Ha meiden, @Rozemarijke, he wat jammer zeg! Kan me voorstellen dat het tegenvalt en dat je onderhand wel weer wilt! Het is al even geleden dat jullie voor een 2e besloten te gaan. Hopelijk volgende ronde raak! Gijs is ook bang voor herrie makende geiten&schapen op de kinderboerderij... maar Gijs is voor veel dingen bang dus geen goed vergelijkingsmateriaal . @Elin, hoe gaat ie? Je moet je nu wel dagelijks melden hoor anders word ik helemaal zenuwachtig . @Elise, bedankt voor de Thomas tip!!! Hier ook een groot fan, denk dat mijn vriend er ook zeker met hem heen wil. Kan me voorstellen dat het weer genieten is als je een manneke om je heen hebt wat lekker in zijn vel zit. @Hier alles oke. Eerste werkdag was wel lekker, even mijn handen vrij en andere praat... ik genoot er best van. Thuis ging ook alles goed. Gijs sliep zondagnacht vreselijk slecht, hij heeft maar een paar uur geslapen (wij dus ook) en kreeg gisteren koorts. Afgelopen nacht weer de hele nacht paniek, en nu is ie goed ziek. Hij ligt nu met een paracetamol in bed. Kdv ga ik voor morgen maar afbellen, kan me niet voorstellen dat ie ineens weer zo opknapt. Vriend kan morgen een halve dag vrij en mijn moeder komt 's middags. En dan neem ik donderdag maar vrij.. lekkere eerste werkweek . Kan Fiene ook nog mooi een weekje langer thuis blijven.
Elise: wij hebben ook kaartjes gekocht voor het Thomas weekend, wij gaan vrijdag 3 juni. Moeten nog even bekijken of ik en de baby dan ook meegaan, afhankelijk van hoe het gaat enzo en met de BV. Grappig hoor dat al die jongetjes gek zijn van treintjes! Zou echt leuk zijn als de mannekes een keer met z'n drieën kunnen spelen. En Thirza als enige dame! (en Fiene en de baby van Elise natuurlijk). Nou Alec is gek op meissies, dus dat komt wel goed. Haha. En wat sneu dat Luca helemaal open lag! Zal inderdaad wel pijn hebben gedaan! Rozemarijke: He balen dat je ongesteld bent geworden! Nou driemaal is scheepsrecht zullen we maar zeggen dan. Ik duim voor je dat het de volgende ronde raak is. Lob: Fijn dat je eerste werkdag goed is gegaan. Rot dat Gijs ziek is. Enig idee wat hij heeft? En hierbij heb ik mijn meldplicht voldaan haha. Het is heel rustig, geen harde buiken, geen voorweeen, dus heb niet het idee dat er vandaag of morgen iets gaat gebeuren. Ben nu 38+2, dus kan nog even duren. Alec is ook niet lekker. Klaagt over oorpijn, maar komt geen vocht of zo uit. Hij is nu echt superplakkerig. Hangt de hele dag aan mij en wil gedragen worden. Best wel vermoeiend. Nu is hij naar mijn ouders toe. Dat vond hij gelukkig wel leuk.
@Elin, had Gijs ook! Echt dat moet haast ook wel met alles rondom de nieuwe baby te maken hebben. Balen joh dat ie weer oorpijn heeft. En dat plakkerige was over zodra Fiene er was... behalve nu dan weer want zieke kindjes willen echt alleen maar mama volgens mij. Gijs ie erg verkouden en klaagt over pijn in zijn neus, maar dat komt denk ik omdat ie niet kan ademen en in zijn mond, maar ik denk dat ie zijn keel bedoelt. Hij heeft ook een mega droge, schrale huid... ook zijn wangen en ik weet niet wat dat is. Ook heeft ie koorts. Als het morgen niet minder is, zal in de ha wel eens bellen. Vannacht was echt vre-se-lijk. Ik lag vanaf 23.00 uur bij hem, maar hij kon gewoon niet slapen doordat zijn neus dicht zat. En die lieve kleine Fiene sliep gewoon van 23.30 tot 09.00 . Wat een verschil met Gijs!! Alec sliep toch in het begin ook altijd slecht he? Ik hoor vaak dat baby's tot een maand of 4 goedslapen maar daarna slecht... Gijs sliep altijd slecht.
