begint. Maar ik houd jullie op de hoogte hoor. Ik sms Lob en ik zal ook een berichtje plaatsen hier als ik ben bevallen. Maar ga er nog maar van uit dat het nog een paar weken duurt. Vind het inderdaad wel raar hoor dat we over een paar daagjes of weekjes met zijn viertjes zijn en dat er ineens weer een baby is. Ik ben ook zo benieuwd hoe Alec het gaat vinden. Erg spannend allemaal. Hij is wel echt superlief voor me. Als ik moe ben komt hij naar me toe en zegt hij 'mama knuffelen' en krijg ik een dikke smakkerd. Zo'n heerlijk manneke. Hoop dat nummer twee net zo'n heerlijk kind is.
@Elin, hou ook maar vast rekening met naweeen!! Mijn bevalling zelf was easy maar die naweeen pfff.... ik heb er echt 4 dagen en nachten last van gehad! Ik ben ook benieuwd wat Alec er van vindt!! Wat een schatje zeg dat ie zo lief voor je is! Kan ie goed alleen spelen? Ik doe nu vaak met Gijs een spel, Knappe Koppen heet het. Fiene kan dan lekker in de draagdoek slapen, en Gijs heeft de grootste lol met het spel. Morgen komt mijn moeder hier in huis oppassen dus over morgen maak ik me nog niet al te druk. Alhoewel ik het voor mijn moeder ook best sneu vind... want zij en Gijs hadden het samen altijd zo leuk, gingen hele veel op pad samen en ook vaak op de fiets. Voor haar is het ook weer wennen. @Rozemarijke, ha ha geweldig.. ze zal wel gedacht hebben.. die moeder van mij is niet helemaal goed . Gijs wou vanmiddag weer niet slapen, hij schreeuwde moord en brand vanaf zijn kamertje. Ik was eigenlijk van plan om met mijn moeder te gaan winkelen zonder kids.. leek me wel even lekker. Maar toen Gijs niet wou gaan slapen, heb ik hem toch maar meegenomen zodat vriend niet een hele middag alleen met ze alleen zat. Maar we waren de straat nog niet uit, en meneer sliep al in de auto.. hij was echt niet moe zei hij . Dus hebben we maar een paar extra rondjes gereden zodat hij toch nog een uurtje had geslapen en nog een beetje te genieten was tijdens het winkelen. Edit: Oh ja Elin.. jij vroeg nog over het slapen van Gijs. Hij heeft dus weer een paar weken doorgeslapen, maar de laatste paar nachten weer niet. Kan het nu wel goed gebruiken, maar meneer denkt er helaas anders over. Vanacht schreeuwde hij zo hard, maar het duurde even voordat we door hadden wat er gebeurde (ja we liggen tegenwoordig echt in een soort van coma als we slapen en slapen dan zoooo diep) en omdat we te laat reageerden werd Fiene ook wakker en duurde het 1,5 uur voordat ze allebei weer sliepen.
Lob: Balen zeg dat hij weer slecht slaapt. Alec sliep afgelopen week ook goed, maar vannacht was het weer slecht. Hij zei dat hij oorpijn had...dus maar weer ff laten checken. Alec kan goed alleen spelen. Hij is helemaal gek van Thomas de Trein en doet echt niks anders dan met zijn treintjes rondrijden en baantjes maken. Hij vind het wel heel leuk als mama komt kijken en wil graag samen met mama spelen, maar speelt ook goed alleen. Hoop dat dat straks zo blijft! Alleen als hij moe is of niet lekker, plakt hij erg aan mij en kan ik niks doen zonder een peuter aan mijn been Logisch ook natuurlijk. Net weer naar de VK geweest. Baby ligt nu volledig ingedaald! Ben erg benieuwd, maar het is weer erg rustig in mijn buik.