Hallo meiden, Lob: wow wat knap van Fiene!!! Gaat helemaal goed komen met haar slapen! En arme Gijs! Hou het maar goed in de gaten; Luca had ook een schrale huid toen hij ziek was en bij hem bleek het roodvonk te zijn. Symptomen zijn hoge koorts, keelontsteking en een schuurpapierhuid en soms een rode tond, maar die heeft Luca nooit gehad. Elin: misschien moeten we gewoon een keer in het spoorwegmuseum meeten. Wel lekker dat het even rustig is in je buik; kan je even lekker op adem komen voordat je moet bevallen. 38 +2 alweer; zover ben ik nooit gekomen bij Luca... Rozemarijke: kan me voorstellen dat je baalt van je ongi en liever gisteren dan vandaag weer zwanger bent. Verwen jezelf maar lekker met veel chocola en op naar de volgende ronde! Luca was vannacht om 4:30 wakker en bleek helemaal doorgelekt te zijn; romper nat, bed nat, pyama nat. En dat terwijl hij voor het slapen gaan een megagrote plas op het potje gedaan had. In ieder geval genoeg gedronken dus. Alles verschoond en Luca was boos want die wilde slapen en dat is hij ook weer heerlijk gaan doen toen hij er weer in lag. Heb hem vanochtend om 8:45 maar eens wakker gemaakt voor ouder-peuterdans en dat werd me niet in dank afgenomen... Gelukkig vond hij het dansen wel heel erg leuk!
@Lob: wat heerlijk dat Fiene zo slaapt zeg! Wel balen dat Gijs het dan niet doet, maar iig wel erg fijn dat ze niet beiden tegelijk liggen te spoken! Thirza sliep hier 's nachts in eerste instantie goed, maar toen was het overdag zo dramatisch dat ze ws van uitputting gewoon in slaap viel. Toen het overdag wat beter ging, werden de nachten iets vaker onderbroken, (gewoon om de paar uur even een voeding), maar vanaf dat de tandjes kwamen, braken hier de echte drama-nachten aan, (4 mnd). Achteraf toch de oren geweest dan... @Elin; hihi, Thirza is ook dol op de treinen, we hebben hier een grote houten treinbaan waar ze veel mee speelt, dus die gaat zich vast vermaken met die 3 knullen samen! @Elise: och, arme Luca! Ja, dan had ie iig wel genoeg gedronken ja, @all: we hebben hier gisteravond Thirza uitgebreid zitten filmen: die zingt enthousiast mee met het beginliedje van Woezel en Pip, en heeft, voor het echt begint, al drie keer geroepen: Kommeh speleh!?!? Erg grappig Ze danst er ook megagrappig bij, echt geweldig materiaal voor op haar bruiloft
@Elise, het schrale huidje van Gijs is weg maar hij zit nu helemaal onder de kleine rode vlekjes. Roodvonk weet ik niet.. ik mag zijn tong echt niet bekijken, en misselijk is ie niet. Het begon met erge verkoudheid dus ik dacht dat de koorst daardoor kwam, maar nu met die vlekjes weet ik het weer niet. Hij is wel weer iets vrolijker, maar eet alweer 3 dagen zo goed als helemaal niets. Ha ha wat grappig dat ie zo laat nog sliep en jou eigenlijk nog niet wilde zien. Wat doe jij toch allemaal leuke dingen met Luca!! Bij ons in het dorp is er helemaal niets! Alleen babyzwemmen maar dat is weer op een donderdag en dan werk ik. @Rozemarijke, ja ze wisselen elkaar lekker af hier. Vanacht sliep Gijs weer redelijk, maar Fiene weer niet zo. Jeetje kreeg Thirza al zo vroeg tanden? Die meid heeft het echt voor haar kiezen gehad! Fiene is ook vaak uitgeput hoor 's nachts, eigenlijk gewoon zielig en niet echt natuurlijk. Oh wat grappig zeg! Lijkt me een leuk fimpje!! @Elin, hoe gaat ie? @Hier beginnen de medicijnen bij Fiene eindelijk wat rust te brengen. Eerst sliep Fiene niet of alleen in onze armen, daarna goed en ook lang in de doek (had ik eerder moeten hebben), maar nu slaapt ze zelfs ook redelijk in de wandelwagen. En na de laatste voeding gaat ze dan in d'r wieg en slaapt daar met een voeding tussen 06.00 en 08.00 weer verder tot soms wel 11.00. Tussendoor is ze vrolijk, heel nieuwsgierig en lekker aan het ontdekken. Gijs is haar grote vriend, zodra die in beeld is kan ze niet meer stoppen met lachen. Het kan tijdelijk zijn, maar het gaat nu al een dag of 3 heel goed en ik hoop dat het blijvend is. Ik lees hier op het forum geregeld over dat huilende baby's een weekje opgenomen worden in een ziekenhuis ter observatie maar ook voornamelijk om de ouders wat rust te gunnen. Nou wil ik absoluut niet oordelen over hoe het er ergens anders aan toe gaat, maar ik maak nu voor de 2e keer een hele heftige babytijd door maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik even zonder ze op adem moest komen. Hebben jullie huisarten en/of kinderartsen dat wel eens voorgesteld? En hadden jullie daar wel behoefte aan?
Nee, dat is ons nooit voorgesteld, en dat vind ik wel passend in het nederlandse "er-is-heus-niets-aan-de-hand"-beleid. Maar ik zou het ook geweigerd hebben. Waar ik behoefte aan had, was iemand die het thuis draaiende zou houden, (huishoudelijke ondersteuning, dat soort dingen), zodat ik me met Thirza bezig kon houden. Ontwikkelingspsychologisch gezien vind ik zo'n ziekenhuisopname ook absoluut verkeerd. Een baby moet bij mama of papa zijn, (het is niet voor niets dat je baby je aan jouw hartslag herkent), en zo lang gescheiden zijn van mama, geeft zoveel stress, dat komt er dan nog eens bovenop. Maar bij KA's heerst blijkbaar de mening dat het gaat om een pedagogisch probleem gaat of het doorbreken van een ritme. Ik denk dat een baby alleen huilt als er iets mis is en dat je dat dus serieus moet nemen. Hihi, Thirza heeft weer een nieuw woord Hiepoep. Mogen jullie raden wat ze daarmee bedoelt (Een hint: vormenstoof).
@Rozemarijke, dat moet dan haast wel "driehoek" zijn . Lijkt me ook niet goed nee... mijn moeder stelt ook regelmatig voor van breng ze allebei maar een nachtje dat kun jij bijslapen maar no way dat mijn kleine meisje nu al ergens gaat logeren... is wel goed bedoeld van haar hoor. En net wat jij zegt, iemand die hier in huis komt helpen.. daar heb je veel meer aan. Ik ben helemaal blij, heb net kaartjes voor de zaterdag met Pinkpop besteld.. dan komt Coldplay optreden en daar ben ik groot fan van . Heb er nu al zin in! Fijn weekend allemaal! Hebben jullie nog leuke plannen?
Ik ben vandaag lekker naar een creatieve beurs hier in DB geweest met een vriendin. Lekker wat taartspullen weer gescoord en wat knutselzooi voor de kids, die nu lekker naast me aan tafel met z'n drieen zitten te kleuren, (keu-en, zoals Thirza zegt ). Die roept net: Dit is leuk!!!!! En hiepoep is idd driehoek. Petje af, lob Pinkpop, daar wil ik ook altijd nog eens heen. Maar dan idd wel 1 dag, kamperen hoeft niet meer zo nodig voor mij. Manlief gaat in april naar Pink Floyd The Wall, maar die gaat met een collega. Oud-collega trouwens nu Blijf ik op Thirza passen.
Hi meiden, ff een berichtje van mij. Ben momenteel zo moe dat ik geen puf heb veel op het forum te komen. Alec slaapt heel slecht en ik ook, dus lig veel uitgeteld op de bank. Ik hoop snel een beetje meer energie te hebben en dan reageer ik weer en mocht er eerder nieuws zijn, dan horen jullie dat natuurlijk ook!