Nou, dan is iig duidelijk waar die weeen van waren! Hopelijk volgt de rest dan snel @Lob: hmm, lekker, zo voor je eerste werkdag aan @all: nou, ik snap er niks meer van. Vloei sinds vanochtend, maar mijn temp is ook nog steeds hoog. Wat dus niet zo zou moeten zijn als je ongesteld wordt. En het gaat ook nog eens anders dan normaal, dus wat het nou is.... pffff... merk dan toch wel dat er meer druk op zit nu, dat ik snel weer zwanger wil worden Nouja, morgen zal wel duidelijk zijn of dit nu echt weer een menstruatie is, of toch wat anders. Verder alles OK, Thirza is sinds gisteren ineens bang voor de schapen op de kinderboerderij. Als ze stil zijn is er niets aan de hand, maar zodra ze beginnen te blaten.... zet ze het op een brullen! Dacht al dat ze weer een sprongetje in d'r ontwikkeling gemaakt had, want van alles gaat ineens makkelijker, maar blijkbaar is ze nu ineens oud genoeg om bang te worden van dingen, (kennen we helemaal niet van d'r, alles was altijd alleen maar grappig en/of interessant tot aan nu). Gelukkig blijven de geitjes en de kippen wel favoriet
Hoi meiden, Rozemarijke: Luca was vanochtend tijdens de Teletubbies ook ineens bang van de schaapjes die op tv waren. Ik merk sowieso dat hij de afgelopen dagen ineens angstig kan reageren op dingen en ook verlegen wordt als we mensen tegen komen op straat. Ik schreef dat eigenlijk toe aan de heftigheid van vorige week, maar zou natuurlijk ook goed een ontwikkelingssprongetje kunnen zijn. Lachen, die Thirza met de oren van Mickey Mouse! Elin: Luca is ook een groot fan van Thomas de trein en kan zichzelf ook uren vermaken met zijn treintjes. Dan pakt hij ook zijn Bob de Bouwer auto's en duplo erbij en verzint hele verhalen. Ik zit dan echt te genieten als ik hem zo zie spelen! Spannend die voorweeën; ben benieuwd wanneer jullie baby besluit om op de wereld te komen! (weet je trouwens dat Thomas de trein in het weekend van 2 juni in het spoorwegmuseum in Utrecht komt? Info staat op de website. Luca gaat er waarschijnlijk heen met mijn man en mijn vader (tenzij ik lig te bevallen natuurlijk)) Lob: heel veel succes vandaag met werken! Balen dat Gijs weer zo slecht slaapt; ik hoop dat hij snel het doorslapen weer oppakt! Mijn moeder gaat ook altijd veel op pad met Luca; mede daarom hebben we ook maar een goede duowagen aangeschaft, zodat ze niet aan huis gekluisterd zit. Hier knapt Luca goed op! We hebben een heerlijk weekend gehad met een erg vrolijk mannetje. Eet en slaapt ook weer heel goed. Alleen gisteravond ineens een spuitluier die zo zuur was dat zijn balzakje gelijk openlag en hij krijste het uit bij het schoonmaken; zo zielig. Goed in de sudo gezet en hij is toen lekker gaan slapen. Om 1:30 weer ineens krijsend wakker en riep "bah, bah, schoonmaken" en hield zijn luier vast. Geen diarree maar een zware plasluier en ik denk dat de urine in zijn zere huidje beet. Dus snel verschoond en ingesmeerd, het arme kind ging helemaal over de rooie van de pijn. We hebben hem maar even bij ons genomen om hem te kalmeren en hij viel bij mijn man op zijn borst meteen in slaap. Weer in zijn eigen bedje gelegd en niet meer gehoord. Om 8:45 werd hij vrolijk wakker en zijn balzakje zag er stukken beter uit. Ook geen diarree meer gehad. We hebben vandaag een lekker dagje in en om het huis; echt genieten dat hij weer zo goed in zijn vel zit!
Arme Luca! Nou, hier toch echt ongesteld geworden en vandaag mijn temp pas naar beneden. Zal dan gisteren toch wel wat restrommel van de MK zijn geweest dan, wat al loskomt door alle activiteit van m'n cyclus Nouja, op naar ronde 3. Dat is hier tot nog toe beide keren raak geweest Begin nu trouwens eindelijk weer een redelijk normale buik te krijgen, 't is vandaag pas voor het eerst dat ik denk: Nee, dat ziet er nu toch niet meer uit als een zwanger buikje. Dus 't zal allemaal nog wel horen bij het tot rust en op regel komen... helaas