Balen Elin, doe maar lekker rustig aan! @Rozemarijke, oh dat zou mijn vriend ook erg leuk vinden.. waar komen zij? Wij gaan ieder jaar een dagje naar Pinkpop, vind ik altijd erg gezellig. Veel muziek en meestal wel goed weer. Dit jaar eindelijk weer eens een biertje drinken . @Hier gaat het weer lekker, nu is mijn moeder weer ziek en die past 's maandags op.. dus ik moet weer vrij nemen...ze zullen op mijn werk wel blij zijn dat ik weer terug ben . Fiene is weer erg huilerig geworden, dus het was weer en tijdelijke opleving .
Ben ik weer. Voel me iets beter vandaag. Laatste loodjes zijn toch wel pittig. Alec zit ook niet lekker in zijn vel. Is best wel huilerig en erg aanhankelijk. Is echt een aapje dat aan me hangt momenteel.Hij voelt wss de veranderingen die er aan komen. Gijs had dat ook erg he? Lob: Ik ken ook mensen die hun kindje hebben laten opnemen in het ziekenhuis voor een aantal dagen, maar dat baby'tje was een huilbaby. Zij huilde echt de hele dag. Zij dachten echt dat er iets medisch aan de hand was. Bleek later niet zo te zijn. Ik zou het ook niet gauw doen, maar Alec was geen huilbaby. Hij was wel te troosten, maar wilde wel altijd bij mij zijn. Wat vervelend dat Fiene weer zo huilerig is. Blijft moeilijk he met die kleintjes. Het is zo sneu dat ze niet lekker in haar vel zit en voor jullie ook! Rot ook dat je moeder ziek is. Zo komt alles altijd samen. Probeer je maar niet schuldig te voelen joh naar je werk toe, je kunt er ook niks aan doen. Makkelijker gezegd dan gedaan hoor! En wat leuk dat je naar Pinkpop gaat. Heerlijk vooruitzicht toch? Elise: Mocht je op dezelfde dag gaan naar het Spoorwegmuseum dan moet je dat zeker even laten weten! Maar misschien doen we nog wel een meeting voor die tijd met zijn allen! Hoe gaat het verder met je, met je harde buiken enzo? En 38+2 daar ben ik al voorbij. Ik vind het nu wel spannend worden omdat ik met Alec ben bevallen met 39+2 en met 39+1 braken mijn vliezen. Dat ben ik overmorgen. Ik weet dat het niks zegt, maar van mij mag het deze week wel gebeuren. Rozemarijke: Hihi driehoek. Leuk hoor hoe ze soms dingen anders uitspreken. Meestal begrijp ik Alec wel, maar hij zegt nu de hele tijd iets wat ik echt niet snap. Als hij met zijn treintjes speelt zegt hij ; Doeselen 'doeselen.' Echt no clue wat hij bedoelt!
@Elin, fijn dat je je iets beter voelt! Lig jij ook uren wakker 's nachts zonder te kunnen slapen, en dan overdag moe zijn? Ik had dat wel heel die laatste weken van de zwangerschap. Gijs was ook heel hangerig net voor de bevalling, ze voelen het echt hoor! Maar daarna was het ook meteen voorbij! Ik ben benieuwd wat Alec van de baby zal vinden! Heb je er zin in? Het is zoooooo leuk met 2 kindjes in huis, en ook al is Fiene ook niet de makkelijkste baby.. ik geniet er zo van! Ik ben dus nu verplicht vrij... wat een straf zeg met dit weer .
Hoi meiden, Elin: ik ga denk ik zelf niet mee naar het spoorwegmuseum; tegen die tijd ben ik 38 weken en bij Luca heb ik dat nooit gehaald, dus ga ervanuit dat ik zelf niet zal kunnen. Luca gaat met mijn man en vader en ik denk dat ze in het weekend gaan. Met mijn harde buiken gaat het wel redelijk; de ene dag heb ik er meer last van dan de andere. Heb het vooral tijdens groeispurten van mijn buik; dan heb ik 2 of 3 dagen veel last (ook al hou ik rust) en dan wordt het ineens weer rustig. tot nu toe is het minder dan bij Luca; ik probeer wel goed op mijn rust te letten. Maar werken gaat bijvoorbeeld nog goed, terwijl ik bij Luca nu al niet meer werkte (moet ik wel eerlijk zeggen dat mijn collega's me heel veel uit handen nemen hoor). Lob: vervelend dat je verplicht vrij bent met dit weer.. hihi! Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat kindjes die heel veel huilen opgenomen werden; het lijkt me vreselijk en ik denk dat ik dan gewoon in het ziekenhuis zou gaan slapen... Twee weken geleden hing het erom of Luca opgenomen moest worden, maar als dat het geval was geweest was ik ook gebleven hoor! No way dat ik hem daar alleen achter laat! Hoe gaat het nu met Fiene? Rozemarijke: leuk, een creatieve beurs! In een dorp hier vlakbij is een winkeltje geopend wat alles verkoopt voor liefhebbers van taarten maken. Je kan ook bestellen via hun website; ik zal het adres eens voor je opzoeken. er stond van de week een stukje in de krant en ik moest meteen aan jou denken. Het is in Zwammerdam. Hier gaat alles zijn gangetje. We genieten met volle teugen van het mooie weer. Gisterochtend met vrienden en kindjes naar het strand geweest, Luca vond het geweldig! Steeds omhoog klimmen op het duin en dan rolde hij er vanaf; helemaal schaterlachen! En het halve strand mee naar huis natuurlijk. Slapen gaat helemaal goed; ik heb hem vannacht niet gehoord en hij was om 8:30 vrolijk wakker. Nu hij slaapt, duik ik met een boek op de loungebank in het zonnetje!
Hey meiden @Lob: Pink Floyd komt in het Gelredome geloof ik, zo half april. Geven 3 concerten. En dat heeft je moeder dan wel lief vor je gepland, ziek te zijn met dit weer @Elise: ik hou me aanbevolen voor het internetadres idd, ben altijd aan het rondkijken of ik m'n taartzooi nog weer goedkoper kan krijgen Klinkt goed, jullie stranddag! @Elin: van doeselen bij treinen kan ik ook niks maken nee Hebben we hier ook de hele dag en dan soms zegt ze zo'n woord ineens op een moment dat het wel duidelijk wordt wat ze erme bedoelt: hele fijne momenten, hahaha. @ziekenhuisopnames: Thirza was dus wel een huilbaby. Hele dagn huilen, niet te troosten, pfff.... ik ben accuut weer gestresst als ik eraan terugdenk. Maar achteraf dus wel duidelijk dat er van alles speelde, en dat wordt denk ik erg vaak niet teruggevonden en dan wordt er gezegd: er was niets met het kindje. Ja, m'n neus: echt wel! Je hebt het alleen niet kunnen traceren! Maarja, artsen zijn over het algemeen niet zo goed in "ik weet het niet" @all: Thirza blijft echt zulke geweldige uitspraken doen, 't is een echte peuter nu. Heeft vandaag voor het eerst haar zomerjas maat 92 aangehad en nu wordt ze echt groot hoor! Maat 86 is nog net zo dreumes, maat 92 is helemaal grote peuter! Zo geweldig, kan daar echt super van genieten, hoe groot ze dan ineens naast me stapt Rende ze vanochtend achter een meeuw aan hier in het park: Kom hier, kom hier, wille aaien! En vanavond met een heel stel huilende libiers op TV: Stil maar kindjes! Hihi, echt zo grappig allemaal!
He meiden, Wat een weertje he? Genieten jullie er ook zo van? @Elin, hoe gaat ie? Ben je nu al over de termijn van Alec heen? Ik hou mijn mobiel dicht bij me hoor.. ben zo benieuwd hoe het allemaal met jullie gaat.
Nou, ik heb gelukkig zomaar even een uurtje over omdat een afspraak veel korter duurde dan ingepland, dus ik zit nu in het zonnetje wat registratie te doen op m'n laptopje en heb de mazzel dat ik een netwerk heb hier, dus dacht: gauw ff spieken op ZP Drukke dagen hier, m'n week helemaal volgepland met afspraken met clienten, ook op de avonden, dus dit uurtje is even heerlijk zo, in het zonnetje Hoe'st met de rest?
Hoi meiden, Lob: hier is het niet zo mooi buiten vandaag. Vanochtend erg mistig en nu veel bewolking. Maar nog steeds af en toe zon, dus ik klaag niet hoor! Hoe gaat het met Gijs z'n vlekjes? Rozemarijke: het internetadres is www.tazzels.nl Volgens mij is de webshop nog niet open, maar de website doet het in ieder geval. Het is denk ik 20 minuten rijden vanaf Houten (daar zat jij toch wel eens voor je werk?), dus misschien kan je het wel een keer combineren. Grappig hè; die peuteruitspraken, lig ook regelmatig in een deuk om Luca. Gisteren was ik hem aan het aankleden en had zijn sokken al aan gedaan en trok zijn broek aan. Ik tuurde in de pijp en zei "voetje, waar ben je nou?". Toen zei Luca "onder de sok mamma!". Haha! Elin: hoe gaat het met jullie? Ben zo benieuwd wanneer de baby komt! Luca is weer veel aan het praten in zijn slaap; die periodes heeft hij af en toe. Verder wel lekker vrolijk en vanochtend weer gezellig samen naar dansen geweest. Had ik al verteld dat ik vorige week met hem naar het cb ben geweest? De schade was 93,7 cm en 13,9 kilo; hij groeit helemaal netjes volgens zijn lijn. Verder vond ze hem erg goed praten en is hij weer helemaal goedgekeurd. Hier om de hoek is vandaag een Jumbo geopend; Luca en ik gaan er vanmiddag eens een kijkje nemen. Toen we er net langs fietsten stonden ze het verkeer te regelen omdat het zo druk was. Ik ben benieuwd!
Oh Rozemarijke wat schattig zeg dat ze dat zegt tegen die huilende kindjes op tv! Ze worden groot he, ik vind Alec ook ineens zo heel manneke. Hij heeft zelfs al maat 98! Lob: Ik ben vandaag 39 weken en 2 dagen, de termijn dat ik ben bevallen van Alec. Dit kindje blijft dus langer zitten! Ben benieuwd hoe lang nog. Voor hetzelfde geld loop ik 2 weken over tijd, maar hoop het niet, want voel me niet echt lekker de laatste dagen. En Alec is ook ziek, hij hoest en heeft lichte koorts. Vannacht hele nacht liggen krijsen. Dat doet een hoogzwangere vrouw geen goed Hoe is het nu met Gijs? En is je moeder weer beter? Elise: Luca is ook lang he? Fijn dat hij zo lekker groeit joh. Hij is toch ook echt een goede eter? Dat lijkt me zo heerlijk. Avondeten gaat hier tegenwoordig wel goed, maar brood blijft moeizaam. Gelukkig wel echt een fruit- en groenteliefhebber, dus vitamines krijgt hij wel binnen. En 'voetje, waar ben je nou', haha hilarisch! Nou meiden ik houd jullie op de hoogte. Ik hoop deze week nog wel met babynieuws te komen!
Wat een grote jongens hebben jullie!!! Ik bedoel, vergeleken met Thirza helemaal natuurlijk, maar ze zijn volgens mij ook net zo groot als mijn neefje, (6 dagen ouder dan Thirza). Thirza zit tegenwoordig precies op de gemiddelde lijn weer, nadat ze laatst dus 1,2 kilo en 3 cm in 1 maand is gegroeid. Hoezo, inhaalspurt? @Elin: pfff, nee, dat moet je niet hebben als je hoogzwanger bent Hopelijk is het snel over en zou dan ook niet helemaal verkeerd zijn om nog even door te zwangeren tot ie beter is? @elise: hihi, schattig ook, die Luca! Wat betreft die peuterpraat zou ik ze soms wel altijd zo groot willen hebben.... (Maar ik vind het wel errug lekker dat ze groter worden en zelfstandiger, hoor! ) Thirza heeft hier gisteren de kat een lesje teletubbies-leer gegeven, vertelde mijn man. "Kijk, poes, dit is LaaLaa, dit is Sissy (Dipsy), dit is Kikki (Tinky-Winky) en dit is Po." Erg schattig Nou, ik ga weer een volle werkdag tegemoet. Kreeg gisteren van een client te horen dat ze (en ik dus ook) om 9 uur bij het UWV in Utrecht verwacht wordt. Nu maar hopen dat veel mensen vrij hebben genomen voor het lekkere weer en de files meevallen, want ik rijd toch echt pas om 8.10 ofzo weg bij de gastouder.... Ik zit iig veel in de auto vandaag. Utrecht, Houten, Zeist, Houten, Hilversum, Houten, Culemborg.... gelukkig heb ik airco